Jönköping: Ekonomi- och administrationsansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomi- och administrationsansvarig i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-15 // Varaktighet: Heltid

VILKA ÄR VI?
I över 50 år har Bröderna Falk Byggnadsställningar levererat ställningar av högsta kvalitet och med marknadens absolut bästa och mest flexibla system.
Vår höga kundnöjdhet är er trygghet och har bidragit till att vi idag är marknadsledande i branschen. Hemligheten bakom vår framgång är noggrann planering och genomtänkt logistik – ordning och reda skapar trivsel, positiv energi och rätt inställning till varje enskilt projekt.
Vi lägger stor vikt vid de små detaljerna likväl som den stora helheten. Vi stannar aldrig upp, utan vill ständigt förbättra oss och jobbar med regelbundna uppföljningar för att fortsätta ligga i framkant i minst 50 år till. Vi är cirka 20 medarbetare som utgår från vårt huvudkontor, som är beläget på Hedenstorp i Jönköping.
VAD ERBJUDER VI?
Här erbjuds du en roll som spindeln i nätet - det du inte har koll på är inte värt att veta! Dina gener innehåller en stor portion service, ordning och reda samt ett genuint intresse för ekonomi.
Som ekonomi- och administratörsansvarig kommer du att ansvara för hela bolagets ekonomi gällande löpande redovisning samt månads- och årsbokslut. Du har ett nära samarbete och stöttar vd och övriga medarbetare vid olika frågor. Du tar ansvar för den administrativa delen i bolaget såsom avtal, försäkringar, inköp samt allmänna kontorsgöromål – allt för att bidra till en bra och trygg arbetsplats.
Arbetsuppgifter:
månadsbokslut
löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, samt avstämningar
moms, skatter, arbetsgivaravgifter etc
hantering av löner enligt gällande kollektivavtal
kontakter med och rapporteringar mot myndigheter och organisationer
ordning på avtal och försäkringar
ansvarar för vissa inköp

DETTA KAN DU.
Ekonomisk utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Du har en bakgrund med liknande roll, där du även har utvecklat processer och arbetssätt.
Systemvana kopplat till affärssystem samt Excel.
Svenska och engelska i tal och skrift.

DETTA ÄR DU.
Du är en självgående person som uppskattar att ta eget ansvar och som alltid vill ligga steget före. God social förmåga är viktigt för oss, då du är en viktig person för våra medarbetare men också för våra kunder. Du är även noggrann, strukturerad och prestigelös. Hoppas att just du vill komma till oss – välkommen med din ansökan!
BRA ATT VETA.
Du rapporterar till vd Nicklas Malmquist.
Placering Hedenstorp, Jönköping.
Tillsvidareanställning.
Visa ditt intresse senast den 11 mars, urval sker dock löpande.
Vid frågor besvaras dessa av Anette Beckman, 072 – 500 30 23.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom sökes omgående!

Läs mer Apr 6
S&F Nordica Legal söker dig som brinner för redovisning och som vill fortsätta att utvecklas i rollen som redovisningsekonom.
Vi söker just nu en redovisningsekonom på 100 %. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred tjänst med krav på erfarenhet av att kunna arbeta självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörsfakturor
Kundfakturor
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Momsdeklarationer/Skattedeklarationer
Avstämningar
Månadsrapport
Bokslut

Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till valentine.audisho@sfnordica.com.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Redovisningsekonom sommarjobb

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta inom redovisning i sommar hos en av våra kunder strax utanför Jönköping. Har du en bakgrund inom ekonomi och redovisning eller har du nyligen studerat ekonomi och redo för nästa steg? Då kan det vara dig vi söker! 
Som redovisningsekonom arbetar du främst med löpande redovisning, moms och skatt i affärssystemet SAP. Du kommer att arbeta varierat och täcka upp på ekonomiavdelningen där det behövs under sommaren. Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex, start i juni fram till augusti.
Vi söker dig med erfarenhet från löpande redovisning, antingen från tidigare arbete alt. eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning och/eller finans. Vi tror att du trivs med att hantera många bollar i luften och att du är en problemlösare. Vidare ser vi att du är driven, analytisk och har ett sinne för siffror. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Vår kund är global vilket ställer krav på att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal som skrift. B körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten. Det är starkt meriterande med erfarenhet från SAP.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!



Ansvarsområden
Löpande redovisning
Skatt och moms hantering


Kvalifikationer
Erfarenhet av löpande redovisning alt. eftergymnasial utbildning inom området.
B Körkort och tillgång till bil
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Interimskonsulter inom ekonomi

Läs mer Mar 29
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi ser just nu en ökad efterfrågan hos våra kunder efter konsulter inom ekonomi. Kompetenser såsom redovisningsekonomer, controllers och ledande befattningar inom ekonomi kommer att behöva tillsättas både till nuvarande och framtida uppdrag hos våra kunder och samarbetspartners.

Vi söker konsulter med olika erfarenhetsnivåer. Kanske har du arbetat länge i eget bolag och har uppdrag som går mot sitt slut eller går du kanske i tankarna att starta upp och söker därmed ditt första uppdrag? Här kan vi hjälpa dig att nå ut till olika bolag genom vårt nätverk och de kontakter vi besitter.

Vi är ett snällt bolag som månar om det personliga och om långsiktiga relationer! Hos oss är du alltid välkommen för ett förutsättningslöst möte för att diskutera framtida samarbeten. Hur kan vi hjälpa dig vidare på din karriärbana?

Ansök nu

Accounting Analyst

Läs mer Mar 28
Are you interested in building your career at an global leading and continuously expanding company? At Husqvarna, we offer excellent opportunities for both professional and personal growth. We value an innovative and developmental work environment, where our culture is characterized by the values Bold, Dedicated, and Care. We are looking for individuals who are curious, motivated, and passionate for stimulating and challenging tasks. If you're ready to dive into an exciting journey filled with growth and opportunity, we welcome you to join us at Husqvarna!
About the Position
As an accountant with us, you will play a crucial role in monthly and quarterly closings. Your tasks during the closing period will mainly consist of account reconciliations, reconciliations between SAP and other systems, analysis of outcomes, reconciliations of internal transactions, and reporting in Aaro.
In addition to this, ongoing tasks include invoice processing, administration of cost centers, order management, and leading and driving projects. As part of our team, you will also continuously work on process improvements focused on efficiency and quality.
About you
To suit in this position you are a curious and ambitious person that are always eager to learn! You’re a good problem solver, adaptable and have analytical skills. Collaboration and teamwork is natural for you and at the same time you are motivated to take personal responsibility for the quality and delivery of your tasks. Of course it is meritorious with earlier experience from working with similar tasks, but here your personality and willingness to develop further the crucial. Fluent in English, both spoken and written and basic Swedish are required.
Requirements:
Education in economics/accounting, either University, college, or vocational college.
Proficient in Excel

Meritorious:
Degree in Business Administration/Economics
Experience working with SAP and/or Aaro

Location: The position is located at our office in Huskvarna, with the possibility to a hybrid working model.
Your application
Does this sound like the opportunity you been waiting for? Don't hesitate to apply as soon as possible,. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. For questions regarding the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner at josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
What happens after you applied?
In this process we a apply an ongoing selection, so please apply already today. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be, or have been, invited for an initial interview. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
Husqvarna Group is the world’s largest producer of outdoor power products including robotic lawn mowers, garden tractors, chainsaws and trimmers. The Group is also the European leader in consumer watering products and one of the world leaders in cutting equipment and diamond tools for the construction and stone industries. The Group’s products and solutions are sold via dealers and retailers to both consumers and professional users in more than 100 countries. The head office is located in Stockholm, Sweden, and the share is listed on NASDAQ OMX Stockholm Exchange.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Finnvedens Lastvagnar i Jönköping

Läs mer Mar 20
Vill du få möjlighet att arbeta med en bred och utvecklande tjänst som Redovisningsekonom? Har du ett par års erfarenhet inom redovisning och är trygg och självgående i din arbetsroll? Då har vi möjligheten för dig! Till Finnvedens Lastvagnar söker vi nu en Redovisningsekonom. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i augusti fram till mars år 2026. Möjlighet till förlängning eller övergång i anställning finns för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom hos Finnvedens Lastvagnar får du möjligheten att utvecklas i en bred roll med ansvar för olika ekonomiska arbetsuppgifter på ett företag med ambitiösa tillväxtplaner. Du erbjuds ett kompetent och positivt ekonomiteam som hjälps år när det behövs. Därtill har du daglig kontakt med servicechefer och den interna säljorganisationen, som du stödjer med ekonomiska rapporter och underlag. För dig med ett stort systemintresse och ett förbättringsdriv finns det goda möjligheter att involveras i projekt och utveckling av arbetsprocesser och transaktionsflöden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
• Löpande redovisning
• Ekonomiska rapporter och kostnadsanalyser
• Avstämningar
• Leverantörsfakturahantering
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Årsredovisning och deklaration
• Budgetarbete
• Service och uppföljning gentemot regionchefer, servicechefer samt ledning
• Delaktighet i ekonomiska projekt


Arbetstider är vanliga kontorstider med utrymme för flex.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är självgående i en roll som Redovisningsekonom. Du har en ekonomiutbildning i grunden, yrkeshögskola eller en högskoleexamen. Du har med fördel erfarenhet från redovisnings-/revisionsbranschen. Vidare har du en mycket god IT-system vana och framför allt behärskar du Excel mycket väl. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

För att trivas i rollen är du ansvarstagande, noggrann och van vid att arbeta mot deadlines. Därtill tycker du om att samarbeta med andra och har en kommunikativ samt stödjande förmåga då rollen innefattar mycket kontakt med övriga kollegor internt. Vidare ser vi gärna att du som person är handlingskraftig, prestigelös och bidrar till en positiv stämning.


Om verksamheten
Finnvedens Lastvagnar startades 1997 när man särskilde lastvagnsverksamheten från personbilar på den dåvarande huvudanläggningen i Värnamo. Sedan dess har man expanderat kraftigt genom ett antal förvärv i närliggande distrikt. Idag är bolaget den största privata återförsäljaren av Volvo Lastvagnar och finns representerade på 20 orter i södra Sverige. Huvudkontoret ligger strategiskt beläget utmed E4:an i Jönköping. Genom att i samma bolag kunna erbjuda helhetslösningar i form av försäljning, service, uthyrning, reservdelar, försäkringar och finansiering är man en självklar och trygg partner för alla som arbetar yrkesmässigt med åkeriverksamhet och transporter. Målet med verksamheten är att kontinuerligt arbeta för att höja servicegraden i området genom nära och enhetlig service på samtliga anläggningar. Ett flertal prestigefulla priser har erhållits på senare år, bland annat bästa Volvo Action Service och bästa mekanikerteam.

Finnvedens Lastvagnar ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. De är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.

Deras värdegrund är den som genomsyrar allt de gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur de bemöter deras kunder och varandra. Deras ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB .

CCO

Försäljningschef
Läs mer Apr 15
Därför är du viktig
För kunds räkning söker vi en erfaren och strategisk CCO som kommer att ha en nyckelposition i att driva företagets tillväxt framåt och stärka bolaget position på marknaden. Med fokus på affärsutveckling, intäktsökning och kundrelationer kommer du att leda och utveckla företagets team för att nå uppsatta mål.
Du kommer också ha en viktig funktion i företagets ledningsgrupp. En grupp med framåtanda, som är tydligt tillsatt för att lyckas med uppsatt strategi. Du kommer att komma in i en organisation med stor kunskap, engagemang och drivkraft att utmana både verksamhet och branschen.
Fokus i din roll
Viktigt i rollen är att du vill ha och drivs av det operationella ansvaret men i kombination med en strategisk förmåga att kunna se helhet och sammanhang. Du får möjlighet att strategiskt utveckla vår kundportfölj, samt sätta riktlinjer och mål för ditt team att arbeta utifrån på resan mot att nå våra tillväxt- och lönsamhetsmål.
Man kan sammanfatta rollen enligt nedan:
Strategiskt ledarskap: Utveckla och implementera en heltäckande kommersiell strategi som är i linje med företagets övergripande mål. Ge ledning och riktning till våra försäljnings-, marknadsförings- och affärsutvecklingsaktiviteter.
Affärsutveckling: Identifiera nya affärsmöjligheter, bygga relationer med potentiella nyckelkunder och förhandla om större avtal.
Intäktsökning: Driva hållbar ekonomisk tillväxt genom att öka försäljningen och ha starka relationer med både befintliga och potentiella kunder, partners och intressenter. Se till att vårt fokus är i linje med den övergripande strategin och att vi har en hälsosam pipeline av potentiella kunder.
Kundrelationer: Övervaka kundrelationer och säkerställa höga nivåer av kundnöjdhet. Utveckla strategier för att behålla befintliga kunder och utveckla deras affär med oss.
Projektledning: Övervaka projektens framsteg och den tekniska utvecklingen inom projekten så att uppsatta mål nås inom de olika tidsramarna, kostnader och krav.
Marknadsanalys och trender: Övervaka branschtrender och marknadsförhållanden för att kunna generera strategiska beslut. Analysera konkurrenter och identifiera områden för differentiering och tillväxt.
Om vi får önska
För att lyckas i rollen så är det viktigt att du har arbetat med större kunder och haft storkundsperspektivet samt långa projektledningsförfaranden i en teknisk miljö. Du har även:
Relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande i arbetslivserfarenhet.
Flera års erfarenhet av ledande roller, helst inom industriella applikationer.
Erfarenhet av att framgångsrikt bygga och bibehålla starka kundrelationer.
Ledarskapsfärdigheter präglade av en coachande mentalitet.
Erfarenhet av att handleda och utveckla team, med fokus på att främja en positiv och produktiv arbetsmiljö.
En proaktiv "kan-göra"-attityd och ett engagemang för teaminriktade arbetsmetoder.

Är det rätt plats för dig?
Du har en stark drivkraft och ett kommersiellt sinne där du snabbt kan identifiera möjligheter och omvandla dem till framgångsrika affärer. Som ledare har du en inspirerande och engagerande stil som lyfter ditt team till nya höjder. Att navigera mellan det strategiska och operativa är du van vid.
Skulle detta kunna vara du? Då ser vi fram emot att höra ifrån dig!
Bra att veta
Du rapporterar till vd och ingår i ledningsgruppen.
Placering Jönköpings län.
Tillsvidareanställning.
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande.
Vid frågor besvaras dessa av Anette Beckman 072 – 500 30 23 eller Erica Lindau 076-163 02 12.

Ansök nu

CFO

Ekonomichef
Läs mer Mar 28
Därför är du viktig
Med ytterligare ett förvärv blev vi dubbelt så stora över en natt - en spännande resa som vi ser fram emot! Som CFO kommer du att vara en viktig pusselbit för oss, där tar du ansvar för att skapa vår nya plattform för gemensamma analyser och uppföljningar. Dessa bidrar till att vi kan nå våra framtida mål och förverkliga ännu fler visioner. Vi hoppas att du vill vara med och forma den här resan med oss!
Det här är Prototypen
I vår industrikoncern, som idag går under namnet Prototypen, finns våra bolag Östrand & Hansen AB, Hjo Verktyg AB och Karlskoga Automation AB.
Vi är en partner som ger idéer och råd och fungerar som bollplank när det gäller att utveckla kundernas produktion. Vi har en stor spännvidd i våra tjänster - allt från mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- & robotprogrammering, elskåpsbyggnation, egen komponenttillverkning i våra avancerade maskinparker, till montering, leverans och driftsättning av kompletta lösningar och system. Vi utför även service och reparationer på verktyg och maskiner.
Totalt är vi ca 60 medarbetare och har en omsättning på drygt 120 miljoner.
Vår kultur
Vi har en öppen och välkomnande företagskultur. Här får du arbeta i en utvecklande och uppmuntrande miljö där du utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor. Merparten av det vi levererar är specialanpassat utifrån kundens behov och önskemål. Varje projekt är således unikt.
I våra projekt arbetar vi kontinuerligt för att skapa en hållbar konsumtion och produktion, med bas i de globala miljömålen.
Läs mer om oss på www.ostrand-hansen.se, www.hjoverktyg.com och www.kauto.se.
Fokus i din roll
Som CFO hos oss kommer du att vara en viktig del i att utveckla både en effektiv ekonomifunktion och en affärsdriven organisation i stort. För oss är det viktigt att du vill arbeta verksamhetsnära och vara en aktiv del av verksamheten med ekonomistyrningen i fokus. En ekonom som gillar teknik helt enkelt.
Din roll innebär att skapa en plattform för våra produktionsbolag, där det finns en gemensam syn på analyser, kalkylmodeller och uppföljningar. Du arbetar både operativt och strategiskt. Du stöttar verksamheten och ledningen med dina kunskaper och fungerar som ett aktivt stöd ut i organisationen.
Rapportering av månads- och årsbokslut, prognoser och budget ingår i din roll. Ditt ansvarsområde innebär även att utveckla arbetssätt och processer, vilket du gör tillsammans med ditt team som idag består av två ekonomer. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från controllerrollen där du arbetat med ekonomiska analyser och uppföljning, med fördel från den tillverkande industrin.
Tekniskt intresse med förståelse för produktionsprocessen.
Vana vid att arbeta strategiskt och affärsnära.
Svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Här gäller att vilja vara med på vår resa och genuint ha ett intresse för att skapa något nytt, som i sin tur innebär att vi kan utveckla vår affär framåt!
Att vara nära verksamheten där du bidrar med engagemang, nyfikenhet och kompetens är viktigt. Därför ser vi att du är relationsskapande, prestigelös och kommunikativ. Din kommunikativa förmåga gör att du skapar mervärde ut i organisationen med idéer, struktur och processtänk. Vill du också tillhöra en växande organisation med familjekänsla – då kan den här rollen vara något för dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placeringsort Bankeryd (alternativ Karlskoga om det passar bättre).
Du rapporterar till VD Mikael Ronder.
Tillsvidareanställning.
Visa ditt intresse senast den 26 april, urval sker dock löpande.
Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23, eller Ida Jergell 073-706 80 80.

Ansök nu

Mjukvarutestare

Mjukvarutestare
Läs mer Mar 26
Därför är du viktig
Vill du vara med på en häftig utvecklingsresa i ett innovationsbolag med teknik i framkant? Gillar du att kunna påverka, driva och utveckla såväl dig själv som vår organisation, och se hur högt vi kan nå tillsammans? Då är detta ett guldläge för dig - nu vi söker en mjukvarutestare till vårt härliga kontor i centrala Jönköping!
Det här är Cind
Cind är ett ungt spännande bolag i Jönköping, som med hjälp av AI och avancerad bildbehandling erbjuder innovativa produkter till skogs- och logistikindustrin.
Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin verksamhet och optimera lastning av sina fordon, för att därigenom minska sin klimatpåverkan. Efter en lyckosam produktlansering som rönt stort intresse globalt fortsätter vi nu expansionen och behöver växa även på vår utvecklingsavdelning.
Vill du vara med oss på vår resa och utveckla Cind? Vi söker dig som vill vara med och bygga ett starkt internationellt teknikbolag. Läs mer på www.cindsolutions.com.
Vår kultur
Cind är en arbetsplats som präglas av kreativitet där det alltid är högt i tak. Vi lär oss av varandra och har riktigt kul ihop.
Fokus i din roll
Du kommer ingå i ett team bestående av fem kompetenta utvecklare. Här axlar du rollen som mjukvarutestare och tar självständigt ansvar för att driva testarbetet framåt, samt säkerställa hög kvalitet i vår mjukvaruutveckling. Du kommer att vara nyckelpersonen som planerar, genomför och utvärderar tester för nya funktioner och innovationer inom vårt agila team.
Rollen innebär även att skriva och implementera testmjukvara, samt att utföra omfattande tester både internt och på plats hos våra kunder, där du kan till exempel testa våra lösningar på massabruk eller inom logistiksektorn.
Om vi får önska har du:
Vi söker dig som har erfarenhet inom mjukvaruutveckling och har ett intresse för att arbeta i Linux-miljö.
Tidigare expertis från mjukvarutest, bildanalys och maskininlärning är ett stort plus men inget krav. Rätt person och inställning är viktigt för oss.
Är det rätt plats för dig?
Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö där förändring är en konstant. Du är en person som drivs av högt tempo och stimuleras av att vara med, där du aktivt bidrar till att forma bolagets framtid.
Din personlighet präglas av ödmjukhet och engagemang. Du är en naturlig lagspelare som har en förmåga att kommunicera effektivt både internt och externt. Du är känd för din positiva "kan-göra-attityd" och trivs med att arbeta tillsammans med ditt team för att nå gemensamma mål.
Bra att veta
Tillsvidareanställning, heltid
Placering i Jönköping
Resor ingår i tjänsten
Du rapporterar till?CTO, Stefan Grufman
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande
Eventuella frågor besvaras av Rebecca Frödekrans, 0707-90 64 45

Ansök nu

Kundsupport/ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Därför är du viktig
Välkommen! Här blir du inte bara en anställd; du blir en värdefull del av Miller Badrum. Vi tror på att nära relationer och en platt organisationsstruktur är nyckeln till vår framgång. Din roll som kundsupport/ekonomiassistent är av avgörande betydelse för att säkerställa en smidig drift och enastående kundservice.
Det här är Miller Badrum
År 1903 började bröderna Justus och Fritz Miller att gjuta möbelbeslag i sin fars vapensmedja. Bolagets namn, A-B Bröderna Miller, fick pryda fasaden på en ny stor fabriksbyggnad precis intill järnvägsstationen i Bankeryd strax utanför Jönköping.
Fram till 50-talet tillverkades mest beslag till möbelindustrin och under 60– och 70-talet utvecklades verksamheten till att bli en underleverantör till stora industrier. Under 1970–80-talet introducerades segmentet badrum, och år 1978 grundades vårt systerföretag Miller From Sweden Ltd. i England.
Bolaget jobbade därefter med två verksamhetsgrenar; Millers Beslag (beslag till järn och bygghandel) och Miller Badrum (exklusiv badrumsinredning till detaljhandel) fram till 2019. Då gjordes ett vägval där man beslutade att sälja Millers Beslag för att fullt ut satsa på ”nystartade” Miller Badrum AB, Sverige. Den fortsatta resan, med gemensam katalog och webbplattform, gör vi tillsammans med vårt systerbolag i England, Miller From Sweden Ltd., som också ägs av familjen Miller.
Läs mer om oss på www.millerbadrum.se.
Vår kultur
Vi ser dig som en viktig del i vårt familjeföretag. Med en närhet till ägarfamiljen, som också är verksamma i bolaget, blir beslutsvägarna korta och du som anställd har verkligen stora möjligheter att vara med och påverka verksamhetens utveckling. Ordning och reda är viktigt för oss, och likväl vår ambition att tillverka produkter som håller över tid. På Miller Badrum har vi högt i tak och jobbar prestigelöst tillsammans för att skapa produkter av hög kvalitet och leveransprecision.
Fokus i din roll
I din roll kommer du arbeta brett inom ekonomi och administration med fokus på kundsupport.
Exempel på arbetsuppgifter:
KUNDSUPPORT genom mail och telefon
Orderregistrering
Kundsupport
Hjälpa/guida kunder om FAQ såsom monteringsanvisningar, reservdelar och reklamationer

EKONOMISYSSLOR
Dagligt ansvar för fakturering och reskontra
Kontera fakturor för attestering
Göra bankavstämningar för in- och utbetalningar

Om vi får önska
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en liknande roll inom ekonomi/kundsupport - gärna i kombination med en ekonomisk utbildning. Du uttrycker dig enkelt i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Är det rätt plats för dig?
Vi söker dig som är noggrann och organiserad i ditt arbete, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och att prioritera effektivt. Du brinner för att leverera högklassig service och har enkelt att uttrycka dig såväl i mail som telefon.
Vi ser att du är bra på att samarbeta med andra och värdesätter vikten av att bidra till en god stämning bland dina kollegor. Har du dessutom känsla för färg och form, samt ett generellt intresse för inredning, så passar du in som handen i handsken hos oss!
Stämmer beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placering Bankeryd
Du rapporterar till vd Frank Miller
Tillsvidareanställning, deltid ca 50-62,5%
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande
Vid frågor, kontakta Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45

Ansök nu

Resande säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 19
Därför är du viktig
Vi vill växa – vill du vara en viktig del av den resan? På Miller Badrum strävar vi efter att alltid ligga i framkant med produkter av hög kvalitet och leverans. Som säljare hos oss har du förmånen att tillhöra ett familjeföretag med en stark gemenskap och ett stabilt ägande. Rollen innebär stora utvecklingsmöjligheter på sikt, där du har ett stort mandat att få vara med och påverka bolagets framtid!
Det här är Miller Badrum
År 1903 började bröderna Justus och Fritz Miller att gjuta möbelbeslag i sin fars vapensmedja. Bolagets namn, A-B Bröderna Miller, fick pryda fasaden på en ny stor fabriksbyggnad precis intill järnvägsstationen i Bankeryd strax utanför Jönköping.
Fram till 50-talet tillverkades mest beslag till möbelindustrin och under 1960–70 talet utvecklades verksamheten till att bli en underleverantör till stora industrier. Under 1970–80 talet introducerades segmentet Badrum, och år 1978 grundades vårt systerföretag Miller From Sweden Ltd. i England.
Bolaget jobbade därefter med två verksamhetsgrenar; Millers Beslag (beslag till järn och bygghandel) och ”Miller Badrum” (exklusiv badrumsinredning till detaljhandel) fram till 2019. Då gjordes ett vägval där man beslutade att sälja Millers Beslag, för att fullt ut satsa på ”nystartade” Miller Badrum AB, Sverige. Den fortsatta resan, med gemensam katalog och webbplattform, gör vi tillsammans med vårt systerbolag i England, Miller From Sweden Ltd., som också ägs av familjen Miller.
Läs mer om oss på www.millerbadrum.se
Vår kultur
Vi ser dig som en viktig del i vårt familjeföretag. Med en närhet till ägarfamiljen, som också är verksamma i bolaget, blir beslutsvägarna korta och du som anställd har verkligen stora möjligheter att vara med och påverka verksamhetens utveckling. Ordning och reda är viktigt för oss, och likväl vår ambition att tillverka produkter som håller över tid. På Miller Badrum har vi högt i tak och jobbar prestigelöst tillsammans för att skapa produkter av hög kvalitet med leveransprecision.
Fokus i din roll
Som säljare på Miller Badrum får du möjlighet att planera och styra försäljningsarbetet redan från start. På sikt kan du dessutom bli ledande för avdelningen, i takt med att vi växer.
Hos oss arbetar du självständigt med våra återförsäljare, där du förvaltar befintliga kundrelationer samtidigt som du skapar nya affärsmöjligheter runtom i Sverige. Det innebär att cirka två övernattningar per vecka ingår i tjänsten, med resor till både Stockholm och Malmö.
Du jobbar med våra premiumprodukter bestående av badrumsmöbler och tillbehör, och i våra säljkanaler som främst finns inom detaljhandeln. Rollen innebär också att du har ett fullt budget- och aktivitetsansvar.
Vi befinner oss i ett utmanade marknadsklimat då nybyggnationen gått ned mycket det sista. Detta väljer vi att möta med ett helt nytt sortiment av möbler och porslin som går att få ton i ton, LED belysta speglar med smarta funktioner och fina former samt höga spegelskåp som når hela vägen upp till taket – för att nämna några av våra spännande nyheter. Vi satsar samtidigt stort på vår digitala marknadsföring och kommer under våren att lansera vår nya hemsida med fokus på att hjälpa och guida våra kunder till köp.
Vi är övertygade om att denna satsning banar väg för såväl stärkta relationer med våra befintliga och lojala kunder som till nya samarbeten med både återförsäljare, föreskrivande led och husfabrikanter. Här blir du som säljare en viktig nyckelspelare i det fortsatta arbetet framöver.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Några års erfarenhet av uppsökande försäljning mot återförsäljare
Vana av att analysera, värdera och följa upp dina projekt
Enkelt för tal och skrift i såväl svenska som engelska
Goda kunskaper i Office-paketen samt B-körkort



Är det rätt plats för dig?
Som person har du alltid ett driv och en vilja att skapa nya, lönsamma affärer. Du är engagerad och intresserad, och frambringar på så sätt förtroende hos våra kunder. Att vara ute och möta personer ger dig energi - du ska gilla att vara med där det händer – ute hos våra kunder!
Med ett starkt målfokus har du förmågan att se kunders behov och hitta lösningar vid problemställningar på ett affärsmässigt sätt. Du är bra på att samarbeta med andra och värdesätter vikten av att bidra till en god stämning bland dina kollegor. Har du dessutom känsla för färg och form, samt ett generellt intresse för inredning så är du klockren!
Stämmer beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan
Bra att veta
Placering Bankeryd/Jönköping
Cirka två övernattningar per vecka, förmånsbil ingår i tjänsten
Du rapporterar till VD Frank Miller
Tillsvidareanställning, heltid
Visa ditt intresse snarast, urval sker dock löpande
Vid frågor, kontakta Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45

Ansök nu

Utesäljare Mårdskog & Lindkvist

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 20
Därför är du viktig
Vill du vara en del av en dynamisk bransch som ständigt växer och utvecklas? Har du passion för försäljning, brinner för mat och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då är du precis den vi letar efter! Som utesäljare inom foodservicebranschen spelar du en avgörande roll i att säkerställa att våra produkter når ut till kunderna på bästa möjliga sätt.
Det här är Mårdskog & Lindkvist
Mårdskog & Lindkvist AB är en ledande regional fullsortimentsgrossist till den kommersiella Foodservice marknaden. Från våra anläggningar i Jönköping, Norrköping och Kalmar levererar vi till kunder i stora delar av södra Sverige. Vi omsätter cirka 700 miljoner kronor och sysselsätter drygt 150 anställda. Vi har ett stort engagemang i viljan att möta kundens behov och vad marknaden efterfrågar, samt i att bygga långsiktiga relationer. Att vara kunden nära till hands är viktig för oss.
Vår kultur
På Mårdskog & Lindkvist har vi alltid värnat om vår kultur, kännetecknad av en öppen och jordnära miljö där varje individ har en viktig roll att fylla. Vi är engagerade och drivs av att lösa kundens behov och utmaningar. Att ta ett eget ansvar är en förutsättning för att trivas hos oss, du driver din egen agenda med ditt team i ryggen.
Fokus i din roll
Som utesäljare på Mårdskog & Lindkvist ansvarar du för dina egna kunder och ser till att de får den service de behöver från utifrån de tjänster vi tillhandahåller som matgrossist. Arbetsuppgifterna består i att vårda och utveckla befintliga kunder samt arbeta för att finna nya samarbeten med nya kunder i ditt distrikt som är delar av Småland.
I rollen arbetar du självständigt med egna kundprocesser men har samtidigt stöttning av teamet. Du arbetar tillsammans med kompetenta kollegor som brinner för kundservice och lever efter våra värdeord: "Alltid nära till hands". Vårt stora intresse för mat och dryck genomsyrar kulturen på företaget så vår förhoppning är att du delar detta.
Vi vill ständigt vara i framkant vad gäller produkt- och leverantörskunskap och en del i arbetet innebär att delta på matmässor, provsmakningar samt leverantörsbesök. Du har ett nära samarbete med innesäljarna för att kunna skapa en god relation till kunderna.
Om vi får önska
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av försäljning mot B2B. Du har arbetat inom restaurangbranschen, har ett stort matintresse, eller erfarenhet av jobb inom livsmedelsbranschen.
För att lyckas i rollen tror vi att du har vana av att ge god service och bygga långsiktiga kundrelationer. Som person är du driven och tar mycket eget ansvar, samt trivs med att styra din egen vardag.
Är det rätt plats för dig?
För att bli en framgångsrik utesäljare inom foodservicebranschen krävs det en kombination av kommunikationsförmåga, entusiasm, relationsbyggande, flexibilitet och organisering. Att vara lyhörd för kundernas behov och önskemål, samt att vara anpassningsbar till en föränderlig bransch, är nyckelfaktorer för att skapa långsiktiga relationer och öka försäljningen. Genom att visa äkta intresse för kunderna och vara välorganiserad i sitt arbete så bidrar du till den positiva tillväxten inom företaget.
På Mårdskog & Lindkvist AB ser vi det som en tillgång med personal med olika bakgrunder, erfarenheter och kompetenser. Våra olikheter ser vi som en styrka som bidrar till vår utveckling och skapar ett bättre arbetsklimat.
Bra att veta
Tillsvidareanställning, heltid.
Placering Jönköping.
Rapporterar till marknads/försäljningschef.
Visa ditt intresse senast den 7 april 2024, dock kan urval ske löpande.
Vid frågor besvaras dessa av Ida Jergell, 0737-068080, och Anette Beckman, 0725-003023.

Ansök nu