Jönköping: Ekonomiassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-20 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Välkommen till oss på Clavis VVS! Vi tar nu nästa steg i vår tillväxtresa där vi utökar vår verksamhet med ytterligare kollegor. Är du ekonomiassistent och vill arbeta verksamhetsnära och vara med och påverka så tror vi att du kommer att trivas bra hos oss!
Clavis AB är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Vi arbetar med såväl de stora projekten som de små inom entreprenad och service. Våra kunder är företag, privatpersoner och duktiga samarbetspartners. Vi har kontor/lager i Hovslätt strax utanför Jönköping samt ett kontor/showroom i centrala Jönköping.
Jobba hos oss
Detta är en bred roll som ekonomiassistent där du får tar ansvar för företagets ekonomi gällande
· Löpande bokföring
· Leverantörsfakturor
· Kundreskontra
· ROT ärenden
För att lyckas bra i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet inom yrket och självklart en utbildning inom ekonomi i botten. Du använder digitala plattformar och system enkelt. Vi har tidigare arbetat nära med en extern redovisningsbyrå som kommer att fortsätta vara din support. I din roll kommer du också hantera skatt-, arbetsgivar- och momsdeklarationer. Fakturering kan förekomma samt andra administrativa uppgifter såsom att samordna inför lönekörning.
Bolaget äger ett par mindre dotterbolag där ekonomiadministrationen också kommer att ingå i dina arbetsuppgifter. Har du erfarenhet inom ekonomistyrning. planering och uppföljning tycker vi det är toppen men det är ej något krav.
Du som person är ordningsam och har en stark integritet. Noggrannhet och struktur är två viktiga delar som driver dit arbete framåt och gör att du tar dina uppgifter i mål. I övrigt tror vi att du är trygg i dig själv och kan kommunicera med både medarbetare, kunder och leverantörer på ett tydligt sätt.
Du arbetar till stor del självständigt men kommer vara en del av ett administrativt team på totalt 5 personer därav kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att styra över din egen tid och arbetsplats. Du utgår från kontoret i Hovslätt men har möjlighet att välja att arbeta hemifrån en dag i veckan eller använda vårt inspirerande showroom som arbetsplats ibland.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiveter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön. Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sina kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.
Övrigt
- Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Tjänstens omfattning är minst 75%
- Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska, både tal och i skrift.
- Träning 1 tim/vecka under arbetstid
- Sök tjänsten senast 14 augusti, urval sker löpande.
- Kontakt och ansökan sker via Amanda Vallin, amanda@clavisvvs.se , 0708823907

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent.

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Jan 2
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 22
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 12
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Kundsupport/ekonomiassistent

Läs mer Mar 20
Därför är du viktig
Välkommen! Här blir du inte bara en anställd; du blir en värdefull del av Miller Badrum. Vi tror på att nära relationer och en platt organisationsstruktur är nyckeln till vår framgång. Din roll som kundsupport/ekonomiassistent är av avgörande betydelse för att säkerställa en smidig drift och enastående kundservice.
Det här är Miller Badrum
År 1903 började bröderna Justus och Fritz Miller att gjuta möbelbeslag i sin fars vapensmedja. Bolagets namn, A-B Bröderna Miller, fick pryda fasaden på en ny stor fabriksbyggnad precis intill järnvägsstationen i Bankeryd strax utanför Jönköping.
Fram till 50-talet tillverkades mest beslag till möbelindustrin och under 60– och 70-talet utvecklades verksamheten till att bli en underleverantör till stora industrier. Under 1970–80-talet introducerades segmentet badrum, och år 1978 grundades vårt systerföretag Miller From Sweden Ltd. i England.
Bolaget jobbade därefter med två verksamhetsgrenar; Millers Beslag (beslag till järn och bygghandel) och Miller Badrum (exklusiv badrumsinredning till detaljhandel) fram till 2019. Då gjordes ett vägval där man beslutade att sälja Millers Beslag för att fullt ut satsa på ”nystartade” Miller Badrum AB, Sverige. Den fortsatta resan, med gemensam katalog och webbplattform, gör vi tillsammans med vårt systerbolag i England, Miller From Sweden Ltd., som också ägs av familjen Miller.
Läs mer om oss på www.millerbadrum.se.
Vår kultur
Vi ser dig som en viktig del i vårt familjeföretag. Med en närhet till ägarfamiljen, som också är verksamma i bolaget, blir beslutsvägarna korta och du som anställd har verkligen stora möjligheter att vara med och påverka verksamhetens utveckling. Ordning och reda är viktigt för oss, och likväl vår ambition att tillverka produkter som håller över tid. På Miller Badrum har vi högt i tak och jobbar prestigelöst tillsammans för att skapa produkter av hög kvalitet och leveransprecision.
Fokus i din roll
I din roll kommer du arbeta brett inom ekonomi och administration med fokus på kundsupport.
Exempel på arbetsuppgifter:
KUNDSUPPORT genom mail och telefon
Orderregistrering
Kundsupport
Hjälpa/guida kunder om FAQ såsom monteringsanvisningar, reservdelar och reklamationer

EKONOMISYSSLOR
Dagligt ansvar för fakturering och reskontra
Kontera fakturor för attestering
Göra bankavstämningar för in- och utbetalningar

Om vi får önska
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en liknande roll inom ekonomi/kundsupport - gärna i kombination med en ekonomisk utbildning. Du uttrycker dig enkelt i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Är det rätt plats för dig?
Vi söker dig som är noggrann och organiserad i ditt arbete, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och att prioritera effektivt. Du brinner för att leverera högklassig service och har enkelt att uttrycka dig såväl i mail som telefon.
Vi ser att du är bra på att samarbeta med andra och värdesätter vikten av att bidra till en god stämning bland dina kollegor. Har du dessutom känsla för färg och form, samt ett generellt intresse för inredning, så passar du in som handen i handsken hos oss!
Stämmer beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placering Bankeryd
Du rapporterar till vd Frank Miller
Tillsvidareanställning, deltid ca 50-62,5%
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande
Vid frågor, kontakta Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45

Ansök nu

Kundreskontra Kredithandläggare till Finnvedens Lastvagnar

Läs mer Mar 14
Eftersom nuvarande Kredithandläggare axlar rollen som Kreditchef söker vi nu dennes efterträdare. Vill du representera Finnvedens Lastvagnars starka varumärke? Trivs du i en roll där du får ansvar för kreditbedömningar och kundreskontra? Då är detta tjänsten för dig. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen hos oss får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp och ansvar över kundreskontra och kredithanteringen. Tjänsten är en central funktion med samverkan inom den egna avdelningen, ut mot bolagets filialer och bankkontakter samt gentemot Volvo. Du rapporterar till CFO men har också ett nära samarbete med Kreditchefen och ekonomiteamet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

Kreditbedömningar


Hantering av kreditgränser


Bevakning av kundfordringar


Påminnelsehantering och inkassokrav


Hantering av inkassouppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser


Åldersanalyser


Stöd i finansieringsaffären


Viss fakturering


Support och utveckling


Hos oss får du en anställning i ett tryggt och stabilt bolag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. Vi är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre än vad vi var igår. Vi ser fram emot att välkomna just dig in i teamet!
Vem är du?
Vi vill arbeta med dig som har en kandidatexamen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som exempelvis ekonomiassistent och nu är redo för nästa steg. Beroende på din profil kan tjänsten anpassas något.
Som person är du den som får jobbet gjort och driver det självständigt. Du är trygg i dig själv och är lösningsorienterad när du ställs inför nya utmaningar. Framför oss ser vi en kommunikativ och nyfiken person som inte räds att kavla upp ärmarna när det behövs. Du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor och kan naturligt anpassa din approach efter olika situationer. Din generella systemvana är god och du navigerar smidigt mellan program och affärssystem. Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift.
Om verksamheten
Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,7 miljard kronor och har ca 300 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som omsätter ca 10 miljarder kronor och har 1 200 anställda.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Clavis AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Clavis AB .

VVS-montör till Clavis VVS i Jönköping

VVS-montör
Läs mer Feb 12
Jobba hos oss
Hos oss får du ett roligt och varierande arbete både inom entreprenad och service. Vi driver både egna projekt likväl som att vi agerar underleverantörer till våra duktiga samarbetspartners och kunder i Jönköping med omnejd. Tycker du det är roligt att arbeta med såväl stora projekt som små? Grymt! Då tror vi att du kommer att trivas hos oss!
Du kommer att ha erfarna kollegor runt dig där du dels få arbeta med stöd av dem men du kommer också ansvara för egna projekt/ delmoment som anpassas efter din erfarenhets- och kunskapsnivå, och att driva dessa från start till mål. Du kommer att ha daglig kontakt med kollegor, grossist, kunder samt samarbetspartners.
Vi vill att du är färdigutbildad VVS-montör, är kommunikativ och tycker att det är roligt med kundkontakt. Du har ett genuint intresse för att ”skruva” och bocka rör och tillsammans med problemlösning och engagemang så driver du projekten framåt tillsammans med dina kollegor. I vårt gäng är man inte rädd för att hugga i där det behövs så prestigen får man lämna hemma.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiviteter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön.
Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sin kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom VVS-området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.
Om oss
Clavis VVS är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Med de projekt vi ser framöver behöver vi bli fler VVS-montörer. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt gäng!


Mer info
Sök tjänsten senast 15 mars. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontakt/ frågor om tjänsten? Kontakta Klas Vallin 070-8787314
Din ansökan skickar du till amanda@clavisvvs.se
Fast anställning/heltid. Vi följer Byggnads.
Egen arbetsbil och fri tillgång till automat biltvätt.
B-körkort är ett krav
Kontor och lager i Hovslätt
Yrkeserfarenhet efter avslutad utbildning är ett krav



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

VVS-montör till Clavis VVS i Jönköping

VVS-montör
Läs mer Jan 25
Jobba hos oss
Hos oss får du ett roligt och varierande arbete både inom entreprenad och service. Vi driver både egna projekt likväl som att vi agerar underleverantörer till våra duktiga samarbetspartners och kunder i Jönköping. Tycker du det är roligt att arbeta med såväl stora projekt som små? Grymt! Då tror vi att du kommer att trivas hos oss!
Du kommer att ha erfarna kollegor runt dig där du dels få arbeta med stöd av dem men du kommer också ansvara för egna projekt och att driva dessa från start till mål. Du kommer att ha daglig kontakt med kollegor, grossist, kunder samt samarbetspartners.
Vi vill att du är färdigutbildad VVS-montör, är kommunikativ och tycker att det är roligt med kundkontakt. Du har ett genuint intresse för att ”skruva” och bocka rör och tillsammans med problemlösning och engagemang så driver du projekten framåt tillsammans med dina kollegor. I vårt gäng är man inte rädd för att hugga i där det behövs så prestigen får man lämna hemma.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiviteter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön.
Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sin kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom VVS-området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.
Om oss
Clavis VVS är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Med de projekt vi ser framöver behöver vi under närmsta året bli fler VVS-montörer. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt gäng!


Mer info
Sök tjänsten senast 15 mars. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontakt/ frågor om tjänsten? Kontakta Klas Vallin 070-8787314
Din ansökan skickar du till amanda@clavisvvs.se
Fast anställning/heltid. Vi följer Byggnads.
Egen arbetsbil och fri tillgång till automat biltvätt.
B-körkort är ett krav
Kontor och lager i Hovslätt samt kontor/showroom i centrala Jönköping.



Se gärna vår hemsida, instagram och facebook för att få en inblick i vår vardag.

Ansök nu

Kalkylator till Clavis VVS

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Sep 6
Om oss
Välkommen till oss på Clavis VVS! Vi tar nu nästa steg i vår tillväxt resa där vi utökar vår verksamhet med en kalkylator.
Clavis VVS är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Vi arbetar med såväl de stora projekten som de små inom entreprenad och service. Våra kunder är företag, privatpersoner och duktiga samarbetspartners.
Vi har kontor/lager i Hovslätt strax utanför Jönköping samt ett kontor/showroom i centrala Jönköping.


Jobba hos oss
Det viktigaste för oss är att du har utbildning och/eller erfarenhet av kalkyl, med fördel inom VVS eller liknande verksamhet. Har du dessutom erfarenhet av konstruktion så tycker vi det är toppen!
Vi tror både att du kan vara helt ny examinerad inom området eller så har du trygghet inom yrket med ett par eller flera års erfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Uppsökande av olika upphandlingar och anbudsförfrågningar
· Arbeta med förfrågningsunderlag i olika storlekar
· Ansvara för anbudsgenomgång inför lämnande av anbud
· Ta in offerter på material som ska användas i projekten
· Ansvara för ev. prisförändringar och uppdatera dessa
· Ritning/konstruktion (önskvärd kunskap)

Vi erbjuder
Hos oss får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi på Clavis VVS ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sina kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom området.
Du utgår från kontoret i Hovslätt, men har möjlighet att använda vårt inspirerade showroom som arbetsplats ibland.
Vi vet att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexibla arbetstider för den som behöver det. Vi tycker att träning är viktigt för våra medarbetare och har ett gemensamt träningspass ihop per vecka under betald arbetstid. Utöver detta så planerar vi regelbundet gemensamma aktiviteter och erbjuder sig såklart marknadsmässig lön.
Övrigt
-Tillsvidareanställning
-Tjänstens omfattning är minst 75%
-Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska, både tal och i skrift.
-Träning 1 tim/vecka under arbetstid
-Sök tjänsten senast 31 oktober, urval sker löpande.
-Ansökan sker till Amanda Vallin, amanda@clavisvvs.se, 0708823907
- Har du frågor om tjänsten? Kontakt: Klas Vallin (Vd) , 0708787314

Ansök nu

VVS-montör till Clavis VVS i Jönköping

VVS-montör
Läs mer Mar 3
Jobba hos oss
Hos oss får du ett roligt och varierande arbete både inom entreprenad och service. Vi driver både egna projekt likväl som att vi agerar underleverantörer till våra duktiga samarbetspartners och kunder i Jönköping. Tycker du det är roligt med såväl stora projekt som små? Grymt! Då tror vi att du kommer att trivas hos oss!
Du kommer att ha erfarna kollegor runt dig där du dels få arbeta med stöd av dem men också ansvara för egna projekt och att driva dessa från start till mål. Du kommer att ha daglig kontakt med kollegor, grossist, kunder samt samarbetspartners.
Vi vill att du är färdigutbildad VVS-montör, är kommunikativ och tycker att det är roligt med kundkontakt. Du har ett genuint intresse för att ”skruva” och bocka rör och tillsammans med problemlösning och engagemang så driver du projekten framåt tillsammans med dina kollegor. I vårt gäng är man inte rädd för att hugga i där det behövs så prestigen får man lämna hemma.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiveter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön. Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sin kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom VVS-området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.
Om oss
Clavis VVS är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Vi har de senaste åren utvecklat vår verksamhet och idag är vi 11 medarbetare. Med de projekt vi ser framöver behöver vi under närmsta året bli fler VVS-montörer. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt gäng!


Mer info
Sök tjänsten senast 15 april. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontakt sker via Amanda Vallin, 0708823907 amanda@clavisvvs.se
Fast anställning/heltid. Vi följer Byggnads.
Egen arbetsbil och fri tillgång till automat biltvätt.
B-körkort är ett krav
Kontor och lager i Hovslätt samt kontor/showroom i centrala Jönköping.



Se gärna vår hemsida, instagram och facebook för att få en inblick i våra olika projekt.

Ansök nu

VVS-projektör till Clavis VVS i Jönköping

VVS-ingenjör
Läs mer Sep 22
Om oss
Välkommen till oss på Clavis VVS! Vi tar nu nästa steg i vår tillväxtresa där vi utökar vår verksamhet med ytterligare kollegor. Är du VVS-projektör och vill arbeta verksamhetsnära och vara med och påverka så tror vi att du kommer att trivas bra hos oss!
Clavis AB är ett framåtsträvande och tillförlitligt VVS-företag med etablering i Jönköping. Vi har genuin yrkeserfarenhet och kunskap för att ta ansvar och samordna helhetslösningar inom VVS med ett stort kontaktnät inom byggbranschen i Jönköping med omnejd. Med engagerad och kunnig personal hjälper vi företag och privatkunder att omvandla visioner till verklighet.
Vi arbetar med såväl de stora projekten som de små inom entreprenad och service. Våra kunder är företag, duktiga samarbetspartners och privatpersoner. Vi har kontor/lager i Hovslätt strax utanför Jönköping samt ett kontor/showroom i centrala Jönköping.
Om dig
Du brinner för den administrativa processen och strukturen kring ett projekt. Med ett tekniskt intresse och god erfarenhet av rör så driver du tillsammans med dina kollegor igenom projekten från startmöte till slutdokumentation. För att trivas i denna roll behöver du ha en god planerings- och organisationsförmåga.
Du behöver kunna hantera flertalet uppdrag parallellt där kontaktytor inom flera områden ingår.
Ditt arbete som projektör hos oss innebär att du tar ansvar för:
- projektering/konstruktion
-upprättande/ändringar av ritningar
-kalkyl och uppföljning av kalkyl
-Uppföljning och slutdokumentation
För att lyckas med ovan har du troligen har en högskoleexamen eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot VVS och ett par års erfarenhet. Eller kanske har du förvärvat kunskaperna genom arbete och erfarenhet.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att styra över din egen tid och arbetsplats. Du sitter/utgår från kontoret men kommer också till viss del att vara ute i projekt. Vi har två kontor och du väljer själv vart du vill sitta och arbeta just för stunden.
Här får du goa kollegor och tillsammans är vi ett glatt gäng. Vi kör bl.a. 1 träningspass ihop per vecka under arbetstid och utöver detta planerar vi regelbundet gemensamma aktiveter och erbjuder dig såklart marknadsmässig lön. Vi ser positivt på om våra medarbetare vill utveckla sina kompetenser och stöttar dig gärna i vidareutbildningar inom området. Vi vet också att vardagslivet ser olika ut för våra medarbetare och erbjuder flexiblare arbetstider för den som behöver det.

Övrigt
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tjänstens omfattning är minst 75%
Du har B-körkort
Sök tjänsten senast 1 november, urval sker löpande.
Kontakt sker via Amanda Vallin 0708823907, amanda@clavisvvs.se

Ansök nu