Jönköping: Kommunikatör med inriktning mot webb och digitala kanaler

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör med inriktning mot webb och digitala kanaler i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-31 // Varaktighet: Heltid

Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet. Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.

Vi är en kunskapsorganisation med 260 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.

Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. Enheten består av 12 medarbetare som arbetar med kommunikation och GIS (geografiska informationssystem).

Vi söker dig som har kommunikationens effekt i fokus, brinner för digitala lösningar och har ett brett samhällsintresse. Vi kan erbjuda dig ett spännande, varierande arbete och högt tempo där du är en del av ett kommunikationsteam med hög kompetens.

ARBETSUPPGIFTER
På kommunikationsenheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning, chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Kommunikationsplanering är en grundsten, men ibland behöver vi också improvisera. Vi stödjer verksamheten att arbeta planerat och professionellt med kommunikation och bidrar på vägen till en modern, tillgänglig och kommunikativ myndighet. Vi samverkar med många olika aktörer, till exempel andra statliga myndigheter, länsstyrelser och kommuner.

I ditt uppdrag arbetar du främst med webbpublicering, intranät och sociala medier. Du är rådgivare internt i webb- och digitala frågor och du samordnar våra webbredaktörer och intranätredaktörer som arbetar på övriga enheter inom Länsstyrelsen. En tillgänglig webb är ett av våra mål och därför krävs det att du har god kunskap om hur digital tillgänglighet fungerar.

Du ingår i teamet med sju kommunikatörer på enheten och arbetar enligt de styrande dokument som finns inom kommunikationsområdet. Ibland arbetar du självständigt och ibland tillsammans med andra. Du har ett nära och bra samarbete med både beställare inom Länsstyrelsens avdelningar, övriga kollegor på enheten och andra samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, webbpublicering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har en hög digital kompetens i allmänhet, kunskap om digitala kanaler, webb och sociala medier, kan hantera de digitala verktyg som används inom kommunikationsområdet och bidra i vår digitala utvecklingsresa. Vi använder tex Sitevision, Wordpress, Sharepoint, Paloma (nyhetsbrev) och det är meriterande om du har använt några eller alla av dessa.

Du håller gärna utbildningar, presentationer och workshops inom det digitala området.

Du har en mycket hög kompetens i svenska språket och skapar begriplig kommunikation som väcker engagemang, på klarspråk.

Du håller vad du lovar, får saker gjorda och är en god kollega och samarbetspartner.

ÖVRIGT
Läs gärna mer om Länsstyrelsens uppdrag, vad vi erbjuder som arbetsgivare och följ våra medarbetares vardag på www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Informatör/Kommunikatör.

Informatör till vaccinationsbussar i Jönköping

Läs mer Feb 21
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältros samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

- Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.


Referenser kommer efterfrågas så bifoga dom i din ansökan!

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: april - Augusti 2024

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Informatör till vaccinationsbussar i Jönköping

Läs mer Feb 7
Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE), bältros samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om vaccin samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef eller jouransvarig.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

- Du har god körvana samt manuellt B-körkort samt kan köra mindre husbil(b-körkort).


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.


Referenser kommer efterfrågas så bifoga dom i din ansökan!

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: april - Augusti 2024

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Skicklig kommunikatör med god lagkänsla

Läs mer Mar 22
Skicklig kommunikatör med god lagkänsla
Nu letar vi efter dig som är en bra lyssnare, har flera år av kommunikatörsarbete i din ryggsäck och god förmåga att samspela med andra.

Vi är ett gott kommunikationsteam som tillsammans med våra olika kompetenser underlättar för myndigheten att nå verksamhetsmålen. Både på kort och lång sikt. För oss innebär det att bidra med strategiska, taktiska och operativa kommunikationsinsatser. Men också att, i samverkan, driva och utveckla kommunikationen på myndigheten med dess tillhörande verktyg, plattformar och kanaler. I ömsesidigt förtroende verkar vi i nära samspel med varandra och med verksamheten. Det ser vi som vår styrka och en framgångsfaktor.

Arbetsuppgifter
Vi behöver dig som är villig att utifrån verksamhetens bästa möta våra kollegor på myndigheten för att ge kommunikationsråd och för att sondera i vad vi kan hjälpa till med. Du kommer vara en av två kontaktpersoner gentemot våra olika avdelningar. Rollen innebär att du blir den första som fångar upp ett behov och utifrån det ger rådgivning eller gör en bedömning om lämplig insats. Våra uppdrag löser vi sen tillsammans i teamet utifrån de kompetenser som passar bäst. Vissa uppdrag pågår under en längre tid medan andra handlar om ett kortare arbete. I din roll kommer du samarbeta med flera aktörer, både inom organisationen och med myndighetens samverkanspartners.

Tjänsten är placerad på Enheten för kommunikation och GIS på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. På enheten finns idag 10 personer, varav 7 som arbetar med kommunikation, 1 med nationellt webbuppdrag och 2 som arbetar med GIS (geografiska informationssystem).

Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av brett kommunikationsarbete, gärna i
offentlig sektor. Du har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Förutom ett stort samhällsintresse så har du också en hög digital kompetens och vana av att arbeta i vanligt förekommande plattformar och verktyg inom yrket. Du behöver behärska svenska flytande, både i tal och skrift. Meriterande är arbete som projektledare eller koordinator.

Som person är du serviceinriktad, lyhörd, trygg och stabil, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att värdera och integrera ny information, håller vad du lovar och får saker gjorda.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning genomförs inför beslut om anställning.

Övrigt
Intervjuer är planerat till 18/4 och 19/4.

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vill du jobba med kampanjer och digitala medier på Jönköping University?

Läs mer Feb 29
Vill du vara del av ett spännande uppdrag? På kommunikationsavdelningen arbetar vi för att genom nytänkande kommunikation bidra till att ständigt öka JU:s attraktivitet.

Avdelningen består idag av 18 kommunikatörer, uppdelade i tre team. Våra kommunikatörer jobbar nära tillsammans för att planera och utveckla arbetet. I den roll vi nu söker leder du våra kampanjer med fokus digitala medier där du spelar en central roll i att och driva marknadsförings- och kommunikationsinsatser inom studentrekrytering från start till mål.

 Vi vill leverera en sammanhängande digital upplevelse gällande studentrekrytering, där vi engagerar potentiella studenter genom personliga upplevelser baserade på deras behov. Som ledare för våra kampanjer utvecklar, implementerar och genomför du främst vår digitala marknadsföring från strategi till analys och uppföljning. Du kommer att leda vårt kampanjarbete i digitala- och analoga kanaler och ansvara för planeringen tillsammans med våra externa byråer vid produktion av kampanjer. Du är van vid att både vara kreativ och datadriven samt förväntas vara en proaktiv samarbetspartner både internt och externt. Du kommer att arbeta i en internationell och spännande miljö på ett av Sveriges mest internationella lärosäten där du bidrar till att stärka vårt varumärke ytterligare.

 

Arbetet innebär att du kommer att utveckla, planera och genomföra marknadsföringskampanjer och initiativ, inklusive optimerade organiska och betalda digitala kampanjer tillsammans med våra externa byråer. I rollen kommer du att vara experten på digital marknadsföring och dela kunskap och lärdomar från den datadrivna trafiken på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi ser att du är en innovativ och anpassningsbar person med god samverkansförmåga. Du är trygg i din yrkesroll, samtidigt som du är analytisk och kan hantera att arbeta både på strategisk och operativ nivå. Vidare har du:

en akademisk examen inom kommunikation eller marknadsföring
minst tre års erfarenhet av att arbeta med betald annonsering och praktisk erfarenhet av Paid Search och/eller Paid Social, YouTube och displayannonsering
god förståelse för webbanalys, CRM och hanterar verktyg som Google Analytics och Tag Manager
god förmåga att målgruppsanpassa information
erfarenhet av att planera, leda och följa upp projekt.

För att lyckas i rollen är du en erfaren kommunikatör som behärskar såväl tal som skrift på svenska och engelska.

 

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder. Som anställd är du berättigad till förmåner i enlighet med svenska lagar och avtal. Läs mer om våra villkor och förmåner, exempelvis förmånliga statliga avtal när det gäller löne-, pension- och anställningsvillkor. - https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-24. Urval kommer att ske löpande så inkom gärna med din ansökan så snart du kan. Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och vi önskar att du bifogar CV och personligt brev.

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Feb 19
Energikontor Norra Småland, sektionen för Energi och Samhällsbyggande, Regional Utveckling

Vill du som kommunikatör ha en viktig roll i att öka takten i energi- och klimatomställningen?
Har du en stark vilja att använda din kompetens och kunskap för att göra skillnad?
Vill du arbeta både strategiskt och operativt ihop med andra?

Då är det kanske dig vi söker!

Rollen som kommunikatör
Vi söker dig som är kommunikatör, marknadskommunikatör eller liknande till en av potentiellt två lediga kommunikatörsvikariat på Energikontor Norra Småland och sektionen för Energi och Samhällsbyggande på RJL:s regionala utvecklingsavdelning.

Du kommer att ansvara för kommunikationen i en eller flera av våra satsningar och ingå i ett internt kommunikationsteam som tillsammans med ansvarig chef jobbar med kontorets övergripande kommunikation, budskapsplattform och arbetsmetoder.

Du ingår även i en eller flera projektgrupper där du driver kommunikationsarbetet och tillsammans med projektgruppen planerar, genomför och följer du upp kommunikationsinsatser.

Vår målgrupp är framför allt näringsliv och offentlig verksamhet i Jönköpings län, där vi motiverar och underlättar i energi- och klimatomställningen genom att till exempel främja cykling, stötta näringslivet till att bli mer resurseffektivt och cirkulärt och ställa om bygg- och fastighetssektorn mot minskad klimatpåverkan.

Arbetsuppgifter:

• Utveckla och använda strategier, budskap och metoder för energikontorets övergripande kommunikation
• Strategiskt planera kommunikationen utifrån målgruppsanalyser och budskapsplattformar
• Operativ kommunikation och marknadsföring genom nyheter, webb, sociala medier, film, pressmeddelanden, trycksaker, presentationer och nyhetsbrev m.m.
• Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser och evenemang såsom seminarier, konferenser, och utbildningar
• Beställa material och marknadsföring från byråer

Tjänsten är ett vikariat på heltid som stäcker sig ca 1 år. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Energikontor Norra Småland är en del av Region Jönköpings län. Vi är en regional motor och pådrivande kraft för att öka takten i energi- och klimatomställningen. Framför allt stöttar vi företagen och kommunerna i Jönköpings län att nå sina energi- och klimatmål.
Vi coachar och stärker våra målgrupper med kompetens, resurser och projektstöd. Vi ger åtkomst till finansiella stöd, sprider goda exempel och ser till att ord blir till handling. Vi visar helt enkelt att omställningen går att göra här och nu. Vårt arbete leder till innovation, ökad konkurrenskraft och hållbara affärsutvecklingsmöjligheter. Vi är alltid opartiska och har inget vinstintresse.
Idag består Energikontoret av 15 medarbetare som tillsammans har det stimulerande uppdraget att utveckla länet genom energi- och klimatomställning. Vi är en del av sektionen för Energi och Samhällsbyggande på RJL:s regionala utvecklingsavdelning och arbetar därmed nära än fler härliga kollegor mot det målet om en långsiktigt hållbar utveckling av Jönköpings län. Hos oss arbetar strateger, projektledare och kommunikatörer inom bland annat hållbarhet, infrastruktur, näringsliv, kompetensförsörjning, besöksnäring, kultur och digitalisering. Vi är också ett av 15 regionala energikontor i Sverige, som har ett nära samarbete nationellt.

Din profil
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi ser gärna att du har minst några års erfarenhet inom området. Kunskap i Adobe CC och Officepaketet är ett krav. Ett digitalt arbetssätt kommer naturligt för dig och du delar gärna med dig av din kunskap kring det. Du ska på ett tydligt och pedagogiskt sätt kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Då vi kan komma att tillsätta två tjänster samtidigt motsvarar listan på meriterande kunskap och erfarenhet den önskade bredd som eftersträvas för båda tjänsterna tillsammans. Du uppmuntras att söka även om inte alla uppfylls.

Du har kunskap och erfarenhet inom:

• Marknadsföring av budskap och erbjudanden
• Digital kommunikation via sociala medier, webb, nyhetsbrev och pressmeddelanden
• Varumärkesarbete
• Målgruppsanalys
• Arrangera möten och evenemang
• Storytelling
• Textproduktion
• Enklare bild- och videoproduktion
• Grafisk formgivning


Som person är du lösningsinriktad, strategisk, prestigelös och har god samarbetsförmåga – förmågor som kommer till nytta då arbetet utförs i samspel med andra, både internt och externt. Du har också driv, tar initiativ och slutför det du påbörjat.

För att lyckas i rollen krävs ett flexibelt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och strävar efter mångfald och jämställdhet.

Arbetet innefattar stort egenansvar och arbetsplatsen kännetecknas av prestigelöshet, kunskapstörst och ett nära samarbete. Det är en fördel om du har intresse för hållbarhetsfrågor eller vilja och förmåga att sätta dig in i detta sakområde.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig en tjänst som kommunikatör med omväxlande arbetsuppgifter, allt från strategisk planering till operativt genomförande. Hos oss kan du använda och utveckla din kompetens för att göra skillnad. Du har stor möjlighet att forma hur arbetet utförs. Vikariatets tidslängd är 10-13 månader, delvis beroende på startdatum.

Du får ett stimulerande arbete med stort kollegialt stöd och hög trivsel. Här är samarbete och samverkan nyckelord för framgång. Arbetet innebär också tillgång till nätverk både regionalt och nationellt.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Carlos Pettersson, sektionschef, tel. 072-554 58 41 eller Julia Hörder, kommunikatör, tel. 072-530 85 66.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 2024-03-10. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Länsstyrelsen i Jönköpings län

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Länsstyrelsen i Jönköpings län .

Controller

Controller
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du vara med att utveckla naturavdelningens ekonomihantering?
Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet.

Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.

Vi är en kunskapsorganisation med 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.

Naturavdelningen arbetar för livskraftiga ekosystem som nyttjas hållbart och är tillgängliga för alla. På avdelningen arbetar drygt 80 medarbetare fördelat på fem enheter. Naturavdelningen får finansiering från många olika källor, vilka är knutna till olika villkor och redovisningskrav. Tjänsten är placerad på Landenheten men du kommer att arbeta med hela avdelningen.

Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett varierat arbete där du tillsammans med avdelningens chefer och ekonomiansvariga medarbetare arbetar med och stöttar upp kring bland annat:

- administration och löpande ekonomihantering i projekt
- prognoser
- budgetarbete
- redovisningar
- bidragsansökningar

Avdelningscontrollern är en ny roll och är en del av en satsning på avdelningen för att förbättra och effektivisera vår ekonomihantering samt förbättra arbetsmiljön för chefer och ekonomiansvariga medarbetare. Eftersom rollen är ny kommer du att få stort ansvar i att bygga upp funktionen i samarbete med avdelningens chefer och du ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att ha ansvar för processutveckling av avdelningens ekonomihantering. Du har kontakter med den centrala ekonomifunktionen och säkerställer att avdelningens arbetssätt synkar med de centrala riktlinjerna och rutinerna.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens. Du har erfarenhet av att ha arbetat brett och kvalificerat med ekonomi. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel. Du ska ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet av arbete med:

- ekonomiarbete inom offentlig sektor
- budgetering och uppföljning
- projektredovisning
- kvalificerade ekonomisystem (vi har Unit4ERP, Agresso)
- leda förändringsarbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då du utifrån verksamhetens perspektiv ska arbeta med att utveckla avdelningens samlade ekonomihantering behöver du har en förmåga att se helheten. Ditt arbete sker brett på avdelningen varför en god samarbetsförmåga är en förutsättning. Du är nyfiken på våra verksamheter, servicekänslan är hög och du kan skapa förståelse för ekonomifrågan i verksamheten. Då du arbetar självständigt i rollen på avdelningen behöver du bygga en struktur för arbetet som tillåter att du lätt kan växla mellan olika arbetsuppgifter men också planera om och prioritera efter nya förutsättningar.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Övrigt
Intervjuer kommer att genomföras under vecka 21 och 22. Som en del i vår rekryteringsprocess kan du få genomföra ett arbetsprov.

Läs mer om vad Länsstyrelsen erbjuder som arbetsgivare och möt våra medarbetare på https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ansök nu

Sommarpersonal till Länsstyrelsen i Jönköping

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 2
Är du intresserad av att jobba med natur-, vatten eller fiskefrågor på Länsstyrelsen i Jönköping i sommar? Vi söker flera personer som ska arbeta med dessa frågor någon gång under perioden vecka 22 – 37.

Tjänsterna är placerade på olika enheter på Länsstyrelsens naturavdelning.

Arbetsuppgifter
Vi behöver sommarpersonal till följande arbetsuppgifter:

- Vattenenheten och Landenheten – Inventering och bekämpning av invasiva främmande arter.
- Vattenenheten - Sammanställning och kvalitetssäkring av miljödata.
- Fiskeenheten – Nätprovfiske i länets sjöar, eventuellt andra fiskundersökningar, musselinventeringar, hantering fiskdata samt GIS-analyser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har genomfört en utbildning eller studerar vid ett högskole- eller universitetsprogram med inriktning mot miljö/natur/vatten/fiske.

För vissa av arbetsuppgifterna är B-körkort för manuell växellåda ett krav.

För att göra GIS-analyser krävs grundläggande GIS-kunskap samt att med hjälp av GIS genomföra täthets- och överlagringsanalyser baserat på vektordata. Sökande bör även ha kunskap av att hantera rasterdata.

Tidigare erfarenheter av arbete på länsstyrelse är meriterande, liksom utbildning eller annan erfarenhet av de arbetsuppgifter tjänsten omfattar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och är van att ta eget ansvar.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid och gäller tidsbegränsade anställningar. Tillträde enligt överenskommelse. 

Övrigt
Arbetsuppgifterna kommer att utföras både tillsammans med andra anställda på Länsstyrelsen och självständigt. En del fiskundersökningar utförs på ett avstånd från Jönköping som gör att man måste övernatta på annan ort. Länsstyrelsen ordnar i dessa fall boende.

Länsstyrelsen har även utlyst en tjänst om feriearbete som https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:715273/

Upplysningar
För mer information om tjänsterna kontakta: 

Fiskeenheten – Anton Halldén eller Daniel Rydberg

Vattenenheten – Tobias Haag

Invasiva främmande arter – Yvonne Liliegren eller Maria Carlsson

Du når kontaktpersonerna via vår växel, 010-2236000. 

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss. 

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Hos oss får du en varierad vardag av både strategisk och operativ karaktär.

Rollen är bred, du är en kugge i att få allt att fungera och du gillar att vara en del av flera processer inom ekonomiområdet.

Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett varierat arbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar med och stöttar upp kring bland annat:

- löpande bokföring, bland annat omföringar och avstämningar
- månadsbokslut och inrapporteringar
- årliga bokslutsarbetet
- årsredovisning
- löpande chefsstöd inom ekonomiområdet

Länsstyrelsen är den högsta civila totalförsvarsmyndigheten inom länet. Inom den ramen ryms kris- och stabsarbete, där du kommer bidra med dina ekonomikunskaper.

Du kommer att vara en del av vårt kompetenta ekonomiteam och kommer även att få jobba med andra frågor inom området än de som beskrivs ovan.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande kompetens. Du har ett par års erfarenhet av att ha arbetat brett med ekonomi, gärna i en liknande verksamhet. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel. Du ska ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet av arbete med:

- löpande ekonomi som t ex månads- och årsbokslut.
- ekonomiarbete inom offentlig sektor.
- kvalificerade ekonomisystem (vi har Unit4ERP Agresso).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kan lätt växla mellan olika arbetsuppgifter men kan också planera om och prioritera efter nya förutsättningar. Du är nyfiken på våra verksamheter, servicekänslan är hög och du kan skapa förståelse för ekonomifrågan i verksamheten. Eftersom vi är en liten enhet gillar du och är duktig på att arbeta i team och på ett positivt sätt skapa utveckling i vardagen samtidigt som du kan vara självgående när det behövs.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Övrigt
Intervjuer genomförs från och med vecka 17.

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Vi har en gemensam enhet för HR- och ekonomi som arbetar övergripande för myndigheten. På enheten är vi tio kollegor varav sju arbetar inom ekonomiområdet.

Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ansök nu

Skicklig kommunikatör med god lagkänsla

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 22
Skicklig kommunikatör med god lagkänsla
Nu letar vi efter dig som är en bra lyssnare, har flera år av kommunikatörsarbete i din ryggsäck och god förmåga att samspela med andra.

Vi är ett gott kommunikationsteam som tillsammans med våra olika kompetenser underlättar för myndigheten att nå verksamhetsmålen. Både på kort och lång sikt. För oss innebär det att bidra med strategiska, taktiska och operativa kommunikationsinsatser. Men också att, i samverkan, driva och utveckla kommunikationen på myndigheten med dess tillhörande verktyg, plattformar och kanaler. I ömsesidigt förtroende verkar vi i nära samspel med varandra och med verksamheten. Det ser vi som vår styrka och en framgångsfaktor.

Arbetsuppgifter
Vi behöver dig som är villig att utifrån verksamhetens bästa möta våra kollegor på myndigheten för att ge kommunikationsråd och för att sondera i vad vi kan hjälpa till med. Du kommer vara en av två kontaktpersoner gentemot våra olika avdelningar. Rollen innebär att du blir den första som fångar upp ett behov och utifrån det ger rådgivning eller gör en bedömning om lämplig insats. Våra uppdrag löser vi sen tillsammans i teamet utifrån de kompetenser som passar bäst. Vissa uppdrag pågår under en längre tid medan andra handlar om ett kortare arbete. I din roll kommer du samarbeta med flera aktörer, både inom organisationen och med myndighetens samverkanspartners.

Tjänsten är placerad på Enheten för kommunikation och GIS på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. På enheten finns idag 10 personer, varav 7 som arbetar med kommunikation, 1 med nationellt webbuppdrag och 2 som arbetar med GIS (geografiska informationssystem).

Kvalifikationer
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av brett kommunikationsarbete, gärna i
offentlig sektor. Du har en högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Förutom ett stort samhällsintresse så har du också en hög digital kompetens och vana av att arbeta i vanligt förekommande plattformar och verktyg inom yrket. Du behöver behärska svenska flytande, både i tal och skrift. Meriterande är arbete som projektledare eller koordinator.

Som person är du serviceinriktad, lyhörd, trygg och stabil, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att värdera och integrera ny information, håller vad du lovar och får saker gjorda.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Villkor
Tjänsten omfattar heltid och gäller tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som regel på våra tillsvidareanställningar. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning genomförs inför beslut om anställning.

Övrigt
Intervjuer är planerat till 18/4 och 19/4.

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare vattenförvaltning med inriktning miljögifter

Miljöhandläggare
Läs mer Mar 8
Vill du vara med och bidra till bättre vatten?

Enheten
Du kommer vara en del av Vattenenheten på Naturavdelningen.

Enheten består av arton engagerade medarbetare. Enheten hanterar vattenfrågor i ett brett perspektiv, allt från vattenförvaltning, vattenförsörjning, kalkning, biologisk mångfald, övergödningsåtgärder, miljöövervakning och miljömål samt nationella system för vatteninformation. Vi förmedlar kunskap om länets vatten och bidrar med kompetens både inom Länsstyrelsen och i samhället.

Vi erbjuder dig stimulerande och utmanande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö. Det finns även goda möjligheter till personlig utveckling i ett öppet arbetsklimat med god gemenskap.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del  i en arbetsgrupp, beredningssekretariatet, där du kommer arbeta med vattenförvaltning och i första hand frågor som berör miljögifter i länets vatten. En viktig arbetsuppgift är att vara med och göra bedömningar av miljötillståndet och av möjligheterna att följa miljökvalitetsnormerna för vatten. Detta gör du genom att ta fram, sammanställa och bearbeta data och kunskap om länets vatten och det som påverkar dem.

Du kommer även att arbeta med miljöövervakning och miljömålsuppföljning av miljögifter i vatten. Du kommer att bidra med din expertkompetens i miljögiftsfrågor exempelvis genom internremisser i prövnings- och planärenden, utredningar och i olika projekt. Det finns möjlighet att göra fältarbete.

Dialog och samverkan är en viktig del av arbetet. Det sker med kollegor på länsstyrelsen men också med externa kontakter som kommuner, vattenråd, andra länsstyrelser, nationella myndigheter, verksamhetsutövare och konsulter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en naturvetenskaplig/teknisk högskoleutbildning innehållande miljökemi och/ellerekotoxikologi  eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom erfarenhet.

Har du tidigare arbetat med vattenförvaltning eller miljögiftsfrågor är det meriterande. Meriterande är även kunskaper i GIS och att hantera stora och komplexa datamängder i Excel, Access eller Power BI. Därtill ställer tjänsten krav på minst B-körkort och att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att ha flera samverkansytor både internt och externt, varför du behöver ha god samarbetsförmåga. Du är självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, identifiera och genomföra aktiviteter som leder i målets riktning.  Du är flexibel på så sätt att du lätt anpassar dig till ändrade omständigheter och har lätt att värdera och integrera ny information. Du är strukturerad genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har också en god problemlösande analytisk förmåga som gör att du analyserar, bryter ner och löser komplicerade problem.

Villkor
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse

Övrigt
Intervjuer genomförs löpande fram till och med vecka 15, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi söker också en handläggare vattenförvaltning med inriktning grundvatten, sök gärna båda tjänsterna!

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss. 

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ansök nu

Handläggare vattenförvaltning med inriktning grundvatten

Miljöhandläggare
Läs mer Mar 8
Vill du vara med och bidra till bättre vatten?

Du kommer vara en del av Vattenenheten på Naturavdelningen.

Enheten består av arton engagerade medarbetare. Enheten hanterar vattenfrågor i ett brett perspektiv, allt från vattenförvaltning, vattenförsörjning, kalkning, biologisk mångfald, övergödningsåtgärder, miljöövervakning och miljömål samt nationella system för vatteninformation. Vi förmedlar kunskap om länets vatten och bidrar med kompetens både inom Länsstyrelsen och i samhället.

Vi erbjuder dig stimulerande och utmanande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö. Det finns även goda möjligheter till personlig utveckling i ett öppet arbetsklimat med god gemenskap.

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med vattenförvaltning och i första hand frågor som berör länets grundvatten. En viktig arbetsuppgift är att vara med och göra bedömningar av miljötillståndet och av möjligheterna att följa miljökvalitetsnormerna för vatten. Detta gör du genom att ta fram, sammanställa och bearbeta data och kunskap om länets vatten och det som påverkar dem. Beroende på din kompetens och dina intressen så kan arbete med lokala vattenvårdsprojekt (LOVA) och miljögifter i ytvatten bli aktuellt. Det finns möjlighet att göra fältarbete.

Dialog och samverkan är en viktig del av arbetet. Det sker med kollegor på länsstyrelsen men också med externa kontakter som kommuner, vattenråd, andra länsstyrelser, nationella myndigheter, verksamhetsutövare och konsulter.

Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp, beredningssekretariatet, som arbetar med vattenförvaltning och vattenresursplanering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en naturvetenskaplig/teknisk högskoleutbildning innehållande ämnen såsom biologi, limnologi, miljövetenskap, hydrogeologi, miljökemi, ekotoxikologi, geologi eller ekosystemteknik, eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom erfarenhet.

Har du tidigare arbetat med vattenförvaltning eller grundvattenfrågor är det meriterande. Meriterande är även kunskaper i GIS och att hantera stora och komplexa datamängder i Excel, Access eller Power BI. Därtill ställer tjänsten krav på att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att ha flera samverkansytor både internt och externt, varför du behöver ha god samarbetsförmåga.. Du är självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, identifiera och genomföra aktiviteter som leder i målets riktning. Du är flexibel på så sätt att du lätt anpassar dig till ändrade omständigheter och har lätt att värdera och integrera ny information. Du är strukturerad genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har också en god problemlösande analytisk förmåga som gör att du analyserar, bryter ner och löser komplicerade problem.

Villkor
Tjänsten är på heltid och ett vikariat under 1,5 år. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Övrigt
Intervjuer genomförs löpande fram till och med vecka 15, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi söker också en handläggare vattenförvaltning med inriktning miljögifter, sök gärna båda tjänsterna!

Om Länsstyrelsen i Jönköping
Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation, en statlig myndighet som är regeringens företrädare i länet. Tillsammans arbetar vi för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest attraktiva län. Genom samverkan skapar vi förutsättningar för ett fantastiskt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling.

Vi är 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, insatser som ska gynna fisken i våra sjöar till demokrati- och beredskapsfrågor samt mycket annat. Målet är att vårt arbetssätt ska präglas av professionalism, engagemang och samverkan.

Länsstyrelsen finns mitt i stan i en K-märkt byggnad som har nyrenoverade lokaler med utsikt över Munksjön och Vättern. Det är inte bara en spännande arbetsplats, du erbjuds också en mängd förmåner som flexibelt arbete, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, utökad föräldrapenning samt en aktiv personalförening.

Vill du veta mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss? Besök vår webbsida på http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss. 

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? https://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ansök nu