Jönköping: Upphandlare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 


Läs mer om Domstolsverket på www.domstol.se/domstolsverket



Är du en engagerad person och lagspelare som vill vara med och stötta Sveriges rättsväsende i inköp och upphandling? Då kan det här vara jobbet för dig!

Varför ska du söka?
Visste du att Domstolsverkets upphandlingsenhet ansvarar för över 100 upphandlingar och avrop om året? Därigenom är vi med och underlättar vardagen för närmare 7000 medarbetare inom Sveriges Domstolar från Ystad till Gällivare.

Domstolsverket är i en intensiv utvecklingsfas med fokus på digitalisering, ny teknik och användning av moderna arbetssätt. Här får du arbeta och utvecklas tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.

Vem är du?
Du har akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi, alternativt annan utbildning/arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med upphandling och inköp. Meriterande är om du arbetat med att driva större upphandlings -och inköpsprojekt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga förmågor vilket i detta arbete innebär att du:
• Är självständig, utåtriktad och drivande
• Är noggrann och analytisk
• Har pedagogisk förmåga i både tal och skrift
• Är bra på att samarbeta, skapa förtroende samt bygga goda relationer.

För att ha framgång i din roll så behöver du vara lösningsfokuserad, nyfiken och gilla projektbaserat arbete. Du har ett eget driv och vill ta ansvar för att vi ska utvecklas och lyckas i våra leveranser. För dig är det självklart med samarbete. Du gillar att arbeta med olika typer av människor och vill leverera med god kvalitet.

Vilka är vi?
Upphandlingsenheten är en del av Domstolsverkets Ekonomiavdelning och består idag utav 10 medarbetare med rollerna upphandlare med kategoriansvar, inköpstrateger och e-handelssamordnare. Vi ansvarar för upphandlingar och avrop från utredning till avtalstecknande samt bidrar med juridisk sakkunskap inom upphandling och avtalsrätt. I vårt uppdrag ingår även att driva det strategiska inköpsarbetet samt e-handel inom Sveriges Domstolar. För enheten är engagemang, tillgänglighet, prestigelöshet och samverkan viktigt för att nå goda resultat. Vi lägger även stort värde vid att arbeta i en organisation som gör skillnad och som bidrar till samhällsnyttan med ett objektivt förhållningssätt. Att få utmanas varje dag och få ta stort ansvar är något som driver oss framåt.

Domstolsverket
Domstolsverkets huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping. På myndigheten arbetar cirka 390 personer med att utveckla, administrera och stödja de ca 80 självständiga myndigheterna i Sveriges Domstolar.

Övrigt
Det är två tillsvidaretjänster som ska tillsättas. Möjlighet till distansarbete med upp till 2 dagar i veckan finns enligt fastställda riktlinjer. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Urval och Intervjuer kommer ske löpande.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Upphandlare.

Affärsutvecklare inom upphandling

Läs mer Jan 9
Kopiera länken och lyssna på Addpeoples podcast där vår affärsområdeschef berättar mer om Remagruppen och den lediga tjänsten: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/3449065
Därför är du viktig
Vill du vara en del av Remagruppen, en snabbväxande koncern inom fastighetsvård och hållbara lösningar? Just nu söker vi en engagerad och erfaren affärsutvecklare inom upphandling som vill vara med och skapa framtidens fastighetsunderhåll! Det här är en ny position och därmed har du stora möjligheter att forma både rollen i sig, men också vår väg framåt.
Det här är Remagruppen
Remagruppen är en nytänkande satsning inom fastighetsvård och hållbart fastighetsunderhåll. Med fokus på miljövänliga lösningar inom tak, solceller, fasader, sanering och mycket mer strävar vi efter att skapa trevligare och vackrare fastigheter i hela Sverige. Vi är en koncern i stark tillväxt och omsätter cirka en halv miljard, med nio bolag där hållbarhet står i centrum. Vi jobbar idag både mot privata fastighetsägare, stora som små, och mot den offentliga sektorn.
Vår kultur
Vår arbetskultur genomsyras av trygghet och öppenhet. Vi främjar samarbete och synergieffekter mellan våra olika bolag där våra anställda har hög påverkansgrad. Hos Remagruppen spelar varje medarbetare en viktig roll i att förverkliga vårt gemensamma uppdrag.
Fokus i din roll
Din huvuduppgift som affärsutvecklare hos oss på Remagruppen blir att stötta våra bolag inom koncernen i upphandlingsprocesser och affärsutveckling. Här kommer du att ha stora påverkansmöjligheter och blir en viktig spelare i arbetet med att öka utfallet i antalet vunna upphandlingar. Som en helhetspartner inom fastighetsunderhåll har Remagruppen fantastiska möjligheter, och därmed har även du mycket goda förutsättningar att lyckas i din roll!
Vi ser att utvecklingspotentialen är stor och vårt nästa steg blir att i ännu större utsträckning bearbeta framtida affärsmöjligheter med såväl privata fastighetsägare som kommunala. Här jobbar du med att skapa strategiska relationer med befintliga och potentiella kunder och samarbetspartners, och ansvarar för att utveckla professionella upphandlingsstrategier. Med hjälp av vår säljorganisation och i nära samarbete med vår affärsutvecklingschef arbetar du därtill även med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom fastighetsvård.
Som affärsutvecklare hos oss kommer du ha möjlighet att arbeta utifrån frihet under ansvar där du är med och påverkar och formar din egen tjänst.
Om vi får önska
Vi söker dig med en stark drivkraft och passion för just affärsutveckling! Du får gärna ha erfarenhet av att ha jobbat med upphandlingsprocesser, men det är inget måste. Istället ser vi främst att dina personliga egenskaper tillsammans med din tidigare arbetslivserfarenhet blir viktiga faktorer för att lyckas i denna roll. Vi vet alltså inte vem du är, än – men vi har en god bild av vilka kunskaper och färdigheter du kan tänkas ha:
Stark förmåga att kommunicera och skapa relationer.
Ett strategiskt och affärsmässigt synsätt.
Förmågan att hantera detaljerade och administrativa uppgifter med noggrannhet och precision.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen, alternativt erfarenhet av att arbeta med inköpsförhandling.
B-körkort samt svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Du får energi av att träffa människor, är en van nätverkare och en fena på att utveckla nya idéer. Vi tror att du är utåtriktad, aktiv och förtroendeingivande. Du har koll på hur man etablerar och underhåller olika typer av relationer, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ till att driva igenom förbättringsförslag - hela tiden med affärsutveckling i fokus.
En prestigelös atmosfär genomsyrar vårt team och för oss är det en självklarhet att det är tillsammans vi kommer framåt – vi stöttar och hjälper varandra för att nå bästa resultat.
Sist men inte minst ser vi också att du har en bra balans mellan arbete och fritid, där fritiden skapar förutsättningarna för att lyckas i jobbet!
Kan det här vara något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Bra att veta
Detta är en tillsvidareanställning, heltid.
Du rapporterar till affärsområdeschef Edis Terzic.
Placeringsort: Jönköping (Huskvarna).
Ansök snarast, vi tillämpar löpande urval.
Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Erica Lindau, 076-163 02 12.

Ansök nu

Affärsutvecklare inom upphandling

Läs mer Dec 14
Därför är du viktig
Vill du vara en del av Remagruppen, en snabbväxande koncern inom fastighetsvård och hållbara lösningar? Just nu söker vi en engagerad och erfaren affärsutvecklare inom upphandling som vill vara med och skapa framtidens fastighetsunderhåll! Det här är en ny position och därmed har du stora möjligheter att forma både rollen i sig, men också vår väg framåt.
Det här är Remagruppen
Remagruppen är en nytänkande satsning inom fastighetsvård och hållbart fastighetsunderhåll. Med fokus på miljövänliga lösningar inom tak, solceller, fasader, sanering och mycket mer strävar vi efter att skapa trevligare och vackrare fastigheter i hela Sverige. Vi är en koncern i stark tillväxt och omsätter cirka en halv miljard, med nio bolag där hållbarhet står i centrum. Vi jobbar idag både mot privata fastighetsägare, stora som små, och mot den offentliga sektorn.
Vår kultur
Vår arbetskultur genomsyras av trygghet och öppenhet. Vi främjar samarbete och synergieffekter mellan våra olika bolag där våra anställda har hög påverkansgrad. Hos Remagruppen spelar varje medarbetare en viktig roll i att förverkliga vårt gemensamma uppdrag.
Fokus i din roll
Din huvuduppgift som affärsutvecklare hos oss på Remagruppen blir att stötta våra bolag inom koncernen i upphandlingsprocesser och affärsutveckling. Här kommer du att ha stora påverkansmöjligheter och blir en viktig spelare i arbetet med att öka utfallet i antalet vunna upphandlingar. Som en helhetspartner inom fastighetsunderhåll har Remagruppen fantastiska möjligheter, och därmed har även du mycket goda förutsättningar att lyckas i din roll!
Vi ser att utvecklingspotentialen är stor och vårt nästa steg blir att i ännu större utsträckning bearbeta framtida affärsmöjligheter med såväl privata fastighetsägare som kommunala. Här jobbar du med att skapa strategiska relationer med befintliga och potentiella kunder och samarbetspartners, och ansvarar för att utveckla professionella upphandlingsstrategier. Med hjälp av vår säljorganisation och i nära samarbete med vår affärsutvecklingschef arbetar du därtill även med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom fastighetsvård.
Som affärsutvecklare hos oss kommer du ha möjlighet att arbeta utifrån frihet under ansvar där du är med och påverkar och formar din egen tjänst.
Om vi får önska
Vi söker dig med en stark drivkraft och passion för just affärsutveckling! Du får gärna ha erfarenhet av att ha jobbat med upphandlingsprocesser, men det är inget måste. Istället ser vi främst att dina personliga egenskaper tillsammans med din tidigare arbetslivserfarenhet blir viktiga faktorer för att lyckas i denna roll. Vi vet alltså inte vem du är, än – men vi har en god bild av vilka kunskaper och färdigheter du kan tänkas ha:
Stark förmåga att kommunicera och skapa relationer.
Ett strategiskt och affärsmässigt synsätt.
Förmågan att hantera detaljerade och administrativa uppgifter med noggrannhet och precision.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen, alternativt erfarenhet av att arbeta med inköpsförhandling.
B-körkort samt svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Du får energi av att träffa människor, är en van nätverkare och en fena på att utveckla nya idéer. Vi tror att du är utåtriktad, aktiv och förtroendeingivande. Du har koll på hur man etablerar och underhåller olika typer av relationer, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ till att driva igenom förbättringsförslag - hela tiden med affärsutveckling i fokus.
En prestigelös atmosfär genomsyrar vårt team och för oss är det en självklarhet att det är tillsammans vi kommer framåt – vi stöttar och hjälper varandra för att nå bästa resultat.
Sist men inte minst ser vi också att du har en bra balans mellan arbete och fritid, där fritiden skapar förutsättningarna för att lyckas i jobbet!
Kan det här vara något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Bra att veta
Detta är en tillsvidareanställning, heltid.
Du rapporterar till affärsområdeschef Edis Terzic.
Placeringsort: Jönköping (Huskvarna).
Ansök senast den 7 januari 2024, vi tillämpar löpande urval.
Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Erica Lindau, 076-163 02 12.

Ansök nu

Hållbarhetssamordnare och upphandlare

Läs mer Okt 13
Område inköp-materialförsörjning

Vill du arbeta med att främja hållbara leveranskedjor och utveckla våra leverantörssamarbeten med fokus på hållbarhet? Är du driven och engagerad? Har du lätt att få med dig kollegor i utvecklingsarbete? Då har vi kanske den rätta tjänsten för dig.


Vi söker
Offentlig upphandling spelar en viktig roll i omställningen till en hållbar utveckling, och vi letar efter dig som, tillsammans med övriga kollegor vill leda arbetet med både miljömässig och socialt hållbar upphandling.

Region Jönköpings län söker en hållbarhetssamordnare inom upphandling. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom inköp och/eller strategiskt miljö- och hållbarhetsarbete.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi även att du har kunskap och erfarenhet inom följande områden:

• Leverantörsdialoger inom hållbara leveranskedjor.
• Miljöfrågor och mänskliga rättigheter.
• Mycket god förmåga att formulera dig på svenska och engelska i tal och skrift.


Extra meriterande är om du har erfarenhet av offentlig upphandling för att kunna vara ansvarig upphandlare i upphandlingar där hållbarhetsperspektivet är centralt.

Vi erbjuder dig
En tillsvidareanställning med varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Du blir en del av energifyllda team inom både område inköp och miljö som präglas av arbetsglädje och som skapar mervärde för våra kunder i hela Region Jönköpings län. Inom område inköp är vi ca 20 upphandlare som ansvarar för Region Jönköpings läns upphandlingar och avtal inom 11 olika kategorier. Inom område miljö är vi nio medarbetare som arbetar med regionövergripande miljö- och hållbarhetsfrågor. Både område inköp och område miljö ingår i verksamhetsområdet Verksamhetsstöd och service.

Region Jönköping län bedriver ett omfattande hållbarhetsarbete och är certifierade enligt ISO 14001 för att systematiskt driva utvecklingen framåt.

Det här får du arbeta med
Som hållbarhetssamordnare inom upphandling kommer du att:

• Arbeta strategiskt och långsiktigt med miljökrav samt sociala och etiska krav i upphandlingar.
• Följa upp miljökrav samt sociala och etiska krav i syfte att säkerställa och utveckla avtalssamarbetet i dialog med leverantör med hållbarhet i fokus.
• Göra upphandlingar och stödja kollegor i att göra upphandlingar där hållbarhetsperspektivet är centralt.


Du ingår i område inköp och rapporterar till inköpschefen. Du arbetar även tätt tillsammans med miljöchefen och område miljö. Placeringsort är Jönköping, men arbete i hela länet ingår varför B-körkort är ett krav.

För att du ska trivas hos oss
För att trivas hos oss gillar du att arbeta både strategiskt och operativt, samarbeta och bidra till utveckling av vår verksamhet.

Du har förmåga att tillsammans med kollegor integrera hållbarhet genom hela inköpsprocessen.

Din samarbetsförmåga är god, du har en hög känsla för service och är tydlig i din kommunikation. Du har även en förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
För mer information kontakta inköpschef Carina Mattsson Sandberg, 076-724 39 96 eller miljöchef Maria Cannerborg, 070-624 42 02. Sista ansökningsdag är 2023-11-15. Intervjuer sker löpande, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Område inköp har 20 medarbetare och upphandlar varor och tjänster för cirka 2,5 miljarder kronor per år.
Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner. Bra affärer är ett ledord för vår verksamhet.

Ansök nu

Hållbarhetsspecialist

Läs mer Sep 29
Upphandlingsavdelningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenhet vara delaktig i kommunens hållbarhetsarbete mot nya mål?

Vi söker dig som vill arbeta med hållbarhetsfrågor kopplat till upphandling. Du är duktig på att planera och prioritera, har lätt för att samarbeta och är duktig på att bygga och underhålla relationer och nätverk. Du är lugn, inlyssnande och tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra leverera lösningar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du arbetar mot mål och fokuserar på resultat, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjlighet i förändring.

Rollen som hållbarhetsspecialist innebär:
– Att självständigt kartlägga fakta, planera, prioritera och arbeta fram erforderliga underlag och metoder för hållbarhetskravställande samt uppföljning av dessa.
– Att självständigt och tillsammans med upphandlare/referensgrupp ställa krav i upphandling samt genomföra uppföljning.
– Utveckla kravställande när det gäller social hållbarhet, mänskliga rättigheter, arbetsvillkor och risker i komplexa leverantörskedjor.
– Att tillhandahålla kvalificerad rådgivning och biträde till kommunens verksamheter, bolag, och samarbetskommuner i hållbarhets-/upphandlingsrelaterade frågor.

Vi söker dig som har
- en högskoleutbildning inom hållbarhetsområdet och några års erfarenhet, gärna av arbete i en offentlig organisation.
- kunskap i lagen om offentlig upphandling är meriterande

Upphandlingsavdelningen genomför upphandlingar för alla verksamheter inom Jönköpings kommun. Vi upphandlar varor, tjänster och entreprenader i form av objekts- och ramavtalsupphandlingar. Arbete sker i hela processen som omfattar marknads- och behovsanalys, kravställning av hållbarhetsfrågor i samband med upphandling, utvärdering och uppföljning.

Upplysningar
För frågor, kontakta Hans Classon upphandlingschef, tfn 036-105501 eller Linn Hellberg Miljöledare, tfn 036-105626
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som hållbarhetsspecialist.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Sveriges Domstolar

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Sveriges Domstolar .

Byggprojektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 12
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.



Engagerad och målinriktad byggprojektledare till Fastighetsavdelningen
Är du en fena på att driva och leda projektteam inom byggprocesser och byggprojektering? Då har du hittat rätt!

Arbetet innebär
Domstolsverket söker en engagerad och målinriktad byggprojektledare som är bra på att driva, leda projekt och projektteam. Hos oss är ledarskap, medarbetarskap, tydlighet, struktur samt ordning och reda några av hörnpelarna i en framgångsrik projektledning.

Du kommer att arbeta med lokalprojekt inom Sveriges Domstolar från inledande behovsanalys, via förstudie, till ett projektgenomförande inkluderande projektering, upphandling och genomförande av byggåtgärder. Domstolsverket förhyr sina lokaler.


Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att coacha och motivera dina kollegor och inhyrda konsulter i projekt. Du är kommunikativ, lyhörd och utåtriktad, och har lätt för att samarbeta och bygga relationer.

Vidare har du:

• högskoleutbildning som civilingenjör/byggingenjör eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som relevant

• erfarenhet av projektledning. Den erfarenhet du har med dig avgör vilken typ av projekt som du kommer att antingen leda eller medverka i

• kunskap och erfarenhet av byggprocesser och byggprojektering

• kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom byggområdet

• erfarenhet av, och kunskap om upphandling enligt LOU

• erfarenhet av förvaltningsåtgärder

För att kunna ge bra stöd till Sveriges Domstolar med dess drygt 80 självständiga myndigheter så är hög kundorientering avgörande för att skapa goda relationer och tillit till avdelningens verksamhet. Du har en god analytisk förmåga och du arbetar strukturerat och resultatinriktat utifrån våra processer med stor beslutsförmåga.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vilka är vi
Lokalenheten består av 16 medarbetare som arbetar som byggprojektledare, inredningsprojektledare, fastighetsförvaltare, ekonomer och fastighetsjurister. Vi utgör en av tre enheter på Fastighetsavdelningen. Vårt uppdrag är att ansvara för Sveriges Domstolars lokalförsörjning, vilket innefattar inhyrning samt om-, till- och nybyggnation av domstolslokaler.




Övrigt
Anställningen är en tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsten har placeringsort Jönköping. Resor inom Sverige ingår i din anställning varför B-körkort är ett krav.

Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Systemutvecklare i rättvisans tjänst

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 4
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.



Vill du jobba med systemutveckling som gör skillnad och skapar samhällsnytta? Är du en engagerad lagspelare som vill vara med och utveckla moderna lösningar till rättsväsendet? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig!

Vad innebär arbetet?

I denna roll kommer du att utveckla i våra webbapplikationer med tekniker som Java EE och Angular på en utvecklingsplattform baserad på open source. Det kommer finnas möjlighet att både arbeta med nyutveckling och vidareutveckling av befintliga lösningar.


Som systemutvecklare ingår du i något av våra agila team där man tillsammans med verksamheten ansvarar för allt ifrån krav till driftsättning. Vi utvecklar hela tiden vårt arbetssätt baserat på agila principer och nu ligger stort fokus på att i linje med DevOps öka automatiseringen av tester, byggen och driftsättningar.


Vår IT-avdelning har ett tiotal utvecklingsteam i gång med ett 40-tal drivna utvecklare. Vi har flera kompetensgrupper där du kan utbyta erfarenheter med andra erfarna och kompetenta kollegor. Det är viktigt för oss att du utvecklas tillsammans med oss!


Vem är du?

Som person är du lösningsfokuserad, nyfiken, gillar problemlösning och har lätt för att kommunicera. Du är en lagspelare som ser samarbete som självklart och vill ta ansvar tillsammans med andra för att vi ska utvecklas och lyckas i våra leveranser. Att nå uppsatta mål och att leverera med god kvalitet är viktigt för dig.


Du kan vara junior eller en erfaren utvecklare. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har ett stort intresse för programmering, och gärna Java fullstackutveckling som din specialitet.


Det är positivt om du har erfarenhet av att ha jobbat i ett utvecklingsteam och då gärna med utveckling av ett administrativt systemstöd.


Du har kunskaper eller vill gärna lära dig mer om några av följande tekniker, komponenter eller arbetssätt:

• Backend: Java EE och Java 17
• Frontend: HTML, Javascript, Typescript eller gärna något webbramverk som t.ex. Angular
• DevOps: Container, Docker, Jenkins och GIT
• Agilt arbetssätt


Allt vårt arbete, både muntligt och skriftligt, utförs på svenska så du behöver hantera svenska språket obehindrat i både tal och text.


Vi erbjuder dig

Möjligheten att jobba på en dynamisk och framåtriktad IT-avdelning med fokus på digitalisering och utveckling av interna arbetsprocesser. En trygg arbetsplats som är präglad av mångfald och utvecklingsmöjligheter både på djupet och bredden. En avdelning med engagerade kollegor i en kreativ och intensiv miljö som formas av Domstolsverkets ledord snabbare, enklare och flexiblare.


Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång!


Vilka är vi?
Domstolsverkets IT-avdelning är hjärtat i 80 domstolars digitalisering, vi arbetar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa alla Sveriges Domstolars behov.


Våra drygt 110 kollegor på avdelningen arbetar brett inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabbrörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat.


Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster. Våra egenutvecklade webbapplikationer är främst utvecklade med Java och open source. Vi har drift i egen regi med tillhörande infrastruktur inom Linux, Windows, nätverk, brandväggar och databaser. Vi hanterar också en PC-klientmiljö, print och mobiltelefoner för drygt 7 400 användare. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje, här finns stora möjligheter till kompetensutveckling.


Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Domstolsverket också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet.


Domstolsverkets huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping och har lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. På myndigheten arbetar cirka 400 personer.


Besök oss gärna på www.domstol.se och läs mer om, och hur det är att jobba hos oss.

Ansök nu

HR-specialist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 22
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Dom-stolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.


Välkommen till Domstolsverket!

Vi finns mitt i centrala Jönköping och är cirka 400 personer som driver utveckling och ger löpande stöd och service på olika sätt till cirka 80 domstolar inom Sveriges Domstolar. På Arbetsgivarenheten arbetar vi med att skapa förutsättningar för ett tydligt ledar- och medarbetskap och vårt mål är att utveckla och säkra kompetensförsörjningen för Sveriges Domstolar – kanske tillsammans med dig?


Vad ska du göra?

Det är måndag morgon. Du och dina kollegor börjar dagen tillsammans med en incheckning där ni hjälps åt att hitta svar åt en domstol på en tolkningsfråga om en skrivning i kollektivavtalet. Din morgon fortsätter med att du kontaktar en domstol för att hjälpa till att planera arbetet med resultatet från den årliga medarbetarundersökningen. En annan uppgift du har är att ha ett digitalt möte med en domstolschef för att sätta upp en kravprofil för en anställning som domstolshandläggare som du driver tillsammans med domstolen. På eftermiddagen har du möte med teamet som jobbar med ledarskap-medarbetarskap där ni förbereder material till nästa månads utbildning ”chefens samtal”.


Som HR-specialist är du ett konsultativt stöd inom hela HR-området till chefer vid ett antal domstolar alternativt internt på Domstolsverket. Tillsammans i ett team med några kollegor ansvarar du också för, och utvecklar, HR-processer inom vissa utpekade områden. Det ingår också att utbilda våra chefer - det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att skapa och utföra olika utbildningsinsatser.


Vem är du?

Vi som går till jobbet på Domstolsverket sätter en ära i att lära och vi växer varje dag genom att dela kunskap och fylla på med färsk insikt som ger oss trygghet i alla beslut. Så för att trivas hos oss tror vi att du delar vår önskan och drivkraft. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att uppnå mål, hantera svårigheter eller lösa problem på ett strukturerat sätt i en föränderlig omvärld, krävs att du är agil i ditt arbetssätt. Du ser fördelen med att jobba i team och är också en person som kontinuerligt omvärldsspanar och håller dig uppdaterad inom ditt fokusområde. Egenskaper såsom ansvarsfull, engagerad och kommunikativ är parametrar som kommer vara av stor vikt i denna rekrytering.


För att lyckas i rollen som HR-specialist tror vi att du antingen har erfarenhet av brett, kvalificerat arbete med HR-frågor eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig och värdefull för arbetet. Utöver det behöver du:


• ha en akademisk examen från personalprogrammet eller annan relevant utbildning vi bedömer likvärdig


• behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift


Det är ett plus om du har erfarenhet av att ge stöd i HR-frågor på distans.


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar.


Vilka kommer du jobba med?

Arbetsgivarenheten är en av fem enheter på HR-avdelningen. Enheten består av 12 HR-specialister, en arbetsrättsjurist och en enhetschef. Hos oss arbetar vi med ett aktivt medarbetarskap och ett tillitsbaserat ledarskap. Därför har vi en varm och bjussig gemenskap med stöttande kollegor som fungerar som förebilder och livlinor – och som hjälper dig att bli det du vill vara!


Vilka är vi?

Sveriges Domstolar spelar en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla demokratin och allas rättssäkerhet. Att vårt uppdrag har en samhällsbärande funktion och högre mening får varje arbetsdag att kännas som den viktigaste.


Vill du veta mer om Sveriges Domstolar och Domstolsverket? På möt våra medarbetare kan du läsa och se filmer om hur det är att arbeta hos oss. https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/

Övrigt

Vi söker en eller flera HR-specialister för tillsvidareanställning, heltidsanställning, med inledande provanställning. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i upp till två dagar i veckan. Inom Sveriges Domstolar har vi individuell lönesättning.


Placeringsort är Jönköping.


Sista ansökningsdag är 14 april, men sök redan idag om du är intresserad!


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemutvecklare inom BI (datalager/beslutsstöd)

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 28
Domstolsverket är en statlig myndighet som har till uppgift att stödja och serva domstolar, nämnder och myndigheter inom Sveriges Domstolar. Domstolsverkets huvudkontor ligger i Jönköping. Lokalkontoren finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå.



Vill du jobba med systemutveckling som gör skillnad och skapar samhällsnytta? Är du en engagerad lagspelare som vill vara med och utveckla moderna lösningar till rättsväsendet? Då har vi ett spännande och intressant jobb för dig när vi nu förstärker vårt BI team!

Vad innebär arbetet?
Som systemutvecklare inom BI på Domstolsverkets IT-avdelning kommer du vara delaktig i arbetet med att utveckla och förvalta Sveriges Domstolars datalager.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av utveckling och implementering av beslutsstödslösningar baserat på de krav som verksamheten ställer. Till din hjälp har du stöd i samarbetet med övriga kollegor i det agila teamet, där ni gemensamt driver arbetet framåt.

Teamet deltar även i framåtriktade aktiviteter som t.ex. att utveckla ny arkitektur och strategi för beslutsstödsplattformen. Detta syftar till att öka Domstolsverkets förmåga att använda den data som produceras på ett effektivt sätt för att täcka Sveriges Domstolars behov av beslutsstöd.

Den spännande digitaliseringsresan som pågår inom Sveriges Domstolar skapar fantastiska möjligheter att få fram och använda data för analys som inte tidigare varit möjlig. I detta arbete kommer du att vara en viktig spelare.

Vem söker vi?
Du har IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

Du har erfarenhet som systemutvecklare inom BI där du har god -kompetens och ett par års erfarenhet av ETL-processen och design av datalager.

Du har förmågan att ta egna initiativ och är van att ta stort ansvar för ditt arbete. Som person är du analytisk, driven, kreativ och har lätt för att kommunicera.

I denna mångsidiga roll behöver du kunna sätta dig in i både data och verksamhet. För att lyckas och trivas bra i rollen krävs ett intresse för programmering, rapportering och dataanalys. Du har en stor nyfikenhet att hela tiden lära dig mer om verksamheten och sprider gärna lärdomar vidare i organisationen.

Det är meriterande om du har arbetat med automatisering eller har erfarenhet av dimensionsmodellering.

Allt vårt arbete, både muntligt och skriftligt, utförs på svenska så du behöver hantera svenska språket obehindrat i både tal och text. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du möjligheten att jobba på en dynamisk och framåtriktad IT-avdelning med fokus på digitalisering och utveckling av interna arbetsprocesser. En avdelning som formas av Domstolsverkets ledord snabbare, enklare och flexiblare.

Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång!

Vilka är vi?
Domstolsverkets IT-avdelning är hjärtat i 80 domstolars digitalisering och vi arbetar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa alla Sveriges Domstolars behov.

Vi är en fullstack IT-avdelning som sköter allt inhouse och våra drygt 100 kollegor på avdelningen har kompetens inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabbrörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat.

Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Domstolsverket också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet.

Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje. Vi är en arbetsplats med fina resultat i den årliga medarbetarundersökningen och här finns stora möjligheter till kompetensutveckling.

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Mer information om Domstolsverket finns på www.domstol.se.

Övrigt
Placeringsort är Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete på distans i viss omfattning kan överenskommas, detta bestäms i dialog med närmaste chef. Vi har en eller flera lediga anställningar.

Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

HR-specialist i början av din karriär

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 22
Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete.



Välkommen till Domstolsverket!

Vi finns mitt i centrala Jönköping och är cirka 400 personer som driver utveckling och ger löpande stöd och service på olika sätt till cirka 80 domstolar inom Sveriges Domstolar. På Arbetsgivarenheten arbetar vi med att skapa förutsättningar för ett tydligt ledar- och medarbetskap och vårt mål är att utveckla och säkra kompetensförsörjningen för Sveriges Domstolar – kanske tillsammans med dig?


Vad ska du göra?

I den här rollen får du chansen att jobba på en stor HR-avdelning med många kompetenta kollegor. Du kommer att få möjlighet att samarbeta med och lära av dina kollegor och vara med och stötta i olika typer av frågor. Det här är ett steg in i HR-arbetet där du kan växa in i rollen på en HR-avdelning. Du kommer främst att börja arbeta med personaladministrativa frågor och sedan kan det finnas möjlighet att bredda arbetsuppgifterna. Du kan också komma att få möjlighet att bidra i arbetet med attraktiv arbetsgivare med fokus på att attrahera och rekrytera.


Vem är du?

Vi som går till jobbet på Domstolsverket sätter en ära i att lära och vi växer varje dag genom att dela kunskap och fylla på med färsk insikt som ger oss trygghet i alla beslut. Så för att trivas hos oss tror vi att du delar vår önskan och drivkraft. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Egenskaper såsom ansvarsfull, engagerad och noggrann är parametrar som kommer vara av stor vikt i denna rekrytering.


Det här är troligtvis ett av dina första HR-jobb. Vi ser gärna att du har jobbat med exempelvis rekrytering eller har annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig och värdefull för arbetet. Det är ett plus om du har erfarenhet av rekrytering i sociala medier samt är en fena på LinkedIn.


Utöver det behöver du:


• ha en akademisk examen från personalprogrammet eller annan relevant utbildning vi bedömer likvärdig


• behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift


För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Vilka kommer du jobba med?

Arbetsgivarenheten är en av fem enheter på HR-avdelningen. Enheten består av 12 HR-specialister, en arbetsrättsjurist och en enhetschef. Hos oss arbetar vi med ett aktivt medarbetarskap och ett tillitsbaserat ledarskap. Därför har vi en varm och bjussig gemenskap med stöttande kollegor som fungerar som förebilder och livlinor – och som hjälper dig att bli det du vill vara!


Vilka är vi?

Sveriges Domstolar spelar en central roll inom rättsväsendet och bidrar till att upprätthålla demokratin och allas rättssäkerhet. Att vårt uppdrag har en samhällsbärande funktion och högre mening får varje arbetsdag att kännas som den viktigaste.


Vill du veta mer om Sveriges Domstolar och Domstolsverket? På möt våra medarbetare kan du läsa och se filmer om hur det är att arbeta hos oss. https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/

Övrigt

Vi söker en HR-specialist i början av sin karriär för en tidsbegränsad anställning, heltidsanställning, till slutet av januari 2025. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete i upp till två dagar i veckan. Inom Sveriges Domstolar har vi individuell lönesättning.


Placeringsort är Jönköping.


Sista ansökningsdag är den 8 april, men sök redan idag om du är intresserad!


För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Traineejurist - en utmaning, ett karriärsteg och ett spännande år!

Föredragande/Beredningsjurist
Läs mer Feb 20
Vi erbjuder ett intressant, ansvarsfullt och utvecklande arbete i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter. Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Kammarrätten i Jönköping är en av fyra kammarrätter. Kammarrätten är en allmän förvaltningsdomstol som huvudsakligen behandlar mål som överklagats från en förvaltningsrätt. Kammarrätten handlägger ett mycket stort antal måltyper. Det kommer årligen in ca 4 000 mål till domstolen som främst rör tvister mellan enskilda och myndigheter.

Domstolen har ca 70 medarbetare uppdelade på två avdelningar, en kanslienhet och en administrativ enhet. Arbetsplatsen är modern och vi arbetar kontinuerligt med kvalitets- och utvecklingsarbete. Vi finns i nybyggda lokaler i centrala Jönköping.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Är du nyutexaminerad jurist eller i slutet av din juristutbildning och vill prova på att arbeta på domstol? Den här anställningen ger dig möjlighet att under ett år pröva arbetet i överrätt.


Vi erbjuder ett viktigt och meningsfullt arbete med renodlade och kvalificerade juridiska arbetsuppgifter inom olika rättsområden. Efter anställningen kommer du att vara väl rustad för din framtida karriär, både i och utanför domstol.

"Min tid på kammarrätten har varit intressant och lärorik! Jag har haft kvalificerade och varierade arbetsuppgifter. Det har varit väldigt utvecklande att få fortlöpande respons från erfarna domare samt möjlighet att diskutera juridiska frågor med skickliga kollegor.

Kammarrätten i Jönköping är en mycket trevlig arbetsplats och jag har fått både nya erfarenheter och vänner. Jag rekommenderar alla som är intresserade av att pröva på att arbeta i domstol att söka!" Josefine, traineejurist

Vad arbetet innebär
Som traineejurist arbetar du på samma sätt som kammarrättens föredragande jurister. Du kommer att vara placerad på en av våra två avdelningar och du arbetar nära våra domare. 

I dina arbetsuppgifter ingår att göra rättsutredningar, föredra mål som ska avgöras och skriva förslag till domar och beslut. Du får också delta vid muntliga förhandlingar. Du kommer att arbeta med många av de varierande måltyper som avgörs av de allmänna förvaltningsdomstolarna, det kan exempelvis vara körkortsmål, mål om ekonomiskt bistånd eller socialförsäkringsmål.

Arbetsuppgifterna erbjuder stor bredd och du kommer att få kontinuerlig kompetensutveckling genom att hantera och diskutera de många frågor som uppkommer i kammarrättens skiftande måltyper tillsammans med dina juristkollegor.

Kravprofil
Vi söker dig som

• har tagit examen vid juristprogrammet eller affärsjuridiskt program med mycket gott resultat.
• är analytisk och kan se till helheten.
• snabbt kan ta in ny kunskap och använda din erfarenhet på ett flexibelt sätt.
• sätter höga mål, jobbar uthålligt och får arbetet slutfört på ett strukturerat sätt.
• har förmåga att vara entusiastisk och positiv och arbeta konstruktivt även i pressade situationer.
• drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen.
• är medveten om dina styrkor och svagheter samt när hjälp behövs från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt.
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig att bli en del av ett viktigt samhällsuppdrag utifrån demokratiska värderingar där vårt gemensamma mål är att alla människor ska ha rättstrygghet. Alla våra nyanställda medarbetare genomgår ett välkomstprogram för att lära känna den statliga värdegrunden, verksamheten och arbetsplatsen. Du får en handledare som kommer att introducera dig i arbetet och finnas som stöd under hela din anställningstid.

Vi vill att du trivs på jobbet, mår bra och har balans mellan arbete och fritid - det återspeglas i våra förmåner och villkor. Hos oss får du bland annat upp till 35 semesterdagar per år, omfattas av det statliga pensionsavtalet, kan få ersättning för läkar- och sjukvård, extra föräldraledighetstillägg och friskvårdsbidrag.

Det du gör som medarbetare bidrar och har betydelse! Hos oss är ledarskap, verksamhetsansvar och arbetsgivaransvar tre samverkande delar i ett framgångsrikt chefskap och ansvar, engagemang och delaktighet utmärkande för ett gott medarbetarskap.

Ansökan, urval och tillsättning
Denna rekrytering avser en eller flera anställningar. Du söker anställning via rekryteringsverktyget Visma Recruit.

Till ansökan ska bifogas studieintyg, examensbevis och ett personligt brev där du beskriver varför du söker denna anställning och motiverar vad du kan bidra med till vår verksamhet utifrån kravprofilen.

Har du vid ansökan inte fått ditt examensbevis kan du komplettera med det, dock senast en månad efter ansökningstidens slut. Examensbevis ska ha kommit in till kammarrätten innan beslut om anställning meddelas.

Anställningen avser tolv månaders särskild visstidsanställning enligt 5 § LAS.

Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del i urvalsprocessen.

Av lagen (1971:289) om allmänna förvaltningsdomstolar följer att föredragande i kammarrätt ska vara svensk medborgare.

Ansök nu