Jönköping: Teamledare till JYSK´s Centrallager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamledare till JYSK´s Centrallager i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet". Koncernen ägs av familjen bakom Lars Larsen Group. Grundaren, Lars Larsen, var känd i hela Danmark som landets ledande affärsman som alltid hade "ett bra erbjudande”. I dag omfattar JYSK-koncernen över 3 000 butiker i 51 länder världen över. Koncernens årliga omsättning är 4,1 miljarder euro. Tillväxten är stadig och kontrollerad, och den totala personalstyrkan består av 26 500 medarbetare.

Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller - som i Lars Larsens fall - någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet - tre värderingar som Lars Larsen själv alltid identifierade sig med.

Utmaningen

Som teamledare får du en varierande roll där du guidar och vägleder medarbetarna i den dagliga driften. Du kommer ansvara för att deadlines hålls, rutiner följs och att processer efterlevs.

I rollen som Teamledare på JYSK DCN har du personalansvaret för ditt team och ansvarar för medarbetarens och teamets utveckling. Som Teamledare ansvarar du också för att rutiner följs och även att förbättringar identifieras i syfte av att skapa värde för kunden genom effektiva processer på DCN. Du ansvarar för ett team på 15 medarbetare.

- Planera, leda och motivera personal
- Ansvar för daglig drift
- Personalansvar, medarbetarsamtal samt involverad i rekryteringar inom den egna avdelningen
- Aktivt efterleva JYSK values och leadership, JYSK strategi samt DCN vision


JYSK values

Köpman -Serviceinriktad, Kostnadsmedveten, Pålitlig, Målinriktad och Professionell

Kollegor - Hjälpsam, Visa ömsesidig respekt, Flexibel, Öppen, ärlig, uppriktig och Positiv

Kåranda - Lojal, Rätt att påtala, JYSK ambassadör, Hängiven och Samarbetsvillig

Vem är du?

Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och som vill involvera och engagera dina kollegor i den dagliga verksamheten på avdelningen. Först och främst ser vi att du är driven och målinriktad person som har lätt för att samarbeta och motivera andra.

- Du har erfarenhet av att leda och motivera andra
- Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem
- Svenska och engelska i tal och skrift samt körkort B
- Meriterande om du arbetat inom liknande miljö


JYSK leadership

Ledare - Resultatinriktad, Beslutsam, Ansvarsfull och Proaktiv

Coach - Utvecklande, Involverande, Feedback och Fokuserad

Kommunikatör - Synlig, Motiverande, Övergripande och Informerande

Hos JYSK möts du av stora och spännande utmaningar och du kommer in i ett mycket glatt gäng som värderar sina medarbetare.

Placeringsort: Nässjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, lager

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Arbetsledare, lager.

Terminalchef (Jönköping)

Läs mer Jun 30
About us

Budbee, founded in 2015, is a Sweden-based tech company aiming to create the best e-commerce experience from check-out to delivery. Charged with a self-learning system and bespoke algorithm, Budbee reaches more than 30 million people in Sweden, Finland, Denmark, Belgium, and the Netherlands - either through our extensive network of parcel lockers or home deliveries. So far Budbee has served more than 3 million unique customers with same or next-day deliveries using bikes, electrical vehicles, and biofuels.

Budbee's services are used by hundreds of large e-commerce companies, including ASOS, Zalando, Inditex, and H&M. Backed by Kinnevik, Stena Sessan, and AMF among others, Budbee is on track to become the leading European e-commerce platform. Always with the customer at heart.

Everyone has heard about tech, or even fintech or medtech... Join us and be a part of the latest and greatest - Logtech!

Om rollen

Vi söker en Terminalchef till vår terminal i Jönköping.

Som terminalchef är du ytterst ansvarig över terminalverksamheten lokalt samt även kontinuerlig kontakt med våra partnerterminaler inom regionen.

Ansvarsområden som innefattas är bl. a. arbetsmiljö, uppföljning och målstyrning mot KPI:er kring effektivitet, produktivitet och kvalitét.

Du har en nyckelroll i att leda den dagliga verksamheten i terminalen tillsammans med skiftansvariga och regionchef.

Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och rutiner.

Du förväntas ta ett stort ansvar för terminalen som helhet samt även personalens trivsel. Du kommer att fungera som regionchefens högra hand och vara drivande i att tillsammans med denna utveckla terminalens flöden och processer, alltid med helheten i beaktande.

Körvana och generell fordonskunskap ses som ett plus.

Senhösten kommer Budbee öppna en ny terminal i Jönköping dit nuvarande verksamhet skall flyttas. Således får man här möjlighet att vara med och bygga upp struktur, team, processer och planera den lokala verksamheten från grunden.

Som person är du en initiativtagande och noggrann ledare som sprider en positiv stämning kring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. Budbee erbjuder alla medarbetare att växa inom företaget så för rätt person finns det inget tak på hur långt du kan klättra hos oss.

Krav:

- Goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel
- Goda datakunskaper
- Ledarskapsförmåga
- Goda kommunikationsegenskaper
- Språkkrav är svenska och engelska, både skriftligt och verbalt
- B-körkort


Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av liknande roll
- Tidigare erfarenhet av terminal, lager, logistik
- Erfarenhet av arbetsmiljöarbete
- Truckkort




Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiska tester via Alva Labs och en bakgrundskontroll via Verifiera som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Budbee i Sverige

Ansök nu

Skiftledare Natt (Jönköping)

Läs mer Apr 1
About us

At Budbee we are obsessed with fueling e-commerce growth with sustainability in mind. We offer groundbreaking last-mile solutions for the e-commerce industry, and even though it’s pretty advanced stuff, it is all about having the right people on board! Since we are growing incredibly fast with new markets or products being added pretty much every month we are not looking for the average Joe. The right people for us are people who love change and challenges and at the same time have an inner drive to get things done. By joining us in this journey you are also becoming a part of the Budbee family.

Budbee is today backed by the prestigious investors Kinnevik, H&M, AMF and Stena Sessan to name a few. We perform millions of home deliveries per year, operating in Sweden, Netherlands, Finland and Denmark. Everyone has heard about tech or even fintech or medtech... join us and be a part of the latest and greatest which we call Logtech!

Om rollen

Vi söker skiftledare nattetid till vår terminal i Jönköping. I vår terminal inkommer paket i burar och pall under kvällen/natten som skall skannas, sorteras och skickas vidare till övriga terminaler i Sverige. Vi har även crossdocking under natten, lossar volymer från inkommande transporter och lastar direkt på utgående transporter. Som skiftledare på Budbee har du en viktig roll i att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell.

Rollen inkluderar ansvar för personalen under skiftet och du förväntas ta ett stort ansvar för terminalen som helhet men även personalens trivsel och utveckling.

Om dig

Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och som sporras av utmaningar. Förståelse för deadlines och plötsliga avvikelser i arbetet är en del av arbetsvardagen, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet. Budbee erbjuder alla medarbetare att växa inom företaget så för rätt person finns det inget tak på hur långt du kan klättra hos oss.

Arbetet sker i huvudsak på kväll-/nattetid, måndag - fredag med arbetstid 20:00-05:00. Under vår högsäsong runt black week och jul kan det vara att terminalen behöver ha öppet under vissa helger. Vi ser därför gärna att du är flexibel och har förståelse för att arbetstiderna kan variera något.

Vi kommer att lägga stor vikt på ledaregenskaper och förmågan att motivera och utveckla personal.

Krav

- Goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel

- Goda datakunskaper
- Erfarenhet av liknande ledarroll och goda ledaregenskaper
- Goda kommunikationsegenskaper
- Språkkrav är svenska och engelska, i både skrift och tal
- B-körkort
- Truckkort

Om detta låter som dig vill vi gärna komma i kontakt! Skicka in din ansökan direkt, startdatum för denna roll är så snart som möjligt.

Objektiva utvärderingsmetoder

Vi på Budbee tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Därav kan du som ansöker till denna roll förvänta sig att tester kommer att skickas till dig inom kort efter att du lämnat in din ansökan för denna roll.

Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiska tester via Alva Labs och en bakgrundskontroll via Verifiera som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Budbee i Sverige

Ansök nu

Arbetsledare

Läs mer Jul 1
Nytt
Jönköping/Habo/Mullsjö

June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 162 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är över 100 medarbetare och omsätter 184 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.



Arbetsuppgifter
Som arbetsledare består din huvudsakliga arbetsuppgift av att leda våra chaufförer i deras dagliga arbete. Det gör du genom att planera och fördela arbetet och tillsammans med din personal säkerställa att vi fullgör vårt uppdrag.

Du arbetar aktivt med utveckling och effektivisering av verksamheten. Du är en trygg ledare som är van att utforma och kommunicera målsättningar och du har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare att nå de uppställda målen. Utifrån schemalagda veckor ansvar du för driften som innebär att sköta den dagliga planeringen och kontakten med chaufförerna.

Du är en av fyra arbetsledare och rapporterar till avdelningschefen. Du kommer ha personalansvar för ca 15-20 chaufförer som innefattar bland annat medarbetarsamtal, lönesamtal, rehabilitering samt övriga personalrelaterade ärenden.

I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:

• Arbete med ständiga förbättringar
• Systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakter både internt och externt
• Uppföljning och attestering av leverantörsfakturor
• Arbete med att förbättra logistiken och arbetsmiljön för chaufförerna, det kan också innebära tekniska lösningar i datasystem som Mobil/Botek, Future och EDP.
• Arbete i Officepaketet och personalsystem.


Kompetens- & erfarenhetskrav
Vi söker dig som tidigare har några års erfarenhet av ledarskap inom transportbranschen. Minst gymnasial utbildning och gärna högre eftergymnasial utbildning som vi finner lämpligt för tjänsten, tex ledarskapsutbildning. Du är en trygg ledare med vana att kommunicera och coach tillsammans med ditt engagemang får du andra att prestera sitt bästa. Stundtals är det högt tempo, viktigt att du kan hantera flera saker samtidigt och vara handlingskraftig i praktiska lösningar. Som person är du prestigelös, ansvarsfull, lösningsfokuserad med stark drivkraft för att uppnå resultat tillsammans med teamet.

B- körkort är krav, C-körkort är meriterande samt god lokalkännedom.
Stämmer tjänsten in på dig, vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag.
Intervjuer kommer att ske under v.33 och framåt och tillsättning kommer att ske enlt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsledare

Läs mer Jul 1
Nytt
June Avfall & Miljö AB

June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 162 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är över 100 medarbetare och omsätter 184 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.



Arbetsuppgifter
Som arbetsledare består din huvudsakliga arbetsuppgift av att leda våra chaufförer i deras dagliga arbete. Det gör du genom att planera och fördela arbetet och tillsammans med din personal säkerställa att vi fullgör vårt uppdrag.

Du arbetar aktivt med utveckling och effektivisering av verksamheten. Du är en trygg ledare som är van att utforma och kommunicera målsättningar och du har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare att nå de uppställda målen. Utifrån schemalagda veckor ansvar du för driften, att sköta den dagliga planeringen och kontakten med chaufförerna.

Du är en av fyra arbetsledare och rapporterar till avdelningschef. Du kommer ha personalansvar för ca 15-20 chaufförer som innefattar bl.a medarbetarsamtal, lönesamtal, rehabilitering samt övriga personalrelaterade ärenden.

I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:

• Arbete med ständiga förbättringar
• Systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakter både internt och externt
• Uppföljning och attestering av leverantörsfakturor
• Arbete med att förbättra logistiken och arbetsmiljön för chaufförerna, det kan också innebära tekniska lösningar i datasystem som Mobil/Botek, Future och EDP.
• Arbete i Officepaketet och personalsystem.

Kompetens- & erfarenhetskrav
Vi söker dig som tidigare har några års erfarenhet av ledarskap inom transportbranschen. Minst gymnasial utbildning och gärna högre eftergymnasial utbildning som vi finner lämpligt för tjänsten, tex ledarskapsutbildning. Du är en trygg ledare med vana att kommunicera och coach tillsammans med ditt engagemang får du andra att prestera sitt bästa. Stundtals är det högt tempo, viktigt att du kan hantera flera saker samtidigt och vara handlingskraftig i praktiska lösningar.
Som person är du prestigelös, ansvarsfull, lösningsfokuserad med stark drivkraft för att uppnå resultat tillsammans med teamet.
B- körkort är krav, C-körkort är meriterande samt god lokalkännedom.

Stämmer tjänsten in på dig, vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag.

Intervjuer kommer att ske under v.33 och framåt och tillsättning kommer att ske enlt överenskommelse.

Upplysningar/kontakter
Peter Maltell, Avdelningschef: 036-17 19 35 ( tillgänglig från v.30)
Linda Göhlin HR Ansvarig 036-171955 (tillgänglig v.27 och 33)
Ida Thulin Prins: facklig representant för Vision: 036-17 19 11 (tillgänglig v.27 och 33)

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lageransvarig

Läs mer Jun 22
Vill du få möjligheten att vara med och starta upp vår nya inköpsavdelning. Har du samtidigt erfarenhet av logistik/lager sedan tidigare? Skicka in din ansökan idag!

Om tjänsten
Som lageransvarig kommer du att tillhöra vår nystartade inköpsavdelning där du kommer få möjlighet att påverka hur din roll skall ser ut. Du kommer att ha ett lageransvar vilket innebär att du är den som utvecklar och implementerar processer för att vår lagerstyrning skall bli så effektiv som möjligt. Du är också den person som har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande för dina kollegor. Vi ser att du har arbetat med frågor som lagerstyrning, ABC-analyser och ständiga förbättringar inom lagerverksamhet. Vi ser även att du har goda erfarenheter och förståelse för logistikflöden. Resor i tjänst kommer att förekomma då vi har en lagerverksamhet på flera kontor i Sverige. Tjänsten kan i framtiden även innebära personalansvar.

Vem är du?
Krav:

- Utbildning inom logistik/produktion eller relevant arbetslivserfarenhet inom logistik/lager
- B- Körkort
- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska


Meriterande:

- Lagerstyrning/Lagerhantering

- Hantering av in/utleveranser/godsmottagning
- Implementering av lagerstyrningsprocesser
- Erfarenhet från service/installationsbransch
- Tidigare personalansvar


Personliga egenskaper

Du tycker det är stimulerande att arbeta med att utveckla processer och du har ett intresse för logistik. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och ha en god struktur i ditt dagliga arbete. Du gillar att ta egna initiativ och är modig då du ser utmaningar som möjligheter till att förbättra.

Vad innebär det att arbeta hos Sesol?

- Mycket frihet under ansvar
- En modern företagskultur
- En energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Goda förmåner och arbetsvillkor


Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.

Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också kontor i Kalmar, Helsingborg, södra Stockholm, Göteborg, Örebro, Norrköping och Uppsala.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med utbildning och certifiering.



Om anställningen
Lön: Fast lön

Placering: Jönköping

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsvillkor: Heltid

Välkommen med din ansökan! Sök redan idag, urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Nåvi AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Nåvi AB .

Mjukvaruutvecklare inbyggda system

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 23
Vår kund är ett ledande konsultbolag med svenskt ursprung som levererar tjänster inom teknik, design och rådgivning internationellt. Med ett brett utbud av affärsområden tilldelas de många spännande projekt där de är med från start till mål. Embedded är ett växande affärsområde som finns över hela Sverige, de jobbar nationellt mellan kontoren i team men även tillsammans på de lokala kontoren. I dag är de 18 personer i Jönköpings embedded-team och ser fram emot att växa ytterligare.

Utmaningen

Som mjukvaruutvecklare inom embedded kommer du främst jobba i våra interna projekt leveranser. Vi har ett helhets åtagande ut mot kund där vi ansvarar för hela projektet, detta innebär allt från förstudie, kravanalys och arkitektur till design, test och leverans. I utvecklarrollen arbetar du oftast i C, C++ eller Python och har ett agilt arbetssätt i mindre sammansvetsade team.

Vem är du?

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning
- 1 års erfarenhet av inbyggda system
- Goda kunskaper i C, C++
- Engelska i tal & skrift


Meriterande:

- VDHL
- Erfarenhet av agilt arbetssätt


Som person ser vi gärna att du gillar eller är intresserad av konsult-rollen som innebär mycket kommunikation, egna initiativ och att kunna samarbeta i team. Vi älskar teknik och ser gärna att du har ett stort tekniskt intresse som du vill dela med dig av!

Placeringsort: Jönköping

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef fastighetsservice till JYSK´s Centrallager

Fastighetsingenjör
Läs mer Jun 22
JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet". Koncernen ägs av familjen bakom Lars Larsen Group. Grundaren, Lars Larsen, var känd i hela Danmark som landets ledande affärsman som alltid hade "ett bra erbjudande”. I dag omfattar JYSK-koncernen över 3 000 butiker i 51 länder världen över. Koncernens årliga omsättning är 4,1 miljarder euro. Tillväxten är stadig och kontrollerad, och den totala personalstyrkan består av 26 500 medarbetare.

Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller - som i Lars Larsens fall - någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet - tre värderingar som Lars Larsen själv alltid identifierade sig med.

Utmaningen

Som avdelningschef inom fastighetsservice får du en varierande roll med stora möjligheter att påverka och vidareutveckla JYSK´s driftsäkerhet och hållbarhetsarbete. Du kommer arbeta med både utveckling och underhåll på operativ och strategisk nivå på en modern och högautomatiserad arbetsplats. Du kommer driva spännande projekt och tillsammans med ditt team arbetar ni för en bra laganda och god stämning på arbetsplatsen.

- Personalansvar för två fastighetstekniker
- Underhåll på DCN’s fastigheter, både interna och externa
- Förebygga, planera, genomföra, upphandla samt följa upp service och reparationer
- Säkerställa att arbetet sker på ett kostnadseffektivt- och optimalt sätt
- Ansvara för uppdatering av dokumentation och ritningar av fastigheten
- Systematisk brandskyddsarbete
- Utveckla och förbättra enheten
- Samarbetet med övriga avdelningar på JYSK samt externa leverantörer


JYSK values

Köpman -Serviceinriktad, Kostnadsmedveten, Pålitlig, Målinriktad och Professionell

Kollegor - Hjälpsam, Visa ömsesidig respekt, Flexibel, Öppen, ärlig, uppriktig och Positiv

Kåranda - Lojal, Rätt att påtala, JYSK ambassadör, Hängiven och Samarbetsvillig

Vem är du?

Du har ett stort tekniskt intresse och vill gärna vara med och påverka. Du är trygg i ditt ledarskap och vill involvera och motivera dina kollegor. Som person är du driven, målmedveten och har ett stort intresse av att "fixa".

Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer:

- Har goda kunskaper inom fastighetsteknik
- Är strukturerad, teknikintresserad samt lösningsorienterad
- Har viljan, drivet och engagemanget i syfte att nå våra mål
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande om du har kunskaper inom vvs, brandskydd eller ventilation.

JYSK leadership

Ledare - Resultatinriktad, Beslutsam, Ansvarsfull och Proaktiv

Coach - Utvecklande, Involverande, Feedback och Fokuserad

Kommunikatör - Synlig, Motiverande, Övergripande och Informerande

Hos JYSK möts du av stora och spännande utmaningar och du kommer in i ett mycket glatt gäng som värderar sina medarbetare.

Placeringsort: Nässjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef fastighetsservice till JYSK´s Centrallager

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jun 23
JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet". Koncernen ägs av familjen bakom Lars Larsen Group. Grundaren, Lars Larsen, var känd i hela Danmark som landets ledande affärsman som alltid hade "ett bra erbjudande”. I dag omfattar JYSK-koncernen över 3 000 butiker i 51 länder världen över. Koncernens årliga omsättning är 4,1 miljarder euro. Tillväxten är stadig och kontrollerad, och den totala personalstyrkan består av 26 500 medarbetare.

Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller - som i Lars Larsens fall - någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet - tre värderingar som Lars Larsen själv alltid identifierade sig med.

Utmaningen

Som avdelningschef inom fastighetsservice får du en varierande roll med stora möjligheter att påverka och vidareutveckla JYSK´s driftsäkerhet och hållbarhetsarbete. Du kommer arbeta med både utveckling och underhåll på operativ och strategisk nivå på en modern och högautomatiserad arbetsplats. Du kommer driva spännande projekt och tillsammans med ditt team arbetar ni för en bra laganda och god stämning på arbetsplatsen.

- Personalansvar för två fastighetstekniker
- Underhåll på DCN’s fastigheter, både interna och externa
- Förebygga, planera, genomföra, upphandla samt följa upp service och reparationer
- Säkerställa att arbetet sker på ett kostnadseffektivt- och optimalt sätt
- Ansvara för uppdatering av dokumentation och ritningar av fastigheten
- Systematisk brandskyddsarbete
- Utveckla och förbättra enheten
- Samarbetet med övriga avdelningar på JYSK samt externa leverantörer


JYSK values

Köpman -Serviceinriktad, Kostnadsmedveten, Pålitlig, Målinriktad och Professionell

Kollegor - Hjälpsam, Visa ömsesidig respekt, Flexibel, Öppen, ärlig, uppriktig och Positiv

Kåranda - Lojal, Rätt att påtala, JYSK ambassadör, Hängiven och Samarbetsvillig

Vem är du?

Du har ett stort tekniskt intresse och vill gärna vara med och påverka. Du är trygg i ditt ledarskap och vill involvera och motivera dina kollegor. Som person är du driven, målmedveten och har ett stort intresse av att "fixa".

Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer:

- Har goda kunskaper inom fastighetsteknik
- Är strukturerad, teknikintresserad samt lösningsorienterad
- Har viljan, drivet och engagemanget i syfte att nå våra mål
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande om du har kunskaper inom vvs, brandskydd eller ventilation.

JYSK leadership

Ledare - Resultatinriktad, Beslutsam, Ansvarsfull och Proaktiv

Coach - Utvecklande, Involverande, Feedback och Fokuserad

Kommunikatör - Synlig, Motiverande, Övergripande och Informerande

Hos JYSK möts du av stora och spännande utmaningar och du kommer in i ett mycket glatt gäng som värderar sina medarbetare.

Placeringsort: Nässjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Platschef till YLAB

Platschef, bygg
Läs mer Jun 28
Till YLAB söker vi en platschef med stort intresse för byggnadsproduktion. Hos YLAB blir du en nyckelperson på en öppen och dynamisk arbetsplats med stor variation på projekt där professionell och personlig utveckling står högt på agendan.

Utmaningen

Som platschef kommer du driva de större projekten inom entreprenadarbete inom kommersiella lokaler, till exempel inom kontor, handel, industri och lager. Du leder, ansvarar och planerar projektet själv från start till slut och beroende på projektens storlek finns även arbetsledare på plats för att stötta upp. Dina uppgifter är att samordna och koordinera arbetet, med både kollegor och underleverantörer, se till att det finns material på plats för att utföra arbete, ansvara för riskbedömningar samt ha ett helhetsansvar för att driva projektet framåt enligt tidsplan och budget.

YLAB har kunder i hela södra Sverige vilket innebär att resor och övernattningar är förekommande.

Vem är du?

Som person är du strukturerad, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Du har ett stort eget driv samt har alltid dina kollegor, projektens kvalitet och resultat i fokus.

- Du har gedigen erfarenhet inom byggnadsproduktion eller besläktad bransch.
- Du besitter en YH- utbildning eller motsvarande erfarenhet.
- Du har god ledarskapsförmåga.
- Svenska och engelska
- Körkort B


Om YLAB

YLAB är ett familjeföretag med lång erfarenhet och gedigen kunskap inbyggd i verksamheten. Sedan starten 1977 har bolaget utvecklats kontinuerligt och har idag kapacitet och resurser att ta olika typer av förekommande byggprojekt.

En förklaring till vår framgång tror vi ligger i vår värdegrund som varit densamma genom alla år och konjunkturer. Den är inte märkvärdig på något vis, däremot ser vi till att den inte bara är en trave tomma ord utan en stabil grund i allt vi gör. Vi håller helt enkelt vad vi lovar, oavsett om det gäller tid, ekonomi eller kvalitet. Vårt mål är alltid en nöjd kund och vi garanterar att vi har engagemanget och kunnandet för att nå vårt mål."

Placeringsort: Du utgår från Jönköping eller Örebro men resor och övernattningar är förekommande.

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare till YLAB

Arbetsledare, husbyggnad
Läs mer Jun 28
Till YLAB söker vi en arbetsledare med stort intresse för byggnadsproduktion. Om du vill driva projekt framåt i en etablerad och dynamisk organisation så är det här möjligheten för dig!

Utmaningen

YLAB söker dig som vill jobba som arbetsledare, där du kommer driva projekt inom entreprenadarbete inom kommersiella lokaler, till exempel inom kontor, handel, industri och lager. Du ansvarar för att driva projektet framåt enligt tidplan. Din uppgift är att samordna och koordinera arbetet, med kollegor och underleverantörer, se till att det finns material på plats för att utföra arbete, ansvara för riskbedömningar samt ha ett helhetsansvar för att driva projektet framåt och hålla både tidplan och budget. Du kommer att få stöttning internt från organisationen från både platschef och projektledare beroende på projektets storlek.

YLAB har kunder i hela södra Sverige vilket innebär att resor och övernattningar är förekommande.

Vem är du?

Vi lägger stor vikt på din personlighet och att du trivs med att leda, planera och motivera dina kollegor. Du jobbar helst i team och drivs av att utvecklas och lära dig mer inom byggbranschen. Som person är du social, öppen och lojal mot dina kollegor och kunder.

- Du har eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom byggnadsproduktion.
- Strukturerad och organiserad.
- Du har ett eget driv och god ledarskapsförmåga.
- Svenska och Engelska
- Körkort B


Om YLAB

YLAB är ett familjeföretag med lång erfarenhet och gedigen kunskap inbyggd i verksamheten. Sedan starten 1977 har bolaget utvecklats kontinuerligt och har idag kapacitet och resurser att ta olika typer av förekommande byggprojekt.

En förklaring till vår framgång tror vi ligger i vår värdegrund som varit densamma genom alla år och konjunkturer. Den är inte märkvärdig på något vis, däremot ser vi till att den inte bara är en trave tomma ord utan en stabil grund i allt vi gör. Vi håller helt enkelt vad vi lovar, oavsett om det gäller tid, ekonomi eller kvalitet. Vårt mål är alltid en nöjd kund och vi garanterar att vi har engagemanget och kunnandet för att nå vårt mål."

Placeringsort: Du utgår från Jönköping eller Örebro men resor och övernattningar är förekommande.

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Projektingenjör till YLAB i Jönköping

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Jun 28
Till YLAB i Jönköping söker vi en Projektingenjör med stort intresse för byggnadsproduktion. Hos YLAB blir du en nyckelperson på en öppen och dynamisk arbetsplats med stor variation på projekt där professionell och personlig utveckling står högt på agendan.

Utmaningen

Hos YLAB har projektingenjören en viktig roll i framdriften av ett byggprojekt. Du är med redan i det tidiga skedet med projektering och ritarbetet samt förse produktionen med de underlag som behövs, för att sedan följa projektet fram till den färdiga byggnaden och överlämnande till kund. Du har ansvar för att samordna alla inblandade aktörer, såväl egna som underleverantörer. I denna roll kommer du att jobba tätt tillsammans med projektledare och platschefer samt ha kontakt med både kunder och leverantörer.

- Ansvarar för ritningar, inköp, dokumentation, offerter och avtal.
- Nära kontakt med beställarombud, leverantörer och underentreprenörer.
- Koordinera tidsplanarbetet tillsammans med projektgruppen.


Tjänsten erbjuder många sociala kontakter, en varierande arbetsdag och en möjlighet att ta en idé till ett färdigt projekt. På YLAB får du dessutom härliga kollegor där alla hjälps åt och stöttar varandra.

Vem är du?

Du gillar struktur och är duktig på att driva frågor framåt. Du har byggprocessen som stort intresse och gillar att se byggnader växa fram. En förutsättning för att trivas är att ditt arbetssätt är engagerat och relationsbyggande. Du har ett sinne för detaljer men samtidigt förmåga att lyfta blicken för de större frågorna i projektet.

- Du har en relevant ingenjörsutbildning eller arbetslivserfarenhet inom bygg tex som entreprenadingenjör, inköpare eller byggkonsult.
- Du är strukturerad, driven och kommunikativ.
- Svenska och engelska
- Körkort B


Meriterande om du har erfarenhet av Revit eller liknande program.

Om YLAB

YLAB är ett familjeföretag med lång erfarenhet och gedigen kunskap inbyggd i verksamheten. Sedan starten 1977 har bolaget utvecklats kontinuerligt och har idag kapacitet och resurser att ta olika typer av förekommande byggprojekt.

En förklaring till vår framgång tror vi ligger i vår värdegrund som varit densamma genom alla år och konjunkturer. Den är inte märkvärdig på något vis, däremot ser vi till att den inte bara är en trave tomma ord utan en stabil grund i allt vi gör. Vi håller helt enkelt vad vi lovar, oavsett om det gäller tid, ekonomi eller kvalitet. Vårt mål är alltid en nöjd kund och vi garanterar att vi har engagemanget och kunnandet för att nå vårt mål."

Placeringsort: Jönköping

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu