Jönköping: Sommarjobba som ekonomiassistent på Domstolsverket

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobba som ekonomiassistent på Domstolsverket i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-02 // Varaktighet: Deltid

Vill du du få möjligheten att sommarjobba som ekonomiassistent på en statlig förvaltningsmyndighet? Här får du möjlighet att spetsa dina kunskaper inom ekonomi och få meriterande erfarenhet inför framtiden! Skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta på enheten för ekonomiadministration som i dagsläget består av nio medarbetare som arbetar med löpande redovisning för alla Sveriges domstolar. Ditt arbete kommer främst bestå av hantering och kontering av leverantörsfakturor.

Du erbjuds


* En lärorik tjänst där du kommer få god insikt i fakturahanteringen i en stor organisation
* En trygg och gedigen upplärning till arbetet
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Främst hantering och kontering av leverantörsfakturor
- Löpande bokföring
- Det kan också komma att bli aktuellt med andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från ett liknande arbete inom ekonomi
- Har vana av att arbeta i ekonomisystem
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor

#

Vi söker dig som är:


* Strukturerad
* Självgående
* Kvalitetsmedveten


#

Övrig information


* Start: Juni
* Omfattning: Heltid under sommaren (3 mån vikariat)
* Placering: Jönköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent.

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Jan 2
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 22
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Serviceadministratör/ekonomiassistent till väletablerade Flintab i Jönkö...

Läs mer Dec 12
Flintab är ett av Sveriges ledande företag inom industriell vägning. Företaget utvecklar och marknadsför vågar och vägningssystem för industrin och har ett omfattande sortiment med allt från små paketvågar till stora fordonsvågar. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd service- och eftermarknadsorganisation. På huvudkontoret arbetar drygt 45 av de totalt ca 80 anställda. Flintabs laboratorium är ackrediterat av SWEDAC och företaget är certifierat enligt ISO 9001, 14001, 27001 och 45001. Flintab ingår i Dacke Industri som i sin tur är ägt av Nordstjernan där man ställer tydliga krav på bidrag till helheten men samtidigt värnar om personalen och trivsel på arbetet. Läs gärna mer på www.flintab.se.

På grund av omfördelning av arbetsuppgifter på Flintabs ekonomiavdelning så öppnas nu en möjlighet för dig med erfarenhet inom ekonomi- och serviceadministration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i februari 2024 och som väntas pågå under hela året. För rätt person finns möjligheten att gå över till kund efter avslutat uppdrag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med serviceadministration avseende orderhantering och avtal, tidrapportering och fakturering, även viss hantering av leverantörsfakturor ingår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera ekonomisystem och att göra avstämningar, löpande redovisning och bokföring. Du kommer även att delta i bokslutsarbete samt besvara frågor om in- och utbetalningar, hantera påminnelser och krediteringar. I tjänsten ingår även viss tillgänglighet i växel.

Din profil

Vi söker dig som har

- gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi

- arbetslivserfarenhet inom serviceadministration samt ekonomi

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel

- goda kunskaper i affärs-/ekonomisystem, erfarenhet av Jeeves är meriterande

Som person är du noggrann, självgående, initiativrik och engagerad både inom ditt specialistområde och för företaget som helhet. Du är analytisk, sifferintresserad och tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter såväl internt som externt. Du är stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt.

Du arbetar självständigt i din roll men även tillsammans med andra. Du tillhör ett engagerat och trevligt team med god sammanhållning. Ordinarie arbetstid är 8.00-17.00 med möjlighet till flexibel arbetstid.

I detta uppdrag samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Som konsult hos Ljung Kompetensförsörjning så skall du känna dig trygg och säker så att du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag. Därför erbjuder vi både marknadsmässig lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera och hyra ut kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till Domstolsverket!

Läs mer Apr 4
Vill du du få möjligheten att jobba deltid som ekonomiassistent på en statlig förvaltningsmyndighet? Här får du möjlighet att spetsa dina kunskaper inom ekonomi och få meriterande erfarenhet inför framtiden! Skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta på enheten för ekonomiadministration som i dagsläget består av nio medarbetare som arbetar med löpande redovisning för alla Sveriges domstolar. Ditt arbete kommer främst bestå av hantering och kontering av leverantörsfakturor.

Du erbjuds
- En lärorik tjänst där du kommer få god insikt i fakturahanteringen i en stor organisation
- En trygg och gedigen upplärning till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering och kontering av leverantörsfakturor
* Löpande bokföring
* Övrig ekonomiadministration


VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst två år kvar av studierna
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Övrig information:
- Start i september
- Du förväntas jobba ca. 8-12h/v

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.

Ansök nu

Sommarjobb ekonomiassistent HSB Göta

Läs mer Apr 8
Vi söker dig som vill sommarjobba hos oss under juni- augusti. Perfekt för dig som studerar ekonomi på högskola, YH eller motsvarande!
Om tjänsten Som sommarvikarie hos oss kommer du täcka upp för ordinarie personal på vår ekonomiska förvaltning. Våra ekonomiassistenter och ekonomer är delaktiga i många olika arbetsuppgifter inom administrativ och ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar. Det innebär att du kommer ha varierande arbetsuppgifter, men huvudfokus kommer vara arbete med fakturor och administration i samband med stämmoarbete. I övrigt är du behjälplig med uppgifter efter behov på avdelningen.
Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du studerar ekonomi på eftergymnasial nivå och kanske har du erfarenhet av att ha arbetet med liknande arbetsuppgifter tidigare? Efter sommaren finns det möjlighet att fortsatt komma in vid behov tex vid sjukperioder eller arbetstoppar.
Du trivs med administrativt arbete, är flexibel och tar gärna egna initiativ och hjälper till där det behövs. Du har god kunskap av att jobba i olika program, såsom Office samt har lätt för att sätta dig in i nya system.
Känns rollen rätt för dig? Kul! Välkommen med din ansökan så snart som möjligt senast 28 april. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Detta är ett sommarvikariat under juni- augusti på 75-100% (exakta veckor och sysselsättningsgrad diskuterar vi under intervjun), placeringsort är Jönköping.
Har du frågor kring tjänsten kontakta: Cecilia Petraeus Chef Brf- ekonomer, 010-4423774, Cecilia.Petraeus@hsb.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Academic Work Sweden AB .

Provningsingenjör till Husqvarna Groups specialistlabb!

Provningsingenjör, maskin
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du arbeta på ett modernt testlabb i en varierande och tvärfunktionell roll med mycket interaktion med resterande verksamhet? Har du dessutom en utbildning inom materialteknik? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarnas räkning en driven och självgående provningsingenjör med en god analytisk förmåga till Materials Specialist Lab. I rollen som provningsingenjör kommer du att fokusera på att karakterisera och utvärdera ytbelagda metallkomponenter som är avsedda för skärande bearbetning, främst inom trä. Ditt arbete kommer att omfatta både bedömning och bestämning av materialegenskaper samt utvärdering av prestanda, både i laboratoriemiljö och under faktisk produktanvändning. Dessutom kommer du att vara involverad i att utveckla nya testmetoder och förbättra befintliga, samt dokumentera både metoder och utförda tester.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av provnings- och utvecklingsarbete samt grundläggande kunskap inom metallurgisk testning, inklusive provförberedelse, provning och metodik. Erfarenhet eller kunskap inom metalliska material och beläggningar är meriterande, liksom bekantskap med SEM (svepelektronmikroskop).

För att lyckas i rollen krävs en god teknisk förståelse och en analytisk förmåga som gör att du kan bedöma resultat noggrant och upptäcka eventuella fel eller avvikelser, samtidigt som du identifierar möjligheter till förbättringar. Noggrannhet är avgörande i den här rollen och som provningsingenjör kommer du att ha ett betydande ansvar för att planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat och målinriktat sätt.
Eftersom arbetet innebär nära samarbete med andra inom företaget är god kommunikativ förmåga och en positiv laganda viktiga egenskaper. Om du är en engagerad och ambitiös individ som trivs i en miljö där du kan bidra med din tekniska expertis och samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål, kan detta vara rätt roll för dig!

Du erbjuds:
- Att få arbeta i en tvärfunktionell roll där du och dina kollegor stöttar olika funktioner inom företaget
- Samarbete, lärdomar och mentorskap av duktiga ingenjörer i teamet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom ett relevant område för tjänsten exempelvis: material- eller gjutteknik eller liknande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor
- Har ett intresse för hands-on arbete i utredningsyfte i kombination med teoretiskt arbete

Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av provutrustning, exempelvis hårdhetsmätning, kulörmätning samt mikroskopi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Övrig information:
- Start: Omgående
- Placering: Huskvarna, allt arbete sker på plats
- Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Grouphar över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Underhållstekniker sökes till HZI Biogas i Jönköping!

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 19
Nytt
Har du intresse för teknik och motiveras av problemlösning? Har du även erfarenhet av felsökning, underhåll och reparation av produktionsutrustning samtidigt som du vill bidra till en mer hållbar värld är du precis den vi söker! Vi söker nu Underhållstekniker med inriktning mot biogas som vill anta nya utmaningar hos HZI Jönköping Biogas

OM TJÄNSTEN
HZI Jönköping Biogas arbetar med att omvandla matavfall till biogas och biogödsel för att på ett effektivt sätt bidra till Sveriges hållbara utveckling. Genom att utsätta matavfallet för en rötningsprocess, bryts det organiska materialet ner och omvandlas till biogas. Denna biogas används inom kollektivtrafiken i Jönköping samt även som bränsle för personbilar och distributionslastbilar. De restprodukter som tillverkas under biogasproduktionen blir biogödsel som används till gödsling av grödor på gårdar. Tack vare att man tar tillvara på matavfallet så är man med och skapar något med stort värde för samhället, miljön och det cirkulära kretsloppet.

I rollen som underhållstekniker kommer du att arbeta med regelbundet underhåll och förebyggande arbete för att säkerställa en stabil produktion av biogas. Teamet du kommer vara en del av består av tre drifttekniker samt två underhållstekniker, och nu när en av underhållsteknikerna planerar att gå i pension till hösten söker vi dig som är redo för ditt nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har elbehörighet i bagaget för att ytterligare komplettera gruppen. Du välkomnas till ett bolag som litar på dig om medarbetare och gärna ger dig chansen att utvecklas och växa i din roll samt i bolaget.



Du erbjuds
- Frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka ditt arbete
- Goda möjligheter till utveckling inom ledarskap samt möjligheter att växa inom koncernen
- Goda interna samarbeten där alla ställer upp för varandra
- Kompetensutveckling och utbildningar internt inom koncernen
- En nyckelroll i teamet från dag ett
- En gedigen överlämning från en planerad pensionsavgång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övervaka och underhålla processutrustning för biogasproduktion.
* Snabbt identifiera och åtgärda tekniska problem för att minimera produktionsavbrott.
* Genomföra regelbundet underhåll och förebyggande åtgärder för att maximera utrustningens livslängd.
* Vara delaktig i företagets beredskapsorganisation
* Ansvara för uppdaterad dokumentation och rapportering av tekniskt arbete och förändringar.
* Följa säkerhetsföreskrifter, använda personlig skyddsutrustning och säkerställa efterlevnad av regelverk för en säker arbetsmiljö.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning, helst inom el
- Har tidigare arbetslivserfarenhet som underhållstekniker
- El- och/eller gasbehörighet
- Har goda datorkunskaper
- Har tidigare vana av att arbeta med underhållssystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Tidigare ledarskapserfarenheter
- Kunskaper i tyska
- Truckkort
- Hjullastare körkort

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om HZI Jönköping Biogas HÄR
Här kan du se en virtuell rundtur på HZI Jönköping Biogasanläggning. Du kan även se en film om Jönköpings fabriken här.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Husqvarna Group!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 17
Letar du efter en spännande möjlighet inom mjukvaruutveckling? Robotics Tools på Husqvarna söker nu en engagerad medarbetare med passion för den senaste tekniken. Om du trivs med att arbeta genom hela produktcykeln och vill vara en del av ett dynamiskt team, kan detta vara din nästa utmaning. Ansök nu för att vara med och skapa innovativa appar och PC-verktyg för Husqvarnas Automower!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Groups räkning en mjmukvaruutvecklare med ett stort tekniskt intresse och som vill jobba med den senaste tekniken och skapa appar samt PC-verktyg till Husqvarnas Automower. Du kommer ingå i ett team på 14 personer, där du kommer att arbeta med att utveckla Windows-applikationer och molntjänster för både interna och externa användningsområden.

För att lyckas i rollen bör du trivas med att arbeta i hela produktcykeln, allt från design och implementation via test och verifiering till underhåll av levererade produkter. På Robotics Tools avdelning har dem ansvaret för att utveckla interna felsökningsverktyg, simulatorer, testramverk samt produkter och verktyg för produktion och återförsäljare. Här använder dem sig av en SCRUM-baserad utvecklingsmetodik med korta cykler och stor interaktion med andra utvecklingsteam inom Husqvarna. Här har du möjlighet att påverka och välja den bästa tekniken för varje specifik uppgift.

Du erbjuds:
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
- En roll i ett stort bolag med stora utvecklingsmöjligheter för din framtida karriär.
- Ett nära samarbete med kollegor där du kan lära dig av seniora kompetenser.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom mjukvaruutveckling eller liknande, alternativt har tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Har goda kunskaper i C#/.NET
- Har mycket goda kunskaper i såväl svenska och engelska, i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegorna

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta med: UI/UX, WPF Maui/Xamarin, Unity, Azure molntjänster, iOS eller Android-utveckling

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Självutvecklande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till Domstolsverket!

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 4
Vill du du få möjligheten att jobba deltid som ekonomiassistent på en statlig förvaltningsmyndighet? Här får du möjlighet att spetsa dina kunskaper inom ekonomi och få meriterande erfarenhet inför framtiden! Skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du att arbeta på enheten för ekonomiadministration som i dagsläget består av nio medarbetare som arbetar med löpande redovisning för alla Sveriges domstolar. Ditt arbete kommer främst bestå av hantering och kontering av leverantörsfakturor.

Du erbjuds
- En lärorik tjänst där du kommer få god insikt i fakturahanteringen i en stor organisation
- En trygg och gedigen upplärning till arbetet
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering och kontering av leverantörsfakturor
* Löpande bokföring
* Övrig ekonomiadministration


VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst två år kvar av studierna
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Övrig information:
- Start i september
- Du förväntas jobba ca. 8-12h/v

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Domstolsverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och har till uppgift att ge administrativt stöd och service åt de allmänna domstolarna, de allmänna förvaltningsdomstolarna, hyres- och arrendenämnderna, Rättshjälpsmyndigheten och Rättshjälpsnämnden. Inom verksamhetsområdet ska Domstolsverket i administrativt hänseende leda och samordna verksamheten för att skapa förutsättningar för en rättssäker verksamhet och se till att den bedrivs effektivt.

Ansök nu

Innesäljare till Resinex i Jönköping!

Innesäljare
Läs mer Apr 12
Är du redo för nästa steg i din karriär? Som innesäljare hos Resinex får du möjligheten att arbeta i ett nära samarbete med deras erfarna säljteam och tekniska experter. Din roll kommer vara central, med ansvar för viktiga uppgifter som orderhantering, materialbeställningar och leveranshantering. Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Resinex räkning en innesäljare. I den här rollen som innesäljare kommer du arbeta nära företagets säljare och tekniska specialister. Du kommer att ansvara för orderhantering och materialbeställning hos företages leverantörer, vidare kommer du även ansvara för leveransbevakningen och faktureringen. Arbetet innebär täta dialoger med utesäljare, kollegor och kunder via mejl och telefon.

Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och kommunikativ, som älskar att leverera exceptionell service till kunder och trivs i en fartfylld miljö. Om du har erfarenhet av tillverknings- eller distributionsföretag, särskilt inom plast- eller processindustri, ser vi det som en extra bonus.

Du erbjuds
- En god introduktion till arbetet av en senior kollega
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera och registrera inkommande ordrar, du kommer att följa ordern från registrering till leverans
* Hantering av reklamationer från kunder
* Hantering av fakturering
* Kundkontakt, där du leverar en hög kundservice och skapar förtroendefulla relationer
* Beställning av material


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor
- Har goda datakunskaper, då mycket av arbetet sker i företagets interna system
- Har goda kunskaper i MS Office 365
- Har lätt för att kommunicera med andra

Vidare är det meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av ett administrativt arbete som innesäljare eller orderadministratör

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare inom inbyggda system - Husqvarna Group!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 12
Nu erbjuds du som är i början av din karriär en spännande möjlighet att få komma in på Husqvarna Group och deras Robotics team. Här kommer du få arbeta med en stor avdelning i ryggen där roliga samarbeten frodas och möjligheterna till utveckling är stora!

OM TJÄNSTEN
Är du intresserad av realtid, RTOS, BT, drivrutiner, sensorer eller motorer? Då är detta för dig! Du kommer i denna roll att ingå i ett team om ca 20 kollegor som arbetar tillsammans för att nå mål, dela kunskap och lära av varandra. På Husqvarna Robotics utvecklas den marknadsledande robotgräsklipparen, Automowern. Ditt arbete som embedded-utvecklare kommer bestå av roliga utmaningar, breda samarbeten och trygg stöttning av dina kollegor, för att just du ska uppnå full potential.
Du kommer här inte bara vara en viktig kugge för utvecklingen av produkten, utan även det kontinuerliga förbättringsarbetet i hur de arbetar på avdelningen.

Det viktigaste för oss är att du delar samma intresse och ambition som resten av teamet, att leverera en riktigt vass slutprodukt! Vi tror därför det är viktigt att du är mån om kvaliteten i arbetet och trivs i ett öppet och kommunikativt klimat samt att du kan ta egna initiativ för ditt lärande och fortsatta utveckling.

Du erbjuds
Vi förstår att alla har individuella mål och drömmar i sina karriärer. Som konsult hos oss får du stöttning i att forma din karriär i den riktning som lockar just dig. Kanske drömmer du om att en dag ha en ledande position, eller vill du istället bli specialist på ditt område? Vårt mål är att utefter din önskade riktning ge dig de rätta förutsättningarna att växa! Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en civil-eller högskoleexamen mot inbyggda system, alternativt blir färdig till sommaren
- Har goda kunskaper i C/C++ samt Python
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift, då arbetet sker på båda språk

För denna process ber vi dig skicka in dina betyg från högskolan.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Ansök nu