Jönköping: Projektledare inom återvinning/energi

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom återvinning/energi i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-23 // Varaktighet: Heltid

Ingenjörsfirman J Mared AB arbetar med automationslösningar, maskiner, anläggningar och teknik inom avfall/återvinning & energi/biomassa. Resurser är för värdefulla för att slösas bort - anpassade lösningar är nyckeln till framgång.

Som projektledare hos oss ansvarar du för projekt i olika faser så som exempelvis förstudie, design och genomförande samt att du även ibland har budgetansvar. Projekten är av varierande teknisk karaktär, exempelvis att bygga nya produktionsanläggningar och optimeringar av befintliga processer.

Projekten omfattar bland annat samordning och hantering av specifikationer, upphandling av komponenter eller utrustning, få ihop alla delar och system enligt specifikationer, resursansvar inom driftsättning samt test och validering. Du kommer få god support av kolleger och leverantörer tills du med tiden kan jobba helt självständigt.

Din profil

Du bör ha erfarenhet inom projektledning, liknande arbete är naturligtvis meriterande.

Vi tror du har flera av följande kompetenser:

- Innehar gediget tekniskt kunnande inom maskinteknik och mekanik
- Grundläggande elektriskt kunnande
- Goda kunskaper i layout/ritningsläsning
- En vana att jobba med tidsplaner, planera projekt och andra insatser
- God förståelse för automatiserade processer
- God vana att jobba mot kunder i vårt kundsegment som är återvinning, sortering, processleverantörer, sågverk, pappersbruk, energiverk/bolag etcetera.
- God förståelse för fabriksstandarder, kravspecifikationer, SSG, kundstandarder etcetera.
- Viss förhandlingsvana samt hantering av ÄTOR
- Behärskar Office, Teams samt andra program så som projektstyrningsprogram


Vi ser att du är utåtriktad och kan hålla humöret uppe även vid pressade förhållanden. Du är ordningsam ut i fingerspetsarna, har social kompetens och är bekväm med att redovisa inför andra. Du har god förmåga att kommunicera både verbalt och skriftligt på såväl engelska som svenska.

Meriterande är

- Vana från arbete i Autocad 2D
- Vana från arbete i 3D-miljö (Solidworks)


Bra att veta

Placering är kontoret i Huskvarna samt projektens placering. Frågor om tjänsten besvaras av Thomas Magnusson. Urval sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare

Läs mer Mar 20
Utvecklings- och trafikavdelningen

Vill du vara med och utveckla framtidens Jönköping? Har du ett genuint intresse för samhällsbyggnadsfrågor och en vilja att få påverka utformningen av stadens gator och torg. Då kanske du är vår nya projektledare?!

Ditt nya jobb
Hos oss är du med och bidrar till en hållbar stadsutveckling i en snabbt växande kommun. Att arbeta som projektledare på utvecklings- och trafikavdelningen innebär att du får en varierande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att driva investeringsprojekt inom stadsmiljö och infrastruktur i allt från tidiga skeden och utredningar till genomförande av åtgärder.

I din roll som projektledare leder, styr och koordinerar du projekt som utredningar, förstudier, projekteringar och byggnationer och du genomför olika typer av upphandlingar. De uppdrag du leder kan variera från mindre trafiksäkerhetsåtgärder till komplexa stadsbyggnadsprojekt. Du har ansvar för att följa upp projekts tidplan, ekonomi och måluppfyllelse. Som projektledare samordnar du projektgrupper med specialister inom olika ämnesområden som bidrar med kunskap. Du har också tillgång till stödfunktioner inom till exempel upphandling, juridik, kommunikation och miljöfrågor. Utöver att driva egna projekt kan du komma att ingå som expertstöd i interna processer eller i andra förvaltningars projekt.

Din slutkund är invånare och besökare i Jönköpings kommun och du verkar på ett politiskt uppdrag. I arbetet kommer du att få ett stort kontaktnät och representera avdelningen i olika sammanhang, där du självständigt driver våra frågor. Du ansvarar för projektets kommunikation med allmänhet, myndigheter, kommunen och andra intressenter.

Din kompetens
Du bör ha en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med teknisk inriktning inom anläggning alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenheter från att ha arbetat med budget, ekonomiuppföljning, tidsplanering och riskhantering. Vi ser gärna att du har relevanta kunskaper inom offentlig upphandling och juridik.

Som person är du självgående, social, målinriktad och strukturerad. Du vågar fatta egna beslut och kan hantera flera projekt parallellt. Du har ett kommunikativt och tydligt förhållningssätt till ditt uppdrag, har lätt för att motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Din förmåga att samverka med interna och externa aktörer samt leverantörer är betydelsefull för att nå ett bra resultat. Då du kommer ha hela kommunen som ditt arbetsfält är B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och möjlighet till distansarbete. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Välkommen till oss
Jönköpings kommun är en kommun i stark tillväxt. Ambitionen är att vår stadskärna ska bli den mest attraktiva i sin storlek. Alla kommundelar ska leva och hela kommunen ska växa. Stadsbyggnadskontoret är en förvaltning med cirka 110 medarbetare. Förvaltningen arbetar aktivt för att kommunen ska erbjuda en vacker, säker och långsiktigt hållbar livsmiljö och vårt gemensamma arbete är en förutsättning för att kommunens utbyggnadsstrategi för 200 000 invånare ska kunna realiseras.

Utvecklings- och trafikavdelningen arbetar med frågor inom samhällsbyggnad och infrastruktur. Du kommer att bli en av cirka 25 medarbetare på avdelningen och kommer ingå i en grupp om fyra projektledare. Avdelningen ansvarar för ett brett kompetensområde som hållbart resande, myndighetsfrågor, trafiksäkerhet, stadsutveckling, kommundelsutveckling och olika investeringsprojekt. Som medarbetare hos oss arbetar du på ett konkret sätt med utvecklingen av Jönköpings kommun och vår stad. Vår arbetsplats är centralt belägen med goda buss- och tågförbindelser.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester som komplement till anställningsintervjun.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Om du blir kallad till intervju, fundera över två referenser varav en nuvarande/senaste chef.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mikael Enarsson, verksamhetschef, 036-10 51 68 eller Peder Lundberg, projektledare, 036-10 52 31
Fackliga representanter är Carlos Trischler, Sveriges ingenjörer, 036-10 51 77 och Magnus Blom, Vision, 036-10 53 27


Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som projektledare i vår växande kommun senast den 14 april.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Solansvarig projektledare till TAKAB

Läs mer Feb 23
Är du en erfaren projektledare som drivs av att säkerställa lönsam tillväxt med kvalitet? Brinner du för solenergi och besitter erfarenhet inom området du gärna vill dela och utveckla hos andra? Trivs du med att arbeta operativt parallellt med övergripande ansvar? Då ska du arbeta med oss.

Med huvudkontor i Jönköping levererar vi kompletta takentreprenader, solcellslösningar och tjänster över hela Sverige som ger täta tak och konstruktioner under lång tid. Sedan 2022 ingår vi i Soltechkoncernen och i och med det började vår utveckling mot att erbjuda solcellslösningar. Det är här du kommer in.

Som Solansvarig projektledare hos oss har du ett övergripande ansvar för affärsområdet vilket innefattar personal- och budgetansvar liksom ansvar för övergripande rutiner och arbetssätt för att uppnå lönsam tillväxt med kvalitet.

Du arbetar operativt som projektledare, det vill säga att samordna och leda projekt inom solenergi. Du fördelar arbetsuppgifter efter uppdragets kompetensbehov, upprättar planeringsdokument, elsäkerhetsplanering och förser monteringspersonal med projekteringsdokumentation. Ditt ansvar innefattar att säkerställa budget och tidsplaner, materialplanering (beställa och koordinera leveranser) och att samordna egen personal, underentreprenörer och leverantörer. Du styr och leder tillgängliga projektresurser och säkerställer att installations-, arbetsmiljö-, säkerhets- och kvalitetskraven uppfylls. Det innebär bland annat att bevaka att det systematiska elsäkerhetsarbetet tillämpas, att personal har rätt kvalifikationer för det arbete som ska utföras och att tillverkarens installations- och monteringsanvisning tillämpas. Din roll innefattar även att projektera solenergianläggningar och att vara behjälplig med framtagande av anbud mot kund. Kundkontakter och resor kommer att vara en del av arbetet.

Din kunskap och tidigare erfarenhet inom området är ett viktigt tillskott i vår organisation och kommer att utgöra spetskompetens. Du arbetar nära dina kollegor internt och deltar även i forum inom koncernen med solansvariga kollegor där du representerar bolaget. Du rapporterar till VD.

Förutom att du ska har en grundläggande kunskap inom tak och särskilt inom solenergi och installationsarbete, ser vi gärna att du är en person med högt engagemang, affärsmässighet och som drivs av kund- och resultatfokus.

Visst vill du bli en del av TAKAB och Soltechkoncernen?

För att passa i rollen som solansvarig projektledare är du strukturerad med god kommunikativ förmåga och goda ledaregenskaper. Du har utöver erfarenhet inom solenergi också ett gediget intresse för området. Det är viktigt att du är lyhörd och har ett flexibelt tänkande. Din erfarenhet inom installationsarbete och projektledning inom området solenergi bidrar till din förmåga att uppnå resultat och nöjda kunder liksom projektmedarbetare. Vi ser till personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har:
• Tidigare erfarenhet av projektledning inom solenergi och vana av tak.
• Ledarvana, du är en rutinerad ledare
• Eftergymnasial relevant utbildning
• Branschutbildning eller motsvarande inom projektering, dimensionering och installation av solcellsanläggningar
• Praktisk erfarenhet av montage och installationsarbete är meriterande
• Goda datakunskaper i Excel, Word, byggsamordningsprogram.
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Jönköping.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Välkommen med din ansökan!

TAKAB grundades 1992 och är etablerade i Jönköping, men arbetar över hela Sverige. Företagets montörer är erfarna och certifierade och de flesta har arbetat hos TAKAB i flera år.
Vi gör allt från små garage till stora industritak. Vi erbjuder tätskiktssystem för låglutande och branta tak samt för parkeringsdäck och terrasser. Produktkvalitet är viktigt för oss och därför använder vi svenska produkter som är anpassade för det svenska klimatet. Sedan hösten 2022 är vi en del i Soltechkoncernen och satsar nu stort på solenergi.

Ansök nu

Projekt- och byggledare infrastruktur till SYSTRA i Jönköping

Läs mer Mar 11
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10 000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare!
Om jobbet
Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll.
Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen. Resor i tjänsten kan förekomma.
Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande bygg-och projektledningsuppdrag inom bland annat:
• Järnväg och väg
• Anläggning
• Beläggning/Asfalt
• Berg/Geoteknik
• Drift & Underhåll
• VA/Ledningar
• Besiktningar
På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område.
Vem är du?
Du som söker har en bakgrund som högskole- eller civilingenjör med några års- till livslång arbetslivserfarenhet från arbete som byggledare, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta då all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. Då resor i tjänst med bil kommer förekomma, är körkort således ett krav.
Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige.
På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
Om SYSTRA
Med våra 10 000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA-confidence moves the world
Kontaktuppgifter
Morgan Blomqvist, Gruppchef
mblomqvist@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Project Manager

Läs mer Feb 16
ROL Fredbergs is foremost a manufacturing company with extensive experience in a wide range of retail markets. Since 1985 we have been rolling out gas stations, electronics stores, pharmacies, supermarkets, fashion stores and convenience concepts. One of our key strengths is to transform concepts and designs into fully engineered solutions. Together with knowledgeable people, first class project management and a flexible production platform, we build long term relationships with our customers.

Vi söker dig som vill anta rollen som projektledare och som trivs med att varva dina dagar mellan att bygga kundrelationer och att förverkliga kundprojekt. Som Project Manager får du ett ansvar att tillsammans med Key Account Manager driva och utveckla försäljningen mot omsättnings- och resultatmål både på kort och lång sikt. Att bygga relationer och samverka med både interna och externa resurser är en avgörande del varför det krävs att du är en duktig kommunikatör och relationsbyggare. 


Du blir del av ett team med varierande uppgifter och drivna medarbetare, där flexibilitet är viktigt och egna initiativ uppmuntras. Det finns stora möjligheter för dig som vill utvecklas, både personligt och i din yrkesroll. Tjänsten passar dig som trivs med mycket eget ansvar, men bakom dig har du även stöd av en internationell organistaion.

ROL Retail Concepts är ett växande bolag, som erbjuder dig engagerade och erfarna kollegor, möjligheter till utbildning samt en företagskultur där vi har roligt både under och efter arbetet.

Arbetsuppgifter 
Rollen som Project Manager innebär att du kommer att avlasta Key Account Manager genom att överta arbetsuppgifter av främst operativ karaktär. Att planera och driva projekt initierade av kunden, parallellt med strategiska interna projekt, kommer vara dina främsta arbetsuppgifter. Andra arbetsuppgifter kommer vara förvaltning och utveckling av affären, tillse att kunden alltid blir dirigerad till rätt kompetens och att dennes frågor alltid blir besvarade, samt övriga arbetsuppgifter som kan ligga inom rollen för en Project Manager. 
  
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter och relevant utbildning, och har du arbetat inom retailbranchen är det meriternade. Du är organiserad och bekväm med att hantera flera projekt parallellt samt van att agera självständigt, likväl arbeta i olika projektgrupper, och vi sätter stort värde på att du kan, eller har ambition att utvecklas till att, leda även större projekt.

Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, har hög teamkänsla samt god förmåga att kommunicera.
I övrigt kräver rollen svenska och engelska i tal och skrift samt körkort B. Rollen kräver även att du har möjlighet till resor, både nationellt och internationellt. 

Det är positivt om du har vana av att arbeta i någon form av projektverktyg, och det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom kunskaper i och av affärssystemet IFS eller liknande är detta starkt meriterande. Andra meriterande färdigheter är teknisk förståelse och ritningsläsning.

Placeringsort: Jönköping.

Ansökan
Din ansökan till tjänsten vill vi ha senast den 2024-03-22. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor Lorentzon på mail: viktor.lorentzon@rolgroup.com eller Agneta Persson på mail: agneta.persson@rolgroup.com eller telefon: +46 36 36 89 22

Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projekt- och byggledare infrastruktur till SYSTRA i Jönköping

Läs mer Feb 9
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? Då vill vi att du vänder blickarna mot oss på SYSTRA. Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med 10 000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en Projekt- och byggledare!
Om jobbet
Som projekt- och byggledare är du en central del av projekten. Du kommer bidra som sakkunnig i tidiga skeden av nya projekt och med byggledning i pågående projekt. Du kommer leda och samordna frågor avseende produktionen inom entreprenaden och skapa förutsättningar för en effektiv och säker byggnation avseende tid, kostnad och innehåll.
Här får du en nyckelposition i en omväxlande och koordinerande roll med möjlighet att anpassa inriktning utifrån din profil och intressen. Resor i tjänsten kan förekomma.
Hos oss har du stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla vår verksamhet och kan beroende på din bakgrund och erfarenhet jobba i varierande bygg-och projektledningsuppdrag inom bland annat:
• Järnväg och väg
• Anläggning
• Beläggning/Asfalt
• Berg/Geoteknik
• Drift & Underhåll
• VA/Ledningar
• Besiktningar
På SYSTRA är vi mycket glada för den starka sammanhållningen inom koncernen vilket medför att vi kan erbjuda en arbetsplats som ger dig som individ de bästa förutsättningarna för att utvecklas i din roll och bli expert inom ditt område.
Vem är du?
Du som söker har en bakgrund som högskole- eller civilingenjör med några års- till livslång arbetslivserfarenhet från arbete som byggledare, projektledare, platschef/produktionschef, arbetsledare eller entreprenadingenjör. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta då all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov. Då resor i tjänst med bil kommer förekomma, är körkort således ett krav.
Eftersom det är du som driver projekten från start till mål så söker vi dig som är handlingskraftig, lösningsorienterad samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi tror att du har ett stort teknikintresse, känner stort ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt på olika nivåer vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga. Du värdesätter goda relationer, har ett prestigelöst förhållningssätt och är duktig på att skapa samarbeten där fokus ligger på det gemensamma målet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag under stark tillväxt i Sverige.
På SYSTRA arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och teamwork. Vi har ett ständigt utbyte av erfarenhet och kunskap såväl inom som mellan trafikgrenarna.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
Om SYSTRA
Med våra 10 000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se.
SYSTRA-confidence moves the world
Kontaktuppgifter
Morgan Blomqvist, Gruppchef
mblomqvist@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Mared Group Services AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Mared Group Services AB .

Servicetekniker till Mared Industrial Engineering

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Jun 13
Mared Industrial Engineering AB arbetar med utrustning, automation och anläggningar inom träbearbetning och förpackning. Sedan 1967 har MIE försett svensk träindustri med högkvalitativ utrustning och service med målet att skapa mervärde och ökad lönsamhet till sina kunder.

Vi söker nu fler kompetenta medarbetare till verksamheten. Vi har kundens bästa i fokus, är engagerade och professionella i alla led.

Som servicetekniker hos oss arbetar du självständigt med reparationer och service, underhåll och installationer, av främst CNC-maskiner men även andra maskiner inom träbearbetnings- och packindustrin. Den serviceorganisation du kommer ingå i består av ytterligare servicetekniker samt en servicechef som är den som planerar och bereder ditt dagliga arbete.

Du kommer få en gedigen introduktion där du till att börja med går bredvid för att med tiden arbeta mer självständigt.

Dina arbetsuppgifter blir:

- Förebyggande underhåll

- Reparationer och service

- Problemlösning

- Hålla i utbildning av operatörer

- Löpande kund- och leverantörskontakter

Är du en lösningsorienterad mekaniker så kan det vara dig vi söker. Relevant utbildning eller erfarenhet från liknande arbete med mek., el och styrningar är meriterande.

För att trivas i rollen behöver du ha förmåga att hålla humöret uppe även vid pressade förhållanden.

Bra att veta
B-körkort är ett krav.

Arbetet medför resor och övernattningar.

Tillträde enligt ök.
Vi utvärderar ansökningarna löpande.
Hör av dig till servicechef Rikard Myhrman om du har några frågor gällande tjänsten.

Ansök nu

Teknisk innesäljare MEKOM

Innesäljare
Läs mer Maj 11
Vill du bli vår nya kollega på MEKOM, så passa på att sök redan idag, vi söker ytterligare en teknisk innesäljare i vår pågående tillväxtresa!

Team MEKOMMEKOM - Mekankomponenter AB är återförsäljare åt främst europeiska företag som tillverkar bl.a. produkter såsom fästelement, maskinskydd, låssystem, linjärstyrningar, arbetsplats- och maskinbelysning, oljeavskiljare.

Vi har också ett nytt sortiment med försäljning av elektromekanik produkter, bl.a. fläktmotorer, strömställare, sladdställ, termostater, magnetventiler, tryckregulator, flödesmätare främst från europeiska tillverkare, gå gärna in på www.mekom.se

Vårt breda produktsortiment gör att vi arbetar i många olika branscher främst svensk verkstadsindustri, maskinbyggare, storkökstillverkare, men också bygg, handel och medicinindustrin.

Våra kunder är allt ifrån stora koncerner så som Volvo, Scania, Väderstad till små enmansföretag. Kunderna finns i hela Sverige och är mest tillverkande företag eller grossister.

Vårt erbjudande, - Vi har roligt på jobbet, - Vi är ett glatt och härligt gäng som hjälper och stöttar varandra, - Vi har flera gemensamma personalkonferenser per år, där samtliga bolag deltar på en och samma konferens, - Vi ställer ut på mässor, - Vi har egna teamaktiviteter, - Vi har omväxlande arbete med allt från kontakt med våra leverantörer till våra kunder, - Vi har ägarnas stöd i en pågående tillväxtresa. - Vi har teambonus, Låter detta intressant, och om du vill bli en del utav oss, så varför inte söka tjänsten redan idag, detta är vårt erbjudande till just dig!

Mässa Elmia Verktygsmaskiner & Automation 2022Teamaktivitet hälsa, fiskedag i Hökensås 2021



Arbetsuppgifter och ansvarsområden



Som teknisk innesäljare får du möjligheten att ansvara för kunder och vara expert på att hjälpa dem med val av produkter och lösningar. Det är konstruktörer, inköpare, underhålls- och produktionstekniker som du möter via telefon eller per mail. Då hög servicenivå är en självklarhet för dig, kan du med ditt tekniska kunnande och affärsmässighet hjälpa dem att hitta rätt alternativ.

Här är chansen att få jobba med allt från att offerera inkl. offertuppföljning, hantera ordar, inköp utav komponenter ifrån våra leverantörer, kontrollera leveranstider, fakturering etc. Du får också möjlighet att vara med i marknadsaktiviteter såsom mässor etc.

Leverantörerna är specialister inom sina respektive områden och här får du möjlighet att ta del av den kompetens som de besitter.________________________________________________________________________________________



Har du profilen vi söker?

För att lyckas i rollen som teknisk innesäljare, är det en fördel om du är tekniskt intresserad och kan läsa och förstå ritningsunderlag. Du gillar att ha kundkontakter och vara lösningsorienterad. Har du en likvärdig roll där du arbetar med industriprodukter eller kunskap om el-mekanik produkter så är det en fördel. Du arbetar idag i någon form utav affärssystem (meriterande Pyramid).

Vi söker en lagspelare som både vill ta till sig kunskap från teamet och dela med sig av sina erfarenheter och kompetenser för att bidra till ett starkt och kompetent team. God samarbetsförmåga och som gärna vill vara en del i att skapa ett positivt arbetsklimat.

Du har en kommunikativ förmåga, där du är flytande i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning anses det meriterande.

Om du som person är noggrann, ansvarstagande, resultatinriktad, drivande, strukturerad, samarbetsvillig och har en stor portion humor kommer du att passa in i vårt försäljnings-team?

Önskvärt:
- Kunskaper i Office-paketet.
- Körkort.
- Ritningsläsning.

__________________________________________________________________________________________

Vill du vara med och utvecklas med MEKOM?

Skicka in din ansökan CV & Personligt brev gällande tjänsten som teknisk innesäljare redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag 2022-06-10.

Arbetsplatsen ligger i Huskvarna.

Detta är en direktrekrytering utav Mekankomponenter AB, rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Har du frågor gällande tjänsten, så kontakta rekryterande operativ chef Peter Husberg på telefon 036-38 78 67 eller per mail: peter@mekom.se

__________________________________________________________________________________________

MEKOM - en del av något större!

Mared Group består av sex affärsdrivande företag med olika kärnverksamheter och omsätter cirka 180 MSEK med 45 anställda. Bolagen som ingår är Ingenjörsfirman J Mared (JMA), Mared Industrial Engineering (MIE), Mekankomponenter inkl. Comprimé (MEKOM), Avancerad Entréteknik (AET), Elf Automation (ELF) och Mared Group Service (MGS).

Resan startades på 60-talet med Ingenjörsfirman J Mared AB och de andra bolagen har tillkommit genom organisk delning eller förvärv. Bolagen är inriktade på sina respektive affärsområden med sälj, installation och support.

Mared Group har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren. Vill du vara en del av denna resa och bidra med dina specialistkompetenser inom försäljning är detta rollen för dig!

Ansök nu

Teknisk innesäljare MEKOM

Innesäljare
Läs mer Maj 11
Vill du bli vår nya kollega på MEKOM, så passa på att sök redan idag, vi söker ytterligare en teknisk innesäljare i vår pågående tillväxtresa!

MEKOM - Mekankomponenter AB är återförsäljare åt främst europeiska företag som tillverkar bl.a. produkter såsom fästelement, maskinskydd, låssystem, linjärstyrningar, arbetsplats- och maskinbelysning, oljeavskiljare.

Vi har också ett nytt sortiment med försäljning av elektromekanik produkter, bl.a. fläktmotorer, strömställare, sladdställ, termostater, magnetventiler, tryckregulator, flödesmätare främst från europeiska tillverkare, gå gärna in på www.mekom.se

Vårt breda produktsortiment gör att vi arbetar i många olika branscher främst svensk verkstadsindustri, maskinbyggare, storkökstillverkare, men också bygg, handel och medicinindustrin.

Våra kunder är allt ifrån stora koncerner så som Volvo, Scania, Väderstad till små enmansföretag. Kunderna finns i hela Sverige och är mest tillverkande företag eller grossister.

Vårt erbjudande, - Vi har roligt på jobbet, - Vi är ett glatt och härligt gäng som hjälper och stöttar varandra, - Vi har flera gemensamma personalkonferenser per år, där samtliga bolag deltar på en och samma konferens, - Vi ställer ut på mässor, - Vi har egna teamaktiviteter, - Vi har omväxlande arbete med allt från kontakt med våra leverantörer till våra kunder, - Vi har ägarnas stöd i en pågående tillväxtresa. - Vi har teambonus, Låter detta intressant, och om du vill bli en del utav oss, så varför inte söka tjänsten redan idag, detta är vårt erbjudande till just dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som teknisk innesäljare får du möjligheten att ansvara för kunder och vara expert på att hjälpa dem med val av produkter och lösningar. Det är konstruktörer, inköpare, underhålls- och produktionstekniker som du möter via telefon eller per mail. Då hög servicenivå är en självklarhet för dig, kan du med ditt tekniska kunnande och affärsmässighet hjälpa dem att hitta rätt alternativ.

Här är chansen att få jobba med allt från att offerera inkl. offertuppföljning, hantera ordar, inköp utav komponenter ifrån våra leverantörer, kontrollera leveranstider, fakturering etc. Du får också möjlighet att vara med i marknadsaktiviteter såsom mässor etc.

Leverantörerna är specialister inom sina respektive områden och här får du möjlighet att ta del av den kompetens som de besitter.

Har du profilen vi söker?
För att lyckas i rollen som teknisk innesäljare, är det en fördel om du är tekniskt intresserad och kan läsa och förstå ritningsunderlag. Du gillar att ha kundkontakter och vara lösningsorienterad. Har du en likvärdig roll där du arbetar med industriprodukter eller kunskap om el-mekanik produkter så är det en fördel. Du arbetar idag i någon form utav affärssystem (meriterande Pyramid).

Vi söker en lagspelare som både vill ta till sig kunskap från teamet och dela med sig av sina erfarenheter och kompetenser för att bidra till ett starkt och kompetent team. God samarbetsförmåga och som gärna vill vara en del i att skapa ett positivt arbetsklimat.

Du har en kommunikativ förmåga, där du är flytande i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning anses det meriterande.

Om du som person är noggrann, ansvarstagande, resultatinriktad, drivande, strukturerad, samarbetsvillig och har en stor portion humor kommer du att passa in i vårt försäljnings-team?

Önskvärt:
- Kunskaper i Office-paketet.
- Körkort.
- Ritningsläsning.

Vill du vara med och utvecklas med MEKOM?

Skicka in din ansökan CV & Personligt brev gällande tjänsten som teknisk innesäljare redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag 2022-06-10.

Arbetsplatsen ligger i Huskvarna.

Detta är en direktrekrytering utav Mekankomponenter AB, rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Har du frågor gällande tjänsten, så kontakta rekryterande operativ chef Peter Husberg på telefon 036-38 78 67 eller per mail: peter@mekom.se

MEKOM - en del av något större!

Mared Group består av sex affärsdrivande företag med olika kärnverksamheter och omsätter cirka 180 MSEK med 45 anställda. Bolagen som ingår är Ingenjörsfirman J Mared (JMA), Mared Industrial Engineering (MIE), Mekankomponenter inkl. Comprimé (MEKOM), Avancerad Entréteknik (AET), Elf Automation (ELF) och Mared Group Service (MGS).

Resan startades på 60-talet med Ingenjörsfirman J Mared AB och de andra bolagen har tillkommit genom organisk delning eller förvärv. Bolagen är inriktade på sina respektive affärsområden med sälj, installation och support.

Mared Group har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren. Vill du vara en del av denna resa och bidra med dina specialistkompetenser inom försäljning är detta rollen för dig!

Ansök nu

Servicechef till Mared Industrial Engineering

Administrativ chef
Läs mer Jun 13
Vill du hänga med på vår tillväxtresa? Har du intresse för teknik, försäljning och att att skapa långvariga kundrelationer? Här på MIE finns ett härligt gäng som behöver din kompetens i rollen som servicechef av träbearbetningsmaskiner. Sök idag!

Mared Industrial Engineering AB arbetar med utrustning, automation och anläggningar inom träbearbetning och förpackning. Sedan 1967 har MIE försett svensk träindustri med högkvalitativ utrustning och service med målet att skapa mervärde och ökad lönsamhet till sina kunder.

Vi söker nu fler kompetenta medarbetare till verksamheten. Vi har kundens bästa i fokus, är engagerade och professionella i alla led.

Som servicechef har du dagliga kontakter med kunder i supportfrågor, förebyggande- och avhjälpande service. Du har ett övergripande ansvar för att vi och våra tekniker kan hjälpa kunderna på bästa sett.

Tillsammans med våra tekniker planerar och genomför ni reparationer och service, underhåll och installationer av maskiner för träbearbetning och packutrustning; från CNC- till klassiska snickerimaskiner. Till din hjälp har du ett sammansvetsat och härligt team med lång erfarenhet av branschen.

Utgångspunkten är vårt kontor i Huskvarna, där vi också har vårt huvudkontor.

Du kommer ges en gedigen introduktion tillsammans med vår befintliga servicechef som kommer vara kvar i organisation i en annan roll.

Vi tror att du..

har en gymnasial utbildning, gärna inom området. Relevant utbildning eller erfarenhet från liknande arbete med mek., el och styrningar är meriterande. Främst ser vi att du är en tekniskt intresserad, servicevänlig och social person med en stor förkärlek till problemlösning! Du är självständig med support från ditt team.

God påvisad erfarenhet som servicechef eller liknande yrke är önskvärt och meriterande.

Du har lätt för att kommunicera, och gör detta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Då arbetet innebär löpande med våra leverantörer utomlands krävs även goda kunskaper i engelska.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Personliga egenskaper

Du som person är lugn, stabil och är systematisk i ditt arbetssätt. Framför allt har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Eftersom du är företagets ansikte utåt kunderna ser vi att du är utåtriktad och har god social kompetens.

Mared Industrial Engineering - en del av något större!

Mared Group består av sex affärsdrivande företag med olika kärnverksamheter och omsätter cirka 180 MSEK med 45 anställda. Bolagen som ingår är Ingenjörsfirman J Mared (JMA), Mared Industrial Engineering (MIE), Mekankomponenter (MEKOM), Avancerad Entréteknik (AET), Elf Automation (ELF) och Mared Group Service (MGS).

Resan startades på 60-talet med Ingenjörsfirman J Mared AB och de andra bolagen har tillkommit genom organisk delning eller förvärv. Bolagen är inriktade på sina respektive affärsområden med sälj, installation och support.

Mared Group har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren. Vill du vara en del av denna resa och bidra med dina specialistkompetenser inom försäljning är detta rollen för dig!

Ansök nu

Servicetekniker till Mared Industrial Engineering

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Maj 3
Mared Industrial Engineering AB arbetar med utrustning, automation och anläggningar inom träbearbetning och förpackning. Sedan 1967 har MIE försett svensk träindustri med högkvalitativ utrustning och service med målet att skapa mervärde och ökad lönsamhet till sina kunder.

Vi söker nu fler kompetenta medarbetare till verksamheten. Vi har kundens bästa i fokus, är engagerade och professionella i alla led.

Som servicetekniker hos oss arbetar du självständigt med reparationer och service, underhåll och installationer, av främst CNC-maskiner men även andra maskiner inom träbearbetnings- och packindustrin. Den serviceorganisation du kommer ingå i består av ytterligare servicetekniker samt en servicechef som är den som planerar och bereder ditt dagliga arbete.

Du kommer få en gedigen introduktion där du till att börja med går bredvid för att med tiden arbeta mer självständigt.

Dina arbetsuppgifter blir:

- Förebyggande underhåll

- Reparationer och service

- Problemlösning

- Hålla i utbildning av operatörer

- Löpande kund- och leverantörskontakter

Är du en lösningsorienterad mekaniker så kan det vara dig vi söker. Relevant utbildning eller erfarenhet från liknande arbete med mek., el och styrningar är meriterande.

För att trivas i rollen behöver du ha förmåga att hålla humöret uppe även vid pressade förhållanden.

Bra att veta
B-körkort är ett krav.

Arbetet medför resor och övernattningar.

Tillträde enligt ök.
Vi utvärderar ansökningarna löpande.
Hör av dig till servicechef Rikard Myhrman om du har några frågor gällande tjänsten.

Ansök nu

Servicechef till Mared Industrial Engineering

Administrativ chef
Läs mer Maj 3
Vill du hänga med på vår tillväxtresa? Har du intresse för teknik, försäljning och att att skapa långvariga kundrelationer? Här på MIE finns ett härligt gäng som behöver din kompetens i rollen som servicechef av träbearbetningsmaskiner. Sök idag!

Mared Industrial Engineering AB arbetar med utrustning, automation och anläggningar inom träbearbetning och förpackning. Sedan 1967 har MIE försett svensk träindustri med högkvalitativ utrustning och service med målet att skapa mervärde och ökad lönsamhet till sina kunder.

Vi söker nu fler kompetenta medarbetare till verksamheten. Vi har kundens bästa i fokus, är engagerade och professionella i alla led.

Som servicechef har du dagliga kontakter med kunder i supportfrågor, förebyggande- och avhjälpande service. Du har ett övergripande ansvar för att vi och våra tekniker kan hjälpa kunderna på bästa sett.

Tillsammans med våra tekniker planerar och genomför ni reparationer och service, underhåll och installationer av maskiner för träbearbetning och packutrustning; från CNC- till klassiska snickerimaskiner. Till din hjälp har du ett sammansvetsat och härligt team med lång erfarenhet av branschen.

Utgångspunkten är vårt kontor i Huskvarna, där vi också har vårt huvudkontor.

Du kommer ges en gedigen introduktion tillsammans med vår befintliga servicechef som kommer vara kvar i organisation i en annan roll.

Vi tror att du..

har en gymnasial utbildning, gärna inom området. Relevant utbildning eller erfarenhet från liknande arbete med mek., el och styrningar är meriterande. Främst ser vi att du är en tekniskt intresserad, servicevänlig och social person med en stor förkärlek till problemlösning! Du är självständig med support från ditt team.

God påvisad erfarenhet som servicechef eller liknande yrke är önskvärt och meriterande.

Du har lätt för att kommunicera, och gör detta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Då arbetet innebär löpande med våra leverantörer utomlands krävs även goda kunskaper i engelska.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Personliga egenskaper

Du som person är lugn, stabil och är systematisk i ditt arbetssätt. Framför allt har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Eftersom du är företagets ansikte utåt kunderna ser vi att du är utåtriktad och har god social kompetens.

Mared Group består av sex affärsdrivande företag med olika kärnverksamheter och omsätter cirka 150 MSEK med 40 anställda. Bolagen som ingår är Ingenjörsfirman J Mared (JMA), Mared Industrial Engineering (MIE), Mekankomponenter (MEKOM), Avancerad Entréteknik (AET), Elf Automation (ELF) och Mared Group Service (MGS)

Resan startades på 60-talet med Ingenjörsfirman J Mared AB och de andra bolagen har därefter tillkommit genom organisk delning eller förvärv. Bolagen är inriktade på sina respektive affärsområden med sälj, installation och support.

Mared Group har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren och vi fyller nu på vår organisation med ytterligare kompetens för att fortsätta resan framåt.

Ansök nu