Jurek Recruitment & Consulting AB jobb i Jönköping

Hitta lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Jönköping. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Jönköping.

Handläggare sökes för konsultuppdrag på myndighet i Jönköping

Controller
Läs mer Jun 5
Jurek söker för kunds räkning en handläggare för ett konsultuppdrag i Jönköping. Har du minst tre års erfarenhet från liknande arbete och gärna inom offentlig förvaltning? Då är det dig vi söker! 

Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag.

Om uppdraget
Uppdraget på Näringsutvecklingsenheten handlar om att vara ett administrativt stöd till teamet som arbetar med insatser för att främja och utveckla ett konkurrenskraftigt och innovativt företagande inom traditionell småskalig livsmedelsproduktion, matkultur, lokal livsmedelsförsörjning och måltidsturism. De huvudsakliga uppgifterna inkluderar att arbeta med projektadministration och att stödja teamet med diverse administrativa uppgifter vilket inkluderar förberedande arbete inför en av världens största mat- och jordbruksmässor – Grüne Woche. Uppdraget handlar också om att sprida resultat och ha kundkontakter inom olika frågor. Under hösten kommer det att vara mycket att göra, så personen behöver kunna hantera högt tempo och hålla många bollar i luften.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

• självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
• planera och följa upp projekt
• analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
• arbete av samordnande karaktär
• genomföra och följa upp aktiviteter.

Vem är du?

Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav:

• högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har:

• en relevant erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• arbetat med främjandefrågor inom livsmedelsproduktion och/ eller har en förståelse för företagsutveckling av liknande affärsinriktat arbete på landsbygden.

Vi söker dig som är;

• Strukturerad, serviceinriktad och har en stark förmåga att prioritera och hantera tidseffektivt.
• Är flexibel och som kan anpassa sig till förändringar, och som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.
• Har en naturlig känsla för kundservice och tar initiativ för att förbättra arbetsflöden och processer.
• Kan uttrycka sig väl i både tal och skrift och vara skicklig på att skapa presentationsmaterial och strukturera möten.

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag fr.o.m. 26 augusti 2024 och t.o.m. 28 februari 2025 med möjlighet till 2 månader förlängning med en månad i taget. Tjänsten är på heltid. Ordinarie arbetstid är i normalfallet måndag till fredag 08.00 – 16.30, 30
minuter obetald lunchrast. Placering är i Jönköping.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Ansök nu

Controller sökes för konsultuppdrag på Jordbruksverket

Controller
Läs mer Maj 13
Jurek söker för Jordbruksverkets räkning en erfaren controller för ett konsultuppdrag i Jönköping. Har du minst tre års erfarenhet som controller och erfarenhet av systemet Agresso? Då är det dig vi söker! 

Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag.

Om uppdraget
Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Det är viktigt att arbetet på enheten håller hög kvalitet och effektivitet, därför arbetar vi ständigt med att utveckla våra processer. Introduktion av hur uppdraget ska utföras ges vid uppdragets början. Personen kommer att tillhöra Näringsutvecklingsenheten som bland annat arbetar med att främja småskaliga livsmedelsföretag och besöksnäring. Enheten arbetar med pengar ur den gemensamma jordbrukspolitiken inom EU och använder pengarna till nationella projekt som fördelas genom utlysningar eller upphandlingar.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;

• genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
• analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
• sammanställa rapporter
• ta fram prognoser kopplade till verksamheten
• ta fram riktlinjer för budgetarbete
• genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
• servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).

Vem är du?

För att vara kvalificerad för uppdraget måste du uppfylla samtliga nedan krav: 

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• genomgått utbildning inom aktuellt område
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du har:

• en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning
• arbetat i Agresso i minst 6 månader
• erfarenhet av utbetalning från EU-fonder

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag fr.o.m. 10 juni 2024 som löper t.o.m. 28 februari 2025 med möjlighet till 2 månader förlängning med en månad i taget. Tjänsten är på heltid, 100 %. Ordinarie arbetstid är i normalfallet måndag till fredag 08.00 – 16.30 med 30 minuters obetald lunchrast. Placering är i Jönköping.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Ansök nu

Business controller till koncern i Husqvarna

Controller
Läs mer Jan 17
Arbetsbeskrivning

Vi expanderar vårt team inom Business Controller-funktionen vid vår enhet i Huskvarna och letar efter en driven medarbetare att axla rollen som Business Controller Support T&S (Tools & Services). Inom ramen för Hyrköp och CON1 kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och optimera vårt affärsledningssystem (CRM).

I din roll kommer du att vara ansvarig för att administrera och underhålla CRM-systemet och agera som "Superuser". Det innebär att du blir en expert inom CRM-konceptet och CRM-metodik, och du kommer att vara aktiv i att koordinera och genomföra användarutbildningar för affärsenheten T&S (Tools & Services). Dessutom kommer du att driva CRM-relaterade frågor både internt inom T&S och som en representant i forumet , Metods & Tools (PM&T).

Dina ansvarsområden inkluderar även att genomföra dataanalyser, skapa rapporter och KPI:er för att stödja beslutsfattande inom enheten. Som en viktig medlem av PM&T kommer du att vara delaktig i att hålla dig uppdaterad och bidra till utvecklingen av processer och verktyg.

Denna position kräver också att du erbjuder support och handledning till användare av CRM-systemet inom T&S. Du förväntas ha god kunskap om affärsprocesser och vara kapabel att stötta dina kollegor i detta avseende. Dessutom kommer du att förbereda, planera och genomföra Forecast-arbete tillsammans med säljarna.

För att trivas och vara framgångsrik i denna roll bör du ha erfarenhet av administrering och användning av affärsledningssystem, särskilt inom CRM. Kunskap om CRM-konceptet och CRM-metodik är avgörande. Du bör också vara bekant med att genomföra dataanalyser, rapportering och uppföljning av KPI:er.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Administrera och underhålla CRM-systemet och agera som expert inom CRM-konceptet och CRM-metodik
• Koordinera och genomföra utbildningar för användare inom affärsenheten T&S
• Genomföra dataanalyser och framtagning av rapporter samt KPI:er för att stödja beslutsfattande
• Tillhandahålla support och handledning till CRM-användare inom affärsenheten T&S
• Besitta kunskap om och kunna stötta medarbetare inom affärsprocessen
• Förbereda, planera och genomföra Forecast-arbete tillsammans med säljarna

Vem är du?

Vi letar efter dig som har en gedigen bakgrund inom CRM-administration och stark erfarenhet av att hantera och optimera affärsledningssystem. Din förmåga att agera som "Superuser" och vara en expert inom CRM-konceptet och metodiken är av central betydelse för att trivas i denna position.

Erfarenhet av att koordinera och genomföra användarutbildningar är avgörande, och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara en mentor och support för användare inom affärsenheten T&S (Tools & Services). En grundläggande förståelse för dataanalys, rapportframtagning och KPI:er är viktig för att du ska kunna stödja beslutsfattande inom enheten. För att trivas i rollen är det också viktigt att du har kunskap om affärsprocesser och är bekant med instruktioner, mallar och arbetssätt inom företaget. Din förmåga att planera och samarbeta med säljteam för att genomföra Forecast-arbete kommer också att vara avgörande. 

Utöver din bakgrund och erfarenhet söker vi en självgående och engagerad individ med starka problemlösningsfärdigheter. Du bör vara van vid att arbeta självständigt och ta initiativ när det behövs. Att trivas i en dynamisk arbetsmiljö och vara en lagspelare är viktiga egenskaper för denna roll.

Vi värdesätter en person som är passionerad och engagerad i att stödja och utveckla affärsprocesser genom att vara en pålitlig resurs inom CRM. Om du har en stark känsla för ansvar och är redo att anta utmaningen att vara en central figur inom vår Business Controller-funktion, ser vi fram emot att ta emot din ansökan.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start första februari och med ett förväntat slutdatum 29/6 2025, och för rätt person kan det även bli tal om anställning. Kunden har sitt kontor i Husqvarna och du kommer ingå i en större koncern. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ansök nu

Interim chef sökes till Jordbruksverket i Jönköping!

Affärsområdeschef
Läs mer Dec 6
Till vår kund Jordbruksverket i Jönköping  söker vi en interim chef till arkitekturenheten med start omgående för ett konsultuppdrag som pågår t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till 1 års förlängning med 6 månader i taget.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Beskrivning av uppdraget
Utveckling- och digitaliseringsavdelningen ansvarar för Jordbruksverkets verksamhetsutveckling, systemförvaltning, systemutveckling och infrastruktur. De är cirka 275 medarbetare och konsulter som jobbar tillsammans med de olika verksamhetsområden för att leverera och utveckla de IT-stöd som behövs. Avdelningen består av 10 enheter varav en arkitekturenhet till vilken vi nu söker en interimschef.
Arbetsuppgifter
• Ingår i avdelningens ledningsgrupp
• Personalansvar
• Kompetensförsörjning och kompetensutveckling
• Driva enheten mot uppsatta mål inom uppsatta ekonomiska ramar
• Resurs- och kompetensplanering utifrån uppdrag
• Utveckla och säkerställa metod och arbetssätt inom arkitekturförvaltning och arkitekturarbete i utvecklingsinitiativ
• Informationsägare, systemägare utvecklingsplattformar
• Styrgrupper och portföljforum.

Uppdraget är på plats på Jordbruksverket i Jönköping. Distansarbete enligt överenskommelse, men konsulten förväntas kunna vara på plats 100% vid behov. Arbetsspråket är svenska.
Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller;

• Akademisk högskoleutbildning inom relevant område för tjänsten
• Minst 9 års erfarenhet av systemutveckling och arkitekturarbete
• Minst 5 års chefserfarenhet med budget och personalansvar
• Minst 5 års erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning
• Erfarenhet av att leda workshops och att leda team.
• Kunna arbeta minst 60% på plats på huvudkontoret i Jönköping, varav alltid på torsdagar då det är ledningsgruppsmöte. Övrig tid finns möjlighet att arbeta på distans.

Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för människor och har förmågan att anpassa din kommunikation beroende på målgrupp. 
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund Jordbruksverket i Jönköping. Uppdraget utförs 60% på plats och omfattningen är 100%. Uppdraget förväntas starta snarast och pågå t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till 1 års förlängning med 6 månader i taget. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Ansök nu

ITAB Group söker Bolagsjurist!

Bolagsjurist
Läs mer Okt 9
ITAB Group (ITAB) är en internationell börsnoterad koncern specialiserade på att utforma inspirerande, funktionella och effektiva butiksmiljöer. Vi söker nu en Bolagsjurist till vår koncern med placering på vårt huvudkontor i Jönköping. Lockas du av goda karriärmöjligheter i en internationell miljö kan det vara dig vi söker!

Om verksamheten
På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken.

ITAB har verksamhet i cirka 24 länder och 15 produktionsanläggningar i Europa, Sydamerika och Kina. Vi har också ett nätverk av partners över stora delar av Europa. ITAB erbjuder lösningar inom följande områden med tjänster för analys, insikt, design, logistik, installation och underhåll.

 
Arbetsbeskrivning
I rollen som bolagsjurist kommer agera som legal stödfunktion och rådgivare till verksamheten i de olika bolagen. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter inom affärsjuridisk rådgivning med fokus på bland annat kommersiell avtalsrätt, bolagsrätt och GDPR. Det är meriterande om du arbetat med IT-rätt, exempelvis utvecklingsprojekt, avtal om molntjänster och teknikrelaterade samarbeten. Tjänsten innebär bl.a.:

• Upprättande och granskning av kommersiella avtal och avtalsmallar
• Rådgivning kopplat till bolagsrätt
• Upprättande och stöd för implementering av interna riktlinjer och policys
• Framtagning och genomförande av internutbildning

Du rapporterar till General Counsel och tillsammans utvecklar ni den legala funktionen inom ITAB Group. Du kommer i din roll vara delaktig i koncernens affärer och dess proaktiva arbete med att skapa värde och minimera koncernens risker. I tjänsten ingår resor till koncernens bolag

Vem är du?
Vi söker dig med juristexamen och som har fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från bolag, advokatbyrå, juristbyrå eller liknande.
Vi ser gärna att du tycker om att arbeta självständigt och att ta initiativ, är analytisk, metodisk och lösnings- samt utvecklingsorienterad. Tjänsten ställer krav på att möta människor i olika roller och kulturer vilket innebär att vi söker dig som har ett prestigelöst sätt och god samarbetsförmåga.

Vidare är teamet viktigt för dig och du trivs i en prestigelös miljö med drivna kollegor. Du är en god kommunikatör med förmåga att möta människor och skapa förtroende i organisationen genom ditt sätt att agera.

Arbetet kräver god verbal och skriftlig förmåga i svenska och engelska, som är koncernspråk. Internationell erfarenhet och ytterligare språk är meriterande.

 
Vad erbjuds du?
ITAB erbjuder goda karriärmöjligheter i en internationell miljö och strävar efter mångfald samt goda arbetsvillkor. Vi erbjuder dig en spännande roll där man arbetar nära affären och verksamheten. Läs gärna mer på itab.com och vår karriärsida.

 
Tillträde
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar ITAB med Jurek Rekrytering och Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Till din ansökan önskar vi att du bifogar CV och personligt brev. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076-002 69 19 alternativt ida.odelius@jurek.se.

Ansök nu