Jönköping: Säkerhetstekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säkerhetstekniker i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker Säkerhetstekniker med inriktning mot kritisk infrastruktur till Passéra AB
Passéra AB är företaget som hjälper dig med allt som rör larm, lås, passersystem, övervakning och säkerhetstjänster. Allt vi gör, gör vi för säkerhets skull. Att arbeta inom säkerhetsbranschen är inte bara spännande och utmanande, det är också en viktig och belönande upplevelse. Alla vi som arbetar på Passera bidrar till att skydda människor och verksamheter på ett eller annat sätt. Vår främsta drivkraft är att göra vardagen smidigare, tryggare och säkrare för våra kunder. För oss finns det ingenting som är viktigare.
 Vi finns på fler orter i landet och vi växer hela tiden. Nu söker vi Säkerhetstekniker till vårt kontor i Jönköping.
I tjänsten som säkerhetstekniker arbetar du med installation, driftsättning, programmering, integrering, felsökning och service av säkerhetssystem så som passersystem, inbrott- och brandlarm och övervakningssystem hos en av våra större kunder. Du arbetar i projektform och har nära kontakt med kundens eget säkerhetsteam samt ibland även med externa entreprenörer. Utöver teknisk driftsättning och underhåll arbetar du även med rådgivning för att komplettera kundens befintliga säkerhetssystem

Tjänsten är heltid med fast månadslön.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av säkerhetssystem och vi ser gärna att du har arbetat inom säkerhetsbranschen i några år.
Vi tror att du som söker har ett stort intresse för teknik, är lösningsorienterad och analytisk. Du tycker om att lära nytt inom ditt område och med hög servicekänsla låter du alltid din kunskap komma kunden till gagn. Du har ett förtroendeingivande förhållningssätt med ständigt fokus på att utveckla och förbättra kundens befintliga säkerhetsanordningar.
Då kommunikation och instruktioner är utformade på svenska och engelska behöver du goda kunskaper inom båda dessa språk. Vidare ingår en hel del resor i tjänsten, vilket gör att B-körkort är ett krav. Övernattningar kan förekomma.
Vår koncern präglas av god och familjär stämning och vi söker därför dig som också har lätt för att samarbeta och gärna ställer upp för dina kollegor. Vid anställningen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vidare tror vi att: 

Du är utbildad säkerhetstekniker eller har motsvarande kunskaper


Du är driven och självständig


Du har ett stort intresse för bra service


Du vill förstå kundens behov och är ansvarstagande mot kund


Du har B-körkort - krav


Du har god svenska och engelska i tal och skrift


Om verksamheten
Säkerhet är mer än teknik, lås och regelverk. Ja, för Passera handlar det om att tänka till, se sammanhanget, se med nya ögon och hitta lösningar som passar för olika fastigheter och verksamheter - alltid med din trygghet i främsta rummet. Passera började som en lokal och småskalig uppstickare i Jönköping för drygt ett decennium sedan. Härifrån har vi vuxit och utvecklats via nya kunder, större uppdrag, fler medarbetare och mer kunskap, till att bli en nationell aktör med fortsatt lokal förankring. Vi har både kompetens och kapacitet att ta oss an stora uppdrag och komplexa projekt, samtidigt som vi har en fot kvar på lokalt plan. Idag återfinns våra kunder främst inom större projekt, nybyggnation och offentliga verksamheter.

Läs gärna mer på vår hemsida www.passera.se

Intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Larminstallatör/Larmtekniker

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Larminstallatör/Larmtekniker.

Säkerhetstekniker, Caverion - Jönköping

Läs mer Sep 22
Om du vill arbeta med säkerhetslösningar utöver det vanliga och vara med och bidra till att ta vår kunds fastighet till nästa nivå via smarta lösningar, då kan vi ha jobbet för dig!

Just nu söker vi ansvarsfulla och serviceinriktade säkerhetstekniker till vår filial i Jönköping som vill utvecklas och växa med oss. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra.

Dina arbetsuppgifter

Som säkerhetstekniker arbetar du med driftsättning, service och underhåll av säkerhetssystem som passagekontroll, inbrottslarm, kameraövervakning och brandlarm. Arbeten med kalkyl, projektering och teleregistrering kan vara aktuellt.

För att arbeta som säkerhetstekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område.

Din bakgrund

• El/tele teknisk utbildning eller annan relevant utbildning
• Erfarenhet av säkerhetstekniska installationer
• Kunskaper inom IT-system
• Vana att arbeta med dagliga kundkontakter
• Självgående och van att arbeta under eget ansvar
• God förmåga i svenska i tal och skrift
• B-körkort

Övriga meriter:

• Erfarenhet av driftsättning
• Kunskaper inom relevanta regelverk
• Kunskaper inom IT, nätverk, server & databashantering
• Kunskaper inom teleregistrering
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Goda kunskaper i engelska

Då vi arbetar med säkerhetslösningar till våra kunder kommer ett godkännande via kontroll hos Rikspolisstyrelsen vara ett villkor för anställning.

Kort om Caverion - Building performance

När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt med att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 10 länder, i Sverige är vi ungefär 3000 medarbetare och vi finns på 71 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se

Building performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City

Ansökan & Kontakt

Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander tel. 073-081 74 04, mail lisbeth.m.hulander@caverion.com

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, exempelvis rekryterings/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Din ansökan vill vi ha senaste den 31 oktober 2023.
OBS: Urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Larmtekniker

Läs mer Aug 24
Fastighetsservice/Ambulerandegruppen

Är du en serviceinriktad och driven person med kompetens inom, eller stort intresse för det fastighetstekniska området? Vill du ha ett fritt och omväxlande jobb där du genomför drift, skötsel och underhåll av kommunens fastigheters säkerhetssystem? Välkommen till oss!

Ditt nya jobb
Larmtekniker är en specialist med ansvar att genomföra drift, skötsel och underhåll av fastighetens olika typer av säkerhetssystem såsom passagesystem, inbrott och överfallslarm samt trygghet. För denna tjänst är du allmänt kunnig i säkerhetssystem men har du ett specialistområde är det självklart en fördel. Du som larmtekniker säkerställer i ditt dagliga arbete att dessa system fungerar enligt fastighetsägarens krav och hyresgästens förväntningar.

Din Kompetens
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och ansvarstagande. Du har lätt för att kommunicera på ett tydligt men samtidigt lyhört sätt samt behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan skapa goda kundrelationer. Erfarenhetsutbyte mellan kollegor där man delar med sig av kunskaper ser du som en naturlig och självklar del av jobbet.

Du har kompetens att arbeta med digitala stödsystem. Utbildningskrav inom el/tele på gymnasienivå med yrkesexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt flerårig erfarenhet av säkerhetssystem. Det är meriterande om du har påbyggnadsutbildning inom säkerhetssystem och tidigare utfört liknande arbetsuppgifter inom en fastighetsorganisation. Vi ser med fördel att du har kunskap om RCO-passage och inbrott. Körkort B är ett krav.

Välkommen till oss
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen att tillgodose de behov som finns inom de områden som Tekniska nämnden ansvarar för. Tekniska kontoret svarar för kommunens fastigheter inom Jönköpings kommun. Fastighet- och byggservice svarar för utförande av drift och underhåll av kommunens fastigheter.

I Jönköpings kommun vill vi att medarbetarskap kännetecknas av:
- Förutsättningar och vilja till delaktighet
- Medvetenhet och ansvar för verksamhetens utveckling
- Professionellt förhållningssätt och lyhördhet
- Strävan efter att öka sin självinsikt och stimulera varandra till ökat samarbete

Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Fundera även över två referenser om du blir kallad på intervju. Vi tillämpar löpande urval. Innan anställning kan vi komma att kräva utdrag ur belastningsregistret.

Kontakt
Jan Farbotko, Enhetschef fastighetsservice, 0730-440 033
Stefan Petersson, Verksamhetschef Fastighet- och byggservice, 036-10 61 83.
Kommunal, Ann-Charlotte Lundin, 036-10 51 00
Vision, Rebecca Färgh, 036-10 29 25

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Säkerhetstekniker Elajo Jönköping

Läs mer Jun 8
Vill du vara med och skapa trygghet ute hos våra kunder?

Gillar du kundkontakt och ser värdet i att ge god service?

Har du även ett starkt driv och vill framåt?

Då borde du bli vår nya kollega!



Vi erbjuder

- Ett öppet arbetsklimat med stark laganda där vi stöttar varandra och har kul tillsammans
- Möjlighet att kunna jobba lokalt eller på flera orter
- Trygghet och stabilitet
- Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och personalportal Elajo4U
- Bred kunskap inom bolaget med fokus på teknikutveckling
- En gemenskap och ett starkt affärsmannaskap
- Stora möjligheter till personlig utveckling



Mer om tjänsten

Vi söker dig med en stark ambition att utvecklas inom vår organisation och inom teknikområdet säkerhet då det är ett av våra största tillväxtområden under de närmsta åren.

Vill du utvecklas inom säkerhet finns möjlighet för dig som elektriker att på plats lära dig yrket.

I rollen som säkerhetstekniker kommer du självständigt att få planera och utföra arbetet, där du förväntas kunna skapa och bibehålla goda kundkontakter. Du kommer att få installera och montera säkerhetsprodukter inom flera segment. Både installation inom inbrottslarm, brandlarm och passagesystem förekommer bland annat.

Vi vill att du ska kunna utvecklas på Elajo därför jobbar vi med utvecklingsplaner som är individuellt anpassade efter både behov och intresse. På så sätt kan du med din utveckling samtidigt bidra till Elajos och kundens fortsatta utveckling. Vi hoppas att du delar vår ambition att hela tiden bli lite bättre.

Du kommer att få en viktig roll i vår fortsatta satsning och vi kommer erbjuda dig både trygghet och stora möjligheter till personlig utveckling.



Bakgrund och Kompetenser

Vi söker dig med:

- Fullgjord gymnasieutbildning inom el eller teknik
- Erfarenhet av en roll som säkerhetstekniker alternativt inom elinstallation
- B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har ett strukturerat arbetssätt. Du har god social kompetens och är lyhörd för verksamhetens och kundens behov. Som person söker vi dig som är tekniskt intresserad, nyfiken och serviceinriktad. Du är öppen, positiv och social och värdesätter, och bidrar till, ett trevligt arbetsklimat.

En förutsättning för anställning till denna tjänst är godkännande vid kontroll hos Rikspolisstyrelsen samt att du har B-körkort.



Vi värdesätter

Att din personlighet stämmer överens med vår värdegrund, där våra värdeord är Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende.

En rimlig balans mellan arbete-, privat- och familjeliv.

En jämställd personalgrupp där mångfald råder. Det innebär för oss att alla medarbetare ska ha lika möjligheter och att olikheter ska finnas representerade, erkända och bejakade inom organisationen.

Vi hoppas, och vill, att du delar den företagskultur som vi står för.



Om Elajo

Elajo är sprunget ur el och elinstallation, men är idag så mycket mer. Vi är starka inom säkerhet, mekanik och har bred kompetens inom energi.

Vår bredd är ibland svår att greppa. Vi är allt från ett elföretag till ett IT-företag med vår egen öppna plattform för alla sorters smarta fastigheter. Vi har elektriker, svetsare, säkerhetsexperter och mycket mer. Hos oss kan du utvecklas.

Elajo är ett av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiföretag med verksamhet på 36 orter i Sverige. Koncernen har sedan starten 1958 växt till idag cirka 800 medarbetare och omsatte ca 1 miljard under 2021. Koncernen består av tre affärsområden: El & Energiteknik, Mekanik och Technology Solutions.



Ansökan

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag 2023-08-31

Ansök via länken nedan:
https://karriar.elajo.se/jobs/2881511-sakerhetstekniker-elajo-jonkoping/4dbffd8e-1e80-451f-b014-6882e6d73f88

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:

- Matz Öfverbeck avdelningschef säkerhet Jönköping på telefon 010-4578312


Välkommen med din ansökan!



Inför denna rekrytering har Elajo tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare, rekryteringsbolag och liknande.

Ansök nu

Driftsättare Elajo säkerhet Jönköping

Läs mer Jun 8
Vi vill utöka vårt team med fler teknikintresserade kollegor.

Arbetar du som elektriker och vill ta nästa steg i karriären eller vill du utvecklas vidare som säkerhetstekniker?

Då borde du bli vår nya kollega!



Vi erbjuder

- Ett öppet arbetsklimat med stark laganda där vi stöttar varandra och har kul tillsammans
- Möjlighet att kunna jobba lokalt eller på flera orter
- Trygghet och stabilitet
- Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag får du tillgång till enkelt via vår personalportal Elajo4U
- Bred kunskap inom bolaget med fokus på teknikutveckling
- En gemenskap och ett starkt affärsmannaskap
- Stora möjligheter till personlig utveckling



Arbetsuppgifter

Som driftsättare inom säkerhet är du med och skapar trygghet och hjälper våra kunder i Jönköping med omnejd att förebygga oförutsedda händelser.

Du arbetar med att utföra driftsättning och service på olika säkerhetsanläggningar i regionen. Beroende på tidigare erfarenhet kan det vara inom flera områden exempelvis inbrottslarm, passersystem, CCTV och brandlarm.

Beroende på tidigare erfarenhet kommer du självständigt att få driva arbetet med planering och utförande, där du förväntas kunna skapa och bibehålla goda kundkontakter. Du kommer arbeta tätt tillsammans med våra erfarna brandingenjörer och övriga projektledare.

Vi vill att du ska kunna utvecklas på Elajo därför jobbar vi med utvecklingsplaner som är individuellt anpassade efter både behov och intresse. På så sätt kan du med din utveckling samtidigt bidra till Elajos och kundens fortsatta utveckling. Vi hoppas att du delar vår ambition att hela tiden bli lite bättre.



Bakgrund och Kompetenser

Vi söker dig med:

- Fullgjord gymnasieutbildning inom teknik eller el
- YH- eller högskoleexamen är meriterande
- Meriterande erfarenhet som elektriker
- Meriterande tidigare erfarenhet av en roll som driftsättare av säkerhetssystem
- B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har ett strukturerat arbetssätt och att du bidrar till en positiv stämning och till en gó gemenskap. Du har god social kompetens och är lyhörd för verksamhetens och kundens behov.

En förutsättning för anställning till denna tjänst är godkännande vid kontroll hos Rikspolisstyrelsen.



Elajo värdesätter

Inom Elajo värdesätter vi tydliga karriärvägar och att din personlighet stämmer överens med vår värdegrund, där våra värdeord är Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende.

Vi värdesätter även en rimlig balans mellan arbete-, privat- och familjeliv.

Vi eftersträvar en jämställd personalgrupp där mångfald råder. Det innebär för oss att alla medarbetare ska ha lika möjligheter och att olikheter ska finnas representerade, erkända och bejakade inom organisationen.



Om Elajo

Elajo är sprunget ur el och elinstallation, men är idag så mycket mer. Vi är starka inom säkerhet, mekanik och har bred kompetens inom energi.

Vår bredd är ibland svår att greppa. Vi är allt från ett elföretag till ett IT-företag med vår egen öppna plattform för alla sorters smarta fastigheter. Vi har elektriker, svetsare, säkerhetsexperter och mycket mer. Hos oss kan du utvecklas.

Elajo är ett av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiföretag med verksamhet på 36 orter i Sverige. Koncernen har sedan starten 1958 växt till idag cirka 800 medarbetare och omsatte ca 1 miljard under 2021. Koncernen består av tre affärsområden: El & Energiteknik, Mekanik och Technology Solutions.



Ansökan

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2023-08-31.

Ansök via länken nedan:
https://karriar.elajo.se/jobs/2881448-driftsattare-elajo-sakerhet-jonkoping/13d8c65b-021b-48d5-9d68-d71e73d6ee00

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:

- Matz Öfverbeck avdelningschef säkerhet på 0104-578312


Välkommen med din ansökan!



Inför denna rekrytering har Elajo tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare, rekryteringsbolag och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Orderadministratör till Kadant Nordic i Jönköping

Orderadministratör
Läs mer Sep 28
Är du en strukturerad och noggrann person som tidigare har arbetat med administration? Värderar du att vara del av ett engagerat team på en positiv arbetsplats med god gemenskap? Då har vi möjligheten för dig här!

Till Kadant Nordic i Jönköping söker vi nu en Orderadministratör. Tjänsten är initialt på konsultbasis under 6 månader och därefter övergång i anställning direkt till Kadant för rätt person. Önskad start för tjänsten är i november.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Orderadministratör till Kadant Nordic i Jönköping är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ta emot och hantera beställningar och offerter från Nordiska kunder. Du följer ordrar, bokar frakter, registrerar leverantörsfakturor och övrig fakturering kopplat till dina ordrar. Du blir en viktig länk mellan kund och internleverans. Du arbetar självständigt i din roll men även i nära samarbete med kollegor internt.

Det här är tjänsten för dig som vill ha ett omväxlande och lärorikt arbete i en väl sammansvetsad organisation. Du värdesätter ett flexibelt arbetssätt och vill gärna växa med uppgifterna du ansvarar för. Du erbjuds chansen att verka i ett stort internationellt bolag som samtidigt ger känslan av det mindre företaget med korta beslutsvägar, god gemenskap och regional tillhörighet.

Ordinarie arbetstid är kontorstider 8-17 med möjlighet till flex.

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat i en likvärdig tjänst av administrativ karaktär. Du har goda datorkunskaper och kan med enkelhet lära dig nya affärssystem. Då Kadant är ett internationellt företag med flera kontaktytor så behöver du goda kunskaper i engelska, utöver det behärskar du det svenska språket flytande.

För att trivas i rollen som orderadministratör till Kadant Nordic är du noggrann, ansvarstagande och flexibel. Du trivs på en arbetsplats där alla tar sitt eget ansvar, är hjälpsamma och prestigelösa. Att arbeta självständigt är för dig en självklarhet, samtidigt som du är en positiv och driven lagspelare som gärna bidrar till en härlig stämning på kontoret. Därtill är du strukturerad, tycker om ordning och reda, samt har tidigare vana att hantera olika parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Om verksamheten
Kadant Nordic AB är marknadsledande inom tillverkning och försäljning av rengöringsutrustning för beklädnad och valsar i pappersindustrin samt försäljning av roterande kopplingar och schaberblad. Bolaget har ca 30 medarbetare i Sverige och Finland och omsätter ca 230 miljoner kronor. Kadant Nordic AB ingår i den börsnoterade koncernen Kadant Inc som har sitt huvudkontor i Westford, Massachusetts, USA. Koncernen har totalt ca 2 800 medarbetare och omsätter ca 900 miljoner USD.

Kadant Nordic AB har valt att samarbeta med Poolia i denna rekrytering. För frågor kontakta ansvarig Rekryterare Rebecca Levinsson på rebecca.levinsson@poolia.se

Ansök nu

Junior Ekonom till Elektro Elco AB

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 13
Är du en ekonom som drivs av utveckling och vill få möjlighet att jobba i ett kompetent ekonomiteam? Är du en person som sprider glädje och tror på att arbete kan vara roligt samtidigt som det är produktivt? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi söker just nu en junior ekonom till Elektro Elco.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på kontoret i Bankeryd. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag.
För frågor kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Lovisa Fransson på Lovisa.Fransson@poolia.se,
072-987 27 50.

Om tjänsten
Som junior ekonom hos Elektro Elco kommer du få hantera och bokföra företagets ekonomiska transaktioner samt ansvara över leverantörs- och kundreskontra. Vidare kommer du delta i ekonomisk rapportering, analys och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt bokföring. Rollen innefattar också att du följer upp banktransaktioner, inklusive kontoutdrag och överföringar för att se till att de matchar företagets bokföringsposter och att inga fel har uppstått. Slutligen kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att deras ekonomiska processer går i linje med lagar och regler.
Vem är du?
Vi söker dig som har något års erfarenhet av kvalificerat arbete och en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och är van att jobba strukturerat mot deadlines. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att passa in i rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad, driven och har förmåga att kunna se helheten. Du trivs bäst i en miljö där det är högt i tak och du arbetar med en grundtanke om att det är laget före jaget. Du är mån om att arbetsglädje och god stämning är viktiga faktorer för att göra varje arbetsdag meningsfull men du är heller inte rädd för att säga vad du tycker och tänker.
Om verksamheten
Elektro Elco ingår i koncernen OEM International som är ett av Europas ledande teknikhandelsföretag. Koncernen omsatte 2022 ca SEK 4,7 miljarder SEK och har ca 1000 anställda. Elektro Elco AB omsatte 2022 ca 509 miljoner SEK och har ca 110 anställda. Huvudkontoret ligger i Bankeryd med säljkontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Elektro Elco är ett företag i teknikens framkant som utvecklar moderna belysningslösningar under varumärket Hide-a-lite.

Ansök nu

Produktionstekniker till SAAB i Jönköping

Produktionstekniker, maskin/verkstad
Läs mer Sep 19
Vill du vara med och påverka hur framtidens träningssystem kommer att se ut? Har du tidigare erfarenhet inom mekanisk konstruktion? Nu söker vi en Produktionstekniker med intresse för produktionsutveckling, hårdvara och mekanik till SAAB. Tjänsten är initialt på konsultbasis under 6 månader, med goda möjligheter för övergång i anställning. Önskad start för tjänsten är omgående.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Produktionstekniker blir du en viktig länk mellan konstruktion och produktion. I samarbete med ditt team ansvarar ni för att driva processutveckling och produktionsberedning för produkter inom flera av Saab Training & Simulations produktområden. Med fokus på produktionsteknik arbetar ni tätt tillsammans med utvecklings- och produktionsteamen för att komma fram med idéer och utveckla nya funktioner. Detta är väsentligt eftersom träningsbehoven i världen ständigt förändras.

Du deltar i olika typer av kund- och utvecklingsprojekt. Tillsammans med erfarna konstruktörer arbetar du med att utveckla produkter som uppfyller uppställda funktions- och miljökrav. Arbetet innefattar bland annat analyser av producerbarhet, processutveckling och detaljkonstruktion. Det finns också möjlighet att vara ute hos kund och verifiera systemen på plats. I rollen finns det finns stort utrymme för egna initativ och kreativitet. Utöver arbete med produktionsutveckling av SAAB:s produkter, bidrar du med förbättringar av arbetssätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom maskinteknik eller har erfarenhet som är likvärdig. Du har erfarenhet inom mekanisk konstruktion av till exempel skärande bearbetning, gjutgods, plastdetaljer och plåtbearbetning. Erfarenhet av CAD, Siemens NX är meriterande.

Som person är du ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt. För rollen krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska då dokumentation och kundkontakter förekommer på båda språken. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Om verksamheten
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. SAAB är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald är en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Ansök nu

Marknadskoordinator till Corroventa

Marknadskoordinator
Läs mer Sep 20
Är du en engagerad och ansvarstagande person som trivs med att arbeta med webb, sociala medier och har ett intresse för copy? Har du tidigare erfarenhet av marknadsföring och trivs i en projektledande roll? Då har vi tjänsten för dig här!

Till Corroventa söker vi nu en lösningsorienterad Marknadskoordinator. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i december fram till augusti 2024.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I din arbetsroll som Marknadskoordinator hos Corroventa blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med organisationens varumärke. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt arbeta med deras digitala plattformar såsom webb, sociala medier, nyhetsbrev och annonsering. Du hanterar både det operativa och det strategiska marknads- och kommunikationsarbetet och är delaktig i flera projekt. Ett av dina fokusområden blir att arbeta med förbättring av deras säljstöd och marknadsföringsmaterial.

Vidare tillkommer andra arbetsuppgifter såsom koordinering av mässor och produktionsplaneringar. I din roll har du flera olika kontaktytor både internt med landschefer runtom i Europa och externt med exempelvis lokala medie- och reklambyråer.

På Corroventa välkomnas du in i en kreativ atmosfär med stora påverkansmöjligheter. Det är en god sammanhållning som genomsyrar hela verksamheten. Varumärket har ett gott renommé, är väl inarbetat på marknaden och företaget har en stark ägare. Rapportering sker till Chief Commercial Officer Group Sales & Marketing.

Arbetstid är förlagd under kontorstid med möjlighet till flex.

Placeringsort: Bankeryd


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring och kommunikation. Därtill behöver du god kunskap inom Adobe programmen, särskilt InDesign, Photoshop och Illustrator. Du har även god förståelse för digital marknadsföring. En fördel är om du har vana att arbeta i Wordpress som plattform och det är även meriterande om du har kunskap inom foto och film. För tjänsten krävs det att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då du har många olika kontaktytor.

För att trivas i rollen som Marknadskoordinator hos Corroventa tycker du om att arbeta i team och kan snabbt sätta dig in i och hantera flera olika arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, kommunikativ och inlyssnande. För att trivas i rollen besitter du även en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Därtill ser vi gärna att du är nyfiken, initiativtagande och innovativ.


Om verksamheten
Corroventa utvecklar, tillverkar, säljer och hyr ut produkter av högsta kvalitet för vattenskador, fukt, lukt och radon. De är en av marknadsledarna och specialiserar sig på innovationer inom vår bransch. Deras produkter är kompakta, effektiva, ergonomiska och energisnåla. Vid akuta situationer och översvämningar har Corroventas kunder tillgång till en av de största hyrparkerna i Europa. De har säljkontor och maskindepåer på flera platser i Europa. All tillverkning sker på vår fabrik i Bankeryd, Småland.

Corroventa har valt att samarbeta med Poolia i denna rekrytering. För frågor kontakta ansvarig Rekryterare Rebecca Levinsson på rebecca.levinsson@poolia.se

Ansök nu

Systemadministratör till SAAB

Systemadministratör
Läs mer Sep 26
Du har väl inte missat att Saab är inne i en tillväxtfas? Är du intresserad att vara med på en utvecklande resa? Då kanske detta nedan är något för dig. Till Saab i Huskvarna söker vi nu en Systemadministratör/Business Analyst. Tjänsten är på konsultbasis med önskad start i januari 2024 och sträcker sig ett år framåt.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Saabs avdelning levererar tjänster inom skylt- och etikettillverkning och växer nu med fokus på smart manufacturing. Området har stark utvecklingspotential inom digitalisering och behöver nu stärka teamet. I rollen som Systemadministratör/Business Analyst har du en bred uppsättning ansvarsområden, vilket innefattar:

• Användarstöd
• Administration av applikationer och behörigheter i systemen
• Metodikutredning och metodikutveckling
• Verifiering och test
• Ta fram kravspecifikationer och förbättringsförslag
• Ta fram samt uppdatera dokumentation och användarinstruktioner
• Projektledning inom ansvarsområdet
• Bygga kontaktnät, vilket innebär daglig kontakt med användare och kravställare, för att förstå verksamheternas krav och behov.
Rollen innebär även ett nära samarbete med tjänsteägare och systemutvecklare för att bibehålla en hög kvalité på förvaltningen.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT, har erfarenhet av projektledning eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Som person är du en generalist, och har en öppenhet för utveckling. Saab står inför en rad olika förändringar och behöver därför någon som vill vara med på tåget. Saab tror att du som person står bakom – ”Det vi bygger är vi med och driftar.” För rollen ser vi gärna att du har goda kunskaper inom ett eller flera system som används inom produktion hos tillverkande företag.

Din kundfokuserade inställning och förmåga att förstå användarnas behov och önskemål är avgörande. Du har en unik förmåga att balansera tydliga krav med att kritiskt granska information och erbjuda innovativa lösningar. Du är också skicklig på att analysera och dokumentera arbetsmetoder och processer. Om du har branschkännedom är det ett stort plus. För Saab är din vilja att utvecklas och lära dig nya saker lika värdefull som din förmåga att vara engagerad och ansvarstagande. Du strävar alltid mot målen och har en stark inriktning på resultat. Därtill samarbetar du med andra i team samtidigt som du driver ditt arbete självständigt. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu