Jönköping: Kundtjänstmedarbetare till Netflix

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare till Netflix i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-30 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Brinner du för att ge det lilla extra och erbjuda kunden mer än vad som förväntas? Talar och skriver du obehindrat på svenskaoch engelska? Då kan du vara rätt person för oss!
Som kundtjänstmedarbetare på Netflix blir du ansiktet utåt när det gäller kundfrågor. Du kommer sköta kommunikationen med olika kunder genom telefon, mail, chatt och sociala medier.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Vägleda kunder via telefon/mail/chatt/sociala medier.
• Ansvara för kundens löpande frågor och hjälpa på bästa sätt.
• Bidra till utveckling av arbetsrutiner samt kvalitetssäkra processer.

Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid med start 15 juli. Arbetet bedrivs hemifrån och specifik bostadsort är därmed oviktig.

Om dig
Vi söker dig som drivs av att ge högklassig service och gillar ett högt tempo. Det är viktigt att du har god telefon- och datavana då dessa är dina främsta arbetsverktyg. Du har en förmåga att se helheten utifrån ett större perspektiv. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Vidare är du en person som är bra på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete.

För att lyckas i rollen bör du vara tekniskt lagd/ha ett intresse för teknik då många av frågorna man får är av teknisk karaktär.

Viktigt för tjänsten är:

• Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig på svensk och engelska i tal och skrift.
• Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
• Du är en god kommunikatör och har känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, kuntjänstmedarbetare, sociala medier, kundservice, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kundtjänstmedarbetare.

Drivna kundtjänstmedarbetare med passion för cykel sökes!

Läs mer Mar 1
Älskar du cyklar & kundkontakt?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/).

Om jobbet
Är du en social och driven person som älskar kundkontakt och har ett brinnande intresse för cyklar? Då har vi jobbet för dig!



Som en del av vårt kundtjänst-team är du ansiktet utåt och representerar Spobik ABs produkter och varumärken. Som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att besvara inkommande samtal, mejl och chatt. Kundtjänstteamet består av ett gäng passionerade cykel och hockeyfantaster, så om du även har ett stort intresse eller erfarenhet av hockey så ser vi det som ett stort plus!



Vem är du? Som person är du ansvarsfull, lösningsorienterad och social. Du ska ha sinne för ordning, vara lättlärd och noggrann. Arbetet kräver även att du har god datorkunskap, vana av att arbeta i grupp och inte vara rädd för att ta egna initiativ. För att trivas i vårt team krävs det att man tycker att det är roligt att ta sig an nya arbetsuppgifter och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Kundtjänstarbete under kontorstider, mån-fre med möjlighet till visst helgarbete. Ett roligt arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller ett stort intresse för cyklar
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande och driven
- Datorkunskap
- Gillar att jobba i team
- Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska


Erfarenheter/egenskap som är meriterande

- Tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke

- Erfarenhet av arbete med cyklar

- Erfarenhet av att arbeta med hockey och eller ett stort intresse för hockey


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta på heltid och dig som söker ett deltidsjobb. Arbetet utförs i våra nya lokaler beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Är du vår nästa kundtjänstmedarbetare? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Kundservice sommarjobb

Läs mer Mar 1
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och engagerad kundservicemedarbetare för sommarjobb hos vår kund belagd strax utanför Jönköping.
Att arbeta med kundservice är en värdefull erfarenhet för din framtida karriär. Här får du arbeta i en trevlig kontorsmiljö och bemöter olika slags människor på ett proffsigt och serviceorienterat sätt över telefon. Genom att hjälpa företag och privatpersoner att lösa deras problem får du en chans att göra deras dag bättre. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av företags kärnverksamhet. Här får du möjlighet att arbeta med människor, både de kunder du hjälper över telefon och mail men även dina kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter även efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag.
Du har din bakgrund från service på ett eller annat sätt och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du jobbat som butiksmedarbetare, handläggare, administratör eller haft en supportroll och vill nu utvecklas vidare inom kundservice. Vi tror att du är en driven, kommunikativ och strukturerad person som brinner för att ge bra service. Vi ser att du har en gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska. 
Tjänsten gäller under sommaren men med goda möjligheter till förlängning. 
Låter det spännande? Vänta inte, utan sök direkt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvarig konsultchef Sara Bakkioui på sara.bakkioui@randstad.se Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal och mail
Lösa kundens problem och ge god service
Administration i kundsystem


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Flytande svenska samt god engelska
Erfarenhet av service/kundtjänst
Körkort B och tillgång till bil
Tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare under sommaren

Läs mer Mar 18
Nu söker vi dig, vår nya kundtjänstmedarbetare till vår kund som är verksam i Jönköping över sommarperioden. Är du en person som har erfarenhet av kundservice, eller annat arbete med kundkontakt? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, är du serviceminded och bra på att organisera och planera? Då kan det vara dig vi söker!
 
Om tjänsten
I ditt arbete som kundtjänstmedarbetare kommer du ha daglig kontakt med både företags- och privatkunder via både telefon och mail. Du kommer dessutom ha kontakt med kollegor runt om i landet i frågor kopplat till bland annat spårning av paket och liknande. Vidare kommer du hjälpa kunder att boka upphämtning av paket, svara på frågor gällande gods och även om företagets verksamhet. 

Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
 
??Vi söker dig som
Som person är du noggrann, effektiv, har en god social förmåga och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är skicklig på att organisera och planera. Att arbeta både i team och självständigt är något du bemästrar väl. 

Erfarenhetsmässigt ser vi att du gärna har arbetat med någon typ av kundservice och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av logistik/transportbranschen, alternativt har du utbildning inom logistikområdet. Nu är du sugen på att jobba med varierande kundkontakt och att hjälpa kunder med frågor och lösa deras problem. Du har goda datorkunskaper och har inga problem med att hantera telefonsamtal. Vidare hanterar du både svenska och engelska i tal och skrift.
Placeringsort: Jönköping. Möjlighet att pendla med kollektivtrafik finns
Arbetsperiod: v.24-35
Omfattning: Måndag-fredag dagtid.
 
När du blir en av oss...
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Mar 28
Nytt
Vi söker en servicerådgivare till Holmgrens Fritid i Öggestorp
"Vi bryr oss" är vår värdegrund och den genomsyrar allt vigör på Holmgrens Fritid. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet.
Våra mest framgångsrika medarbetare har en stark drivkraft att hjälpa kunder och kollegor att hitta bra lösningar. Utöver det är våra mest framgångsrika medarbetare teamspelare som skapar arbetsglädje och har ett högt fokus påresultat och affärsmässighet.
Om dig Vi söker dig som har sinne för att skapa goda relationer och resultat utöver det vanliga. Genom din lyhördhet och nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov. Du är en skicklig administratör som håller deadlines, och ordning och struktur är viktigt för dig. Samtidigt är du en händig person som inte ryggar för att utföra mer praktiska jobb ute i verkstaden vid behov. Du har ett eget driv, tycker om att sprida glädje omkring dig och trivs att arbeta såväl självständigt som i team.
Om jobbet Som servicerådgivare på Holmgrens Fritid får du följa med på en resa där du med ditt driv, initiativförmåga och engagemang får möjlighet att hjälpa kunden till ett tryggare liv med sitt fritidsfordon. Tillsammans med kollegorna i teamet skapar du en atmosfär i kundmottagningen som imponerar på våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Möta kund över disk och telefon
Sälja in, administrera och fakturera verkstadstjänster, reservdelar och tillbehör
Planera den dagliga driften i verkstaden
Hantera garantier och försäkringsärenden
Ansvara för att kollegorna i verkstaden har rätt delar för sina arbeten
Följa upp beställningar (för att säkerställa att delar är hemma i tid)
Utföra inbytestester, fukttester och enklare servicejobb

Vi arbetar i olika datasystem varav affärssystem med bokningskalender är Verendus.Önskvärt om du har erfarenhet av Cabas.
Det är klart meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Tjänsten är heltid tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. B-körkort är ett krav.
Ansökan Ansök senast21 april 2024. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Magnus Almvia 076-135 32 34 eller magnus.alm@holmgrensfritid.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Delivery Advisor / Leveransrådgivare

Läs mer Mar 18
What to Expect
As a Delivery Advisor at Tesla, you will be responsible for guiding customers through the delivery process and ensuring that they have a frictionless and exceptional experience when taking delivery of their Tesla vehicle. You will be a delivery expert who adds your own guidance to the ownership solution, validating and adjusting it as needed to ensure a successful delivery.
You have relentless determination to?succeed,?and you are driven by the mission of Tesla to accelerate the world’s transition to sustainable energy. You are part of a larger sales and delivery team who works closely and flexibly on all tasks. You are expected to cooperate frequently and display a one-team mentality to achieve sales and delivery targets.


We Offer
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with innovative technology, advanced tools and software
Ongoing training and development to help you grow your skills and career
A competitive compensation and benefits package
A safe, clean and fun work environment



What You’ll Do
Take over the customer once the order has been placed and guide them through the delivery process
Validate and adjust the purchase solution designed by the Sales Advisor to ensure a successful delivery process
Create an ownership solution for customers who have made their purchase without previous interaction with Tesla
Use your delivery expertise to support customers with financing, trade-ins, and registration, and ensure a smooth and timely delivery process
Communicate regularly with customers, setting the right expectations and providing updates on delivery timelines
Address any questions or concerns that customers may have about the delivery process and provide solutions to any problems that arise
Ensure that all required documentation is completed accurately and on time
Closely adhere to all processes to ensure a speedy revenue recognition and cash collection
Coordinate with other members of the Tesla team, including the Delivery Experience team and the Service team, to provide a seamless and exceptional customer experience
Ensure that all customers are satisfied with their delivery experience, and that any issues are resolved to their satisfaction
Conduct vehicle handovers
Meet or exceed delivery targets and performance metrics



General duties
Operate with a flexible mindset to support sales and delivery needs across the team
Ensure that customer details and all actions are accurately tracked and updated in our internal systems
Execute on and share best practices with and across your Tesla location
Educate customers on the full Tesla ecosystem and all available solutions available to meet their needs
In respect to Tesla’s processes, timely execute on sales administrative duties including contract completion, finance, and work in close collaboration with relevant stakeholders to get it done
Manage any additional duties to support wider business requirements



What You’ll Bring
Strong operations skills, and the ability to manage multiple tasks and priorities in a fast-paced environment
Good problem-solving skills, with the ability to anticipate and address potential issues before they arise
Excellent communication and interpersonal skills, and the ability to build strong relationships with customers and colleagues
Ability to explain complex topics to customers in simple terms
Attention to detail and a focus on accuracy, with the ability to complete documentation accurately and on time
Ability to work independently and as part of a team
Passion for Tesla's mission and products, and a desire to provide an exceptional customer experience

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Adecco Sweden AB .

Spontanansökan som lagerarbetare med truckkort

Truckförare
Läs mer Mar 25
Vi söker dig som har truckkort A1-4 och B1-4. Det är viktigt att man har en vilja att lära sig och har rätt inställning på plats. Du är flytande i det svenska språket, både i tal och skrift. Körkort B samt tillgång till bil är ett krav!

Detta är tjänsten för dig som har lätt för att samarbeta, stötta och fungerar bra med andra. Du har enkelt för att ta till dig arbetsinstruktioner både muntligt och skriftligt. Du är flexibel, prestigelös, ansvarstagande och trivs med ett fysiskt arbete i högt tempo.

När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig mot spontanansökande som truckförare mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst. Det finns ingen förutbetämt datum därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Viktigt för tjänsten är
- Truckkort A1-4 och B1-4 enligt TLP10
- Van vid truckkörning
- Svenska i tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker på löpande basis och Adecco erbjuder både anställning och möjlighet till direktrekrytering till företaget. Annonsen är utifrån ett proaktivt syfte.
Om oss
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. www.adecco.se
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Hawar Ahmed via Hawar.Ahmed@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Tillsättning sker löpande, välkommen med din ansökan!

Sökord: Montör, Industri, Industrimedarbetare, Truck, Maskinoperatör, Jönköping, Adecco

Ansök nu

Medborgarskolan Region Öst söker en driven Ekonomicontroller

Ekonomichef
Läs mer Mar 22
Vi letar efter en erfaren och analytisk ekonomicontroller för att leda och optimera vår ekonomifunktion. I rollen kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa ekonomisk stabilitet och att arbetet bedrivs enligt våra ekonomiska riktlinjer.

Medborgarskolan finns över hela Sverige genom våra cirka 70 lokalkontor. Här erbjuder vi folkbildning både i egen regi och tillsammans med föreningar och andra samarbetspartners. På många orter erbjuder vi också uppdrag och skolverksamhet.
Medborgarskolan består sju ideella föreningar – en riksorganisation och sex regioner - som var för sig är självständiga juridiska personer med fullt ansvar för den egna verksamheten inom folkbildning, uppdrag och skolor.
Region Öst omfattar Blekinge, Jönköpings, Kalmar, Kronobergs och Östergötlands län.
Regionen har nio lokalkontor, ca 60 medarbetare samt cirka 400 kurs- och cirkelledare. Regionen driver också Dackebackens musikförskola och tre dagliga verksamheter för vuxna med funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer:
https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/var-organisation/

Arbetsuppgifter:
• Löpande ekonomisk analys

• Leder det regionala budgetarbetet
• Rapporterar till styrelse och budgetansvariga
• Likviditetsplanerar
• Ansvarar för det regionala bokslutsarbetet och deltar i det nationella bokslutsarbetet
• Deklarationer
• Projektledare för bidragen, ansökningar och processer
• Ekonomistyrning
• Avtal och kvalitetsansvarig
• Ingå i ledningsgruppen

Vem är du?
Vi söker dig som har en examen inom ekonomi från universitet eller högskola. Du har många års arbetslivserfarenhet av en likande roll och har dokumenterade kunskaper inom budgetarbete, bokföring, månads-, kvartals- och årsbokslut. Att ta fram pedagogiska ekonomiska rapporter ligger dig varmt om hjärtat och att driva vårt bidragsarbete och säkerställa genomförandet är ett genuint engagemang för dig. Du besitter mycket god vana av Excel eftersom det används dagligen i arbetet.
Du kan på ett enkelt sätt kan förklara ekonomi för människor på olika nivåer och du tycker om att skapa goda relationer med andra. Att hantera utmaningar och lösa problem som uppstår är något som engagerar dig. Du trivs i en roll där du med ansvarskänsla och noggrannhet driver ditt arbete framåt och medverkar till utveckling genom ett proaktivt och självständigt arbetssätt. Kvalitetsfrågor ligger dig varmt om hjärtat och du leder arbetet med kvalitets-kontroll av vår bildningsverksamhet.
I din roll som ekonomicontroller agerar du rådgivare och stöttar oss med din expertis inom ekonomi. Du värdesätter att Medborgarskolan som ideell förening återinvesterar överskott i verksamheten med tydliga värderingar som utgångspunkt.

Det är meriterande med goda kunskaper i Ppt, EOS och Visma och yrkeserfarenhet av ekonomiarbete i skolmiljö.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Linda Josefsson, Adecco, vid frågor kontakta henne på 0736-847707

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning så klicka på länken längst ner och sök.
Vi undanber oss ansökningar via mail och din ansökan ska vara skriven på svenska.

Sista ansökningsdag 2024-03-21 vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med din ansökan.

Om rekryteringsprocessen
Adecco använder sig av personlighetstester som skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.

Varmt Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fler utvecklingsinriktade tekniker till Elgiganten Logistik

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Dec 21
Är du teknikern som genom erfarenhet ser lösningar i stället för problem? Är du den som vill arbeta med andra mycket tekniskt intresserade för att lära dig nya sätt att lösa avancerade utmaningar på? Har du en teknisk bakgrund och utbildning? Då vill vi mycket gärna lära känna dig mer!

En arbetsdag:
Som tekniker hos oss får du en bred och viktig roll med många olika arbetsmoment inom vår verksamhet. Du kommer ha en roll i vårt arbete där förebyggande underhåll, förbättringar och felsökningar kommer att vara en del i det dagliga arbetet. Det blir därför en tjänst med stor variation där förmågan att kunna hantera olika typer av projekt och arbetsuppgifter är av yttersta vikt..

Hos oss är ingen dag den andra lik men för att du ska få en inblick i hur en vanlig dag kan se ut:
• Genomföra förebyggande och avhjälpande underhåll på automationsutrustningen
• Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
• Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
• Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
• Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
• Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
• Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Vem trivs hos oss?
Du har ett stort tekniskt intresse och teknisk yrkeserfarenhet sedan minst 4 år tillbaka. Vi ser att teknisk bakgrund inom tex el, mekanik eller pneumatik är viktigt och automation är meriterande. I grunden har du en teknisk gymnasieutbildning.
Har du kunskaper inom PLC, Bus-system eller erfarenhet av att arbeta med Lean så är det meriterande. Det kan vara så att du i grunden är utbildad bilmekaniker och vill meka med något annat än bilar under arbetstid.
Du bör uppskatta att ha olika projekt i gång samtidigt där din förmåga av att prioritera och lägga upp arbetet blir viktigt för att få verksamheten att flyta. Även om vissa jobb är återkommande så kommer det vara stor variation på arbetsuppgifterna vilket gör att du måste tycka om att arbeta med varierade arbetsuppgifter.
Du kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift.
Arbetstiden är två – skift alt nattskift och vid något tillfälle kan Jour förekomma vilket innebär en inställelse inom 1 h. Körkort B är ett krav.
Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper när vi rekryterar till denna tjänst. Att vilja lära sig något nytt och att hela tiden bidra med en positiv inställning och engagemang ser vi som viktiga personliga egenskaper. Eftersom du kommer jobba med projekt och produkter där andra medarbetare har fått problem kommer det krävas att du har en god samarbetsförmåga och bra servicekänsla.

Elgiganten Logistik - Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.

Vill du vara en del av något större?
Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig!
Vill du veta mer om oss? Klicka gärna vidare nedan.

https://elgigantenlogistik.se/om-oss/

https://www.youtube.com/watch?v=bFpsSnfxJ8Q

Intresserad av tjänsten?
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på
länken längst ner.
I den här rekryteringen samarbetar Elgiganten Logistik med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 0736-847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av personlighetstester, videointervjuer och ev, som sista del, ett arbetsprov, som en del av urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail.
Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.
I samband med din ansökan görs en bakgrundskontroll.

Varmt Välkommen med din ansökan!

 

Sökord
Teknik, Underhållstekniker, Elgiganten Logistik, Adecco, Jönköping, Mekanik, PLC, El, Underhåll, Bilmekaniker.

Ansök nu

Kundansvarig säljare till lokalt företag

Account manager
Läs mer Mar 15
Nu söker vi en erfaren kundansvarig säljare till ett väletablerat företag i centrala Jönköping!
Om tjänsten
Vi söker dig som är måldriven och brinner för relationsbyggande till en säljroll med fantastiska möjligheter inom företaget och för personlig utveckling. I din roll som kundansvarig säljare ansvarar du för hela säljprocessen dels på egen hand, dels med samarbete i hela organisationen: från första kundkontakt till att förhandla och skriva avtal. Du är en viktig del av ett högpresterande team med en central roll i företagets tillväxt.
Om arbetsuppgifterna:
• Arbeta med inkommande förfrågningar
• Aktivt bearbeta kunder inom tilldelat kundsegment och
vidareutveckla befintliga affärer
• Ansvara för offert- och uppföljningsarbetet
• Regelbundet kartlägga och analysera kundernas beteenden och behov
• Månatligen redogöra för utvecklingen och eventuella avvikelser från mål
• Ansvara för uppföljning av leveranser till kund efter försäljning
Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start omgående (eller överenskommelse) och inleds med sex månaders provanställning med goda chanser till förlängning (+6 månader). Tjänsten är baserad i centrala Jönköping med resor förekommande periodvis samt flexibilitet att jobba på distans vissa dagar.
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom kundrelationer och försäljning. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift är mycket viktigt för att lyckas i rollen. Datorsystem-vana och erfarenhet av CRM-system som t.ex. Salesforce är plus. Du är en glad och kreativ person som tycker om att lösa problem och att överträffa dina mål. Vi lägger stor vikt på personlighet, attityd, och driv.
Viktigt men inte ett krav för denna tjänst:
• Minst 3 års erfarenhet av försäljning
• Gärna erfarenhet av komplex försäljning inom energibranschen eller tjänstebaserade företag
• Gärna erfarenhet av försäljning till och/eller arbete inom fastighetsbranschen
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se eller 073- 684 73 10
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Juniora ekonomer: registrera CV / spontanansökan

Finansekonom
Läs mer Feb 1
Vi söker dig som har en junior roll inom ekonomi och/eller löneadministration till olika kunder i Jönköping. Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag!
Vi söker följande roller:
- Ekonomiassistenter
- Redovisningsekonomer
- Löneadministratörer
När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig inte mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst och finns med andra ord inget slutdatum för annonsen. Därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Om dig
Vi ser gärna att ni har eftergymnasial utbildning relevant inom ekonomi. Vidare ser vi att du som person är driven, flexibel och social samt är flytande i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Seniora ekonomer: registrera CV / spontanansökan

Ekonomichef
Läs mer Feb 1
Vi söker dig som har en erfaren roll inom ekonomi och/eller löneadministration till olika kunder i Jönköping. Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag! Detta är ett bra första steg för dig som bedriver eget företag och vill testa på en interimslösning på ett uppdrag eller ta nästa steg i din karriär!
Vi söker följande roller:
- Redovisningsekonomer
- Lönespecialister
- Business Controller
- Financial Controller
- Redovisningsansvarig
- Redovisningschef
- Koncernredovisare
När får jag svar från Adecco?
Denna annons riktar sig inte mot ett förutbestämt uppdrag eller en specifik tjänst och finns med andra ord inget slutdatum för annonsen. Därav kan vi inte garantera en snabb återkoppling men återkopplar givetvis om din profil skulle passa till nästa inkommande uppdrag!
Om dig
Vi ser gärna att ni har eftergymnasial utbildning relevant inom ekonomi. Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom något utav ovanstående områden. Vidare ser vi att du som person är driven, flexibel och social samt är flytande i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.

På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu