Jönköping: Inköpsadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpsadministratör i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-02 // Varaktighet: Heltid

Inköpsstöd

Sommarjobb, Inköpsadministratör

Inköpsstöd, område inköp och materialförsörjning

Har du intresse för kundservice och administration? Då har vi ett sommarjobb för dig!

Vi söker
Inköpsstöd söker nu en medarbetare med placering på vår kundservice för ett semestervikariat på heltid under hela sommaren 2022 med en möjlighet till ev timanställning vid behov. Du som söker har slutförd gymnasieutbildning, god datorvana och helst erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom en slutförd eller pågående utbildning inom inköp ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket är ett krav.

Inköpsstöd består idag av 9 personer varav 4 arbetar på kundservice. De är den kontakt som sjukvårdens personal i första hand vänder sig till för att göra beställningar eller ställa frågor som rör materialförsörjningen. Det kan handla om frågor kring produkter och sortiment eller beställning av varor från våra leverantörer.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig arbetsuppgifter med daglig kontakt med både våra beställare och leverantörer. Område inköp och materialförsörjning har stor kompetens, ett gott arbetsklimat och våra uppdragsgivare ser oss som en självklar partner. Arbetstiderna är vardagar kl. 7-16 och placeringen är på vårt kontor på Östra Storgatan i Jönköping.

Det här får du arbeta med
Detta är ett utpräglat servicearbete med många kontakter både inom och utanför regionens organisation. I arbetsuppgifterna ingår att hantera beställningar och frågor som kommer via telefon, mail och vårt ärendehanteringssystem.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss är du trygg i dig själv, serviceinriktad och behåller rätt fokus även vid ett högt arbetstempo. Du är lyhörd för kundens behov och är mån om att ge god service. Du har ett professionellt arbetssätt och tar eget ansvar i ditt arbete. Det är viktigt att du är noggrann och att du själv kan söka och förmedla rätt information. Vår arbetsgrupp utmärks av arbetsglädje och gott samarbete. Vi tror att även du kommer att bidra till att sprida en positiv attityd i gruppen och i relationen med våra kunder. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information om tjänsten kontakta gärna Enhetschef Hanna Nyman, 010-242 41 61 hanna.nyman@rjl.se Välkommen med din ansökan via länken. Sista ansökningsdag är den 20 mars.

Område inköp och materialförsörjning har cirka 50 medarbetare. Vi upphandlar varor och tjänster för cirka 1,9 miljarder kronor per år och vi servar cirka 12 000 kunder. Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner inom vårt verksamhetsområde.
Hög servicegrad och väl fungerande processer är viktigt i vårt arbete.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Inköpsassistent.

Inköpsassistent till Melbye

Läs mer Mar 8
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag/vikariat på heltid som varar fram till augusti 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Melbye.

Om företaget:

Melbye Group är ett familjeägt företag med en lång historia. Ända sedan 1907 har vi haft blicken riktad mot framtiden, med fokus på morgondagens lösningar. Vi är en ledande leverantör av framtidssäkrade infrastrukturlösningar inom energi-, fiber- och installationsmarknaden. Vi har kunder över hela Norden och Storbritannien, intressenter över hela Europa, och vi samarbetar med partners och leverantörer globalt. Med omfattande expertis och starka samarbeten med marknadsledande tillverkare bidrar vi till att skapa smarta och hållbara lösningar för framtiden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpsassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett familjärt och prestigelöst team. Du stöttar med varierande arbetsuppgifter inom inköp och logistik och arbetar med administrativa uppgifter inom operativt inköp. Du stöttar bland annat med uppföljning av leveranser mot leverantörer samt hanterar ankomstregistrering, fakturor och priskontroll. Vidare arbetar du även med uppföljning av avvikelser och målsiffror.

Ditt främsta ansvar är att stödja och assistera inköpsorganisationen och därtill ha kontakt med leverantörer för att säkerställa leveranser. Du arbetar tillsammans med inköpare på plats i Jönköping och rapporterar till inköpschef som är placerad i Norge. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom området kan tillkomma.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
• Mycket god datorvana och gärna erfarenhet i att ha arbetat i affärssystem
• Det är meriterande med bakgrund inom inköp, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Lokalt pratar de på både svenska och norska.

För att vara framgångsrik i rollen som inköpsassistent ser vi att du är en driven person som arbetar noggrant och strukturerat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med både interna och externa samarbetspartners. Vidare kan du snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Du är stresstålig och alltid lösningsorienterad. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Import Assistant för färska grönsaker och frukt från Asia

Läs mer Feb 15
Import Assistant
Right now we are looking for an experienced import purchase manager for our central warehouse in Linköping ad färsk fruit market i Huskvarna.
In order to thrive in the role of purchaser, it is important to have good collaborative skills and at the same time be able to take your own initiatives.
You should be communicative, outgoing and have an analytical streak, enjoy working in an environment with a large and varied contact area, both externally and internally, are structured and meticulous and have the ability to see things from different perspectives. Business acumen, drive and the ability to see opportunities are also required to be able to cope with the tasks that buyers have.
It is an advantage to have previous experience of Asian merchant market in order to import grocery products to Swedish market especially fruits and vegetables.

Ansök nu

Inköpsassistent med en stark administrativ ådra!

Läs mer Mar 1
Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande tjänst?  
Då har vi jobbet för dig!
 
Maskin Mekano har en stark tillväxt och behöver bli fler! Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter samt med att lyfta kvalitet- och miljöarbetet. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag nu och i framtiden och vill vara med på den omställningsresa som vår bransch står inför. Därför söker vi en till medarbetare inom ekonomi/inköp/administration som vill vara med i utvecklingen framåt.
 
I din roll jobbar du löpande med ekonomi, inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt lagkravsbevakning. Du samarbetar tight med kollegor på produktutveckling, inköp, produktion, marknad och lagefterlevnad och blir en viktig länk i den interna kedjan. Beroende på dina personliga färdigheter kan rollen utvecklas mot olika områden.
 
Arbetsuppgifterna är varierande och består bl.a. av:
- Hantera ordererkännanden
- Bevaka inleveranser
- Kontakter med leverantörer
- Lagkravsbevakning
- Sammanställa instruktionsböcker
- Kalkyluppdateringar av våra produkter
- Fakturering
- Betalningar
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har en gymnasial utbildning och har hunnit skaffa dig ett par års erfarenhet från arbetslivet. Kanske studerar du i någon utsträckning. Du är en van datoranvändare som med lätthet förstår system och har en bra administrativ förmåga. Vidare har du goda språk- och textkunskaper och hög förståelse för siffror.
Vi vill att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
 
Om dig
Som person är du öppen för att lära och har ett sinne för struktur och ordning. Du trivs med varierade arbetsuppgifter och har förmåga att växla emellan. Du är trygg och kan arbeta både självständigt och i team, du är prestigelös och ber om hjälp när du kör fast. Rätt person är viktigare än tidigare erfarenhet när vi ska utöka vårat team.
 
Vi erbjuder
En rolig och spännande tjänst där du får vara med och bidra och där du har stora möjligheter att utvecklas i och med bolaget.
På Maskin Mekano har vi korta beslutsvägar, informell och prestigelös kultur med god stämning och högt i tak. Vi sitter i nyrenoverade och trevliga lokaler i öppet landskap i Hovslätt.
 
Om oss
Maskin Mekano AB utvecklar, bygger och säljer maskiner till grus- och bergmaterial samt schakt- och återvinningsmassor. Vi har en marknadsledande position i Sverige och en hög utvecklingstakt. Våra kunder är grus- och bergtäkter, de stora byggbolagen, kommuner samt markentreprenörer. Vi är ett familjeföretag med 25 anställda och vi omsätter drygt 100 MSEK/år.
Läs mer: www.maskinmekano.se

I denna rekrytering har Maskin Mekano valt att samarbeta med Flodin.


Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
 
För mer information om denna tjänst kontakta Magnus Lorentsson 0733 25 52 38.
 
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
 
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med en stark administrativ ådra!

Läs mer Mar 20
Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande tjänst?  
Då har vi jobbet för dig!
 
Maskin Mekano har en stark tillväxt och behöver bli fler! Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter samt med att lyfta kvalitet- och miljöarbetet. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag nu och i framtiden och vill vara med på den omställningsresa som vår bransch står inför. Därför söker vi en till medarbetare inom ekonomi/inköp/administration som vill vara med i utvecklingen framåt.
 
I din roll jobbar du löpande med ekonomi, inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt lagkravsbevakning. Du samarbetar tight med kollegor på produktutveckling, inköp, produktion, marknad och lagefterlevnad och blir en viktig länk i den interna kedjan. Beroende på dina personliga färdigheter kan rollen utvecklas mot olika områden.
 
Arbetsuppgifterna är varierande och består bl.a. av:
- Hantera ordererkännanden
- Bevaka inleveranser
- Kontakter med leverantörer
- Lagkravsbevakning
- Sammanställa instruktionsböcker
- Kalkyluppdateringar av våra produkter
- Fakturering
- Betalningar
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har en gymnasial utbildning och har hunnit skaffa dig ett par års erfarenhet från arbetslivet. Kanske studerar du i någon utsträckning. Du är en van datoranvändare som med lätthet förstår system och har en bra administrativ förmåga. Vidare har du goda språk- och textkunskaper och hög förståelse för siffror.
Vi vill att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
 
Om dig
Som person är du öppen för att lära och har ett sinne för struktur och ordning. Du trivs med varierade arbetsuppgifter och har förmåga att växla emellan. Du är trygg och kan arbeta både självständigt och i team, du är prestigelös och ber om hjälp när du kör fast. Rätt person är viktigare än tidigare erfarenhet när vi ska utöka vårat team.
 
Vi erbjuder
En rolig och spännande tjänst där du får vara med och bidra och där du har stora möjligheter att utvecklas i och med bolaget.
På Maskin Mekano har vi korta beslutsvägar, informell och prestigelös kultur med god stämning och högt i tak. Vi sitter i nyrenoverade och trevliga lokaler i öppet landskap i Hovslätt.
 
Om oss
Maskin Mekano AB utvecklar, bygger och säljer maskiner till grus- och bergmaterial samt schakt- och återvinningsmassor. Vi har en marknadsledande position i Sverige och en hög utvecklingstakt. Våra kunder är grus- och bergtäkter, de stora byggbolagen, kommuner samt markentreprenörer. Vi är ett familjeföretag med 25 anställda och vi omsätter drygt 100 MSEK/år.
Läs mer: www.maskinmekano.se

I denna rekrytering har Maskin Mekano valt att samarbeta med Flodin.


Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
 
För mer information om denna tjänst kontakta Magnus Lorentsson 0733 25 52 38.
 
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
 
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent med en stark administrativ ådra!

Läs mer Feb 10
Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande tjänst?  
Då har vi jobbet för dig!
 
Maskin Mekano har en stark tillväxt och behöver bli fler! Vi jobbar ständigt med att utveckla våra produkter samt med att lyfta kvalitet- och miljöarbetet. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag nu och i framtiden och vill vara med på den omställningsresa som vår bransch står inför. Därför söker vi en till medarbetare inom ekonomi/inköp/administration som vill vara med i utvecklingen framåt.
 
I din roll jobbar du löpande med ekonomi, inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt lagkravsbevakning. Du samarbetar tight med kollegor på produktutveckling, inköp, produktion, marknad och lagefterlevnad och blir en viktig länk i den interna kedjan. Beroende på dina personliga färdigheter kan rollen utvecklas mot olika områden.
 
Arbetsuppgifterna är varierande och består bl.a. av:
- Hantera ordererkännanden
- Bevaka inleveranser
- Kontakter med leverantörer
- Lagkravsbevakning
- Sammanställa instruktionsböcker
- Kalkyluppdateringar av våra produkter
- Fakturering
- Betalningar
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har en gymnasial utbildning och har hunnit skaffa dig ett par års erfarenhet från arbetslivet. Kanske studerar du i någon utsträckning. Du är en van datoranvändare som med lätthet förstår system och har en bra administrativ förmåga. Vidare har du goda språk- och textkunskaper och hög förståelse för siffror.
Vi vill att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
 
Om dig
Som person är du öppen för att lära och har ett sinne för struktur och ordning. Du trivs med varierade arbetsuppgifter och har förmåga att växla emellan. Du är trygg och kan arbeta både självständigt och i team, du är prestigelös och ber om hjälp när du kör fast. Rätt person är viktigare än tidigare erfarenhet när vi ska utöka vårat team.
 
Vi erbjuder
En rolig och spännande tjänst där du får vara med och bidra och där du har stora möjligheter att utvecklas i och med bolaget.
På Maskin Mekano har vi korta beslutsvägar, informell och prestigelös kultur med god stämning och högt i tak. Vi sitter i nyrenoverade och trevliga lokaler i öppet landskap i Hovslätt.
 
Om oss
Maskin Mekano AB utvecklar, bygger och säljer maskiner till grus- och bergmaterial samt schakt- och återvinningsmassor. Vi har en marknadsledande position i Sverige och en hög utvecklingstakt. Våra kunder är grus- och bergtäkter, de stora byggbolagen, kommuner samt markentreprenörer. Vi är ett familjeföretag med 25 anställda och vi omsätter drygt 100 MSEK/år.
Läs mer: www.maskinmekano.se

I denna rekrytering har Maskin Mekano valt att samarbeta med Flodin.


Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se
 
För mer information om denna tjänst kontakta Magnus Lorentsson 0733 25 52 38.
 
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
 
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Nedan visas andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN .

Stämledare Viola

Musiker, klassisk musik
Läs mer Mar 13
Kulturhuset Spira, Smålands musik och teater, Jönköping

Jönköping Sinfonietta är en dynamisk ung orkester som består av 31 musiker. Vi är en viktig del av Kulturhuset Spiras utbud och spelar en bred repertoar med symfonisk musik, opera, musikal, teatermusik, dansproduktioner, barn- och ungdomsproduktioner och kammarmusik.

Tjänsten
Jönköpings Sinfonietta söker nu en Stämledare Viola i Jönköping Sinfonietta och erbjuder en tillsvidareanställning på 100 %. Vi spelar en bred repertoar med symfonisk musik, opera, musikal, dansproduktioner, teatermusik, barn- och ungdomsproduktioner till kammarmusik. Vi samarbetar med ledande nordiska och internationella solister, dirigenter, regissörer och koreografer.
Vår hemmascen är Kulturhuset Spira som har en fantastisk akustik. Vi turnerar också i regionen.

Ansökan:
Provspelningar kommer att ske den 13-14/6 2024.

Repertoar:

Runda 1:

• Hoffmeister, första satsen MED kadens .

-or-

• Stamitz, första satsen MED kadens.


Runda 2:

• Bartok, första satsen.

-or-

• Walton, första satsen.

Orkesterutdrag och verk för ensembleprov finns tillgängliga på hemsidan.
https://kulturhusetspira.se/contentassets/f76dd1bff95c46eeba1efb7f1f42ef3f/excerpts--principal-viola-2024.pdf

Sista ansökningsdag är den 12/5 2024. Du lämnar din ansökan via länken nedan.

För frågor om provspelningen maila provspelning@smot.se
För fackliga frågor kontakta Johan Tiger (SYMF), johan.tiger@smot.se

Ansök nu

Provspelning Violin 2 Tutti

Musiker, klassisk musik
Läs mer Mar 5
Kulturhuset Spira

Jönköping Sinfonietta är en dynamisk ung orkester som består av 31 musiker. Vi är en viktig del av Kulturhuset Spiras utbud och spelar en bred repertoar med symfonisk musik, opera, musikal, teatermusik, dansproduktioner, barn- och ungdomsproduktioner och kammarmusik.
Vår hemmascen är Kulturhuset Spira som har en fantastisk akustik. Vi turnerar också i regionen.

Tjänsten
Jönköpings Sinfonietta söker nu en Violin 2 Tutti i Jönköping Sinfonietta och erbjuder en tillsvidareanställning på 100 %. Vi spelar en bred repertoar med symfonisk musik, opera, musikal, dansproduktioner, teatermusik, barn- och ungdomsproduktioner till kammarmusik. Vi samarbetar med ledande nordiska och internationella solister, dirigenter, regissörer och koreografer.

Ansökan:
Provspelningar kommer att ske den 11-12/6 2024.

Repertoar:

• Mozart – Violinkonsert no 3, no 4, no 5: första satsen MED kadens
• Romantisk konsert, sats 1 MED kadens: Brahms, Tchaikovsky, Sibelius, Beethoven eller Mendelssohn


Orkesterutdrag och verk för ensembleprov finns tillgängliga på hemsidan.
https://kulturhusetspira.se/contentassets/f76dd1bff95c46eeba1efb7f1f42ef3f/excerpts--second-violin-tutti-ver.2.pdf

Sista ansökningsdag är den 12/5 2024. Du lämnar din ansökan via länken nedan.


För frågor om provspelningen maila provspelning@smot.se
För fackliga frågor kontakta Johan Tiger (SYMF), johan.tiger@smot.se

Ansök nu

Sjuksköterskor till Bemanningsenheten

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Feb 16
Bemanningsenheten

Värdesätter du som sjuksköterska flexibilitet, variation och att arbeta som sjuksköterska i nya miljöer?
Då passar den här möjligheten dig perfekt!

Just nu har Höglandssjukhuset i Eksjö största behov av hjälp från Bemanningsenheten.

Vi söker
Till dessa tjänster söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård, gärna med någon form av vidareutbildning som t.ex. specialistutbildning inom intensivvård, operation eller barnmorska. Vi vill att du innehar både lång och bred erfarenhet inom din profession. Har du erfarenhet av jobb inom bemanningsföretag är detta en stor fördel.
B-körkort är ett krav då det kan vara aktuellt att förflytta sig mellan våra verksamheter inom länet.

Vi erbjuder dig
Som sjuksköterska i Bemanningsenheten erbjuds du varierande uppdrag där du ges möjlighet att utvecklas vidare inom din profession då du kommer att arbeta på flera olika kliniker och verksamheter inom Region Jönköpings län.
I vårt gäng ingår förutom sjuksköterskor även undersköterskor och vårdadministratörer. Om du är intresserad av ett flexibelt jobb där du får chans att lära dig många olika avdelningar och får en bred grund att stå på kan vi vara platsen för dig.
Vi erbjuder tillsvidare tjänst med start efter överenskommelse.
Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat en attraktiv tjänstepension och ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Läs gärna mer om förmånerna här: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Du får en unik möjlighet att vara med och bygga upp Bemanningsenheten och ett team med sjuksköterskor inom Region Jönköpings län .

Tjänsten består av olika konsultuppdrag inom varierande verksamhetsområden. Konsultuppdragens längd kommer variera mellan ca 2-4 mån.
I dina arbetsuppgifter ingår varierande sjuksköterskeuppgifter och att ge personlig omvårdnad till patienter samt att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser. Du samarbetar kring patienten i team tillsammans med medarbetare inom olika professioner, med målsättning att ge en god och säker vård. Förutom dina arbetsuppgifter som sjuksköterska så får du gärna ha ett stort engagemang i Bemanningsenhetens arbete.

För att du ska trivas hos oss
Som sjuksköterska i Bemanningsenheten behöver du vara flexibel samt ha en god förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har inga problem att arbeta självständigt men har även ha en stark förmåga att arbeta i team.
För att arbeta hos oss behöver du vara självgående och ha lätt för att anpassa dig till nya rutiner, arbetsgrupper och förändringar.

Så här gör du om du är intresserad
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Roos, chef för bemanningsverksamheten, anders.roos@rjl.se 010-242 11 33

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Bemanningsenheten inom Region Jönköpings län startade sommaren 2021 med målen att:

• Förbättra resursfördelningen inom hela regionen vid vakanser.
• Minska de externa hyrkostnaderna.
• Behålla patientsäkerheten vid vakanser, med personal som både är anställda och arbetar inom RJL.
• Ge nyanställda och erfarna inom regionen en möjlighet att prova olika verksamheter inom regionen för att kompetensutveckla sig. RJL erbjudande blir då bredare och detta kan förbättra möjligheterna att rekrytera svårrekryterad personal till RJL.

Ansök nu

Sommarjobb, Barnmorska

Barnmorska
Läs mer Nov 10
Kvinnoklinikerna, Region Jönköpings län, Regionövergripande

Ett sommarjobb är inte bara ett extraknäck. Ofta är det början på något helt nytt – nya utvecklingsmöjligheter, chansen till ett nytt jobb, nya vänner eller kanske en ny väg framåt i livet. Det börjar med ett sommarjobb!

Rollen som barnmorska
Som barnmorska arbetar du i team, har spännande arbetsuppgifter och träffar kvinnor i livets alla skeden. På vår klinik värnar vi om den totala upplevelsen och har föräldraparet i fokus genom hela vårdkedjan. I det dagliga arbetet ingår att kunna hantera såväl planerad som akut vård.

Din blivande arbetsplats
Kvinnoklinikens verksamhet har fokus på kvinnan och på vård från livets början till livets slut.
Här ger vi vård till kropp och själ med medarbetare som har god människosyn. Här möter vi olika kulturer, både bland patienter och bland medarbetare.

Här kan du se när Linn berättar om hur det är arbeta som barnmorska hos oss!



Läs gärna mer om våra verksamheter:
Kvinnokliniken på Höglandssjukhuset Eksjö, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-hoglandssjukhuset-eksjo/Kvinnokliniken-som-arbetsplats/)
Kvinnokliniken i Värnamo, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-Varnamo-sjukhusen/kvinnokliniken-som-arbetsplats/)
Kvinnokliniken på Länssjukhuset Ryhov, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/kvinnokliniken/)

Din profil
Vi söker dig som är legitimerad barnmorska eller tar examen i juni 2024. Många av våra kliniker har behov under sommaren och vi hoppas på just din ansökan!
För att du ska trivas hos oss värdesätter du samarbetsförmåga och ett flexibilitet. Du är duktig på att strukturera dina arbetsuppgifter samtidigt som du är noggrann och kvalitetsmedveten.

Vårt erbjudande till dig
Inför sommaren 2024 anställer vi barnmorskor på sommarvikariat till våra kvinnokliniker på Värnamo sjukhus, Höglandssjukhuset i Eksjö och Länssjukhuset Ryhov i Jönköping. Vi vill med våra sommarvikariat erbjuda dig en möjlighet att lära och utvecklas tillsammans med oss. Stora möjligheter till förlängning och tillsvidareanställning finns.

Vi vet att det inte alltid är lätt att vara ny på jobbet och därför gör vi vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg, taggad och förberedd inför ditt sommarjobb hos oss. Vi ger dig en grundlig introduktion utifrån dina behov och erfarenheter.

Vid behov tar vi även in barnmorskestuderande till BB/gyn vårdavdelning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
I din ansökan har du möjlighet att ange vilken/vilka av våra sjukhus du är intresserad av. Har du redan gjort någon muntlig överenskommelse angående semestervikariat med chef i vår verksamhet ska du ange den personens namn samt klinik i din ansökan.

Har du frågor är du välkommen att kontakta våra rekryteringsspecialister Jessica Glimberg, 010-242 11 37, jessica.glimberg@rjl.se eller Marsella Üre, 010-242 11 38, marsella.ure@rjl.se.

Vår rekryteringsprocess
Då urval, intervjuer och tillsättning sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, dock senast den 30 april 2024.
Välkommen med din ansökan!

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Ansök nu

IT-Arkitekt

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Mar 28
Nytt
Analys och Design, IT-centrum, Region Jönköpings län

Vi söker en eller flera IT-arkitekter till oss på IT-centrum som vill arbeta i inspirerande, roliga och kreativa team, med fokus att skapa så bra digitala lösningar som möjligt.

Vi letar efter dig som har dokumenterad IT-arkitekturutbildning. För att trivas hos oss behöver du tycka om att kommunicera med människor, ha ett naturligt ledarskap och vara utåtriktad. Du behöver även vara strukturerad, van att driva frågor framåt och ha god analytisk och pedagogisk förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett team med erfarna och inspirerande kollegor, som arbetar för kontinuerlig utveckling för att ligga i framkant som region. Du får vara med och skapa nytta och utveckla teknikområden för att möta kraven från framtidens digitala samhälle.

Du får möjlighet att verka i en kultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling och balans i övriga livet. För oss är det otroligt viktigt att vi har en bra arbetsmiljö i vardagen och är hållbara hela arbetslivet. Utifrån detta skapar vi tillsammans de allra bästa förutsättningarna för en modern verksamhet, med höga krav i ständig förändring. Vi tillämpar flexibel arbetsplats och lovar roliga, kompetenta, erfarna och härliga kollegor!

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder här. (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Rollen som IT-arkitekt
Uppdraget som IT-arkitekt innebär att du genomför utredningar och tar fram lösningsförslag både genom att delta i projekt och löpande förvaltning, samt genom att du självständigt driver förstudier inom arkitekturområdet.

Region Jönköpings Län arbetar med mycket avancerade IT-stöd i ett stort och komplext applikationslandskap. Ditt ansvar blir att tillsammans med vår arkitektgrupp, och under ledning av vår chefsarkitekt, tillse att vi har en god helhet och återanvändbara lösningsmönster.

Din blivande arbetsplats
IT-centrum har ett samlat ansvar för Region Jönköpings läns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens många olika verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processinriktat och kvalitetsmedvetet. Vår vision är ett län med bra miljö, goda möjligheter till arbete, utbildning och utveckling, bra kommunikationer och ett rikt kulturliv är attraktivt och ger förutsättningar för god hälsa och ett bra liv. Det får människor att söka sig till länet och det får dem att stanna. Vi är idag cirka 200 engagerade medarbetare som har lång erfarenhet inom sina respektive ansvarsområden.

Din profil
Du har flerårig erfarenhet av arbete med IT-arkitekturfrågor, samt både djupa och breda kunskaper om teknisk modellering och verksamhetsmodellering, arkitektur, designmönster, standarder och ramverk. Det är viktigt att du behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift, då all kommunikation sker på svenska. Vårt kontor finns på Datorgatan i Huskvarna.

Har du frågor om tjänsten?
Vill du arbeta med spännande arbetsuppgifter i en dynamisk IT-miljö? För mer information kontakta enhetschef Karin Fromell +46 72-0857302.

Vår rekryteringsprocess
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 29 februari.

Välkommen med din ansökan!

Bli vår kollega på IT-centrum



Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv verksamhet med goda utvecklingsmöjligheter. IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. Vi är idag drygt 200 engagerade medarbetare som har hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning!
IT-centrum har ett samlat ansvar för Region Jönköpings läns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processinriktat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt verksamhetssystem. Vi är kvalitetscertifierade enligt SS-EN ISO 9001 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001.

Ansök nu

Sommarjobb, servicepersonal inom städ/vårdnära tjänster

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 8
Närservice Jönköping

Är du serviceinriktad, arbetsam och vill ha ett viktigt och meningsfullt sommarjobb som kan ge goda möjligheter till fortsatt extrajobb? Då har vi sommarjobbet för dig! Välkommen till oss inom Närservice!

Rollen som servicepersonal
När du sommarjobbar som servicepersonal hos oss inom Närservice får du möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Jobbet innebär daglig städverksamhet på till exempel sjukhuset Ryhov, vårdcentraler och i andra av Region Jönköpings läns lokaler. Du kan också få jobba med patienttransporter, förrådshantering och måltidshantering på vårdavdelningar. Ditt arbete är ett viktigt bidrag till både säkerhet och trivsel för patienter, besökare och medarbetare.

Inför sommaren 2024 anställer vi flera semestervikarier under semesterperioden vecka 25-33 med eventuell möjlighet till förlängning efter sommaren. Vi ser gärna att du har möjlighet att börja jobba på timmar redan innan sommaren.

Du får arbetstider enligt schema som kan förläggas både vardag och helg, vissa arbetspass kan börja tidig morgon (från kl. 06.00) andra vara förlagda till kvällstid (till klockan 22.00), arbetspass med tider däremellan förekommer också. För att arbeta i Närservice behöver du fyllt 18 år.

Din profil
För att trivas som servicepersonal är det viktigt att du är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta och ett kommunikativt sätt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är självgående och arbetsam.
För oss är det viktigt att du är noggrann och håller en hög kvalité i ditt arbete. Du är lojal och har en flexibel och positiv inställning. Du har förståelse för människors olikheter och olika kulturella bakgrunder.

Det är viktigt att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift då det är av stor vikt att du har en bra och tydlig kommunikation. Dagligen kommer du vara i kontakt med vårdpersonal, kollegor och patienter.

Har du tidigare erfarenhet av städ, service och måltidshantering ser vi det som positivt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Som servicepersonal gör du ett meningsfullt arbete då du är en viktig del i kedjan för god och säker vård för invånare i vår region. Du får arbeta med service på en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Våra medarbetare arbetar både självständigt och i team där de samarbetar och stöttar varandra för att kunna ge bästa möjliga service till kunderna.

Det är inte alltid är lätt att vara ny på jobbet och därför gör vi vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg, taggad och förberedd inför ditt sommarjobb hos oss. Innan du börjar jobba i verksamheten får du en grundlig introduktion anpassad utifrån dina behov och erfarenheter.

Närservice inom Region Jönköpings län är en viktig del i kedjan för en god och säker vård. Vi finns över hela länet och är tillsammans cirka 430 medarbetare. Läs gärna mer om Närservice som arbetsplats. (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/verksamhetsstod-och-service-som-arbetsplats/narservice/)

Vår rekryteringsprocess
Är du intresserad av ett sommarjobb hos oss? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 30 april men intervjuer och tillsättningar kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

I ett första steg kan du bli kontaktad per telefon. Blir du inbjuden till intervju får du först komma på en gruppintervju, där får du också veta mer om hur det är att sommarjobba hos oss. För dig som går vidare till nästa steg väntar en enskild intervju med berörd enhetschef. Arbetsprover och referenstagning är också del av vår rekryteringsprocess. Läs gärna mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/).)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer? Hör av dig via mail till enhetschef Therese Lindekrantz, therese.lindekrantz@rjl.se eller enhetschef Camilla Bremer, camilla.bermer@rjl.se.

Vi tar gärna emot mail från dig som har frågor om jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ansök nu