Jönköping: Löneadministratör till kund i Mullsjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneadministratör till kund i Mullsjö i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och hålla ordning på papper och dokument? Då kan arbetet som löneadministratör vara passande för dig!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Dessa förmåner får du från dag ett i din anställning. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att arbeta med hela löneprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration och löneberedning samt lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar och uträkning av slutlöner.  Vi tror att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt har en god data- och systemvana. Du har mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete. Du samarbetar väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer såväl internt som externt.



Kvalifikationer
Erfarenhet av löneadministration
Gymnasieexamen
Krav på att ha arbetat med programmet  Hogia lön
Kunskap inom avtalsområdena IF metall samt Unionen


Erfarenhet
Erfarenhet av lönehantering samt ha arbetat med programmet Hogia lön.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:  kontakta Sandra Hopovac på sandra.hopovac@randstad.se
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, ansökningar som inkommer via mail kommer ej att behandlas. 
Varmt välkommen med din ansökan! 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Löneadministratör.

Löneadministratör/Lönespecialist

Läs mer Apr 12
Prolympia och Änglagårdsskolan är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå med verksamhet från Göteborg i söder till Umeå i norr. Prolympia är en skola i rörelse där vi arbetar målinriktat med kunskap, trygghet, idrott och hälsa i fokus. Vi skapar förutsättningar för våra elever till att kombinera skola och idrott i syfte att uppnå goda kunskapsresultat, god hälsa och ett livslångt idrottsintresse. Personalen är vår viktigaste resurs, vi värdesätter allas åsikter och hos oss har du som anställd möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi strävar systematiskt efter att erbjuda en god arbetsmiljö, bra anställningsvillkor och en god kollegial sammanhållning med härlig lagkänsla.



Vi söker en löneadministratör/lönespecialist till Rubato Utbildning AB.

Rubato Utbildning AB är huvudman till Prolympia Syd och Änglagårdsskolan. 

Vad vi erbjuder dig 
Som medarbetare är du viktig för oss och vi hoppas att din tid här ska bli en höjdpunkt.?Därför erbjuder vi en arbetsplats där du som anställd: 

- blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka/utveckla verksamheten 
- är en del av ett team med lagkänsla 
- erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor 

Vad vi söker 
Det viktigaste för oss är vem du är som person och att du har en god samarbetsförmåga. Tjänsten innebär kontakt med både medarbetare och chefer i organisationen samt kontakt med dina närmaste kollegor på kontoret. Utöver det söker vi någon som: 

- är driven och lösningsorienterad 
- delar våra värderingar och vår syn på idrott 
- har förmåga att skapa struktur i sitt dagliga arbete 
- är flexibel  
- är noggrann 

Arbetsuppgifter 
Tjänsten innebär bland annat: 

- arbete med hela löneprocessen, från att registrera och betala ut löner till att granska och korrigera löner, hantera traktamenten/utlägg, göra semesterberäkning med mera. 
- tolka och tillämpa avtal 
- administration som bland annat innefattar anställningsavtal, arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och sjukfrånvarohantering 
- pension och försäkringsfrågor 
- rapportering och kontakt med myndigheter 
- kontakt med organisationens medarbetare och chefer 

Kvalifikationer 
Du ska ha slutfört eftergymnasial utbildning som lönespecialist eller liknande utbildning. Du har god, gärna flerårig erfarenhet av lönebearbetning. Vi är ett litet kontor vilket innebär att du kommer att arbeta brett inom främst lön, men också med HR-frågor. Därmed är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll. 

Arbetet innebär att du huvudsakligen arbetar självständigt. Du kommer att ha kontakt med kollegor, medarbetare och chefer i organisationen. Arbetet kräver att du är en social, flexibel och serviceinriktad person.  

Du behöver ha en god förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver en god datorvana där du som person är öppen för digitala lösningar och system. Det är meriterande om du har kunskap i lönesystemet Kontek. 

För anställning krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret som gäller för skola och förskola.? 

Vi arbetar aktivt i denna rekryteringsprocess vilket innebär att urval och intervjuer hålls löpande. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp.



Välkommen att bli en del av Prolympia och Änglagårdsskolan!

Ansök nu

Löneadministratör 50%

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är analytisk och som gillar problemlösning. Har du en bakgrund inom lön, ekonomi och administration? Då är det dig vi söker!  
Som löneadministratör administrerar du löner, utlägg och reseräkningar i Hogia. Du arbetar självständigt och driver utvecklingen kring lönearbetet i bolaget. Tjänsten är på 50 % med arbetstid enligt överenskommelse. 
Vi söker dig med erfarenhet från lönehantering gärna i affärssystemet Hogia. Som person är du driven, strukturerad och en doer. Problemlösning och att hantera flera bollar i luften faller dig naturligt. Vår kund är global vilket ställer krav på att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal som skrift. B körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Efter 6 månader finns det goda möjligheter till övertag av vår kund. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Lönekörning
Administrering av reseräkningar och utlägg
Processförbättring och utveckling


Kvalifikationer
Erfarenhet av lönehantering
Arbetat i Hogia lön
B Körkort och tillgång till bil
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Löneadministratör till Framtiden

Läs mer Feb 22
Om rollen:

I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor på lön hantera löner för koncernens fyra verksamhetsbolag med 600 medarbetare. Rollen innebär eget självständigt ansvar men också ett tätt samarbete med dina kollegor på lön, ekonomiavdelningen och din närmaste chef.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Löneberedning från registrering till utbetalning
• Kvittohantering och utläggsredovisning
• Koordinering av tidsrapportering
• Sammanställning och rapportering intern och externt
• Underhåll av lön- och personaldata
• Övrig administration kopplat till personal

Om dig:

Skallkrav:
Vi söker dig med minst en YH-utbildning inom lön eller motsvarande och har 2-3 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar inom lönearbetet och tillhörande administration.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Goda kunskaper i Excel
• Tidigare arbetat i HogiaLön plus och Intelliplan

Personliga egenskaper:
I rollen som löneadministratör har du mycket kontakt med kollegor i organisationen så det är viktigt att du är en serviceinriktad person som bidrar med engagemang och professionalism. Du är strukturerad och gillar ordning och reda.

Om Framtiden

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt utvecklas. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

Välkommen med din ansökan!

Villkor:

Start: Omgående
Ort: Jönköping
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 22
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 26
Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

- Har relevant utbildning inom området.
- Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.
- Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.
- Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.
- Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.
- Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.
- Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

- Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.
- En plats i vårt team inom administration och ekonomi.
- Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.
- Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Randstad AB .

Mechanical Designer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Mar 25
Job description
Randstad Engineering are currently seeking a Mechanical Designer with experience of working with plastic materials for a challenging and exciting consultant assignment. As a Mechanical Designer on this assignment, you will play a vital role in the design and development of mowers and engines at our customer's site.


Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities. 





Responsibilities
Collaborate with cross-functional teams to contribute to the design of mower and electric motor components, focusing on plastic injection parts.
Engage with testing teams for both system and mechanical testing, demonstrating a keen interest in testing outcomes.
Ensure designs are easy to disassemble and reassemble, minimizing the risk of incorrect assembly.
Conduct stress and plastic simulations to optimize product durability and performance.
Work closely with manufacturing sites to align design processes with production capabilities.
Participate in weekly mechanical check-ins and pulse meetings to stay informed about project developments.
Manage individual work packages in Jira, contributing to the overall goals of the team.
Collaborate with the prototype workshop to expedite the verification of solutions at the component level.
Promote close collaboration with other departments.




Qualifications
Bachelor's or higher degree in Mechanical Engineering or a related field.
Proven experience in mechanical design, preferably in the development of mowers or similar products.
Proficiency in 3D modeling and simulation tools for stress and plastic analysis.
Strong understanding of materials, with experience in plastics such as ASA and PP.
Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work effectively in a team-oriented environment.
Curiosity and a proactive approach to problem-solving.
Familiarity with the full product development life-cycle, from concept to manufacturing.
Previous experience with Jira or similar project management tools is a plus.




About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Kundansvarig Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 27
Arbetsbeskrivning
Är du en driven säljare med intresse för relationer och utveckling av affärer? Är du tekniskt lagd och är nyfiken på framtiden inom energibranschen? Då kan det vara dig vi söker till Jönköping Energi!
Som utesäljare ansvarar du för att utveckla och driva affärer inom området fjärrvärme. Säljarbetet innefattar både bearbetning av befintliga och nya kunder, att agera på nya förfrågningar samt merförsäljning på befintliga avtal. Vidare tar du fram affärsförslag, förhandlar och sätter priser. Uppföljning och affärsutveckling är en del av säljarbetet och att vara ajour med marknaden. Du tillhör ett team av 6 säljare och rapporterar till enhetschef.
Arbetstiden är förlagd på dagtid med flex och resor i tjänsten förekommer med poolbil.
Vi tror att du tidigare arbetat med försäljning på operationell nivå, gärna inom teknik eller komplex försäljning. Du kanske tidigare arbetat som säljare, account manager, kundansvarig, KAM eller liknande. Har du utbildning inom ekonomi, försäljning eller likvärdigt ses det som meriterande. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du är van vid att hålla presentationer och komma med lösningar på problem. Jönköping Energi är verksamma inom energibranschen, det är därför starkt meriterande med en teknisk bakgrund. För rollen krävs att du är flytande i såväl svenska som engelska och att du innehar B körkort.
Detta är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse. Det finns stora möjligheter till förlängning och övertag av vår kund.
Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-03-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Randstad. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Utveckla och driva försäljningsarbetet inom fjärrvärme
Boka kundmöten
Skriva offerter och affärsförslag
Hålla i presentationer
Hantera inkommande förfrågningar
Agera som stöd för organisationen i säljfrågor
Uppföljning och affärsutveckling


Kvalifikationer
Tidigare arbetat med komplex försäljning
Goda datorkunskaper
B Körkort
Meriterande med eftergymnasial utbildning


Om företaget

Jönköping Energi AB
En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 57 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,3 miljarder kronor per år och har 300 anställda. Jönköping Energi ägs av kommunen och vår vinst går tillbaka till dig, som bor i Jönköping, i form av investeringar i koncernen, kommunen och genom ett starkt lokalt engagemang.

Ansök nu

Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. Arbetstiderna är förlagda 07.30-16.00 måndag-fredag
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 


Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem
Orderläggning


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Terminalarbetare extra vid behov

Terminalarbetare
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu drivna och arbetsvilliga medarbetare som vill arbeta extra på lager hos vår kund ute på Norra Stigamo. Är du student och vill utvidga studentkassan? Eller har du en annan sysselsättning på minst 50%? Då kan vi på Randstad ha nästa uppdrag för dig!
I rollen kommer du att ansvara för att ta emot inkommande paket och gods för att sedan säkerställa korrekt utleverans. Arbetet innefattar paketsortering. Du kommer att täcka upp vid behov såsom vid sjukdom eller frånvaro Arbetstiderna är under kvällstid 14:30 - 23:00
Vi söker dig som studerar eller innehar annan huvudsaklig sysselsättning och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen. Är du en strukturerad person som trivs med ett fysiskt arbete, och har tidigare erfarenhet av arbete inom terminalen kan denna roll passa dig! I rollen som terminalarbetare söker vi dig som är noggrann och är en pålitlig lagspelare.
Då det går väldigt dåligt med kollektivtrafik till våran kund så är det krav på körkort och tillgång till bil.
Vi ser gärna att du är flytande i svenska i såväl tal som skrift. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.
Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Tjänsten är en timanställning med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Plock
Paketsortering


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av terminal och lagerarbete
Körkort och tillgång till bil är krav
Flytande svenska i tal och skrift
Annan huvudsaklig sysselsättning eller studier på minst 50% är krav


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Gjutare

Gjuterioperatör
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående problemlösare som gillar att jobba praktiskt och redo för nästa utmaning?
Har du tidigare erfarenhet från gjuteribranschen eller liknande industri och vill vara en del av ett härligt gäng? Då kan detta vara jobbet för dig! Just nu söker vi två gjutare till vår kund i Jönköping.
I rollen som gjutare kommer du att arbeta med gjutning, rensning, smältning, slipning och kvalitetskontroller. Du kommer tillsammans med ditt skiftlag sköta driften på gjuteriet, där arbetstiden ligger på skift, både 2-skift samt natt kan förekomma.
I din roll som gjutare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: Gjutning, kvalitetskontroll och processövervakning.
Vi söker dig som tidigare har jobbat som gjutare, alternativt jobbat i en tung industri eller har relevant utbildning. Eftersom att du kommer jobba i ett team är det viktigt att du har en hög samarbetsförmåga, samt att språket är flytande i tal och läsförståelse. Vidare ser vi att du tänker på säkerheten och har ett tekniskt intresse. Som person är du självgående och ska kunna ta egna beslut. Du är en problemlösare och duktig på att se helheten. Du är flexibel och ska kunna arbeta fysiskt i en lite tuffare arbetsmiljö.
Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet av processövervakning och styrsystem, säkerhetstänk samt samarbetsförmåga
För att passa in i rollen som lagermedarbetare tror vi att du är driven, noggrann och flexibel.  Svenska flytande i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Har du truckkort är det meriterande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.  Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på sara.bakkioui@randstad.se Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Gjutning
Rensning
Smältning
Slipning
Kvalitetskontroller
Processövervakning


Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av gjutning
Industriarbetare
Kan arbeta 2 skift samt natt
Problemlösare
Tekniskt intresse
Körkort är krav
Truckkort är meriterande
Svenska i tal och läsförståelse


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Montör

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Apr 5
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi nya montörer till våra kunder i och utanför Jönköping! Är du den vi letar efter?
Är du intresserad av att jobba inom industri, då har vi uppdraget för dig! Våra kunder belagda runt om i Jönköping söker nu efter duktiga och drivna montörer. Vi tror för att lyckas i denna tjänsten att du är motiverad och driven samt öppen för att lära dig nya saker. Tidigare erfarenhet från industrin är meriterande, men inget vi kräver.
Arbetet hos våra kunder är förlagt antingen dagtid 07.00-16.00 eller olika skifttider.
Vi ser gärna att du är en driven person med rätt motivation som vill lyckas på din arbetsplats, du ska inte vara rädd för att jobba i högt tempo och du ska har viljan att lära dig nya saker hela tiden. Krav på svenska i tal och skrift samt körkort och tillgång till bil.
Våra kunder har olika sätt att montera på beroende på vilken avdelning du är, verktyg som används är t.ex skruvdragare och olika provutrustningar. Skriftliga instruktioner samt ritningar är underlag till monteringen.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se vi tar inte emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan

Ansvarsområden
Montering
Hel och del montering
Montering på line
Montering efter ritningar


Kvalifikationer
Svenska i tal och skrift är ett krav
Körkort och tillgång till bil är ett krav
Motivation och driv till att lyckas på din arbetsplats
Vilja att lära dig nya saker hela tiden


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu