Jönköping: Administratör | Statlig myndighet | Manpower | Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör | Statlig myndighet | Manpower | Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Heltid

Ser du dig själv som en organiserad och självgående person som gillar att jobba med administration? Är du dessutom på jakt efter ett jobb med variationsrika arbetsdagar och som innebär att du får arbeta på en statlig myndighet? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower administratörer till en statlig myndighet i Jönköping. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Som administratör ansvarar du för avdelningens administrativa arbete och rutiner och se till att planera och samordna så att den dagliga administrationen löper på smidigt. Du kommer att arbeta utifrån fastlagda rutiner och ge administrativt stöd internt inom verksamheten.

Övriga arbetsuppgifter som ingår i jobbet är att:

* formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
* hantera kopiering, sortering och posthantering
* assistera och ge service till en eller flera personer
* enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
* göra kalenderbokning
* utföra reseplanering



Det här är ett konsultuppdrag till vår kund, en statlig myndighet i Jönköping. Uppdraget startar 2022-08-10 och pågår fram till 2022-11-30, med möjlighet till förlängning.



Om dig

Till uppdraget söker vi dig som har gymnasium eller annan likvärdig utbildning, gärna med inriktning på växt eller naturvetenskapliglinje. Vidare tror vi att du har erfarenhet av minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Därtill krävs det att du har mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du ser vad som behöver göras och att du håller ordning och reda. Det är också viktigt att du har ett stort driv. Som person är du noggrannhet, snabb och har god samarbetsförmåga.

Om Manpower

Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på Ida.Tegnelov@jeffersonwells.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ assistent.

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 20
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Administratör till Cramo

Läs mer Mar 22
Sedan 2020 är Cramo en del av Boels Rental och tillsammans är vi Europas ledande uthyrningsleverantör. Som helhetsleverantör av uthyrning av maskiner, utrustning och tjänster hjälper vi små och stora företag inom byggbranschen, men även till industriprojekt, offentlig sektor och privatkunder . Vi växer och söker därför en Administratör till vår Trade Depå i Taberg, Jönköping.

Cramo är en ledande aktör inom byggindustrin, vi fokuserar på innovativ uthyrning av utrusning för att främja en hållbar utveckling. Vi strävar efter att driva framgångsrika automatiserings- och digitaliseringsprojekt för att stärka både vår uthyrningsverksamhet och supportavdelningar

Tjänsten: Som Administratör kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor på avdelningen Fleet Used Equipment. Gruppen ansvarar för att maximera värdet av våra använda produkter och maskiner genom att sälja dem till andra företag, individer eller entreprenörer. Du kommer att ha nära kontakt med våra kunder och du kommer framför allt att arbeta med administration av in och ut leveranser i våra avtalssystem. Du kommer även att:

- Fota samt dokumentera alla inkommande maskiner som ska säljas, för att sedan publicera annons på vår hemsida.
- Besvara frågor från kunder och kollegor via telefon och e-post i hela Europa gällande bland annat transport och tillgänglighet av maskiner samt pris och offerter.
- Assistera med administrativa uppgifter såsom att offerera och faktura.

Framåt kommer vi att fokusera på digitalisering och automatisering genom implementering av nya system och du kommer i din roll att bidra till detta. Vi kommer att arbeta med förändring av processer för att optimera vårt arbete. Att hitta balansen mellan att få saker gjorda och hur de kan förbättras är därför avgörande.
Din bakgrund:

Du har fullgjort gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av systemstöd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntlig. Erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch är meriterande. Vi förväntar oss inte att du ska ha kunskap om våra nischade produkter men värdesätter nyfikenhet och viljan att lära sig och utvecklas tillsammans med oss.

Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad. Du är självgående och en god lagspelare som tycker om att hjälpa till där det behövs och trivs med att ha många kontaktytor. Du har en central roll på vår Trade Depå i Jönköping och det är därför viktigt att du är kontaktskapande och serviceinriktad.

Vad erbjuder vi dig?
På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget. Det är det som skapar vår sanna laganda. Att omge sig av fantastiska, kompetenta medarbetare är en viktig anledning till att vi går till arbetet varje dag. Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur, goda anställningsvillkor och personalförmåner.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sophie Welin på sophie.welin@cramo.com

As part of the sharing economy, Cramo is one of the leading providers of equipment rental services in Europe and a frontrunner in sustainability and digital innovation in the rental industry.

We offer a full range of state-of-the-art construction machinery and equipment, innovative digital solutions as well as value-adding services to construction companies and customers in trade, industry and the public sector, as well as private customers.

We serve more than 100,000 customers through a network of 200 depots and a digital solution with an easy-to-access web portal and mobile applications. Through our digital solutions, we simplify the whole rental process and make it easier for our customers to plan, rent and manage equipment digitally, get a better overview of their rentals and manage returns of equipment. By making the sharing of our rental solutions and services easy and convenient, we are also driving the development towards a sharing economy across the industry.

Since 2020, Cramo is part of the Boels-Cramo Group which employs some 7,500 rental professionals in 17 countries across Europe, creating a culture defined by the values Attitude, Boels as one and Commitment. Cramo employs some 1800 rental professionals in Finland, Sweden, Norway, Estonia, Lithuania and Latvia.

Ansök nu

Teknisk administratör

Läs mer Jan 26
Om kunden
Kunden är ledande inom konsumentsegmentet i sin nisch och produkterna säljs världen över. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Som teknisk administratör kommer du att vara den interna koordinatorn för alla aktiviteter gällande immateriella rättigheter (IPR) och vara huvudkontakt gentemot externa patentadvokater. Du kommer också att administrera data/information kring exempelvis produkters SKU nummer, testrapporter och följa upp och säkerställa att leverantörer och nya ändringar är uppdaterade både i ett PLM system och i ett dokumenthanteringssystem.

Vi söker dig som är en erfaren administratör, (gärna från en teknisk verksamhet), som trivs långsiktigt med administrativa uppgifter. Eftersom rollen innebär många olika kontaktytor är det viktigt att du är en god kommunikatör och du drar dig inte för att prata om tekniska frågor med ingenjörer. Företaget är ett globalt bolag och därmed är det ett krav att du både pratar och skriver flytande på engelska. Som person är du också självgående, duktig på att prioritera och strukturera och har du ett tekniskt intresse är ett plus!

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Jönköping

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Business Support Administrator

Läs mer Nov 7
Om kunden

Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.



Om tjänsten
Som Business Support Administrator har du en central roll där blir en viktig funktion med syftet att stödja Business Controller. Du kommer att vara involverad i flera viktiga områden och blir en del av företagets hjärta och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Denna tjänst är ny och erbjuder en spännande möjlighet att vara med att forma rollen.

I rollen kommer du att utföra ett brett spektrum av uppgifter, inklusive:

- Stort fokus på att administrera affärsledningssystemet (CRM) där du får agera "Superuser"

- Dataanalys i CRM för att ta fram rapporter och analyser av försäljningsdata

- Deltagande i CRM-forum för att följa utvecklingen av systemet och ge feedback om nya funktioner.

- Upprätthålla användaradministration i CRM och kommunicera nya funktioner genom att skriva nyhetsbrev.

- Planera och förbereda mötesagendor för Business Boards och samla in underlag för beslut från intressenter.

- Pre-Order-koordinering, där du övervakar och säkerställer kostnadskontroll i samarbete med Business Controller

- Sammanställning och redovisning av KPI:er kvartalsvis

- Huvudsaklig dialog och kommunikation med Product Sales Representatives (PSR) och Business Managers (BM).

All kommunikation och dokumentation i rollen sker på engelska.

Din kompetens

- Civilekonom eller annan relevant ingenjörsexamen

- Engelska och svenska flytande i tal och skrift

- Goda kunskaper i Excel

Vi söker dig som är prestigelös och har stark drivkraft, vilja och engagemang. Du arbetar noggrant, strukturerat och har en förmåga att prioritera. Det är fördelaktigt om du har analytisk förmåga och ett sinne för detaljer samt att du tycker det är kul med siffror. Har du dessutom erfarenhet eller kunskap om marknadsanalyser, försäljning och försäljningsledning ser vi det som meriterande.

Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Q1 2023 med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Digital produktadministratör med cykelintresse

Läs mer Mar 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Gillar du cykel, högt tempo och excelformler?


Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan.com och tooorch.com och hockeybutiker på hockeystore.se, hockeystore.com, hockeytown.se.


Om jobbet

I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel är meriterande

Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento

Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"

Trivs med högt tempo

Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping alternativt på vårt kontor i Uppsala.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.


Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Manpower AB .

Lastbilschaufförer till Jönköping!

Distributionsförare
Läs mer Mar 25
Söker du ett spännande sommarjobb inom transportbranschen? Har du C eller CE-körkort och trivs med att ge högkvalitativ service? Då kan du vara vår perfekta kandidat! Manpower söker lastbilschaufförer till vårt engagerade team. Ansök idag!

Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos PostNord. Detta är ett konsultuppdrag där uppdraget kommer att starta i juni och sträcka sig över sommaren med goda chanser till förlängning. Chans till tidigare start finns. Arbetstiderna är förlagda både dagtid och kvällstid.

Om jobbet

PostNord är ett av Sveriges mest kända varumärken, de finns överallt. De säkerställer att postservicen fungerar och är länken mellan människor och företag. Deras hängivenhet ligger i att göra vardagen smidigare för alla. Som lastbilschaufför hos PostNord spelar du en central roll genom att hantera distribution och leverans av paket och pallar till kunder runt Jönköping. Ditt arbete innebär att möta en mångfald av kunder och kräver förmågan att leverera utmärkt service, där du representerar PostNord i varje interaktion.

Kvalifikationer

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du en god förmåga att arbeta självständigt. Sist men inte minst fokuserar du på att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.

Vi söker dig som

* Har ett C eller ett CE körkort
* Har ett giltigt YKB och giltigt förarkort
* Behärskar svenska väl i tal och skrift
* Har tillgång till egen bil

Vi ser det som meriterande om du har ADR, har ett truckkort med behörigheterna A1-4 och B1-B4 och om du tidigare har arbetat med lastbilskörning eller service.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Placeringsort: Jönköping
Tillsättning: Juni, chans till tidigare start finns.
Arbetstider: Dagtid och kvällstid

Är du intresserad av tjänsten?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet helgfria vardagar 07:00 - 18:00.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Larsson via epost: mathilda.larsson@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

C chaufför till vår kund i Jönköping

Renhållningsförare
Läs mer Mar 18
Har du C-körkort och strävar efter nya utmaningar inom yrket som lastbilschaufför? Är du en dedikerad lagspelare som önskar ett arbete med varierande arbetsdagar? Då kan vi ha rätt uppdrag för dig! Just nu söker vi lastbilschaufförer till vår kund i Jönköping. Välkommen med din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Det här är ett sommaruppdrag där du får en visstidsanställning på 6 månader med goda chanser till förlängning. För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du kunna arbeta heltid, ha ett C-körkort och ett giltigt YKB. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag.

I enlighet med vår kunds krav kommer vi i denna rekryteringsprocess att genomföra en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret.

Om jobbet

Vår kund arbetar med renhållning och du kommer att arbeta i villaområden eller bland flerfamiljshus med att tömma återvinningskärl. Du har ett stort ansvar för egna arbetsuppgifter och då det är många stopp om dagen kräver det att du har en god fysik. Hos vår kund ingår du i en grupp med erfarna kollegor.

Kvalifikationer

Vi söker vi dig som

* Har C-körkort
* Har ett giltigt YKB
* Hanterar svenska obehindrat i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du själv är miljömedveten och tidigare har arbetat som lastbilschaufför.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och har en hög servicenivå. Du behöver kunna fatta egna beslut och är duktig på att prioritera i stressiga situationer. Vi ser även att du är kvalitetsmedveten, försiktig och engagerad i ditt arbete. Vidare ser vi att du är en lagspelare som även kan arbeta självständigt och att du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete.

Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Placeringsort: Jönköping
Tillsättning: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid

Är du intresserad av tjänsten?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet helgfria vardagar 07:00 - 18:00.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Larsson via epost: mathilda.larsson@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lagerarbetare till PostNord i Jönköping | Sommarjobb

Lagerarbetare
Läs mer Mar 12
Är du redo för en spännande karriär inom lager och logistik? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi på Manpower drivna lagerarbetare på heltid under sommaren som vill vara en del av teamet på PostNord. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan idag! #JobbJustNu





Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos PostNord i Stigamo. För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna starta i mitten på april och vara öppen för arbete på heltid under sommaren.

Hur är det att jobba som lagerarbetare för PostNord?

Som lagerarbetare är du en nyckelspelare i logistikprocessen! Du kommer att arbeta med orderplock med och utan truck där du ansvarar för effektiv hantering, sortering och distribution av varor. Vidare inkluderar arbetsuppgifterna även plockning, packning och lastning av försändelser. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara lagerarbetare att få möjligheten att jobba med hela kroppen och att arbetet ger tydliga resultat. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att komma i gång med jobbet på bästa sätt!

Är du vårt nya tillskott?

Till rollen som lagerarbetare söker vi drivna individer med stark strukturförståelse och flexibilitet för att anpassa sig till snabbrörliga arbetsmiljöer. Vi ser att du är passionerad, resultatinriktad och har förmågan att hantera varierande arbetsuppgifter under ett högt tempo. Vidare är du öppen för arbete på varierande arbetstider och trivs med att arbeta fysiskt.

I övrigt krävs det att du:

* Har fullständig gymnasieexamen
* Har körkort och tillgång till bil
* Behärskar svenska i tal och skrift
* Har god fysik

Det anses vara meriterande om du har truckkort och tidigare lagererfarenhet.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Ansök idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Nordström, sara.nordstrom@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail.

Övrigt

Placeringsort: Stigamo, Jönköping

Tillsättning: Inom en månad

Arbetstider: Dag, kväll eller natt

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Lagerarbetare till PostNord i Jönköping | Extrajobb

Lagerarbetare
Läs mer Mar 12
Skulle du vilja jobba extra på ett svenskt, modernt och spännande företag tillsammans med trevliga kollegor? Här är chansen! Vi söker just nu Lagerarbetare till Postnords lager i Stigamo utanför Jönköping. Jobbet passar dig som är positiv och som trivs bra med att arbeta i team. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!





Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos PostNord i Stigamo. För den här tjänsten behöver du vara öppen för minst 2-3 pass i veckan och heltid mellan vecka 26-33.

Vad innebär det att jobba extra hos Postnord?

Som lagerarbetare kommer du att vara en viktig del av teamet på PostNord. Du kommer att arbeta med orderplock med och utan truck. Enligt många av våra medarbetare är det bästa med att vara lagerarbetare att få möjligheten att jobba med hela kroppen och att arbetet ger tydliga resultat. Medan du jonglerar med paket och pallar kommer du att vara den ultimata logistiksuperhjälten som får allt att flyta smidigt. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att komma i gång med jobbet på bästa sätt!

Eftersom detta är ett extrajobb, vid behov, ser vi att du är öppen för att arbeta 2-3 pass i veckan på vardagar. Arbetsplatsen är öppen mellan 06:00-18:00 och arbetspassen förläggs däremellan. Du måste vara öppen för att arbeta både dag & kväll!

Under sommaren ser vi även att du är öppen för arbete på heltid mellan vecka 26-33.

Är du vår nya stjärna?

Till rollen som lagerarbetare söker vi framför allt dig som är en positiv och driven person som motiveras av att få jobba med människor. Vi ser även att du är ansvarstagande, effektiv och har ett öga för detaljer! För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av lagerarbete, men det är inget krav. Det dagliga arbetet kräver att du är självgående och noggrann i din yrkesroll.

I övrigt krävs det att du har:

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, till exempel annat extrajobb, studier mm
* Fullständig gymnasieexamen
* Körkort och tillgång till bil
* God fysik då det förekommer fysiskt arbete
* Behärskar svenska väl i både tal och skrift

Det är meriterande om du har truckkort och erfarenhet av lager sedan tidigare.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad erbjuder Manpower?

Vi erbjuder spännande, roliga och lärorika extrajobb för dig som studerar eller är pensionär. Vi hjälper dig med ditt CV och ger dig framtida karriärmöjligheter hos många av Sveriges mest attraktiva företag. Genom varierande och utmanande uppdrag skaffar du dig värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du som student knyter viktiga kontakter för framtiden.



Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Nordström via e-post: sara.nordstrom@manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kort om uppdraget

Placeringsort: Stigamo, Jönköping

Tillsättning: Omgående

Typ av anställning: konsultuppdrag, extra vid behov

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidstjänst eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Lastbilschaufförer till Jönköping

Distributionsförare
Läs mer Mar 11
Söker du ett spännande sommarjobb inom transportbranschen? Har du C eller CE-körkort och trivs med att ge högkvalitativ service? Då kan du vara vår perfekta kandidat! Manpower söker lastbilschaufförer till vårt engagerade team. Ansök idag!

Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Manpower och PostNord. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbeta på plats hos PostNord. Detta är ett konsultuppdrag där uppdraget kommer att starta i juni och sträcka sig över sommaren med goda chanser till förlängning. Chans till tidigare start finns. Arbetstiderna är förlagda både dagtid och kvällstid.

Om jobbet

PostNord är ett av Sveriges mest kända varumärken, de finns överallt. De säkerställer att postservicen fungerar och är länken mellan människor och företag. Deras hängivenhet ligger i att göra vardagen smidigare för alla. Som lastbilschaufför hos PostNord spelar du en central roll genom att hantera distribution och leverans av paket och pallar till kunder runt Jönköping. Ditt arbete innebär att möta en mångfald av kunder och kräver förmågan att leverera utmärkt service, där du representerar PostNord i varje interaktion.

Kvalifikationer

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du en god förmåga att arbeta självständigt. Sist men inte minst fokuserar du på att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.

Vi söker dig som

* Har ett C eller ett CE körkort
* Har ett giltigt YKB och giltigt förarkort
* Behärskar svenska väl i tal och skrift
* Har tillgång till egen bil

Vi ser det som meriterande om du har ADR, har ett truckkort med behörigheterna A1-4 och B1-B4 och om du tidigare har arbetat med lastbilskörning eller service.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Placeringsort: Jönköping
Tillsättning: Juni, chans till tidigare start finns.
Arbetstider: Dagtid och kvällstid

Är du intresserad av tjänsten?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet helgfria vardagar 07:00 - 18:00.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Larsson via epost: mathilda.larsson@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Administrativ assistent sökes!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 5
Nu letar vi efter en driven och organiserad administrativ assistent, till vår kunds produktion och logistikavdelning. Om du är en självgående och strukturerad person med förmågan att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt, ser vi fram emot att höra från dig!

Som administrativ assistent kommer du hantera en mångfald av arbetsuppgifter och bidra till en smidig verksamhet. Nedan är några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna:

* Granska och attestera konsultfakturor
* Godkänna beställningar i en portal och IFS samt logga dessa transaktioner
* Dokumentera beslut och åtgärder i interna forum inom ORJLP och SMG
* Kalla till och koordinera möten, inklusive SMG-möten
* Administrera bokning av avdelningsbilar
* Koordinera förfrågningar om produktionsrundvandringar och informera avdelningen om dessa
* Registrera besökare och hantera dokumentation såsom uppdatering av kommunikationsmaterial och processflöden
* Delta i arbetsmiljöprocessen genom att dokumentera iakttagelser och följa upp ärenden från ronder och riskanalyser
* Skapa intromaterial och stödja nya anställda under deras första dagar
* Hantera logg, bokningar och organisera utbildningar för teamet
* Anordna avdelningsaktiviteter som planeringsdagar och uppvaktningar
* Sammanställ KPI och uppföljningsunderlag för att stödja verksamhetens framsteg

Språkkunskaper
Krav på att kunna uttrycka sig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.

Om Manpower
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Jefferson Wells värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta som konsult hos vår kund.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese, på therese.johansson@manpower.se.

Uppdraget startar omgående efter överenskommelse, och pågår ca 6 månader fram. Arbetet gäller heltid och är förlagt på vardagar, dagtid.

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu