Jönköping: Junior mekanikkonstruktör till Automationsgruppen 3Button Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior mekanikkonstruktör till Automationsgruppen 3Button Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-20 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Front Automation.

Om företaget:



Front Automation, Fröjd Automation, IML Technologies och Front AGV ingår i den entreprenörsdrivna automationsgruppen 3Button Group. Bolagen drivs i nära samarbete med varandra med gemensam ledning. Tillsammans är de cirka 50 medarbetare.

De tre bolagen har olika marknad där Front Automation fokuserar på robotautomation inom plock, pack och palletering. IML Technologies har sina kunder inom plastindustri och tillverkning av förpackningar och Fröjd Automation levererar kompletta automationslinjer till tillverkningsindustrin. Front AGV arbetar med och utvecklar automatiska truckar (AGV:er). Gemensam nämnare är användarvänlig automation med fokus på intelligent styrning. Här blir du en del av ett engagerat team där ni tillsammans driver företagets fortsatta tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Som mekanikkonstruktör ansvarar du för att rita och konstruera maskiner och robotsystem. Du arbetar med att kombinera och anpassa befintliga moduler och byggblock för att möta kundernas önskemål samtidigt som en ständig utveckling av nya moduler och koncept pågår. Arbetet sker i ett nära samarbete med övriga funktioner på företaget där ni tillsammans driver frågor kring metodik, standardisering och vidareutveckling.

Vidare deltar du i möten och du får även möjligheten att se och arbeta nära din konstruktion. Konstruktionen sker i CAD-verktyget Inventor. Eftersom du blir en del av automationsgruppen 3BUTTON GROUP, finns möjligheten att ibland konstruera annan automationsutrustning kopplat till projekt i övriga bolag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning som ingenjör / mekanikingenjör
• Intresse för mekanik
• Erfarenhet av CAD-verktyg
• Meriterande om du har kunskaper i Inventor

För att lyckas i rollen som mekanikkonstruktör har du ett tekniskt intresse och sinne. Du drivs av att samarbeta med andra människor i ditt arbete samt har du förmågan för att vara mycket noggrann med detaljer i det dagliga arbetet. Du motiveras av att sätta igång projekt och driva dessa framåt. Som person är du nyfiken och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt i arbetet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: mekanikkonstruktör, konstruktör, mekanik, CAD, CAD-verktyg, Inventor, rita, konstruktion, maskiner, automation, robot, projekt, rekrytering, heltid, Front Automation, IML Technologies, Fröjd Automation, Front AGV, 3Button Group, Jönköping

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Maskinkonstruktör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Maskinkonstruktör.

Mekanikkonstruktör i Jönköping

Läs mer Mar 6
Är du en erfaren mekanikkonstruktör som vill bidra med din expertis till ett team inom utveckling? Då vill vi ha kontakt med dig! Just nu söker vi en engagerad mekanikkonstruktör som vill ta sig an utmanande projekt inom mekanisk design och produktionsutveckling hos teknikföretag i Jönköping.

OM ROLLEN

I din roll som Mekanikkonstruktör kommer du att få möjlighet att använda din tekniska kunskap och kreativitet för att utveckla och förbättra produkter och produktionsprocesser. Vi på A-hub har ett gediget kontaktnät hos både produkt- & konsultbolag i Östergötland och ser fram emot att matcha arbetsmöjligheterna mot vad just du är intresserad av och vill utvecklas vidare inom.

I en roll som mekanikonstruktör kan arbete bland annat innefatta att:

- Utveckla och konstruera mekaniska komponenter och system från koncept till produktion.

- Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar och discipliner för att säkerställa integrerade och optimerade lösningar.

- Genomföra analyser och simuleringar för att validera och optimera designen.

- Delta i designgranskningar och bidra med teknisk expertis.

VI ERBJUDER

- En spännande och utmanande roll i välkända företag.

- Ett team av kompetenta och engagerade kollegor.

- Möjlighet att bidra med dina idéer och lösningar.

Om du är en erfaren och driven Mekanikkonstruktör som vill ta nästa steg i din karriär, tveka inte att skicka in din ansökan till oss. Vi ser fram emot att höra från dig och matcha ihop dig med din nästa drömarbetsgivare!

VEM ÄR DU?

- Högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik, produktdesign eller motsvarande.

- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom mekanikkonstruktion och produktutveckling.

- Gedigen erfarenhet av att arbeta med CAD-system som Catia V5, NX CAD eller SolidWorks.

- Erfarenhet av arbete med olika tillverkningsprocesser och materialval.

- Teamspelare med god kommunikationsförmåga.

- Analytisk och problemlösningsförmåga.

Beroende på vilken möjlighet/arbetsplats som lockar just dig kan du behöva ha svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.

ÖVRIGT

Anställningsform: Beroende på vilken möjlighet som intresserar just dig kan du komma att bli erbjuden en anställning hos A-hub med långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund, alternativt en anställning direkt från företaget i fråga.

Placering: Jönköping, med omnejd.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse.



För frågor gällande denna möjlighet, varmt välkommen att kontakta Alice Lindell, alice@a-hub.se

OM A-HUB GROUP

A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna.

A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Jönköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

A-hub ?öppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR.

A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka!

Ansök nu

Nyfiken och kreativ Maskinkonstruktör till Östrand & Hansen i Bankeryd

Läs mer Mar 22
Östrand & Hansen finns beläget i Bankeryd, nordväst om Jönköping. Vi är ett företag med lång tradition av konstruktion och tillverkning av pressverktyg, automationslösningar och specialmaskiner. Redan 1974 lämnade det första verktyget vår fabrik för leverans till kund. Men vårt arbete omfattar inte bara konstruktion och tillverkning. Vi tar även ansvar för service- och reparationstjänster, ger råd, idéer och fungerar som bollplank när det gäller att effektivisera kundernas produktion. Det senare har blivit en allt viktigare del i våra kundrelationer. Tillsammans kan vi på ett tidigt stadie se förutsättningarna och lösa eventuella problem knutna till det aktuella projektet. Läs mer på www.ostrand-hansen.se

Östrand & Hansen har fortsatt efterfrågan från flera kunder på sina specialmaskiner och har därför behov av att rekrytera en erfarenhet Maskinkonstruktör. Då Östrand & Hansen levererar kundspecifika lösningar mot olika typer av industri så kommer du utmanas varje dag då inget projekt är det andra likt.

Dina arbetsuppgifter

- Delaktig vid kundbesök, i offertarbete samt idé - och konceptframtagning tillsammans med kund

- Konstruktion av automationsutrustning såsom specialmaskiner, robotceller, monteringsutrustning

- Inköp av komponenter t.ex. hydraulik, pneumatik, givare och sensorer

- Löpande projektledning och support under projektets gång

- Delta vid provkörning och driftsättning

- Uppföljning tillsammans med kund efter färdigt projekt

Vem söker vi?

Du som söker har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivs-erfarenhet. Vi hoppas också att du har flera års erfarenhet från 3D-konstruktion och har ritat specialmaskiner och/eller automationsprojekt med fördel mot externa kunder. Du har erfarenhet från att arbeta med maskinsäkerhet (CE-märkning är meriterande) samt har grundläggande kunskap kring styr- och reglerteknik. Då du kommer ha mycket interna och externa kontaktytor så ställer det krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en affärsmässig ådra. Har du erfarenhet från att ha arbetat i Solid Works så är detta meriterande men viktigast är att du suttit i liknande program.

Vad erbjuds du hos Östrand & Hansen?

Hos Östrand & Hansen erbjuds du en stimulerande och utmanande tjänst på ett företag i framkant inom sitt kompetensområde tillsammans med kompetenta kollegor och marknadens främsta verktyg och maskinpark. Du erbjuds bra utvecklingsmöjligheter, kompetensutveckling och villkor i en företagsgrupp där teamets och individernas mående och utveckling är viktigt.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Konstruktör, MIAS Cylinderfabrik

Läs mer Mar 21
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!MIAS Cylinderfabrik, en del av Axel Johnson International, söker nu en driven och kreativ konstruktör till vår fabrik i Hjo. Vi är en marknadsledande organisation inom tillverkning och leverans av högkvalitativa hydraulcylindrar. Vårt uppdrag är att överträffa våra kunders förväntningar genom att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet. För att fortsätta vår framgångsresa söker vi nu en driven konstruktör som vill vara en del av vårt dedikerade team.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Utveckla och designa hydraulcylindrar baserat på kundspecifika krav och behov.
- Nära samarbete och kontakt med både kunder och leverantörer.
- Ordermottagning och kundservice, vilket innebär att hantera kundförfrågningar, ge teknisk support och säkerställa kundnöjdhet.
- Ansvara för konstruktionsdokumentation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- En teknisk gymnasie-/högskoleutbildning inom maskinteknik eller motsvarande praktisk erfarenhet.
- Erfarenhet av bearbetning i metall
- Kunskaper i något CAD-system, erfarenhet av 3D CAD är meriterande samt Office-paketet och andra relevanta system för tjänsten, t.ex. Visma, Monitor eller liknande.
- Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i tal och skrift.
- B-körkort.

Personlighet
För att du ska trivas och lyckas i rollen som konstruktör ser vi att du har:
- God planeringsförmåga och är strukturerad i ditt arbete.
- Lätt för att samarbeta och kommunicera samt är prestigelös.
- Initiativförmåga och driver ditt arbete självständigt för att nå uppsatta mål.
- En social förmåga som gör att du på ett positivt sätt kan inspirera och påverka din omgivning.

Om oss
Vi har en egen tillverkning av dubbelverkande & enkelverkande hydraulcylindrar samt samarbetar med tillverkare i Europa. Vi tillverkar cylindrar i både standardutförande och specialutförande. MIAS Cylinderfabrik ingår i den framgångsrika Axel Johnson koncernen och tillhör Axel Johnson International och affärsområdet Driveline Solutions. Idag är vi 8 medarbetare och omsätter ca 16 MSEK/år.

Vi erbjuder en intressant och utmanande tjänst i en växande verksamhet, ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor och bra förmåner. Du får stor möjlighet att vara med och påverka och utveckla vår verksamhet framåt. Läs mer om oss på https://miascylinder.se/ och www.axinter.com

Varmt välkommen med din ansökan idag!

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Ta chansen och utvecklas som mekanikkonstruktör hos Etteplan i Jönköping!

Läs mer Feb 27
Har du tidigare arbetslivserfarenhet som mekanikkonstruktör och är redo för nästa utmaning i karriären? Vill du dessutom vara en del av ett företag med ett starkt kontaktnät och stor erfarenhet från olika företag och branscher? Då har du nu chansen att bli Etteplans nya mekanikkonstruktör! I rollen kommer du att få tillhöra ett kompetent och engagerat team i ett bolag med stort fokus på kompetensutveckling. Du kommer erbjudas varierande arbetsuppgifter och spännande uppdrag samt även ett generöst paket av förmåner. Detta är en chans för dig som vill utvecklas inom produktutveckling och maskinkonstruktion!

OM TJÄNSTEN
Etteplan är ett konsultbolag som är experter på teknisk design, mjukvara, inbyggda system och avancerad teknisk dokumentation. Bolagets innovativa ingenjörskunnande syns i många av marknadens ledande industrilösningar och konsumentprodukter och med drygt 60 kontor utspritt i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna, Tyskland, Polen och Kina erbjuder Etteplan en global affärsmiljö. Den tekniska bredden som Etteplan består av skapar en perfekt miljö för dig som ingenjör och som vill utöka dina kunskaper inom ditt tekniska område.

Som mekanikkonstruktör med bas i Jönköping kommer du att bli en del av Etteplans fortsatta expansiva satsning. I dagsläget består kontoret av runt 60 konsulter varav hälften tillhör just mekanikavdelningen. Som mekanikkonstruktör kommer dina arbetsuppgifter variera beroende på vilket uppdrag du är på och du kommer på så sätt att få arbeta med de flesta stegen i produktutvecklingskedjan, allt från nyutveckling till vidareutveckling.

Du erbjuds:
- Att bli en del av ett expansivt företag med familjekänsla där du får chans att påverka ditt arbete.
- En arbetsgivare med kompetenta och engagerade medarbetare där du får möjlighet att utbyta erfarenheter med seniora kollegor inom branschen.
- Möjligheten att arbeta med spännande företag i flera olika branscher vilket ger dig en unik möjlighet att utvecklas som ingenjör inom ditt specialistområde.
- En tjänst på ett tryggt bolag med stort fokus på kompetensutveckling och där du erbjuds goda möjligheter att utvecklas i din roll och att göra karriär inom bolaget.
- Ett team med god sammanhållning där de gillar att umgås med varandra, vilket kan innebära allt ifrån att testa varandras hobbys till att äta julbord tillsammans.
- Trygga anställningsvillkor och generösa förmåner, exempelvis personalbil, utfyllnad av föräldralön och studiestöd.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som mekanikkonstruktör hos Etteplan erbjuds du en spännande och utvecklande roll där dina arbetsuppgifter kommer variera beroende på vilket uppdrag du är på. Du kommer spela en viktig roll i produktutvecklingskedjan hos den kund du är på uppdrag hos och få arbeta med avancerade tekniska lösningar, genom både nyutveckling, modifiering och vidareutveckling av befintliga produkter. Som mekanikkonstruktör kommer du att få arbeta med den senaste tekniken i syfte att hjälpa Etteplans kunder att växa och utvecklas.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant civil- eller högskoleexamen inom exempelvis maskinteknik eller mekatronik.
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet som mekanikkonstruktör.
- Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort och tillgång till egen bil.
- Har ett stort tekniskt intresse.

Det är meriterande om du har:
- Kunskap inom mekatronik.
- Engagerat dig i en förening eller liknande under studietiden.
- Erfarenhet inom svetsade konstruktion.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Etteplan grundades 1983 i Finland och är idag ett börsnoterat, globalt ingenjörsbolag. Företaget arbetar inom Engineering, Inbyggda system, IoT och Teknisk dokumentation med kunder inom Industri, Automotive, Medtech.

Etteplans innovativa ingenjörskunnande syns i många av marknadens ledande industrilösningar och konsumentprodukter. Företaget har 4000 anställda, varav 700 i Sverige. I Jönköping finns kontoret i Castellums lokaler på Slottsgatan 14 vid Östra Torget. Läs mer om Etteplan HÄR.

Ansök nu

Driven maskinkonstruktör

Läs mer Mar 5
Har du ett stort intresse för mekanik, konstruktion och utveckling? Är du en driven ”uppfinnare” och innovatör? Nu har du chansen att utvecklas tillsammans med oss i en internationell miljö! Vi söker nu en ny stjärna till vårt team!

Du motiveras av att vara delaktig i ett framåtsträvande bolag i tillväxt som värderar kollektiv framgång och mångfald – tillsammans kan vi med hjälp av våra olika perspektiv bidra till att hitta de bästa lösningarna! Vi erbjuder dig en stimulerande miljö som präglas av samarbete med erfarna kollegor i olika utvecklings- och kundprojekt.

I rollen som maskinkonstruktör jobbar du med konstruktionen i våra maskinprojekt där du ansvarar för att ta fram ritningsunderlag för mekanikartiklar samt monteringsritningar till våra maskiner.

Övriga arbetsuppgifter hos oss kommer bland annat att vara:

-
Bidra till att vi jobbar med kostnadseffektiva konstruktionslösningar

-
Jobba med maskinprojekt från grunden hela vägen fram till färdigt koncept.

-
Anpassning av befintliga maskiner men även andra utvecklingsprojekt som rör hela NPB.

-
Göra regelbundna riskanalyser i pågående projekt inom ramen för mekanisk konstruktion

-
Föreslå och vidta nödvändiga åtgärder vid avvikelser

-
Skapa underlag för beredning

-
Ta fram kravspecifikationer på bland annat inköpsartiklar


Vi ser gärna att du har:

-
Erfarenhet inom mekanik, teknik och utveckling samt implementering av tekniska lösningar.

-
Erfarenhet/förståelse för automation med ett stort tekniskt intresse

-
Innovativt affärsmässigt tänk

-

- Goda kunskaper i 3D CAD, Office-paketet samt affärssystem


-

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift



Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! För att lyckas i rollen som maskinkonstruktör har du ett tekniskt intresse och sinne. Du tycker om att jobba tillsammans med andra människor och du har ett lösningsfokuserad inställning. I och med att du kommer att jobba mycket i projektform så har du många kontaktytor, bland annat tillsammans med automation, elkonstruktion, projektledning och marknad m.fl

Hos oss får du verka i ett prestigelöst bolag med ett inkluderande förhållningssätt. Vi lägger ett stort värde i att fortsätta bygga en arbetsplats som bejakar olikheter och ser därför gärna ansökningar från personer med varierande bakgrunder och erfarenheter. Berätta för oss hur du vill och kan bidra till vår fortsatta framgång. Kanske är det du som är vår nya kollega?

Hur jobbar du?
Vi värderar dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen hos oss, samt passa in i teamet så tror vi att du är:

-
Positiv

-
Flexibel

-
Analytisk

-
Drivande

-
Informativ

-
Lösningsorienterad



Vi är ett framgångsrikt företag med världen som marknad. Våra produkter är starkt efterfrågade och vi fortsätter att växa år efter år. Vi behöver därför fler kompetenta och passionerade medarbetare som vill vara med och utveckla företaget för framtiden.

Grunden för vår framgång är vår engagerade personal. Hos oss arbetar montörer, automationsingenjörer, servicetekniker, maskiningenjörer, inköp, administration, försäljning och marknadsföring m.fl.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB .

Resande servicetekniker till Kompressorteknik ML AB

Servicetekniker, maskin
Läs mer Feb 21
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kompressorteknik ML AB.

Om företaget:

Kompressorteknik ML AB grundades 2009 och har sitt säte i Ludvika, Dalarna och dotterbolag i Finland och Danmark. Deras kärnverksamhet är service och försäljning av bland annat kolvkompressorer för bryggeri, biogas och processindustri samt skruvkompressorer för industri. De ägs av Instalco och är idag 14 anställda i Sverige, samt 15 anställda utanför Sverige.

Kompressorteknik ML AB växer och letar nu efter en ny servicetekniker i södra Sverige. Du fokuserar främst på kunder i Smålandsregionen men har hela Skandinavien som arbetsfält. I tjänsten utgår du hemifrån och det uppskattas omkring 150–200 övernattningar per år.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicetekniker utför du underhåll, reparationer, installationer och tekniskt stöd till Kompressortekniks kunder. Service och reparationer av kompressorer, tankstationer för CNG, biogasanläggningar, pumpar och fläktar. Uppdragens längd och karaktär varierar en hel del vilket gör arbetet till allt annat än enformigt. Efter ett uppdrag, slutför och rapporterar du utfört arbete direkt till koordinatorn. Du för en nära dialog med Kompressortekniks kunder och leverantörer. Du har ansvar för att tilldelade jobb utförs enligt instruktioner och samarbetar med kundansvarig och koordinator. Uppdragen utförs både på egen hand och i samarbete med andra servicetekniker beroende på uppdragets storlek. Du ansvarar för att bidra till en sund och säker arbetsmiljö, arbeten inom ATEX zon förkommer nästan dagligen.

• Service, installationer och reparationer
• Ansvar för en säker arbetsmiljö, arbete inom ATEX Zon
• Samarbete med kundansvarig, koordinator, COO och andra servicetekniker

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetserfarenhet av service och underhåll, exempelvis som fordonsmekaniker, drift eller industriellt underhåll
• Goda kunskaper i MS Office
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är du noggrann och förstår vikten av ordning där du är uppmärksam på detaljer och lämnar inget ogjort. Därtill är du självgående och duktig på att driva ditt arbete framåt på egen hand. Eftersom du har daglig kontakt med kunder och kollegor trivs du med att arbeta i en social miljö där du har en god kommunikativ förmåga.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utesäljare med nationellt ansvar till GS Yuasa Battery Nordic

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 8
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos GS Yuasa Battery Nordic.

Om företaget:



GS Yuasa är en av världens ledande batteritillverkare. Gruppen består av 65 dotterbolag och 33 filialer i länder över hela världen. I över 100 år har GS Yuasa kontinuerligt skapat avancerade lagrade energilösningar under filosofin ”Creating the Future of Energy” och etablerat sig som det bästa produktvalet för fordons-och industribatterier.

GS Yuasa Battery Nordic finns i Bankeryd och arbetar inom sälj-, marknad-och logistikfunktion med kundbasen i Norden och Baltikum. Företaget har en stabil global närvaro som fortsätter att växa i imponerande takt och söker nu ytterligare en medarbetare till försäljningsteamet i Norden, som kommer att få möjlighet att vara med på tillväxtresan. Det finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget genom att ta på sig nya ansvarsområden och större positioner på sikt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som utesäljare med nationellt ansvar har du en nyckelroll där du ansvarar för hela försäljningsprocessen inom batterier vad gäller både nya och befintliga större kunder. Ditt mål är att utveckla samarbeten, skapa fler affärsmöjligheter och relationer, för att bidra till företagets fortsatta satsning. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen vilket innefattar kartläggning, bokning av möten, uppföljning, bearbetning, offertskrivning samt stänga affärer och arbeta med kundvård.

Du blir en del av försäljningsteamet Norden och rapporterar till försäljningschefen som sitter i Bankeryd. Ditt upptagningsområde är Sverige och Norge, vilket innebär resor i tjänst, som du planerar enligt uppsatta mål. Du bygger långsiktiga kundrelationer och bidrar tillsammans med dina kollegor till GS Yuasa Batterys fortsatta expansion.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning
• Du innehar ett tekniskt intresse och en god datorvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• B-körkort
• Meriterande: Erfarenhet från entreprenad eller fordonsbranschen och/eller genuint fordonsintresse är meriterande.
• Meriterande: Erfarenhet inom el och energilösningar

Vi söker dig som är målinriktad och motiveras i en roll där dina affärer har framstående påverkan på företaget i stort. Din vilja att uppnå goda resultat och ständigt lära dig nytt märks tydligt i alla delar av ditt arbete. Vidare är du handlingskraftig och initiativtagande, du räds inte att komma med nya idéer och uttrycka dina tankar kring förbättringsmöjligheter. För att nå framgång i rollen ser vi även att du besitter en social säkerhet och god samarbetsförmåga då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt. Avslutningsvis driver du dina processer självständigt och med god planering samt struktur.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bankeryd, Jönköping eller remote
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till Jobsafe

Account manager
Läs mer Mar 14
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Jobsafe.

Om företaget:

Jobsafe erbjuder en bredd av digitala utbildningar, distansutbildningar samt praktiska utbildningar för att säkerställa en trygg och innovativ arbetsmiljö. De inriktar sig på kravutbildningar inom bygg, anläggning samt industribranschen och hjälper till att säkerställa att rätt personal med rätt kompetens får utföra kritiska moment på arbetsplatsen. Genom Jobsafes erbjudanden gör dom kurser och certifieringar mer tillgängliga för kunder inom branschen och skapar därmed en säkrare arbetsmiljö. Jobsafe är en del av Infobric Group som är ett av Europas största ConTech-bolag med 14 kontor i fyra länder. Infobrics tjänster används på över 30 000 byggarbetsplatser och har över 10 000 kunder runt om i Norden och Storbritannien.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager hos Jobsafe erbjuds du en roll som nyckelspelare i bolagets framtida tillväxtresa. Du arbetar aktivt för att skapa affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder inom bygg, anläggning samt industribranschen. Ditt primära fokus är B2B-försäljning där du får möjlighet att bygga upp din egen portfölj med ansvar över hela kedjan, från prospektering till avslut. Det innefattar att bearbeta kunder, boka kundmöten och presentera Jobsafes tjänster och säkerställa goda kundrelationer. Arbetet sker främst över telefon och teams där du genom digitala verktyg genomför behovsanalys och erbjuder Jobsafes utbildningstjänster. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team och rapporterar till försäljningschefen.

Dina primära arbetsuppgifter är:
• Driva och bygga stark kommersiell utveckling
• Helhetsansvar över försäljningsprocessen av utbildningstjänster
• Bearbeta och bygga långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning
• Obehindrad kunskap i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
• Kunskap i CRM med fördel i Upsales
• Det är starkt meriterande om du har branscherfarenhet

För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer och att göra affärer. Vidare tar du stort eget ansvar för ditt arbete och du räds inte att ta egna initiativ för att komma framåt. Som person är du resultatfokuserad och uppskattar att arbeta sida vid sida i Jobsafes utveckling. För dig är det viktigt att hålla allt du lovar, och värdesätter lojalitet hos både dig själv och hos andra, samt känner ett långsiktigt engagemang till företaget. Vidare trivs du i en dynamisk miljö där det ofta sker förändringar, och är flexibel i ditt arbetssätt, samt motiveras av nya utmaningar. Du har en god social förmåga och lyhördhet och trivs med att arbeta i team tillsammans med dina kollegor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Orderadministratör till företagskunder på Telia

Backofficepersonal
Läs mer Mar 25
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Läs gärna mer om hur det är att arbeta som konsult på Telia här: här

Om företaget:

Telia Company verkar inom IT- och telekombranschen. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Telia Company söker nu medarbetare till sitt kontor i Jönköping där du blir en del av ett team med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Orderadministratör är du den primära kontaktpersonen för nationella och internationella företagskunder vad gäller ordermottagning. Du ansvarar för att samordna och koordinera leveranser, vilket innebär att följa ordrar och hanterar avvikelser som uppstår med hjälp av systemstöd. Du samarbetar tätt ihop med order- och leveransansvariga för att säkerställa ett smidigt leveransflöde. Därtill ansvarar du för att uppdatera berörda parter om avvikelser som uppstår, och att fördela rätt information till rätt mottagare. I takt med att du växer in i rollen kan du på sikt komma att ansvara för dialog med leverantörer. Du tillhör en grupp med kollegor i samma roll som du och tillsammans säkerställer ni att det administrativa flödet är effektivt och välfungerande.

• Primär kontaktperson och ordermottagning för nationella och internationella kunder
• Samordning och koordinering av leveranser
• Samarbete med leverans- och orderansvariga

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller kundservice är meriterande
• God datorvana och erfarenhet av Microsoft Office-paketet
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt

Vi tror att du som person är någon som får energi av att ha flera kontaktytor, och trivs i en roll som innebär daglig kundkontakt. Därtill har du en god kommunikativ förmåga, och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Vidare är du analytiskt lagd vilket innebär att du snabbt kan ta till dig information genom systemstöd, och upptäcker eventuella fel. Du trivs i en roll där du får ta eget ansvar och initiativ i din roll, och är väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Avslutningsvis tror vi att du har en lösningsorienterad inställning samt ser möjligheter i förändringar.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till Greenled

Account manager
Läs mer Mar 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Greenled AB.

Om företaget:

Greenled AB startade 2017 och är ett dotterbolag till Finska Greenled Oy. Greenled är en finsk leverantör av egentillverkade LED-armaturer och nyckelfärdiga belysningslösningar till företag och offentlig sektor. Företaget hjälper sina kunder att förbättra sin affärsverksamhet, säkerhet och trivsel med hållbara och prisvärda belysningslösningar. Greenled tror på hållbar utveckling och att miljövänliga lösningar har en positiv effekt på kundernas affärsverksamhet. Det som utmärker Greenled är att de är en totalleverantör som erbjuder allt från enstaka produkter till administration och genomförande av hela belysningsprojekt.

Huvudkontoret i Sverige är beläget i Johanneshov, Stockholm. Greenled befinner sig just nu i en tillväxtresa och vill etablera sig i Jönköping/Malmö. Därmed kommer du i denna roll initalt utgå från hemmet men kontorsplats är möjligt vid önskemål. Moderbolaget finns i Uleåborg, Helsingfors-Vanda och Tammerfors. Detta är en spännande möjlighet att gå med i en start-up miljö, med stöd av ett professionellt team med ambitioner att driva företaget framåt. Du arbetar i en samarbetsatmosfär på en växande marknad med framtida möjligheter till karriärutveckling. Du har en direkt inverkan på företagets framgång och påverkar företagsmiljön positivt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager hos Greenled har du en avgörande roll i att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter i området från Jönköping till Malmö. Med fokus på nykundsbearbetning förväntas du hitta nya affärsmöjligheter genom att prospektera och bearbeta marknaden. Du driver dina egna säljprocesser från start till slut vilket innebär att du efter prospektering arbetar med uppsökande behovsanalyser och försäljning via telefon, möten och fysiska kundbesök. Då du ansvarar för att bygga en egen kundstock är det viktigt att det kommer naturligt för dig att bygga relationer. Du samarbetar med kollegor inom installation där ni åker ut till kund för att identifiera förutsättningarna inför installationen av armaturerna. Vid överenskommelse med kund kalkylerar du vad kunden behöver och sammanställer offert- och kontraktsunderlag. Du förser kunden med nödvändig information och följer upp fram tills att du har stängt affären, men också efteråt i samband med installation av produkterna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat:
• Prospektering
• Uppsökande försäljning
• Kalkylering
• Skapa offerter och kontraktsunderlag
• Kontinuerlig uppföljning med kund

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års erfarenhet av projektförsäljning inom B2B, med fördel mot storkund och bygg/industri/fastighet
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Greenled tror på människors potential att utvecklas - med rätt inställning och engagemang kan du uppnå vad som helst. Därför är det viktigt att du som person är nyfiken och motiveras av att sätta i gång och driva projekt framåt. Därtill är du målmedveten och gillar att se tydliga resultat av ditt arbete. Du vill alltid utvecklas och prestera mer. Vidare är du en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Det visar du med din förmåga att jobba rådgivande i kunddialogen och du ser alltid till att göra det lilla extra för kunden. Eftersom du jobbar nära dina kollegor är det också avgörande att du trivs med att samarbeta.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping/Malmö
Lön: Konkurrenskraftig grundlön med provision- och bonusmodell

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inköpsassistent till Melbye

Inköpsassistent
Läs mer Mar 8
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag/vikariat på heltid som varar fram till augusti 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Melbye.

Om företaget:

Melbye Group är ett familjeägt företag med en lång historia. Ända sedan 1907 har vi haft blicken riktad mot framtiden, med fokus på morgondagens lösningar. Vi är en ledande leverantör av framtidssäkrade infrastrukturlösningar inom energi-, fiber- och installationsmarknaden. Vi har kunder över hela Norden och Storbritannien, intressenter över hela Europa, och vi samarbetar med partners och leverantörer globalt. Med omfattande expertis och starka samarbeten med marknadsledande tillverkare bidrar vi till att skapa smarta och hållbara lösningar för framtiden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpsassistent arbetar du tillsammans med dina kollegor i ett familjärt och prestigelöst team. Du stöttar med varierande arbetsuppgifter inom inköp och logistik och arbetar med administrativa uppgifter inom operativt inköp. Du stöttar bland annat med uppföljning av leveranser mot leverantörer samt hanterar ankomstregistrering, fakturor och priskontroll. Vidare arbetar du även med uppföljning av avvikelser och målsiffror.

Ditt främsta ansvar är att stödja och assistera inköpsorganisationen och därtill ha kontakt med leverantörer för att säkerställa leveranser. Du arbetar tillsammans med inköpare på plats i Jönköping och rapporterar till inköpschef som är placerad i Norge. Även andra administrativa arbetsuppgifter inom området kan tillkomma.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
• Mycket god datorvana och gärna erfarenhet i att ha arbetat i affärssystem
• Det är meriterande med bakgrund inom inköp, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Lokalt pratar de på både svenska och norska.

För att vara framgångsrik i rollen som inköpsassistent ser vi att du är en driven person som arbetar noggrant och strukturerat. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med både interna och externa samarbetspartners. Vidare kan du snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Du är stresstålig och alltid lösningsorienterad. Du har förmågan att hantera många arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu