Jönköping: Senior inköpare till Hoval AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior inköpare till Hoval AB i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

På Hoval är säkerhet och god arbetsmiljö viktiga frågor och är nyckeln för att du ska trivas på arbetsplatsen. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och kompetent team där ni tillsammans tar ansvar och bidrar i det dagliga arbetet.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter:

-
Ansvarig för kostnadseffektiva avtal som uppfyller alla krav på försörjning och att optimera organisationens lönsamhet.

-
Ansvara för att inköpsarbetet sker i enlighet med Hovals uppsatta mål och processer samt prisförhandlar enligt företagets poliys och rutiner.

-
Scanna av och följa marknadens förändringar.

-
Ansvarig för kommersiella relationer med leverantörer.

-
Leda och utveckla samt följa och underhålla hållbara processer.

-
Utveckla leverantörsbas samt ansvara för leverantörsbedömning och hantera relationer med leverantörer för att öka leverantörens prestanda.

-
Att i affärssystemet ansvara att definiera avtal och ramorder, villkor, priser samt parametrar för EOK och beställningspunkt.

-
Tvärfunktionella projekt; hantera, presentera och informera om kostnadseffektiva hållbara inköp.

-
Kontinuerligt besparingsarbete i samverkan med leverantörer.

-
Löpande utvärdering av leverantörer avseende kvalitet, leveranssäkerhet etc.


Vi värdesätter egenskaper som stark egen drivkraft, strukturerad, och resultatinriktad. Det är viktigt att du har en god förhandlingsförmåga och drivs av att komma till avslut och göra bra affärer, är engagerad samt tar ansvar i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara aktuell för tjänsten behöver du:

- Ha eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig den kunskapen i praktiken
- Ha minst 3-5 års erfarenhet av inköpsarbete, Gärna erfarenhet från tillverkande verksamhet
- Du är van användare av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift


Hoval AB ingår i Hoval Group, som är en familjeägd koncern med säte i Liechtenstein. Koncernen har 3000 anställda. På siten i Jönköping arbetar idag 65 medarbetare. Vi jobbar inom området energiåtervinning och tillverkar roterande värmeväxlare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Inköpare.

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 28
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 21
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 18
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB .

Produktionsplanerare till Hoval AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 29
I egenskap av Produktionsplanerare hos oss på Hoval ansvarar du för:

-
Planera kapaciteten i produktionen efter behov i de olika produktionsgrupperna för att nå bästa ekonomiska utfall.

-
Daglig produktionssplanering och uppföljning i affärssystem SAP med planeringmodul SCM APO.

-
Säkerställa och följa upp att kapacitet utnyttjas effektivt och att resurser finns så att planerat arbete kan genomföras i alla produktionsgrupper och för att leverera bästa möjliga arbetskraftseffektivitet.

-
Se till att produktionsplan kan genomföras med uppsättningsdatan, avisera tidigt om det förekommer avvikelser till Planerings- och Logistikchef och förmedla förslag hur det kan förbättras.

-
Kontinuerliga prognoser för kapacitetsbehov, kort och långsiktigt, enligt aktuell orderingång och beläggning samt säljprognoser.

-
Utveckla planeringsarbetet löpande

-
Vid veckomöte med Produktionsledning redovisa behov av kapacitet /beläggning för kommande veckor.

-
Uppföljning av att rätt order körs i rätt tid.

-
Supportera vid inventering.


Vi värdesätter egenskaper som stark egen drivkraft, att vara resultatinriktad, proaktiv och att hela tiden ligga steget före i ditt arbete. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, agerar lösningsfokuserat och tar ansvar i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:

-
Ha högskole-/liknande utbildning med relevant inriktning mot logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig den kunskapen i praktiken.

-
Minst 3-5 års erfarenhet av produktionsplanering, gärna erfarenhet från tillverkande verksamhet.

-
Du är van användare av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP.

-
Behärska svenska och engelska så väl i tal och skrift.



Hoval AB ingår i Hoval Group, som är en familjeägd koncern med säte i Liechtenstein. Koncernen har 3000 anställda. På siten i Jönköping arbetar idag 65 medarbetare. Vi jobbar inom området energiåtervinning och tillverkar roterande värmeväxlare.

På Hoval är säkerhet och god arbetsmiljö viktiga frågor och är nyckeln för att du ska trivas på arbetsplatsen. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och kompetent team där ni tillsammans tar ansvar och bidrar i det dagliga arbetet.

Ansök nu

Kvalitets-Miljö & Hållbarhetsingenjör

Kvalitetskoordinator
Läs mer Sep 29
Nu söker vi dig som brinner för utveckling och effektivisering i högt tempo. Vill du verka i en internationell miljö där du får vara med och påverka under en spännande resa i ett företag på stark frammarsch? Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt företag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas på en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Självklart bultar ditt hjärta lite extra för miljö-, kvalitets-och hållbarhetsfrågor och du tycker det är roligt att vidareförmedla din kunskap. Du har förmågan och självförtroendet att leda, motivera och säkerställa god support samt att på ett enkelt och effektivt sätt kommunicera öppna frågeställningar samt lösa de problem som uppstår i den dagliga verksamheten.

Om tjänsten:

Du erbjuds en spännande och utmanande vardag med arbetsuppgifter som präglas av stor variation och bredd, där du med eget ansvar bidrar till att våra långsiktiga mål uppnås. Som person drivs du av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet. Du tar fram och utvecklar rutiner, planerar, samordnar, rapporterar samt följer upp miljö-, kvalitets- och hållbarhetsarbetet i verksamheten.

Kvalitetsavdelningen är en liten avdelning i den stora organisationen där vi tillsammans får saker att ske, där vi hjälper och utmanar varandra till nya tankar och idéer. Är du vår nya lagspelare som vill vara med och driva Kitron mot en hållbar framtid? Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Implementering och realisering av Kitrons hållbarhetsstrategi
- Leda hållbarhetsarbete via systematiska förbättringar, faktabaserad problemlösning och värdeskapande processutveckling i linje med organisationens mål att minska slöserier och kvalitetsbristkostnader
- Administrera och utveckla vårt kvalitetsledningssystem
- Supportera vid interna samt externa revisioner relaterade till våra certifikat
- Rapportering av olika nyckeltal inom området
- Bistå i beräkningar av hållbarhetsdata internt samt samla in miljödata från våra leverantörer
- Bevaka lagstiftning inom miljö, medicinteknik, arbetsmiljö och brand
- Vara uppdaterad gällande ändringar och uppdateringar i befintliga och kommande regelverk och produktstandarder samt föreslå och vidta omedelbara åtgärder om efterlevnadsproblem uppstår
- Följa upp så leverantörer lever upp till de krav vi ställer på dem och arbeta nära relevanta externa tillsynsmyndigheter
- Administrera kemikaliehanteringssystemet (EcoTech/I-Chemistry) och rapportera till kommun och produktregistret
- Genomföra riskbedömningar där kemikaliehantering utgör en stor del, samt stödja organisationen i åtgärder för riskeliminering och uppföljning
- Genomföra orsaksutredningar av miljöincidenter


- Högskoleutbildning eller annan relevant utbildning inom området miljö/kvalitet/hållbarhet, meriterande om du har arbetat med dessa frågor inom tillverkande industri.
- Flerårig erfarenhet av regulatoriskt arbete med fördel erfarenhet från produkt & kemikalielagstiftning.
- Erfarenheter inom ISO 9001, 14001 samt 13485.
- Behärskar att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska


Kitron is an Electronics Manufacturing Services (EMS) company with operations in Norway, Sweden, Lithuania, Germany, China and USA. With about 3000 highly skilled employees worldwide, Kitron manufactures and delivers anything from fully assembled electronic circuit boards to complete end products for customers globally. Related technical services like prototyping, industrialization, material analyzing and test development are also key competencies offered by Kitron. Outsourcing to Kitron, means greater flexibility, cost efficiency, accuracy and innovation power along the entire value chain.

Ansök nu

Produktionstekniker Kitron

Produktionstekniker, maskin/verkstad
Läs mer Sep 29
I rollen som Produktionstekniker kommer du att arbeta med utveckling och förbättringar av automatiserade maskiner och processer i Kitrons moderna produktionsanläggning i Torsvik, Jönköping. Arbetet grundar sig i att effektivisera och säkra produkt- och produktionskedjan samtidigt som du stödjer andra tekniker och produktion i sitt arbete och ansvarar för att titta framåt mot ny teknik. Du kommer även att leda projekt, driva problemlösning, genomföra flaskhalsanalyser och analysera statistik.

Du kommer att arbeta strategiskt med att ta fram tekniska underlag och kravspecifikationer för maskinupphandlingar samt delta i produktprojekt för att sträva mot så hög producerbarhet på nya produkter som möjligt. I det operativa kommer du att arbeta med support till produktion för att minimera produktionsstörningar och arbeta med viss konstruktion av verktyg och fixturer.

- Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade och duktiga medarbetare.
- Vi arbetar inom flera olika affärsområden med spännande och utmanande projekt i en internationell miljö.
- Trevlig arbetsmiljö och god hälsa bland våra medarbetare är viktigt för oss, därför får du tillgång till friskvårdsbidrag samt andra förmåner.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning på produktionsteknik eller liknande, men du kan också ha införskaffat dig dessa kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Vidare vill vi att du har några års erfarenhet av produktionstekniskt arbete och således har god insikt av produktion och produktionsprocesser. Du behärskar att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
Om du har ett stort teknikintresse och vill verka i en stimulerande arbetsmiljö tror vi att det är rätt roll för dig! Vi letar efter någon som är öppen för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att hitta nya effektiva lösningar. För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel, självgående i ditt arbete men även tycker det är roligt och givande att samarbeta tillsammans med kollegor. Varmt välkommen med din ansökan.

Kitron is an Electronics Manufacturing Services (EMS) company with operations in Norway, Sweden, Lithuania, Germany, China and USA. With about 3000 highly skilled employees worldwide, Kitron manufactures and delivers anything from fully assembled electronic circuit boards to complete end products for customers globally. Related technical services like prototyping, industrialization, material analyzing and test development are also key competencies offered by Kitron. Outsourcing to Kitron, means greater flexibility, cost efficiency, accuracy and innovation power along the entire value chain.

Ansök nu

Produktionsplanerare till Hoval AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 2
I egenskap av Produktionsplanerare hos oss på Hoval ansvarar du för:

-
Planera kapaciteten i produktionen efter behov i de olika produktionsgrupperna för att nå bästa ekonomiska utfall.

-
Daglig produktionssplanering och uppföljning i affärssystem SAP med planeringmodul SCM APO.

-
Säkerställa och följa upp att kapacitet utnyttjas effektivt och att resurser finns så att planerat arbete kan genomföras i alla produktionsgrupper och för att leverera bästa möjliga arbetskraftseffektivitet.

-
Se till att produktionsplan kan genomföras med uppsättningsdatan, avisera tidigt om det förekommer avvikelser till Planerings- och Logistikchef och förmedla förslag hur det kan förbättras.

-
Kontinuerliga prognoser för kapacitetsbehov, kort och långsiktigt, enligt aktuell orderingång och beläggning samt säljprognoser.

-
Utveckla planeringsarbetet löpande

-
Vid veckomöte med Produktionsledning redovisa behov av kapacitet /beläggning för kommande veckor.

-
Uppföljning av att rätt order körs i rätt tid.

-
Supportera vid inventering.


Vi värdesätter egenskaper som stark egen drivkraft, att vara resultatinriktad, proaktiv och att hela tiden ligga steget före i ditt arbete. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, agerar lösningsfokuserat och tar ansvar i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:

-
Ha högskole-/liknande utbildning med relevant inriktning mot logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig den kunskapen i praktiken.

-
Minst 3-5 års erfarenhet av produktionsplanering, gärna erfarenhet från tillverkande verksamhet.

-
Du är van användare av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP.

-
Behärska svenska och engelska så väl i tal och skrift.



Hoval AB ingår i Hoval Group, som är en familjeägd koncern med säte i Liechtenstein. Koncernen har 3000 anställda. På siten i Jönköping arbetar idag 65 medarbetare. Vi jobbar inom området energiåtervinning och tillverkar roterande värmeväxlare.

På Hoval är säkerhet och god arbetsmiljö viktiga frågor och är nyckeln för att du ska trivas på arbetsplatsen. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och kompetent team där ni tillsammans tar ansvar och bidrar i det dagliga arbetet.

Ansök nu