Jönköping: Customer Service Medarbetare Positec Nordic AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Service Medarbetare Positec Nordic AB i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-28 // Varaktighet: Heltid

Om företaget:
Positec Nordic AB säljer och marknadsför varumärkena Worx och Kress för den nordiska marknaden. Vi erbjuder batteridrivna trädgårdsmaskiner, robotgräsklippare, el-verktyg för både hem och professionellt bruk. Alla produkter har PowerShare-batteriteknik vilket gör att du kan använda samma batteri till alla produkter. Det nordiska huvudkontoret är i Jönköping. Vi har även säljkontor i Albertslund utanför Köpenhamn.
Positec står inför en mycket spännande expansion på den nordiska marknaden. Vi erbjuder dig en spännande utmaning med stor utvecklingspotential. I rollen rapporterar du till Finance & Operations Manager för Norden.

Dina arbetsuppgifter:
Daglig kontakt med våra kunder via telefon och mail
Frågor gällande priser, leveransdag och orders
Tvärfunktionella samarbeten och dialoger inom bolaget. Stötta dina kollegor till ökad försäljning.
Reklamationer
Krediteringar
Ansvarig för vår kundmaster i SAP.
Delaktig i våra uppsatta mål och vision.


Din profil
Lösningsorienterad för våra kunder
Du är serviceinriktad, stresstålig och säljinriktad.
Sprider positiv energi och är en teamplayer
Gillar förändringar och är öppen för att testa nya saker
Är kommunikativ i förslagsvis danska, svenska och engelska.
Meriterande om du har kunskaper i orderläggning SAP
Grundläggande nivå i officepaket



Vad erbjuder vi?
Heltid
Flexibel arbetsmiljö
Friskvårdsbidrag 5000 kr per år
Personalrabatt på alla våra produkter
Utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö



Placering:
Jönköping (Eventuellt Köpenhamn om kandidat önskar det)
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marcus Jönsson Finance & Operations Manager.
Ansökning med CV skickas till marcus.jonsson@positecgroup.com. Sista ansökningsdag 31 juli men tjänsten kan tillsättas innan. Välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Sibelco Nordic - Jönköping

Läs mer Apr 17
Har du tidigare erfarenhet inom kundtjänst och har även arbetat i ordersystem? Vi hoppas det! Sibelco Nordic är ett modernt företag med kompetenta medarbetare som strävar efter att bidra till en bättre värld med fokus på innovation och hållbarhet. Kan detta vara något för dig? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund Sibelco Nordic. De är en världsledande global aktör som arbetar med materiallösningar. Man utvinner, bearbetar och distribuerar industriella mineraler över hela världen, med huvudfokus på kiseldioxid, lera, fältspat, olivin samt glasåtervinning. Tjänsten är placerad i Baskarp, strax norr om Jönköping med möjlighet till visst distansarbete efter introduktionsperioden.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer dina huvudsakliga uppgifter att kretsa kring orderhantering samt att ge service till Sibelcos kunder. Du kommer också att assistera med logistikadministration såsom bokning av frakt och transporter, hantering av offerter, prisuppdateringar samt reklamationer. Du tillhör Customer Service-teamet som präglas av stor nyfikenhet och tycker om att arbeta nära kunderna.
Dina egenskaper
Du är ansvarstagande och tar hand om dina ärenden från början till slut. Att kommunicera via mail och telefon, både externt och internt, är en stor del av din roll vilket du trivs utmärkt med tack vare din öppna och sociala personlighet. Eftersom Sibelco är ett internationellt företag sker mycket kontakt på engelska, vilket du är helt bekväm att kommunicera på. Du bidrar till arbetsplatsen med mycket positivitet och trivs i en miljö där tempot är högt och flera uppgifter hanteras samtidigt. Slutligen är du en sann team player som dina kollegor alltid kan räkna med!
Är det dig som vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst två års erfarenhet inom kundservice
Kunskap i ordersystem
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av transportplanering
Erfarenhet av SAP (alt. Jeeves/ERP/CRM system)

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare är Anna Hommerberg, som kan nås på anna.hommerberg@perido.se. Ange alltid tjänstens referensnummer 34560 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1500 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Ansök nu

Kundservice

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. Arbetstiderna är förlagda 07.30-16.00 måndag-fredag
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 


Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem
Orderläggning


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Nu söker vi studenter till Pairs kundsupport!

Läs mer Apr 5
Trivs du i en roll med kundkontakt och söker en spännande jobbmöjlighet vid sidan av dina studier? Vill du få in en fot i ett spännande start-up bolag som kan erbjuda värdefulla erfarenheter och karriärmöjligheter efter examen? Då ska du titta hit! Hos Pair erbjuds du ett flexibelt extrajobb med fokus på problemlösning och där du får vara med och bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen för företagets kunder. Du välkomnas även till ett familjärt bolag med härlig organisationskultur där ni tillsammans bidrar till företagets framgång. Vi arbetar med löpande urval, så sökt tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Pair grundades 2019 och genom deras bokningstjänst hjälper de människor att boka och betala sina parkeringsplatser redan innan de sätter sig i bilen. Pair ska utöka sin supportfunktion och vi söker två studenter som ska ansvara för teknisk kundsupport mot företagets kunder och användare av företagets lösningar.

I rollen som kundsupportmedarbetare kommer du att arbeta vardagar och helger, där du förväntas arbeta 2 vardagar i veckan samt var tredje helg. Det är en flexibel roll och under vardagarna kommer passen var förlagda på kvällstid för att det ska kunna gå ihop med dina studier. Under ditt arbetspass kommer du ha beredskap där du förväntas vara tillgänglig på telefon för inkommande samtal från kunder och användare som behöver support i olika ärenden. När du kommer som ny på företaget så kommer du att få en tydlig introduktion för att du på bästa sätt kan komma in i din roll. Den här rollen passar dig som har ett tekniskt intresse och vill utvecklas inom ett snabbt växande område inom elbranschen.

Du erbjuds
- En roll på ett spännande start-up bolag med en kompetent styrelse med lång erfarenhet av att driva bolag och många starka investerare.
- Goda möjligheter till sommarjobb, exjobb och en anställning efter avslutade studier. En härlig företagskultur som kännetecknas av en familjär och prestigelös känsla där alla är med och bidrar till bolagets framgång.
- En flexibel tjänst som anpassas efter dina studier och där du både arbetar från företagets kontor samt hemifrån vid kvälls- och helgpass.
- Möjligheten att arbeta på ett bolag med goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter där du på sikt kan arbeta både nationellt och internationellt.

Pair har tre olika affärsområden som du kan läsa mer om här:

Pair Manager:
Pair Manager är ett lätthanterligt system för hotell där de kan erbjuda sina gäster parkering. I hotellgästens bokningsbekräftelse får de en länk där de själva kan boka sin parkeringsplats och på så sätt frigörs extra arbetstid för hotellpersonalen. Hittills har Pair skrivit avtal med flertalet hotell från de stora kedjorna bl.a. Best Western, Elite Hotels, Strawberry, Scandic Hotels och Radisson Hotels.

Pair Recharge:
Det är i dag en stor tillväxt på elbilsmarknaden och Pair Recharge är appen för framtidens bilar. De har baserat sin affärsmodell på hög nyttjandegrad av laddboxarna. Till skillnad från andra aktörer på marknaden erbjuder de sin betalningslösning på samtliga laddboxar med uppkoppling. Pairs kunder får dessutom ta del av laddintäkterna helt utan någon egen investering.

Pair Parking:
Med appen Pair Parking kan fastighetsägare och hotell maximera sina parkeringsplatsers nyttjandegrad. Med Pairs system erbjuds allmänheten att på ett säkert sätt, kunna nyttja de platser som annars stått tomma under låg beläggning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med support och ärendehantering i företagets system
* På ett professionellt sätt besvara kunder och användares frågor via telefon och mejl
* Hantera tekniska problem samt hitta lämpliga lösningar utefter kundens behov


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1 år kvar av dina studier med inriktning inom något av följande områden IT, maskinteknik, el/elektronik, ekonomi, projektledning, marknadsföring, HR eller logistik.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i kommunikation med företagets kunder.
- Har ett tekniskt intresse och god dator- och systemvana
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Flexibel
- Problemlösande
- Serviceinriktad

Övrig information
- Lön: Timlön.
- Start: Omgående.
- Omfattning: Deltid och sommarjobb med möjlighet till extra pass. Arbetstider: 2 kvällspass i veckan mellan 17.00-22.00. Du förväntas även att arbeta helg var tredje vecka, arbetstiderna är då fördelat 07.00-15.00 och 15.00-22.00. Under sommaren v.27-v.33 är arbetspassen fördelat mellan 07.00-15.00 och 15.00-22.00.
- Placering: Mestadels arbete på distans men finns även möjligheter till arbete från kontoret i Jönköping.
- Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Pair.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget på Pair.se.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare under sommaren

Läs mer Mar 18
Nu söker vi dig, vår nya kundtjänstmedarbetare till vår kund som är verksam i Jönköping över sommarperioden. Är du en person som har erfarenhet av kundservice, eller annat arbete med kundkontakt? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, är du serviceminded och bra på att organisera och planera? Då kan det vara dig vi söker!
 
Om tjänsten
I ditt arbete som kundtjänstmedarbetare kommer du ha daglig kontakt med både företags- och privatkunder via både telefon och mail. Du kommer dessutom ha kontakt med kollegor runt om i landet i frågor kopplat till bland annat spårning av paket och liknande. Vidare kommer du hjälpa kunder att boka upphämtning av paket, svara på frågor gällande gods och även om företagets verksamhet. 

Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
 
??Vi söker dig som
Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
Placeringsort: Jönköping. Möjlighet att pendla med kollektivtrafik finns
Arbetsperiod: v.24-35
Omfattning: Måndag-fredag dagtid.
 
När du blir en av oss...
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Positec Nordic AB

Hittar inga andra jobb i Jönköping från Positec Nordic AB .