Jönköping: Löneadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-17 // Varaktighet: Heltid

FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem. I över 100 år har vi stolta utvecklat innovativa och energieffektiva produkter där vi förser människor med bästa tänkbara inomhuskomfort och brandsäkerhet för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore och tunnelbanor.

Vi är cirka 3600 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 15 platser runt om i Sverige.

Vår kultur präglas av affärsfokus, gemenskap, passion och att ha kul på jobbet. Vi anställer de bästa och vinner som ett lag – för att vi alla gör skillnad. We are FläktGroup.

Är du rutinerad och har drivkraft som räcker längre än till den 25:e?

Vårt helgrymma HR-team söker en ny kollega till lönekontoret i Jönköping.

Du blir en av två löneadministratörer som ansvarar för löneprocessen i Sverige. Totalt är vi åtta personer på HR-avdelningen. Vardagen är händelserik med allt från löpande löneadministration, schemaregistrering, sjukfrånvaro och statistikrapporter till att supportera medarbetare, chefer och kollegor i olika ärenden.

Ditt arbetssätt karaktäriseras av noggrannhet, struktur och effektivitet och självklart har du integritet och en hög grad av ansvarskänsla, just det som krävs för att våra medarbetare ska få rätt lön. Du har en stark drivkraft att förbättra och leverera högsta kvalité.

På FläktGroup brinner vi för att skapa ett hälsosamt inomhusklimat för människor. För att fortsätta vara marknadsledande är ständig utveckling av både våra lösningar och medarbetare av yttersta vikt för vår framgång. Att släppa loss potentialen och personligheten hos våra medarbetare är vårt mål. På FläktGroup hyllar vi därför mångfald eftersom vi är övertygade om att du behöver vara dig själv för att kunna göra skillnad.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet från löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda (gärna Teknikavtalet) och känner dig trygg med att driva löneprocessen. Du är inte bara en van användare av system (bl.a. Hogia, Sympa och Medvind) utan har även ett systemintresse och du tycker att man så långt det är möjligt ska utnyttja digitala lösningar för att arbeta säkert och effektivt. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Fredriksson, HR Director Nordics,
via växeln 0771-26 26 26. Du söker tjänsten via vår hemsida, där du registrerar ditt CV och kopplar din ansökan till tjänsten. Urval sker löpande och vi önskar din ansökan senast 10 april.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Löneadministratör.

Löneadministratör/Lönespecialist

Läs mer Apr 12
Prolympia och Änglagårdsskolan är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå med verksamhet från Göteborg i söder till Umeå i norr. Prolympia är en skola i rörelse där vi arbetar målinriktat med kunskap, trygghet, idrott och hälsa i fokus. Vi skapar förutsättningar för våra elever till att kombinera skola och idrott i syfte att uppnå goda kunskapsresultat, god hälsa och ett livslångt idrottsintresse. Personalen är vår viktigaste resurs, vi värdesätter allas åsikter och hos oss har du som anställd möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi strävar systematiskt efter att erbjuda en god arbetsmiljö, bra anställningsvillkor och en god kollegial sammanhållning med härlig lagkänsla.



Vi söker en löneadministratör/lönespecialist till Rubato Utbildning AB.

Rubato Utbildning AB är huvudman till Prolympia Syd och Änglagårdsskolan. 

Vad vi erbjuder dig 
Som medarbetare är du viktig för oss och vi hoppas att din tid här ska bli en höjdpunkt.?Därför erbjuder vi en arbetsplats där du som anställd: 

- blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka/utveckla verksamheten 
- är en del av ett team med lagkänsla 
- erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor 

Vad vi söker 
Det viktigaste för oss är vem du är som person och att du har en god samarbetsförmåga. Tjänsten innebär kontakt med både medarbetare och chefer i organisationen samt kontakt med dina närmaste kollegor på kontoret. Utöver det söker vi någon som: 

- är driven och lösningsorienterad 
- delar våra värderingar och vår syn på idrott 
- har förmåga att skapa struktur i sitt dagliga arbete 
- är flexibel  
- är noggrann 

Arbetsuppgifter 
Tjänsten innebär bland annat: 

- arbete med hela löneprocessen, från att registrera och betala ut löner till att granska och korrigera löner, hantera traktamenten/utlägg, göra semesterberäkning med mera. 
- tolka och tillämpa avtal 
- administration som bland annat innefattar anställningsavtal, arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och sjukfrånvarohantering 
- pension och försäkringsfrågor 
- rapportering och kontakt med myndigheter 
- kontakt med organisationens medarbetare och chefer 

Kvalifikationer 
Du ska ha slutfört eftergymnasial utbildning som lönespecialist eller liknande utbildning. Du har god, gärna flerårig erfarenhet av lönebearbetning. Vi är ett litet kontor vilket innebär att du kommer att arbeta brett inom främst lön, men också med HR-frågor. Därmed är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll. 

Arbetet innebär att du huvudsakligen arbetar självständigt. Du kommer att ha kontakt med kollegor, medarbetare och chefer i organisationen. Arbetet kräver att du är en social, flexibel och serviceinriktad person.  

Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver en god datorvana där du som person är öppen för digitala lösningar och system. Det är meriterande om du har kunskap i lönesystemet Kontek. 

För anställning krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret som gäller för skola och förskola.? 

Vi arbetar aktivt i denna rekryteringsprocess vilket innebär att urval och intervjuer hålls löpande. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.



Välkommen att bli en del av Prolympia och Änglagårdsskolan!

Ansök nu

Löneadministratör 50%

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är analytisk och som gillar problemlösning. Har du en bakgrund inom lön, ekonomi och administration? Då är det dig vi söker!  
Som löneadministratör administrerar du löner, utlägg och reseräkningar i Hogia. Du arbetar självständigt och driver utvecklingen kring lönearbetet i bolaget. Tjänsten är på 50 % med arbetstid enligt överenskommelse. 
Vi söker dig med erfarenhet från lönehantering gärna i affärssystemet Hogia. Som person är du driven, strukturerad och en doer. Problemlösning och att hantera flera bollar i luften faller dig naturligt. Vår kund är global vilket ställer krav på att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal som skrift. B körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Efter 6 månader finns det goda möjligheter till övertag av vår kund. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Lönekörning
Administrering av reseräkningar och utlägg
Processförbättring och utveckling


Kvalifikationer
Erfarenhet av lönehantering
Arbetat i Hogia lön
B Körkort och tillgång till bil
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden

Läs mer Feb 22
Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal

Om dig:

Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan

Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

Välkommen med din ansökan!

Villkor:

Start: Omgående
Ort: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 22
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 26
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från FläktGroup Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från FläktGroup Sweden AB .

Design Engineer R&D

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 18
Nytt
Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi har cirka 4 000 anställda över hela världen, med produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA.
Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Vill du vara med och utveckla energieffektiva produkter som bidrar till bättre hälsa?

Vi erbjuder dig
På R&D arbetar vi med att driva utvecklingen av våra produkter inom ventilation. I Jönköping anvarar vi även för utvecklingen av luftbehandlingsaggregat och kylbafflar, vilket innebär att expertis, produktutveckling och stor del av tillverkningen av produkterna sker här. Vår funktion består av av team inom mekanikkonstruktion, styr & regler, laboratorium och teknikutveckling och vi har bland annat ett av Europas största och mest avancerade laboratorier. Hos oss får du därför vara en del av hela kedjan, från utveckling och testning till färdig produkt som levereras till kund.

Mekanikteamet på R&D består av 7 konstruktörer som arbetar som länken mellan idé och färdig produkt, utifrån behovet från marknaden av antingen en ny produkt eller vidareutveckling av våra befintliga produkter. Som Design Engineer kommer du arbeta med att ta fram koncept, utvärdera prototyper och ta fram ett fullständigt produktionsunderlag bestående av ritningar, BOM-listor och produktspecifik data, till våra olika produktionsenheter i Jönköping och övriga Europa. Du rapporterar till Mechanical Design Manager.

Vem är du
Vi söker dig som är en positiv och lösningsfokuserad lagspelare. Du har minst 3-5 år praktisk erfarenhet som konstruktör på en tillverkande industri, där du har jobbat i Solid Works eller liknande CAD-program, gärna inom tunnplåtskonstruktion. Vi ser gärna att du har en ingenjörsutbildning eller motsvarande teknisk utbildning i grundne, med fördel inom mekanisk konstruktion.

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har ett brett tekniskt intresse och är orädd för att ta dig an arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt. Du kommer ha flera kontakter på olika avdelningar inom företaget, vilket gör att du behöver ha en hög kommunikativ förmåga. Då vi är en global koncern innebär detta också att du behöver ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.

Vårt Löfte
För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala. Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga specialister och generalister inom flera olika yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en amibitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder.
För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet.

Övrig info
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Rickard Brandt, Mechanical Design Manager, på tel 036-193279 eller rickard.brandt@flaktgroup.com. Sista ansökningsdag är 15 maj, men vi tipsar dig om att ansöka redan idag, då vi tillämpar löpande urval. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss vänligen samtal rörande detta.

Ansök nu

Produkt & Teknikingenjör - R&D

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 8
Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi har cirka 4 000 anställda över hela världen, med produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA.
Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Vi erbjuder dig

På FläktGroup Jönköping arbetar vi med produkter och system för inomhusklimat och ventilation. Här tillverkar vi luftbehandlingsaggregat, roterande värmeväxlare och kylbafflar. R&D ansvarar för utveckling och kunskapsbyggande, med fokus på framtidens system för ett energieffektivt och högklassigt inomhusklimat i kommersiella fastigheter. Vår funktion består av team inom mekanikkonstruktion, styr & regler, laboratorium, projektledning samt teknikutveckling och vi har bland annat ett av Europas största och mest avancerade laboratorier. Hos oss får du vara delaktig i hela kedjan, från utveckling och testning till färdig produkt som levereras till kund.

Som produkt och teknikingenjör kommer du ha fullt fokus på utveckling av de produkter som tillverkas i Jönköping. Detta innebär att säkerställa funktioner, prestanda och robusthet för både aggregat, kylbafflar och rotorer. Arbetsuppgifterna kretsar kring egenskaper och prestanda för produkterna och dess ingående delar som fläktar, värmeåtervinnare, filter, batterier, ljuddämpare etc. Teknikingenjörerna är också utvecklingsavdelningens experter på ventilationssystem och hur produkterna fungerar på systemnivå.

Produkt och teknikingenjörers huvudsakliga bidrag till utveckling av våra produkter är:

• Framtagning, validering och införande av tekniska prestandavärden för katalogdata och produktvalsprogram.
• Utvärdera labtester och dokumentera slutsatser.
• Bistå med komponent-, produkt- och prestandakompetens i utvecklings- och produktvårdsprojekt.
• Leda och specificera lokala teknikutvecklingsprojekt.
• Specificera nya mjukvarufunktioner till produkternas styrsystem.
• Implementera globala teknikprojekt på Jönköpings produktplattform.
• Certifieringsprogram för relevanta branchorganisationer.
• Vara tredje linjens support vid frågor från kunder.

Du är placerad i Jönköping, ingår i labb- och teknikgruppen som består av 7 kollegor.

Din profil

Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning inom fysik eller energiteknik, och har en stark analytisk förmåga. Du kommer ha stor nytta av tidigare yrkeserfarenhet som antingen utvecklingsingenjör eller ventilationskonsult, och har du tidigare jobbat med Matlab och FEM/CFD-beräkningar är det meriterande. Personliga egenskaper som är viktiga i rollen är noggranhet och ett eget intresse av att driva saker framåt med ett stort kvalitetsfokus. Då vi är en global koncern är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vårt Löfte

För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala.

På FläktGroup Sweden AB jobbar ca 750 anställda och vi har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 16 platser runt om i Sverige. Vi erbjuder spännande utmaningar i en internationell miljö. Här jobbar specialister och generalister inom bland annat försäljning, utveckling, produktion, IT, logistik, marknad och ekonomi. Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga medarbetare inom flera yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en amibitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder.

För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet.

Övrig information

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Martin Crona, R&D Manager, 036-19 35 80 eller martin.crona@flaktgroup.com. Sista ansökningsdag är 24 april och vi tillämpar löpande urval.

Ansök nu

Test Engineer R&D

Provningsingenjör, maskin
Läs mer Mar 13
Together We Create Excellence. For Life.

Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte. FläktGroup är marknadsledande av innovativa och energieffektiva lösningar för inomhusklimat, som säkerställer komfort, säkerhet och prestanda samtidigt som vi minskar klimatavtrycket. Vi har satt den tekniska standarden i över 100 år och kan med våra breda produktportfölj möta de mest omfattande kundkraven. FläktGroup ägs av Triton och har huvudkontor i Tyskland. Vi har cirka 4 000 anställda över hela världen, med produktionsanläggningar i Europa, Asien och USA.
Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Vi erbjuder dig

På R&D arbetar vi med att driva utveckling av våra produkter inom ventilation. I Jönköping ligger även koncernens Center of Excellence för luftbehandlingsaggregat och kylbafflar vilket innebär att expertis, produktutveckling och stor del av tillverkningen av produkterna sker här. Här får du vara del av hela kedjan, från utveckling och testning till färdig produkt som levereras till kund.

Labbgruppen på R&D består av 7 ingenjörer & tekniker. Vår uppgift är att ansvara för all testning och provning samt framtagning av korrekt produktdata till våra produktvalsprogram. Vi utför även tester på uppdrag av andra siter inom FläktGroup globalt.

Som Test Engineer hos oss får du en spännande mix av teori och praktik. Du kommer ha ett stort fokus på Factory Acceptance Tests (FAT) av primärt luftbehandligsaggregat för våra kunder i vår labbmiljö. Detta inkluderar testspecifikation, testuppsättning och olika produkt- och teststandarder. Du kommer också jobba med underhåll och kalibrering av testutrustning. Vid sidan av att driva testprojekt kommer du även vara involverad i både nyutvecklingsprojekt och förbättringsprojekt. Du är placerad i Jönköping och rapporterar till Laboratory Manager.

Din profil

I vårt team är precision A & O för att kunna genomföra korrekta tester som resulterar i rätt mätdata för våra produkter, därför behöver du ha en hög noggrannhet. Då du kommer ha många självständiga kundkontakter i samband med testning och föra dialoger med andra siter inom FläktGroup, är det också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och ett stort eget intresse av att driva saker framåt med ett tydligt kvalitetsfokus. Vi söker dig som har en teknisk yrkeserfarenhet där du har varvat teori med att jobba hands on i praktiken. Kanske jobbar du idag som kvalitetstekniker, processtekniker eller labbtekniker. Vi ser gärna att du också har en teknisk utbilning på minst gymnasial nivå. Då vi är en global koncern är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vårt Löfte

För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala. På FläktGroup Sweden AB jobbar ca 750 anställda och vi har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 16 platser runt om i Sverige. Vi erbjuder spännande utmaningar i en internationell miljö. Här jobbar specialister och generalister inom bland annat försäljning, utveckling, produktion, IT, logistik, marknad och ekonomi. Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga medarbetare inom flera yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en amibitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder.
För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet.

Övrig information

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Niklas Kylberg, Laboratory Manager, 036-19 35 80 eller niklas.kylberg@flaktgroup.com. Sista ansökningsdag är 7 april och vi tillämpar löpande urval.

Ansök nu

Project Buyer

Inköpare
Läs mer Mar 7
I över 100 år har FläktGroup varit ett företag som bryr sig om vår gemensamma miljö och människorna omkring oss. Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte.

Idag är FläktGroup en av de globala marknadsledarna av innovativa och energieffektiva systemlösningar för inomhusklimat där komfort, säkerhet och hälsa är i fokus. Vi har försäljning i 65 länder och tillverkning i Europa, Asien och USA. På FläktGroup finns mer än 3500 engagerade och stolta kollegor som tillsammans levererar ett av de mest omfattande erbjudandena på marknaden. Du hittar våra produktlösningar överallt från hem, kontor och skolor till sjukhus, datacenter, tunnelbanor och offshore.

We are FläktGroup. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

We are looking for a Project Buyer to play a key role in supporting our business growth.

We offer you
As Project Buyer you will be a key role as a member of our global Purchasing Team, supporting the business growth and cost management, implementing the company strategy through selecting and negotiating with key suppliers on a project-by-project basis. As Project Buyer you will act as a liaison between sales and project teams and purchasing function. The Project Buyer will be located in our Plant in Jönköping and report to VP Purchasing.

Your profile
The main target for you as a Project Buyer will be to organize and manage purchasing and supply chain for key projects in strong coordination with the local and global purchasing teams. You should maintain continuous in-depth knowledge of market conditions, industry trends and developing technologies.

To succeed in this role, we see that you have a university degree in engineering, business administration or other relevant field. You have a minimum of 5 years experience in strategic sourcing, developing global sourcing and supplier relationship management. You have experience working on projects related to technical aspects, quality, logistics, or other relevant areas. You have a good understanding of contracts and legal aspects of terms and conditions. As a person you are structured and result oriented with strong communication and negotiation skills. You are analytical and able to evaluate financial, commercial and technical capacity of potential suppliers. Since we are a global company you should be fluent in Swedish and English.

Our Promise
For us, it's simple. In order to be the leading partner of energy efficient indoor air, our technical development and our committed employees are central. At FläktGroup, the proximity to our knowledgeable specialists and generalists in several different professional fields is a strength that creates clarity. Here there is a culture characterized by team spirit and entrepreneurship, where our everyday life is characterized by an ambitious and flexible approach. We help each other to find the best solutions, regardless of the challenges we encounter. Both in our work and for our customers. Because together we create excellence. For life.

Further information
For further details you are welcome to contact Thibaud Magne, VP Purchasing, +33676162267 . We apply continuous selection so the position may be filled before the end date so please apply already today.

Ansök nu

Sommarjobba i vår produktion!

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 7
I över 100 år har FläktGroup varit ett företag som bryr sig om vår gemensamma miljö och människorna omkring oss. Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte.

Idag är FläktGroup en av de globala marknadsledarna av innovativa och energieffektiva systemlösningar för inomhusklimat där komfort, säkerhet och hälsa är i fokus. Vi har försäljning i 65 länder och tillverkning i Europa, Asien och USA. På FläktGroup finns mer än 3500 engagerade och stolta kollegor som tillsammans levererar ett av de mest omfattande erbjudandena på marknaden. Du hittar våra produktlösningar överallt från hem, kontor och skolor till sjukhus, datacenter, tunnelbanor och offshore.

We are FläktGroup. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Gillar du att jobba praktiskt och vill få erfarenhet från en teknisk produktion? Då kan du vara den vi söker för sommarjobb!

Vi erbjuder dig
FläktGroup är ett av Jönköpings största tillverkande företag och som sommarjobbare hos oss får du in en fot i ett stort internationellt företag. Här får du vara med och tillverka effektiva lösningar för en schyst inomhusluft!

Du har möjlighet att jobba inom flera olika områden:

• montering
• elmontering
• kantpress
• stansning
• svetsning
• lager
• logistik

Vi erbjuder dig truck- och traverskort, spikpistolsutbildning samt elsäkerhetsutbildning för de roller som kräver detta.

Din profil
Vi letar efter dig som gillar att arbeta i ett högt tempo samt har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du är en positiv, flexibel och ansvarstagande person.

Vi vill att du ska kunna delta på en introducerande utbildning 15-16 juni samt arbeta v.25-28 och v.31-32. Du får därmed ledigt mitt i sommaren mellan dessa perioder.

Du ska ha fyllt 18 år och kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Vårt Löfte
För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra kunniga och engagerade medarbetare centrala. Hos oss på FläktGroup finns det en närhet till hela kedjan, vilket skapar en tydlig helhet. Här jobbar kunniga specialister och generalister inom flera olika yrkesområden, där vi behöver varandra för att lyckas. Vår vardag kännetecknas av en flexibel och öppen inställning där vi tillsammans hjälps åt för att hitta den bästa lösningen oavsett vilka utmaningar vi stöter på, både i vårt arbete och för våra kunder.

Hos oss blir du en del av ett lag, vem som gör målet spelar ingen roll. Här finns en kultur där du både vågar uttrycka din åsikt, enkelt tar kontakt med andra och där du kan vara dig själv. För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet.

Övrig information

Vill du veta mer om hur det är att sommarjobba hos oss? Kontakta HR, Matilda Berndtsson på 036-193103.

Sista ansökningsdag är 10 mars och vi tillämpar löpande urval så ansök redan idag.

När du skickat in din ansökan kommer du få ett mail om två tester som du ska genomföra, det krävs att du svarar på dessa för att vara med i processen om sommarjobb på FläktGroup.

Ansök nu

System Developer Full-stack .NET

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 8
I över 100 år har FläktGroup varit ett företag som bryr sig om vår gemensamma miljö och människorna omkring oss. Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte.

Idag är FläktGroup en av de globala marknadsledarna av innovativa och energieffektiva systemlösningar för inomhusklimat där komfort, säkerhet och hälsa är i fokus. Vi har försäljning i 65 länder och tillverkning i Europa, Asien och USA. På FläktGroup finns mer än 3500 engagerade och stolta kollegor som tillsammans levererar ett av de mest omfattande erbjudandena på marknaden. Du hittar våra produktlösningar överallt från hem, kontor och skolor till sjukhus, datacenter, tunnelbanor och offshore.

We are FläktGroup. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Är du systemutvecklare och vill jobba full-stack nära både produkt & produktion i ett globalt sammanhang?

Vi erbjuder dig

Vårt utvecklarteam består av tre personer som ansvarar för utveckling, förvaltning och support av vårt affärs- och produktionssystem Vbas. Systemet innehåller moduler inom många områden från order till produktion, logistik och avsändning med automation i fokus. Just nu fokuserar vi på utökad digitalisering av verksamheten samt uppgradering av moduler utvecklade i äldre tekniker.

Som systemutvecklare hos oss ansvarar du för både front-end och back-end, utveckling, förvaltning och support. Arkitektur, design, teknikval och testning görs i nära samarbete med beställaren. Då systemet är djupt integrerat i vår verksamhet, kommer du vara en viktig partner i både produkt- och verksamhetsutveckling. Du får möjlighet att påverka utformningen av lösningarna, då du är med i hela utvecklingskedjan från projekt och specifikationer till förvaltning. Vi arbetar i Microsoftmiljö, C#.NET, VB.NET, MS Server, DevOps och GIT.

Vem är du

Vi vill jobba med dig som är teamfokuserad, ser helheten och verkligen uppskattar problemlösning. Det här är en roll där prioriteringar och struktur är viktigt för att lyckas. Därför är det viktigt att du är duktig på att jobba metodiskt.

Du har minst 3-5 års erfarenhet inom systemutveckling i Microsoft .NET (C#, VB) samt databasutveckling inom MS Server. Gärna med en högskoleutbildning inom IT/systemvetenskap i grunden samt en förståelse för logistik, konfiguratorer, integrationer och databaser. Det är bra om du även är bevandrad i utveckling av affärssystem och produktnära system inom en producerande verksamhet. Har du erfarenhet av utveckling av appar för mobila plattformar är det ett plus.
Då vi är en global organisation med engelska som koncernspråk behöver både din engelska och svenska vara god. Vi jobbar agilt på vår IT-funktion, så har du tidigare koll på agila metoder såsom scrum eller kanban är det toppen.

Vårt Löfte

För oss är det enkelt. För att kunna vara den ledande leverantören av energieffektiva ventilationslösningar är vår tekniska utveckling och våra engagerade medarbetare centrala.
Hos oss på FläktGroup är närheten till våra kunniga specialister och generalister inom flera olika yrkesområden en styrka som skapar en tydlig helhet. Här finns en kultur som präglas av laganda och entreprenörskap, där vår vardag kännetecknas av en amibitiös och flexibel inställning. Vi hjälps tillsammans åt för att hitta den bästa lösningen, oavsett vilka utmaningar vi stöter på. Både i vårt arbete och för våra kunder. För det är tillsammans vi skapar något enastående. För hela livet.

Övrig info

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Gabriel Jonsson, Manager Manufacturing Execution System Sweden, 036-193166 eller gabriel.jonsson@flaktgroup.com. Sista ansökningsdag är 10 mars, men vi tipsar dig om att ansöka redan idag, då vi tillämpar löpande urval.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss vänligen samtal rörande detta.

Ansök nu