Kraftsam Personal AB jobb i Jönköping

Hitta lediga jobb hos Kraftsam Personal AB i Jönköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Jönköping.

Affärsområdeschefr till Olsons Maskinservice

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Sep 15
Olsons Maskinservice AB har med framgång levererat maskiner, service och reparationer för pressar och presslinjer sedan 1974.

Vi erbjuder ett brett produktutbud av pressar, automation och tillbehör. Vår erfarna och pålitliga serviceorganisation skapar trygghet för våra kunder och är ett av våra starkaste försäljningsargument vid nyförsäljning av maskiner och tillbehör.

Vi söker nu en erfaren och driven Product Manager till vårt nya affärsområde. Är du den vi söker?



Om rollen

Vi söker en erfaren och drivande Product Manager för vårt nya affärsområde inom plåtbearbetande maskiner såsom kantpressar, gradsaxar, lasermaskiner etc. Som Product Manager kommer du att ha helhetsansvar för att driva och utveckla detta område. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar uppsökande försäljning i Sverige och Danmark, produkt- och leverantörsval samt utarbetande av offertunderlag.

Som ansvarig för processen från förfrågan till offert kommer du ha kontinuerlig kommunikation med leverantörer, kunder och kollegor. Du kommer att dra nytta av hela organisationens erfarenhet och stöd för att leverera optimala lösningar till våra kunder. Du kommer att vara en nyckelspelare i att utveckla och positionera våra produkter på marknaden.

För att trivas och lyckas i rollen som Product Manager behöver du ha erfarenhet inom plåtbearbetande maskiner, tidigare säljerfarenhet och en gedigen kunskap om produktsegmentet. Du förväntas vara självgående, resultatorienterad och skapa och upprätthålla starka relationer både internt och externt. 

Känner igen dig i beskrivningen är detta en utmärkt möjlighet att vara med och bidra till utformningen av får framgångsrika produktportfölj.





Din profil

Som person är du utåtriktad, självgående och har en hög social kompetens. Du är en person som inte ger upp lätt och har förmågan att hålla fokus som drivs av att nå uppsatta mål. Du är en naturlig kommunikatör och trivs med att skapa och utveckla relationer med både kunder och leverantörer. Du har förmågan att skapa förtroende och är bekväm i att representera företaget utåt.



Vi ser även att du har:

- 3-5 års erfarenhet från liknande roll.

- En teknisk bakgrund med god teknisk förståelse.

- Operativ och strategisk med ett genuint kundfokus

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar Olsons Maskinservice med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök nu

Buss/lastbilsmekaniker Jönköping

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Sep 20
Är du en driven mekaniker eller har ett stort mekaniskt intresse? Bli en del av Svensk Neoplan AB och sök tjänsten idag!

Din framtid

Som bussmekaniker eller lastbilsmekaniker arbetar du med allt från service till kvalificerad felsökning, diagnostisering samt reparationer. Du har ett stort eget ansvar att arbeta strukturerat och självständigt. Hos oss är stämningen familjär och du får stora möjligheter att påverka din arbetsdag och utveckling. Våra medarbetare är vår största tillgång och därför ger vi de bästa förutsättningarna att växa, både i karriären och som person.

Du kommer att trivas om du

Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens
Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar
Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad
Är serviceinriktad och förstår kundens behov.


Vi söker dig som

Är utbildad mekaniker
Har erfarenhet av tunga fordon / bussar
Erfarenhet av elarbete är meriterande.
Kan arbeta både självständigt och i grupp
Behärskar svenska i tal och skrift
B-körkort , meriterande är även C, D-körkort


Vad vi erbjuder dig

Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Svensk Neonplan AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast.

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Product Manager till Olsons Maskinservice

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Aug 11
Olsons Maskinservice AB har med framgång levererat maskiner, service och reparationer för pressar och presslinjer sedan 1974.

Vi erbjuder ett brett produktutbud av pressar, automation och tillbehör. Vår erfarna och pålitliga serviceorganisation skapar trygghet för våra kunder och är ett av våra starkaste försäljningsargument vid nyförsäljning av maskiner och tillbehör.

Vi söker nu en erfaren och driven Product Manager till vårt nya affärsområde. Är du den vi söker?



Om rollen

Vi söker en erfaren och drivande Product Manager för vårt nya affärsområde inom plåtbearbetande maskiner såsom kantpressar, gradsaxar, lasermaskiner etc. Som Product Manager kommer du att ha helhetsansvar för att driva och utveckla detta område. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar uppsökande försäljning i Sverige och Danmark, produkt- och leverantörsval samt utarbetande av offertunderlag.

Som ansvarig för processen från förfrågan till offert kommer du ha kontinuerlig kommunikation med leverantörer, kunder och kollegor. Du kommer att dra nytta av hela organisationens erfarenhet och stöd för att leverera optimala lösningar till våra kunder. Du kommer att vara en nyckelspelare i att utveckla och positionera våra produkter på marknaden.

För att trivas och lyckas i rollen som Product Manager behöver du ha erfarenhet inom plåtbearbetande maskiner, tidigare säljerfarenhet och en gedigen kunskap om produktsegmentet. Du förväntas vara självgående, resultatorienterad och skapa och upprätthålla starka relationer både internt och externt. 

Känner igen dig i beskrivningen är detta en utmärkt möjlighet att vara med och bidra till utformningen av får framgångsrika produktportfölj.





Din profil

Som person är du utåtriktad, självgående och har en hög social kompetens. Du är en person som inte ger upp lätt och har förmågan att hålla fokus som drivs av att nå uppsatta mål. Du är en naturlig kommunikatör och trivs med att skapa och utveckla relationer med både kunder och leverantörer. Du har förmågan att skapa förtroende och är bekväm i att representera företaget utåt.



Vi ser även att du har:

- 3-5 års erfarenhet från liknande roll.

- En teknisk bakgrund med god teknisk förståelse.

- Operativ och strategisk med ett genuint kundfokus

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar Olsons Maskinservice med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök nu

Product Manager till Olsons Maskinservice

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Aug 11
Olsons Maskinservice AB har med framgång levererat maskiner, service och reparationer för pressar och presslinjer sedan 1974.

Vi erbjuder ett brett produktutbud av pressar, automation och tillbehör. Vår erfarna och pålitliga serviceorganisation skapar trygghet för våra kunder och är ett av våra starkaste försäljningsargument vid nyförsäljning av maskiner och tillbehör.

Vi söker nu en erfaren och driven Product Manager till vårt nya affärsområde. Är du den vi söker?



Om rollen

Vi söker en erfaren och drivande Product Manager för vårt nya affärsområde inom plåtbearbetande maskiner såsom kantpressar, gradsaxar, lasermaskiner etc. Som Product Manager kommer du att ha helhetsansvar för att driva och utveckla detta område. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar uppsökande försäljning i Sverige och Danmark, produkt- och leverantörsval samt utarbetande av offertunderlag.

Som ansvarig för processen från förfrågan till offert kommer du ha kontinuerlig kommunikation med leverantörer, kunder och kollegor. Du kommer att dra nytta av hela organisationens erfarenhet och stöd för att leverera optimala lösningar till våra kunder. Du kommer att vara en nyckelspelare i att utveckla och positionera våra produkter på marknaden.

För att trivas och lyckas i rollen som Product Manager behöver du ha erfarenhet inom plåtbearbetande maskiner, tidigare säljerfarenhet och en gedigen kunskap om produktsegmentet. Du förväntas vara självgående, resultatorienterad och skapa och upprätthålla starka relationer både internt och externt. 

Känner igen dig i beskrivningen är detta en utmärkt möjlighet att vara med och bidra till utformningen av får framgångsrika produktportfölj.





Din profil

Som person är du utåtriktad, självgående och har en hög social kompetens. Du är en person som inte ger upp lätt och har förmågan att hålla fokus som drivs av att nå uppsatta mål. Du är en naturlig kommunikatör och trivs med att skapa och utveckla relationer med både kunder och leverantörer. Du har förmågan att skapa förtroende och är bekväm i att representera företaget utåt.



Vi ser även att du har:

- 3-5 års erfarenhet från liknande roll.

- En teknisk bakgrund med god teknisk förståelse.

- Operativ och strategisk med ett genuint kundfokus

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar Olsons Maskinservice med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök nu

Resande Hissmontör- Skåne/Småland

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Aug 1
Motala Hissar startade 1972 med tillverkning av varuhissar. Sedan 80-talet har företaget främst fokuserat på plattformshissar, som till övervägande del används för tillgänglighetsanpassning av byggnader. Över 10 000 hissar har hittills levererats till kunder över hela världen. Omkring 70% av produktionen exporteras och säljs via partners, i Sverige jobbar de med direktförsäljning av deras produkter. Motala Hissar tillverkar det mesta av komponenterna till deras produkter i fabriken i Motala, vissa komponenter har de leverantörer som de jobbar med, främst vad det gäller styrsystem och styrkort. Motala Hissar är en ledande tillverkare av hissar för byggnader där det finns begränsat med utrymme och har en av världens mest utrymmeseffektiva hissar.

Din framtid

I rollen som resande hissmontör kommer du att montera hissar hos kunder i Sverige samt utbilda distributörer utomlands. För att bibehålla din expertis kommer montage av hissar på svenska marknaden vara en av dina dagliga sysslor.

Då rollen innebär höga höjder så är det en förutsättning att man känner sig bekväm med det. Övernattningar i Sverige och utomlands kan förekomma. Du kommer att utgå hemifrån och bör bo i Skåne eller Småland.

Erfarenhet och personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som hissmontör har du en förståelse för kundens behov och har kunskap om mekanik, montering av maskiner, hissar eller liknande. Du förstår och läser el-scheman, kan vid behov utföra felsökning och korrigering. Du talar flytande engelska och har lätt att förstå tekniska termer på engelska. Andra språk är meriterande.

Det är krav/meriterande om du har en eller flera av nedanstående kvalifikationer:

• Gymnasieutbildning, eller teknisk utbildning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade från arbetslivet

• Kunskap inom el

• Gedigen erfarenhet av monteringsarbeten av maskinsystem/hissar eller liknande

• Engelska i tal och skrift + andra språk är meriterande.

• Ett pedagogiskt sätt att instruera och lätt att förstå kundens behov.

• B- körkort

Vad vi erbjuder dig

Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Motala Hissar. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. Servicebil, verktyg och telefon ingår i tjänsten. Motala Hissar är en ledande tillverkare av hissar för byggnader där det finns begränsat med utrymme och har en av världens mest utrymmeseffektiva hissar.

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Certifieringsrevisor för Kvalitet och Miljö

Kvalitetsrevisor
Läs mer Apr 18
Certifieringsrevisor för Kvalitet och Miljö ISO- 9001, 14001 och 45001
Om Kiwa. 

Kiwa är en ledande organisation inom testning, inspektions- och certifieringsbranschen. Vi är en global aktör med starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och besiktning. Vi är verksamma inom flertalet områden som Processäkerhet, Fastighets- och Lyftsäkerhet, Lantbruk, Livsmedels- och Byggbranschen. Koncernen är globalt verksamma i ca 40 länder med 4500 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett trettiotal kontor mellan Kiruna och Malmö med ca 900 medarbetare. 

Standarderna som vi certifierar mot är ISO 9001, 14001, 45001, 13485, 50001, 26000, 27000 samt GWO. Vi certifierar även mot ISO 3834, PED, EN 1090 och 15085.

För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Har du lång erfarenhet inom systemrevision och ISO-standarder och vill jobba med att utveckla och skapa mervärde för andra företag och bidra till Kiwas tillväxtresa? Då ska du bli en av oss! We ARE Kiwa- Are you?  

Arbetsuppgifter

Standarderna du främst kommer revidera och certifiera inom är ISO 9001, 14001, 45001 och GWO (Standard för utbildning av höghöjdsarbetare, arbetsmiljö). Vi utgår ifrån att du inte är insatt i standarden GWO men att du är intresserad av arbetsmiljö och vill kvalificera dig mot denna.

Det är ett varierande arbete med hela Sverige som arbetsplats och du får möjligheten att arbeta i spännande projekt där även möjligheten finns att vara tjänsteägare för GWO. Ett genomgående tema på Kiwa är ”frihet under ansvar” och du ges stora möjligheter att planera dina dagar fritt.

Placeringsorten är från det närmsta kontor alternativ hemmakontor. Tjänsten innebär resor i Sverige med ca 2 övernattningar per vecka.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi ser gärna att du är en strukturerad och noggrann person med social kompetens som trivs med stora kontaktytor och har en förmåga att anpassa dig till olika kunder och personer. Du trivs med att variera mellan enskilt arbete och att arbeta i grupp samt har ett prestigelöst förhållningssätt.

Högskoleutbildning inom relevant tekniskt- /miljöområde, gärna med inriktning mot kvalitet, miljö och/eller arbetsmiljö
Färdigkvalificerad revisor för ISO 9001, 14001 och 45001
Utbildad Lead Auditor
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska (KRAV)
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av revisionsarbete (intern /extern) samt att du är kvalificerad för fler av tidigare nämnda standarder ser vi det som meriterande.


Din personlighet är viktigt för oss! Vi på Kiwa värnar om vår gemenskap och företagskultur där det är viktigt att Kiwas värderingar går i linje med dina. Du är öppen för att lära känna dina kollegor, både i ditt team och över olika affärsområden och strävar efter att vara en del av Kiwa-gemenskapen. Utöver det så tror vi att du är en person som drivs av utveckling och har ett intresse för att hjälpa andra företag och driva dem framåt.

Kiwa erbjuder

Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom TIC-branschen. Det är vi tack vare våra anställda och deras kompetens. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför något vi vill och kommer att satsa på! Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildning kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas. Arbetet är förvisso självständigt men att känna sig som en i gänget är minst lika viktigt. Hos oss blir du en del i vår Kiwa-gemenskap. Självklart erbjuder vi även en mängd förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. För frågor om rollen kontakta Biljana Cvetkovic på biljana.cvetkovic@kraftsam.se.

Ansök nu

CERTIFIERINGSREVISOR FÖR MEDICINTEKNISKA PRODUKTER (ISO - 13485)

Kvalitetsrevisor
Läs mer Dec 13
Certifieringsrevisor för medicintekniska produkter ISO- 13485
Om Kiwa. 

Kiwa är en ledande organisation inom testning, inspektions- och certifieringsbranschen. Vi är en global aktör med starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och besiktning. Vi är verksamma inom flertalet områden som Processäkerhet, Fastighets- och Lyftsäkerhet, Lantbruk, Livsmedels- och Byggbranschen. Koncernen är globalt verksamma i ca 40 länder med 4500 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett trettiotal kontor mellan Kiruna och Malmö med ca 800 medarbetare. 

För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Har du lång erfarenhet inom systemrevision och ISO-standarder och vill jobba med att utveckla och skapa mervärde för andra företag och bidra till Kiwas tillväxtresa? Då ska du bli en av oss! We ARE Kiwa- Are you? 

 

Arbetsuppgifter

I rollen som revisor på Kiwa arbetar du främst med revisioner för certifiering av våra kunders ledningssystem. 

Standard du främst kommer revidera och certifiera inom är ISO 13485, 9001, 14001 & 45001. Det är ett varierande arbete med hela Sverige som arbetsplats och du får möjligheten att arbeta i spännande projekt där även möjligheten finns att vara tjänsteägare för ISO 13485 om erfarenhet och intresse för det finns. Ett genomgående tema på Kiwa är ”frihet under ansvar” och du ges stora möjligheter att planera dina dagar fritt. Placeringsorten är från det närmsta kontor alternativ hemmakontor. Tjänsten innebär resor i Sverige med ca 2 övernattningar per vecka.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Högskoleutbildning inom relevant tekniskt- /miljöområde, gärna med inriktning mot kvalitet, miljö och/eller arbetsmiljö
Erfarenhet av att arbeta som systemrevisor i några år alternativt lång erfarenhet inom kvalitetssäkring och revisionsarbete (intern /extern).
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
B-körkort

Krav/ Meriterande
Kvalificerad för ISO 13485, 9001, 14001, 45001, 27001, 50001 m.fl. 
Lead Auditor utbildning


Din personlighet är viktigt för oss! Vi på Kiwa värnar om vår gemenskap och företagskultur där det är viktigt att Kiwas värderingar går i linje med dina. Du är öppen för att lära känna dina kollegor, både i ditt team och över olika affärsområden och strävar efter att vara en del av Kiwa-gemenskapen. Utöver det så tror vi att du är en person som drivs av utveckling och har ett intresse för att hjälpa andra företag och driva dem framåt. Förutom att vara strukturerad och noggrann ser vi att du har social kompetens som trivs med stora kontaktytor och har en förmåga att anpassa dig till olika kunder och personer. Du har inga problem med varierande arbetsuppgifter och har ett prestigelöst förhållningssätt. 

Kiwa erbjuder

Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom TIC-branschen. Det är vi tack vare våra anställda och deras kompetens. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför något vi vill och kommer att satsa på! Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildning kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas. Arbetet är förvisso självständigt men att känna sig som en i gänget är minst lika viktigt. Hos oss blir du en del i vår Kiwa-gemenskap. Självklart erbjuder vi även en mängd förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. För frågor om rollen kontakta Biljana Cvetkovic på biljana.cvetkovic@kraftsam.se.

Ansök nu

CERTIFIERINGSREVISOR FÖR MEDICINTEKNISKA PRODUKTER (ISO - 13485)

Kvalitetsrevisor
Läs mer Sep 30
Certifieringsrevisor för medicintekniska produkter ISO- 13485
Om Kiwa. 

Kiwa är en ledande organisation inom testning, inspektions- och certifieringsbranschen. Vi är en global aktör med starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och besiktning. Vi är verksamma inom flertalet områden som Processäkerhet, Fastighets- och Lyftsäkerhet, Lantbruk, Livsmedels- och Byggbranschen. Koncernen är globalt verksamma i ca 40 länder med 4500 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett trettiotal kontor mellan Kiruna och Malmö med ca 800 medarbetare. 

För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Har du lång erfarenhet inom systemrevision och ISO-standarder och vill jobba med att utveckla och skapa mervärde för andra företag och bidra till Kiwas tillväxtresa? Då ska du bli en av oss! We ARE Kiwa- Are you? 

 

Arbetsuppgifter

I rollen som revisor på Kiwa arbetar du främst med revisioner för certifiering av våra kunders ledningssystem. 

Standard du främst kommer revidera och certifiera inom är ISO 13485, 9001, 14001 & 45001. Det är ett varierande arbete med hela Sverige som arbetsplats och du får möjligheten att arbeta i spännande projekt där även möjligheten finns att vara tjänsteägare för ISO 13485 om erfarenhet och intresse för det finns. Ett genomgående tema på Kiwa är ”frihet under ansvar” och du ges stora möjligheter att planera dina dagar fritt. Placeringsorten är från det närmsta kontor alternativ hemmakontor. Tjänsten innebär resor i Sverige med ca 2 övernattningar per vecka.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Högskoleutbildning inom relevant tekniskt- /miljöområde, gärna med inriktning mot kvalitet, miljö och/eller arbetsmiljö
Erfarenhet av att arbeta som systemrevisor i några år alternativt lång erfarenhet inom kvalitetssäkring och revisionsarbete (intern /extern).
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
B-körkort

Krav/ Meriterande
Kvalificerad för ISO 13485, 9001, 14001, 45001, 27001, 50001 m.fl. 
Lead Auditor utbildning


Din personlighet är viktigt för oss! Vi på Kiwa värnar om vår gemenskap och företagskultur där det är viktigt att Kiwas värderingar går i linje med dina. Du är öppen för att lära känna dina kollegor, både i ditt team och över olika affärsområden och strävar efter att vara en del av Kiwa-gemenskapen. Utöver det så tror vi att du är en person som drivs av utveckling och har ett intresse för att hjälpa andra företag och driva dem framåt. Förutom att vara strukturerad och noggrann ser vi att du har social kompetens som trivs med stora kontaktytor och har en förmåga att anpassa dig till olika kunder och personer. Du har inga problem med varierande arbetsuppgifter och har ett prestigelöst förhållningssätt. 

Kiwa erbjuder

Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom TIC-branschen. Det är vi tack vare våra anställda och deras kompetens. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför något vi vill och kommer att satsa på! Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildning kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas. Arbetet är förvisso självständigt men att känna sig som en i gänget är minst lika viktigt. Hos oss blir du en del i vår Kiwa-gemenskap. Självklart erbjuder vi även en mängd förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. För frågor om rollen kontakta Biljana Cvetkovic på biljana.cvetkovic@kraftsam.se.

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 3
Har du tidigare arbetat som servicetekniker och söker en ny utvecklande tjänst.

Hos oss erbjuds du en självständig och utvecklande roll i ett växande företag.

Om rollen

Denna roll innebär mycket resande, du kommer tillsammans med säljare att boka upp möten som du styr över. Mötena kan vara att det har kört ihop sig rent tekniskt, behövs nya maskiner etc. Du ska se dig själv som en stödfunktion åt säljarna.

I denna roll kommer du vara en hybrid säljare, du ska ha förståelse för majoriteten av kundens koncept och finnas tillhands.

Vi ser gärna att du kommer från service och/ eller underhållsbranschen.

Din Profil

Gott handlag gällande mekanik, montage, el och service.
Lösningsorienterad och tekniskt intresserad.
Erfarenhet av underhåll av maskiner
Meriterande med erfarenhet av mekanik eller styrsystem.
Goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift.
Du har möjlighet till resande och övernattning i arbete
God social förmåga
Du innehar B-Körkort


Personliga egenskaper:



För att trivas i rollen som servicetekniker bör du tycka om en resande vardag ute på fältet, att bemöta företagets kunder på ett positivt och kundvårdande sätt samt att varje dag bidra med positiv energi till dina kollegor.

Du drivs och motiveras av ett varierat arbete med frihet under ansvar.
Du är orädd, handlingskraftig, fattar självständiga beslut och har en analytisk förmåga.
Samarbete är något som kommer naturligt för dig och trots att du är van vid att arbeta självständigt är du en team-människa som delar med dig av information till dina kollegor.


Övrig information:

Vi ser till att du har de hjälpmedel som behövs för att göra ett bra jobb, vilket inkluderar tjänstebil. Då vi har produkter på högsäkerhetsobjekt tillämpar vi drogtester samt registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Värnamo

Lön: Enligt ök.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Du söker tjänsten med CV och personligt brev där du kort förklarar varför du passar för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Maj 20
Har du tidigare arbetat som servicetekniker och söker en ny utvecklande tjänst.

Hos oss erbjuds du en självständig och utvecklande roll i ett växande företag.

Om rollen

Denna roll innebär mycket resande, du kommer tillsammans med säljare att boka upp möten som du styr över. Mötena kan vara att det har kört ihop sig rent tekniskt, behövs nya maskiner etc. Du ska se dig själv som en stödfunktion åt säljarna.

I denna roll kommer du vara en hybrid säljare, du ska ha förståelse för majoriteten av kundens koncept och finnas tillhands.

Vi ser gärna att du kommer från service och/ eller underhållsbranschen.

Din Profil

Gott handlag gällande mekanik, montage, el och service.
Lösningsorienterad och tekniskt intresserad.
Erfarenhet av underhåll av maskiner
Meriterande med erfarenhet av mekanik eller styrsystem.
Goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift.
Du har möjlighet till resande och övernattning i arbete
God social förmåga
Du innehar B-Körkort


Personliga egenskaper:



För att trivas i rollen som servicetekniker bör du tycka om en resande vardag ute på fältet, att bemöta företagets kunder på ett positivt och kundvårdande sätt samt att varje dag bidra med positiv energi till dina kollegor.

Du drivs och motiveras av ett varierat arbete med frihet under ansvar.
Du är orädd, handlingskraftig, fattar självständiga beslut och har en analytisk förmåga.
Samarbete är något som kommer naturligt för dig och trots att du är van vid att arbeta självständigt är du en team-människa som delar med dig av information till dina kollegor.





Övrig information:

Vi ser till att du har de hjälpmedel som behövs för att göra ett bra jobb, vilket inkluderar tjänstebil. Då vi har produkter på högsäkerhetsobjekt tillämpar vi drogtester samt registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Värnamo

Lön: Enligt ök.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Du söker tjänsten med CV och personligt brev där du kort förklarar varför du passar för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, maskin
Läs mer Maj 10
Har du tidigare arbetat som servicetekniker och söker en ny utvecklande tjänst.

Hos oss erbjuds du en självständig och utvecklande roll i ett växande företag.

Om rollen

Denna roll innebär mycket resande, du kommer tillsammans med säljare att boka upp möten som du styr över. Mötena kan vara att det har kört ihop sig rent tekniskt, behövs nya maskiner etc. Du ska se dig själv som en stödfunktion åt säljarna.

I denna roll kommer du vara en hybrid säljare, du ska ha förståelse för majoriteten av kundens koncept och finnas tillhands.

Vi ser gärna att du kommer från service och/ eller underhållsbranschen.

Din Profil

Gott handlag gällande mekanik, montage, el och service.
Lösningsorienterad och tekniskt intresserad.
Erfarenhet av underhåll av maskiner
Meriterande med erfarenhet av mekanik eller styrsystem.
Goda kunskaper i engelska språket, både tal och skrift.
Du har möjlighet till resande och övernattning i arbete
God social förmåga
Du innehar B-Körkort


Personliga egenskaper:



För att trivas i rollen som servicetekniker bör du tycka om en resande vardag ute på fältet, att bemöta företagets kunder på ett positivt och kundvårdande sätt samt att varje dag bidra med positiv energi till dina kollegor.

Du drivs och motiveras av ett varierat arbete med frihet under ansvar.
Du är orädd, handlingskraftig, fattar självständiga beslut och har en analytisk förmåga.
Samarbete är något som kommer naturligt för dig och trots att du är van vid att arbeta självständigt är du en team-människa som delar med dig av information till dina kollegor.





Övrig information:

Vi ser till att du har de hjälpmedel som behövs för att göra ett bra jobb, vilket inkluderar tjänstebil. Då vi har produkter på högsäkerhetsobjekt tillämpar vi drogtester samt registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Värnamo

Lön: Enligt ök.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Du söker tjänsten med CV och personligt brev där du kort förklarar varför du passar för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Account Manager

Mediasäljare
Läs mer Mar 9
Account Manager Finnmera AB

Om tjänsten:

Som Account Manager på Finnmeras nya affärsområde så ansvarar du för försäljningen där Finnmera hjälper företag att synas organiskt på Google. Dina kunder kommer vara små och medelstora bolag och alla typer av branscher!

Du driver hela försäljningsprocessen med att boka upp besöken till kundmöte och offerthantering samt avslut. Du kommer även använda dig av CRM:system och diverse Google relaterade analysverktyg. Exempel på kunder kan vara en advokatbyrå som vill synas så högt upp som möjligt när dennes potentiella kunder söker på Google efter ”advokatbyrå Lund” eller en rörmokare söker på ”rörmokare Borås”. Hänger du med? Bra, har du dessutom nedanstående kvalifikationer så är du högst aktuell för tjänsten.

Vi söker dig som:

Har erfarenhet av proaktiv uppsökande försäljning 
Är anpassningsbar i försäljningen mot olika kunder
Är självgående och uppskattar eget ansvar
Är prestigelös i din kompetens och gör det som krävs för att uppnå uppsatta mål och budgetar
Är tävlingsinriktad och målmedveten
Erfarenhet av försäljning av sökordsoptomering (meriterande)


Finnmera Erbjuder dig 

En nyckelroll i ett nytt affärsområde där ditt resultat syns och uppmärksammas
Finnmera finns lokalt i Huskvarna & Norrköping, öppna och fräscha lokaler.
Karriärmöjligheter på sikt
Frihet under ansvar
Fast anställning med kollektivavtal


Om du tycker att detta låter intressant är du välkommen med din ansökan redan idag. Finnmera samarbetar med Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB. I ansökan bifogar du ett CV samt ett personligt brev där du beskriver kort om dig själv och varför du passar till tjänsten. 

Tillträde omgående/efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andreas.Bergin@kraftsam.se

Ansök nu

NESPRESSO AMBASSADÖR MED FOKUS PÅ FÖRSÄLJNING - Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 18
Retail United är en fullservicebyrå inom säljande kommunikation. Retail United skapades 2015 genom att slå ihop reklambyrån Locomotiv och säljsupportbyrån Brand Support i nära samarbete med retailkonsulterna Agenda Retail till ett gemensamt erbjudande; strategi, kommunikation och aktivering. Aktivering: För att våra kunder ska få maximalt värde av sina marknadsinsatser har vi ett erbjudande som säkerställer att varumärkens strategi och kommunikation når hela vägen ut i butik, till butiksmedarbetaren och slutligen till konsumenten. Att jobba på Retail United innebär att jobba med kända varumärken, alltid med försäljning som mål, med god kvalitet och konsumentens/kundens bästa som ledstjärna.



“The Nespresso story began with a simple idea: enable anyone to create the perfect cup of espresso coffee – just like a skilled barista. From its beginning in 1986, Nespresso has redefined and revolutionised the way millions of people enjoy their espresso coffee. It has shaped the global coffee culture. Our singular focus is on delivering highest quality coffees and ultimate coffee experiences to our consumers, cup after cup.”

Arbetsuppgifter:

Som Nespresso Coffee Advisor är du ambassadör och ansiktet utåt för Nespresso. Din uppgift är att i någon av Sveriges största hemelektronik-kedjor, på Nespresso´s yta, sälja, inspirera och demonstrera Nespresso´s fina kaffemaskiner och tillbehör. Allt medan du bjuder alla kunder att smaka på Nespresso´s fantastiska premiumkaffe.

I din roll som Nespresso Coffee Advisor visar du hur det med Nespresso går att få en perfekt kopp premiumkaffe - med massor av olika smaker att välja mellan - på bara några sekunder.

Vi erbjuder dig:

Att representera ett av världens mest kända varumärken inom livsmedel och kaffemaskiner.Produktutbildning och produktkännedomSälj och värdegrundsutbildning

Personliga egenskaper:

Du tycker verkligen om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig.Det är lätt att trivas med dig när du visar och beskriver fördelarna med Nespresso.Du är resultatinriktad och vågar sälja! Alltså, både ställa frågor och sedan stolt föreslå för vad kunden borde välja utifrån vad ni kommit fram till.Du har hög moral, är lösningsorienterad och är ordningsam. Du är mycket noga med att Nespresso´s yta hela tiden är ren och snygg.

Arbetslivserfarenhet:

Minst 3 års erfarenhet från service eller handelMeriterande är om du tidigare arbetat i butik eller café

Mer om tjänsten:

Anställningsform: Deltid

Arbetstider: Ca. 10-14 timmar i veckan lördagar och söndagar, 1-4 helger/månad.

Lön: Fast timlön och bonus

Som Nespresso Coffee Advisor kommer du genomgå utbildningar tillsammans med Retail United och Nespresso för att tillgodose rätt förutsättningar. Uppdraget startar är löpande vilket gör detta till ett stadigt och bra extrajobb.

Ansök genom att bifoga CV och personligt brev. Förklara varför just Du passar för jobbet som Nespresso Coffee Advisor. Rekrytering sker löpande.

Ansök nu

NESPRESSO AMBASSADÖR MED FOKUS PÅ FÖRSÄLJNING - Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 21
Retail United är en fullservicebyrå inom säljande kommunikation. Retail United skapades 2015 genom att slå ihop reklambyrån Locomotiv och säljsupportbyrån Brand Support i nära samarbete med retailkonsulterna Agenda Retail till ett gemensamt erbjudande; strategi, kommunikation och aktivering. Aktivering: För att våra kunder ska få maximalt värde av sina marknadsinsatser har vi ett erbjudande som säkerställer att varumärkens strategi och kommunikation når hela vägen ut i butik, till butiksmedarbetaren och slutligen till konsumenten. Att jobba på Retail United innebär att jobba med kända varumärken, alltid med försäljning som mål, med god kvalitet och konsumentens/kundens bästa som ledstjärna.



“The Nespresso story began with a simple idea: enable anyone to create the perfect cup of espresso coffee – just like a skilled barista. From its beginning in 1986, Nespresso has redefined and revolutionised the way millions of people enjoy their espresso coffee. It has shaped the global coffee culture. Our singular focus is on delivering highest quality coffees and ultimate coffee experiences to our consumers, cup after cup.”

Arbetsuppgifter:

Som Nespresso Coffee Advisor är du ambassadör och ansiktet utåt för Nespresso. Din uppgift är att i någon av Sveriges största hemelektronik-kedjor, på Nespresso´s yta, sälja, inspirera och demonstrera Nespresso´s fina kaffemaskiner och tillbehör. Allt medan du bjuder alla kunder att smaka på Nespresso´s fantastiska premiumkaffe.

I din roll som Nespresso Coffee Advisor visar du hur det med Nespresso går att få en perfekt kopp premiumkaffe - med massor av olika smaker att välja mellan - på bara några sekunder.

Vi erbjuder dig:

Att representera ett av världens mest kända varumärken inom livsmedel och kaffemaskiner.Produktutbildning och produktkännedomSälj och värdegrundsutbildning

Personliga egenskaper:

Du tycker verkligen om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig.Det är lätt att trivas med dig när du visar och beskriver fördelarna med Nespresso.Du är resultatinriktad och vågar sälja! Alltså, både ställa frågor och sedan stolt föreslå för vad kunden borde välja utifrån vad ni kommit fram till.Du har hög moral, är lösningsorienterad och är ordningsam. Du är mycket noga med att Nespresso´s yta hela tiden är ren och snygg.

Arbetslivserfarenhet:

Minst 3 års erfarenhet från service eller handelMeriterande är om du tidigare arbetat i butik eller café

Mer om tjänsten:

Anställningsform: Deltid

Arbetstider: Ca. 10-14 timmar i veckan lördagar och söndagar, 1-4 helger/månad.

Lön: Fast timlön och bonus

Som Nespresso Coffee Advisor kommer du genomgå utbildningar tillsammans med Retail United och Nespresso för att tillgodose rätt förutsättningar. Uppdraget startar är löpande vilket gör detta till ett stadigt och bra extrajobb.

Ansök genom att bifoga CV och personligt brev. Förklara varför just Du passar för jobbet som Nespresso Coffee Advisor. Rekrytering sker löpande.

Ansök nu

NESPRESSO AMBASSADÖR MED FOKUS PÅ FÖRSÄLJNING - Jönköping

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 15
Retail United är en fullservicebyrå inom säljande kommunikation. Retail United skapades 2015 genom att slå ihop reklambyrån Locomotiv och säljsupportbyrån Brand Support i nära samarbete med retailkonsulterna Agenda Retail till ett gemensamt erbjudande; strategi, kommunikation och aktivering. Aktivering: För att våra kunder ska få maximalt värde av sina marknadsinsatser har vi ett erbjudande som säkerställer att varumärkens strategi och kommunikation når hela vägen ut i butik, till butiksmedarbetaren och slutligen till konsumenten. Att jobba på Retail United innebär att jobba med kända varumärken, alltid med försäljning som mål, med god kvalitet och konsumentens/kundens bästa som ledstjärna.


“The Nespresso story began with a simple idea: enable anyone to create the perfect cup of espresso coffee – just like a skilled barista. From its beginning in 1986, Nespresso has redefined and revolutionised the way millions of people enjoy their espresso coffee. It has shaped the global coffee culture. Our singular focus is on delivering highest quality coffees and ultimate coffee experiences to our consumers, cup after cup.”

Arbetsuppgifter:

Som Nespresso Coffee Advisor är du ambassadör och ansiktet utåt för Nespresso. Din uppgift är att i någon av Sveriges största hemelektronik-kedjor, på Nespresso´s yta, sälja, inspirera och demonstrera Nespresso´s fina kaffemaskiner och tillbehör. Allt medan du bjuder alla kunder att smaka på Nespresso´s fantastiska premiumkaffe.

I din roll som Nespresso Coffee Advisor visar du hur det med Nespresso går att få en perfekt kopp premiumkaffe - med massor av olika smaker att välja mellan - på bara några sekunder.

Vi erbjuder dig:


Att representera ett av världens mest kända varumärken inom livsmedel och kaffemaskiner.
Produktutbildning och produktkännedom
Sälj och värdegrundsutbildning


Personliga egenskaper:


Du tycker verkligen om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig.
Det är lätt att trivas med dig när du visar och beskriver fördelarna med Nespresso.
Du är resultatinriktad och vågar sälja! Alltså, både ställa frågor och sedan stolt föreslå för vad kunden borde välja utifrån vad ni kommit fram till.
Du har hög moral, är lösningsorienterad och är ordningsam. Du är mycket noga med att Nespresso´s yta hela tiden är ren och snygg.


Arbetslivserfarenhet:


Minst 3 års erfarenhet från service eller handel
Meriterande är om du tidigare arbetat i butik eller café


Mer om tjänsten:

Anställningsform: Deltid

Arbetstider: Ca. 10-14 timmar i veckan lördagar och söndagar, 1-4 helger/månad.

Lön: Fast timlön och bonus

Som Nespresso Coffee Advisor kommer du genomgå utbildningar tillsammans med Retail United och Nespresso för att tillgodose rätt förutsättningar. Uppdraget startar är löpande vilket gör detta till ett stadigt och bra extrajobb.

Ansök genom att bifoga CV och personligt brev. Förklara varför just Du passar för jobbet som Nespresso Coffee Advisor. Rekrytering sker löpande.

Ansök nu