Jönköping: Vi söker praktikant till Adecco i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker praktikant till Adecco i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-16 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Som praktikant kommer du att vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära oss som arbetar med rekryteringsprocessen och dess omgivning. Uppgifterna kommer vara varierande och består bland annat av annonsering, urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Att genomföra sin praktikplats hos oss innebär att du får möjlighet att lära dig samtliga delar inom vår rekryteringsprocess och kommer få arbeta praktiskt. Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Jönköping. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap med en positiv atmosfär, i en tempofylld miljö som genomsyras av arbetsglädje och engagemang.

I din roll som praktikant kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Urval
- Telefonintervju
- Referenstagning

Din planerade praktikperiod är förlagd under höstterminen 2023 och vi ser att du kan praktisera hos oss mellan 5-10 veckor på del/heltid. Praktiken kommer att vara förlagd mån-fre 8-17 med hänsyn till viss förändring.

Om dig
Vi söker dig som studerar på högskolan eller YH-program med inriktning mot personal, ekonomi, administration, försäljning eller motsvarig. Som person bör du ha ett affärsfokuserad tänk. Din personlighet präglas av att du är driven, ansvarsfull och strukturerad. I dina arbetsuppgifter innebär det kontakt med kandidater, konsulter samt till viss del kunder, därav är det vitalt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Är du dessutom prestigelös, flexibel och har god prioriteringsförmåga kommer du trivas som fisken i vattnet hos oss.

Viktigt för tjänsten:
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Ett intresse för rekrytering
- Affärsfokus
- God kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Observera att urval sker löpande vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Grek via johanna.grek@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare/Talent acquisition, vikariat

Läs mer Mar 20
Vill du bli en del av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt framgångsrika talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. I uppdraget kommer du ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjligheter till förlängning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR för uppdraget. Kanske studerar du idag och tar examen till sommaren 2024. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har relevant högskoleutbildning

- är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.

Om anställningen

Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Vikariat



Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Senior rekryterare/Talent Acquisition till Sesol!

Läs mer Jan 5
Har du mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning och vill vara en del av ett av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. Ditt huvudfokus kommer vara på rekrytering av säljare där du kommer ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är trygg i din yrkesroll och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har minst 5-7 års yrkeserfarenhet av rekrytering inom försäljning
- har relevant högskoleutbildning
- har goda kunskaper inom search

- är flexibel och van vid att arbeta i bolag med stor tillväxt

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.


Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom employer branding.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid


Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Säljande konsultchef till Meritmind i Jönköping!

Läs mer Mar 27
Nytt
Meritmind förstärker teamet - Bli vår nästa konsultchef i Jönköping!

Är du redo att vara med och skapa framtidens affärslösningar för våra kunder och kandidater inom konsult- och rekryteringsbranschen? Då är det här din chans att bli en del av det växande teamet hos Meritmind i Jönköping! Vi stärker nu vårt team och letar efter en säljande konsultchef som vill vara med på vår spännande tillväxtresa.

Här på Meritmind i Jönköping erbjuder vi inte bara en arbetsplats – vi erbjuder en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad. Tillsammans formar vi framtiden för företag och talanger, och varje dag är en ny möjlighet att inspireras och utvecklas. Varmt välkommen med din ansökan!

Din roll

Som Konsultchef hos oss spelar du en nyckelroll i att forma och stärka vår närvaro på den lokala marknaden. Din huvudsakliga uppgift är att bygga och vårda långsiktiga relationer med både våra kunder och våra kandidater. Du är själva ansiktet utåt för vårt företag och arbetar aktivt med att skapa starka band med beslutsfattare inom SME-segmentet.

Dessutom innebär rollen ett spännande ansvar för att leda och stötta våra fantastiska konsulter. Du är deras främsta stöd och guidar dem genom alla aspekter av personalansvaret, från kontraktshantering och lönesättning till genomförande av givande medarbetarsamtal.

Dina uppdrag kommer att inkludera:

Att bygga nätverk både med kunder ochkandidater.
Att identifiera möjligheter och utmaningar på den lokala marknaden för att säkerställa en perfekt matchning mellan våra kunders behov och våra kandidaters kompetenser.
Rekrytering av konsulter till ditt team.
Att vara en drivande kraft för tillväxt utveckling i vår region, där du aktivt bidrar till att öka vår närvaro och framgång.


Om dig

Vi letar efter dig, gärna med en högskoleutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet inom liknande roller. Du känner dig hemma i en affärsorienterad miljö och lockas av en roll som inkluderar strategisk rådgivning, proaktiv försäljning, relationsbyggande och personalansvar.

Utöver dina erfarenheter är dina personliga egenskaper avgörande för att du ska lyckas i rollen. Din goda energi och ditt engagemang i dina interaktioner bidrar till att du skapar långvariga relationer. Du vet värdet av att vara både pedagogisk och rådgivande och du har en naturlig förmåga att coacha och guida människor. Svenska och engelska behärskar du flytande i tal och skrift och du har en skicklighet i att navigera genom digitala verktyg och system.

Du trivs i ett högt tempo med dagliga kund- och kandidatkontakter och gillar att arbeta utifrån uppsatta mål. Du är den som tar initiativ, är organiserad och älskar att ha många bollar i luften samtidigt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt härliga team där varje dag är en möjlighet att växa och blomstra.

Förutom ett intressant arbete erbjuder Meritmind:??


Kompetensutveckling, bland annat via vår utbildningsportal och interna/externa utbildningar.
Ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras.
Möjlighet att vara med i utvecklingsprojekt inom och utanför ditt arbetsområde.
Roliga hälsofrämjande aktiviteter.
Konferenser och kickoffer.
Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån.
Förmåner genom?Benify som är vår förmånsportal.


Om Meritmind

Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Läs mer på meritmind.se



Är du intresserad?

Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Lajla Dzebic på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Meritmind.

Sista ansökningsdag är 28 april 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR.



EISS Rekrytering & Search

EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till Saab Huskvarna

Läs mer Feb 20
Är du skicklig på att kommunicera och samarbeta med människor på alla nivåer inom ett företag? Vill du fördjupa dina kunskaper som rekryteringsspecialist? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Vi söker en rekryteringsspecialist som kan hjälpa oss att hitta de bästa talangerna för att stärka Saabs organisation.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 20 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Du utgör ett konsultativt stöd till Saabs chefer och HR Business Partner där du med din expertis i personbedömning hjälper Saab att hitta rätt person till rätt plats. Eftersom Saab är ett företag inom försvarsindustrin kommer du komma i kontakt med kandidater ur ett säkerhetsperspektiv, vilket innebär en ytterligare dimension av personbedömningen.
Personlighets- och förmågestester används i rekryteringsprocessen tillsammans med leverantören Aon (Cut-e). Du kommer också ha möjlighet att fördjupa dig inom något område som du brinner lite extra för, exempelvis systemfrågor, Employer branding, förbättringsarbete, säkerhetsfrågor mm.

Som rekryterare på Career Center kommer du att ansvara för rekryteringsprocessen på Saab som inkluderar:
• Kravprofil
• Publicering av annonser
• Möten med rekryterande chefer
• Utförande av intervjuer, bedömningar
• Säkerhetsbedömningsintervjuer och referenstagning


Din profil
Vi söker dig som har en avslutad utbildning inom HR (eller motsvarande) på universitetsnivå och har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området. Du har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du är certifierad i Aon Assessment.

Du kommer ingå i ett team av flera rekryterare så vi ser gärna att du bidrar med härlig energi, flexibilitet och god samarbetsförmåga. I rollen ingår samtidigt mycket eget ansvar då du driver egna rekryteringsprocesser självständigt, vilket gör att du också behöver ha en stark beslutsförmåga. Precis som på många andra företag har även vi en del administrativt arbete, vilket du med fördel tar dig an på ett strukturerat och ordningsamt sätt.

Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Respekt och värdighet bör vara ledord för dig i alla sammanhang. Vi tror att ett öppet klimat, där olikheter uppskattas och åsikter välkomnas, är en förutsättning för vår framtida utveckling.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 1 år via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog, linda.algeskog@skill.se alternativt Gentonis Gjikokaj, gentonis.gjikokaj@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till Saab Huskvarna

Läs mer Feb 1
Är du skicklig på att kommunicera och samarbeta med människor på alla nivåer inom ett företag? Vill du fördjupa dina kunskaper som rekryteringsspecialist? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Vi söker en rekryteringsspecialist som kan hjälpa oss att hitta de bästa talangerna för att stärka Saabs organisation.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 20 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Du utgör ett konsultativt stöd till Saabs chefer och HR Business Partner där du med din expertis i personbedömning hjälper Saab att hitta rätt person till rätt plats. Eftersom Saab är ett företag inom försvarsindustrin kommer du komma i kontakt med kandidater ur ett säkerhetsperspektiv, vilket innebär en ytterligare dimension av personbedömningen.
Personlighets- och förmågestester används i rekryteringsprocessen tillsammans med leverantören Aon (Cut-e). Du kommer också ha möjlighet att fördjupa dig inom något område som du brinner lite extra för, exempelvis systemfrågor, Employer branding, förbättringsarbete, säkerhetsfrågor mm.

Som rekryterare på Career Center kommer du att ansvara för rekryteringsprocessen på Saab som inkluderar:
• Kravprofil
• Publicering av annonser
• Möten med rekryterande chefer
• Utförande av intervjuer, bedömningar
• Säkerhetsbedömningsintervjuer och referenstagning


Din profil
Vi söker dig som har en avslutad utbildning inom HR (eller motsvarande) på universitetsnivå och har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området. Du har en mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du är certifierad i Aon Assessment.

Du kommer ingå i ett team av flera rekryterare så vi ser gärna att du bidrar med härlig energi, flexibilitet och god samarbetsförmåga. I rollen ingår samtidigt mycket eget ansvar då du driver egna rekryteringsprocesser självständigt, vilket gör att du också behöver ha en stark beslutsförmåga. Precis som på många andra företag har även vi en del administrativt arbete, vilket du med fördel tar dig an på ett strukturerat och ordningsamt sätt.

Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Respekt och värdighet bör vara ledord för dig i alla sammanhang. Vi tror att ett öppet klimat, där olikheter uppskattas och åsikter välkomnas, är en förutsättning för vår framtida utveckling.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 1 år via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog, linda.algeskog@skill.se alternativt Gentonis Gjikokaj, gentonis.gjikokaj@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Adecco Sweden AB .

Spontanansökan som lagerarbetare med truckkort

Truckförare
Läs mer Mar 25
Vi söker dig som har truckkort A1-4 och B1-4. Det är viktigt att man har en vilja att lära sig och har rätt inställning på plats. Du är flytande i det svenska språket, både i tal och skrift. Körkort B samt tillgång till bil är ett krav!

Detta är tjänsten för dig som har lätt för att samarbeta, stötta och fungerar bra med andra. Du har enkelt för att ta till dig arbetsinstruktioner både muntligt och skriftligt. Du är flexibel, prestigelös, ansvarstagande och trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo.

När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig mot spontanansökande som truckförare mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst. Det finns ingen förutbetämt datum därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Viktigt för tjänsten är
- Truckkort A1-4 och B1-4 enligt TLP10
- Van vid truckkörning
- Svenska i tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker på löpande basis och Adecco erbjuder både anställning och möjlighet till direktrekrytering till företaget. Annonsen är utifrån ett proaktivt syfte.
Om oss
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. www.adecco.se
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Hawar Ahmed via Hawar.Ahmed@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Tillsättning sker löpande, välkommen med din ansökan!

Sökord: Montör, Industri, Industrimedarbetare, Truck, Maskinoperatör, Jönköping, Adecco

Ansök nu

Medborgarskolan Region Öst söker en driven Ekonomicontroller

Ekonomichef
Läs mer Mar 22
Vi letar efter en erfaren och analytisk ekonomicontroller för att leda och optimera vår ekonomifunktion. I rollen kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa ekonomisk stabilitet och att arbetet bedrivs enligt våra ekonomiska riktlinjer.

Medborgarskolan finns över hela Sverige genom våra cirka 70 lokalkontor. Här erbjuder vi folkbildning både i egen regi och tillsammans med föreningar och andra samarbetspartners. På många orter erbjuder vi också uppdrag och skolverksamhet.
Medborgarskolan består sju ideella föreningar – en riksorganisation och sex regioner - som var för sig är självständiga juridiska personer med fullt ansvar för den egna verksamheten inom folkbildning, uppdrag och skolor.
Region Öst omfattar Blekinge, Jönköpings, Kalmar, Kronobergs och Östergötlands län.
Regionen har nio lokalkontor, ca 60 medarbetare samt cirka 400 kurs- och cirkelledare. Regionen driver också Dackebackens musikförskola och tre dagliga verksamheter för vuxna med funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer:
https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/var-organisation/

Arbetsuppgifter:
• Löpande ekonomisk analys

• Leder det regionala budgetarbetet
• Rapporterar till styrelse och budgetansvariga
• Likviditetsplanerar
• Ansvarar för det regionala bokslutsarbetet och deltar i det nationella bokslutsarbetet
• Deklarationer
• Projektledare för bidragen, ansökningar och processer
• Ekonomistyrning
• Avtal och kvalitetsansvarig
• Ingå i ledningsgruppen

Vem är du?
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi från universitet eller högskola. Du har många års arbetslivserfarenhet av en likande roll och har dokumenterade kunskaper inom budgetarbete, bokföring, månads-, kvartals- och årsbokslut. Att ta fram pedagogiska ekonomiska rapporter ligger dig varmt om hjärtat och att driva vårt bidragsarbete och säkerställa genomförandet är ett genuint engagemang för dig. Du besitter mycket god vana av Excel eftersom det används dagligen i arbetet.
Du kan på ett enkelt sätt kan förklara ekonomi för människor på olika nivåer och du tycker om att skapa goda relationer med andra. Att hantera utmaningar och lösa problem som uppstår är något som engagerar dig. Du trivs i en roll där du med ansvarskänsla och noggrannhet driver ditt arbete framåt och medverkar till utveckling genom ett proaktivt och självständigt arbetssätt. Kvalitetsfrågor ligger dig varmt om hjärtat och du leder arbetet med kvalitets-kontroll av vår bildningsverksamhet.
I din roll som ekonomicontroller agerar du rådgivare och stöttar oss med din expertis inom ekonomi. Du värdesätter att Medborgarskolan som ideell förening återinvesterar överskott i verksamheten med tydliga värderingar som utgångspunkt.

Det är meriterande med goda kunskaper i Ppt, EOS och Visma och yrkeserfarenhet av ekonomiarbete i skolmiljö.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Linda Josefsson, Adecco, vid frågor kontakta henne på 0736-847707

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning så klicka på länken längst ner och sök.
Vi undanber oss ansökningar via mail och din ansökan ska vara skriven på svenska.

Sista ansökningsdag 2024-03-21 vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med din ansökan.

Om rekryteringsprocessen
Adecco använder sig av personlighetstester som skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.

Varmt Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fler utvecklingsinriktade tekniker till Elgiganten Logistik

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Dec 21
Är du teknikern som genom erfarenhet ser lösningar i stället för problem? Är du den som vill arbeta med andra mycket tekniskt intresserade för att lära dig nya sätt att lösa avancerade utmaningar på? Har du en teknisk bakgrund och utbildning? Då vill vi mycket gärna lära känna dig mer!

En arbetsdag:
Som tekniker hos oss får du en bred och viktig roll med många olika arbetsmoment inom vår verksamhet. Du kommer ha en roll i vårt arbete där förebyggande underhåll, förbättringar och felsökningar kommer att vara en del i det dagliga arbetet. Det blir därför en tjänst med stor variation där förmågan att kunna hantera olika typer av projekt och arbetsuppgifter är av yttersta vikt..

Hos oss är ingen dag den andra lik men för att du ska få en inblick i hur en vanlig dag kan se ut:
• Genomföra förebyggande och avhjälpande underhåll på automationsutrustningen
• Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
• Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
• Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
• Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
• Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
• Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Vem trivs hos oss?
Du har ett stort tekniskt intresse och teknisk yrkeserfarenhet sedan minst 4 år tillbaka. Vi ser att teknisk bakgrund inom tex el, mekanik eller pneumatik är viktigt och automation är meriterande. I grunden har du en teknisk gymnasieutbildning.
Har du kunskaper inom PLC, Bus-system eller erfarenhet av att arbeta med Lean så är det meriterande. Det kan vara så att du i grunden är utbildad bilmekaniker och vill meka med något annat än bilar under arbetstid.
Du bör uppskatta att ha olika projekt i gång samtidigt där din förmåga av att prioritera och lägga upp arbetet blir viktigt för att få verksamheten att flyta. Även om vissa jobb är återkommande så kommer det vara stor variation på arbetsuppgifterna vilket gör att du måste tycka om att arbeta med varierade arbetsuppgifter.
Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift.
Arbetstiden är två – skift alt nattskift och vid något tillfälle kan Jour förekomma vilket innebär en inställelse inom 1 h. Körkort B är ett krav.
Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper när vi rekryterar till denna tjänst. Att vilja lära sig något nytt och att hela tiden bidra med en positiv inställning och engagemang ser vi som viktiga personliga egenskaper. Eftersom du kommer jobba med projekt och produkter där andra medarbetare har fått problem kommer det krävas att du har en god samarbetsförmåga och bra servicekänsla.

Elgiganten Logistik - Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.

Vill du vara en del av något större?
Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig!
Vill du veta mer om oss? Klicka gärna vidare nedan.

https://elgigantenlogistik.se/om-oss/

https://www.youtube.com/watch?v=bFpsSnfxJ8Q

Intresserad av tjänsten?
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på
länken längst ner.
I den här rekryteringen samarbetar Elgiganten Logistik med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 0736-847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av personlighetstester, videointervjuer och ev, som sista del, ett arbetsprov, som en del av urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail.
Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.
I samband med din ansökan görs en bakgrundskontroll.

Varmt Välkommen med din ansökan!

 

Sökord
Teknik, Underhållstekniker, Elgiganten Logistik, Adecco, Jönköping, Mekanik, PLC, El, Underhåll, Bilmekaniker.

Ansök nu

Kundansvarig säljare till lokalt företag

Account manager
Läs mer Mar 15
Nu söker vi en erfaren kundansvarig säljare till ett väletablerat företag i centrala Jönköping!
Om tjänsten
Vi söker dig som är måldriven och brinner för relationsbyggande till en säljroll med fantastiska möjligheter inom företaget och för personlig utveckling. I din roll som kundansvarig säljare ansvarar du för hela säljprocessen dels på egen hand, dels med samarbete i hela organisationen: från första kundkontakt till att förhandla och skriva avtal. Du är en viktig del av ett högpresterande team med en central roll i företagets tillväxt.
Om arbetsuppgifterna:
• Arbeta med inkommande förfrågningar
• Aktivt bearbeta kunder inom tilldelat kundsegment och
vidareutveckla befintliga affärer
• Ansvara för offert- och uppföljningsarbetet
• Regelbundet kartlägga och analysera kundernas beteenden och behov
• Månatligen redogöra för utvecklingen och eventuella avvikelser från mål
• Ansvara för uppföljning av leveranser till kund efter försäljning
Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start omgående (eller överenskommelse) och inleds med sex månaders provanställning med goda chanser till förlängning (+6 månader). Tjänsten är baserad i centrala Jönköping med resor förekommande periodvis samt flexibilitet att jobba på distans vissa dagar.
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom kundrelationer och försäljning. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift är mycket viktigt för att lyckas i rollen. Datorsystem-vana och erfarenhet av CRM-system som t.ex. Salesforce är plus. Du är en glad och kreativ person som tycker om att lösa problem och att överträffa dina mål. Vi lägger stor vikt på personlighet, attityd, och driv.
Viktigt men inte ett krav för denna tjänst:
• Minst 3 års erfarenhet av försäljning
• Gärna erfarenhet av komplex försäljning inom energibranschen eller tjänstebaserade företag
• Gärna erfarenhet av försäljning till och/eller arbete inom fastighetsbranschen
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se eller 073- 684 73 10
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Juniora ekonomer: registrera CV / spontanansökan

Finansekonom
Läs mer Feb 1
Vi söker dig som har en junior roll inom ekonomi och/eller löneadministration till olika kunder i Jönköping. Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag!
Vi söker följande roller:
- Ekonomiassistenter
- Redovisningsekonomer
- Löneadministratörer
När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig inte mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst och finns med andra ord inget slutdatum för annonsen. Därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Om dig
Vi ser gärna att ni har eftergymnasial utbildning relevant inom ekonomi. Vidare ser vi att du som person är driven, flexibel och social samt är flytande i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Seniora ekonomer: registrera CV / spontanansökan

Ekonomichef
Läs mer Feb 1
Vi söker dig som har en erfaren roll inom ekonomi och/eller löneadministration till olika kunder i Jönköping. Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag! Detta är ett bra första steg för dig som bedriver eget företag och vill testa på en interimslösning på ett uppdrag eller ta nästa steg i din karriär!
Vi söker följande roller:
- Redovisningsekonomer
- Lönespecialister
- Business Controller
- Financial Controller
- Redovisningsansvarig
- Redovisningschef
- Koncernredovisare
När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig inte mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst och finns med andra ord inget slutdatum för annonsen. Därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Om dig
Vi ser gärna att ni har eftergymnasial utbildning relevant inom ekonomi. Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom något utav ovanstående områden. Vidare ser vi att du som person är driven, flexibel och social samt är flytande i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.

På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu