Jönköping: Central Demand Planer till Husqvarna Group

Hitta ansökningsinfo om jobbet Central Demand Planer till Husqvarna Group i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-03-07 // Varaktighet: Heltid

Trivs du att arbeta i en kommunikativ roll med stora kontaktytor? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och vill axla rollen som Central Demand Planer! Låter detta som något för dig? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Husqvarnas räkning nu en Central Demand Planer som ska tillhöra en avdelning som ansvarar över styrningen av Husqvarnas operativa och finansiella planer. Avdelningen har en nyckelroll i bolaget, där de ansvarar för ta fram god information för olika processer och säkerställa att proaktiva beslut fattas tvärfunktionellt i organisationen. Vidare samordnar avdelningen varuförsörjningen mellan såväl fabrik till leverantör, som mellan försäljningsbolag till distrubitör. All kommunikation gällande prognoser, beställningar och leveransinformation går genom denna avdelning.

Som Central Demand Planer kommer du arbeta i en dynamisk roll med stora kontaktytor, där du kommer att arbeta tvärfunktionellt med såväl försäljning, produkthantering som med enklare ekonomifrågor. Du kommer även att ha ett nära samarbete med intressenter till företaget för att skapa en god bild av marknaden, trender och annan information som kan vara relevant för att skapa en korrekt prognos på efterfrågan. I den här rollen kommer du att huvudsakligen att arbeta självständigt, vilket ställer stora krav på att du är van vid att ta egna inivativ och beslut. Samtidigt kommer du att ingå i ett engagerat team som stöttar varandra för att gemensamt nå de uppsatta målen. För att kunna lyckas väl i rollen är det vikitgt att du har en god förmåga av att arbeta tvärfunktionellt, där du kan analysera data från olika källor för att ta snabba och viktiga beslut.

#

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan
* En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för att skapa prognoser baserat på efterfrågan
- Arbeta med rapportering och analysering av uppgifter för att förbereda affärsbeslut
- Driva kontinuerliga processförbättringar
- Säkerställa korrekt rapportering och övervaka KPI:er

VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller universitetsexamen inom ett relevant område för tjänsten
- Har en god förståelse för processer inom försörjningskedjan
- Har tidigare erfarenhet av prognosisering av efterfrågan eller försäljningsplanering
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med system för planering av efterfrågan, exempelvis SAP
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor
- Har goda kunskaper i Excel

Vi söker dig som är:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna
* Övrigt: Möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna AB har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Materialplanerare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Materialplanerare.

Produktionsplanerare i Huskvarna!

Läs mer Sep 11
Vill bli en del av ett väletablerat bolag som ständigt strävar efter att ligga i framkant för vad som är tekniskt möjligt? Gillar du häftig teknik, innovation och jaktflygplan? Då är denna roll är perfekt för dig som vill raketstarta karriären då du kommer till en organisation som arbetar med högteknologiska produkter och där du kan lära av seniora kollegor. Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN:
Som produktionsplanerare har du en viktigt nyckelroll i teamet, och kommer vara ansvarig för produktionsprocessen. Vidare kommer du att ansvara för att planera och samordna arbetet för exempelvis produktionsgrupper, monteringsavdelningen och inköpsavdelningen. Du som person bör trivas i en roll med varierande arbetsuppgifter och vara en spindel i nätet vars mål är att effektivisera och optimera arbetsflödet. Din förmåga att planera och strukturera produktionsflödet samt säkerställa att leveransen är i tid, är avgörande för teamets framgång.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här. Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

ARBETSUPPGIFTER:
Du kommer till exempel att:

Planera och koordinera beläggningen för olika produktionsgrupper
Ha nära kontakt med flera avdelningar för att optimera produktionen
Förbättra och utveckla planeringsverktyg
Frisläppa, omplanera och övervaka pågående tillverkningsorder

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain eller motsvarande
Har en kännedom kring produktionsplanering i tillverkande industri
Har en god datavana i Officepaketet, främst Excel
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska inom både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet


För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som du gärna arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor. Vidare är du strukturerad, kommunikativ och har ett driv att arbeta för ständig förbättring. Vi söker dig som är duktig på att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har en god översiktsförmåga. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos vår kund.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse/snarast
Placering: Huskvarna
Rekryteringsansvarig: Sanja Velimirovic
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Resource Capacity Planner till Husqvarna Group!

Läs mer Sep 22
Vill du bli en del av ett globalt ledande företag inom trädgårds- och skogsbranschen? Husqvarna Group söker en driven Resource Capacity Planner som vill arbeta med att optimera deras produktionsprocesser. Skicka in din ansökan idag och ta steget mot en spännande karriär inom en världsledande organisation som ständigt strävar efter innovation och hållbarhet!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för Husqvarna Groups räkning en Resoruce Capacity Planner till avdelningen Global Information Services. Som Resource Capacity Planner kommer du att vara fullt engagerad i Husqvarnas affärsomvandlingsprogram med målet att skapa full transparens av resursanvändningen mellan de olika projekten som sker i företaget. Tillsammans med projektledarna planerar och optimerar du kompetensbehoven för att säkerställa ett effektivt programutförande. Dessutom kommer du i denna roll också att säkerställa processen för nya resursförfrågningar och arbeta med onboarding av nya programmedlemmar. Vidare kommer du stötta avdelningen med diverse andra PMO (project management office)-uppgifter och dokumentationen kopplat till det.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa resursförfrågningar i upphandlingsverktyget
* Optimera resursutnyttjandet mellan projekten tillsammmans med projektledarna
* Rapportera till ledningen om luckor och överanvändning av resurser
* Onboarding av nya resurser
* Etablera ett enkelt verktyg för alla tillgängliga resurser och kompetenser i programmet


VI SÖKER DIG SOM
- Har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift, då arbetet sker helt på engelska
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom resursplanering gällande logistik
- Har en färdig högskole- eller universitetsexamen inom teknik, logistik alternativ IT eller likvärdigt
- Har erfarenhet av Microsoft Sharepoint och Microsoft project eller liknande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Central Demand Planner till Husqvarna Group!

Läs mer Jun 26
Trivs du att arbeta i en kommunikativ roll med stora kontaktytor? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i karriären och vill axla rollen som Central Demand Planner! Låter detta som något för dig? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Husqvarnas räkning nu en Central Demand Planer som ska tillhöra en avdelning som ansvarar över styrningen av Husqvarnas operativa och finansiella planer. Avdelningen har en nyckelroll i bolaget, där de ansvarar för ta fram god information för olika processer och säkerställa att proaktiva beslut fattas tvärfunktionellt i organisationen. Vidare samordnar avdelningen varuförsörjningen mellan såväl fabrik till leverantör, som mellan försäljningsbolag till distrubitör. All kommunikation gällande prognoser, beställningar och leveransinformation går genom denna avdelning.

Som Central Demand Planer kommer du arbeta i en dynamisk roll med stora kontaktytor, där du kommer att arbeta tvärfunktionellt med såväl försäljning, produkthantering som med enklare ekonomifrågor. Du kommer även att ha ett nära samarbete med intressenter till företaget för att skapa en god bild av marknaden, trender och annan information som kan vara relevant för att skapa en korrekt prognos på efterfrågan. I den här rollen kommer du att huvudsakligen att arbeta självständigt, vilket ställer stora krav på att du är van vid att ta egna inivativ och beslut. Samtidigt kommer du att ingå i ett engagerat team som stöttar varandra för att gemensamt nå de uppsatta målen. För att kunna lyckas väl i rollen är det vikitgt att du har en god förmåga av att arbeta tvärfunktionellt, där du kan analysera data från olika källor för att ta snabba och viktiga beslut.

#

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan
* En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


*
* Ansvara för att skapa prognoser baserat på efterfrågan

* Arbeta med rapportering och analysering av uppgifter för att förbereda affärsbeslut
* Driva kontinuerliga processförbättringar
* Säkerställa korrekt rapportering och övervaka KPI:er


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller universitetsexamen inom ett relevant område för tjänsten
- Har en god förståelse för processer inom försörjningskedjan
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med prognostisering av efterfrågan eller försäljningsplanering
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med system för planering av efterfrågan, exempelvis SAP
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor
- Har goda kunskaper i Excel

Vi söker dig som är:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Huskvarna
* Övrigt: Möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna AB har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Supply & Inventory Planner Finished gods

Läs mer Jun 19
The Sales & Operation organization is responsible for managing the supply of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors, within business unit residential EPAC. All communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, with regards to forecasts, orders, delivery information etc, is routed via this department.
As Supply and inventory planner you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors. We are at an interesting stage of development and we want someone who can support us with this progress.
Areas of responsibility
Secure delivery performance according to targets in order to serve our customers’ expectations
Provide forecasts and orders to factories/suppliers on a regular basis and monitor delivery performance
Be in close contact with factories/suppliers and inform organization on supply plans / deviations
Inventory management
Agree and follow up on flexibility levels with factories/suppliers
In case bottlenecks, ensure fair supply according to agreed allocation
Coordinate product phase in/out
Direct contact to sales companies connected to central/regional warehouses and sales companies connected via EDI
Handle claims and goods returns
Develop and improve current processes

This position offers great career opportunities within the company for the right person.
Qualifications
We are looking for someone with experience from this area and/or holds a university degree in preferably logistics or economics.
As an individual, you should be analytical, target-oriented and comfortable taking initiatives and making decisions. Being service-minded, structured and flexible comes neutral for you. The work entails establishing long-term relationships and collaborating with international customers and colleagues within Husqvarna Group. Fluent English, both spoken and written, is required.
Location Huskvarna. A hybrid working model can be offered.
Application
Can you envision yourself being our next Supply and Inventory planner? Please submit your application including resumé and personal letter already today. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. In this process we apply ongoing selection.
For more information about the position please contact hiring manager Lisa Blomdahl lisa.blomdahl@huqvarnagroup.com and if you have questions about the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund, josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com.
Union representative is Soili Johansson, Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com
Due to vacation weeks in Sweden, the process may be prolonged.
What happens after you have applied?
In this process selections and interviews are made on an ongoing basis, please send your application as soon as possible. If your profile matches the requirements of the vacant position and we believe that you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.

Ansök nu

Produktions- och materialplanerare

Läs mer Apr 4
ValueOne söker en produktions- och materialplanerare till ett kortare konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Jönköping. Uppdraget ska tillsättas snarast.  

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsledande tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).  

Om rollen

I rollen som produktions- och materialplanerare kommer du, tillsammans med företagets produktionsplanerare, att ansvara för fabrikens planeringsprocess både avseende produktion och materialavrop. Ni arbetar i nära kontakt med arbetsledarna i produktionen och övrig produktionsledning. Du är även huvudansvarig och expert i materialplaneringssystemet där du utbildar och säkerställer kompetens hos övrig personal samt aktivt deltar i det årliga budgetarbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Skapa och underhålla artiklar i produktionssystemet.
Avropa material till fabriken från både interna och externa leverantörer.
Planera produktionen.
Analysera och uppdatera beställningspunkter.
Vid behov utbilda i produktionssystemet.

Erfarenhet och kompetens

Rätt person för uppdraget bör ha en eftergymnasial utbildning inom relevant område och goda kunskaper i Excel. Rollen kräver även att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Till uppdraget söker vi dig som har känsla för siffror och detaljer. För framgång i rollen ser vi gärna att du är flexibel, serviceinriktad samt trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Vidare uppskattar vi om du är strukturerad, har god analytisk förmåga och är ordningsam.  

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

International Trade Administrator till Disarmament Solutions i Jönköping!

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 27
Är du ekonomiutbildad och längtar efter att få arbeta i internationella miljöer och med säkerhet? Hos Disarmament Solutions får du möjlighet att påverka till en tryggare omvärld genom säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition. Tillsammans med dina kollegor kommer du att samarbeta med internationella instanser såsom FN i projekt runt om i världen och få unika kunskaper inom internationell handel. Såsom företagets pågående donationsprogram tillsammans med Ukraina där de löpande stöttar med material, resurser och ekonomiska medel. Så om du har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi och drömmer om att göra skillnad, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som International Trade Administrator har du som huvuduppgift att hantera företagsekonomiska frågor och underlag i företagets projekt och uppdrag. Ditt främsta ansvarsområde avser internationell handel, inkluderande import, export och tullhantering. Du är sammanhållande för företagets inköp med mycket underleverantörskontakter både i Sverige och utomlands. Dessutom stödjer du företagets ledning med vidmakthållande av företagets kvalitetsledningssystem, marknadsföring och administration. Du är en social person som brinner för att arbeta i en internationell kontext och som trivs i interaktionen med andra människor. Du har ett strukturerat arbetssätt och klarar att arbete med flera uppgifter parallellt. Det resultat du leverera ska präglas av god ordning och reda, bra dokumentation och spårbarhet.

Disarmament Solutions vill med olika tekniska lösningar bidra till en säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition som är kvar samt stötta projekt som syftar till att röja kvarvarande minor efter konflikter. Företaget utvecklar och tillhandahåller specialanpassad utrustning för att oskadliggöra och destruera vapen och ammunition på ett kontrollerat och säkert sätt med minimal miljöpåverkan.

Som International Trade Administrator för Disarmament Solutions kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med företagets ledningsgrupp. Du kommer att sitta tillsammans med två/tre kollegor i fina lokaler i Jönköping- andra stödfunktioner i bolaget sitter i Hallsberg samt Stockholm.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta på en organisation som ständigt bidrar till en bättre och säkrare värld, till exempel deras donationsprogram till Ukraina där de stöttar med minröjning, avveckling av vapen och materiella resurser
- Ett nationellt och internationellt arbete där du får arbeta med instanser såsom FN, EU, ambassader och organisationer runt om i världen
- Ett företag som har ett stort fokus på hållbarhet och som ständigt utvecklar nya lösningar för säkrare och mer hållbara sätt att avveckla vapen och ammunition
- En platt organisation med korta beslutsvägar och fina interna samarbeten
- Ett modernt kontorshotell med fri parkering, gym i byggnaden och en god gemenskap med andra organisationer

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanhållande för företagets inköp
* Sammanhållande för frågor som rör internationell handel
* Sammanhållande för företagets kvalitetsledningssystem
* Samordning och förhandling med underleverantörer
* Marknadsföring och försäljning av företagets produkter och tjänster
* Samordning av företagets administrativa rutiner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi, gärna med en internationell inriktning
- Har god datorvana
- Har ett B-körkort
- Har ett svenskt medborgarskap då du kommer att arbeta med internationella instanser och kommer behöva genomgå säkerhetsprövningar under din anställning
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska då intern samt extern kontakt sker på båda språken
- Har ett intresse för miljö- och människorättsfrågor

Det är meriterande om du
- Talar fler språk än svenska och engelska
- Har en god förståelse för import och exportfrågor samt tullbestämmelser.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Disarmament Solutions!

Ansök nu

Sommarjobba som kvalitetstekniker!

Kontrollingenjör
Läs mer Mar 21
Söker du efter ett meriterande sommarjobb? Är du dessutom analytisk och tycker om en variation av praktiskt och teoretiskt arbete? Nu söker vi dig som har minst två år kvar av studierna och som är på jakt efter att skapa dig värdefull erfarenhet inom ditt framtida yrke. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en student som vill arbeta på Danish Crowns kvalitetsavdelning under sommaren 2024. I den här rollen så kommer du att täcka upp under semesterperioden och det är önskvärt att du kan arbeta under åtminstone två somrar framöver. I rollen som kvalitetstekniker kommer du att utvärdera och dokumentera produktionen sett utifrån en kvalitets- och miljösynpunkt. Vidare förväntas du kritiskt kunna utvärdera kvaliteten på processerna, råvarorna men också på dina medarbetare och driva på förbättringar.

Vi söker nu dig som vill arbeta måndag till torsdag, där passen är förlagda mellan 05:30 till 16:30. Då arbetet kräver en gedigen upplärning bör du kunna vara tillgänglig från och med v.23.

Du erbjuds
- Ett meriterande sommarjobb där du får utvecklas inom området
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* ???? Utföra kontroller i produktionen och åtgärda de avvikelser som uppstår
* ???? Upprätthålla de certifieringar och tillstånd som företaget har ur en kvalitets- och miljösynpunkt
* ???? Genomföra efterdokumentationer vid återkallanden av Danish Crowns produkter- Sköta den dagliga kontakten med underleverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på en relevant högskoleutbildning och har minst två år kvar av studierna, då Danish Crown gärna ser att man kommer tillbaka fler somrar framöver
- Känner sig bekväm i att arbeta med kött- och köttproduktion
- Har god svenska i tal och skrift då dokumentationen av produktionen helt sker på svenska
- Har B-körkort och tillgång till bil alternativt ser en annan lösning på pendlingsavståndet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Övrig information:
- Start: v. 23-24 med en gedigen introduktion till arbetet, där du får möjligheten att gå bredvid en senior kollega
- Placering: Torsvik

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Danish Crown Foods här.

Ansök nu

Innesäljare till Resinex i Jönköping!

Innesäljare
Läs mer Mar 19
Är du redo för nästa steg i din karriär? Som innesäljare hos Resinex får du möjligheten att arbeta i ett nära samarbete med deras erfarna säljteam och tekniska experter. Din roll kommer vara central, med ansvar för viktiga uppgifter som orderhantering, materialbeställningar och leveranshantering. Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Resinex räkning en innesäljare. I den här rollen som innesäljare kommer du arbeta nära företagets säljare och tekniska specialister. Du kommer att ansvara för orderhantering och materialbeställning hos företages leverantörer, vidare kommer du även ansvara för leveransbevakningen och faktureringen. Arbetet innebär täta dialoger med utesäljare, kollegor och kunder via mejl och telefon.

Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och kommunikativ, som älskar att leverera exceptionell service till kunder och trivs i en fartfylld miljö. Om du har erfarenhet av tillverknings- eller distributionsföretag, särskilt inom plast- eller processindustri, ser vi det som en extra bonus.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet av en senior kollega
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och registrera inkommande ordrar, du kommer att följa ordern från registrering till leverans
* Hantering av reklamationer från kunder
* Hantering av fakturering
* Kundkontakt, där du leverar en hög kundservice och skapar förtroendefulla relationer
* Beställning av material


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor
- Har goda datakunskaper, då mycket av arbetet sker i företagets interna system
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har lätt för att kommunicera med andra

Vidare är det meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av ett administrativt arbete som innesäljare eller orderadministratör

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Testingenjör mot batterier till Husqvarna Group!

Kvalitetsingenjör, elektronik/Kvalitetstekniker, elektronik
Läs mer Mar 13
Är du redo att bli en kraft inom batteri- och laddartestning? Trivs du som bäst i roller där du får analysera och vara kreativ? Då är detta din stora möjlighet att ansluta till ett framstående team hos Husqvarna Group! Idag är elektrifiering en stor del av samhället och Husqvarna Group har fullt fokus på detta område.

OM TJÄNSTEN

Välkommen till avdelningen System Testing hos Husqvarna Group. Här kommer du ingå i ett team om ca 15 kollegor som arbetar med testning av batterier, laddare och tändsystem, både i nyutveckling och underhållsfasen. Teamet arbetar med flera delar av testkedjan dvs. komponenttest, integrationstest och systemtest. Din roll här kommer innefatta arbete med tillförlitlighets- och funktionsprovningar samt rapporter och dokumentation kopplat till arbetet. Rollen är alltså till viss del praktiskt lagd men du kommer lägga mycket fokus på att analysera de resultat ni får ut. Du behöver därför besitta en förståelse för elektronik.

Du erbjuds

I arbetslivet förstår vi att vägvalen är många och att alla inte har samma ambitioner. Kanske vill du specialisera dig och bli grym inom ett visst område eller ser du dig en dag sitta på en ledande position? Möjligheterna är många och vår specialité som bolag är att vara en karriärpartner för att hjälpa dig nå just dina mål. Läs gärna mer om hur vi arbetar med Young Professionals här!

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller kandidatexamen inom elektronik, mekatronik eller automation
- Har förståelse för testning och systematisk felsökning
- Har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska då det dagliga arbetet sker på båda språk.
Såklart vill vi också gärna att du besitter ett praktiskt intresse och vill arbeta med händerna. Dock utgår vi ifrån att det är det något du lockas av, om du har läst såhär långt och väljer att ansöka.

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet inom arbete mot elektronik och/eller tändsystem och tvåtaktsmotorer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Strukturerad
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Sommarjobb som lagermedarbetare!

Lagerarbetare
Läs mer Mar 8
Vi söker nu en engagerad och kvalitetsmedveten student som vill sommarjobba med lager- och truckarbete. Om du trivs med att arbeta i en fartfylld miljö, är noggrann och har erfarenhet av lagerhantering och truckkörning, kan detta vara den perfekta möjligheten för dig

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en lagermedarbetare för att täcka upp under ordinarie personals semester. Här kommer du få arbeta med truckkörning av företagets produkter. Vidare inkluderar arbetet även orderplockning enligt orderlistorna, lager- och leveranshantering. Där du ser till att varor är korrekt placerade och kan säkerställa snabba och effektiva leveranser till företagets kunder.

För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du trivs att arbeta i en roll med högt tempo och gillar att arbeta fysiskt med kroppen. Vidare är det viktigt att du har ett öga för kvalitet, för att säkerställa att alla ordrar skickas i ett gott skick till företagets kunder.

Du erbjuds
- En god upplärning/introduktion i början av uppdraget
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Paketering- och orderplockning
* Truckkörning
* Emballera pallar inför transport
* Skriva ut frakt- och följesedlar inför transport


VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eftergymnasiala studier och minst 2 år kvar
- Har grundläggande datorfärdigheter för att hantera lagersystem
- Har B4-truckkort
- Har B-körkort
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och leverantörer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Sommarjobba som lagermedarbetare!

Lagerarbetare
Läs mer Mar 8
Är du en student som vill jobba på ett lager i sommar? Trivs du i en fysisk roll med högt tempo? Då har jag jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag, då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en lagermedarbetare som ska täcka upp under ordinarie personals semester. Arbetet är på heltid måndag-fredag under sommaren och dagarna är mellan 7-16. I den här rollen kommer du arbeta tätt tillsammans med din kollega, där ni tar hand om alla plockade ordrar som kommer in. Arbetet inkluderar bland annat packetering och emballering av kunders olika ordrar. Du kommer få en Ipad som du kommer arbeta i, där du får en översikt av leveranser och kan skapa frakt- och följessedlar. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du trivs att arbeta i en roll med högt tempo och gillar att arbeta fysiskt med kroppen. Vidare är det viktigt att du har ett öga för kvalitet, för att säkerställa att alla ordar skickas i ett gott skick till företagets kunder.

Du erbjuds
- En god upplärning/introduktion i början av uppdraget
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Paketering
* Orderplockning
* Emballera pallar inför transport
* Väga och mäta emballaget inför transport
* Skriva ut fraktsedlar och följessedlar inför transport


VI SÖKER DIG SOM
- Har en pågående högskole- eller univeritetsutbildning och har minst 2 år kvar
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor och leverantörer
- Har B-körkort
- Har god fysik, då det kan förekomma fysiskt tungt arbete
- Trivs att arbeta i ett högt tempo

Vidare är det meriterande om du:


* Har truckkort
* Har tidigare erfarenhet av arbete inom lager


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu