Jönköping: Arbetsmiljökoordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsmiljökoordinator i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-04 // Varaktighet: Deltid

VI ARBETAR FÖR BESTÅENDE FÖRÄNDRING
PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans.
Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Vårt hopp lever om att det som verkar omöjligt är möjligt om vi tar oss an världens utmaningar tillsammans.
I KAMP MOT FATTIGDOM
Fattigdom har många ansikten. Ofta pratar vi om det materiella – men fattigdom är också att inte få gå i skolan eller kunna göra sin röst hörd. Miljontals människor lever i fattigdom. Det är en verklighet vi är kallade att förändra och som en del av en global kyrkorörelse bär vi på en enorm förändringskraft och kan finnas på plats även i krigshärjade områden där andra tvingas lämna. När vi krokar arm med dig och våra många samarbetspartner världen över ger vi hopp och skapar förutsättningar för människor att möta en ljusare framtid och förverkliga sina drömmar.Mission possible
PMU - En del av Pingst
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och second hand-butiker i Sverige.(Läs gärna mer på www.pmu.se).
PMU Second Hand
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande Second hand-kedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda, samt en depå för butiksservice och export i Vårgårda. 16 av butikerna samt depån i Vårgårda är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi även har ett direkt arbetsgivaransvar.
Syftet med butikerna är att dels skapa ekonomiska resurser till de olika projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer runt om i världen, men också att genom butikerna göra en social insats i Sverige. Dessutom är secondhand det mest miljösmarta alternativet som går att uppbringa.
Vi vill utmana församlingarna till att se Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Ditt fynd förändrar liv och miljö
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få både gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö, och att allas insatser är viktiga.
Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd till att driva och utveckla befintliga butiker på ett framgångsrikt sätt. Men vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
Central stödfunktion
Den centrala organisationen är relativt liten för att vara kostnadseffektiv och ha korta beslutsvägar. Du kommer jobba i nära samarbete med vår Verksamhetschef och övriga i vår Ledningsgrupp. Målsättningen med tjänsten är att ge Butikscheferna verktyg och förmåga att utföra ett systematiskt arbetsmiljöarbete på rätt sätt. Redovisning och löneadministration finns på PMU:s kontor i Alvik. Där finns även HR-funktion för övergripande processer och styrning. Men denna nya tjänst som HR-koordinator för PMU Second Hand är placerad på vårt Sverigekontor i Jönköping dit övrig ledning och utveckling av secondhand-kedjan är knuten. Vi är inne i en expansiv fas som exempelvis har resulterat i 5 helt nya butiker bara under pandemin. Därför förstärker vi nu det centrala stödet.
Vill Du bli vår nya Arbetsmiljökoordinator?
Har du kunskap, erfarenhet och intresse för att vårda och utveckla en god arbetsmiljö? Gillar du kontroll, struktur och människor? Brinner du för att dina erfarenheter, kunnande och personlighet ska få vara med och förändra liv och miljö? Ja då kan det här vara tillfället för dig.
Du kommer mestadels att jobba med att
? säkerställa att våra administrerade butiker och vår servicedepå arbetar med det systematiska arbetsmiljöarbetet på rätt sätt
? vara ett stöd för våra samarbetsbutiker i arbetsmiljöfrågor
? vara med och utbilda Region-, Butiks- och Plats-chefer i arbetsmiljöfrågor
? säkerställa att våra arbetsmiljöinstruktioner har sin bärighet i de centrala rutiner som Pingst har fastslagit för alla verksamheter
Tjänsten nytillsätts och den börjar med 50% tjänstgöringsgrad. Men vi tror att det finns goda förutsättningar för att tjänsten kan utökas efter hand.
Som person tror vi att du är prestigelös och gillar att se till att inget hamnar mellan stolarna. Har du själv erfarenhet av det praktiska arbetet i en secondhandbutik så tror vi det är en fördel för att lättare kunna förstå förutsättningarna och utmaningarna där. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att få saker gjorda i rätt tid och på rätt sätt samtidigt som du får med dig folket runt dig.
Tjänsten är på 50% med placering på vårt Sverigekontor i Jönköping. Tillträde snarast. Du delar självklart vår tro och vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar. Du rapporterar till Verksamhetschefen för PMU Second Hand.
Vi vill att du som söker …
? Har relevant utbildning inom arbetsmiljöområdet, alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet
? Har några års erfarenhet av arbetsmiljöarbete gärna kopplat till arbete i en second hand-butik
? Delar vår kristna tro och värderingar
? Har förmåga att kommunicera och samverka med människor
? Har förmåga att inspirera och entusiasmera till engagemang och bra prestationer
? Har förmåga att ta tag i och driva frågor
? Har körkort för bil, men det är inget avgörande krav
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt genom den här tjänsten? Kontakta vår Verksamhetschef Mats Hillerström 010-25 20 210 eller epost mats.hillerstrom@pmu.se
Din ansökan
Välkommen att skicka ditt Personliga brev och CV via e-post till Mats Hillerström senast den 28 februari. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Arbetsmiljökoordinator”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-assistent.

Talent Sourcer till Pokayokes interna bemanningsteam i Jönköping

Läs mer Mar 27
Om tjänsten
Logistik branschen växer och vi med den. Vi behöver stärka upp vårt team med en Talent Sourcer. Du kommer vara en viktig del av vårt team och stöttepelare till våra Operations Managers och vi letar efter en energisk och entusiastisk person som är redo att hoppa in och bli en del av vårt härliga team liknande en roll som rekryteringsassistent på deltid, löpandes.

Vi på Pokayoke brinner för att leverera och att göra det snabbt. Vi är ett gäng ambitiösa personer som älskar att hjälpa folk hitta sina drömjobb och företag hitta sina drömkandidater inom logistik. Vi är en familjär och stöttande grupp som alltid ser till att ha kul på jobbet! Vi gillar att jobba och tycker vårt arbete är bland det roligaste vi vet.


Dina arbetsuppgifter
Som vår nya Talent Sourcer kommer du att vara ett hjärta i vårt team. Du kommer att hjälpa till med allt från att skriva jobbannonser och screena CV:n till att boka intervjuer och hålla kontakten med våra kandidater. Inga två dagar är desamma och du kommer att ha chansen att lära dig massor om rekrytering och personalhantering! När du är varm i kläderna kommer du att hålla intervjuer och få göra de urval som är avgörande i processen.

Vad vi söker
• Du är en positiv och driven person som älskar att jobba med människor.
• Du är supersnabb på att lära och har en "can-do" attityd.
• Erfarenhet av rekrytering är meriterande men inte ett krav - vi letar efter någon som är redo att ta på sig en ny utmaning och växa med oss!
• Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt, och har en vass känsla för detaljer.
• Vi arbetar med tempo och att ta snabba beslut är avgörande.

Födelar:
• Flexibla arbetstider som passar ditt schema.
• En chans att lära och växa inom ett spännande och nytänkande företag.
• Massor av stöd och möjligheter till personlig och professionell utveckling.
• En rolig och avslappnad arbetsmiljö där varje dag är en ny äventyrsresa!

Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför just du är perfekt för jobbet.
Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din!


Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

Ansök nu

Resultatinriktad Personaladministratör & Jobbmatchare sökes till Jönköping!

Läs mer Nov 17
Är du resultat- och kundorienterad, nöjd först när du tillsatt ditt rekryteringsuppdrag? Engagerad, ansvarstagande med ett brinnande intresse för rekrytering, bemanning och coachning? Då har vi jobbet för dig!

Till vårt team i Jönköping söker vi nu en ny kollega för en tjänst som personaladministratör och jobbmatchare på heltid. Tjänsten är tilltänkt att starta enligt överenskommelse.
I rollen som personaladministratör och jobbmatchare kommer du att spela en central roll i vårt team och stötta våra rekryterare och konsultchefer i att bygga vårt framgångsrika team av kandidater och konsulter. Du kommer vara med och påverka vår tillväxt och vara en viktig länk i att skapa den bästa arbetsupplevelsen för våra konsulter, kunder & kandidater.

I rollen arbetar du med;
- Ansvar för kandidatinflöde till olika tjänster, via bla. search, mässor och sociala medier.
- Rekrytering av nya konsulter. Från annonsutformning till urval, intervjuer, referenstagning och sedan anställning.
- Schemaläggning och sjukfrånvarohantering.
- Daglig kontakt med konsulter och kunder, främst kring beställning och schemaläggning.
- Administrativa uppgifter rörande både kandidater och konsulter.

Du kommer även att arbeta inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade jobbmatchningstjänst ROM (Rusta och Matcha). Arbetet präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i egenförsörjning.
Dina arbetsuppgifter består av:
- Coaching via individuella samtal
- Genomföra workshops och seminarium
Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat samt att bygga långsiktiga relationer med kandidater, konsulter och kunder. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten flödar.

I uppdraget arbetar du tillsammans med dina kollegor som består av Kundansvarig, Rekryterare, Personaladministratörer, Jobbmatchare och enhetens Affärschef. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under kontorstid, måndag-fredag, 08:00-17:00.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna inom personal och arbetsliv eller liknande inriktning. Du är i början av karriären men har runt 1 års erfarenhet från rekryterings- och personalarbete.

Som person är du resultatorienterad, självgående, initiativtagande och handlingskraftig. Du brinner för affärer och mötet med människor. Du är mycket strukturerad med en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift och du formulerar lätt och snabbt attraktiva texter för exempelvis platsannonser eller presentationer mot kund. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande mot kandidater, konsulter och kunder. Ditt arbete genomsyras av hög servicenivå och kvalité, såväl internt som externt då det är viktigt för dig att både kund, kandidat och konsult får en positiv upplevelse av rekryteringsprocessen. Det är krav att du som söker har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma.

Vi vill också att du gör de tre tester som finns tillgängliga på din profil i samband med att du skickar in din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärschef Sanna Jörnling på sanna.jornling@studentconsulting.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Praktikplats People & Culture, IKEA Torsvik, Jönköping

Läs mer Okt 25
Vi ser fram emot möjligheten att ta emot en student som läser HR- eller PA programmet som praktikant till vår distributionscentral på Torsvik under v. 9 till och med v. 13 våren 2024. Förutom ett intresse för det breda personalarbetet ser vi gärna att du är intresserad av att lära dig mer om rekrytering, Employer Branding och även de administrativa delarna av personalarbete. För att trivas hos oss under din praktik är det en fördel om du är nyfiken och får energi av lära dig nya saker samt att du gärna delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att inspirera andra i din omgivning.
I din ansökan ser vi gärna att du lägger fokus på ett personligt brev där du delar med dig av vilka områden inom personalarbete du är intresserad av främst och att du svarar på de urvalsfrågor vi har ställt. Vi ber även att du laddar upp studieintyg i din ansökan. Då svenska används dagligen inom denna avdelning och på varuhuset ska man behärska svenska för att vara aktuell för den här praktikplatsen.
Teamet
Placeringen för denna praktik är i Torsvik, på vår distributionsenhet, där du kommer att tillhöra vår People & Culture-funktion, som vi kallar IKEAs HR-funktioner. I vårt team i Torsvik ingår fyra stycken People and Culture generalister, en People and Culture Manager samt en People Planning Specialist och teamet präglas av att ha högt i tak, humor och en härlig teamkänsla. Enheten supporterar Torsvik med alltifrån deras rekryteringsprocesser till kompetensutveckling och arbetsmiljöfrågor.
People & Culture
IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna.?Våra värderingar och vår starka kultur gör IKEA unikt, både som arbetsplats och som varumärke. Hos oss är begreppet ”tillsammans” en viktig värdering som genomsyrar vår verksamhet och beskriver hur vi tycker om att arbeta. På IKEA har vi en passion för människor och en stark tro på att alla individer vill och kan utvecklas. Vi motiveras av att utveckla vår verksamhet och leverera resultat genom människor - alltid med våra?kollegor, kunder och affär i fokus.
På IKEA arbetar och samarbetar man dagligen med många människor och bygger förtroendefulla relationer med chefer, medarbetare, förtroendevalda fackombud samt skyddsombud. Vi är därför ett team där vi tillsammans säkrar kvalitén i vårt personalarbete.
Under hela praktikperioden kommer du ha löpande handledning och avstämningar inom funktionen, People & Culture samt nära kontakt med din närmaste mentor, Lisa Berg.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!?
Annonsen avser en praktikplats förlagd till IKEA Torsvik, Jönköping. Har du några frågor angående praktiken eller rekryteringsprocessen, så kontakta Jesper Borg på jesper.borg@ingka.ikea.com
Praktikperioden, som är?obetald, kommer ske enligt överenskommelse samt?utifrån?stadgar i LIA/VFU/APU.
Skicka in din ansökan senast tisdag 7/11. Urval sker löpande, och annonsen kan tas bort tidigare ifall vi har hittat rätt kandidat.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Compensation & Benefits Specialist

Läs mer Jun 8
Har du ett brinnande intresse för kompensationsfrågor och vill vara med och fortsätta att utveckla vår kund i Huskvarna inom området lön och förmåner? Då är kanske detta jobb något för dig!

Din roll: I din roll som lönespecialist kommer du, förutom att leverera rätt lön till medarbetarna även att medverka till att förbättra processerna. Du har möjlighet att delta i spännande projekt som syftar till att föra verksamheten framåt som ett viktigt led i att automatisera och digitalisera delar av arbetet. Du kommer att ha många interna kontakter, vilket innebär hög tillgänglighet för att kunna svara på frågor från HR Business Partners, chefer och medarbetare gällande lön, övriga förmåner samt skatter med mera. Du kommer även att ha en del extern kontakt med exempelvis leverantörerna av löne- och tidrapporteringssystem (HR Plus och Medvind).

Din profil För att lyckas i denna roll tror vi att du är en självständig och driven person som trivs med att arbeta i ett team med bra samarbetsförmåga. Du har lätt för att lära dig och sätta dig in i nya system. Du är stresstålig och besitter en förmåga att agera effektivt även när förutsättningarna förändras. Då arbetet innefattar både externa och interna kontakter är du utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga. Vidare är du en person som tycker om att samarbeta, är positiv och nyfiken på utveckling och ständiga förbättringar.
? Önskade erfarenheter och kvalifikationer: 1. Har en examen från högskola/Universitet eller KY-utbildning, gärna inom HR eller Ekonomi eller kompetens genom erfarenhet som bedöms som likvärdig. 2. 1-3 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete är meriterande. 3. Du behärskar mycket väl både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 4. Det är en fördel om du har arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen inom den privata industrisektorn. 5. Erfarenhet av systemen HR Plus/Medvind är meriterande.

Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppstart i mitten av augusti. Du kommer vara anställd hos Unik Resurs som konsult med placering hos vår kund i Huskvarna. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg på 0704-10 63 98 alternativt madeleine.sandberg@unikresurs.se Rebecca Pontmark på 0704-10 63 97 alternativt rebecca.pontmark@unikresurs.se



Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Ansök nu

Rekryteringsassistent till Academic Work i Jönköping

Läs mer Apr 15
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Detta kan bli din start på en lysande karriär hos oss - Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att tillhöra ett team som arbetar mycket med uppdrag inom affärsområdet Teknik och Ekonomi, där du kommer få en stor inblick i intressanta bolag inom regionen.Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare Vilma arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom HR, beteendevetenskap, ekonomi, service management eller liknande och har åtminstone 1,5 år kvar av din utbildning dvs. tre hela terminer
- Tidigare har erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Tycker om att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar (samt heltid i perioder under jul och sommar)

Placering: Centrala Jönköping

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Pingst-Fria Församlingar i Samverkan

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Pingst-Fria Församlingar i Samverkan .

Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör
Läs mer Dec 22
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 18 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
OM TJÄNSTEN
PMU Second Hand befinner sig i en expansiv fas där vi dels växer i antal butiker men befintliga butiker utvecklas och växer också. Vi förstärker därför nu vår centrala support till våra butiker med ytterligare en tjänst. Förhållandevis är vi dock en liten central organisation som jobbar effektivt tillsammans för att så stor del av kedjans försäljning som möjligt ska gå ut till bistånd.
Som Marknadskommunikatör kommer du jobba i ett mindre team på vårt Sverigekontor i Jönköping. Du kommer ha direktkontakten med våra butiker i hela landet kring deras arbete i sociala medier, annonsering, bildskärmar, affischer mm. Du kommer att producera material till olika marknadskanaler främst för våra centralt administrerade butiker.
Eftersom sociala medier är en viktig del för butikernas kommunikation så vill vi att du kan hjälpa butikerna med att effektivisera sin närvaro där.
Arbetsuppgifter:
Skapa och redigera marknadsmaterial, inklusive printannonser, digitala annonser, film, broschyrer och presentationsmaterial.
Assistera i planering och genomförande av marknadsaktiviteter och kampanjer.
Hantera och uppdatera företagets webplats/digitala och sociala medieplattformar.
Delta i utvärderingen av marknadsdata och bidra med insikter för att optimera kampanjer.
Assistera vid koordinering av events, mässor och andra marknadsrelaterade aktiviteter.
Hantera kommunikation med leverantörer och samarbetspartners.
Samarbeta med kollegor i hela landet.

DEN VI SÖKER
Som person är du noggrann, effektiv, flexibel, social och förstår värdet av rätt kommunikation vid rätt tillfälle. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska second hand. Du har förmodligen jobbat några år med att producera annonser eller annat marknadsmaterial, främst inom sociala medier. Har du erfarenhet av att bygga hemsidor eller jobba med befintliga så är det också en fördel.
Din sociala förmåga och personlighet är mycket viktig men du behöver självklart ha färdigheter för att snabbt kunna komma igång med själva producerandet av material.
Tjänsten är på heltid och tillträde snarast. Du delar självklart vår tro och vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar.
Vi vill att du som söker …
Vill vara med och förändra liv och miljö
Har goda kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier.
Har dokumenterad erfarenhet från produktion av annonser eller liknande.
Har dokumenterad erfarenhet från att producera material för sociala medier och digital marknadsföring.
Har passion för marknadsföring och varumärkesbyggande
Goda kunskaper i Adobe-programmen (InDesign, Photoshop, Illustrator)
Goda kunskaper i MS Office-program
Förmåga att arbeta noggrant och hålla deadlines
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga
Har erfarenhet av att leda processer.
Delar vår kristna tro och värderingar.

Meriterande:
Kunskaper i Google Analytics, Google Ads och Wordpress
Kunskaper inom foto och film, samt redigering
Körkort för bil

DIN ANSÖKAN
Vill du veta mer om hur du, genom den här tjänsten, kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Nationell chef, Mats Hillerström mats.hillerstrom@pmu.se.
Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till Mats Hillerström. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Marknadskommunikatör”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – EN DEL AV PINGST
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Mission Possible.

Ansök nu

Arbetsledare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 15
OM TJÄNSTEN
Gillar du att vara kreativ, styla butiken bygga skyltning och miljöer med schysst exponering. Då är du den vi söker. Som arbetsledare kommer du tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Rollen som arbetsledare är mycket ”hands-on” där du genom ditt eget genomförande av arbetet också leder och utvecklar andra. Du bistår butikschefen i den dagliga driften av butiken, vilket till stor del innebär att skapa så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt.
Butikschefen är din närmaste chef och ni får bra centralt stöd av regionchef, butiksutvecklare, marknadskommunikatör och verksamhetsledning. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast.
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 58 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 20 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
OM BUTIKEN
Tillsammans med Pingstkyrkan i Jönköping driver vi en fräsch butik i Jönköping City. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan i Jönköping.
Målsättningen med butiken är att:
generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i
vara en socialmötesplats
bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden
aktivt göra stor skillnad för vår miljö
sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer
vara en plattform för att göra PMU och församlingen och därmed evangeliet mer känt i Jönköping

DEN VI SÖKER
Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du kommer att ha ett extra ansvar för exponering och den kreativa utvecklingen av försäljningsytorna i butiken. Har du kunnande inom mode och textil eller liknande så är det en fördel. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb i butik och älska secondhand. Men du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra med tillväxt i vår butik.
Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Du som söker …
Bör ha erfarenhet att exponera och skylta upp i butik
Ha en kreativ ådra och vilja att utveckla butiken
Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare
Delar vår kristna tro och värderingar
Har körkort för bil

DIN ANSÖKAN
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta regionchef David Svedberg 010-252 02 60 eller david.svedberg@pmu.se
Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 Januari 2024. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till David Svedberg. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Arbetsledare Jönköping”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – EN DEL AV PINGST
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Mission Possible.

Ansök nu

Butikschef

Butikschef
Läs mer Okt 23
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 58 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 18 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
OM BUTIKEN
Tillsammans med Pingstkyrkan i Jönköping driver vi en fräsch butik i Jönköping City. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan i Jönköping.
Målsättningen med butiken är att:
generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i
vara en social mötesplats
bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden
aktivt göra stor skillnad för vår miljö
sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer
vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Jönköping

OM TJÄNSTEN
Som butikschef har du det operativa ansvaret för butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda personal, volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Vi vill ha ett fortsatt gott samarbete med exempelvis Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Kriminalvården.
Butikschefens ansvar innebär
att skapa så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt
budgetering, uppföljning av budget och lägga upp försäljningsmål
marknadsplan och marknadsföring, exempelvis i sociala medier
personalansvar

Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i dina ansvarsområden. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast. Du delar självklart vår tro och vet vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar. Du rapporterar till Regionchef för PMU Second Hand.
DEN VI SÖKER
Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva secondhandbutik, har erfarenhet från myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Men du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik.
Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Du som söker …
Vill vara med och förändra liv och miljö
Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet
Har erfarenhet av att arbetsleda andra
Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer
Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder
Har erfarenhet av att vara chef eller ledare
Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare
Delar vår kristna tro och värderingar
Har körkort för bil

DIN ANSÖKAN
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt? Kontakta regionchef David Svedberg 010 2520260 eller david.svedberg@pmu.se
Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 nov. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till David Svedberg. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Butikschef Jönköping”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – EN DEL AV PINGST
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Mission Possible.

Ansök nu

Biträdande Butikschef

Biträdande butikschef
Läs mer Sep 21
PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande Second hand-kedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 16 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Men genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla second hand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion som går att uppbringa. Vi vill utmana församlingarna till att se Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktig är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
JÖNKÖPING
Tillsammans med Pingstförsamlingen i Jönköping driver vi en fin citybutik på Smedjegatan i centrala Jönköping. Våra gemensamma målsättningar är tydliga. Butiken är inne i en expansiv och utvecklande fas. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Målsättningen med butiken är att:
generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i
vara en social mötesplats
bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden.
aktivt göra stor skillnad för vår miljö
sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer
vara en plattform för att göra PMU och församlingen och därmed evangeliet mer känt i Jönköping

OM TJÄNSTEN
Som biträdande butikschef leder du tillsammans med butikschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt, vilket innebär att både maximera försäljning och gåvomottagning. Vi vill ha ett fortsatt gott samarbete med exempelvis Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan m fl. Vi söker därför en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som biträdande butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när butikschefen inte är närvarande.
Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning. Tjänsten är tillsvidare på heltid och tillträde enligt överenskommelse. Du delar självklart vår tro och vet vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar. Du rapporterar till Butikschefen.
DEN VI SÖKER
Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska second hand. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Du som söker …
Vill vara med och förändra liv och miljö
Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet
Har erfarenhet av att arbetsleda andra
Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer
Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder
Har erfarenhet av att vara chef eller ledare
Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare
Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling
Har körkort för bil

DIN ANSÖKAN
Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt? Kontakta butikschef Eva Hillerström 036-860 26 61 eller eva.hillerstrom@pmu.se
Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 oktober. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till Eva Hillerström. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Biträdande Butikschef Jönköping”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – EN DEL AV PINGST
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och second hand-butiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se
Mission Possible.

Ansök nu

Butikschef PMU Second Hand

Butikschef
Läs mer Apr 20
VI ARBETAR FÖR BESTÅENDE FÖRÄNDRING
PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans.
Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Vårt hopp lever om att det som verkar omöjligt är möjligt om vi tar oss an världens utmaningar tillsammans.
I KAMP MOT FATTIGDOM
Fattigdom har många ansikten. Ofta pratar vi om det materiella – men fattigdom är också att inte få gå i skolan eller kunna göra sin röst hörd. Miljontals människor lever i fattigdom. Det är en verklighet vi är kallade att förändra och som en del av en global kyrkorörelse bär vi på en enorm förändringskraft och kan finnas på plats även i krigshärjade områden där andra tvingas lämna. När vi krokar arm med dig och våra många samarbetspartner världen över ger vi hopp och skapar förutsättningar för människor att möta en ljusare framtid och förverkliga sina drömmar.
Tillsammans förändrar vi världen.
PMU - En del av Pingst
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan.
Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och second hand-butiker i Sverige.(Läs gärna mer på www.pmu.se).
PMU Second Hand
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande Second hand-kedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar så driver vi 53 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 9 av dessa är fullt administrerade av PMU. Vilket innebär att vi även har ett direkt arbetsgivaransvar.
Syftet med butikerna är att dels skapa ekonomiska resurser till de olika projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer runt om i världen. Men genom butikerna så kan vi också göra en väldigt stor social insats lokalt. Dessutom är ju secondhand det mest miljösmarta alternativet som går att uppbringa.
Vi vill utmana församlingarna till att se Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Ditt fynd förändrar liv och miljö
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få både gåvogivare, alla medarbetare och kunderna att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktig är vår allas insats.
Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd till att driva och utveckla befintliga butiker på ett framgångsrikt sätt. Men vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
Jönköping
Våren 2020 öppnade vi vår city-butik i Jönköping. Butiken har gjort ett positivt avtryck i citykärnan och butiken befinner sig i en kraftigt expansiv tillväxt. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan i Jönköping.
Målsättningen med butiken är:
Generera ekonomiskt överskott till sociala- och humanitära insatser
Vara en social mötesplats
Bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden
Att aktivt vara med och göra stor skillnad för vår miljö
Sprida kunskap om situationerna i våra biståndsländer
Vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer kända i Jönköping


Vill Du bli vår nya Butikschef i Jönköping City?
Som butikschef har du det operativa ansvaret för butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Vi vill ha ett fortsatt gott samarbete med exempelvis Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Kriminalvården. Butiken är en modern och fräsch city-butik med kläder som största varugrupp. Vi söker därför en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund.
Som butikschef ansvarar du för den dagliga driften av butiken. Att med planering och genomförande skapa så stor genomströmning av skänkta varor som det är möjligt. Du har det ekonomiska ansvaret. Vilket innebär, budgetering, uppföljning av budget och lägga upp försäljningsmål. Du ansvarar även för butikens övriga personal och butikens marknadsplan mm. Du får bra centralt stöd av bl.a Regionchef och Butiksutvecklare. I Jönköping city finns även vårt Sverigekontor för hela PMU Second Hand så det är nära till extra stöd i form av Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning om det skulle behövas.
Som person är du bl.a ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att i bland vara ledare och i bland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska second hand.
Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar.
Tjänsten är på heltid och tillträde snarast. Du delar självklart vår tro och vet vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar.
Du rapporterar till Regionchef för PMU Second Hand.
Vi vill att du som söker …
Vill vara med och förändra liv och miljö
Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet.
Har erfarenhet av att arbetsleda andra.
Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer.
Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder.
Har erfarenhet av att vara chef eller ledare.
Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare.
Delar vår kristna tro och värderingar.
Har körkort för bil.

Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt och samtidigt få lön för det? Kontakta Hanna Lindeskär 010-25 20 230 eller epost hanna.lindeskar@pmu.se.
Din ansökan
Vi ser fram mot din ansökan. Välkommen att skicka ditt Personliga brev och CV via e-post till Hanna Lindeskär senast den 15 maj. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Butikschef Jönköping”. Men vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.

Ansök nu