Jönköping: HR-generalist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-generalist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Jönköping

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur!

Vi söker efter en HR-generalist som vill göra skillnad!

Är du intresserad av HR-frågor och vill arbeta inom en organisation som bidrar till samhällets utveckling? Välkommen till SV!

SV Jönköping söker en HR-generalist som genom HR-arbetet kan bidra till organisationens utveckling. Rollen är ny och det finns goda möjlighet att vara med att forma innehållet. Hos oss jobbar ca 30 tjänstemän plus ett antal tillsvidareanställda cirkelledare. Som HR-generalist hos oss kommer du att arbeta självständigt inom hela HR-området.

Du kommer bland annat jobba med:
-rekrytering och introduktion
-ansvara för processen med medarbetarsamtal, lönesamtal och lönesättning
-kompetensutveckling
-arbetsmiljöfrågor
-medarbetarskap och chefsstöd
-intern kommunikation kring HR-frågor
-sociala och organisatoriska kvalitetsarbetet som bl a innebär att arbeta för att SV Jönköpings län är en bra arbetsplats.

Vi vill att du:
-har relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom HR
-har god kunskap av lagar och regler inom arbetsrätt
-har en inre kompass som är inställd i samma riktning som vår, dvs att du också värnar om alla människors lika rättigheter och möjligheter

Fördel om du har erfarenhet inom ideell sektor

Det finns en hel del arbetssätt där vi vill tänka om och göra nytt. Vi letar efter en person som är intresserad, uppdaterad och påläst inom det senaste på HR-fronten. Du behöver vara en stjärna på att lyssna in, bygga goda relationer och samarbeta med andra. En grundförutsättning är att du är god ledare för dig själv. Att du kan planera, prioritera och genomföra ditt arbete samtidigt som du får tid för återhämtning.

Du har kontakt med den nationella HR-enheten och även med vår löneenhet.

Hos oss får du:
-arbeta i en organisation som genom folkbildning gör skillnad för samhället och dess medborgare.
-ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för dem som arbetar i organisationen.
-jobba med motiverade och samhällsintresserade kollegor.
- jobba målstyrt vilket innebär att du har en veckoarbetstid på 38,5 tim och kan själv planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov.
-en friskvårdspeng på 2000 kr som du kan använda till träningskort eller massage.

Praktiskt:
Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Anställningsform: Tillsvidare. Vi tillämpar provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Jönköping. Resor i tjänsten förekommer.

Nu hoppas vi såklart att annonsen väckt ditt intresse för oss och för rollen. Eftersom du är en nyfiken person har du säkert frågor – hör av dig!

Frågor om rollen? Ring avdelningschef Siv Fransson 0704 – 31 39 00
Frågor till facklig kontaktperson, Unionen:
Anna-Karin Cederstrand Karlsson, 0492-56 48 10 eller anna-karin@sv.se

Sista ansökningsdag 22 juli 2022. Du ansöker via ansökningsfunktionen.

Varmt välkommen till din nya arbetsplats - SV!

Studieförbundet Vuxenskolan, SV Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund, som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. SV är mångfaldens studieförbund, som vill ge alla människor möjlighet att växa. Vi vill bidra till en värld som bygger på hållbar utveckling. Därför är vi en engagerad lokal kraft för föreningsliv, kultur och samhälle i hela Sverige. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-konsult/PA-konsult.

Konsultkoordinator sökes för uppdrag i Jönköping

Läs mer Maj 24
Är du en kommunikativ och strukturerad person som gillar processer och projektledning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill arbeta som central Konsultkoordinator på ett längre uppdrag hos en av våra kunder i Jönköping!

Arbetsuppgifter:
I rollen som central Konsultkoordinator kommer du först och främst arbeta med att bygga upp övergripande strukturer och nationella processer kring konsulthanteringen. Vidare har du en koordinerande funktion för att samordna och stötta de lokala Koordinatorerna runt om i landet gällande både metodik, kommunikation och informationsflöden. Du kommer ha funktionsansvar för 4-8 personer. Du har också övergripande ansvar för hantering, kontakt och relation med bemanningsleverantörerna.

Uppdraget är på heltid och startar enligt överenskommet datum under augusti månad. Du arbetar dagtid måndag till fredag, utgår från Jönköping och förväntas kunna besöka kontor på andra orter.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen krävs det att du är strukturerad, kommunikativ och bra på att bygga relationer. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som till exempel koordinering, konsultbemanning, projektledning eller framtagning och utformning av strukturerade processer. Som person är du social och relationsskapande samtidigt som du är tydlig och vågar ta egna beslut. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom till exempel ledarskap, projektledning eller organisationsutveckling
- Erfarenhet av koordinering, konsultbemanning, projektledning eller strukturerade processer
- Mycket goda kunskaper, i skrift och i tal, i både svenska och engelska
- God vana av att arbeta i O365
- B-körkort och tillgång till egen bil

Vad kan vi erbjuda dig?
Att arbeta som konsult via Jefferson Wells innebär både spännande och lärorika arbetsdagar, och vi lägger stor vikt vid att alla konsulter blir en del av företaget från dag ett.

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Kontaktperson?
Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells och arbeta som konsult på uppdrag hos vår kund. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Martina Vapnar via e-post: martina.vapnar@manpower.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rekryterande konsultchef till Skill Jönköping

Läs mer Apr 12
Nu förstärker vi vårt kontor i Jönköping med ytterligare en kollega! En av våra starka framgångsfaktorer är att vi alltid hjälps åt, firar varandras framgångar och gläds tillsammans när vi lyckas. Välkommen till en bred tjänst och ett härligt gäng där åsikter, synpunkter och idéer uppmuntras och prövas.

Om företaget
Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare som är 18 industriföretag vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens. I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Jönköping, Norrköping, Motala, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 100-tal personer. Vi har cirka 1400 konsulter är uthyrda till våra kunder och genomför flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.

Dina arbetsuppgifter
Som rekryterande konsultchef på Jönköpingskontoret så ansvarar du för hela rekryteringsprocessen i dina uppdrag, från behovsanalys och kravprofil till uppföljning och utvärdering. I nära dialog med våra kunder kvalificerar du kandidater genom kompetensbaserade intervjuer och referenser för att säkerställa att presenterade kandidater motsvarar kravprofilen. Vi lägger stor vikt vid god kvalitet i våra processer.

För konsulter som anställs för uthyrning så har du rollen som konsultchef med ansvar över dina konsulters trivsel, arbetsmiljö och andra typer av personalärenden av arbetsrättslig karaktär. Du har nära kontakt både med kunder och konsulter och trivs med att ha många processer i gång samtidigt.

På vårt Jönköpingskontor samarbetar du med två kollegor – en rekryterande konsultchef och en kundansvarig, men du samverkar brett med alla andra kollegor över hela Skill samt nätverkar utanför företaget.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför är vi måna om att skapa förutsättningar för balans mellan arbete och fritid för att möjliggöra ett hållbart arbetsliv.

Din profil
För att passa i rollen som rekryterande konsultchef så har du en universitetsutbildning med relevant inriktning mot personal/beteendevetenskap eller motsvarande, samt gärna något eller några års arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen eller har arbetat med rekrytering eller bemanning på annat sätt. Rollen kräver ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att vara flexibel och kommunikativ i ett högt arbetstempo. Din roll kommer att vara bred och du trivs med att prestigelöst arbeta med tjänster av olika karaktär inom olika branscher. Om du har ett intresse för IT och teknik är det en fördel då många av de uppdrag som du förväntas arbeta med ligger inom detta område.

Du är en lagspelare och jobbar nära dina kollegor men är på samma gång självständig i ditt arbetssätt. Din förmåga att skapa och behålla goda relationer med kunder, kandidater och konsulter är en framgångsfaktor. Det är en fördel om du har ett stort nätverk i regionen. Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet till dina kollegor och bidrar till den goda stämningen.

Ansökningsförfarande
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare - Josefine Bolling, Josefine.Bolling@skill.se alt 013-473 20 61. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Business Engagement Manager P & O to Husqvarna Group

Läs mer Mar 3
We are now recruiting the next Business Engagement Manager to Husqvarna Group. Do you consider yourself as a passionate HR-professional that loves to drive digital transformation within the people and organization area with good skills in speak to IT in order to make HR better and faster, then this might be your new challange.  Selection will take place on an ongoing basis so don't hesitate with your application.

As Business Engagement Manager People Organization you will be an important part in devloping, both new and existing, HR-systems and be the bridge between HR and IT. 

Husqvarna will offer you the opportunity to drive change in a global environment where we challenge each other to try new ways  but also to grow and develop within the area of Human Resources and IT.  You will be a part of GIS (Global Information Services), the global IT-function with the aim to support and develop smart IT-environment for Husqvarna Group. 

About the position
At Husqvarna Group, the Business Engagement Manager position is similar to ITIL’s Business Relationship Manager. Our business for this position is People Organization where you will combine your passion for technology and HR. The purpose of the role is to have a good understanding of the business and proactively see how technology can be used to improve the HR-business. You will be a big contributor in the ongoing digitalization journey. The Business Engagement Manager is a catalysator for IT solutions within the HR-business and a contributor in the ongoing digitalization journey. 

Key responsibilities as Business Engagement Manager are:
•    Build and maintain good relations with key business stakeholders within PO
•    Manage portfolio of change activities and drive development of HR IT roadmap together with key business stakeholders
•    Gather demands, develop business cases and initiate IT changes within HR
•    Lead Steering Committees and steer project managers within domain portfolio
•    Follow-up and manage IT spend within domain portfolio and support budget and prioritization process for portfolio.
•    Manage our strategic partners, external service providers and our service agreements within HR and Workforce Management
•    Engage actively in our ongoing Human Resources and IT strategy development as part of Husqvarna Group’s digitalization journey
•    Build operational excellence with our IT services and enable IT to be a true partner to the HR-business

The Business Engagement Manager reports to the Business Engagement Director Group Solutions.

Your profile
You have at least a bachelor within relevant area and 5 years of relavant work experience. Proven knowledge within HR and Workforce Management are is prerequisite. Maybe you have a background as HR-consultant or Business Relationship Manager but wants to combine stratigic HR and IT in order to create smart digital solutions for the HR-area.  You have experience in Change Management and working with different solution in the within HR; such as Compensation Benefit, Human Capital Management, Performance Talent, Learning, Time Attendance, etc. 

In addition to the above, we would like to see a person in this role that is proactive, motivated, able to work independently, and structured. 
Working with a large stakeholder group, both internal and external, excellent communication and networking skills are required. As many our key stakeholders and key suppliers are based in Sweden, you need to be fluent in Swedish as well as English. 

This position could be placed either in Stockholm, Huskvarna or Jonsered. 

This recruitment is conducted by OnePartnerGroup, therefore all initial contact is with them. For questions regarding the process please contact recruitment consultant Marcus Rosenblom at +46 (36) 440 90 11 or marcus.rosenblom@onepartnergroup.se

Ansök nu

HR-partner, Kirurgisk vård

Läs mer Mar 16
HR-enheten, Kirurgisk vård, Eksjö/Jönköping/Värnamo

Är du en kreativ och relativt självgående person som har akademisk HR-utbildning och gillar att arbeta i en stor organisation – och samtidigt kan ta dig fram där vägen kanske inte alltid är utstakad? I så fall har vi jobbet för dig. Verksamhetsområde Kirurgisk vård söker nu en HR-partner som trivs där grunden är stabil och det vardagliga arbetet är dynamiskt.

Vi söker
Vill du arbeta i en verksamhet som är viktig på riktigt och där du bidrar till avgörande samhällsinsatser? Verksamhetsområde Kirurgisk vård inom Region Jönköpings län omfattar 17 verksamheter inom nio olika specialiteter som allihop har gemensamt att de opererar patienter. Verksamheterna finns på sjukhusen i Eksjö, Jönköping och Värnamo.

Till den gemensamma HR-funktionen inom Kirurgisk vård söker vi nu en HR-partner som vill arbeta med att coacha och vägleda verksamhetsområdets chefer i frågor som kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Du behöver ha en akademisk examen inom HR-området, och om du även har erfarenhet av att arbeta inom området ser vi det som positivt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig
Som HR-partner inom Kirurgisk vård är du en del av den absolut viktigaste funktionen i samhället – sjukvården. På sjukhusen räddas liv varje dag, dygnet runt, året runt. Som HR-partner har du ett tätt samarbete med verksamheterna och du lär dig hur sjukvården fungerar.

Vi inom HR-funktionen erbjuder dig en arbetsplats där vi är måna om att ge professionellt HR-stöd i nära samarbete med de chefer som vi stöttar. Du blir en del av ett team som består av åtta HR-partners (en av dem blir din handledare), en biträdande HR-chef och en HR-chef. Vi har ett öppet klimat inom gruppen och vi ställer upp för varandra. Inga frågor är dumma, vi hjälps åt och det är prestigelöst.

Hos oss får du dessutom vara med på resan mot målet att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Det är Region Jönköpings läns långsiktiga mål och på vägen dit är HR-funktionen en nyckelspelare.

Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Här kan du läsa mer om förmånerna: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Som HR-partner inom Kirurgisk vård är din huvudsakliga arbetsuppgift att vägleda och coacha chefer i operativa, taktiska och strategiska HR-frågor. Du kommer att ha ett direkt ansvar för, och ett nära samarbete med, ett antal verksamhetsledningar.

Inom HR fokuserar vi på att utveckla ett stödjande förhållningssätt gentemot chefer och skapa verktyg för att de ska kunna leda sina verksamheter på bästa sätt. Som HR-partner stöttar du chefer inom bland annat arbetsrätt, personalärenden, tolkning av avtal och beslut, arbetstidsmodeller, bemanningsmodeller, lönesättning, arbetsmiljö och strategisk kompetensförsörjning. Men som sagt, vi hjälps åt inom HR-enheten och vi bollar mycket med varandra så du är inte ensam.

I det här jobbet finns det goda möjligheter att få en fungerande vardag. Dina arbetstider är dagtid på vardagar och du har årsarbetstid. Utifrån vad som passar dig bäst kan du ha din huvudplacering i Eksjö, Jönköping eller Värnamo. Det finns också möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Eftersom vi har verksamhet på alla tre sjukhusen i länet behöver du ha B-körkort och kunna resa inom länet på arbetstid.

För att du ska trivas hos oss
Vår vardag inom HR-enheten är delvis strukturerad, delvis oförutsägbar. För att du ska trivas hos oss är du en trygg, förtroendeingivande person som gärna arbetar självständigt och mål- och resultatorienterat. Du kan strukturera ditt arbete på ett bra sätt, du är analytisk, bra på att kommunicera och mån om att ge snabbt stöd med hög kvalitet och ett professionellt bemötande. Du har lätt för att skapa goda relationer i ditt arbete, är lyhörd och anstränger dig för att leverera lösningar trots att vägen dit inte alltid är förutsägbar. Krattade maneger finns inte alltid här, utan du behöver tycka om att ibland vara kreativ och staka ut vägen framåt själv. Samtidigt behöver du kunna förhålla dig på ett bra sätt till den stora organisation som vi befinner oss i.

I likhet med oss är du prestigelös och tar en aktiv roll i teamets gemensamma arbete. Du drivs av att jobba nära verksamheten, du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och du kan skilja på det privata och det professionella.

Så här gör du om du är intresserad
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Holm, HR-chef, 010-242 19 73, susanne.holm@rjl.se, eller Filicia Arvidsson Björkman, biträdande HR-chef, 010-242 11 48, filicia.arvidssonbjorkman@rjl.se.

Sista ansökningsdag är den 29 mars 2022. Urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Intervjuer genomförs den 30-31 mars och 1 april. Intervjuinbjudningar och andra meddelanden som rör rekryteringen kan komma att skickas till dig via e-post. Vi vill därför be dig att bevaka både din inkorg och din skräppost för att meddelandena säkert ska nå dig.

Personlighets- och problemlösningstester ingår i rekryteringsprocessen.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Bli en av oss!
Region Jönköpings län är en av länets största arbetsgivare med drygt 10 600 medarbetare. I organisationen finns sex verksamhetsområden inom folkhälsa och sjukvård. Verksamhetsområde Kirurgisk vård har en årlig budget på cirka 2,8 miljarder kronor och cirka 2 400 medarbetare fördelade på länets tre sjukhus; Värnamo sjukhus, Höglandssjukhuset i Eksjö och Länssjukhuset Ryhov i Jönköping.

Läs gärna mer om Kirurgisk vårds verksamheter här: Kirurgisk vård, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/om-oss/om-organisationen/folkhalsa-och-sjukvard/kirurgisk-vard/)

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Studieförbundet Vuxenskolan Riksorganisationen

Hittar inga andra jobb i Jönköping från Studieförbundet Vuxenskolan Riksorganisationen .