Jönköping: Talent Acquisition Assistent till Sesol

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Assistent till Sesol i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-20 // Varaktighet: Heltid

Vill vara en del av ett växande företag som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter med medarbetaren i fokus? Skicka då in din ansökan redan idag, rätt person kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som kommer stötta våra Rekryterare/Talent Acquisition samt tillhörande administration. Du kommer arbeta tätt ihop med övriga i teamet som idag består av HR-chef, HR-administratör, HR-Generalist, Rekryterare/TA och vårt utbildningsteam! Vi har även Anna vår HR-assistent på plats som är behjälplig vid sidan av sina studier.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer omfatta bland annat att stötta HR och chefer med rekrytering och övriga ärenden kopplade till rekryteringsprocessen. Delar av din dag kommer bestå av telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning, boka intervjuer, avtal och research samt förberedelser inför mässor.

Funktionen idag är i en spännande övergång där vi framåt kommer arbeta med delar av vårt Employer Brand ihop med rekryteringen. Vi tror att du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med idéer och nya tankesätt.

Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom rekrytering och har en god administrativ förmåga och är serviceminded. Vi är i en tillväxtfas och ser det som meriterande om du arbetat i en liknande miljö med stor flexibilitet i din vardag. Rekryteringen sker mot både arbetare såväl som tjänstemän.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR eller motsvarande. Kanske är du nyutexaminerad och har arbetat något år inom rekrytering. För att trivas i rollen hos oss ska du ha erfarenhet inom rekrytering eller annan typ av assisterande roll.

Vad innebär det att arbeta hos Sesol?

- Mycket frihet under ansvar
- Vara med och bygga vår HR-funktion tillsammans med fantastiska kollegor där samarbete är key!
- Du får vara med och påverka de beslut som fattas för vår funktion
- Goda förmåner och bra arbetsvillkor
- Friskvårdsbidrag
- Skandias hälsoförsäkring
- Delta i vårt tävlingsupplägg Golden League med fina priser varje månad




Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Omgående

Anställningsvillkor: Heltid start omgående.



Välkommen in med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Amanda Högberg Bitici på 076 002 68 24.

OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida. Sista ansökningsdagen är 2022-08-15. På grund av semesterperioden kan svarstiden vara lite längre.

s
Om Sesol AB

Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i 8 andra städer bland annat Kalmar, Helsingborg, Stockholm, Göteborg och Örebro.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Researcher, rekrytering

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Researcher, rekrytering.

Junior Rekryteringsassistent till Nåvi

Läs mer Okt 14
Om oss

Nåvi hjälper människor och företag att ta steget till nästa nivå. Genom att rekrytera rätt person till varje position skapar vi de bästa förutsättningarna för utveckling som håller i längden. För oss handlar det om mer än enbart kvalifikationer och meriter - vi tror att personlighet och starka relationer är de avgörande ingredienserna.

Utmaningen

Nåvi växer och nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill vara med på vår resa. Vi söker dig som gillar att jobba med människor och som vill hjälpa oss att utveckla och marknadsföra Nåvi på bästa sätt.

Som rekryteringsassistent hos oss kommer ditt huvudansvar vara att söka efter rätt kandidater för våra uppdrag.

Dina huvudsakliga arbetsområden:

- Söka och kontakta kandidater, framför allt via LinkedIn och vår egen kandidatdatabas

- Referenstagning
- Boka nykundsmöten
- Allmänt administrativt arbete i våra CRM system
- Kontinuerliga uppföljningar med rekryterare och affärsutvecklare



Du har flera processer i gång parallellt och gillar att tempot är högt och att våra kunder har höga krav på vår leverans - det triggar dig men ställer också krav på god prioriteringsförmåga och ett lösningsorienterat mindset.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att bygga relationer och långsiktiga samarbeten. Du har ett eget driv, entreprenörskap samt är ansvarstagande och kvalitetsfokuserad.

Du är glad, trevlig och social samt gillar och utmanas av att få jobba i ett litet bolag i en bred roll med en personlig och familjär atmosfär.

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning
- Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska
- Kunskap i Microsoft Office
- Körkort B


Det är meriterande om du har Erfarenhet av branschen eller besläktad bransch.

Känns det här som du? - Tveka inte att höra av dig till oss.

Vi kommer lägga allra störst vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till vårt härliga gäng

Ansök nu

Headhunter till Poolia Jönköping

Läs mer Feb 16
Brinner du för rekrytering och att hitta rätt individ till rätt plats? Värdesätter du att ha roligt på jobbet och vill vara del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Nu har vi den perfekta chansen för dig! På Poolia Jönköping arbetar vi med tillsättning av kvalificerad kompetens inom tjänstemannasektorn. Vår rekryteringsaffär är i stark tillväxt och vi står inför ett spännande år 2023 med fantastiska möjligheter. För vår fortsatta resa söker vi därför en ambitiös och resultatinriktad Headhunter för att attrahera de bästa talangerna till våra kunduppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du är placerad på vårt vackra kontor i Jönköping med utsikt över Vättern.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Headhunter väntar en fartfylld vardag för dig som vill arbeta med rekrytering. Du projektleder tillsammans med vårt engagerade team hela rekryteringsprocessen och har huvudansvar för search och headhunting. Det innebär att du identifierar relevanta profiler, kontaktar och genom samtal väcker intresse för pågående rekryteringsuppdrag. Ett av dina främsta verktyg blir LinkedIn, men enbart din kreativitet sätter gränser för i vilka kanaler du hittar rätt talanger. För att lyckas håller du dig uppdaterad genom löpande analys och marknadsuppföljning på branschförändringar, kundföretag och potentiella kandidater. I samarbete med dina kollegor genomför du även personlighetsbedömningar och säkerställer en god kandidatupplevelse under hela rekryteringsprocessen. Därutöver har du en kontinuerlig kundkontakt och bidrar genom affärsfokus till merförsäljning av våra tjänster.

Vi erbjuder ett guldläge för dig som vill matcha kandidater med en bred variation av rekryteringsuppdrag i olika branscher. Du får lära känna våra specialistområden inom tjänstemannasektorn och agera konsultativt mot inspirerande kundföretag i deras kompetensförsörjning. Hos oss finns styrkan av att ingå i en innovativ koncern med teknik i framkant samtidigt som vi präglas av ett familjärt klimat med stor frihet och närhet till beslutsvägar. För dig med ambitioner finns alla förutsättningar för att utvecklas till en specialist i din roll och bidra till nytänkande satsningar och projekt på kontoret. Idag består vi av totalt åtta fantastiska kollegor med stor arbetsglädje och hög gemenskap. Vi ser fram emot att välkomna just dig som vår nästa viktiga lagspelare i teamet!

Vem är du?
Vi söker dig med ett genuint intresse för människor och rekrytering i kombination med en relevant akademisk utbildning. För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper det allra viktigaste och vi ser potentialen i dig som är ambitiös, kommunikativ och handlingskraftig. Du når resultat genom att vara uthållig, uppfinningsrik och orädd för att hitta nya kreativa tillvägagångssätt. En av dina starka egenskaper är att du är analytisk med förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt. Du har ett serviceinriktat bemötande och tycker om att agera konsultativt gentemot kund. Då rollen innefattar många kontaktytor är du socialt utåtriktad, förtroendeingivande och duktig på att skapa långsiktiga relationer. För dig är det en självklarhet att driva dina egna ansvarsområden, samtidigt som du alltid bidrar till en positiv teamkänsla. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice, försäljning och/eller HR ser vi det som meriterande.

Poolias verksamhet
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som – tillfälligt eller permanent – tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.

Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Headhunter till Poolia Jönköping

Läs mer Feb 16
Brinner du för rekrytering och att hitta rätt individ till rätt plats? Värdesätter du att ha roligt på jobbet och vill vara del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Nu har vi den perfekta chansen för dig! På Poolia Jönköping arbetar vi med tillsättning av kvalificerad kompetens inom tjänstemannasektorn. Vår rekryteringsaffär är i stark tillväxt och vi står inför ett spännande år 2023 med fantastiska möjligheter. För vår fortsatta resa söker vi därför en ambitiös och resultatinriktad Headhunter för att attrahera de bästa talangerna till våra kunduppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du är placerad på vårt vackra kontor i Jönköping med utsikt över Vättern.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Headhunter väntar en fartfylld vardag för dig som vill arbeta med rekrytering. Du projektleder tillsammans med vårt engagerade team hela rekryteringsprocessen och har huvudansvar för search och headhunting. Det innebär att du identifierar relevanta profiler, kontaktar och genom samtal väcker intresse för pågående rekryteringsuppdrag. Ett av dina främsta verktyg blir LinkedIn, men enbart din kreativitet sätter gränser för i vilka kanaler du hittar rätt talanger. För att lyckas håller du dig uppdaterad genom löpande analys och marknadsuppföljning på branschförändringar, kundföretag och potentiella kandidater. I samarbete med dina kollegor genomför du även personlighetsbedömningar och säkerställer en god kandidatupplevelse under hela rekryteringsprocessen. Därutöver har du en kontinuerlig kundkontakt och bidrar genom affärsfokus till merförsäljning av våra tjänster.

Vi erbjuder ett guldläge för dig som vill matcha kandidater med en bred variation av rekryteringsuppdrag i olika branscher. Du får lära känna våra specialistområden inom tjänstemannasektorn och agera konsultativt mot inspirerande kundföretag i deras kompetensförsörjning. Hos oss finns styrkan av att ingå i en innovativ koncern med teknik i framkant samtidigt som vi präglas av ett familjärt klimat med stor frihet och närhet till beslutsvägar. För dig med ambitioner finns alla förutsättningar för att utvecklas till en specialist i din roll och bidra till nytänkande satsningar och projekt på kontoret. Idag består vi av totalt åtta fantastiska kollegor med stor arbetsglädje och hög gemenskap. Vi ser fram emot att välkomna just dig som vår nästa viktigare lagspelare i teamet!

Vem är du?
Vi söker dig med ett genuint intresse för människor och rekrytering i kombination med en relevant akademisk utbildning. För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper det allra viktigaste och vi ser potentialen i dig som är ambitiös, kommunikativ och handlingskraftig. Du når resultat genom att vara uthållig, uppfinningsrik och orädd för att hitta nya kreativa tillvägagångssätt. En av dina starka egenskaper är att du är analytisk med förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt. Du har ett serviceinriktat bemötande och tycker om att agera konsultativt gentemot kund. Då rollen innefattar många kontaktytor är du socialt utåtriktad, förtroendeingivande och duktig på att skapa långsiktiga relationer. För dig är det en självklarhet att driva dina egna ansvarsområden, samtidigt som du alltid bidrar till en positiv teamkänsla. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice, försäljning och/eller HR ser vi det som meriterande.

Poolias verksamhet
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av kvalificerade tjänstemän innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag förser vi företag och organisationer med den kompetens som – tillfälligt eller permanent – tillgodoser deras behov av kvalificerade tjänstemän.

Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!

Ansök nu

Junior Rekryteringsassistent till Nåvi

Läs mer Sep 27
Om oss

Nåvi hjälper människor och företag att ta steget till nästa nivå. Genom att rekrytera rätt person till varje position skapar vi de bästa förutsättningarna för utveckling som håller i längden. För oss handlar det om mer än enbart kvalifikationer och meriter - vi tror att personlighet och starka relationer är de avgörande ingredienserna.

Utmaningen

Nåvi växer och nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill vara med på vår resa. Vi söker dig som gillar att jobba med människor och som vill hjälpa oss att utveckla och marknadsföra Nåvi på bästa sätt.

Som rekryteringsassistent hos oss kommer ditt huvudansvar vara att söka efter rätt kandidater för våra uppdrag.

Dina huvudsakliga arbetsområden:

- Söka och kontakta kandidater, framför allt via LinkedIn och vår egen kandidatdatabas


- Referenstagning


- Boka nykundsmöten

- Allmänt administrativt arbete i våra CRM system
- - Kontinuerliga uppföljningar med rekryterare och affärsutvecklare


Du har flera processer i gång parallellt och gillar att tempot är högt och att våra kunder har höga krav på vår leverans - det triggar dig men ställer också krav på god prioriteringsförmåga och ett lösningsorienterat mindset.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att bygga relationer och långsiktiga samarbeten. Du har ett eget driv, entreprenörskap samt är ansvarstagande och kvalitetsfokuserad.

Du är glad, trevlig och social samt gillar och utmanas av att få jobba i ett litet bolag i en bred roll med en personlig och familjär atmosfär.

Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning
- Skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i svenska och engelska
- Kunskap i Microsoft Office
- Körkort B


Det är meriterande om du har Erfarenhet av branschen eller besläktad bransch.

Känns det här som du? - Tveka inte att höra av dig till oss.

Vi kommer lägga allra störst vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega till vårt härliga gäng

Ansök nu

HR Praktik på Randstad Jönköping

Läs mer Okt 26
Arbetsbeskrivning
Söker du praktikplats inom HR under våren 2023?  Vill du lära dig mer om rekrytering och breda HR frågor? Vill du bli en del av världens största HR-företag? Kom då och gör din praktik hos oss! 

Vi på Randstad Inhouse i Jönköping kommer i vår kunna erbjuda en utvecklande praktikplats inom kompetensförsörjningsfrågor, vilket är vårt expertområde. Randstad kontoret är beläget mitt i centrala Jönköping. 
Som praktikant hos oss på Randstad Inhouse i Jönköping så kommer du få arbeta med en av våra största kunder där du kommer få inblick i rekryteringsprocesser samt vara delaktig i olika personalärenden. Du får jobba tillsammans med ett glatt gäng och för rätt person kan det finnas möjlighet att efter avslutad praktik kunna arbeta hos oss på sidan av studierna.

Ansvarsområden
Som praktikant kommer du få testa på ansvaret i rollen som kandidatansvarig där exempel på arbetsuppgifter är:


Vara med på kundbesök
Ta referenser
Skriva annonser
Läsa igenom CV:n och stötta upp i urvalsprocessen
Telefonintervjuer av kandidater
Genomföra intervjuer
Bevaka kandidatmarknaden i sociala kanaler som t.ex jobbgrupper på Facebook
Hantera spontanansökningar och ta kontakt med potentiella kandidater
Delta på interna möten


Kvalifikationer
Vi tror att du är:
Studerande på personalvetarprogrammet. 
Organiserad
Framåt
Kommunikativ
Tycker om att jobba med människor
Bor i Jönköping eller i närområdet




Är du den personen vi letar efter?
Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansökan

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Sesol AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Sesol AB .

Rekryterare/Talent acquisition, vikariat

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 20
Vill du bli en del av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt framgångsrika talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. I uppdraget kommer du ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Tjänsten är ett vikariat på 1 år med möjligheter till förlängning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR för uppdraget. Kanske studerar du idag och tar examen till sommaren 2024. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har relevant högskoleutbildning

- är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.

Om anställningen

Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Vikariat



Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Installationschef Sverige!

Platschef, anläggning
Läs mer Feb 22
Vill du ha en ledande roll i ett av nordens största bolag inom solenergi och bidra till en hållbar framtid? Ansök redan idag och kliv in i värmen hos oss på Sesol!

Din framtida utmaning
Rollen som Installationschef Sverige innebär ett övergripande ansvar för ledning och strategisk planering av installationsverksamheten. Uppdraget innebär att utveckla, implementera och säkerställa effektiva och likvärdiga processer inom hela installationsområdet och dess olika regioner samt orter. Ansvaret sträcker sig över flera områden såsom ledarskap och utveckling av installationsavdelningen, operativ effektivitet, budgetförvaltning, samarbete med andra avdelningar, arbetsmiljöansvar, kvalitetsarbete och kundnöjdhet. Du förväntas utforma mål, nyckeltal och strategi för att uppnå företagets övergripande mål. I rollen har du även personalansvar för våra regionala installationschefer där du leder med med ett coachande och inkluderande förhållningssätt.

Uppdraget innebär vidare ansvar för budgetplanering med tillhörande uppföljningar och prognoser. Du kommer att utforma relevanta nyckeltal som du analyserar för att utvärdera effektivitet, kvalitet med tillhörande handlingsplaner. Vidare förväntas du lägga stort fokus på kundnöjdhet där du i nära samarbete med andra avdelningar kvalitetssäkrar kundresan.

Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker nu dig som som har förmågan att se en helhet och att kunna omvandla mål till aktioner och resultat. I grunden har du dokumenterad yrkeserfarenhet och utbildning inom byggnad eller installation i en ledande position. I uppdraget är du en stjärna på att balansera strategiskt, taktisk och operativ arbete. Du är vidare trygg i ditt ledarskap där du leder med ett tillitsbaserat och coachande förhållningsätt.

Vi vill att du har

- Har minst 7 års erfarenhet av liknande roll i en större organisation

- Har en relevant utbildning tex byggnadsingenjör 180 hp eller liknande

- Ledarskapsutbildning

- BAM

- Körkort

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är extra bra om du även har

- Erfarenhet från en ledande roll i ett installations/byggföretag

- Elutbildning

- BAS P/U



Detta gör livet trevligt hos oss

- Goda förmåner och arbetsvillkor

- Interna tävlingar

- Förmånsbil

- Du ingår i ett välkomnande och familjärt team



Bra att veta om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsvillkor: Heltid

Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra
att veta!

Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta TA-Chef Henric Lilja. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Teknisk Chef

Eltekniker
Läs mer Feb 14
Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.

Din framtida utmaning
Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget.

Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter.



Vem är vår perfekta matchning?
Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare. Du kommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen.

Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar.

Vi vill att du har

- Minst 5 års erfarenhet av liknande roll

- Elutbildning

- Allmän Behörighet

- Körkort

Det är extra bra om du även har

- Erfarenhet inom solcellsbranschen

- Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning

Detta gör livet trevligt hos oss

- Goda förmåner och arbetsvillkor

- Interna tävlingar

- Du ingår i ett välkomnande och familjärt team



Bra att veta om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsvillkor: Heltid

Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra
att veta!

Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Employer branding specialist!

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 15
Din framtida utmaning
Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Vi söker nu efter en specialist inom employer branding för att utveckla vårt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya talanger. Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla Sesols positionering på arbetsmarknaden som en attraktiv arbetsgivare och bidra till företagets kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Du kommer att tillhöra talent acquisition teamet men även arbeta i nära samarbete med vår marknadsavdelning.

Som employer branding specialist hos oss kommer du arbeta med både operativa och strategiska frågor inom området. I rollen kommer du att få ansvar för att utforma och utveckla en employer branding strategi med tillhörande implementering och efterlevnad. I detta ingår det att definiera mål och nyckeltal samt genomförande av strategins tillhörande handlingsplaner och aktiviteter. Du kommer även ha ansvar för att bygga upp proaktiva kandidatnätverk med tillhörande kommunikationsplaner.

Vem är vår perfekta matchning?
För att trivas i rollen som employer branding specialist hos oss vill vi att du har erfarenhet av att framgångsrikt leda arbete inom employer branding. Du har en förmåga att leda stora projekt och få saker att hända. Vi letar efter dig med både strategiska och operativa förmågor som är orädd, har ett kreativt tänkande och vill vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande tillväxtbolag. Vidare tror vi att du delar samma värderingar som oss. Hos oss har vi identifierat framgång i drivna och engagerade medarbetare som vågar vara nytänkande. För oss är den interna företagskulturen ovärderlig. Oavsett vem du är och vilken avdelning du tillhör låter vi den familjära känslan genomsyra hela Sesol.

Vi vill att du

- har högskoleutbildning inom relevant område.

- har minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda arbete inom employer branding.

- är flexibel och van vid att arbeta i en tillväxtfas och trivs med att leda projekt och människor.

- har goda kunskaper inom kommunikation och digital marknadsföring.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid.



Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: henric.lilja@sesol.se Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Senior rekryterare/Talent Acquisition till Sesol!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 5
Har du mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning och vill vara en del av ett av Sveriges största och mest växande företag inom solenergi? Skicka då in din ansökan redan idag!

Din framtida utmaning

Som rekryterare på Sesol arbetar du med företaget kortsiktiga och långsiktiga kompetensförsörjningsbehov. Du kommer bli en viktig del av vårt talent acquisition team där vi målinriktat arbetar för att attrahera och rekrytera nya fantastiska medarbetare. Ditt huvudfokus kommer vara på rekrytering av säljare där du kommer ha ansvar för hela rekryteringsprocessen. Detta innefattar search, kravprofil & annons till kompetensbaserade urval, intervjuer, kvalitetssäkring och referenser.

Som rekryterare är du ansiktet utåt mot våra kandidater och presumtiva medarbetare. Du kommer här bygga upp långsiktiga och förtroendefulla relationer. En annan viktig del av tjänsten är search och att bygga upp kandidatnätverk. Här vill vi att du tar initiativ och hittar nya innovativa metoder som bidrar till utveckling och vår framtida kompetensförsörjning.

Vem är vår perfekta matchning?

Vi söker dig med mångårig erfarenhet av rekrytering inom försäljning. Du älskar att arbeta i team och drivs av att komma med nya kreativa tankesätt och idéer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är trygg i din yrkesroll och trivs med att få ett stort eget ansvar där du får ta initiativ till utveckling.

Vi vill att du:

- har minst 5-7 års yrkeserfarenhet av rekrytering inom försäljning
- har relevant högskoleutbildning
- har goda kunskaper inom search

- är flexibel och van vid att arbeta i bolag med stor tillväxt

- älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling.


Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom employer branding.

Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt ök

Anställningsvillkor: Heltid


Om Sesol AB

Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Välkommen in med din ansökan idag!

Ansök nu

Försäljningschef Sverige B2C till Sesol!

Försäljningschef
Läs mer Feb 14
Din framtida utmaning
Sesol är ett av Sveriges största bolag inom solenergi och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Som försäljningschef B2C i Sverige kommer du att ha en nyckelfunktion för att Sesol ska fortsätta vara i en ledande position på den svenska marknaden. I rollen kommer du ha det yttersta ansvaret för försäljningsresultat och leda den svenska säljorganisationen.

Du kommer att vara ansvarig för utformning samt genomförande av försäljningsstrategier och mål i linje med företagets övergripande affärsplan. I detta ingår att ständigt utmana och utveckla processer för att nå resultat och kundnöjdhet. Arbetet innebär även att definiera mål och nyckeltal med tillhörande uppföljning, handlingsplan och efterlevnad. Du förväntas övervaka företages position på marknaden där du utvecklar produktutbudet baserat på marknadens behov och förändringar. I rollen ingår även personal- och arbetsmiljöansvar för våra regionala försäljningschefer. Du förväntas ta en aktiv roll i att leda arbetet för att såväl attrahera, behålla och utveckla medarbetare inom försäljningsorganisationen.

Som försäljningschef B2C i Sverige kommer du även ansvara för att implementera affärstaktiker och kundbearbetningsstrategier i syfte att öka konvertering och aktivitet. I tjänsten kommer du att rapportera till CCO.

Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker dig med mångårig erfarenhet av att framgångsrikt leda en stor försäljningsorganisation. Du har en stor strategisk samt analytisk förmåga med god förståelse för försäljningsprocesser, prospektering, affärstaktik och kundbearbetning. Som person är du trygg i ditt ledarskap med erfarenhet av att attrahera, behålla och utveckla försäljningsteam. Du är lagspelare som vill vara en del av vår fortsätta framgångsresa.

Vi vill att du har

- relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring eller affärsutveckling.

- minst 5 års erfarenhet av försäljningsledning, där minst 3 år i ledande befattning inom B2C sektorn.

- erfarenhet av personal-, budget- och arbetsmiljöansvar.

- dokumenterad erfarenhet av att skapa och implementera framgångsrika försäljningsstrategier.

Om anställningen
Lön: Fast och rörlig

Placering: Jönköping

Tillträde: Omgående

Anställningsvillkor: Heltid

Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra att veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Henric Lilja. Mail: henric.lilja@sesol.se Tel: 0735236402. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats.

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu