Jönköping: ALFA Skogsservice söker driven personaladministratör med HR-inriktning

Hitta ansökningsinfo om jobbet ALFA Skogsservice söker driven personaladministratör med HR-inriktning i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Deltid

ALFA Skogsservice AB är ett ungt, modernt och snabbväxande företag. Vi levererar skogliga tjänster till skogsägare och infrastrukturägare i Norden genom kompetent personal och innovativa lösningar. ALFA Skogsservice är ett av de största skogsvårdsföretagen i Sverige med cirka 150 anställda. Vi har haft rejäl tillväxt sedan starten 2011, vi blev utsedda till ett Gasellföretag av Dagens Industri, Årets Företagare i Ragunda kommun och blivit tilldelade utmärkelsen The Silviculture Award. Våra tre ledord är kvalitet, effektivitet och ansvar. Vår vision är att vara den bästa arbetsgivaren i skogsbranschen. Läs mer om oss www.alfaskog.se
ALFA Skogsservice söker engagerad och driven personaladministratör med HR-inriktning
Är du intresserad av att jobba i ett spännande och prisbelönt tillväxtföretag, där du får arbeta nära företagets VD och ha en viktig roll i organisationen?
Just nu söker vi en engagerad och driven personaladministratör med intresse för HR-frågor.
Tjänsten är på 50-60% med flexibla eller fasta arbetstider efter överenskommelsen. Placeringsort är vårt huvudkontor på Hedenstorp i Jönköping.
Arbetsuppgifter:
Personaladministration
Löneadministration
Kontakt med myndigheter (främst Skatteverket, Försäkringskassan, Migrationsverket)
Stötta och bistå vid rekryteringar
Vara behjälplig och besvara personalrelaterade frågor från chefer och anställda
Arbetsrätt/tolkning av kollektivavtal

Erfarenheter:
Du bör ha lämplig utbildning och/eller erfarenhet inom personaladministration eller löneadministration och gärna erfarenhet av övriga personalfrågor enligt ovan. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Rollen ställer stora krav på väl utvecklad administrativ förmåga och noggrannhet. Du ska vara en kunskapsresurs i verksamheten och ha mycket god social kompetens. Du är en mycket van användare av Office-paketet. Har du erfarenhet av Visma lön är det meriterande. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Vem är du?
För att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du är driven och självständig samtidigt som du har hög social kompetens och enkelt kan anpassa dig. Du måste ha en mycket god förmåga att kommunicera, både på svenska och engelska då vi har en stor del utländsk personal.
Du har ett coachande förhållningssätt mot kollegor och anställda och är bra på att bygga förtroendefulla relationer. Vi gillar att du är en positiv person med stor portion humor.
Tyngdpunkten kommer att ligga på personaladministrativa arbetsuppgifter och den dagliga verksamheten snarare än strategiska frågor. Det är därför viktigt att du verkligen uppskattar att arbeta med den typen av uppgifter.
Låter det som att tjänsten är skräddarsydd just för dig? Kontakta oss, vi är nyfikna på dig.
Villkor:
Sysselsättningsgrad: 50-60% med möjlighet till mer
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placeringsort: Hedenstorp, Jönköping
Tillträde: Augusti
Lön: Enligt överenskommelse
På ALFA Skogsservice arbetar vi med mångfald och tar därför gärna emot ansökningar från kandidater med olika etnicitet, kön, bakgrund och nationalitet. Intervjuer sker löpande och därför kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Har du några frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår VD Armin Draganovic på armin@alfaskog.se, 072-201 31 53 alternativt HR, Lina Ambjörnson på personal@alfaskog.se, 072-200 40 53.
Ansökningar skickas till work@alfaskog.se senast den 10/7.
Vill du vara med att utveckla och förändra skogsvårdsbranschen tillsammans med oss?
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som HR-assistent.

Business Operations Partner

Läs mer Jun 29
Ework Group in Jonkoping need to strengthen our team and we are now looking for a new team member to join us as a Business Operations Partner.


The role
The Business Operations Partner role can shortly be described as an operational partner and coordinator in the Ework business. By having control over the consultant intake you will act closely to the business and handle both new and ongoing contracts and negotiations with suppliers and clients. You will handle ending assignments by extending them and negotiating for a win-win-win situation for all parties. We value the relationships and gain our consultants and clients trust by giving great service and tailored solutions as well as knowledge of market prices/trends. The role is a problem solver with a drive to constantly optimize and improve our processes, both internally and externally.


Role responsibilities Some of the tasks within our operations that we are accountable for are:
Contracting of an already known consultant, where no selection process is needed.
Handle extensions of assignments and offboarding when needed.
When negotiating we strive to create win-win-win situation and ensure that every assignment is profitable.
Develop relation with buyers and consultants/suppliers during the assignment and seek to identify new business opportunities.
Have an overview over the delivery
We follow up on the client’s process, act as change agent and improve clients compliance.
Act according to frame agreement, business model and game plan.
Be proactive, strive to be involved as early as possible in the dialogues between client and consultant.
Be advisers regarding trends, market prices, contract length, our services etc
Be determined to ensure buyer- and consultant satisfaction in each ongoing assignment as well as strengthen the relationship with Ework
Case management and problem solving/improvement work together with all parties (client, supplier, other functions within Ework)
Act professional an do not delay issues that may arise during assignment.



Who are you and what do we think we are looking for?
We think you have at least 1 year experience from a similar role, working within service, B2B sales, business/private advising, building long term relationships, coordinating and improvement of processes.
You are service minded and not afraid to “pick up the phone” as networking and conducting dialogues come naturally to you. At the same time you enjoy working administrative and like to create order where there is chaos.
You like to work both independently and in teams, being responsible for your own portfolio of clients, cases and processes and at the same time have the support and guidance of a close team with whom you have daily check-ins with.
Sustainability is not just about recycling your garbage- for you it’s also about relationships, making things last in the long run. Improve in order for you to not need to work harder but smarter.
You are fluent both written and verbally in Swedish and English.
You are a team player, an initiator of things, a doer who is not afraid to admit when you are wrong or share your opinion and ideas when seeing things that could improve.

You strongly agree upon Ework’s shared values ????
Eager We are eager to make things happen – and make things work. That is the basis of our work and a promise to ourselves. Being eager means that we never let ourselves be satisfied, rather we always strive to learn and better ourselves.
Professional Being professional is to be fully engaged, committed and independent in our work. We take pride in the work we do and the value we add. We take responsibility for the quality in everything we deliver.
Alert We are present, humble and responsive in every situation. With curiosity we explore our surrounding – we rethink, retool and reprioritize as we go.
If this feels like to role for you, don’t hesitate to apply by clicking the “Apply now” button below.


Additional information
Location: Jonkoping, Sweden
Start date: September or upon agreement


If you are wondering about our recruitment process this how we anticipate it to go:
1. First contact with Talent Acquisition Partner Eleonora Holm Evgenikou
2. Meeting the hiring Manager Julia Ewel and a colleague from the team
3. Personality and cognitive tests
4. Second interview with Client Responsible
5. Reference check
6. Offer presentation and celebration! ????
Not the right fit for you? If you would pass the word onto someone you know, we would be more than happy!
Welcome with your application!
Ework Group is a market-leading and independent consultant provider operating in northern Europe, which focuses on IT, telecom, technology, and business development. Without having consultants employed, Ework can impartially match every assignment with the right competence from the whole market. Ework was founded in Sweden in 2000 and is now active in Sweden, Denmark, Norway, Finland, and Poland. The company has framework agreements with over 170 leading corporations in most sectors and has over 12,000 consultants on assignment.


Our company provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability or genetics.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

HR-administratör / HR-support till Axfood Shared Service Center

Läs mer Jun 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 5 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Axfood. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Axfood grundades år 2000. Koncernen består av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Inom Axfood tror vi på att allas rätt till prisvärd, bra och hållbar mat. Här ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar´n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inlöp och logistik. I Axfood ingår även Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash, City Gross och Mathem.

Axfood SSC skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för alla Axfoods helägda bolag. Axfood SSC har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler på Bataljonsgatan i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som HR-administratör blir du en del av teamet inom medarbetarsupporten som bistår med att stötta koncernens chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor. Till medarbetarsupporten kan Axfoods medarbetare och chefer vända sig till med enklare HR-frågor som rör semesterdagar, friskvårdsbidrag, rekrytering och mycket mer. Dina arbetsuppgifter blir att utfärda administration kring bland annat rapporter/statistik, rekrytering och anställningsdokumentation. Du arbetar även med att skriva relevanta intyg, så som arbetsgivarintyg och årsinkomster.

Parallellt med HR-administrationen är du delaktig i arbetet med att utarbeta nya rutiner i samband med att medarbetarsupporten utvecklas. Vidare arbetar du nära koncernens lönavdelning och svarar på de HR-och lönefrågor som Axfoods medarbetare har.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom exempelvis HR, ekonomi, administration, service eller kundsupport.
• God datorvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som är lösningsfokuserad och tycker om nya utmaningar. Du är utåtriktad och har ett intresse av att inkludera kollegor, och som trivs i en arbetsgrupp som värdesätter samarbete. Du är mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du ansvarar för att ditt arbete håller hög kvalitet. Vidare håller du även en mycket hög servicenivå till koncernens medarbetare.

Övrig information:

Start: Augusti eller september
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR, HR-administratör, HR-support, support, administration, rekrytering, service, medarbetarsupport, heltid, uppdrag, Axfood, Axfood Shared Service Center, Jönköping

Ansök nu

Junior HR-administratör till attraktivt företag i centrala Jönköping

Läs mer Jun 30
Vill du tillhöra ett av Jönköpings härligaste arbetslag? Vill du arbeta i en utvecklande miljö i en bred HR-roll? Då har vi tjänsten för dig! Till kund i Jönköping söker vi efter en HR-administratör med start till hösten med viss flexibilitet. Uppdraget är inledningsvis på konsultbasis med goda chanser till förlängning eller övertag för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande och digitalt under Juli månad. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör erbjuds du en varierad roll där du stöttar i HR-relaterade frågor från koncernens chefer och medarbetare. Vidare ansvarar du för kontakten med anställande chefer och säkerställer att administrationen kring rekryteringsprocesserna utförs. Därtill ansvarar du för att skapa anställningsdokumentation och relevanta intyg som exempelvis: arbetsgivarintyg och årsinkomstuppgifter. Du får även delta i framtagningen av nya rutiner i samband med att avdelningen utvecklas.

Du som HR-administratör arbetar i centrala Jönköping på ett stort kontor men i ett team på ca 20 personer. Ni alla samarbetar för att ta er mot gemensamma mål och har olika områden som fokus i er roll. Du arbetar i många olika system och mot många olika kontaktytor vilket gör att ditt HR-arbete blir brett samt till viss del modernt och digitaliserat.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom personaladministration och/eller rekrytering. I övrigt ser vi gärna att du har erfarenhet av support eller annat serviceyrke. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt både internt och externt önskar vi att du är duktig på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

Som person är du driven, prestigelös och serviceinriktad. Du är van att ta ansvar för att ditt arbete ska hålla hög kvalitet och du är inte rädd att hugga i när det behövs. Vidare ser vi även att du är relationsskapande, kommunikativ och trivs att arbeta i team mot gemensamma mål. Detta teamet präglas nämligen av en väldigt god gemenskap och härlig energi vilket vi såklart vill att du ska bidra till också!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela HR-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Projektadministratör ?till Sandahls Grus och Asfalt AB

Läs mer Maj 10
Vill du arbeta i en varierande roll med olika arbetsuppgifter? Du kommer samtidigt få chansen att arbeta på ett företag där man har frihet under ansvar och möjlighet att växa och utvecklas i rollen. Då har vi tjänsten för dig!

Utmaningen

I rollen som Projektadministratör kommer du arbeta med olika arbetsuppgifter och hugga i där det behövs. Några specifika delar som ingår i rollen är bland annat att arbeta med arbetsmiljö och olika utbildningar, inköp, uppdatera sociala medier och hemsida. Har du även koll på debet och kredit så är det meriterande.

Vidare kommer du även vara ansvarig för digitala möten så att dessa fungerar som dem ska.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i en roll där man kommer få hugga i där det behövs, som person är du flexibel, ordningsam, nyfiken och du trivs i en fri roll där du har möjlighet att påverka. Sandahls Grus och Asfalt är en platt organisation där varje enskild individ tar ett stort ansvar och har stora möjligheter att påverka.

Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer:

- God datavana
- Körkort B
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Svenska i tal och skrift
- Erfarenhet/utbildning inom anläggningsbranschen är meriterande


Om verksamheten
Sandahls Grus & Asfalt AB är ett företag inom Sandahls bolagen som varit verksam inom asfaltbranschen i närmare 30 år.

Sandahls Grus & Asfalt AB är i huvudsak verksamma i Västra Götaland och Småland. Företaget har i dagsläget cirka 70 anställda, som utför beläggningsarbeten med egen tillverkning till utläggning. Sandahls Grus & Asfalt AB är specialister med spetskompetens inom sitt område. Kunderna är främst företag och offentliga sektorn.

Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Sandahls Grus och Asfalt AB. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Placeringsort: Jönköping, Stigamo

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Alfa Skogsservice AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Alfa Skogsservice AB .

ALFA Skogsservice söker driven personaladministratör med HR-inriktning

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Sep 10
Alfa Skogsservice AB är ett ungt, modernt och snabbväxande företag med kvalitet som ledord! Vi utför service inom skogsvård, framförallt plantering, röjning och manuell trädfällning. ALFA Skogsservice är ett av de största skogsvårdsföretagen i Sverige med ca 150 anställda. Vi har haft rejäl tillväxt sedan starten 2011, 2016 fick vi utmärkelsen Gasellföretag av Dagens Industri och 2019 utmärkelsen Silviculture Award för det bästa skogsvårdsföretaget i Sverige. Våra tre ledord är kvalitet, effektivitet och ansvar. Vår vision är att vara den bästa arbetsgivaren i skogsbranschen. Läs mer på: www.alfaskogsservice.se


ALFA Skogsservice söker engagerad och driven HR-generalist
Är du intresserad av att jobba i ett spännande och prisbelönt tillväxtföretag, där du får arbeta nära företagets VD och ha en nyckelroll i organisationen?
Just nu söker vi en engagerad och driven personaladministratör med intresse för HR-frågor.
Tjänsten är på 60% med flexibla arbetstider. Placeringsort är vårt huvudkontor på Hedenstorp i Jönköping. I tjänsten ingår någon resa per år till våra lokalkontor i Norrland.
Vi är en arbetsplats med människor med olika bakgrund, nationalitet och språk. Glädje är en del av vår vardag och vi vill ha kul på jobbet.


Arbetsuppgifter:
Personaladministration
Lön
Kontakt med myndigheter
Stötta och bistå vid rekryteringar
Arbetsmiljöfrågor
Vara behjälplig och besvara personalrelaterade frågor från chefer och anställda
Arbetsrätt/tolkning av kollektivavtal och andra avtal
Driva utvecklingsprojekt inom HR
Delta i fackliga förhandlingar vid behov



Erfarenheter:
Du bör ha lämplig utbildning och/eller erfarenhet inom personaladministration och gärna erfarenhet av övriga personalfrågor enligt ovan. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Rollen ställer stora krav på väl utvecklad administrativ förmåga. Du ska vara en kunskapsresurs i verksamheten och ha mycket god social kompetens. Du är en mycket van användare av Office-paketet. Har du erfarenhet av Visma lön är det meriterande. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.


Vem är du?
För att trivas och lyckas hos oss är det viktigt att du är driven och självständig samtidigt som du har hög social kompetens och enkelt kan anpassa dig. Du måste ha en mycket god förmåga att kommunicera, både på svenska och engelska då vi är ett multikulturellt företag.
Du har ett coachande förhållningssätt mot kollegor och anställda och är bra på att bygga förtroendefulla relationer. Vi gillar att du är en positiv person med stor portion humor.
Tyngdpunkten kommer att ligga på personaladministrativa arbetsuppgifter och den dagliga verksamheten snarare än strategiska frågor och djupa specialistområden. Det är därför viktigt att du verkligen uppskattar att arbeta med den typen av uppgifter.
Låter det som att tjänsten är skräddarsydd just för dig? Kontakta oss, vi är nyfikna på dig.


Villkor:
Tjänsten på deltid 60%, 6 mån provanställning och stationering i Jönköping på Hedenstorp.
Tillträde och lön efter överrenskommelse.


Har du frågor gällande tjänsten kontakta
Ivo Krsek: 0730-29 19 59


Maila din ansökan till: ivo@alfaskogsservice.se


Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så skicka din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag 2020-09-27
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 2
Arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning
• Löpande avstämning och rapportering
• Hantering av leverantörs- och kundreskontra inklusive in och utbetalningar
• Budget och prognosarbete
• Moms- och skattedeklarationer
• Inköp och andra ekonomiska frågor



Är du intresserad av att jobba i ett spännande och prisbelönt tillväxtföretag med stora framtidsplaner och god utveckling? Jobba nära företagets VD och ha en nyckelroll i företaget?
Vi söker just nu en engagerad och ansvarstagande ekonomiansvarig som tycker om att jobba med siffror och ser problemlösning som något roligt. Vi ser gärna att du vill utvecklas och växa med oss som företag.


Vem är du?
Vi tror att du har några års erfarenhet av ekonomi och bokföring. Vi gillar att du är en positiv person med stor portion humor. Du är ansvarstagande, analytisk, noggrann och vågar ta initiativ för att driva ditt arbete framåt.
Då tjänsten innebär viss kundkontakt är det viktigt att du kan hantera det på ett trevligt och professionellt sätt. Som person är du självgående och kan organisera ditt arbete med rätt prioriteringar.
Låter det som att tjänsten är skräddarsydd just för dig? Kontakta oss vi är nyfikna på dig.






ALFA Skogsservice AB är ett ungt, modernt och snabbväxande företag med kvalitet som ledord! Vi utför service inom skogsvård, framförallt plantering, röjning och manuellt trädfällning. ALFA Skogsservice är ett av de största skogsvårdsföretagen i Sverige med ca 130 anställda. Vi har haft rejäl tillväxt sedan starten 2011, 2016 fick vi utmärkelsen Gasellföretag av Dagens Industri och föra året utmärkelsen Årets Företagare i Ragunda kommun. Våra tre ledord är kvalitet, effektivitet och ansvar. Vår vision är att vara den bästa arbetsgivaren i skogsbranschen. Läs mer på: www.alfaskogsservice.se

Vi jobbar med mångfald och är en arbetsplats med människor med olika bakgrund. Glädje är en del av vår vardag och vi vill ha kul på jobbet.

Ansök nu