Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig!
Om Dagab
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor bland annat Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart.
Dagabs verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport till hur de agerar mot varandra. På så sätt ger de sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor. Välkommen du med!
Om tjänsten som Varuflödesadministratör
Som ny Varuflödesadministratör hos Dagab kommer du in i en spännande och lärorik fas inom organisationen med ett nytt toppmodernt logistikcenter i bruk och en rullande satsning för att utveckla och optimera deras befintliga varuflödesprocesser. Du kommer att bli en del av avdelningen Varuflödesstyrning där du och ditt team ansvarar för att operativt administrera exempelvis kampanjer, prislistor, ekonomiska transaktioner och reklamationer. Du kommer även analysera, följa upp och ta action på masterdata som kan effektivisera och höja kvalitén på dessa processer. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med andra funktioner inom Dagab samt agera som länk mellan utflöde och varuflödesutveckling. Kortfattat är tjänsten som Varuflödesadministratör en spännande roll där du lär känna stora delar av organisationen, driver dialog med kedjorna och får bidra med kompetens som värdesätts högt!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att: Säkerställa att kampanjpriser, prislistor och ekonomiska överenskommelser mellan kedja, Dagab och leverantör blir rätt utförda.
Utföra kvalitativ reklamationsuppföljning på dag- och månadsnivå där du säkerställer att regelverk och processefterlevnad följs.
Ärendehantering från butik och kedjor i en mängd olika frågor som rör ekonomiska transaktioner, avtal och kvalitativa uppföljningar.
Du kommer också arbeta med att: Effektivisera och förenkla administrativa processer genom att ta fram makron, automatiseringslösningar eller förslag på utveckling.
Ta fram rapporter, underlag och sammanställningar löpande och vid varje månadsbryt.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik och som har ett genuint intresse för logistik, data och service. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du besitter god datorvana. Du är en fena på samtliga program i Officepaketet, framför allt Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i BI-verktyg är detta meriterande. Du trivs bra med att arbeta i ett varierat tempo och behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Vidare söker vi dig som är ansvarstagande och har en fallenhet för att skapa god struktur. Eftersom du kommer att samarbeta med flera funktioner inom Dagab värdesätter vi också din kommunikativa egenskap och vilja att arbeta som ett lag. Din analytiska förmåga visar sig genom att du kan hantera stora mängder information och gärna bidrar med ideér och nytänk.
Dagabs erbjudande
Hos Dagab finns trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. Deras medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. De uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla deras tjänster. Genom att erbjuda en arbetsplats som speglar det samhälle vi lever i vill de skapa ett öppet klimat där alla deras medarbetare har möjlighet att utvecklas. Att de växer och utvecklas tillsammans gör att de kan leda vägen och utmana en hel bransch. Välkommen till en familj av möjligheter!
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Placering: Jönköping.
Omfattning: Heltid.
Lön: Enligt överenskommelse
Ansök nu