Jönköping: Maskinsäljare till Ehn & Land

Hitta ansökningsinfo om jobbet Maskinsäljare till Ehn & Land i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ehn & Land

Om företaget:

Ehn & Land har i många år utrustat svensk verkstadsindustri med avancerade, högteknologiska verktygsmaskiner, verktyg och kringutrustning och är idag en ledande leverantör inom området. Företaget arbetar med de främsta tillverkarna som ligger i framkant när det gäller innovation och utveckling. Fokuset ligger på att kunna erbjuda kunderna mervärden som tillgänglighet, service, utbildning, support m.m. De är stolta över deras utbud och med deras medarbetare som besitter stor kunskap och hög servicenivå erbjuds deras kunder alltid ett trevligt bemötande.

Huvudkontoret är placerat i Jönköping och det är även där du som säljare utgår ifrån. I Jönköping hittar du även en lager-och serviceenhet i nya lokaler där både showroom och utbildningslokaler har etablerats. Hos Ehn & Land får du fördelarna så som frihet under ansvar, varierat arbete samt vara en del av en god gemenskap. Företagets kundbas växer och de söker nu en person som vill vara med och bidra till fortsatta tillväxtresan.

På företaget finns tre olika inriktningar, vilket är verktyg, maskin och eftermarknad. På Ehn & Land arbetar totalt 19 anställda. Du har samarbeten i vissa försäljningsprocesser med andra kollegor.

Arbetsuppgifter:

Som maskinsäljare på Ehn & Land är du engagerad i hela försäljningsprocessen. Du bygger och utvecklar starka relationer med befintliga och potentiella kunder. Du förstår kundernas behov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Till rollen hör även att presentera och visa upp utbudet av maskiner och tekniska lösningar för att övertyga kunderna om deras värde. Även att förhandla avtal och stänga affärer på ett professionellt sätt ingår. Väl när en maskin är såld är ditt uppdrag som säljare att följa upp med kunden för att säkerställa deras nöjdhet och lojalitet. Majoriteten av din tid spenderas ute hos kund och tjänsten innebär en hel del resande, främst i södra och mellersta Sverige. Till rollen hör även att besöka och delta i olika mässor samt besöka leverantörer och även hålla i serviceutbildningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God erfarenhet av produktionsteknik inom skärande bearbetning
• Några års erfarenhet av relationsskapande försäljning
• Tekniskt intresse och kunnande
• Flytande i svenska språket och bekväm med det engelska språket, både i tal och skrift
• B-körkort
• Meriterande med tyska språkkunskaper

För att lyckas i rollen som maskinsäljare har du ett stort tekniskt intresse samtidigt som du har en naturlig fallenhet för att bygga relationer till andra människor. Du är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Du får energi av att föra dialoger och arbeta med nya människor och du tar gärna första steget i ett samtal. Att arbeta i en roll där du får stort utrymme att vara självgående och driva ditt arbete och affärer framåt är något som du trivs med. Vidare har du inga problem med att resa, utan snarare tycker om att vara närvarande ute hos kund. För att trivas i denna roll värderar du en god teamkänsla och vill tillsammans med företaget lyckas och nå nya framsteg.

Du som söker kan ha olika bakgrund som gör din kompetens intressant för en tjänst som denna. Du kan förslagsvis arbetat med försäljning inom maskin, automation, robotik. Men något som är den gemensamma faktorn mellan er är ert säljdriv och sociala kompetens.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Huvudkontoret ligger i Jönköping, möjlighet att utgå från Jönköping alternativt hemifrån. I och med att du har kunder främst i Mellersta och södra Sverige, ser vi dig bo inom en radie på 20 mil från Jönköping.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Utesäljare.

Teknisk Säljare & Rådgivare - Matronic

Läs mer Aug 7
Om Matronic och resan framåt

- Matronic är ett privatägt ledande agenturföretag som verkat på svenska marknaden i 30 år. De erbjuder produkter i absolut världsklass, vilket är något som är högst uppskattat av kunderna

- De befinner sig i den tacksamma situationen att de inte hinner ta hand om sina befintliga kunder eller bearbeta befintliga leads, vilket innebär att de nu behöver utöka med ytterligare en Teknisk Rådgivare som kommer arbeta med främst befintliga kunder i Jönköping- & Linköpingsregionen.


Om rollen

- Som Teknisk Säljare/Rådgivare kommer du nästintill enbart bearbeta befintliga kunder i södra Sverige
- Du kommer att ansvara för att hålla nära kontakt och supporta dem med att lösa deras problem både på plats och distans. Vidare kommer du att vara med och skapa nya projekt från första kontakt till verkställande av order
- Kundprojekten kan variera mellan 3-24 månader
- I rollen kommer du att spendera större delen av veckan (3-4 dagar) ute hos våra kunder och du förväntas också vara öppen för att övernatta 1-2 gånger i veckan.
Resterande tid spenderas på ditt regionala kontor, där du kommer att ha din egen kontorsplats


På Matronic erbjuds du

- En stor portion frihet under ansvar där du styr din egen vardag
- Möjligheten att jobba med starka och breda varumärken av hög kvalitet
- Varierande vardag med fysiska besök hos flertalet olika kunder i regionen


Vem är du?

- Du har en praktisk bakgrund från elektronikproduktion
- Din genuina nyfikenhet och vilja att lära dig nytt och hjälpa till är vad som driver försäljningen och etablerar dig som en rådgivare
- Lyhörd och positiv med ett naturligt sätt att anpassa sig vid möten med olika människor
- Kundorienterad med en vilja att skapa nya affärsmöjligheter
- Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
- Tekniskt intresserad i allmänhet och har erfarenhet inom elektronikproduktion
- Du är självgående med egen drivkraft och är van att arbeta strukturerat med ett ordnat arbetssätt


Önskemål

- Du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- B-körkort
- Grundläggande IT-kunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Lödcertifikat
- Du har gärna både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor
- Vidare har du erfarenhet och/eller kunskap om eftermontering och reparationsprocessen
- Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt
- Andra språkkunskaper




Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Säljare till Qleanair med fokus på Södra Sverige

Läs mer Jul 5
Om företaget

QleanAir Scandinavia har över 30 års erfarenhet av att tillhandahålla innovativa luftreningslösningar för hållbara inomhusmiljöer. En god inomhusluftkvalitet är avgörande för att säkerställa en hälsosam och säker arbetsmiljö. Kontrollerad inomhusluft skyddar också kvaliteten på produkter och processer. Coronapandemin har ökat medvetenheten om vikten av ren inomhusluft, vilket har haft en positiv effekt på efterfrågan på QleanAirs lösningar både på kort och lång sikt.

QleanAir Scandinavias produktportfölj, etablerad över hela världen, består av ett brett utbud av fristående luftrenare, renrum samt skydd mot passiv rökning. QleanAirs lösningar levereras som en del av ett långsiktigt fullserviceåtagande med vår unika livstidsgaranti för prestanda. QleanAirs vision är att vara en världsledande leverantör av fristående lösningar för luftrening inom professionella inomhusmiljöer, och företaget befinner sig nu i en fas av accelererad tillväxt.
Besök gärna https://www.qleanair.com (https://www.qleanair.com/) för mer information.

Din roll

QleanAirs produktfamilj inkluderar fristående luftreningssystem som hanterar utmaningar inom luftkvalitet, från de finaste partiklarna som virus och bakterier till pollen, mögel samt grovt damm från träbearbetning och metallprocesser. Dessutom inkluderar QleanAirs produktfamilj renrum och rökrum. Bättre luftkvalitet gynnar både människors hälsa och produkt- och processeffektivitet.

Som en av QleanAirs representanter i Sverige kommer dina uppgifter att inkludera att skaffa nya kunder - från prospektering till kontraktsignering och att vårda kundrelationer. Du kommer till din hjälp ha mötesbokare som stöttar med inbokning av kundmöten. Du kommer aktivt att träffa kunder över hela Sverige med fokus på södra Sverige och rapportera ditt arbete till Nordiska Försäljningschefen i Sverige. Företaget är internationellt och du kommer att samarbeta med både svenska och nordiska kollegor. Arbetet utförs hemifrån och mycket ute hos kund vid möten och kundbesök, och du kommer att tillhandahålla verktyg för att kunna utföra ditt arbete samt tjänstebil. Vid behov eller önskemål kommer du att ha en plats på huvudkontoret i Solna.

För att lyckas i denna roll bör du ha en passion för försäljning, erfarenhet av B2B-försäljning och kunna identifiera affärsmöjligheter framgångsrikt. Du vet hur du hanterar ditt eget arbete och din egen tid på ett självständigt och effektivt sätt och uppskattar den frihet och ansvar som följer med rollen. Vi föredrar att du tidigare har arbetat med försäljning inom industriell sektor.

Det här en tillsvidareanställning hos QleanAir där Clevry är ansvariga för rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du utgår från Jönköpingsområdet eller närliggande ort men möjligheten finns att utgå från annan ort i södra Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Växa och utveckla försäljningen av Qlean Air Scandinavia AB:s produkter och tjänster

- Öka antalet kunder samt potentiella kunder för att nå dina försäljningsmål

- Planera och genomföra kundmöten över hela Sverige

- Ha ansvar för hela försäljningsprocessen, från prospektering till kontraktskrivning, uppföljning och kundservice

- Använda och underhålla en kunddatabas

- Planera ditt arbete genom att ringa samtal, delta i mässor och kundevenemang

- Aktivt delta i QleanAir Scandinavia AB:s kontinuerliga kvalitetsutveckling genom att ge förbättringsförslag och återkoppling från kunder och intressenter

- Övervaka och utvärdera marknadsförhållanden och konkurrenter

Din profil

Vi söker dig som har:

- Minst gymnasieutbildning

- Självdisciplin och en systematisk arbetsmetodik

- Minst fem års tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, samt grundläggande affärskunskap

- Utmärkta personliga och nätverksfärdigheter

- Beredskap att resa inom Sverige

- IT-färdigheter som Microsoft Office och erfarenhet av att arbeta med CRM-system

- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska

- Erfarenhet inom logistik, lager eller produktionsindustri är meriterande

Som person är du tekniskt intresserad med ett gott affärssinne och förtroendeingivande. Du är lyhörd, lösningsorienterad och har en nyfikenhet för att lära dig om luftrening.

QleanAir erbjuder

-
En fantastisk teamanda

- Möjlighet att arbeta med lösningar som skapar en bättre arbetsmiljö för människor

- En intressant produktportfölj som är framgångsrik på den nordiska och globala marknaden

- Intern produktutbildning och introduktion i rutiner, processer och system

- En konkurrenskraftig grundlön samt en prestationsbaserad bonus baserad på din framgång

- Tjänstebil, bärbar dator, mobiltelefon

- Friskvårdsbidrag



Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar QleanAir med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

TEKNISK SÄLJARE TILL STOROPACK

Läs mer Sep 14
Är du en resultatinriktad säljare med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning?
Då kan rollen som Teknisk Säljare till Storopack vara en spännande möjlighet för dig!
Storopack är en världsledande leverantör av innovativa och högkvalitativa förpackningslösningar och skyddande förpackningsmaterial och vi växer på den svenska marknaden. Låter det intressant?
Varmt välkommen med din ansökan!
Din vardag
I rollen som Teknisk Säljare kommer du att spela en central roll i att bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder och samarbetspartners. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda förpackningslösningar som överträffar deras förväntningar. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla befintliga kunder och genom proaktivt försäljningsarbete och starkt kundservicefokus etablerar du löpande nya samarbeten.
På Storopack analyserar vi våra kunders befintliga förpacknings- och produktionsprocesser och kombinerar rådgivning, teknisk expertis och innovation för att hitta de optimala lösningarna.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för hela relationen och samarbetet med dina kunder, du ansvarar för budgetering och säkerställer löpande att försäljnings- och intäktsmål uppnås. Du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenssituationen för att kunna agera proaktivt och fatta strategiska beslut. Uppgifterna är mycket varierande och stimulerande; du driver olika projekt, skräddarsyr affärer, utmanar och coachar för att hitta flexibla lösningar.
I rollen som Teknisk Säljare arbetar du i nära samarbete med och rapporterar till Försäljningschefen i Sverige.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor, vara nyfiken och tycka om att skapa långsiktiga affärsrelationer. Du har en stor social förmåga kring att bygga både interna och externa nätverk, för att på det viset bli framgångsrik i din roll.
En bra grund att stå på är en lämplig akademisk utbildning, ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet från en liknande roll med försäljning av tjänster eller lösningar inom förpackningsbranschen eller närliggande industri. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt innehar B-körkort.
Vi söker dig som är proaktiv och framåtlutad och som trivs i rollen som innebär att ständigt hitta nya lösningar på nya problem. Du är en person som sprider energi och glädje omkring dig och du har modet och förmågan att skapa insyn och visa att du verkligen bryr dig om att möta våra kunders behov på ett tydligt och pålitligt sätt. Utöver det så tycker du om att ta ansvar, har en egen stark drivkraft och ett tydligt resultatfokus. Du drivs av att kunna påverka och är duktig på att koordinera och kommunicera.
Vi tror att du motiveras av att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas i din professionella roll och som person.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Storopack med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Storopack
Storopack är specialiserade på skyddsförpackningar och tekniska formdelar och har etablerat oss som en pålitlig partner för företag över hela världen. Som globalt verksamt familjeföretag spelar tradition och innovation en viktig roll i allt vi gör. Vårt mål är att erbjuda våra kunder optimala skyddsförpackningslösningar och långsiktig support – en strävan som präglar vår dagliga verksamhet.
Packaging division arbetar med flexibla skyddsförpackningar med luftkuddar, fyllnadspapper, PU-skumförpackningssystem, förpackningschips samt deras integration i befintliga förpackningsprocesser. Storopack grundades 1874 som familjeägt företag och har varit verksamt under namnet Storopack Hans Reichenecker GmbH sedan 1959. Huvudkontoret ligger i tyska Metzingen.
Med certifierade produktionsanläggningar och kontor över hela världen har Storopack en decentraliserad struktur och är alltid nära kunden. Vi sysselsätter 2 490 anställda på 70 platser i 18 länder över hela världen och våra produkter distribueras i mer än 60 länder. Som globalt, familjeägt företag är vi medvetna om vårt ansvar gentemot samhället och näringslivet och vi vill inte bara påta oss det utan även aktivt vara med och utforma det.
Familjeägt företag med global verksamhet | Storopack

Ansök nu

Teknisk rådgivare - Matronic

Läs mer Jun 8
Om Matronic och resan framåt

- Matronic är ett privatägt ledande agenturföretag som verkat på svenska marknaden i 30 år. De erbjuder produkter i absolut världsklass, vilket är något som är högst uppskattat av kunderna

- De befinner sig i den tacksamma situationen att de inte hinner ta hand om sina befintliga kunder eller bearbeta befintliga leads, vilket innebär att de nu behöver utöka med ytterligare en Teknisk Rådgivare som kommer arbeta med främst befintliga kunder i Jönköping- & Linköpingsregionen.


Om rollen

- Som Teknisk Rådgivare kommer du nästintill enbart bearbeta befintliga kunder i södra Sverige
- Du kommer att ansvara för att hålla nära kontakt och supporta dem med att lösa deras problem både på plats och distans. Vidare kommer du att vara med och skapa nya projekt från första kontakt till verkställande av order
- Säljprojekten kan variera mellan 3-24 månader
- I rollen kommer du att spendera större delen av veckan (3-4 dagar) ute hos våra kunder och du förväntas också vara öppen för att övernatta 1-2 gånger i veckan.
Resterande tid spenderas på ditt regionala kontor, där du kommer att ha din egen kontorsplats


På Matronic erbjuds du

- En stor portion frihet under ansvar där du styr din egen vardag
- Möjligheten att jobba med starka och breda varumärken av hög kvalitet
- Varierande vardag med fysiska besök hos flertalet olika kunder i regionen


Vem är du?

- Du har en praktisk bakgrund från elektronikproduktion
- Din genuina nyfikenhet och vilja att lära dig nytt och hjälpa till är vad som driver försäljningen och etablerar dig som en rådgivare
- Lyhörd och positiv med ett naturligt sätt att anpassa sig vid möten med olika människor
- Kundorienterad med en vilja att skapa nya affärsmöjligheter
- Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
- Tekniskt intresserad i allmänhet och har erfarenhet inom elektronikproduktion
- Du är självgående med egen drivkraft och är van att arbeta strukturerat med ett ordnat arbetssätt


Önskemål

- Du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- B-körkort
- Grundläggande IT-kunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Lödcertifikat
- Du har gärna både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor
- Vidare har du erfarenhet och/eller kunskap om eftermontering och reparationsprocessen
- Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt.
- Andra språkkunskaper




Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Teknisk Säljare & Rådgivare - Matronic

Läs mer Jul 11
Om Matronic och resan framåt

- Matronic är ett privatägt ledande agenturföretag som verkat på svenska marknaden i 30 år. De erbjuder produkter i absolut världsklass, vilket är något som är högst uppskattat av kunderna

- De befinner sig i den tacksamma situationen att de inte hinner ta hand om sina befintliga kunder eller bearbeta befintliga leads, vilket innebär att de nu behöver utöka med ytterligare en Teknisk Rådgivare som kommer arbeta med främst befintliga kunder i Jönköping- & Linköpingsregionen.


Om rollen

- Som Teknisk Säljare/Rådgivare kommer du nästintill enbart bearbeta befintliga kunder i södra Sverige
- Du kommer att ansvara för att hålla nära kontakt och supporta dem med att lösa deras problem både på plats och distans. Vidare kommer du att vara med och skapa nya projekt från första kontakt till verkställande av order
- Kundprojekten kan variera mellan 3-24 månader
- I rollen kommer du att spendera större delen av veckan (3-4 dagar) ute hos våra kunder och du förväntas också vara öppen för att övernatta 1-2 gånger i veckan.
Resterande tid spenderas på ditt regionala kontor, där du kommer att ha din egen kontorsplats


På Matronic erbjuds du

- En stor portion frihet under ansvar där du styr din egen vardag
- Möjligheten att jobba med starka och breda varumärken av hög kvalitet
- Varierande vardag med fysiska besök hos flertalet olika kunder i regionen


Vem är du?

- Du har en praktisk bakgrund från elektronikproduktion
- Din genuina nyfikenhet och vilja att lära dig nytt och hjälpa till är vad som driver försäljningen och etablerar dig som en rådgivare
- Lyhörd och positiv med ett naturligt sätt att anpassa sig vid möten med olika människor
- Kundorienterad med en vilja att skapa nya affärsmöjligheter
- Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
- Tekniskt intresserad i allmänhet och har erfarenhet inom elektronikproduktion
- Du är självgående med egen drivkraft och är van att arbeta strukturerat med ett ordnat arbetssätt


Önskemål

- Du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- B-körkort
- Grundläggande IT-kunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Lödcertifikat
- Du har gärna både erfarenhet och kunskap inom förbrukningsmaterial, t.ex. lödpasta, ingjutning, lack- och tvättvätskor
- Vidare har du erfarenhet och/eller kunskap om eftermontering och reparationsprocessen
- Erfarenhet och reell kompetens från elektronikproduktion värderas högt
- Andra språkkunskaper




Vi ser fram emot att prata med dig!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB .

Kundtjänstmedarbetare till Bring Parcels

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 3
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bring Parcels. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Bring är Posten Norges varumärke och riktar sig mot företagskunder, och är en av Nordens ledande logistikaktörer. Brings värdeord är att ta ansvar, spela för laget och vilja mer, vilket styr sättet att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Bring Parcels är koncernens specialist för tjänster inom e-handel och paket till företag. Företaget har stora ambitioner på fortsatt tillväxt, digitalisering och kundnytta. Det är ett företag i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling.

Kontoret i Jönköping/Torsvik präglas utav en god gemenskap, högt i tak och att ha roligt på jobbet. Du blir en del av ett härligt gäng som uppskattar balansen mellan effektivt arbete och att hitta på saker efter jobbet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena som du hanterar avser frågor kring sändningar och leveranser för både företagskunder och privatpersoner. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom Bring Parcels där ni tillsammans hjälps åt att leverera den bästa kundservicen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har ett intresse för service-och administrativa uppgifter
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Det är meriterande med erfarenhet inom service.

För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Du motiveras av att leverera en god service och du har förmågan att vara effektiv i ditt arbete. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i datamiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera.

Övrig information:

Start: 6 november
Plats: Torsvik, Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, service, kund, administration, student, extrajobb, studier, studentjobb, timmar, transport, logistik, leverans, Bring Parcels, Jönköping, uppdrag

Ansök nu

Teknisk projektledare till Automationsgruppen 3Button Group

Planeringsingenjör, maskin
Läs mer Okt 2
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Front Automation.

Om företaget:

Front Automation, Fröjd Automation, IML Technologies och Front AGV ingår i den entreprenörsdrivna automationsgruppen 3Button Group. Bolagen drivs i nära samarbete med varandra med gemensam ledning. Tillsammans är de cirka 50 medarbetare.

De fyra bolagen har olika fokusområden där Front Automation fokuserar på robotautomation inom plock, pack och palletering. IML Technologies har sina kunder inom plastindustri och tillverkning av förpackningar och Fröjd Automation levererar kompletta automationslinjer till tillverkningsindustrin. Front AGV arbetar med och utvecklar automatiska truckar (AGV:er). Gemensam nämnare är användarvänlig automation med fokus på intelligent styrning.

Denna tjänst är till Front Automation i Jönköping. Här blir du en del av ett engagerat team där ni tillsammans driver företagets fortsatta tillväxt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk projektledare har du en nyckelroll med ett helhetsansvar för projekten som du driver. Detta innebär att du leder arbetet med att ta fram en teknisk lösning, du planerar och arbetsleder personal samt ansvarar för projektets ekonomi, inköp och uppföljning. Du driver några projekt parallellt och en typisk storlek på projekt är mellan 2 – 8 MSEK där du i huvudsak arbetar med svenska kunder. Som projektledare är du den samordnade funktionen för att teamet levererar planenligt, detta gör du genom att övervaka utvecklingen, koordinera aktiviteter och proaktivt hantera risker och möjligheter. Du arbetar även med riskanalyser och driver frågor mot kund gällande projektet. Du har även ett nära samarbete med såväl leverantörer som övriga funktioner på företaget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom teknik
• Erfarenhet av automation och maskinbyggnation
• Tekniskt intresse och kunnande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska

Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse och har självförtroende i kontakten med nya människor. Du har sinne för detaljer kombinerat med en helhetssyn där ansvar för personal, planering och ekonomi är viktiga delar. Du har förmågan och intresset att samarbeta med andra människor i ditt arbete och du drivs av att hantera kontakter med både kunder som leverantörer. Vi tror att du trivs att arbeta i ett klimat med högt tempo där du kan strukturera dina projekt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande junior IT-supporttekniker / On-site tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 20
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 14 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Vid en intervju med Bravura får reda på mer information om företaget.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att ansvara för att ge teknisk IT-support på plats, främst för PC, skannrar och skrivare. Ditt arbete kommer primärt vara i Jönköpingsregionen.

Din roll:
• Utför IT-support på plats vid tillverkningsanläggningar
• Konfigurera och underhålla fabriksutrustning, inklusive skannrar, skrivare och PC.
• Initiera, leda och lösa grundorsaksanalys för IT-relaterade problem inom tillverkningen
• Aktivt bidra till utvecklingen och förbättringen av IT-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Har du inte alla kompetenskrav nedan är du ändå fortsatt välkommen att söka då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Erfarenhet och kompetens inom klienthantering, Active Directory och Office 365
• Bekant med Windows Server-miljöer
• Kunskap om nätverkshantering, inklusive både kabel- och trådlösa nätverk
• Förmåga att arbeta effektivt i projekt, planera aktiviteter, hantera tid och uppgifter samt rapportera uppgiftsslutförande
• Grundläggande förståelse för hantering av lösningar med OT (kommunikation och diagnostik för enheter).
• Grundläggande kunskaper om kommunikation med maskiner, inklusive kommunikation med PLC-enheter och andra enheter
• B-körkort

För att passa i denna roll tror vi att du har en god känsla för service och är van vid att hantera stressande situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. Vidare motiveras du av att ge förstklassig service och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Vi ser även att du är nyfiken och har en vilja att både lära och utvecklas i din roll. Slutligen tar du stort ägandeskap för dina uppgifter, är noggrann och har förmågan att strukturera upp ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare / Sales Engineer till OEM Automatic

Utesäljare
Läs mer Sep 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos OEM Automatic.

Om företaget:

Som ledande aktör i norra Europa arbetar vi med försäljning av industriautomationskomponenter. Genom marknadsnärvaro, kunskap och service hittar vi de absolut bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. Vi är länken mellan tillverkare och kund och nu söker vi dig som älskar att vinna tillsammans – vår nästa tekniska säljare. Läs om hur kollegan Mattias beskriver sitt jobb här och följ med honom ut på ett kundcase här .





Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk säljare blir du en viktig del i teamet som arbetar med produkter för Computer vision. Teamet består av fyra säljare samt produktområdeschef, säljchef, produktansvariga och teknisk support. Ditt upptagningsområde blir söda Sverige, där du får ta över ett befintligt och välmående distrikt med en stor kundbas. Du innehar kundansvar och ditt försäljningsarbete kretsar kring att identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund genom projektförsäljning till befintliga och nya kunder.

Som teknisk säljare tar du en konsultativ roll i kontakten med kunden och har främst kontakt med R&D, konstruktionsavdelningar, forskare och projektledare hos kund. Du samarbetar med stora etablerade internationella företag, utvecklingsföretag och start-up företag och är på olika sätt delaktig i projekt ute hos kunderna. Det kan handla om produkter som kameror för datorstyrd analys, AI och datainlärning och 3D kameror med laserteknik. Tillsammans med produktexpert från teamet tar du fram rätt komponenter utifrån behovsanalys och driver projektet framåt med kunden. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter:

• Utveckla relationer med befintliga kunder och aktivt söka efter nya potentiella kunder
• Behovsanalys och projektledning för att ta fram rätt komponenter till kund
• Kontakt med leverantör, inköp och logistik

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av B2B försäljning i en liknande roll, alternativt att du kommit i kontakt med försäljning i form av projektledning, orderhantering eller produktansvar
• Intresse för tekniska lösningar
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
• Körkort B

För att trivas i rollen som teknisk säljare drivs du av en nyfikenhet att förstå kundens behov och motiveras av att på kreativa sätt ta fram olika tekniska lösningar. Du är uthållig, målfokuserad och räds inte för att ta kontakt med nya människor. Du är självgående, ansvarstagande, trygg i dig själv och trivs där du får arbeta med frihet under ansvar.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Tranås med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse, tjänstebil ingår

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande junior IT-supporttekniker / On-site tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 14 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Vid en intervju med Bravura får reda på mer information om företaget.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att ansvara för att ge teknisk IT-support på plats, främst för PC, skannrar och skrivare. Ditt arbete kommer primärt vara i Jönköpingsregionen.

Din roll:
• Utför IT-support på plats vid tillverkningsanläggningar
• Konfigurera och underhålla fabriksutrustning, inklusive skannrar, skrivare och PC.
• Initiera, leda och lösa grundorsaksanalys för IT-relaterade problem inom tillverkningen
• Aktivt bidra till utvecklingen och förbättringen av IT-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Har du inte alla kompetenskrav nedan är du ändå fortsatt välkommen att söka då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Erfarenhet och kompetens inom klienthantering, Active Directory och Office 365
• Bekant med Windows Server-miljöer
• Kunskap om nätverkshantering, inklusive både kabel- och trådlösa nätverk
• Förmåga att arbeta effektivt i projekt, planera aktiviteter, hantera tid och uppgifter samt rapportera uppgiftsslutförande
• Grundläggande förståelse för hantering av lösningar med OT (kommunikation och diagnostik för enheter).
• Grundläggande kunskaper om kommunikation med maskiner, inklusive kommunikation med PLC-enheter och andra enheter
• B-körkort

För att passa i denna roll tror vi att du har en god känsla för service och är van vid att hantera stressande situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. Vidare motiveras du av att ge förstklassig service och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Vi ser även att du är nyfiken och har en vilja att både lära och utvecklas i din roll. Slutligen tar du stort ägandeskap för dina uppgifter, är noggrann och har förmågan att strukturera upp ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu