Jönköping: Extrajobb som hallvärd/hallvärdinna

Hitta ansökningsinfo om jobbet Extrajobb som hallvärd/hallvärdinna i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-03 // Varaktighet: Deltid

I den här rollen är ditt huvudsakliga fokus att ge våra kunder ett gästvänligt bemötande. Du är våra säljare behjälpliga vid provkörningar, guidar våra kunder bland olika bilmodeller och säkerställer med dina kollegor en väl fungerande bilutställning.

Vi ser gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning eftersom detta är ett arbete på helger och under tex semesterperioden. Kanske är du i början av dina studier?

Vi ser gärna att du har ett intresse för bilar, är en servicegivare ut i fingerspetsarna och har förmågan att skapa härligt teamwork. Vårt arbete är stundtals stressigt varför det är viktigt att du har förmågan att jobba under tidvis högt tempo.

I den här rekryteringen lägger stor vikt vid din personlighet men vill att du har B-körkort och hög digital kompetens.

Vi kommer att kunna erbjuda dig arbete nu under sommaren samt under varannan lördag framöver.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Försäljningschef Bosse Hansen, 036 - 440 16 11, eller Platschef Daniel Brannestam, 036-440 16 37.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Kundservice sommarjobb

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för sommarjobb hos vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter även efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag.
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 
Tjänsten gäller under sommaren men med goda möjligheter till förlängning. 
Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare under sommaren

Läs mer Mar 18
Nu söker vi dig, vår nya kundtjänstmedarbetare till vår kund som är verksam i Jönköping över sommarperioden. Är du en person som har erfarenhet av kundservice, eller annat arbete med kundkontakt? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, är du serviceminded och bra på att organisera och planera? Då kan det vara dig vi söker!
 
Om tjänsten
I ditt arbete som kundtjänstmedarbetare kommer du ha daglig kontakt med både företags- och privatkunder via både telefon och mail. Du kommer dessutom ha kontakt med kollegor runt om i landet i frågor kopplat till bland annat spårning av paket och liknande. Vidare kommer du hjälpa kunder att boka upphämtning av paket, svara på frågor gällande gods och även om företagets verksamhet. 

Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
 
??Vi söker dig som
Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
Placeringsort: Jönköping. Möjlighet att pendla med kollektivtrafik finns
Arbetsperiod: v.24-35
Omfattning: Måndag-fredag dagtid.
 
När du blir en av oss...
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Mar 28
Nytt
Vi söker en servicerådgivare till Holmgrens Fritid i Öggestorp
"Vi bryr oss" är vår värdegrund och den genomsyrar allt vigör på Holmgrens Fritid. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet.
Våra mest framgångsrika medarbetare har en stark drivkraft att hjälpa kunder och kollegor att hitta bra lösningar. Utöver det är våra mest framgångsrika medarbetare teamspelare som skapar arbetsglädje och har ett högt fokus påresultat och affärsmässighet.
Om dig Vi söker dig som har sinne för att skapa goda relationer och resultat utöver det vanliga. Genom din lyhördhet och nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov. Du är en skicklig administratör som håller deadlines, och ordning och struktur är viktigt för dig. Samtidigt är du en händig person som inte ryggar för att utföra mer praktiska jobb ute i verkstaden vid behov. Du har ett eget driv, tycker om att sprida glädje omkring dig och trivs att arbeta såväl självständigt som i team.
Om jobbet Som servicerådgivare på Holmgrens Fritid får du följa med på en resa där du med ditt driv, initiativförmåga och engagemang får möjlighet att hjälpa kunden till ett tryggare liv med sitt fritidsfordon. Tillsammans med kollegorna i teamet skapar du en atmosfär i kundmottagningen som imponerar på våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Möta kund över disk och telefon
Sälja in, administrera och fakturera verkstadstjänster, reservdelar och tillbehör
Planera den dagliga driften i verkstaden
Hantera garantier och försäkringsärenden
Ansvara för att kollegorna i verkstaden har rätt delar för sina arbeten
Följa upp beställningar (för att säkerställa att delar är hemma i tid)
Utföra inbytestester, fukttester och enklare servicejobb

Vi arbetar i olika datasystem varav affärssystem med bokningskalender är Verendus.Önskvärt om du har erfarenhet av Cabas.
Det är klart meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Tjänsten är heltid tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. B-körkort är ett krav.
Ansökan Ansök senast21 april 2024. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Magnus Almvia 076-135 32 34 eller magnus.alm@holmgrensfritid.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Delivery Advisor / Leveransrådgivare

Läs mer Mar 18
What to Expect
As a Delivery Advisor at Tesla, you will be responsible for guiding customers through the delivery process and ensuring that they have a frictionless and exceptional experience when taking delivery of their Tesla vehicle. You will be a delivery expert who adds your own guidance to the ownership solution, validating and adjusting it as needed to ensure a successful delivery.
You have relentless determination to?succeed,?and you are driven by the mission of Tesla to accelerate the world’s transition to sustainable energy. You are part of a larger sales and delivery team who works closely and flexibly on all tasks. You are expected to cooperate frequently and display a one-team mentality to achieve sales and delivery targets.


We Offer
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with innovative technology, advanced tools and software
Ongoing training and development to help you grow your skills and career
A competitive compensation and benefits package
A safe, clean and fun work environment



What You’ll Do
Take over the customer once the order has been placed and guide them through the delivery process
Validate and adjust the purchase solution designed by the Sales Advisor to ensure a successful delivery process
Create an ownership solution for customers who have made their purchase without previous interaction with Tesla
Use your delivery expertise to support customers with financing, trade-ins, and registration, and ensure a smooth and timely delivery process
Communicate regularly with customers, setting the right expectations and providing updates on delivery timelines
Address any questions or concerns that customers may have about the delivery process and provide solutions to any problems that arise
Ensure that all required documentation is completed accurately and on time
Closely adhere to all processes to ensure a speedy revenue recognition and cash collection
Coordinate with other members of the Tesla team, including the Delivery Experience team and the Service team, to provide a seamless and exceptional customer experience
Ensure that all customers are satisfied with their delivery experience, and that any issues are resolved to their satisfaction
Conduct vehicle handovers
Meet or exceed delivery targets and performance metrics



General duties
Operate with a flexible mindset to support sales and delivery needs across the team
Ensure that customer details and all actions are accurately tracked and updated in our internal systems
Execute on and share best practices with and across your Tesla location
Educate customers on the full Tesla ecosystem and all available solutions available to meet their needs
In respect to Tesla’s processes, timely execute on sales administrative duties including contract completion, finance, and work in close collaboration with relevant stakeholders to get it done
Manage any additional duties to support wider business requirements



What You’ll Bring
Strong operations skills, and the ability to manage multiple tasks and priorities in a fast-paced environment
Good problem-solving skills, with the ability to anticipate and address potential issues before they arise
Excellent communication and interpersonal skills, and the ability to build strong relationships with customers and colleagues
Ability to explain complex topics to customers in simple terms
Attention to detail and a focus on accuracy, with the ability to complete documentation accurately and on time
Ability to work independently and as part of a team
Passion for Tesla's mission and products, and a desire to provide an exceptional customer experience

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Lindströms Bil AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Lindströms Bil AB .

Säljare till Lexus Jönköping

Bilförsäljare
Läs mer Maj 24
Om jobbet

Hos Lexus Jönköping, en del av Lindströms Bil, ska våra kunder få uppleva äkta OMOTENASHI - gästfrihet - vilket för oss innebär att förutse kundens behov och att alltid leverera något lite mer än det förväntade. Nu söker vi efter en säljare som kan få våra kunder att uppleva en genuin Lexus-upplevelse.

Varje dag jobbar vi utifrån devisen Experience Amazing för att våra kunder ska få en oförglömlig upplevelse i mötet med oss. Tillsammans strävar vi efter att vara det självklara valet för bil- och verkstadskunden i Jönköping.

I rollen som säljare av Lexus kommer du att guida våra kunder genom Lexus fantastiska produktportfölj. Du jobbar med premiumprodukter såsom helt nya NX, sofistikerade RX, eleganta ES och vår helt nya elbil RZ. Du jobbar självständigt genom hela säljprocessen från behovsanalys och inbyte till avtalsskrivning och leverans. Under hela processen hjälper du kunden med tillbehör till sin nya Lexus, finansieringslösning och bilförsäkring.


Om dig

Du behöver absolut inte ha sålt bilar tidigare eller ens jobbat med försäljning men du behöver ha en utåtriktad personlighet där det faller sig naturligt att etablera långsiktiga relationer baserat på förtroende andra människor. Har du också förmågan att ta ansvar för ditt arbete på ett självständigt sätt och har en inneboende drivkraft att vilja uppnå resultat besitter du några av de kvalitéer vi söker.

Vi vill att du, precis som vi, drivs av Kaizen - ständiga förbättringar - och har en vilja att hela tiden sträva efter utveckling.

Godkänd gymnasieutbildning och B-körkort är ett krav. Vi vill även att du ska ha goda kunskaper i Office-paketet samt i engelska och svenska både vad gäller i tal och i skrift.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stort fokus på din personlighet.

Vid frågor om tjänsten kontakta Oskar Davidsson, Lexusansvarig, eller Platschef Daniel Brannestam.

Vi erbjuder dig

-
En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.

-
Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.

-
Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt.

-
Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag.

-
Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig.

-
Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.

-
Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.

-
Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande.

Ansök nu

Lindströms Bil i Jönköping söker Produktexpert

Bilförsäljare
Läs mer Sep 13
Rollen Produktexpert är ny hos oss och passar perfekt för dig som har ett stor intresse för bilar och ett lika stort intresse för att möta nya människor.

Om jobbet

I den här rollen hjälper du våra gäster med sitt bilköp och bistår med professionellt stöd och vägledning i varje kundkontakt.

Du välkomnar och tar hand om våra gäster som besöker oss, guidar kunden bland våra produkter och tjänster, erbjuder och genomför provkörningar, levererar bilar och följer upp leveranser. I rollen ingår även att ansvara för våra demobilar och säkerställande av en gästvänlig bilutställning.

Du den viktiga länken mellan våra gäster och våra säljare.

En viktig del av ditt arbete är omvärldsbevakning vad gäller nya produkter och tjänster, både från våra egna varumärken och andra.

Om dig

För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmågan att leverera ett kundbemötande i världsklass, du behöver kunna se varje unik kund framför dig och skapa en fantastisk bilköparupplevelsevid varje tillfälle. Du behöver ha ett stort intresse för teknik i allmänhet, bilar i synnerhet och sätter gästen i centrum.

Vi vill att du har en hög digital kompetens, är en duktig kommunikatör och har förmågan att planera och strukturera din arbetsdag. Du behöver vara en prestigelös kollega som drivs av att uppnå målsättningar tillsammans med andra i ditt team.

B-körkort är ett krav. Likaså goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.

Vi erbjuder dig

-
En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.

-
Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.

-
Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt.

-
Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag.

-
Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig.

-
Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.

-
Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.

-
Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande.

Ansök nu

Lindströms Bil i Jönköping söker en Servicetekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Aug 17
Vi är på jakt efter ytterligare en servicetekniker som vill ansluta sig till vårt kompetenta serviceteam i Jönköping. Hos oss på Lindströms Bil kommer du få arbeta med ett av bilbranschen främsta varumärken, Toyota/Lexus, och vår världsledande hybridteknik.

Om jobbet

Som medarbetare hos oss är du en del av ett team som utför alla typer av förekommande arbeten på en serviceverkstad såsom service, reparationer och montering av tillbehör.

Tillsammans arbetar du och dina kollegor för att utveckla avdelningen till den främsta serviceverkstaden i Jönköping och det självklara valet för verkstadskunden.

Om dig

Vi förutsätter att du har ett stort intresse för bilar och teknik. Du har fordonsteknisk utbildning i grunden alternativt har du flera års dokumenterad yrkeserfarenhet som fordonstekniker. Har du även kompetens inom diagnostik och felsökning är det mycket meriterande.

För att lyckas i den här rollen hos oss ser vi att du är ansvarsfull, noggrann och kvalitetsmedveten, du drivs av det som i Toyotavärlden kallas ”Kaizen” - ständig förbättring - och du är en prestigelös kollega som har förmågan att skapa god stämning och teamwork.

B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig, är ett krav.

För mer information om tjänsten kontakta Verkstadschef Jens Brorsson, 036-440 16 24, eller Servicemarknadschef Jörgen Tegebäck, 036-440 16 21.

Urval sker löpande.

Vi erbjuder dig

- En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.
- Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.
- Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt.
- Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag.
- Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig.
- Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.
- Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.

- Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande.

Ansök nu

Säljchef Jönköping

Försäljningschef
Läs mer Jan 24
Så har dagen kommit då Bosse lämnar över stafettpinnen som Säljchef för Lindströms Bil och Toyota i Jönköping. Bosse har varit med oss sedan starten 2013 och beskriver rollen Säljchef som en inspirerande och spännande utmaning för den som vill ha ett varierat arbete där man får jobba med många olika frågor såsom verksamhets- och processutveckling, konkreta kund- och affärscase, personalutveckling och daglig ledning av säljare.

Du kommer jobba med att driva försäljningen av nya Toyotabilar till privatpersoner och företag samt försäljningen av begagnade bilar. I ditt team ingår ca 10 personer som alla är specialister inom sitt område. Du har det totala personal- och budget-/resultatansvaret för avdelningen och hanterar självständigt alla frågor som följer med det.

Som Säljchef rapporterar du till platschef Daniel Brannestam och sitter med i ledningsgruppen för Lindströms Bil i Jönköping där du förväntas bidra till hela verksamhetens utveckling i vår vision att bli BRiT - Best Retailer in Town.

Om du skulle börja jobba hos oss i Jönköping skulle du komma till en familjär arbetsplats som kännetecknas av bra teamwork mellan alla våra avdelningar. Vi har flera goda år bakom oss och ser fortsatta möjligheter att växa och investera för framtiden. Välkommen till en trygg och stabil arbetsgivare!

Ditt ledarskap

Vi söker efter dig som har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och som vet hur man bygger framgångsrika team med stark sammanhållning och tydligt målfokus.

Om du likt oss lutar dig mot en tydlig värdegrund där respekt för människor och ständiga förbättringar är en självklarhet och din ledarfilosofi kännetecknas av tydlighet, prestigelöshet, coachande av människor tror vi det kan vara en ”perfect match”.

Dina erfarenheter

Förutom dokumenterad erfarenhet som ledare vill vi att du har erfarenhet av försäljning där relationsbyggande har varit centralt. Det är inget krav med erfarenhet från bilbranschen, tvärt om tror vi det kan vara nyttigt att du har andra erfarenheter som du kan bidra med.

Du är van att jobba med måluppföljning, verksamhets- och personalutveckling. Vi förutsätter att du har mycket god datavana, hög digital kompetens och B-körkort. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Vi strävar efter en arbetsplats med jämn fördelning mellan kvinnor, män, kulturer och etniciteter.

Välkommen att kontakta Daniel Brannestam för ytterligare information om tjänsten!

Vi erbjuder dig

-
Friskvårdsbidrag -Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder i dig friskvårdsbidrag.

-
Förmånsbil - Du har tillgång till hela Toyotas toppmoderna modellprogram.

-
Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.

-
Din egen förmånsportal - Du har tillgång till ett generöst förmånsutbud genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för dig.

-
Trygghet - Bilbranschen befinner sig i förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.

-
En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.

-
Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklas oss både personligt och professionellt.

Ansök nu

Säljare Toyota Företagsbilar

Bilförsäljare
Läs mer Okt 24
En av våra företagssäljare har gått vidare till nya utmaningar inom Lindströms Bil och därför söker vi nu en säljare som kommer att jobba med försäljning till företag, det gäller försäljning av Toyota, både person- och transportbilar.

I rollen som säljare av företagsbilar hjälper du våra kunder med att skräddarsy den bästa lösningen för deras behov.

I ditt dagliga arbete kommer du att jobba med bearbetning av våra befintliga kunder och prospektering av nya potentiella kunder, det är en även en naturlig del av arbetet att planera och genomföra olika typer av event. Det kan även bli aktuellt att arbeta med upphandlingar ex SKR.

Du jobbar självständigt genom hela försäljningsprocessen tillsammans med ytterligare en företagssäljare och med stöd av försäljningschef.

Vi söker dig som tycker om att nätverka och är duktig på att knyta nya kontakter. Du har ett starkt driv att göra affärer och att uppnå resultat samt en förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Våra kunder ska tycka om att göra affärer med dig. Du behöver inte nödvändigtvis ha jobbat med bilförsäljning sedan tidigare men vi önskar att du har erfarenhet av försäljning till företag.

Känner du igen dig i ovan beskrivning så har du goda förutsättningar att lyckas i denna roll.

B-körkort är ett krav, likaså goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Vårt erbjudande

- Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatisk av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.
- Friskvårdsbidrag - att du ska må bra är en självklarhet hos oss.
- Ett förmånligt bilägande genom Toyota tjänstebil.
- Ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för personalförmåner.


Har du frågor om tjänsten? Kontakta Försäljningschef Bo Hansen alternativt Platschef Daniel Brannestam.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljchef till Lindströms Bil i Jönköping

Försäljningschef
Läs mer Mar 13
Så har dagen kommit då Bosse lämnar över stafettpinnen som Säljchef för Lindströms Bil och Toyota i Jönköping. Bosse har varit med oss sedan starten 2013 och beskriver rollen Säljchef som en inspirerande och spännande utmaning för den som vill ha ett varierat arbete där man får jobba med många olika frågor såsom verksamhets- och processutveckling, konkreta kund- och affärscase, personalutveckling och daglig ledning av säljare.

Du kommer jobba med att driva försäljningen av nya Toyotabilar till privatpersoner och företag samt försäljningen av begagnade bilar. I ditt team ingår ca 10 personer som alla är specialister inom sitt område. Du har det totala personal- och budget-/resultatansvaret för avdelningen och hanterar självständigt alla frågor som följer med det.

Som Säljchef rapporterar du till platschef Daniel Brannestam och sitter med i ledningsgruppen för Lindströms Bil i Jönköping där du förväntas bidra till hela verksamhetens utveckling i vår vision att bli BRiT - Best Retailer in Town.

Om du skulle börja jobba hos oss i Jönköping skulle du komma till en familjär arbetsplats som kännetecknas av bra teamwork mellan alla våra avdelningar. Vi har flera goda år bakom oss och ser fortsatta möjligheter att växa och investera för framtiden. Välkommen till en trygg och stabil arbetsgivare!

Ditt ledarskap

Vi söker efter dig som har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och som vet hur man bygger framgångsrika team med stark sammanhållning och tydligt målfokus.

Om du likt oss lutar dig mot en tydlig värdegrund där respekt för människor och ständiga förbättringar är en självklarhet och din ledarfilosofi kännetecknas av tydlighet, prestigelöshet, coachande av människor tror vi det kan vara en ”perfect match”.

Dina erfarenheter

Förutom dokumenterad erfarenhet som ledare vill vi att du har erfarenhet av försäljning där relationsbyggande har varit centralt. Det är inget krav med erfarenhet från bilbranschen, tvärt om tror vi det kan vara nyttigt att du har andra erfarenheter som du kan bidra med.

Du är van att jobba med måluppföljning, verksamhets- och personalutveckling. Vi förutsätter att du har mycket god datavana, hög digital kompetens och B-körkort. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Vi strävar efter en arbetsplats med jämn fördelning mellan kvinnor, män, kulturer och etniciteter.

Välkommen att kontakta Daniel Brannestam för ytterligare information om tjänsten!

Vi erbjuder dig

- Friskvårdsbidrag -Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder i dig friskvårdsbidrag.
- Förmånsbil - Du har tillgång till hela Toyotas toppmoderna modellprogram.
- Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension.
- Din egen förmånsportal - Du har tillgång till ett generöst förmånsutbud genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för dig.
- Trygghet - Bilbranschen befinner sig i förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid.
- En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan.
- Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklas oss både personligt och professionellt.

Ansök nu