Jönköping: Löneadministratör till Framtiden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till Framtiden i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-04 // Varaktighet: Heltid

I denna roll som löneadministratör ansvarar du över den interna löneprocessen. Du arbetar i en fartfylld miljö där du kommer att ge support och vara ett konsultativt stöd till medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor. Du hanterar och bearbetar underlag för löneberäkning, skriver intyg, har kontakt med myndigheter samt försäkringsbolag. Vi är idag strax över 100 interna medarbetare och du kommer tillhöra löneteamet som består av fem personer.

Arbetsuppgifter:
•Utföra lönekorrigeringar och kontroller
•Utbilda chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
•Tolkning av kollektivavtal
•Årsskifteshantering
•Reseräkning och utläggshantering
Din profil
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och flexibel. Du gillar att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt samt en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är en lagspelare med hög social kompetens och utför alltid ditt arbete med högsta noggrannhet. Utöver detta är du en prestigelös person som trivs med arbete i högt tempo och i ett snabbt växande bolag.

Krav:
•Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom löneadministration•Du har en treårig gymnasieutbildning
•Du har goda kunskaper i Office paketet, främst Excel
•Du behärskar svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift
Meriterande:
•Tidigare erfarenhet av arbete i Hogia Lön Plus och Qbis
Om Oss
Vi på Framtiden hjälper personer till deras första jobb och också nästa steg i karriären. Vi tror på människors energi och drivkraft. Genom möten med företag och talanger sammanför vi rätt person med rätt plats.
Framtiden arbetar med både uthyrning och rekrytering och vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom de Talanger som vi förmedlar. För oss är Talang inte något du föds med eller kopplat till ålder. För oss är Talang att du ser din förmåga som utvecklingsbar och du är villig att jobba för att uppnå din fulla potential!
Vi hjälper våra kunder främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Idag finns framtiden på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet. För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt. Därför har vi exempelvis förtroendetid och möjlighet till flexibel arbetsplats som några av alla våra förmåner.
Vi strävar efter ständig utveckling i våra yrkesroller genom utbildning, träning, vetgirighet och hårt arbete. Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar.

Se vad vi brinner för på denna video #Äntligen måndag

Välkommen med din ansökan!

Villkor:
Start: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, vikariat 12 mån
Ort: Jönköping

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Löneadministratör.

Löneadministratör/Lönespecialist

Läs mer Apr 12
Prolympia och Änglagårdsskolan är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå med verksamhet från Göteborg i söder till Umeå i norr. Prolympia är en skola i rörelse där vi arbetar målinriktat med kunskap, trygghet, idrott och hälsa i fokus. Vi skapar förutsättningar för våra elever till att kombinera skola och idrott i syfte att uppnå goda kunskapsresultat, god hälsa och ett livslångt idrottsintresse. Personalen är vår viktigaste resurs, vi värdesätter allas åsikter och hos oss har du som anställd möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi strävar systematiskt efter att erbjuda en god arbetsmiljö, bra anställningsvillkor och en god kollegial sammanhållning med härlig lagkänsla.



Vi söker en löneadministratör/lönespecialist till Rubato Utbildning AB.

Rubato Utbildning AB är huvudman till Prolympia Syd och Änglagårdsskolan. 

Vad vi erbjuder dig 
Som medarbetare är du viktig för oss och vi hoppas att din tid här ska bli en höjdpunkt.?Därför erbjuder vi en arbetsplats där du som anställd: 

- blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka/utveckla verksamheten 
- är en del av ett team med lagkänsla 
- erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor 

Vad vi söker 
Det viktigaste för oss är vem du är som person och att du har en god samarbetsförmåga. Tjänsten innebär kontakt med både medarbetare och chefer i organisationen samt kontakt med dina närmaste kollegor på kontoret. Utöver det söker vi någon som: 

- är driven och lösningsorienterad 
- delar våra värderingar och vår syn på idrott 
- har förmåga att skapa struktur i sitt dagliga arbete 
- är flexibel  
- är noggrann 

Arbetsuppgifter 
Tjänsten innebär bland annat: 

- arbete med hela löneprocessen, från att registrera och betala ut löner till att granska och korrigera löner, hantera traktamenten/utlägg, göra semesterberäkning med mera. 
- tolka och tillämpa avtal 
- administration som bland annat innefattar anställningsavtal, arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och sjukfrånvarohantering 
- pension och försäkringsfrågor 
- rapportering och kontakt med myndigheter 
- kontakt med organisationens medarbetare och chefer 

Kvalifikationer 
Du ska ha slutfört eftergymnasial utbildning som lönespecialist eller liknande utbildning. Du har god, gärna flerårig erfarenhet av lönebearbetning. Vi är ett litet kontor vilket innebär att du kommer att arbeta brett inom främst lön, men också med HR-frågor. Därmed är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll. 

Arbetet innebär att du huvudsakligen arbetar självständigt. Du kommer att ha kontakt med kollegor, medarbetare och chefer i organisationen. Arbetet kräver att du är en social, flexibel och serviceinriktad person.  

Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver en god datorvana där du som person är öppen för digitala lösningar och system. Det är meriterande om du har kunskap i lönesystemet Kontek. 

För anställning krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret som gäller för skola och förskola.? 

Vi arbetar aktivt i denna rekryteringsprocess vilket innebär att urval och intervjuer hålls löpande. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.



Välkommen att bli en del av Prolympia och Änglagårdsskolan!

Ansök nu

Löneadministratör 50%

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är analytisk och som gillar problemlösning. Har du en bakgrund inom lön, ekonomi och administration? Då är det dig vi söker!  
Som löneadministratör administrerar du löner, utlägg och reseräkningar i Hogia. Du arbetar självständigt och driver utvecklingen kring lönearbetet i bolaget. Tjänsten är på 50 % med arbetstid enligt överenskommelse. 
Vi söker dig med erfarenhet från lönehantering gärna i affärssystemet Hogia. Som person är du driven, strukturerad och en doer. Problemlösning och att hantera flera bollar i luften faller dig naturligt. Vår kund är global vilket ställer krav på att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal som skrift. B körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Efter 6 månader finns det goda möjligheter till övertag av vår kund. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Lönekörning
Administrering av reseräkningar och utlägg
Processförbättring och utveckling


Kvalifikationer
Erfarenhet av lönehantering
Arbetat i Hogia lön
B Körkort och tillgång till bil
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 22
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 26
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Framtiden i Sverige AB .

Mjukvarututvecklare till Husqvarna

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 19
Nytt
Ta chansen och sök rollen som Mjukvaruutvecklare till Husqvarnas avdelning Robotics Tools. Här erbjuds du möjligheten att växa i en bred utvecklarroll samt få arbeta med många olika uppgifter!

Om rollen
Som Mjukvaruutvecklare kommer du arbeta på avdelning Robotics Tools. Här kommer du tillsammans med kollegorna att arbeta efter en SCRUM-baserad utvecklingsmetodik. Ni kommer arbeta i korta cykler samt samarbeta med olika utvecklingsteam på Husqvarna. Rollen som Mjukvaruutvecklare passar dig som vill bygga en bred kompetens inom hela produktcykeln, allt ifrån design samt implementation via test och verifiering till underhåll av levererade produkter. I huvudsak kommer du arbeta med att skapa appar och PC-verktyg till Automower. Du kommer utveckla Windows-applikationer och molntjänster för såväl internt som externt bruk. Eftersom mjukvaran på sikt ska fungera i hårdvaran ser vi gärna att du har ett brett tekniskt intresse och gärna viss kunskap om inbyggda system också.

Robotics Tools arbetar med utvecklingen av Husqvarnas robotgräsklippare Automower. Avdelningen arbetar med allt ifrån utveckling av internt felsökningsverktyg och simulatorer, testramverk samt produkter och verktyg för produktion och återförsäljning. Som medarbetare på Robotics Tools kommer du att ingå i ett av flera team.

Din profil
Som Mjukvaruutvecklare tror vi att du har en stor vilja att lära dig nya saker, du är nyfiken på ny teknik och gillar att ta dig an nya utmaningar. Du kommer få samarbeta tätt ihop med dina kollegor och därför är det viktigt att du både ber om hjälp samt hjälper andra när det behövs. Då ni arbetar i SCRUM är det viktigt att du kan arbeta på ett strukturerat sätt och att du håller ordning på vart du befinner dig i utvecklingsprocessen.

Skallkrav för tjänsten:
•Högskoleutbildning inom Datateknik/Mjukvaruutveckling/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Kunskaper i C++ och .NET
•Stort tekniskt intresse

Meriterande för tjänsten:
•Kunskaper om Inbyggda system
•Kunskaper inom UX/UI, WPF, Maui/Xamarin, Unity, Azure molntjänster samt iOS och Android-utveckling
•Arbetat med tekniska hobbyprojekt på fritiden

Om Husqvarna
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower?

Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och dem efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.

Börjar du arbeta på Husqvarna Group erbjuds du:
•En roll på ett internationellt produktbolag där du får arbeta med den senaste tekniken.
•Möjlighet att arbeta i hela utvecklingskedjan och nära företagets produkter där du direkt ser resultatet av ditt arbete.
•En organisation som tar vara på varje medarbetares kompetens och där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

I rollen som Mjukvaruutvecklare kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter till att gå över i en anställning direkt hos Husqvarna.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Huskvarna
Arbetstider: Mån-fre, dagtid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Husqvarna

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 10
Stort intresse för embeddedutveckling och sugen på att bli en del av ett riktigt duktigt team? Du ska du läsa vidare! Nu har du chansen att bli en del av ett skickligt och prestigelöst utvecklingsteam på Husqvarna. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om rollen
I rollen som Embeddedutvecklare kommer du ingå i ett arbetslag om ca 20 medarbetare, varav 14 embeddedutvecklare och 6 elektronikutvecklare. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med mjukvaruutveckling av Husqvarnas proffssegment av robotgräsklippare. Du kommer få förkovra din inom flera olika områden och arbeta med bland annat realtidsoperativsystem, sensorer och motorer. Du kommer bli en del av ett härligt och prestigelöst arbetslag som tillsammans arbetar för att uppnå goda resultat.

Din profil
För att lyckas i rollen som Embeddedutvecklare tror vi att du har en ödmjuk och prestigelös framtoning. Du besitter mycket teoretisk kunskap men är villig att lära dig och utvecklas mer i det praktiska arbetet. Du är nyfiken på ny teknik, vilket kanske visat sig genom egna hobbyprojekt eller goda studieresultat. Vidare tror vi att du inte är rädd för att be om hjälp och uppskattar att hjälpa andra för att komma vidare i arbetet.

Skallkrav för tjänsten:
•Civilingenjörsexamen/Kandidatexamen inom Datateknik/Inbygga System/Elektroteknik/Automation/Teknisk Fysik/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Kunskaper i C/C++ & Python
•Stort tekniskt intresse
Meriterande för tjänsten:
•Arbetat med tekniska hobbyprojekt på fritiden
•Bra betyg

Om Husqvarna
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är de världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower?

Husqvarna har en oerhört stark innovationsfilosofi och dem efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald.

Börjar du arbeta på Husqvarna Group erbjuds du:
•En roll på ett internationellt produktbolag där du får arbeta med den senaste tekniken.
•Möjlighet att arbeta i hela utvecklingskedjan och nära företagets produkter där du direkt ser resultatet av ditt arbete.
•En organisation som tar vara på varje medarbetares kompetens och där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

I rollen som Embeddedutvecklare kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter till att gå över i en anställning direkt hos Husqvarna.

Villkor
Startdatum: 2 september 2024
Placeringsort: Huskvarna
Arbetstider: Mån-fre, dagtid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Elektronikingenjör till Saab Surveillance

Elektronikkonstruktör
Läs mer Apr 3
Nu kan du bli en del av Saab Surveillance elektronikteam! Här får du en unik möjlighet att bli en del ett gäng med breda kompetenser och olika befattningar. Ta chansen att söka till en bred och utvecklande tjänst redan idag!

Om Rollen
Medarbetarna som arbetar mot elektronik är uppdelade i tre områden – Digital Elektronik, Kraftkort samt FPGA-utveckling. Grupperna. samarbetar mycket över gränserna och hjälper varandra i olika frågor. Beroende på din bakgrund och dina intressen kommer Saab att placera dig på Digital Elektronik eller Kraftkort. Som nyanställd Elektronikingenjör erbjuds du en bred och lärorik roll. Du tilldelas en fadder som kommer stötta dig under din upplärning.

Digital Elektronik arbetar med att skapa datorkort till flyg och bygger hela datorkorten från grunden. De arbetar tex. med processorer och minnen, layout av elektronik samt konstruktion och att rita elscheman. Andra exempel på arbetsuppgifter kan vara frisläppning av underlag, arbete med kravhantering, simulera, köra in och testa kort. I gruppen som ansvarar för Kraftkort kommer du i stället arbeta med utveckling av kraftkort för att styra andra kort, motorer och klaffar på flygplan.

Din Profil
För att lyckas i rollen som Elektronikingenjör tror vi att du har en stor vilja att ta till dig ny information och lära dig nya saker, för att lättare komma in i Saabs arbetssätt. Du har även en förmåga att kunna arbeta på ett strukturerat sätt, då det är viktigt att följa rutiner och riktlinjer för i vilken ordningsföljd som arbetsuppgifter ska utföras. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga där du ber om hjälp samt hjälper andra i arbetet när det behövs.

Skallkrav för tjänsten:
•Kandidatexamen/Civilingenjörsexamen inom Elektronik/Datateknik/Inbyggda System/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Krav på visst medborgarskap pga. arbete inom säkerhetsklassat område
•Stort intresse för elektronik och hårdvara

Meriterande för tjänsten:
•Kunskaper i VHDL

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Saab utvecklar och leverera högteknologisk utrustning mot både civil industri samt försvarsindustrin. Saab Surveillance är arbetar med övervakning och säkerhet och arbetar mot både den militära och civila flygindustrin.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Elektronikingenjör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag!

Tjänsten omfattas av försvarssekretess, därav kommer du behöva genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning. Den ska bli godkänd innan du kan börja arbeta i tjänsten.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Elektronikingenjör kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt av Saab Surveillance.

Villkor
Startdatum: 2 september 2024
Placeringsort: Huskvarna
Arbetstider: Mån-fre, flex
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2 st

Ansök nu

Systemingenjör mot hårdvara till Saabs Talangprogram i Linköping

Maskinkonstruktör
Läs mer Mar 28
Tar du din examen till sommaren 2024? Nu har du möjlighet att kickstarta din karriär genom en alldeles unik möjlighet att varva teori och praktik. Tillsammans med en grupp nyexaminerade kollegor kommer du bli en del av Saabs General Systems Talangprogram 2024!

Om rollen
I rollen som Systemingenjör mot hårdvara kommer du att ingå i ett team om ca 15 medarbetare som arbetar med underhåll och utveckling av Gripens motorer. Ni kommer ansvara för delar av leverans mot kund, från att ta in order, uppfylla myndighetskrav, supportera kund under produktens livstids samt leverera färdig produkt till kund. Ni ansvarar för systemutveckling, tekniska frågor, service, reservdelar och verktyg samt eftermarknad. Som Systemingejör mot hårdvara kommer du arbeta både på kontoret samt vara ute i verkstadsmiljö. Du kommer på sikt skapa ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Här erbjud du en bred roll med olika arbetsuppgifter där du kommer få arbeta med både äldre och nyare modeller av Gripens motorer.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Projektledning för produkten
•Expert för hur produkten och dess funktioner påverkar systemet
•Ansvar för produkt och dess livscykel
•Förstudier - undersök marknaden, ta fram koncept
•Utveckling - kravställning, kontakt med leverantör, är med utveckling och test, stöttar produktion
•Förvaltning - stöttar drift, kontakt med kund

Vad innebär talangprogrammet?
Framtidens Talangprogram med Saab Aeronautics innebär att du kommer få både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och gemenskap med talangprogramskollegor inom olika sektioner på General Systems. Programmet är designat för dig som är helt eller relativt nyexaminerad skall ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos Saab.

Din profil
För att lyckas i rollen som Systemingejör mot hårdvara tror vi att du har en god samarbetsförmåga och god social kompetens. Du har ett tydligt kundfokus och tycker det är viktigt att leverera på såväl god kvalitet, inom vissa tidsramar samt erbjuda god service. Du känner även ett ansvar och engagemang för ditt arbete samt är tålmodig under långa, utdragna processer. Det är inte ett krav men ett stort plus om du också besitter vissa goda ledaregenskaper.

Skallkrav för tjänsten:
•Kandidatexamen/Civilingenjörsexamen inom Flygteknik/Maskinteknik/System- & Produktutveckling/Teknisk Fysik/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•För denna tjänst krävs att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd vilket kan ställa krav på ett visst medborgarskap.

Meriterande för tjänsten:
•Arbete/ideellt arbete med ledande befattning
•Kunskaper i MATLAB/Simulink
•Intresse för flyg (gasturbiner/jetmotorer)
•Intresse för Gripen och Försvarsmakt
Området General Systems
I talangprogrammet kommer du bli en del av området General Systems på Saab Aeronautics. Området jobbar med att utveckla och integrera de viktiga grundflygplansystemen i Gripen-flygplanet samt i andra befintliga och framtida plattformar inom affärsområdets utvecklingsenhet. General systems arbetar dels med förarutrustning, räddningssystem, landställ – och hydraulsystem, luft- och bränslesystem, framdrivning, hjälpkraft och elkraft och flera andra intressanta områden! Här kommer du bli en del av en sektion som stöttar, hjälper varandra och följer de tre värdeorden vilja, kunnande och förtroende.

Om SAAB Aeronautics
Affärsområdet Saab Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass. De erbjuder ett brett utbud av supportlösningar inom både civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs det allt från forskning, till utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Saab säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av produkterna som de utvecklar och producerar. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Saab ser sina medarbetare som sin största tillgång där det är viktigt att kunna arbeta och utvecklas i olika faser i livet. Saab står för en stark kunskapstradition och erbjuder därför möjlighet till kontinuerligt lärande och förutsättningar för varje medarbetare att forma sin egen karriär.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Systemingenjör mot hårdvara, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Om du erbjuds en tjänst kommer du att säkerhetsprövas. Säkerhetsprövningen måste bli godkänd för att du ska kunna påbörja din anställning.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Systemingenjör mot hårdvara kommer du under talangprogrammet att vara anställd som konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i en anställning direkt hos Saab.

Villkor
Start: 12 augusti 2024, alt. enligt överenskommelse
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Mån-fre, flextid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

ILS-ingenjör till Saabs Talangprogram i Linköping

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 28
Tar du din examen till sommaren 2024? Nu har du möjlighet att kickstarta din karriär genom en alldeles unik möjlighet att varva teori och praktik. Tillsammans med en grupp nyexaminerade kollegor kommer du bli en del av Saabs General Systems Talangprogram 2024!

Om rollen
I rollen som ILS-ingenjör kommer du att ingå i ett team om ca 15 medarbetare som arbetar med underhåll och utveckling av Gripens motorer. Ni kommer ansvara för hela leveransen mot kund, från att ta in order, uppfylla myndighetskrav, supportera kund under produktens livstids samt leverera färdig produkt till kund. Ni ansvarar också för systemering, termiska frogr, service, reservdelar och verktyg samt eftermarknad .Som ILS-ingenjör kommer du arbeta både på kontoret samt vara ute i verkstadsmiljö. Du kommer på sikt skapa ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Här erbjud du en bred roll med olika arbetsuppgifter där du kommer få arbeta med både äldre och nyare modeller av Gripens motorer.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Expert på underhållet av systemet och produkter.
•Ansvarar för att ta fram supportsystem till användarna.
•Avsvarar för att ta fram instruktionen till användarna.
•Kravställer underhåll. Tar fram supportsystem. Tar fram instruktioner.
•Stöttar i drift. Kontakt med kund.
•Skapa verktygsspecifikationer och göra underhållsanalyser.

Vad innebär talangprogrammet?
Framtidens Talangprogram med Saab Aeronautics innebär att du kommer få både kompetensutveckling genom flertal utbildningar under året och gemenskap med talangprogramskollegor inom olika sektioner på General Systems. Programmet är designat för dig som är helt eller relativt nyexaminerad skall ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din karriär hos Saab.

Din profil
För att lyckas i rollen som ILS-ingenjör tror vi att du har en god samarbetsförmåga och god social kompetens. Du har ett tydligt kundfokus och tycker det är viktigt att leverera på såväl god kvalitet, inom vissa tidsramar samt erbjuda god service. Du känner även ett ansvar och engagemang för ditt arbete samt är tålmodig under långa, utdragna processer. Det är inte ett krav men ett stort plus om du också besitter vissa goda ledaregenskaper.

Skallkrav för tjänsten:
•Kandidatexamen/Civilingenjörsexamen inom Flygteknik/Maskinteknik/System- & Produktutveckling/Teknisk Fysik/Motsvarande
•Svenska och engelska i tal och skrift
•För denna tjänst krävs att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd vilket kan ställa krav på ett visst medborgarskap

Meriterande för tjänsten:
•Arbete/ideellt arbete med ledande befattning
•Kunskaper i MATLAB/Simulink
•Intresse för flyg (gastrbiner/jetmotorer)
•Intresse för Gripen och Försvarsmakt

Området General Systems
I talangprogrammet kommer du bli en del av området General Systems på Saab Aeronautics. Området jobbar med att utveckla och integrera de viktiga grundflygplansystemen i Gripen-flygplanet samt i andra befintliga och framtida plattformar inom affärsområdets utvecklingsenhet. General systems arbetar dels med förarutrustning, räddningssystem, landställ – och hydraulsystem, luft- och bränslesystem, framdrivning, hjälpkraft och elkraft och flera andra intressanta områden! Här kommer du bli en del av en sektion som stöttar, hjälper varandra och följer de tre värdeorden vilja, kunnande och förtroende.

Om SAAB Aeronautics
Affärsområdet Saab Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass. De erbjuder ett brett utbud av supportlösningar inom både civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs det allt från forskning, till utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Saab säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av produkterna som de utvecklar och producerar. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Saab ser sina medarbetare som sin största tillgång där det är viktigt att kunna arbeta och utvecklas i olika faser i livet. Saab står för en stark kunskapstradition och erbjuder därför möjlighet till kontinuerligt lärande och förutsättningar för varje medarbetare att forma sin egen karriär.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som ILS-ingenjör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Om du erbjuds en tjänst kommer du att säkerhetsprövas. Säkerhetsprövningen måste bli godkänd för att du ska kunna påbörja din anställning.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som ILS-ingenjör kommer du under Talangprogrammet att vara anställd som konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i en anställning direkt hos Saab.

Villkor
Start: 12 augusti 2024, alt. enligt överenskommelse
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Mån-fre, flextid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Konfigurationstekniker/Systemingenjör till Flintab

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 21
Nu har du möjligheten att få bli riktigt duktig på konfigurationer och integrationer av Flintabs egenutvecklade mjukvarusystem. Här erbjuds du en varierad roll där du kommer få arbeta i flera kundunika projekt!

Dina arbetsuppgifter
Som Konfigurationstekniker/Systemingenjör till Flintab kommer du att ansvara för installation, konfigurering och underhåll av mjukvara i Windowsmiljö och Microsoft . Du kommer också att arbeta med integrationer mot kundernas olika affärssystem. Du kommer tilldelas olika projekt från projektledare som du får vara med och driva hela vägen. Projekten pågår vanligtvis i ca 1 – 6 månader.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Installation och konfigurering av mjukvara i Windowsmiljö i projektform
•Integration av mjukvara med andra affärssystem och andra system
•Ansvar för förändringar i rapporter
•3rd linesupport mot Flintabs kunder

Du kommer ingå i ett härligt team om ca 5 medarbetare. Ibland ansvarar du för dina egna projekt och i vissa större leveranser delar ni upp arbete. Din grupp samarbetar även titt ihop med andra team, därför kommer du på sikt över få stötta upp som 3rd linesupport. Arbetet kommer i huvudsak utföras från kontoret, men det kan finnas möjlighet att också få komma ut och träffa kund på plats. Du kommer att rapportera till gruppchef och projektledare, men när du är ny i rollen som Konfigurationstekniker/Systemingenjör kommer en senior kollega ansvara för din upplärning.

Din profil
För att lyckas i rollen som Konfigurationstekniker/Systemingenjör Flintab tror vi att du är en trevlig person som visar hänsyn till både kollegor och kunder. Du kommer ha breda kontaktytor och därför är det viktigt att du gillar att samarbeta med andra och ta dig an nya kundkontakter. Vi tror även att du har ett eget driv då du ofta kommer driva dina egna projekt självständigt. Därför är det viktigt att ha god disciplin, kunna slutföra egna projekt i tid, vara strukturerad och målmedveten. Det är också viktigt att ha en affärsmässig känsla och hjälper till att estimera tidsplaner. Sist har du ett stort tekniskt intresse och nyfiken på ny teknik, eftersom du kommer få sätta din in i helt nya tekniska produkter och lösningar.

Skallkrav för tjänsten:
•Eftergymnasial utbildning (YH/kandidat/motsvarande) inom IT
•Grundläggande kunskaper i Microsoft
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Tekniskt intresse

Meriterande för tjänsten:
•Kunskaper om moln, DevOps, Azure
•Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
•B-körkort

Om Flintab
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. De utvecklar och marknadsför kundunika moduler i form av vågar och vägningssystem för industrin. Deras sortiment är mycket omfattande, från små paketvågar till stora fordonsvågar. Kundkretsen finns främst inom affärsområdena logistik & transport, industri och process, energi, entreprenad, avfall och återvinning. Just nu befinner sig Flintab i en spännande fas där de håller på att ställa om till att bli mer av ett techbolag. Läs mer om Flintab här: https://www.flintab.se/.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Konfigurationstekniker/Systemingenjör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: lisa.hannerz@framtiden.com alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Konfigurationstekniker/Systemingenjör kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt av Flintab.

Villkor
Startdatum: ASAP
Placeringsort: Jönköping
Arbetstider: Mån-fre, flex
Omfattning: Heltid

Ansök nu