Jönköping: Skolkurator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Skolkurator i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Månsarp/Tahe och Tabergsskolan

Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och nytänkande utvecklar vi trygga, ansvarstagande och självständiga individer - redo att hantera vardagen och framtiden.

Ditt nya jobb
Vi söker just nu en skolkurator till ett vikariat på sex månader. Du kommer att arbeta som F6-kurator på Månsarp/Tahes skolområde och Tabergs skolområde. I ditt nya uppdrag medverkar du inom elevhälsoteamet tillsammans med skolsköterska, specialpedagoger, biträdande rektorer och rektor. Tillsammans med elevhälsoteamet och skolans övriga personal kommer du att arbeta hälsofrämjande och förebyggande, vilket innebär att du måste vara flexibel och ha lätt för att samarbeta. I huvudsak arbetar du med enskilda stödsamtal till elever. Ibland förekommer riktade insatser i en klass eller grupp. Arbetet innebär även att göra skolsociala utredningar.

Tillsammans med övrig personal ansvarar du för att ge barnen en bra vistelse i våra verksamheter. I ditt arbete finns du till för alla elever på skolan och anammar skolans gemensamma förhållningssätt.

Välkommen till oss
Tabergs skolområde F-5 och Tahe-Månsarp skolområde F-6 ligger i södra delen av Jönköping och innefattar Tabergsskolan, Taheskolan samt Månsarpsskolan. Skolor består av förskoleklass, åk F-6 och fritidshem. Sammantaget går ca 500 elever fördelade på de tre grundskolorna. Vi arbetar målfokuserat och strävar alltid efter att utveckla verksamheten vidare. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra ledord; Trygghet, lärande, respekt, glädje och gemenskap samt engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Läs mer om hur det är att jobba på våra skolområden på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/barnutbildning/grundskola/grundskolorao/tabergsskolan.4.74fef9ab15548f0b80013d1.html)

Din kompetens
Du har Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Erfarenhet som skolkurator och av arbete med barn/elever med psykosociala behov, är meriterande. Du ska vara lyhörd, kreativ, empatisk, flexibel, ha god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga samt kunna arbeta självständigt. Du är driven inom kvalitetsarbete, dokumentation mm.

Som person har du lätt för att skapa personliga relationer med eleverna och arbetar för trygghet och välbefinnande. Du har en positiv grundinställning och tar ditt ansvar i ditt arbete. Vi välkomnar dig som:

• är trygg i dig själv och kan skilja på det personliga och professionella
• har lätt för att arbeta elevinriktat med eleven i centrum
• har god samarbetsförmåga
• är flexibel i ditt arbete
• är självgående och ansvarsfull

Du ska vara trygg och tydlig i din yrkesroll och ha god förmåga att se till varje barns individuella behov. Du är bra på att entusiasmera och skapa engagemang både hos dina kollegor och hos eleverna. Du är bra på att kommunicera och uppskattar det kollegiala lärandet. Du har förmåga att driva och utveckla nya metoder och har lätt för att omsätta teori i praktik. Grundläggande IT-kompetens är ett krav.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.
Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/)

Vill du veta mer?
Christina Arvidsson, bitr. rektor Månsarp/Tahes skolområde, 036-102100 christina.arvidsson@jonkoping.se
Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolkurator.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kurator

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kurator.

Kurator/rehabkoordinator

Läs mer Jun 17
Rehabiliteringscentrum, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Vi söker
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du är genuint intresserad av att arbeta som kurator och rehabkoordinator inom somatisk specialistsjukvård. Erfarenhet av arbete inom rehabilitering är en fördel.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid, med startdatum den 22 augusti eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder ett viktigt och spännande arbete i en multiprofessionell arbetsgrupp med ett gott arbetsklimat och god arbetsmiljö. Vi bryr oss om varandra och hjälps åt att lösa vårt uppdrag. Vi lägger stort fokus på ett engagerat medarbetarskap och hälsofrämjande arbetssätt. Du kommer att få en grundlig introduktion, vi erbjuder dig handledning i grupp och i övrigt ett gott kollegialt stöd.

Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Läs gärna mer om förmånerna här:
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
Dina arbetsuppgifter innebär psykosocialt stöd och rehabkoordinering inom reumatologi, som är en länsverksamhet, samt övriga medicinområdet. Inom reumatologin arbetar du främst med mottagningsverksamhet, digitalt och fysiskt. Du får också möjlighet att till viss del träffa patienter med andra medicinska diagnoser på vårdavdelning. Stödjande samtal och samhällsinformation är viktiga delar av kuratorns arbete. I din roll som rehabkoordinator ger du sjukskrivna patienter stöd och vägledning i sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen inom hälso- och sjukvården. I båda rollerna samverkar du med andra aktörer både internt och externt.

Som kurator och rehabkoordinator hos oss har du ett självständigt och omväxlande arbete i samarbete med såväl rehabprofessionerna och medicinsk personal som andra vårdgivare och myndigheter. Kontinuerligt utvecklings- och kvalitetsarbete är också en del arbetet.

Rehabiliteringscentrum befinner sig i ett skede av stark utveckling vilket kommer att innebära nya viktiga uppdrag för våra medarbetare i framtiden.

För att du ska trivas hos oss
Vi uppskattar ett flexibelt och självständigt arbetssätt. Du är lugn och stabil. Du arbetar strukturerat, samarbetar väl och har en helhetssyn där patienten och dess närstående är delaktiga och i fokus för dina insatser. Du är empatisk, har gott bemötande och en god förmåga att kommunicera utifrån situationen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta värderar vi högt
Patienter och närstående ska känna sig trygga med att våra medarbetare har en samlad kunskap om de fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov patienten befinner sig i. Vi arbetar personcentrerat där patientens egna resurser tas tillvara.

Så här gör du om du är intresserad
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa områdeschef Anna Neymark Wolgast, telefon 010-242 2739. Vecka 26-28 kan du istället ringa områdeschef Adna Zahirovic 010-242 3217.

Sista ansökningsdag är den 17 juli 2022. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!

Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt.

Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.


Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen ur ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet.

Inom rehabiliteringscentrum arbetar cirka 250 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt

Mer information om hur det är att jobba hos oss finner du här. (http://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/rehabiliteringscentrum-som-arbetsplats//) Följ oss gärna på Facebook och Linkedin!

Ansök nu

Kurator

Läs mer Jun 29
Bra Liv Norrahammar vårdcentral

Vi söker dig som är kurator med lägst gpu (tidigare steg1) i KBT.

Vi erbjuder dig
Ett omväxlande arbete med både självständighet och teamarbete.
-Ett stabilt psykosocialt team med gott samarbete
-Samarbete med andra yrkesgrupper på vårdcentralen
-Regelbunden ärendehandledning i grupp
-Nätverksträffar med andra kuratorer i Bra Liv
-Individuell kompetensutveckling
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % eller enligt överenskommelse med tillträde snarast.

Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner.
Läs gärna mer om förmånerna här:http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med
Du kommer att arbeta med vuxna patienter med lätt till medelsvår psykisk ohälsa. Hos oss kommer du att arbeta både med individuell behandling och med gruppbehandling. Vi arbetar även med digitala besök via vår egen app Bra Liv Nära och internetbehandlingar via plattformen stöd och behandling. Arbetsuppgifterna omfattar också basutredningar, handledning och verksamhetsutveckling. Inom primärvården eftersträvar vi hög tillgänglighet, vilket innebär att du främst kommer att arbeta med kortare behandlingskontakter.
Du ingår i vårdcentralens psykosociala team och du har ett nära samarbete med andra yrkesgrupper på vårdcentralerna kring patienterna.

För att du ska trivas hos oss
Vi tror att du är strukturerad, målinriktad och kan fatta egna beslut, samtidigt som du tycker om att samverka kring patienten för att ge så bra vård som möjligt. Du har ett genuint intresse av att hjälpa och stötta andra och hitta lösningar. Du ska ha förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, fokuserad och drivande, samtidigt som du gärna tar initiativ. Du är även mån om ett gott samarbete med kollegor och ledning.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Detta värderar vi högt
Vi vill alltid utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge alla våra medarbetare förutsättningar till möten, samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativitet och nya idéer. På Norrahammars vårdcentral är vi måna om våra patienter och att kunna erbjuda bästa möjliga vård. Hos oss är samverkan viktigt för att ge sammanhang och god vård till våra patienter. Vi värderar allas betydelse, inflytande och delaktighet i verksamheten och värnar om balansen mellan arbete och fritid.

Så här gör du om du är intresserad
Blir du nyfiken och vill veta mer så hör av dig så pratar vi mer. Kontakta enhetschef Maria Andell, tfn 010-242 39 28
Facklig representant för SACO är Anna Fagerberg, tfn 036-32 39 16

Sista ansökningsdag är 2022-07-10. Urval och intervjuer sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.




Norrahammar vårdcentral är en av de 31 vårdcentraler som ingår i den regionsdrivna primärvården Vårdcentralerna Bra Liv. Vårdcentralen har cirka 11 000 listade patienter och tillsammans är vi ca. 45 medarbetare som ger våra patienter vård med omtanke, helhet och kvalitet. Välkommen till Bra Liv - ett bra val både som patient och som medarbetare!

Ansök nu

Kurator

Läs mer Maj 13
Neuropsykiatriska teamet, öppenvård allmänpsykiatri, Jönköping

Psykiatriska kliniken står inför spännande utmaningar! Vi söker dig som vill vara med och bidra med kompetens och energi i såväl det dagliga arbetet som i utvecklingsarbete och att forma vår framtida verksamhet.

Vi söker
Vi söker dig som är utbildad socionom med några års erfarenhet, gärna inom psykiatrisk vård. Du har goda kunskaper gällande lagar och föreskrifter för hälso- och sjukvård och psykiatri. Är du legitimerad hälso- och sjukvårdskurator samt har steg 1 (grundläggande psykoterapiutbildning) ses det som ett stort plus.

Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierat arbete med stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett öppet och positivt klimat. Som kurator hos oss får du arbeta i tvärprofessionella team bestående av arbetsterapeut, psykolog, läkare, sjuksköterska, dietist, rehabiliteringskoordinator, skötare och vårdadministratör. Det finns även goda möjligheter till nära samarbete med kuratorskollegor då flera finns placerade nära. Som kurator hos oss har du regelbunden handledning och deltar på yrkesträffar.

Här kan du läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Du kommer att arbeta självständigt med planering och genomförande av psykosocialt behandlingsarbete med enskilda personer och/eller grupper. Beslut om åtgärder tas i samverkan med patient och team och baseras på bästa relevanta evidens, nytta och alternativ. I arbetet ingår även många kontakter med samverkanspartners utanför sjukvården som exempelvis kommun, Försäkringskassa och Arbetsförmedling.

För att du ska trivas hos oss
För oss är det viktigt att du har du ett professionellt förhållningssätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi tänker att du är en person som arbetar självständigt och strukturerat, har god självinsikt, är flexibel och har lätt för att samarbeta. Vidare tilltalas du av ett tvärprofessionellt arbetssätt och är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Detta värderar vi högt
Vi arbetar personcentrerat med patientens bästa i fokus. I vår verksamhet värdesätter vi medarbetare som önskar utveckla sin profession samt vill medverka i klinikens utveckling och framtid. Vår klinik eftersträvar mångfald ur alla perspektiv.

Så här gör du om du är intresserad
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Vårdenhetschef för Neuropsykiatriska teamet Frans Lundblad, 010-242 33 03.

Sista ansökningsdag är 29 maj men intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

#Sveriges viktigaste jobb
Psykiatriska kliniken i Jönköping en av länets största kliniker med både öppen- och slutenvård inom specialistpsykiatri. Verksamheten har sju öppenvårdsmottagningar och sex vårdavdelningar samt en psykiatrisk akutmottagning som erbjuder akuta bedömningar dygnet runt.

Kliniken erbjuder psykiatrisk specialistvård för invånare över 18 år. Delar av kliniken är även en länsresurs med ansvar för psykiatrisk intensivvård, beroendevård, rättspsykiatri och jourverksamhet där vi handlägger akuta ärenden inom både vuxenpsykiatriska kliniken och barn- och ungdomspsykiatriska kliniken.

Inom öppenvården arbetar vi med specialistinsatser inom neuropsykiatri, beroendevård, psykosvård, allmänpsykiatri och psykiatrisk rehabilitering. Vi arbetar teambaserat med bedömning, utredning, behandlings- och rehabiliteringsinsatser.

Mer information om psykiatriska kliniken i Jönköping finner du här. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/psykiatriska-kliniken-som-arbetsplats/)

Följ gärna Region Jönköpings län på Facebook och Linkedin!

Ansök nu

Kurator

Läs mer Maj 2
Rehabiliteringscentrum/Specialiserad sjukvård i hemmet, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Är du en trygg och stabil kurator med intresse för och kunskap om palliativ vård? Vill du arbeta i ett tvärprofessionellt team där du får inspiration och variation och dessutom har goda möjligheter till att bidra i utvecklingen av den palliativa vården? Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Vi söker
Du är en trygg och stabil kurator med intresse för och kunskap om den palliativa vården. Du har en socionomexamen och gärna några års erfarenhet av slutenvårdsarbete. Önskvärt är också en psykodynamisk inriktning eller intresse för vidareutbildning inom området. Vi ser gärna att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, men det är inget krav. Du känner dig trygg med att arbeta både självständigt och i team, samt att möta patient och närstående i patientens hem. Då tjänsten innebär resor måste du ha B-körkort.

Vi erbjuder dig
Hos oss erbjuds du ett arbete som är varierande, inspirerande och lärorikt med goda möjligheter till kompetensutveckling. Du får arbeta i ett multiprofessionellt team med ett gott arbetsklimat och god arbetsmiljö. Tillgång till handledning finns. Uppdraget i tjänsten är huvudsakligen inriktat på arbete inom SSIH (Specialiserad Sjukvård i Hemmet). I tjänsten ingår också ett samarbete med andra kuratorer i vår verksamhet.

Alla vi som arbetar inom Region Jönköpings län har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2200 kronor per år. Läs gärna mer om förmånerna här. (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Kuratorn i teamet arbetar i nära samarbete med läkare och sjuksköterskor. Som kurator ansvarar du för att belysa det psykosociala perspektivet och utifrån det erbjuda stöd till patienter och närstående. Det innefattar samtal i olika former samt att vara behjälplig i till exempel juridiska-, ekonomiska- och boendefrågor. Patienterna träffar du företrädesvis i hemmet. Den palliativa vården är i en utvecklingsfas, så utvecklings- och förbättringsarbete utgör en naturlig del av arbetet. SSIH är en länsövergripande verksamhet och du kommer att jobba med utveckling tillsammans kuratorskollegorna i länet.

För att du ska trivas hos oss
Du visar prov på god samarbetsförmåga och flexibilitet, där du med din kompetens och roll kan relatera till övriga professioner på ett lyhört sätt. Eftersom vårt arbete bygger på personliga möten är det viktigt att du har ett professionellt bemötande och visar förståelse för patienten och dess anhöriga då du kommer få möta hela familjer som befinner sig i kris. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Detta värderar vi högt
Patienten och närstående ska känna sig trygga med att våra medarbetare har en samlad kunskap om de fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov i den situation patienten befinner sig i. Vi arbetar personcentrerat där patientens egna resurser tas tillvara. Vi lägger stort fokus på ett delaktigt medarbetarskap och hälsofrämjande arbetssätt.

Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef rehabiliteringscentrum, Charlotte Jansson, telefonnummer 010-242 25 05 eller områdeschef för SSIH Sofia Lund, telefonnummer 010-242 25 61. Sista ansökningsdag är den 22 maj. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.


Bli en av oss!



Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen ur ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet.

Inom rehabiliteringscentrum arbetar cirka 250 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta på rehabiliteringscentrum? Läs gärna mer om oss här. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/rehabiliteringsmedicinska-kliniken-som-arbetsplats/)

Du är även varmt välkommen att följa Region Jönköpings län på Facebook (https://www.facebook.com/search/top?q=region jönköpings län) och LinkedIn (https://www.linkedin.com/search/results/all/?keywords=region jönköpings län&origin=RICH_QUERY_TYPEAHEAD_HISTORY&position=0&searchId=731b5a95-f807-41c2-822f-31211eecfb40&sid=o!G)!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Brandinspektör till Räddningstjänsten

Byggnadsingenjör
Läs mer Jun 14
Rosenlund, Jönköping

Vill du vara med och skapa ett tryggt och säkert Jönköping? Då finns ett ledigt jobb på en av kommunens kanske ”hetaste” arbetsplatser.
Räddningstjänsten letar nu efter en ny duktig medarbetare som kan passa in i vårt team. Vi tror att du är initiativtagande, ansvarfull och arbetar effektivt med de frågor som dyker upp. På vår arbetsplats är det viktigt med ett gott samarbete med alla, från kollegor och förvaltningar till företag och privatpersoner.


Din roll
Inom räddningstjänstens olycksförebyggande verksamhet hanterar vi väldigt varierande frågeställningar och arbetsuppgifter, därför kan vi lova dig ett omväxlande jobb. En viss del av din arbetstid kommer du att fokusera på samordning av sotningsverksamheten men beroende på vilken erfarenhet och kompetens du har finns det goda förutsättningar att anpassa arbetsuppgifterna inom avdelningens totala område. På olycksförebyggande avdelningen utövar vi tillsyn enligt lag om skydd mot olyckor och lag om brandfarliga och explosiva varor där vi inom den sistnämnda även är tillståndsgivande myndighet. Vi yttrar oss inom brandskyddsområdet till andra myndigheter, hanterar frågor gällande sotningsverksamheten samt bedriver en omfattande utbildningsverksamhet inom brandskydd och första hjälpen. Vi samordnar också det breda olycksförebyggande arbetet inom kommunen.

Vi söker dig som

• är byggnadsingenjör eller har en likvärdig ingenjörsutbildning. Du kan också vara SMO-utbildad brandman med MSB:s Tillsyn A eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• har B-körkort (krav)
• har en analytisk förmåga och en drivkraft att planera ditt arbete självständigt
• har lätt för att samarbeta
• har struktur, är noggrann och med god förmåga att prioritera
• är duktig på att kommunicera både i tal och i skrift och har lätt för att göra dig förstådd

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.


Vad kan vi erbjuda dig?
En spännande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet till nytänkande

• Flextid
• Träningsmöjligheter på arbetsplatsen med viss träning på arbetstid

Vilka är vi
Räddningstjänsten i Jönköping är en organisation i utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för brandskyddsfrågor, operativa insatser samt samordnar kommunens skydd mot olyckor, brottsförebyggande arbete och krisberedskap. Vi har en trivsam arbetsmiljö med många drivna medarbetare med olika professioner och bakgrund. Räddningstjänsten är en förvaltning i kommunen och har cirka 230 anställda.
Samverkan sker i stor grad med andra myndigheter och kommuner i länet.

Vill du veta mer?
Avdelningschef, brandingenjör Mattias Heimdahl, tfn 036-10 70 06
Biträdande avdelningschef, brandingenjör Henric Dovrén, tfn 036-10 56 74
HR-konsult, Stefan Lund, 036-10 56 66
Facklig företrädare Sveriges ingenjörer, brandingenjör Christoffer Carmestedt, tfn 036-10 56 77
Facklig företrädare Vision, brandmästare Håkan Grunditz, tfn 036-10 58 94
Facklig företrädare Kommunal, brandman Christian Ås, tfn 036-10 39 38

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Systemtekniker IT M365

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 30
Digitaliseringsavdelningen

Vill du bidra till kommunens digitalisering? Vill du vara med och utveckla kommunens molntjänst M365? Har du erfarenhet av datacenter och integration? I så fall har du ett jobb att söka.

Vi söker en medarbetare till digitaliseringsavdelningen inom området arbetsplats. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, kundorienterad och som ser till helheten. Du har en bred bakgrund inom IT med ett starkt driv och engagemang i att leverera och utveckla IT-tjänster till hög kvalitet. Du har i flera år arbetat med IT-drift i komplexa miljöer och har erfarenhet av att arbeta som systemtekniker.


För att lyckas med vår leverans lägger vi stor vikt på personliga egenskaper som engagemang, mod, kommunikation och samarbetsförmåga med kollegor, förvaltningar, bolag och leverantörer.

Din roll
Du kommer i huvudsak att arbeta med förvaltning och utveckling av kommunens molntjänst M365, men även andra teknikområden kan komma ifråga som datacenter, arbetsplats, identitet eller integration. Att vara tekniskt stöd i projekt och upphandlingar som rör frågor inom området ingår också i rollen. Då den tekniska plattformen till stora delar består av Microsofts produkter så är mycket goda kunskaper inom dessa ett krav. För att lyckas i rollen behöver du också kunna prioritera och fatta beslut i pressade situationer.

Vi söker
Du har:
- högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- flera års erfarenhet inom IT-drift
- du har dokumenterad erfarenhet av molnlösningar som t ex M365 eller Google Workspace (G suite)
- du har dokumenterad kunskap inom Azure, Teams, Sharepoint, Exchange online och PowerShell

Meriterande är:
- erfarenhet av utveckling av molnplattform
- erfarenhet från införande av molnlösning i en organisation
- kompetens inom (MECM, MIM, Active Directory och informationssäkerhet)

Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT-arbetsplatser, 65 000 AD-konton och lika många e-postkonton.

Övrigt
För tjänsten krävs B-körkort då resor ingår i tjänsten.
Som systemtekniker på Jönköpings kommun digitaliseringsavdelning kan även beredskapstjänstgöring förekomma med schemalagd beredskapstid tillsammans med ett team av andra tekniker.
Höga krav ställs på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetsprövning och drogtest kommer att genomföras innan anställning.

För frågor
Kontakta enhetschef Bert-Roland Näslund, tfn 036-10 80 59, 072-0642777 bert-roland.naslund@jonkoping.se.
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.
Facklig företrädare för Vision är Patrik Andersson, tfn 036-10 5489.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Junior Systemtekniker IT

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 30
Digitaliseringsavdelningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och förverkliga kommunens digitaliseringsstrategi? I så fall har du ett jobb att söka.

Vi behöver bli fler medarbetare inom digitaliseringsavdelningen och leveransen "arbetsplats". Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse för IT och är lösningsfokuserad, kundorienterad och problemlösare. Du vet vad det innebär att arbeta på en digitaliseringsavdelning och känner att detta är något du brinner för. Du har ett starkt driv och engagemang i att leverera och att utveckla med kvalitet. Vi ser gärna att du arbetat inom IT-drift alternativt IT-support och vill utvecklas inom inom detta område.

För att lyckas med vår leverans lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper såsom engagemang, mod samt bra samarbetsförmåga med kollegor. Samarbete i olika former sker även med förvaltningar, bolag och leverantörer.

Din roll
Du kommer i huvudsak att börja arbeta med utveckling och förvaltning av vår klientdatormiljö. På sikt kommer du att vara tekniskt stöd i projekt och upphandlingar som rör frågor inom området vilket också ingår i rollen. Då den tekniska plattformen till stora delar består av Microsofts produkter så är kännedom inom området viktigt. På sikt ser vi dig vara den tekniker som driver, utvecklar och förvaltar Jönköpings kommuns klientplattform.

Vi söker
Du har:
- högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- erfarenhet inom IT-drift (arbetsplatstjänster-klienthantering)
- erfarenhet inom SCCM (MECM), Active Directory, GPO
- kännedom inom Azure och PowerShell.

Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag cirka 15 000 IT-arbetsplatser, 65 000 AD-konton och lika många e-postkonton.

Övrigt
För tjänsten krävs B-körkort då resor ingår i tjänsten.
Som systemtekniker på Jönköpings kommun digitaliseringsavdelning kan även beredskapstjänstgöring förekomma med schemalagd beredskapstid tillsammans med ett team av andra tekniker.

Höga krav ställs på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetsprövning och drogtest kommer att genomföras innan anställning.

För frågor
Kontakta enhetschef Bert-Roland Näslund, tfn 036-10 80 59, 072-064 27 77 bert-roland.naslund@jonkoping.se.
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.
Facklig företrädare för Vision är Patrik Andersson, tfn 036-10 5489.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Systemtekniker Databas och Datacenter

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 30
Digitaliseringsavdelningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du drifta, förvalta och utveckla vår server? Har du erfarenhet av IT-drift i komplexa miljöer? I så fall har du ett jobb att söka.

Vi söker en medarbetare till digitaliseringsavdelningen inom området datacenter. Vi söker dig som är systemtekniker som vill vara med och utveckla samt förvalta vår databasplattform. Det är viktigt att du har god initiativförmåga, är målmedveten, prestigelös och är öppen för förändringar. För att lyckas med jobbet krävs god samarbets- och planeringsförmåga samt att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har flera års erfarenhet kring att arbetat med IT-drift i komplexa miljöer och har stor erfarenhet inom Databasområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Din roll
Arbetet innebär drift, förvaltning och utveckling av Jönköpings kommuns databasprodukter MS- server. I ansvarsområdet ingår att aktivt arbeta för att systemen körs på ett enhetligt, effektivt och tillförlitligt sätt. Arbetet omfattar driftsättningar, administration, felsökning, konfigurering och optimering av MS- databaser.
I arbetsuppgifterna ingår även projektarbete och utredningar som rör uppsättning/konfiguration av tekniska miljöer. Du kommer även att jobba i ett team kopplat till Datacenter, där vi hjälps åt så kompetens inom server, backup/lagring, SCOM är önskvärt.

Vi söker
Du har:
- högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- flera års erfarenhet inom IT-drift (datacenter och området databas)
- dokumenterad kompetens inom MS-

Meriterande:
- Oracle
- PowerShell
- PKI


Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser, 65 000 AD-konton och lika många e-postkonton.


Övrigt
För tjänsten krävs B-körkort då resor ingår i tjänsten.
Som systemtekniker på Jönköpings kommun digitaliseringsavdelning kan även beredskapstjänstgöring förekomma med schemalagd beredskapstid tillsammans med ett team av andra tekniker.
Höga krav ställs på medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetsprövning och drogtest kommer att genomföras innan anställning.

För frågor
Kontakta enhetschef Bert-Roland Näslund, tfn 036-10 80 59, 072-064 27 77 bert-roland.naslund@jonkoping.se.
Facklig företrädare för SACO är Jan Samuelsson, tfn 036-10 5428.
Facklig företrädare för Vision är Patrik Andersson, tfn 036-10 5489.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!





Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Barnskötare som lägger grunden till ett livslångt lärande

Barnskötare
Läs mer Jun 17
Jönköpings kommun

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande varje dag. Vi kallar det lärglädje!

Ditt nya jobb
Som barnskötare är du delaktig i det pedagogiska arbetet på förskolan och arbetar för att undervisning och utbildning sker enligt förskolans styrdokument. Du ska tillsammans med ditt nya arbetslag stimulera barns utveckling och lärande samt erbjuda barnen en trygg omsorg. Verksamheten utgår från en helhetssyn på barnet och barnets behov och utformas så att omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet.

Du kommer arbeta på någon av Jönköping kommuns förskolor.

Välkommen till oss
Vi på Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun är en kreativ och ständigt lärande organisation. Vi arbetar framåt tillsammans, lär och inspireras av varandra. Vi är måna om våra medarbetare och vill att de ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan jobb och fritid. Här får du en arbetsplats full av engagerade och kompetenta kollegor. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jobbapautbildningsforvaltningen.4.34e97c4c16eef66653913411.html)

Hos oss får du det viktigaste jobbet man kan ha, att utveckla barns och elevers förmåga, kunskaper och tilltro till sig själva och förbereda dem för livet och framtiden. Tillsammans skapar vi lärglädje hela vägen!

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad barnskötare. Har du erfarenhet av arbete som barnskötare är det meriterande. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat, har en mycket god samarbetsförmåga och ett stort engagemang i ditt arbete. Du tar ansvar för och har god förmåga att skapa bra relationer till både barn och kollegor samt vårdnadshavare.
Grundläggande kunskaper i det svenska språket är en förutsättning.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/)

Ange i ansökningsformuläret vilket/vilka geografiska områden du vill arbeta i.
Urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta mer?
Amanda Trojefors HR-konsult, amanda.trojefors@jonkoping.se
Linnéa Lillieberg HR-konsult, linnea.lillieberg@jonkoping.se

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som barnskötare.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterska

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Mar 30
Smedjegårdens äldreboende

Är du en positiv och engagerad person som sprider glädje omkring dig? Vill du ha ett jobb där din insats skapar samhällsnytta? Då har du en underskötersketjänst att söka på Smedjegårdens äldreboende!

Smedjegårdens äldreboende ligger vid Tabergsån i natursköna Norrahammar. Vi har tre demensenheter och en korttidsenhet för personer med demenssjukdom. I anslutning till äldreboendet finns en fantastisk trädgård och innergård som nyttjas av både personal och hyresgäster. Vi är ett stabilt team på cirka 40 medarbetare med en god sammanhållning och låg personalomsättning. Vår brukarenkät visar också på nöjda hyresgäster. Nu söker vi en ny medarbetare som vill vara en del av vårt team på demensavdelningen!

Ditt nya jobb
Dina arbetsuppgifter innebär personlig omvårdnad, vardagliga sysslor som städ och tvätt, sociala aktiviteter, läkemedelshantering och diverse ansvarsområden. I arbetet ingår även ett aktivt kontaktmanskap, genomförandeplaner och social dokumentation. Äldreomsorgens värdegrund och ett hälsofrämjande syn- och förhållningssätt är plattformen för hur arbetet organiseras och utförs. Arbetet går ut på att stärka den enskildes förmågor och resurser så att denne upplever sin vardag begriplig, hanterbar och meningsfull.

Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med personer med demenssjukdom. Om du har utbildning som demensspecialist är det meriterande. Det är av vikt att du som söker kan behärska svenska i tal och skrift då arbetet innebär mycket kontakt med hyresgäster, anhöriga och kollegor men också skriftlig dokumentation.

För att lyckas i rollen som undersköterska tror vi att du är en positiv och engagerad person med hjärtat på rätta stället. Vidare sprider du glädje, är flexibel och bra på att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du är stabil och har förmågan att hantera en händelserik vardag och behålla lugnet även vid oförutsedda eller akuta händelser. Du har vidare även en god samarbetsförmåga och ser till individens och verksamhetens bästa i ditt agerande och beslutsfattande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

• Ett trevligt arbetsklimat och en god stämning i arbetsgruppen
• Möjlighet att delta och utveckla i vårt förbättringsarbete
• Gratis träning en gång i veckan på kommunens badanläggningar. Betald semester från första anställningsåret.
• Rabatt på bland annat träningskort och länstrafikens årskort.
• Förmånscykel

Övrigt
Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster på 100 %, där arbetet är förlagt till dag och kväll, såväl vardag som helg. Jönköpings kommun stävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad.

I ansökan bifogar du, som inscannad fil, ditt examensbevis som undersköterska. Har du en demenspecialistutbildning scannar du även in detta intyg.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen att söka redan idag!

Upplysningar
Marie Pantzar-Ljubez, enhetschef
Tel: 036-10 22 52
Marita Fredriksson, enhetschef
Tel: 036-10 20 55
Fackliga representanter, se http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu