Jönköping: Registrator till Länsstyrelsen i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Registrator till Länsstyrelsen i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet av en liknande roll och redo för en ny utmaning? Nu söker vi dig som är kvalitetsmedveten och som vill fortsätta din resa som registrator på en statlig myndighet i Jönköping. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en registrator till Länsstyrelsen i Jönköping för att förstärka upp det befintliga teamet. Du kommer att tillhöra enheten för ärendestöd och service som idag består av 18 medarbetare som ansvarar för uppgifter som är myndighetsgemensamma inom sådant som ärende- och arkivfrågor, internservice, verksamhetsutveckling etc. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp på enheten om fyra personer som arbetar med diarieföring.

Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och som besitter god digital kompetens där du kommer att stötta avdelningen under sommarhalvåret. För att lyckas i rollen erbjuds du en introduktion där du får en handledare att ta rygg på under de första veckorna. Uppdraget sträcker sig fram till 30 december och vi söker dig som kan arbeta under hela denna period. Arbetet är i huvudsak förlagt på arbetsplatsen, men möjlighet till viss andel distansarbete finns.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute på kundföretaget.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Daglig postöppning och skanning av inkommande handlingar och ärenden
- Diarieföra inkomna handlingar
- Expediera utgående handlingar
- Skicka påminnelser på delgivningar
- Kvalitetsgranska och avsluta ärenden
- Stötta handläggare i ärendehanteringsfrågor

VI SÖKER DIG SOM
- Aktuell erfarenhet av registratorsarbete eller annat kvalificerat administrativt arbete
- Goda datorkunskaper och vana vid att arbeta i Officeprogrammen. Framför allt Outlook och Skype
- Svenska i tal och skrift

Vidare är det meriterande om du har:


* Registratorsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom administration
* Erfarenhet från administration inom offentlig förvaltning
* Kännedom om lagar och förordningar som reglerar allmänna handlingar
* Erfarenhet av ärendehanteringssystem (Platina, Evolution, Public360, W3D3 m.fl.)


Övrig information


* Start: 15 augusti
* Omfattning: Heltid, 15 augusti - 30 december
* Placering: Jönköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Vi är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Landshövdingen är chef för länsstyrelsen och har i uppdrag att följa utvecklingen och informera regeringen om länets behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent.

Uppdrag som administratör till transportföretag i Jönköping

Läs mer Maj 4
Till kund inom transportbranschen i Jönköping söker vi efter en konsult som kan täcka upp på administrationsavdelningen med start omgående t.o.m. augusti månad. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara fakturering av transporter och support mot kund med frågor kring sökning av gods. Du ingår i ett team och andra vanligt förekommande uppgifter på inom transportadministration kan förekomma.

För att passa in så har du med fördel suttit med transportadministration alternativt med ekonomi och fakturor i något annat sammanhang. Det kommer krävas att du har intresset och lätt kan sätta dig in i nya system, att du har förståelse för excel och har en hög serviceförmåga. I övrigt är du strukturerad, noggrann och en lagspelare.

Uppdraget är flexibelt i omfattning från heltid till deltid beroende på dina förutsättningar. Placering är söder om Jönköping.

Du kommer att vara anställd av Ljung Kompetensförsörjning och uthyrd till vårt kundföretag. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt och intervjuer kommer ske löpande. Har du frågor om uppdraget eller din anställning så är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på 0705-187441 alt marcus.ljung@ljungkompetens.se.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegs, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Administratör till transportföretag i Jönköping

Läs mer Maj 9
Till kund inom transportbranschen i Jönköping söker vi efter en konsult som kan täcka upp på administrationsavdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara fakturering av transporter och support mot kund med frågor kring sökning av gods. Du ingår i ett team och andra vanligt förekommande uppgifter på inom transportadministration kan förekomma.

För att passa in så har du med fördel suttit med transportadministration alternativt med ekonomi och fakturor i något annat sammanhang. Det kommer krävas att du har intresset och lätt kan sätta dig in i nya system, att du har förståelse för excel och har en hög serviceförmåga. I övrigt är du strukturerad, noggrann och en lagspelare.

Uppdraget har för avsikt att start omgående och pågå i 6 månader med chans till förlängning. Placering är söder om Jönköping.

Du kommer att vara anställd av Ljung Kompetensförsörjning och uthyrd till vårt kundföretag. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt och intervjuer kommer ske löpande. Har du frågor om uppdraget eller din anställning så är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på 0705-187441 alt marcus.ljung@ljungkompetens.se.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegs, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Avtalssamordnare

Läs mer Jun 21
Digitaliseringsavdelningen

Vi söker dig som med vill vara med och utveckla processen för Digitaliseringsavdelningen avtal. Har du erfarenhet av upphandling och trivs med att leda projekt? Då kan du vara den vi söker.

Som Avtalsamordnare ansvarar du för samordning av Digitaliseringsavdelningen avtal. Det innebär att du driver, planerar och följer upp men även vidareutvecklar hur vi arbetar med avtal. Du upprättar och underhåller rutiner och processer för bland annat effektivisering inom områdena. Arbetet innefattar administrativt arbete såsom kartläggning, beräkningar, framtagning av underlag och dokumentation. I ansvaret som Avtalsamordnare kommer du även delta i projekt.
Du har goda kunskaper i Excel. Utöver detta kommer du att b l a arbeta med att;

• Säkerställa och kontrollera avtalsefterlevnad
• Leda, planera och samordna uppdrag/projekt kopplat till upphandling
• Delta i större upphandlingar i samarbete med upphandlingsavdelningen
• Avropa från ramavtal (rangordning, förnyad konkurrensutsättning)
• Direktupphandling
• Agera rådgivare vid avtalsfrågor
• Utveckla och förvalta befintliga avtal
• Medverka i taktiska och strategiska leverantörsmöten
• Leverantörkontakt (skriftligt/muntligt)

Din kompetens
Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad kunskap för tjänsten. Du har erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet eller näringslivet. Du har en god analytisk förmåga, noggrann och lätt för att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är bra på att kommunicera i både tal och skrift. Som person är du lösningsfokuserad och självgående och vi ser även att du kan prioritera och driva dina egna processer. Du har lätt för att samarbeta och är stresstålig, det är egenskaper som vi värdesätter högt.
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska. Kunskap om LOU (Lagen om offentlig upphandling) och dess tillämpning är meriterande.

För frågor
Kontakta gärna Niklas Lingvall, IT-chef, tfn 036-10 61 86
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.
Facklig företrädare för Vision är Patrik Andersson, tfn 036-10 5489.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Administratör | Statlig myndighet | Manpower | Jönköping

Läs mer Jun 29
Ser du dig själv som en organiserad och självgående person som gillar att jobba med administration? Är du dessutom på jakt efter ett jobb med variationsrika arbetsdagar och som innebär att du får arbeta på en statlig myndighet? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower administratörer till en statlig myndighet i Jönköping. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Som administratör ansvarar du för avdelningens administrativa arbete och rutiner och se till att planera och samordna så att den dagliga administrationen löper på smidigt. Du kommer att arbeta utifrån fastlagda rutiner och ge administrativt stöd internt inom verksamheten.

Övriga arbetsuppgifter som ingår i jobbet är att:

* formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
* hantera kopiering, sortering och posthantering
* assistera och ge service till en eller flera personer
* enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
* göra kalenderbokning
* utföra reseplanering



Det här är ett konsultuppdrag till vår kund, en statlig myndighet i Jönköping. Uppdraget startar 2022-08-10 och pågår fram till 2022-11-30, med möjlighet till förlängning.



Om dig

Till uppdraget söker vi dig som har gymnasium eller annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning på växt eller naturvetenskapliglinje. Vidare tror vi att du har erfarenhet av minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Därtill krävs det att du har mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du ser vad som behöver göras och att du håller ordning och reda. Det är också viktigt att du har ett stort driv. Som person är du noggrannhet, snabb och har god samarbetsförmåga.

Om Manpower

Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på Ida.Tegnelov@jeffersonwells.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Testingenjör för användarsystem

Systemtestare
Läs mer Jul 2
Nytt
Husqvarna Group vill nu förstärka sin avdelning Fleet Service med en junior systemtestare. I denna roll kommer du vara en viktig del av kvalitetssäkringen för Husqvarnas system och få stor utveckling i din roll som ingenjör. Här kommer du samarbeta med många olika yrkesroller kring system som man tror stort på. Funktionen är i en växande fas och allt fler produkter inom organisationen kopplas pågående in!

OM TJÄNSTEN
Som systemtestare kommer du här att ugtå från användarnas perspektiv. Du kommer arbeta i system som är inriktade mot Husqvarnas proffesionella kunder där du och en kollega ansvarar för testningen av användarupplevelsen för alla uppkopplade produkter. Ni kommer genomföra testerna i olika scenarios och en hel del testning kommer ske praktiskt där ni kopplar in de faktiska produkterna och kör programmen för att identifiera felkällor och brister i systemet. Du kommer arbeta med allt från Automowers till motorsågar!

Du erbjuds


* En rolig roll där du får en god överblick av hela tjänsten
* Stora möjligheter att växa och utvecklas i din ingenjörsroll
* En plats i ett multinationellt team hos en världsledande aktör


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Definera, planera och genomföra tester
- Dokumentera testerna och rapportera avvikelser som identifieras
- Samarbeta med utvecklarna och verifiera korrigeringar i systemen

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleingenjörsexamen där du erhållit kunskap om digitalisering
- Besitter mycket goda kunskaper i engelska då arbetet kommer ske på detta språk
- Har B-körkort då resor i tjänst kan förekomma

Vidare är det meriterande om du har kunskaper inom testning.

Som person är du


* Relationsskapande
* Samarbetsvillig
* Ansvarstagande


#

Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna, Jönköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Maskinoperatör till kvalitetsmedvetet företag!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 28
Nu erbjuds möjligheten att bli en del av en organisation som arbetar med hög kvalitet och design inom möbelsnickeri för butiksinredning. Ett företag som arbetar med flertalet stora och välkända aktörer och som värnar om att ge sina kunder flexibla och anpassade lösningar utefter just deras behov. Vi söker dig med ett teknikintresse och en nyfikenhet att utvecklas!

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du arbeta som maskinoperatör på ett företag där man arbetar med både maskintillverkning och hantverk. Du kommer arbeta både självständigt och i team med dina kollegor i produktionen. Du kommer få en huvudplacering anpassad baserad på dina tidigare erfarenheter och kunskaper men arbete i andra delar av produktionen kan förekomma utefter behov.

Du erbjuds


* En anställning på ett familjärt företag där du blir sedd
* En lärorik och flexibel roll som anpassas efter dina tidigare kunskaper där utvecklingsmöjligheter finns
* En god introduktion till arbetet och arbetsplatsen


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Sköta din maskin utifrån de ordrar som kommer in
- Både samarbeta med kollegor och arbeta självständigt
- I perioder stötta upp hos andra kollegor

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfanhet inom en liknande roll
- Har truckkörkort A och B då du ibland kommer behöva använda dig av truck i arbetet
- Behärskar svenska obehindrat då det dagliga arbetet sker på detta språk

Det är vidare meriterande om du har tidigare erfarenhet inom CNC.

Som person är du


* Flexibel
* Noggrann
* Samarbetsvillig


#

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Habo


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Systemintresserad ingenjör till Husqvarna Group!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 24
Nu erbjuds den unika chansen att få bli en del av en uppstartsresa i ett helt nystartat team på en global aktör! Husqvarna Group satsar nu stort på sin globala PLM utveckling och söker den sista pusselbiten till teamet. Kanske är det du?

OM TJÄNSTEN
För denna tjänst söker vi dig som är i början av din karriär och har ett stort driv och intresse av att utvecklas. Du kommer här tillsammans med tre kollegor vara med och skapa grunden i teamet PLM Buisness Support. I rollen kommer du följa produkterna under hela deras livstid. Du kommer få en god inblick i hela produktionskedjan i allt från tillverkning till inköp och sälj. För att du ska trivas i rollen behöver du vara duktig på att bemöta människor och ha en förmåga att skapa goda relationer.

Du erbjuds


* En spännande roll där du kommer få förståelse och inblick i hela produktkedjan
* En dynamisk arbetsplats i en växande fas
* En god introduktion och upplärning i arbetet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Supporta andra avdelningar i PLM-processer
- Förse träningspersonal med material samt se över och hålla ordning på utbildningar
- Utbilda utbildningspersonal samt eventuellt hålla i egna utbildningar för nyanställda till koncernern

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleingenjörsexamen där du erhållit grundläggande kunskap kring R&D
- Har B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma
- Besitter mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då arbetet bedrivs på båda språken
- Vi söker dig som är trygg inför att prata både med och till andra människor då du kommer ansvara över mycket utbildningar

Som person är du


* Flexibel
* Relationsskapande
* Kommunikativ


#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna, Jönköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Servicetekniker till internationella Coloreel!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 24
Nu söker vi dig som gillar teknisk problemlösning och som vill ha hela världen som arbetsplats. Som Servicetekniker på Coloreel erbjuds du en spännande tjänst på ett bolag i tillväxt. Du välkomnas till ett kompetent och engagerat team där nära samarbeten är en självklarhet. Vill du vara med på resan? Skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Coloreel är ett svenskt företag inom textilinnovation som har tagit fram en banbrytande teknik för broderi och färgning av textiltråd av hög kvalitet. Genom sin teknik bidrar Coloreel till en ökad hållbarhet genom minskade avfall, och hjälper textilbranschen att förflytta sig mot en mer hållbar och effektiv produktion.

Företaget växer och nu söker vi en ny medarbetare till avdelningen för Service och Support i Jönköping. Du kommer ingå i ett team om fem personer, där ni arbetar med installation, support och service. I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta både självständigt och parvis tillsammans med dina kollegor i teamet där ni ansvarar för att installera och introducera kunderna till sina Coloreel-enheter. Du kommer även att arbeta med teknisk support och service av produkterna ute hos kund. I rollen arbetar du med både befintliga och nya kunder som består av internationella företag inom textilbranschen. Det är en roll med många kontaktytor i form av kunder, distributörer och kollegor internt på Coloreel. Då företaget är i en tillväxtfas är det här en perfekt möjlighet för dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med bolaget. Rollen passar dig som har ett stort tekniskt intresse och som vill arbeta med teknisk problemlösning till kunder över hela världen.

Du blir erbjuden


* En roll i ett spännande företag i tillväxt där du får arbeta nära kund och samtidigt resa internationellt!
* Möjligheten att arbeta med innovativ teknologi och teknisk problemlösning.
* En roll med många kontaktytor där du får skapa starka relationer med kunder och kollegor i Sverige och internationellt.
* Att få vara en del av ett härligt team med erfarna och engagerade kollegor där nära samarbeten och kunskapsdelning mellan individer är en självklarhet.


Du söker tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till rekryterande chef på Coloreel: miriam.stilling@coloreel.com



ARBETSUPPGIFTER
- Genomföra installationer, uppgraderingar och underhåll på Coloreels produkter ute hos kund.
- Arbeta med service och teknisk support på plats ute hos kund men också genom telefon och mail.
- Utbilda distributörer och slutkunder i företagets produkter.
- Arbeta med teknisk dokumentation gällande service och produkter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant teknisk bakgrund genom utbildning eller erfarenhet. Du kan exempelvis ha bakgrund som servicetekniker, elektriker, montör eller reparatör.
- Har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används internt och externt.
- Har en god datorvana, där du har goda kunskaper i Outlook & MS Officepaketet.
- Har B-körkort.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med mjukvara.

Som person är du:


* Lösningsorienterad och gillar att lösa tekniska problem.
* Kommunikativ och serviceinriktad där du agerar professionellt och förtroendeingivande mot kund.
* Har du en god social kompetens och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
* Trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att hitta lämpliga lösningar mot kund.
* Flexibel och öppen för förändringar.
* Slutligen ser vi gärna att du gillar att upptäcka världen och att resa i jobbet.


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Jönköping. I tjänsten ingår resor till kunder över hela världen, uppskattningsvis ca 150 resdagar per år.
* Sök tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till rekryterande chef på Coloreel: miriam.stilling@coloreel.com
* Rekryteringsprocessen hanteras av Coloreel och de önskar att alla frågor gällande tjänsten skickas till rekryterande chef Miriam Stilling.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Coloreel is a Swedish textile innovation brand with a groundbreaking technology for embroidery that enables high-quality coloring of textile thread on demand, unlocking a world of potential. We use our technology to both preserve the craftsmanship of embroidery and take embroidery to the next level. The unique solution makes previously complicated designs accessible, including gradients, textures and other stunning effects. Coloreel is also part of the movement to reduce waste and move the textile industry towards more sustainable production. The result, of course, is embroidery at full potential.

Ansök nu

Service Technician to Coloreel

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 24
Are you a teamplayer who thrives in a business where there is a strong focus on collaboration between colleagues and functions to achieve great results? Then you might be our new Service Technician. Apply today as we work with ongoing selection!

OM TJÄNSTEN
As a Service Technician you are involved from start-up in order to install, introduce and act as technical support for Coloreel units. You will have the opportunity to work with both new and existing customers all over the world. In addition to actively communicating with customers, you will be in contact with many different roles and departments within the company. In this role you get the chance to combine your technical interest and your problem-solving ability with travel and service.

In this position, you will be part of a team that works both independently and in pairs. As Coloreel is in a growth phase, there are great opportunities for you to develop within the company. This is the perfect role for you who has a few years of experience and is ready for the next step in your career.

You are offered:


* Work in a fast-growing company
* The chance to work with innovative technology
* To be part of a team with experienced and engaged colleagues


Apply to the position by sending in your resume and cover letter to hiring manager: miriam.stilling@coloreel.com



ARBETSUPPGIFTER
- Performing installations, upgrades and maintenance of Coloreel units
- Technical support, both through phone and email but also on site
- Distributor and end customer training world wide
- Handling consumables and spare parts
- Documentation

VI SÖKER DIG SOM
- Someone with good technical knowledge gained through education or work experience. Which could be an electrician, fitter or repairman
- 2-3 years of experience with similar job duties
- Driving license B
- Fluent in Swedish and English, both written and oral
- It is meriting if you have experience from working with software

As a person you are:


* Solution-oriented and able to identify the resources needed to solve customer issues
* A good communicator who knows how to get your point across clearly and respectfully
* You have high social skills and you are very pedagogical
* Enjoy working both independently and with colleagues to find the optimal solution
* Flexible and open to changes
* You have the ability to convey a technical message both orally and written
* Finally, you enjoy seeing the world and travelling in your job


Other information:


* Start: immediately
* Extent: Full time
* Location: Jönköping
* The recruitment process is handled by Coloreel and their wish is that all questions regarding the role or the process is sent to miriam.stilling@coloreel.com.
* Apply to the position by sending in your resume and cover letter to hiring manager: miriam.stilling@coloreel.com


INFORMATION OM FÖRETAGET
Coloreel is a Swedish textile innovation brand with a groundbreaking technology for embroidery that enables high-quality coloring of textile thread on demand, unlocking a world of potential. We use our technology to both preserve the craftsmanship of embroidery and take embroidery to the next level. The unique solution makes previously complicated designs accessible, including gradients, textures and other stunning effects. Coloreel is also part of the movement to reduce waste and move the textile industry towards more sustainable production. The result, of course, is embroidery at full potential.

Ansök nu