Jönköping: Resande junior IT-supporttekniker / On-site tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Resande junior IT-supporttekniker / On-site tekniker i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 14 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Vid en intervju med Bravura får reda på mer information om företaget.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att ansvara för att ge teknisk IT-support på plats, främst för PC, skannrar och skrivare. Ditt arbete kommer primärt vara i Jönköpingsregionen.

Din roll:
• Utför IT-support på plats vid tillverkningsanläggningar
• Konfigurera och underhålla fabriksutrustning, inklusive skannrar, skrivare och PC.
• Initiera, leda och lösa grundorsaksanalys för IT-relaterade problem inom tillverkningen
• Aktivt bidra till utvecklingen och förbättringen av IT-support

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Har du inte alla kompetenskrav nedan är du ändå fortsatt välkommen att söka då stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Erfarenhet och kompetens inom klienthantering, Active Directory och Office 365
• Bekant med Windows Server-miljöer
• Kunskap om nätverkshantering, inklusive både kabel- och trådlösa nätverk
• Förmåga att arbeta effektivt i projekt, planera aktiviteter, hantera tid och uppgifter samt rapportera uppgiftsslutförande
• Grundläggande förståelse för hantering av lösningar med OT (kommunikation och diagnostik för enheter).
• Grundläggande kunskaper om kommunikation med maskiner, inklusive kommunikation med PLC-enheter och andra enheter
• B-körkort

För att passa i denna roll tror vi att du har en god känsla för service och är van vid att hantera stressande situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. Vidare motiveras du av att ge förstklassig service och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Vi ser även att du är nyfiken och har en vilja att både lära och utvecklas i din roll. Slutligen tar du stort ägandeskap för dina uppgifter, är noggrann och har förmågan att strukturera upp ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Technical Support/Product Specialist

Läs mer Aug 21
We are now looking for a new colleague as we are expanding our Technical Support team in Jönköping! Are you the one?

About the position

As Technical Support/Product Specialist you are responsible for helping our sales organisations and partners with questions about our different solutions, problems out in the field and installation issues. You assist our sales organisation and partners with software integration and products advice. Other examples of your tasks:

- Mechanical and software troubleshooting

- Help the product owner with e.g., certifications and testing of the product

- Participate in various projects

- Support the organization in collecting information for future product development, by providing input from the technical installation teams

- Internal education for our technical support team and external education for ITAB and partners

You will be part of a team consisting of five members, reporting to our Technical Support Center Manager. You will be placed at our office in Jönköping.

Who you are

We see that you have the following qualifications:

- Education on university level, or equivalent skills in engineering/IT

- 5 years work experience or equivalent competence in development and/or operations and support

- You are used to work in English, both speaking and in writing

- Linux knowledge is meritorious.

We are looking for a person who has a technical interest, are experienced in software architecture, and has an understanding for the whole technical process, both software and mechanical. You are a social and communicative person, as you will be involved with many contacts in this role. It is important that you can cooperate and build relations with people and with a clear communication build a high understanding of your own role and the customer’s concept.

We believe that you are able to trouble-shoot; you are passionate about problem solution. You like to work in a structured manner, and you organize and prioritize your work in an efficient way to meet deadlines. Together with your team you work in line with ITABs way of working: ACT - Think Ahead, Think Consumer, Think Together.

We offer

Do you enjoy working in an exciting environment with good opportunities to influence and develop the department? Are you challenged by working with advanced technology with exciting products in retail, that people around the world, come in contact with? Then this is the right place for you.

- We are a small team that work closely together to share and help each other to deliver highest of support to our sales organisation and partners.

Application and contact

Does this sound like something for you? Welcome to apply before 17th of September, 2023.

Please note that our applications are handled ongoing throughout the process and that we only accept applications via our website.

For more information about the position, please contact: Fredrik Engholm, Technical Support Center Manager, fredrik.engholm@itab.com or +46 (0)36 29 94 764



ITAB Shop Products is part of ITAB Group.

ITAB Group sells, designs, develops, manufactures and installs complete shop concepts for retail chain stores. With our expertise, long-term relations and innovative solutions ITAB is at the forefront as partner in the retail business.

ITAB offers career opportunities in an international workplace. We continuously act and strive together for a sustainable future - for business, people and environment. ITAB as a friendly place to work with good working conditions in an attractive, equal-opportunity, safe and healthy workplace.

Please find out more at www.itab.com

Ansök nu

IT-supportekniker 1:a linje

Läs mer Aug 14
Uppdraget avser arbete i 1:a linje vilket sker på plats hos Digitaliseringsavdelningens Servicedesk. Uppdraget utförs i samarbete med den gruppering som arbetar i Servicedesk. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning. Arbetet innebär att svara i telefon och avhjälpa fel eller ge användarstöd till kommunens anställda. 1:a linjearbete innefattar områden som till exempel:

- Hårdvara

- Mjukvara

- AD-konto

- Nätverk

Skallkrav (måste ha):

Erbjuden konsult ska ha erfarenhet (kunskaper och färdigheter erhållna genom något som man varit med om) och kännedom om (teoretiska kunskaper inom området) vissa områden för att klara uppdraget:

- Ha en utbildning med inriktning mot IT

- Ha minst 1 års arbetserfarenhet med inriktning mot IT (Erfarenhet i antal månader innebär antal arbetade månader inom rollen, d.v.s. inte nödvändigtvis i antal månader som konsult i aktuell roll)

- Ha kännedom om Microsoft 365

- Ha kännedom om Windows 10 och 11

- Ha kännedom inom Active Directory

- Ha kännedom inom nätverk

- Ha erfarenhet av felsökning inom IT-miljö

Ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, det innebär bland annat att konsulten ska:

- Kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder

- Kunna anpassa sig till kundens kunskapsnivå

- Besitta social förmåga

- Då stor del av arbetet innebär kommunikation med användare i kommunens verksamheter är det därför ett krav att konsulten talar och skriver svenska obehindrat.

- B-körkort

Meriterande krav:

- erfarenhet av 1:a linje support.

Ansök nu

R&D Technical Support Lead

Läs mer Okt 3
Nytt
R&D Teknisk Supportledare till Coloreel


Vi söker en passionerad R&D Teknisk Supportledare för att stärka teamet på Coloreel AB. Du kommer vara en viktig del av Coloreels R&D-mjukvaruavdelning och du kommer ansvara för att identifiera och lösa tekniska utmaningar relaterade till vår produktportfölj.
Om Coloreel:
Coloreel är ett svenskt företag som har tagit fram en unik produkt för direktfärgning av tråd. Företagets teknik består av mjukvara och avancerad mekanik i samspel. Tekniken gör att brodyrföretag kan färga en vit tråd till ett obegränsat antal färger i realtid. Coloreel förflyttar också textilbranschen mot en mer hållbar produktion med minskad vattenanvändning, samtidigt som produktiviteten förbättras med hjälp av digitalisering och ökad automation.
Tillsammans skapar vi framtidens lösningar!
Om tjänsten och dig:
Som R&D Teknisk Supportledare till Coloreel är det viktigt att du som person drivs av att ta ansvar för uppkomna problem inom både hårdvara och mjukvara samt finna åtgärder och lösningar på dessa. Du har vanan och kunskapen att kommunicera tekniskt komplexa detaljer till olika roller både internt och externt samt fördela arbete på ett smart och involverande sätt med ett stort hjärta.
Att ta sig an ledarskapet i kombination med det tekniska ser vi som en av de viktigaste delarna tillsammans med en stor portion av ordning och reda. Erfarenhetsmässigt tror och hoppas vi att du har flera års erfarenhet som ingenjör och/eller av teknisk produktutveckling där du arbetat med systemutveckling och / eller avancerad problemlösning som involverat både hårdvara och mjukvara.
Som person är du analytisk och resultatorienterad med god problemlösningsförmåga. Du som söker vill verkligen utvecklas i samma tempo som Coloreel och vår växande och snabbfotade organisation.
Dina kompetenser och erfarenhet:
Mer än 8 års arbetslivserfarenhet inom teknisk utredning av produkter med både mjukvaru- och hårdvaruimplementation.
Över 2 års erfarenhet av arbete med support eller testning av inbäddad mjukvara.
Över 2 års arbetslivserfarenhet av programmeringsspråk som C++ eller C#.
Erfarenhet av mjukvaru- och systemtestning.
Erfarenhet av elektroniska system och mekaniska komponenter.
Erfarenhet av agila utvecklingsmetoder och supportärendeshanteringssystem som Zendesk, ServiceNow, Jira eller Azure DevOps.
Strukturerad förmåga inom dokumentering.



Dina personliga färdigheter inkluderar:
Ett starkt intresse för att förstå tekniska lösningar.
Nyfikenhet och iver att hitta lösningar och grundorsaker till problem.
Förmåga att se helheten samtidigt som du kan bryta ner problem till detaljer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Proaktivitet i att identifiera och lösa problem.
Förmåga att hantera avancerade tekniska frågor på ett analytiskt sätt.
Strukturerat och metodiskt tillvägagångssätt i att fördela och följa upp uppgifter.
Ledarskap och förmåga att stödja andra teammedlemmar med teknisk vägledning.



Nyckelord:
Struktur, kreativitet, problemlösning, kommunikation, hjärta.
Var och när:
Tjänsten är placerad i Jönköping. Du rapporterar till Erik Bergbom som är Mjukvaruchef.


Viljan att ta nästa steg:
Om du vill vara en del av Coloreels dynamiska team och bidra i den spännande världen av teknik och innovation? Då är du rätt person att söka tjänsten!
Urval pågår löpande, så ta chansen och kom in med din ansökan inkl. CV snarast!


Alexander Odegran
Recruitment Agent & Partner
Mobile: +46 733 84 25 64
alexander@jobconnect.se | www.jobconnect.se

Ansök nu

IT-tekniker med tekniskt intresse sökes!

Läs mer Sep 28
Just nu söker vi dig som vill kombinera ditt tekniska intresse för teknik med din problemlösande förmåga. Som IT-tekniker hos vår kund kommer du att vara en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att ha det yttersta ansvaret över och supporta andra personer med tekniska frågor dagligen. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en intern IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult.
I rollen som IT-tekniker kommer du att utföra It-support på plats i fabrikerna där du konfigurerar fabriksutrustning där du i huvudsak kommer att arbeta med skannrar, skrivare och Pc-datorer. Du kommer att arbeta på plats hos företaget i Jönköping, men du kommer även att hantera tekniska problem på företagets fabrik i Lysekil, vilket innebär att resor till Lysekil är förekommande. I din roll kommer du även att initiera, driva och utföra felsökning och rotorsaksanalys av problem i tillverkningen, där du aktivt bidrar till att utveckla hela bolagets tillverkning och IT-stöd.

Vi söker dig som har

• Goda kunskaper inom programsystem såsom Active Directory och Office365
• Grundläggande kunskap om kommunikation med maskiner, PLC och andra enheter
• B-körkort
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift

För denna tjänst har du dessutom erfarenhet och kompetens inom klienthantering och support. Du har också erfarenhet av att arbeta med hårdvara och har tidigare hanterat nätverk- och nätverkskomponenter i form av både kablar och trådlöst. Du har en god kompetens av att underhålla datoranläggningar med grundläggande kunskaper i att hantera lösningar med OT(enhetskommunikation, diagnostik). Vidare är dina personliga egenskaper viktiga för hur väl du kommer lyckas och trivas i rollen, och därför är du självmotiverad och självstyrd med en god förmåga att planera aktiviteter, hantera din tid och ansvara över dina uppgifter. Du har dessutom en god förmåga att arbeta i ett projektteam och rapportera slutförandet av uppdrag. Du är en ansvarsfull, stresstålig och flexibel person med en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter.

Start: Oktober
Uppdragets varaktighet: 2024-12-31 med goda möjligheter till förlängning
Omfattning: Heltid
Stad: Jönköping
Kontakt: Josefine Kinnmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#IT-support #IT-tekniker #teknik #skannrar #skrivare #felsökning #rotorsaksanalys #activedirectory #office #plc

Ansök nu

IT-support med tekniskt intresse sökes!

Läs mer Sep 18
Just nu söker vi dig som vill kombinera ditt tekniska intresse för teknik med din problemlösande förmåga. Som IT-tekniker hos vår kund kommer du att vara en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att ha det yttersta ansvaret över och supporta andra personer med tekniska frågor dagligen. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en intern IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult.
I rollen som IT-tekniker kommer du att utföra It-support på plats i fabrikerna där du konfigurerar fabriksutrustning där du i huvudsak kommer att arbeta med skannrar, skrivare och Pc-datorer. Du kommer att arbeta på plats hos företaget i Jönköping, men du kommer även att hantera tekniska problem på företagets fabrik i Lysekil, vilket innebär att resor till Lysekil är förekommande. I din roll kommer du även att initiera, driva och utföra felsökning och rotorsaksanalys av problem i tillverkningen, där du aktivt bidrar till att utveckla hela bolagets tillverkning och IT-stöd.

Vi söker dig som har

• Goda kunskaper inom programsystem såsom Active Directory och Office365
• Grundläggande kunskap om kommunikation med maskiner, PLC och andra enheter
• B-körkort
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift

För denna tjänst har du dessutom erfarenhet och kompetens inom klienthantering och support. Du har också erfarenhet av att arbeta med hårdvara och har tidigare hanterat nätverk- och nätverkskomponenter i form av både kablar och trådlöst. Du har en god kompetens av att underhålla datoranläggningar med grundläggande kunskaper i att hantera lösningar med OT(enhetskommunikation, diagnostik). Vidare är dina personliga egenskaper viktiga för hur väl du kommer lyckas och trivas i rollen, och därför är du självmotiverad och självstyrd med en god förmåga att planera aktiviteter, hantera din tid och ansvara över dina uppgifter. Du har dessutom en god förmåga att arbeta i ett projektteam och rapportera slutförandet av uppdrag. Du är en ansvarsfull, stresstålig och flexibel person med en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter.

Start: Oktober
Uppdragets varaktighet: 2024-12-31 med goda möjligheter till förlängning
Omfattning: Heltid
Stad: Jönköping
Kontakt: Josefine Kinnmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#IT-support #IT-tekniker #teknik #skannrar #skrivare #felsökning #rotorsaksanalys #activedirectory #office #plc

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Bravura Sverige AB .

Kundtjänstmedarbetare till Bring Parcels

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 3
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 2 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bring Parcels. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Bring är Posten Norges varumärke och riktar sig mot företagskunder, och är en av Nordens ledande logistikaktörer. Brings värdeord är att ta ansvar, spela för laget och vilja mer, vilket styr sättet att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Bring Parcels är koncernens specialist för tjänster inom e-handel och paket till företag. Företaget har stora ambitioner på fortsatt tillväxt, digitalisering och kundnytta. Det är ett företag i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling.

Kontoret i Jönköping/Torsvik präglas utav en god gemenskap, högt i tak och att ha roligt på jobbet. Du blir en del av ett härligt gäng som uppskattar balansen mellan effektivt arbete och att hitta på saker efter jobbet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena som du hanterar avser frågor kring sändningar och leveranser för både företagskunder och privatpersoner. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom Bring Parcels där ni tillsammans hjälps åt att leverera den bästa kundservicen.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett mindre team och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. I rollen uppmuntras du bidra med dina idéer och förslag på förbättring i befintliga processer och system.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har ett intresse för service-och administrativa uppgifter
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Det är meriterande med erfarenhet inom service.

För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Du motiveras av att leverera en god service och du har förmågan att vara effektiv i ditt arbete. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i datamiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera.

Övrig information:

Start: 6 november
Plats: Torsvik, Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, service, kund, administration, student, extrajobb, studier, studentjobb, timmar, transport, logistik, leverans, Bring Parcels, Jönköping, uppdrag

Ansök nu

Teknisk projektledare till Automationsgruppen 3Button Group

Planeringsingenjör, maskin
Läs mer Okt 2
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Front Automation.

Om företaget:

Front Automation, Fröjd Automation, IML Technologies och Front AGV ingår i den entreprenörsdrivna automationsgruppen 3Button Group. Bolagen drivs i nära samarbete med varandra med gemensam ledning. Tillsammans är de cirka 50 medarbetare.

De fyra bolagen har olika fokusområden där Front Automation fokuserar på robotautomation inom plock, pack och palletering. IML Technologies har sina kunder inom plastindustri och tillverkning av förpackningar och Fröjd Automation levererar kompletta automationslinjer till tillverkningsindustrin. Front AGV arbetar med och utvecklar automatiska truckar (AGV:er). Gemensam nämnare är användarvänlig automation med fokus på intelligent styrning.

Denna tjänst är till Front Automation i Jönköping. Här blir du en del av ett engagerat team där ni tillsammans driver företagets fortsatta tillväxt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk projektledare har du en nyckelroll med ett helhetsansvar för projekten som du driver. Detta innebär att du leder arbetet med att ta fram en teknisk lösning, du planerar och arbetsleder personal samt ansvarar för projektets ekonomi, inköp och uppföljning. Du driver några projekt parallellt och en typisk storlek på projekt är mellan 2 – 8 MSEK där du i huvudsak arbetar med svenska kunder. Som projektledare är du den samordnade funktionen för att teamet levererar planenligt, detta gör du genom att övervaka utvecklingen, koordinera aktiviteter och proaktivt hantera risker och möjligheter. Du arbetar även med riskanalyser och driver frågor mot kund gällande projektet. Du har även ett nära samarbete med såväl leverantörer som övriga funktioner på företaget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom teknik
• Erfarenhet av automation och maskinbyggnation
• Tekniskt intresse och kunnande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska

Vi tror att du som söker har ett stort tekniskt intresse och har självförtroende i kontakten med nya människor. Du har sinne för detaljer kombinerat med en helhetssyn där ansvar för personal, planering och ekonomi är viktiga delar. Du har förmågan och intresset att samarbeta med andra människor i ditt arbete och du drivs av att hantera kontakter med både kunder som leverantörer. Vi tror att du trivs att arbeta i ett klimat med högt tempo där du kan strukturera dina projekt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare / Sales Engineer till OEM Automatic

Utesäljare
Läs mer Sep 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos OEM Automatic.

Om företaget:

Som ledande aktör i norra Europa arbetar vi med försäljning av industriautomationskomponenter. Genom marknadsnärvaro, kunskap och service hittar vi de absolut bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. Vi är länken mellan tillverkare och kund och nu söker vi dig som älskar att vinna tillsammans – vår nästa tekniska säljare. Läs om hur kollegan Mattias beskriver sitt jobb här och följ med honom ut på ett kundcase här .





Arbetsuppgifter:

I rollen som teknisk säljare blir du en viktig del i teamet som arbetar med produkter för Computer vision. Teamet består av fyra säljare samt produktområdeschef, säljchef, produktansvariga och teknisk support. Ditt upptagningsområde blir söda Sverige, där du får ta över ett befintligt och välmående distrikt med en stor kundbas. Du innehar kundansvar och ditt försäljningsarbete kretsar kring att identifiera affärsmöjligheter och skapa mervärde gentemot kund genom projektförsäljning till befintliga och nya kunder.

Som teknisk säljare tar du en konsultativ roll i kontakten med kunden och har främst kontakt med R&D, konstruktionsavdelningar, forskare och projektledare hos kund. Du samarbetar med stora etablerade internationella företag, utvecklingsföretag och start-up företag och är på olika sätt delaktig i projekt ute hos kunderna. Det kan handla om produkter som kameror för datorstyrd analys, AI och datainlärning och 3D kameror med laserteknik. Tillsammans med produktexpert från teamet tar du fram rätt komponenter utifrån behovsanalys och driver projektet framåt med kunden. Kortfattat innefattar dina arbetsuppgifter:

• Utveckla relationer med befintliga kunder och aktivt söka efter nya potentiella kunder
• Behovsanalys och projektledning för att ta fram rätt komponenter till kund
• Kontakt med leverantör, inköp och logistik

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av B2B försäljning i en liknande roll, alternativt att du kommit i kontakt med försäljning i form av projektledning, orderhantering eller produktansvar
• Intresse för tekniska lösningar
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
• Körkort B

För att trivas i rollen som teknisk säljare drivs du av en nyfikenhet att förstå kundens behov och motiveras av att på kreativa sätt ta fram olika tekniska lösningar. Du är uthållig, målfokuserad och räds inte för att ta kontakt med nya människor. Du är självgående, ansvarstagande, trygg i dig själv och trivs där du får arbeta med frihet under ansvar.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Tranås med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse, tjänstebil ingår

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Maskinsäljare till Ehn & Land

Utesäljare
Läs mer Sep 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ehn & Land

Om företaget:

Ehn & Land har i många år utrustat svensk verkstadsindustri med avancerade, högteknologiska verktygsmaskiner, verktyg och kringutrustning och är idag en ledande leverantör inom området. Företaget arbetar med de främsta tillverkarna som ligger i framkant när det gäller innovation och utveckling. Fokuset ligger på att kunna erbjuda kunderna mervärden som tillgänglighet, service, utbildning, support m.m. De är stolta över deras utbud och med deras medarbetare som besitter stor kunskap och hög servicenivå erbjuds deras kunder alltid ett trevligt bemötande.

Huvudkontoret är placerat i Jönköping och det är även där du som säljare utgår ifrån. I Jönköping hittar du även en lager-och serviceenhet i nya lokaler där både showroom och utbildningslokaler har etablerats. Hos Ehn & Land får du fördelarna så som frihet under ansvar, varierat arbete samt vara en del av en god gemenskap. Företagets kundbas växer och de söker nu en person som vill vara med och bidra till fortsatta tillväxtresan.

På företaget finns tre olika inriktningar, vilket är verktyg, maskin och eftermarknad. På Ehn & Land arbetar totalt 19 anställda. Du har samarbeten i vissa försäljningsprocesser med andra kollegor.

Arbetsuppgifter:

Som maskinsäljare på Ehn & Land är du engagerad i hela försäljningsprocessen. Du bygger och utvecklar starka relationer med befintliga och potentiella kunder. Du förstår kundernas behov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Till rollen hör även att presentera och visa upp utbudet av maskiner och tekniska lösningar för att övertyga kunderna om deras värde. Även att förhandla avtal och stänga affärer på ett professionellt sätt ingår. Väl när en maskin är såld är ditt uppdrag som säljare att följa upp med kunden för att säkerställa deras nöjdhet och lojalitet. Majoriteten av din tid spenderas ute hos kund och tjänsten innebär en hel del resande, främst i södra och mellersta Sverige. Till rollen hör även att besöka och delta i olika mässor samt besöka leverantörer och även hålla i serviceutbildningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God erfarenhet av produktionsteknik inom skärande bearbetning
• Några års erfarenhet av relationsskapande försäljning
• Tekniskt intresse och kunnande
• Flytande i svenska språket och bekväm med det engelska språket, både i tal och skrift
• B-körkort
• Meriterande med tyska språkkunskaper

För att lyckas i rollen som maskinsäljare har du ett stort tekniskt intresse samtidigt som du har en naturlig fallenhet för att bygga relationer till andra människor. Du är nyfiken för att förstå kundens behov, lyhörd och förtroendegivande. Du får energi av att föra dialoger och arbeta med nya människor och du tar gärna första steget i ett samtal. Att arbeta i en roll där du får stort utrymme att vara självgående och driva ditt arbete och affärer framåt är något som du trivs med. Vidare har du inga problem med att resa, utan snarare tycker om att vara närvarande ute hos kund. För att trivas i denna roll värderar du en god teamkänsla och vill tillsammans med företaget lyckas och nå nya framsteg.

Du som söker kan ha olika bakgrund som gör din kompetens intressant för en tjänst som denna. Du kan förslagsvis arbetat med försäljning inom maskin, automation, robotik. Men något som är den gemensamma faktorn mellan er är ert säljdriv och sociala kompetens.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Huvudkontoret ligger i Jönköping, möjlighet att utgå från Jönköping alternativt hemifrån. I och med att du har kunder främst i Mellersta och södra Sverige, ser vi dig bo inom en radie på 20 mil från Jönköping.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu