Jönköping: Ekonomichef med hjärtligt driv till Insatt Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef med hjärtligt driv till Insatt Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Insatt Group är ett snabbväxande företag inom juridik. I rollen som ekonomichef kommer du ha stor möjlighet att vara en viktig del i den framtida tillväxtresan genom att löpande förbättra  processer och rutiner och uppföljning av verksamheten. Du blir också del av Insattsstyrkans fantastiska gäng med riktigt trevliga kollegor.  Insatt Group finns idag i Jönköping och Örebro och öppnar i Linköping vid årsskiftet. I Insatt Group ingår även dotterbolaget Qnister som utvecklar mjukvara för hantering av visselblåsning och GDPR. 

Insatt Group befinner sig på en tillväxtresa och söker därför efter en prestigelös och driven ekonomichef. Rollen kommer att vara väldigt varierad och passar dig som vill ha en rolig och händelserik vardag. 

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef på Insatt Group kommer du att erbjudas möjligheten att kombinera struktur och processer med att vara en del i en snabbfotad utveckling. Du kommer att vara en viktig del i att arbeta fram nya processer och digitalisering. I rollen ingår det även ledningsgruppsarbete där utveckling och entreprenörsanda kommer att vara nyckelorden. Insatt Group står inför en ordentlig tillväxtresa där en rad olika spännande projekt kan utlovas och där du kommer att ha en nyckelroll i dessa. Du kommer att jobba tvärfunktionellt och ha många olika kontaktytor och rollen präglas av tätt samarbete med andra. 

Arbetsuppgifter:  Övergripande ansvarig för löpande bokföring
Fakturering
Moms- och arbetsgivardeklarationer
Färdigställa månatliga bokslutsrapporter
Likviditetsprognoser
Ansvar för budgetarbetet
Proaktivt vidareutveckla rutiner för uppföljning av verksamheten
Uppföljning och rapportering av bonus
Pensionsfrågor
Compliance (arbetsmiljö, GDPR, KYC)
Till ditt stöd har du en ekonomiassistent på deltid. 

Din profil
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med löpande bokföring och bokslut. Du har vana vid att arbeta självständigt och har du dessutom drivit mindre projekt inom ekonomi/HR/IT tidigare är det mycket meriterande. 
Du trivs i en entreprenörsdriven organisation, där din struktur och förmåga skapa hållbara och långsiktiga processer tar dig framåt i ett växande bolag. Du har troligen en bakgrund som ekonomichef / ekonomiansvarig i ett mindre tillväxtbolag sedan tidigare, alternativt controller i ett tjänstebolag. 

Som person är du prestigelös, strukturerad, driven och gillar organisationer med högt till tak. Har du dessutom nära till skratt kommer din vardag bli mycket roligare. 

Insatt Group erbjuder dig en varierad roll på ett spännande bolag, med produkter som underlättar mångas vardag. 
Placering för tjänsten är i Jönköping och urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Insatt Group med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom. För frågor och liknande ta kontakt med Mikael Rydholm, 036-4409018, mikael.rydholm@onepartnergroup.se alternativt Marcus Rosenblom, 036-4409011, marcus.rosenblom@onepartnergroup.se. Sista ansökningsdag är den 14 augusti. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomichef.

Ekonomichef/Controllerchef till interimstjänst i Jönköpings län

Läs mer Jun 23
Vi söker dig som på kort varsel kan påbörja ett interimsuppdrag hos en av våra kunder.


I Jönköpings län har vi en kund som har behov av en senior interim ekonomichef, gärna med controller inriktning. Företaget har en relativt komplex egen tillverkning och säljer sina produkter i huvudsak inom landet. De omsätter ca 300 miljoner med ett positivt resultat. Bolaget har genomfört stora förändringar de senaste åren och kommer fortsätta detta arbete. Man har idag en godtagbar ordning på sina administrativa processer, fortfarande finns saker att göra, men det är i den övriga verksamheten man nu prioriterar fortsatt förbättringsarbete.  
Vi efter en dig som kan vara delaktig i utvecklingen av hela verksamheten, tillföra ekonomiskt perspektiv på bland annat strategiarbetet och i produktionen. Utveckla arbetet med nyckeltal, priskalkylering, distributionskostnader o.s.v. Du kommer bli en viktig resurs för VD och ledningsgrupp i detta arbete.


Som uthyrd av oss måste ha förmågan att snabbt sätta dig in i och lösa nya frågor och arbetsuppgifter. Gilla att snabbt skapa goda relationer och ett gott samarbetsklimat, vara flexibel och lyhörd inför uppdragsgivarens önskemål.

I detta uppdrag behöver du en gedigen utbildning inom ekonomi, dessutom ett antal års erfarenhet från en ledande befattning. Du kan ha ett eget företag och bli underkonsult till oss, alternativt får du anställning hos oss med placering hos vår uppdragsgivare.  Uppdraget kan delvis skötas på distans och vi bedömer att du kommer vara engagerad från 6 till 12 månader. Om båda parter tycker det är en bra idé finns också en möjlighet att uppdraget övergår till en permanent långsiktig lösning.  


Välkommen till oss!

Vi har funnits sedan 2002 och är idag  en ledande aktör  inom områdena executive search, rekrytering och interimslösningar.    

Du blir en av våra uthyrda konsulter, det innebär att vi försöker erbjuda nya uppdrag i takt med att du avslutar det pågående och att vi jobbar för att både du och våra kunder ska vara nöjda och utvecklas! Det innebär också att du ingår i vårt nätverk med kvalificerade personer i en rad olika branscher att utbyta erfarenheter med.
 
Läs mer på   www.asb-executive.se
 

Till dessa uppdrag vill ha din ansökan så snart som möjligt, du kan också ringa Mikael Jacobsson för mer information, 0725-13 06 90

Ansök nu

Ekonomichef

Läs mer Maj 19
VILKA ÄR VI?
Cind är ett ungt spännande bolag i Jönköping, som med hjälp av AI och avancerad bildbehandling erbjuder innovativa produkter till skogs- och logistikindustrin.
Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin verksamhet och optimera lastning av sina fordon, för att därigenom minska sin klimatpåverkan. Efter en lyckosam produktlansering som rönt stort intresse globalt fortsätter vi nu expansionen.
Vill du vara med oss på vår resa och utveckla Cind? Vi söker dig som vill vara med och bygga ett starkt internationellt teknikbolag. Läs mer på www.cind.se.
VAD ERBJUDER VI?
Cind står inför en global expansion och stärker upp samtliga funktioner inom företaget. Vi söker nu en ekonomichef som vill vara med på denna utvecklingsresa. Här får du möjlighet att bygga upp en ekonomifunktion i ett innovationsbolag som arbetar med teknik i framkant!
Du möts av en dynamisk vardag, där du får möjlighet att arbeta med både operativa som strategiska uppgifter. I din roll ansvarar du för löpande redovisning, rapportering, moms, skatter och bokslut. Du är med och bidrar till att utveckla Cinds affärsmodell samt utvecklar rapporter, analyser och KPI:er så att de kan möta framtida mål och visioner. Utöver detta får du möjligheten att vara med under etableringen av andra bolag främst inom Europa.
DETTA KAN DU.
Du har en ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Vi ser att du har en bakgrund med minst tre års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter.
Gärna bakgrund från revision- eller redovisningsbranschen.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

DETTA ÄR DU.
Du är en person som uppskattar ordning och reda, och du är prestigelös när det gäller att ta tag i allt från små enkla till stora och komplicerade uppgifter. Med strategiska ögon ser du enkelt affärssammanhang, samtidigt som du gillar att skapa rutiner och strukturer som underlättar i vardagen.
Kommunikativ, kreativ och driven är ord som beskriver dig och i en verksamhet med möjlighet att påverka och bidra till utveckling är där du trivs som allra bäst. Vidare gillar du problemlösning och hittar drivkraft i att vara del av en spännande resa, där tight samarbete och vi-känslan är viktig.
BRA ATT VETA.
Du rapporterar till vd Marcus Schelin.
Placering i Jönköping.
Visa ditt intresse senast 29 juni, urval sker löpande.
Eventuella frågor besvaras av Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45, eller Anette Beckman, 072-500 30 23.

Ansök nu

Senior Affärsrådgivare till PwC

Läs mer Maj 17
Vill du göra skillnad genom att hjälpa några av Sveriges mest spännande entreprenörsdrivna och privatägda företag att utvecklas och lösa deras problem?

Vi söker affärsorienterade och kundfokuserade affärsrådgivare som vill vara med och driva utvecklingen av ett nytt tjänsteområde hos oss - Sveriges ledande företag inom revision och rådgivning.

Arbetsbeskrivning

I rollen som senior affärsrådgivare på PwC kommer du att arbeta som uppdragsansvarig med olika typer av rådgivningsuppdrag. Du kommer även få möjlighet att vara med och utveckla ett nytt tjänsteområde vilket innefattar nya tjänster, nya affärsmöjligheter och nya kollegor. Du kommer att ha en nyckelroll att utveckla affären regionalt genom att identifiera behov och föreslå lösningar för våra kunder, leda och coacha kollegor samt bygga starka interna och externa relationer och nätverk. Detta kräver att du är både lyhörd, social och att du har ett starkt ledarskap och affärsmannaskap.

Inom detta tjänsteområde vill vi kunna hjälpa våra kunder med bl.a. följande:

• Coaching/support till ekonomichefer
• Utveckling av ekonomiprocesser, ekonomistyrning, ekonomihandbok och rapporteringsinstruktioner
• Likviditets- och budgetplanering
• Kalkylering
• Finansiell modellering och analyser
• Årsredovisning (K2 och K3)
• Koncernredovisning och kassaflödesanalys

Vem är du?

Vi söker dig med en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och minst 10 års erfarenhet från arbete inom ekonomi där du arbetat som ekonomichef, redovisningschef, controller eller liknande. Tidigare arbete i konsultroll på t.ex. revisions- eller redovisningsbyrå är meriterande. Du har goda redovisningskunskaper och erfarenhet av likviditet- och budgetplanering samt utveckling av processer och rutiner kopplat till finansiella och operativa flöden. Vi ser gärna att du har arbetat med affärsplanering, riskarbete samt deltagit i ledningsgrupper och styrelsearbete. 

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har ett starkt intresse och en välutvecklad förståelse för affärer och att du trivs i en flexibel och konsultativ roll med stor omväxling. Det är också viktigt att du har en förmåga att entusiasmera, en vilja att göra skillnad och ett driv att hitta och skapa lösningar och möjligheter. Du är kommunikativ, gillar social interaktion och trivs med att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer.

Du erbjuds

Vi erbjuder dig en spännande, utvecklande och flexibel roll där du får möjligheten att hjälpa några av våra 35 000 kunder med målet att leverera mesta möjliga värde. Du kommer tillhöra ett team av ambitiösa, prestigelösa, leveransorienterade och sociala personer som liksom du vill vara med och utveckla tjänsteområdet samt tillsammans jobba mot gemensamma mål.
Våra kunder finns överallt i Sverige och din placeringsort kan därför anpassas till något av våra kontor runt om i landet beroende på var du bor och var det bäst passar dig.

I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström marie.kallstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om verksamheten

PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 22 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 35 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i. PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 284 000 medarbetare i 155 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Ansök nu

Finance Manager till växande bolag i Jönköping

Läs mer Apr 26
Har du goda kunskaper inom redovisning? Trivs du med ett varierat arbete i en verksamhetsnära roll? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som Finance Manager till en av våra kunder i Jönköping.

Arbetsgivaren är ett svenskt bolag som ingår i en större internationell koncern som är inne i en intressant tillväxtfas. Nu tas nästa steg i utvecklingen genom att rekrytera en Finance Manager. Rollen är nyinrättad, tillträde i Augusti eller enligt ök.

Arbetsuppgifter
Som Finance Manager ansvarar du för helheten inom ekonomi, uppföljning och analys samt att säkerställa gällande lagar och regler inom ekonomiområdet (ca 50% av arbetstiden). Den andra delen av rollen innebär att stötta verksamheten (sales och operations) med olika administrativa arbetsuppgifter. Det är en självständig roll i nära samarbete med andra i en affärsdriven organisation med stark teamanda.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Budget, prognoser.
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Månads- och årsbokslut med stöd från moderbolaget
- Skatter och moms
- Löneadministration
- Uppföljning och analys i nära samarbete med koncerncontroller  
- Kreditkontroll, lägga upp nya kunder och projekt 
- Administration
- Utveckling av processer och rutiner

Den dagliga arbetsplatsen är i företagets kontor som finns i centrala Jönköping där du sitter tillsammans med dina kollegor inom sales och operations. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka. Du är den svenska ekonomen inom koncernen samt en del av det internationella finansteamet. Du arbetar nära och rapporterar till VD´n för det svenska bolaget.

Vem är du?

Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en självständig och verksamhetsnära roll. Du är serviceinriktad, prestigelös och du trivs med varierade arbetsuppgifter av både operativ och strategisk karaktär. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inriktning redovisning, ekonomistyrning eller liknande, samt några års relevant erfarenhet. Alternativ utbildning och erfarenhet kan även vara aktuell. Du har goda kunskaper inom redovisning och skatter, en god datavana samt kunskaper i Excel. Då koncernspråket är engelska behöver du även ha en god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder dig en intressant och spännande tjänst i en internationell och dynamisk verksamhet. Du får en bred och omväxlande roll med möjlighet att vara delaktig i bolagets fortsatta utveckling tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som vill göra en spännande resa i en framtidsbransch som starkt bidrar till miljön på ett positivt sätt.  

Intressant?
Låter det intressant är du varmt välkommen att söka tjänsten via: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/503030/
Vid frågor eller mer information vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727-164381 alternativt petra@rekryteringshuset.se.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från OnePartnerGroup Jönköping AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från OnePartnerGroup Jönköping AB .

Kandidatansvarig student till OnePartnerGroup i Jönköping

Researcher, rekrytering
Läs mer Jun 16
Hej,
 
Gänget från OnePartnerGroup i Jönköping här. Tillsammans med våra kollegor runt om i Sverige vill vi fortsätta vår expansionsresa och nu söker vi därför dig som vill kombinera dina studier med ett varierat och givande extrajobb som kandidatansvarig. Hos oss kommer du chansen att få en inblick i hur rekryterings- och bemanningsbranschen fungerar och dess olika processer, vilket du kommer ha nytta av i både dina studier och i yrkeslivet framöver. Visst låter det som en möjlighet som du bara inte får missa? 

Vi på OnePartnerGroup är ett personligt och entreprenörsdrivet företag och med vårt koncept inom rekrytering, bemanning och utbildning vågar vi verkligen säga att vi lyckats. Vi gillar människor med drivkraft, ambitioner och samhällsengagemang och hos oss får våra medarbetare växa, utvecklas och göra det som de är riktigt bra på, på sitt sätt. Det som förenar oss är att vi alla brinner för att få människor och företag att lyckas genom att lösa problem och skapa möjligheter. 
 
Vi besitter musklerna från ett stort bolag men känslan av ett litet. Med värdeorden framåtlutad, schysst och lagspelare i ryggen har vi lyckats med att etablera vårt varumärke över hela landet. Orden är hämtade från idrottsvärlden och står för att vi på OnePartnerGroup alltid vill ligga steget före i branschen, samtidigt som vi vill agera schysst mot våra kunder, konsulter, kandidater och varandra - alltid ta laget före jaget med andra ord! Här lägger vi fokus på att våra medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss samtidigt som man är en del av vår spännande expansionsresa.?Här i Jönköping är vi nio personer som jobbar tillsammans där vi både jobbar med både tjänstemanna- och yrkesmannauppdrag inom de flesta branscherna.

Nu är frågan, vill du också vara med på vår resa? 
Vi söker dig som utvecklas tillsammans med oss genom att jobba extra vid sidan om dina studier och potentiellt växa in i en roll hos oss. Hur mycket du kommer jobba kommer variera och är något vi bestämmer tillsammans. Vi har idag ett hög efterfrågan på våra tjänster och ser att du kommer fokusera på våra uppdrag både inom inhyrning och rekrytering. Uppdragen vi jobbar med är alltifrån tjänster inom ekonomi, RD, kundservice, sälj, logistik, produktion, ledarskap, teknik och IT. 

Ett urval av det du kommer sätta tänderna i hos oss: 
?? Annonsering av tjänster
?? Search
?? Urval av kandidater
?? Proaktiv kontakt med kandidater
?? Telefonintervjuer och fysiska intervjuer
?? Administrativa uppgifter
Då vi använder en hel del sociala medier så kommer du även att få administrera dessa till viss del, om du vill det. 

Visst låter det utvecklande och som ett första steg på din fortsatta resa inom arbetslivet? 

Vem tror vi du är då?
??  Du studerar en högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom HR, beteendevetenskap, Service Management eller liknande, på minst 50 %
??  Du har gärna tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
??  Du har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift

Som person är du pålitlig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Vidare är du orädd och trivs i en miljö där du utmanar dig själv och där du ser möjligheter när du stöter på hinder. Du tar dig gärna an nya uppgifter och att bidra med dina åsikter ser du som en självklarhet.

Så, nu har vi berättat mer om oss och möjligheten som vi kan erbjuda dig. Nu vill vi veta mer om dig så tveka inte att visa intresse -  du har hela sommaren på dig. Vi kommer börja urvalsarbetet först efter semesterperioden, någon gång i mitten av augusti, så troligtvis kommer vi inte kunna ge dig några svar gällande status i processen förrän efter det. 

Vill du ställa några frågor om tjänsten eller om OnePartnerGroup så gör du det bäst genom att kontakta mig, Mikael Rydholm, verksamhetschef, mikael.rydholm@onepartnergroup.se  Jag ser fram emot att höra från dig, innan den 14 augusti.

Ansök nu

VD till Paprtect

Verkställande direktör
Läs mer Jun 21
Paprtect är ett start-up företag med en svensk innovation som bryter smittvägarna för de som använder pekskärmar i offentliga miljöer. Pekskärmar på offentliga platser är hem för flera tusen olika smittsamma bakterier. Vi har idag ett världspatent på vår innovation och produkten kommer att vara ”Made in Sweden”. Mer om vår story finner du om du scrollar men först vill vi berätta om en möjlighet hos oss.

Vi söker nämligen en entreprenörsdriven VD som vill lansera vår patenterade innovation i Skandinavien för att sedan ta den ut på den globala marknaden.

Rollen kommer initialt vara mycket säljorienterad och vi har redan skrivit avtal med de största och viktigaste återförsäljarna i Skandinavien. Lanseringen för produkten är planerad till augusti 2022.

Din uppgift som VD blir komma igång med försäljningen för att sedan succesivt bygga upp en organisation runt dig och leda dessa mot framgång. Du gillar att jobba operativt och har samtidigt en höjd i ditt strategiska tänkande. Vi ser framför oss en mycket dedikerad och driven person som älskar försäljning och har haft VD-uppdrag, meriterade försäljningschefsuppdrag eller liknande uppdrag som nu vill utvecklas tillsammans med oss.

Vi delägare utgår från Jönköping och vi ser fördelar med att du också jobbar härifrån, men det är inget absolut krav. Resor kommer ingå i tjänsten då du kommer besöka återförsäljare och andra partners.

För oss är det en självklarhet att du som VD erbjuds delägarskap i vårt företag. Förutom oss tre delägare (Ola Thorwalls, Erik Elwing och Stefan Alvarsson) har du hjälp av Sikta Ekonomi som är vår finans/ekonomi avdelning, OAS som är vår reklambyrå, GWI som är vår IT avdelning samt OnePartnerGroup Business Solutions som tillverkar vår produkt och sköter distribution och lager.

Så nu mer om vår story, vi vill nämligen bidra till en friskare värld! När vi började utveckla vårt fingerskydd för 1,5 år sedan ville vi hitta ett sätt att begränsa smittspridningen på pekskärmar, kaffemaskiner och kortmaskiner i offentlig miljö. Det skulle räcka länge och vara enkelt att fylla på, utan plastförpackningar och burkar. Samtidigt skulle det vara lätt för användarna att förstå användningen och etablera en ny vana. Lösningen blev fingerskyddet Paprtect!

Paprtect är ett fingerskydd som bygger helt och hållet på att material ska vara återvunna och möjliga att återvinna. Själva fingerskyddet, det vill säga pappret, är tillverkat av återvunnet papper. Skyddet är komposterbart och kan återvinnas till 100 procent. Efter användning läggs det i den medföljande papperskorgen som är förberedd för kompostering. Dispensern är tillverkad i Sverige av konsumentåtervunnen plast. Läs gärna mer på https://sv.paprtect.com/
Produkten är testad på bransch-jättar med mycket bra resultat och vi har skrivit avtal med de största återförsäljarna i Skandinavien. Vi vann priset som årets innovation på Jönköpings Galan 2022.


Är du rätt person för att ta Paprtect ut på den globala marknaden? Då vill vi komma i kontakt med dig! Vi samarbetar initialt med OnePartnerGroup och den första kontakten sker med dem. Du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande ta kontakt med Mikael Rydholm, 036-4409018, mikael.rydholm@onepartnergroup.se alternativt Lotta Ryman, 073-394 79 12, lotta.ryman@onepartnergroup.se. Sista ansökningsdag är den 21 augusti.

Ansök nu

CNC-svarvare

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Jun 29
Har du erfarenhet av CNC-svarvning sedan tidigare och vill testa på nya utmaningar?
Då har vi en möjlighet för dig!

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en självgående CNC-svarvare med yrkeserfarenhet samt goda kunskaper i programmering, ritningsläsning, verktygsbyten och att ställa maskinen. Företagets produktion består bl a av legotillverkning i korta och långa serier med mindre bitar i dom flesta förekommande material. Skifttjänstgöring förekommer.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att köra, ställa och helst även programmera CNC-svarv sedan tidigare.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och mån om att göra ett bra arbete.
Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.

Krav
Körkort samt tillgång till bil
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift 

Meriterande
Kunskaper i Edgecam
Erfarenhet av att programmera CNC-svarv



Vi väntar på dig så start för detta jobb är idag, imorgon eller inom kort – så snart du kan börja helt enkelt. Du kommer börja med en visstidsanställning på 6 månader och om allt går som planerat signar du efter det för en tillsvidareanställning via oss på OnePartnerGroup. 

Är du fortfarande intresserad? Då vill vi höra mer från dig så visa ditt intresse redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och inte via mail. Vi hörs!

Sista ansökningsdag är den 7 augusti men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. 


Om oss på OnePartnerGroup
Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft–att se dig lyckas och nå dina mål på både kort-och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokal kännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher. Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings-och bemanningsföretag du också.

Ansök nu

Maskinoperatör/lagerarbetare

Bandsågare, metall
Läs mer Jun 30
Söker du nya utmaningar och lockas av ett varierande jobb med eget ansvar? Då har vi en spännande tjänst för dig hos ett av våra kundföretag! 




Om jobbet
För kunds räkning söker vi nu en lagerarbetare med fokus mot maskinoperatör. Dina arbetsuppgifter innefattar kapning av stål i bandsågar. Arbetets upplägg gör att man även kommer att bekanta sig med övrigt lagerarbete då man som operatör själv ansvarar för materialhantering.  Du kommer även att ha en viss kundkontakt vid utleverans av material. I tjänsten ingår även truckkörning och man använder sig då av en fyrvägstruck (B6).


Din profil
Vi ser att du som söker har goda kunskaper av datorer, har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter samt att du är driftig och flexibel. Du ser inga hinder i att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.


Krav Tidigare erfarenhet som maskinoperatör
Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
Truckbehörighet B6


Tjänstgöringsort: Jönköping
Arbetstider: Dagtid 07.00-16.00
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse (kundföretaget har semesterstängt v 28-30)

Du kommer att börja med en visstidsanställning och sedan finns det goda chanser att få en anställning direkt hos vårt kundföretag.

Är du fortfarande intresserad? Då vill vi höra mer från dig så visa ditt intresse redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och inte via mail. Vi hörs!

Sista ansökningsdag är den 7 Augusti men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. 

Om oss på OnePartnerGroup
Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft–att se dig lyckas och nå dina mål på både kort-och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokal kännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher. Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings-och bemanningsföretag du också.

Ansök nu

Senior Jurist till Insatt Group

Bolagsjurist
Läs mer Jun 22
Vi på Insatt söker en senior jurist, med spets inom arbetsrätt, dataskydd, kommersiell avtalsrätt eller associationsrätt, som vill arbeta som bolagsjurist åt våra kunder. Vill du vara med och förändra juristbranschen med handfast, verksamhetsnära rådgivning och hjärtligt driv? Då är detta tjänsten för dig!

Vilka är vi?
Insatt är ett modernt och snabbväxande juristbolag med kontor i Jönköping och Örebro. Vi är dessutom i etableringsfasen i Linköping, där vi kommer öppna upp ett kontor inom kort.

Vår vision är att förändra juristbranschen genom verksamhetsnära juridik och bolagsstyrning där vi lämnar konkreta råd som gör skillnad. Med oss på Insatt får kunden en bolagsjurist som lär känna verksamheten och som de kan bolla alla juridiska frågor med. Vi utmanar även branschen genom digitalisering av juridik under varumärket Qnister. Med Qnister underlättar vi för våra kunder att följa lagar och regler via våra molntjänster.

Din roll i Insattstyrkan
Du blir en del av en entreprenöriell och framåtlutad organisation om 20 medarbetare där vi ständigt utmanar varandra att växa, både som individer och som företag. I rollen ingår bland annat att: Arbeta som bolagsjurist gentemot våra kunder, lära känna deras verksamhet och bransch och fungera som ett bollplank i juridiska frågor, både inom ditt spetsområde och inom andra områden.
Upprätta och förhandla avtal inom ett brett affärsjuridiskt spektrum.  
Ge kunden handfasta verktyg för att förbättra sina processer och hjälpa kunden att prioritera risker.
Placeringsort är Jönköping, Linköping eller Örebro.

Vem söker vi?  
Vi söker dig som Gillar att träffa kunder och är nyfiken på deras verksamhet Du har ett engagerat angreppssätt och vågar vara tydlig i din rådgivning.
Har ett starkt entreprenörskap och affärsfokus. Du tycker det är roligt att bryta ny mark och har en stark drivkraft till att utvecklas och växa tillsammans med Insatt.
Är trygg och stabil med båda fötterna på jorden. Du är prestigelös, relationsskapande och gillar att bygga långsiktiga kundsamarbeten.
Dessutom har du en akademisk utbildning inom juridik och minst 5 års erfarenhet inom arbetsrätt, dataskydd, kommersiell avtalsrätt eller associationsrätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta internt som bolagsjurist eller som verksjurist.

Vi ser fram emot att höra från dig!
I denna rekrytering samarbetar Insatt med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom. För frågor och liknande ta kontakt med Mikael Rydholm, 036-4409018, mikael.rydholm@onepartnergroup.se alternativt Marcus Rosenblom, 036-4409011, marcus.rosenblom@onepartnergroup.se. Sista ansökningsdag är den 14 augusti.

Ansök nu