Jönköping: Handläggare till Jordbruksverket

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare till Jordbruksverket i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-28 // Varaktighet: Heltid

Har du intresse för administration och en relaterad högskoleutbildning i bagaget? Är du noggrann, serviceinriktad och vill få möjligheten att arbeta statligt? Då har vi tjänsten för dig! Nu söker vi tre handläggare till Jordbruksverket i Jönköping. Tjänsten tillsätts omgående så välkommen in med din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu handläggare till Jordbruksverket, här får du möjligheten att arbeta i en spännande verksamhet och samtidigt chansen att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Som handläggare arbetar du bland annat med att utreda och handlägga ärenden. I rollen kommer du att hantera planering, uppföljning, granskning samt ärendeutredning. Du kommer dessutom ge förslag på beslut samt analysera och utvärdera arbetsuppgifter. Rollen är av administrativ karaktär men innehåller även mycket kontakt både internt och externt, med kunder, kollegor och andra myndigheter.

#

Du erbjuds


* Ett arbete inom en statlig myndighet
* Nya fräscha lokaler
* En god introduktion till arbetet
* Möjligheten att ingå i ett kompetent team


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
- Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
- Planera och följa upp ärenden
- Utarbeta förslag

VI SÖKER DIG SOM
- Har högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
- Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Har kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska

Som person är du:


* Noggrann
* Självgående
* Har god samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, till och med 30 september med möjlighet till viss förlängning
* Placering: Skeppsbrogatan 2, Jönköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent.

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 20
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 22
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Teknisk administratör

Läs mer Jan 26
Om kunden
Kunden är ledande inom konsumentsegmentet i sin nisch och produkterna säljs världen över. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Som teknisk administratör kommer du att vara den interna koordinatorn för alla aktiviteter gällande immateriella rättigheter (IPR) och vara huvudkontakt gentemot externa patentadvokater. Du kommer också att administrera data/information kring exempelvis produkters SKU nummer, testrapporter och följa upp och säkerställa att leverantörer och nya ändringar är uppdaterade både i ett PLM system och i ett dokumenthanteringssystem.

Vi söker dig som är en erfaren administratör, (gärna från en teknisk verksamhet), som trivs långsiktigt med administrativa uppgifter. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor är det viktigt att du är en god kommunikatör och du drar dig inte för att prata om tekniska frågor med ingenjörer. Företaget är ett globalt bolag och därmed är det ett krav att du både pratar och skriver flytande på engelska. Som person är du också självgående, duktig på att prioritera och strukturera och har du ett tekniskt intresse är ett plus!

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Jönköping

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Nu söker vi flera sommarjobbare inom administration!

Läs mer Apr 9
Har du erfarenhet inom kundservice och/eller administration samt gillar att ha många bollar i luften? Nu söker vi flera administratörer med känsla för kundservice till våra kunder runt om och i Jönköping! Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag!
Om tjänsten
Denna annons hänvisas till sommaren som påbörjas enligt överenskommelse alt start v24. De administrativa momenten variera men för att ge en bra kundupplevelse kräver denna roll att du kan ha många bollar i luften, vara serviceminded och klara av ett mångsidigt arbete. Det kan exempelvis vara flera tillhörande administrativa moment (sålda affärer, orderläggning men även att säkerställa projektering) via både mejl och telefon mot både kunder och kollegor.
Arbetsuppgifter
• Tillhandahålla och ge en bra kundupplevelse
• Beroende på uppdrag kan de administrativa momenten variera men kan ex innebära orderläggning, vara delaktig i sålda affärer, säkerställa projektering och kundsupport via mejl och telefon
Om dig
Du som är social, positiv och serviceminded, kan ha många bollar i luften kommer ha en god grund att stå på. Är du dessutom flexibel och ansvarstagande, samt har ett logiskt tankesätt kommer du att trivas utmärkt med arbetsuppgifterna. Du har en god administrativ förmåga och lätt för att lära dig olika program. Din vana vid professionellt kundbemötande kommer att bidra till nöjda kunder!
Viktigt för tjänsten:
• Du behärskar både svenska samt engelska i både telefon och i mailform
• Du behöver ha en vana vid att arbeta med officeprogrammen
Meriterande men inte ett krav för tjänsten:
• Erfarenhet av affärssystem
• Erfarenhet av att ha arbetat i projekt
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som en del av rekryteringsprocessen arbetar vi med ett logik- och en personlighetstest som automatiskt skickas ut till dig i inledande del av rekryteringsprocessen.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
 
Sökord: administration, kundtjänst, projekt, affärssystem, heltid, Jönköping

Ansök nu

Administratör med fokus på tekniskt orienterade uppgi??er

Läs mer Apr 9
Administratör med fokus på tekniskt orienterade uppgifter

Vi söker en driven och engagerad administratör för att stötta teknikavdelning för
kunds räkning. Detta är en sex månaders vikariat med start omgående.
Tjänsten finns i Jönköping.

Arbetsuppgifter

• Stötta teknikavdelningen med tekniskt orienterade uppgifter
• Hantera grundläggande va uppgifter såsom uppföljning och reklamationer
• Arbeta med systemet SAP för att underlätta processer och arbetsflöden

Kvalifikationer

• Erfarenhet av att arbeta med SAP är meriterande
• Förmåga att snabbt lära sig och vilja bidra all verksamheten
• Prestigelös attityd med en stark drivkraft att uppnå resultat
• Förmåga att skapa struktur och utföra uppgifter noggrant och effektivt
• Självgående och vågar ta egna initiativ
• Flytande svenska och god engelska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper

Vi söker en person som snabbt kan sätta sig in i nya rutiner och känna sig trygg i sin roll. 
En trygg och självgående individ som vågar ta för sig och hantera uppgifter med 
noggrannhet och effektivitet. Du förväntas kommunicera smidigt på både svenska och engelska, samt trivas med att arbeta i en dynamisk miljö. 

Om detta låter som en roll som passar dig, så ser vi fram emot din ansökan.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Tengmer via elisabeth.tengmer@adecco.se
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor angående registrering, var god
kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Provningsingenjör till Husqvarna Groups specialistlabb!

Provningsingenjör, maskin
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du arbeta på ett modernt testlabb i en varierande och tvärfunktionell roll med mycket interaktion med resterande verksamhet? Har du dessutom en utbildning inom materialteknik? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarnas räkning en driven och självgående provningsingenjör med en god analytisk förmåga till Materials Specialist Lab. I rollen som provningsingenjör kommer du att fokusera på att karakterisera och utvärdera ytbelagda metallkomponenter som är avsedda för skärande bearbetning, främst inom trä. Ditt arbete kommer att omfatta både bedömning och bestämning av materialegenskaper samt utvärdering av prestanda, både i laboratoriemiljö och under faktisk produktanvändning. Dessutom kommer du att vara involverad i att utveckla nya testmetoder och förbättra befintliga, samt dokumentera både metoder och utförda tester.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av provnings- och utvecklingsarbete samt grundläggande kunskap inom metallurgisk testning, inklusive provförberedelse, provning och metodik. Erfarenhet eller kunskap inom metalliska material och beläggningar är meriterande, liksom bekantskap med SEM (svepelektronmikroskop).

För att lyckas i rollen krävs en god teknisk förståelse och en analytisk förmåga som gör att du kan bedöma resultat noggrant och upptäcka eventuella fel eller avvikelser, samtidigt som du identifierar möjligheter till förbättringar. Noggrannhet är avgörande i den här rollen och som provningsingenjör kommer du att ha ett betydande ansvar för att planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Eftersom arbetet innebär nära samarbete med andra inom företaget är god kommunikativ förmåga och en positiv laganda viktiga egenskaper. Om du är en engagerad och ambitiös individ som trivs i en miljö där du kan bidra med din tekniska expertis och samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, kan detta vara rätt roll för dig!

Du erbjuds:
- Att få arbeta i en tvärfunktionell roll där du och dina kollegor stöttar olika funktioner inom företaget
- Samarbete, lärdomar och mentorskap av duktiga ingenjörer i teamet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom ett relevant område för tjänsten exempelvis: material- eller gjutteknik eller liknande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
- Har ett intresse för hands-on arbete i utredningsyfte i kombination med teoretiskt arbete

Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av provutrustning, exempelvis hårdhetsmätning, kulörmätning samt mikroskopi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Övrig information:
- Start: Omgående
- Placering: Huskvarna, allt arbete sker på plats
- Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Grouphar över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Systemtestare till Husqvarna Group!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Apr 20
Nytt
Nu söker vi dig med testerfarenhet som vill ta dig an din nästa roll inom området. Som systemtestare på Husqvarna Robotics får du arbeta i en miljö fylld av innovation mot avancerade robotar, världsledande i sitt område. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Att arbeta som systemtestare på Husqvarna Group Robotics innebär inte bara arbete med riktigt coola produkter. Här får du till stor del äga och forma ditt arbete och tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att ta kvaliteten på produkterna till nästa nivå. Teamet arbetar samarbetsinriktat där alla idéer välkomnas och i denna miljön både stöttar, utmanar och utvecklar ni varandra för bästa möjliga utfall.

Du kommer i rollen arbeta med regressionstest, acceptanstest samt kontinuerlig verifiering av buggfixar. Du kommer genomföra WIFI-, radar- och GPS-tester. I din roll ingår också arbete med förbättringsområden i nära samarbete med utvecklingsteamet.

Testningen sker både i Husqvarnas labb och ute på fält runt om i regionen. Under vintertid sker testningen under en tid på varmare breddgrader i Europa och du behöver därför vara öppen för samt räkna med resor i tjänsten, ca 3 veckor om året.

Du erbjuds

Vi förstår att alla har individuella mål och drömmar i sina karriärer. Som konsult hos oss får du stöttning i att forma din karriär i den riktning som lockar just dig. Kanske drömmer du om att en dag ha en ledande position, eller vill du istället bli specialist på ditt område? Vårt mål är att utefter din önskade riktning ge dig de rätta förutsättningarna att växa! Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet och goda kunskaper i testning av fysiska produkter, gärna med kunskap inom mjukvara och/eller inbyggda system
- Har en utbildningsbakgrund inom test, mjukvaruutveckling, elektronik eller mekatronik
- har mycket goda kunskaper i engelska då arbetet sker på detta språk
- Har B-körkort, då resor till testfält kommer förekomma

Det är meriterande om du har
- ISTQB-certifiering eller liknande
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Underhållstekniker sökes till HZI Biogas i Jönköping!

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 19
Nytt
Har du intresse för teknik och motiveras av problemlösning? Har du även erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av produktionsutrustning samtidigt som du vill bidra till en mer hållbar värld är du precis den vi söker! Vi söker nu Underhållstekniker med inriktning mot biogas som vill anta nya utmaningar hos HZI Jönköping Biogas

OM TJÄNSTEN
HZI Jönköping Biogas arbetar med att omvandla matavfall till biogas och biogödsel för att på ett effektivt sätt bidra till Sveriges hållbara utveckling. Genom att utsätta matavfallet för en rötningsprocess, bryts det organiska materialet ner och omvandlas till biogas. Denna biogas används inom kollektivtrafiken i Jönköping samt även som bränsle för personbilar och distributionslastbilar. De restprodukter som tillverkas under biogasproduktionen blir biogödsel som används till gödsling av grödor på gårdar. Tack vare att man tar tillvara på matavfallet så är man med och skapar något med stort värde för samhället, miljön och det cirkulära kretsloppet.

I rollen som underhållstekniker kommer du att arbeta med regelbundet underhåll och förebyggande arbete för att säkerställa en stabil produktion av biogas. Teamet du kommer vara en del av består av tre drifttekniker samt två underhållstekniker, och nu när en av underhållsteknikerna planerar att gå i pension till hösten söker vi dig som är redo för ditt nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har elbehörighet i bagaget för att ytterligare komplettera gruppen. Du välkomnas till ett bolag som litar på dig om medarbetare och gärna ger dig chansen att utvecklas och växa i din roll samt i bolaget.



Du erbjuds
- Frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka ditt arbete
- Goda möjligheter till utveckling inom ledarskap samt möjligheter att växa inom koncernen
- Goda interna samarbeten där alla ställer upp för varandra
- Kompetensutveckling och utbildningar internt inom koncernen
- En nyckelroll i teamet från dag ett
- En gedigen överlämning från en planerad pensionsavgång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övervaka och underhålla processutrustning för biogasproduktion.
* Snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem för att minimera produktionsavbrott.
* Genomföra regelbundet underhåll och förebyggande åtgärder för att maximera utrustningens livslängd.
* Vara delaktig i företagets beredskapsorganisation
* Ansvara för uppdaterad dokumentation och rapportering av tekniskt arbete och förändringar.
* Följa säkerhetsföreskrifter, använda personlig skyddsutrustning och säkerställa efterlevnad av regelverk för en säker arbetsmiljö.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning, helst inom el
- Har tidigare arbetslivserfarenhet som underhållstekniker
- El- och/eller gasbehörighet
- Har goda datorkunskaper
- Har tidigare vana av att arbeta med underhållssystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Tidigare ledarskapserfarenheter
- Kunskaper i tyska
- Truckkort
- Hjullastare körkort

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om HZI Jönköping Biogas HÄR
Här kan du se en virtuell rundtur på HZI Jönköping Biogasanläggning. Du kan även se en film om Jönköpings fabriken här.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Husqvarna Group!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 17
Letar du efter en spännande möjlighet inom mjukvaruutveckling? Robotics Tools på Husqvarna söker nu en engagerad medarbetare med passion för den senaste tekniken. Om du trivs med att arbeta genom hela produktcykeln och vill vara en del av ett dynamiskt team, kan detta vara din nästa utmaning. Ansök nu för att vara med och skapa innovativa appar och PC-verktyg för Husqvarnas Automower!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Groups räkning en mjmukvaruutvecklare med ett stort tekniskt intresse och som vill jobba med den senaste tekniken och skapa appar samt PC-verktyg till Husqvarnas Automower. Du kommer ingå i ett team på 14 personer, där du kommer att arbeta med att utveckla Windows-applikationer och molntjänster för både interna och externa användningsområden.

För att lyckas i rollen bör du trivas med att arbeta i hela produktcykeln, allt från design och implementation via test och verifiering till underhåll av levererade produkter. På Robotics Tools avdelning har dem ansvaret för att utveckla interna felsökningsverktyg, simulatorer, testramverk samt produkter och verktyg för produktion och återförsäljare. Här använder dem sig av en SCRUM-baserad utvecklingsmetodik med korta cykler och stor interaktion med andra utvecklingsteam inom Husqvarna. Här har du möjlighet att påverka och välja den bästa tekniken för varje specifik uppgift.

Du erbjuds:
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
- En roll i ett stort bolag med stora utvecklingsmöjligheter för din framtida karriär.
- Ett nära samarbete med kollegor där du kan lära dig av seniora kompetenser.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom mjukvaruutveckling eller liknande, alternativt har tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Har goda kunskaper i C#/.NET
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska och engelska, i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegorna

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med: UI/UX, WPF Maui/Xamarin, Unity, Azure molntjänster, iOS eller Android-utveckling

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Självutvecklande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till Domstolsverket!

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 4
Vill du du få möjligheten att jobba deltid som ekonomiassistent på en statlig förvaltningsmyndighet? Här får du möjlighet att spetsa dina kunskaper inom ekonomi och få meriterande erfarenhet inför framtiden! Skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta på enheten för ekonomiadministration som i dagsläget består av nio medarbetare som arbetar med löpande redovisning för alla Sveriges domstolar. Ditt arbete kommer främst bestå av hantering och kontering av leverantörsfakturor.

Du erbjuds
- En lärorik tjänst där du kommer få god insikt i fakturahanteringen i en stor organisation
- En trygg och gedigen upplärning till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering och kontering av leverantörsfakturor
* Löpande bokföring
* Övrig ekonomiadministration


VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst två år kvar av studierna
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Övrig information:
- Start i september
- Du förväntas jobba ca. 8-12h/v

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.

Ansök nu

Innesäljare till Resinex i Jönköping!

Innesäljare
Läs mer Apr 12
Är du redo för nästa steg i din karriär? Som innesäljare hos Resinex får du möjligheten att arbeta i ett nära samarbete med deras erfarna säljteam och tekniska experter. Din roll kommer vara central, med ansvar för viktiga uppgifter som orderhantering, materialbeställningar och leveranshantering. Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Resinex räkning en innesäljare. I den här rollen som innesäljare kommer du arbeta nära företagets säljare och tekniska specialister. Du kommer att ansvara för orderhantering och materialbeställning hos företages leverantörer, vidare kommer du även ansvara för leveransbevakningen och faktureringen. Arbetet innebär täta dialoger med utesäljare, kollegor och kunder via mejl och telefon.

Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och kommunikativ, som älskar att leverera exceptionell service till kunder och trivs i en fartfylld miljö. Om du har erfarenhet av tillverknings- eller distributionsföretag, särskilt inom plast- eller processindustri, ser vi det som en extra bonus.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet av en senior kollega
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och registrera inkommande ordrar, du kommer att följa ordern från registrering till leverans
* Hantering av reklamationer från kunder
* Hantering av fakturering
* Kundkontakt, där du leverar en hög kundservice och skapar förtroendefulla relationer
* Beställning av material


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor
- Har goda datakunskaper, då mycket av arbetet sker i företagets interna system
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har lätt för att kommunicera med andra

Vidare är det meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av ett administrativt arbete som innesäljare eller orderadministratör

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu