Jönköping: VD till Kärcher Municipal

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD till Kärcher Municipal i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en affärsfokuserad ledare med erfarenhet av sälj- och eftermarknad inom medelstora bolag? Gillar du att utveckla organisationer och affärer? Då kan rollen som VD för Kärcher Municipal vara rollen för dig!

Om Kärcher Municipal
2023 grundas Kärcher Municipal AB genom att slå man samman Mek Maskin med Kärcher ABs markvårdsmaskiner. Tillsammans satsar de nu vidare mot att bli Sveriges ledande partner för Markvårdsmaskiner!
Affärsidén är enkel – att erbjuda maskiner av hög kvalitet och ett heltäckande serviceerbjudande i världsklass. Kunderna finns främst inom offentlig verksamhet, kyrkor och pastorat, fastighetsunderhåll samt entreprenad.

Om tjänsten som VD för Kärcher Municipal
Efter förvärvet av AB Mek Maskin 2020 finns det stora möjligheter att bli den ledande bolaget inom markvård i Sverige. I rollen som VD för kommer du ha det övergripande ansvaret för bolagets affärer, PL, medarbetare och fortsatta utveckling! Det innebär att du kommer leda den dagliga affärsverksamheten mot korta och långsiktiga mål och både kunna agera hands-on i organisationen samtidigt som du arbetar mer strategiskt mot en längre horisont. Tillsammans med ditt team utveckla försäljnings- och eftermarknadsaffären och bygga organisationen för framtiden (eller framåt). I rollen har du 3 direktrapporterande medarbetare, 2 st Regionchefer (Jönköping och Vimmberby), samt Sales Partner Responsible (Västerås). 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda den dagliga affärsverksamheten på kort-och långsikt.
Utveckla och driva igenom affärsstrategier, aktiviteter och budget för att nå de kort- och långsiktiga målen för Kärcher Municipal AB. 
Leda, utveckla och delegera ansvar i organisationen.
Genom stor exponering, tillsammans med organisationens säljare, bidra i dialog med kunder, samarbets-och servicepartners samt deltaga på mässor med ambition att utveckla kundbasen inom försäljning och eftermarknad.
Säkerställa att Kärcher Municipal arbetar kostnadseffektivt i alla led.
Bidra till en ökad integration och likriktade arbetssätt över de olika orterna.
Om dig
För att ha rätt bakgrund till rollen så har du sannolik erfarenhet från en ledande position som VD/COO/Head of Operations eller Regionchef med PL-ansvar i ett maskin/industri-bolag. Sannolikt är du van att både driva den strategiska agendan, utveckla och implementera affärsplaner, leda, utveckla och motivera medarbetare samtidigt som du trivs med en fot kvar i det operativa dagliga arbetet.
För att trivas som VD för Kärcher Municipal ser vi att du har en förmåga av att kunna växla mellan ett mer strategiskt och analytiskt perspektiv till att kunna agera mer hands-on. Du har ett starkt affärsdriv och trivs med att kunna stötta försäljningsavdelningen i dialog och förhandling med kunder, service-och samarbetspartners. Du är en stark kommunikatör både muntligen och i skrift och har förmågan att själv, eller genom någon annan leda, motivera och utveckla en organisation som spänner sig över flera orter. 

Viktigt för tjänsten är: Du har sannolik erfarenhet av liknande ledande roller som VD, COO, Head of Operations eller som Regionchef över en större organisation och erfarenhet av PL-ansvar.
Du har bra koll på affärer med maskiner som har ett ”high ticket sales”.
Du har erfarenhet av att leda och utveckla en Försäljnings-och Serviceorganisation.
Du har erfarenhet av att utveckla och implementera strategier och affärsplaner.
Du har vana att leda och utveckla såväl affären som medarbetarna. 
God förståelse för administrativa och finansiella processer och flöden.
Erfarenhet att arbeta i Officepaketet (Excel) samt affärssystem.
Förhandlingserfarenhet.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Möjlighet att resa i tjänsten samt närvara på möten utanför normala affärstimmar.
Meriterande: Branscherfarenhet av maskiner inom Markvård.
Erfarenhet av affärssystemet Pyramid.
Googlesviten.
Vad erbjuder Kärcher Municipal dig
Du kommer in i en spännande period där mycket av grundarbetet efter sammanslagningen av bolagen är gjord och fokus nu ligger framåt!
Som VD har du stor frihet att driva din agenda för Kärcher Municipal AB samtidigt som du alltid har möjligheten att nyttja Kärcher koncernens muskler för stöd i allt ifrån utbildningar, HR, Finance och andra supportfunktioner. Det vill säga det bästa av ”det lilla bolagets snabba beslutsvägar med det stora bolagets muskler i ryggen!” Kulturen är familjär och jordnära men med tydliga och gemensamma mål att arbeta emot.

Övrigt
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Jönköping
Lön: Månadslön + Bonus.

Finner du tjänsten som VD för Kärcher Municipal som intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Verkställande direktör.

Dean and Managing Director at JIBS

Läs mer Jun 1
Jönköping International Business School (JIBS) is one of four schools within Jönköping University.

We offer an international and team-oriented workplace with competitive education programmes, across Bachelor, Master and Doctoral levels, as well as a thriving research environment and many opportunities for personal development. Our mission is to advance the theory and practice of business, with a specific focus on entrepreneurship, ownership and renewal. Our guiding principles are: international at heart, entrepreneurial in mind and responsible in action. In the latest Financial Times European Business School ranking, JIBS was ranked among the top 100, and we are ranked among the best in the world for the research conducted in its focus areas. The quality of our education, research and operations is verified by double international accreditations granted by EQUIS and AACSB. We operate as a limited company owned by the Jönköping University Foundation. At JIBS, there are 2000 students studying at Bachelor and Master levels, 50 PhD students, and 120 faculty and staff.


Welcome to a great academic leadership position at Jönköping International Business School, Jönköping University. Your mission is to lead the organization into the future and position Jönköping International Business School at the forefront both nationally and internationally. You are expected to build a sustainable research environment and make profound contributions to JIBS' strong standing and reputation, not only in the scientific and educational communities, but also in business and society.

You are responsible for the school's academic leadership and oversight, including all aspects of teaching, research, funding, and knowledge transfer. Another important task is the management of external stakeholders in an extensive network of partners and funding stakeholders. Furthermore, you will have overall responsibility for the administrative supervision, the recruitment of faculty and the school’s work environment.

The Dean and MD is responsible for the school’s operations, finances and results and reports to the Jönköping University President. As a member of Jönköping University Executive Team, you will contribute to the management and development of Jönköping University as a whole.

 

Requirements
To succeed in this role, you must be a full professor with an international profile in a relevant field for JIBS. You also need solid management experience as a head of department within an academic institution or other similar position, with full responsibility for operations, resources, and employees. You have experience in attracting and managing fruitful collaborations within both business and academic communities.

Your leadership is characterized by the ability to listen, communicate, and make decisions with integrity and assertiveness. You also have the experience of leading a management team and leaders, leading change, and being a present leader with interest in people.

 

More about Jönköping University

Jönköping University has 12,000 students, of which 1,850 are international students, 850 faculty and staff and collaborates with 350 international partner universities and 800 host companies.

For more information, visit http://www.ju.se

 

Will this be your next challenge?
Find out more and submit your application (cover letter and CV) on our website, http://www.asb-executive.se, no later than 31 August, 2023. If you have any questions, please contact our consultant Jan Schröder, +46 706 181161, jan.schroder@asb-executive.se.

Ansök nu

VD - Science Park Jönköping AB

Läs mer Maj 17
Till rollen som VD söker vi nu en passionerad och modig ledare som brinner för att med innovation som verktyg skapa en positiv förändring inom näringsliv och samhälle.

 

 

Om tjänsten

På Science Park är de övertygade om att lösningen på våra nutida och framtida samhällsutmaningar finns i människans innovationskraft – och att innovativa tillväxtföretag spelar en avgörande roll i att framtidssäkra regionens näringsliv. Nu söker vi en VD som vill driva och ta nästa steg i deras arbete med att utveckla regionens innovationskraft.

 

Du kommer lägga stor vikt vid att driva och följa upp strategi- och verksamhetsplansarbete med stort fokus på genomförandekraft. Vidare är ett stort fokus att leda innovationsarbetet i länet, genom värdeskapande samarbeten med länets alla kommuner, Jönköping University, Region Jönköpings län, övriga aktörer inom innovationsstödssystemet samt övriga partners och intressenter. Du ansvarar för verksamhetens övergripande affär och erbjudande där du skapar riktning och optimala förutsättningar för måluppfyllelse. Organisationen består av 27 medarbetare, varav 12 direktrapporterande, som du förväntas fortsätta utveckla enligt ett inkluderande förhållningssätt och den interna kulturen som är tydligt präglad av kärnvärdena våga, göra och dela. Vidare förväntas du vara aktiv i dotter- och intressebolagen; Speed Capital, Spectria Invest & Tillväxtstiftelsen.

 

 

Om dig

Du har ledarerfarenhet från värderingsstyrd organisation samt erfarenhet av affärsutveckling.  Du har ett genuint intresse och stor vilja att bidra till samhällsnytta och utveckla regionens näringsliv. Vi ser gärna att du har en lokal förankring och nätverk inom regionen. Det är även meriterande med erfarenhet av innovationsarbete, gärna med fokus på hållbarhet och/eller digital transformation.

 

Som person är du inspirerande med förmåga att stärka både medarbetare och chefer att utvecklas, både som individer och i sina yrkesroller. Du är analytisk med god förmåga att strukturera, prioritera och fokusera verksamheten på strategisk, taktisk och operativ nivå.  Du är affärsmässig och brinner för utveckling, du tänker utanför boxen och letar ständigt efter nya sätt att förbättra och utveckla. Genom att samarbeta och interagera med många olika samarbetspartners i länet och på Sverigenivå så skapar du starka relationer och bygger nya nätverk.

 

 

Science Park Jönköping AB tar ordet!

Science Park präglas av nytänkande, engagemang och hållbarhet och erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats där vi värnar om vår värdegrund. Om du brinner för entreprenörskap och innovation som möjliggörare för att lösa samhällsutmaningar, är det här den perfekta möjligheten för dig. Vi erbjuder dig ett starkt engagemang och stöd från alla medarbetare, ständiga möjligheter till utveckling och en fantastisk arbetsplats på nya Science Park Towers, en av Jönköpings mest inspirerande mötesplatser.

 

Vi ser fram emot att möta dig och att tillsammans skapa en ljus och hållbar framtid för vår Science Park och regionen!

 

Science Park Jönköpings län är en verksamhet där människor, företag och organisationer utvecklar ny kunskap och hållbara innovationer. Vårt uppdrag är att lösa samhällsutmaningar genom att arbeta med innovationer, nya idéer och entreprenörskap hos både individer och etablerade företag. Vår miljö bidrar till att människors kunskap, idéer och kreativitet kommer samhället till nytta. Science Parks huvudintressenter är Jönköpings kommun, Jönköpings University och Region Jönköpings län, samt övriga 12 kommuner. Verksamheten har 27 anställda och omsätter knappt 30 MSEK.

 

Bra att veta

Placeringsort är Jönköping och du rapporterar till styrelseordförande Richard Thorell. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Verkställande Direktör

Läs mer Jun 1
Svenska Tanso AB startade år 1981 och är i dag marknadsledande leverantör i Norden och Baltikum av produkter i grafit, och tekniskt kol för bl a elektriska, metallurgiska, kemiska och mekaniska applikationer. Bolaget har genom åren utvecklats till en stark leverantör av högsta kvalitet avseende grafit och för leverans av produkter av högsta klass. Med en väl utvecklad kompetens inom bolaget tillgodoser vi kundens förfrågningar oavsett om det gäller bearbetning av grafit enligt specifik ritning eller att utveckla en ny produkt. Maskinparken är anpassad för grafitbearbetning och tillhör de allra främsta i branschen. Bolaget är beläget i Jönköping och omsätter 195MSEK och har 61 medarbetare varav ett tiotal inhyrda extrapersonal.
Läs mer på www.tanso.se.
Svenska Tanso AB söker nu en
VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR
Som VD för Svenska Tanso AB har du det övergripande, strategiska och taktiska ansvaret att leda och utveckla bolagets roll som en ledande leverantör av produkter och tjänster inom de definierade geografiska marknaderna, Norden och Baltikum. Du har i detta uppdrag huvudansvaret att genomföra fastställd affärsplan, att ta initiativ och driva utveckling av företaget och att säkerställa bolagets förmåga och kompetens för att uppnå konkurrenskraft och långsiktiga resultat.
Kommersiellt drivs bolaget genom våra fyra affärsområden EDM, Fiber, NON-EDM och Vakuumugnar som är inriktade på olika tjänster inom trading, tillverkning/produktframtagning och service. Bolaget har utvecklat arbetsformer i starkt partnerskap med sina kunder och leverantörer och du kommer att verka i nära samverkan med dina affärsområdeschefer för att ge stöd och coachning i olika avseenden.
Uppdraget för blivande VD är att stärka och vidareutveckla Svenska Tanso enligt fastställd vision och affärsplan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter ligger inom följande områden:
Genomförande av fastställd affärsplan
Säkerställa och stärka bolagets marknadsposition utifrån potential inom respektive affärsområde
Säkerställa bolagets leveransförmåga med avseende på organisation med tydliga ansvar och befogenheter enligt tydliga rollbeskrivningar med stöd av väl utvecklad arbetsmiljö
Säkerställa arbetsformerna för ansvariga chefer och tillsammans med dem” visa vägen” och stärka företagets värdegrund i det dagliga arbetet
Stärka och utveckla bolagets kultur och värdegrund
Ledning och uppföljning
Planerar och leda möten
Månatlig rapportering och uppföljning

Sammantaget skall ny VD säkerställa bolagets strukturer och processer inom hela verksamheten och ihärdigt driva värdegrunden som vardagligt arbetssätt för att främja samarbetet. Kulturarbetet år prioriterat för att stärka en kultur där man trivs och utvecklas, samt arbetar med ständig utveckling och förbättring som en viktig del i leveransprocessen. VD rapporterar till ordförande och leder arbetet tillsammans med sin ledningsgrupp som består av affärsområdescheferna, ekonomichef, HR/fastighet/investerings-chef och produktionschef.
Den vi söker
För uppdraget söker vi dig med erfarenhet som innefattar verkstadsindustriell produktion, tillverkning, produktutveckling och teknisk försäljning i mindre eller medelstort bolag. Du har förmodligen erfarenhet från ledande roll som produktionschef, platschef eller som VD med fullt P&L-ansvar. Som VD i vårt bolag krävs att du trivs i en roll som kräver närvaro i det dagliga operativa arbetet såväl som med strategisk och visionär styrning. Du är helst utbildad civilingenjör gärna med kombination inom teknik och ekonomi. Till det har du kompetens inom moderna processer och metodik för produktion och produktframtagning som medför hög prestationsförmåga avseende effektivitet och leveransprecision, som t ex Lean och ständiga förbättringar. Du trivs naturligt i en ledande roll, kommunicerar och involverar medarbetare och organisationen samt vågar utmana och driva på utveckling och förbättring samtidigt som du är resultatinriktad, beslutsam och affärsmässig.
För rätt person erbjuder Svenska Tanso AB möjligheten att bli en del i och kunna påverka bolagets utveckling med kollegor och god gemenskap. Du förväntas ta det operativa ansvaret för bolaget som VD i samarbete med bolagets styrelse/advisory board.
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsulter Anne Palmgren tfn 0707-12 72 22. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast dock senast den 2023-06-30. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkställande direktör / VD till nytt dotterbolag

Läs mer Mar 15
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt i det nya bolaget.

Om företaget:

Vi söker en VD för ett nytt dotterbolag till koncernen Ådhällen AB. Ådhällen AB driver konsulterande byrå inom värme-, ventilation och sanitetsteknik genom det operativa bolaget Västerviks VVS-Råd AB.

Ådhällen AB expanderar med ett nytt dotterbolag som kommer att erbjuda teknisk expertis och projektledning inom el-konsultation. Vi söker därför dig som kommer att etablera, bygga upp och utveckla bolaget i rollen som verkställande direktör.

Arbetsuppgifter:

Som verkställande direktör ansvarar du för att bygga upp den nya organisationen inom el-konsultation där ditt fokus ligger i att utveckla verksamheten och driva företagets expansion. Detta gör du genom att självständigt konkretisera strategin i bolaget efter styrelsens vision. Du kommer att utarbeta en affärsplan och jobba utefter denna. I rollen innehar du även budget-och rapporteringsansvar till styrelsen och även personalansvar. Du kommer också att arbeta med strategiska frågor i förbättrings-och effektiviseringssyfte.

Under din första tid kommer fokus ligga på att vara operativ i rollen som konsult och arbeta i projektform mot kund. Du kommer också att ansvara för att bygga upp ditt team av konsulter. Då du är med i en spännande tillväxtresa, blir en viktig del i din roll att skapa nätverk och utveckla långsiktiga relationer med kunderna med fokus att vidga bolagets kundbas, tjänsteutbud och därmed lyfta bolaget till nästa nivå.

Kundkretsen för det nya bolaget finns i första hand i norra Småland och Östergötland, men du behöver nödvändigtvis inte utgå ifrån orten.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Kunskap och erfarenhet inom el, då du kommer att driva område inom el-konsultation
• Det är med fördel om du har branschvana och har en projektledarbakgrund
• Förståelse av att jobba i ett mindre företag
• Det är meriterande om du har en akademisk examen
• Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som konsult
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

I rollen som VD har du ett stort driv och intresse för att bygga en organisation. Du har förmågan att fatta beslut och driva igenom dem och du uppskattar att vara en del av en mindre organisation. Som person är du kreativ och har en förmåga att se saker ur nya perspektiv samt har en hög genomförandekraft. Ditt fokus ligger på uppbyggnad och expansion med ett tydligt affärsfokus, därav har du förmågan att vara tydlig, öppen och transparent. Du har förmågan att prioritera, bryta ned mål och kommunicera och förankra målsättningarna hos de berörda så att företaget rör sig framåt. För att lyckas med det är du självgående med ett starkt driv, hög ambitionsnivå och initiativförmåga.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Småland eller Östergötland
Lön: Enligt överenskommelse. För rätt person finns möjlighet till delägarskap i det nya bolaget.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Needo Recruitment West AB .

Analytisk Varuflödesadministratör till Dagab!

Transportsamordnare
Läs mer Mar 24
Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig!

Om Dagab
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor bland annat Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart.

Dagabs verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport till hur de agerar mot varandra. På så sätt ger de sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor. Välkommen du med!

Om tjänsten som Varuflödesadministratör
Som ny Varuflödesadministratör hos Dagab kommer du in i en spännande och lärorik fas inom organisationen med ett nytt toppmodernt logistikcenter i bruk och en rullande satsning för att utveckla och optimera deras befintliga varuflödesprocesser. Du kommer att bli en del av avdelningen Varuflödesstyrning där du och ditt team ansvarar för att operativt administrera exempelvis kampanjer, prislistor, ekonomiska transaktioner och reklamationer. Du kommer även analysera, följa upp och ta action på masterdata som kan effektivisera och höja kvalitén på dessa processer. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med andra funktioner inom Dagab samt agera som länk mellan utflöde och varuflödesutveckling. Kortfattat är tjänsten som Varuflödesadministratör en spännande roll där du lär känna stora delar av organisationen, driver dialog med kedjorna och får bidra med kompetens som värdesätts högt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att: Säkerställa att kampanjpriser, prislistor och ekonomiska överenskommelser mellan kedja, Dagab och leverantör blir rätt utförda.
Utföra kvalitativ reklamationsuppföljning på dag- och månadsnivå där du säkerställer att regelverk och processefterlevnad följs.
Ärendehantering från butik och kedjor i en mängd olika frågor som rör ekonomiska transaktioner, avtal och kvalitativa uppföljningar.
Du kommer också arbeta med att:  Effektivisera och förenkla administrativa processer genom att ta fram makron, automatiseringslösningar eller förslag på utveckling.
Ta fram rapporter, underlag och sammanställningar löpande och vid varje månadsbryt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik och som har ett genuint intresse för logistik, data och service. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du besitter god datorvana. Du är en fena på samtliga program i Officepaketet, framför allt Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i BI-verktyg är detta meriterande. Du trivs bra med att arbeta i ett varierat tempo och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande och har en fallenhet för att skapa god struktur. Eftersom du kommer att samarbeta med flera funktioner inom Dagab värdesätter vi också din kommunikativa egenskap och vilja att arbeta som ett lag. Din analytiska förmåga visar sig genom att du kan hantera stora mängder information och gärna bidrar med ideér och nytänk.

Dagabs erbjudande
Hos Dagab finns trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. Deras medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. De uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla deras tjänster. Genom att erbjuda en arbetsplats som speglar det samhälle vi lever i vill de skapa ett öppet klimat där alla deras medarbetare har möjlighet att utvecklas. Att de växer och utvecklas tillsammans gör att de kan leda vägen och utmana en hel bransch. Välkommen till en familj av möjligheter! 

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Placering: Jönköping.
Omfattning: Heltid. 
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Teknisk Projektledare till Mared SustainTech!

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.
Läs mer Feb 13
Vill du bidra till en hållbar omställning inom industrin? Värdesätter du en familjär stämning på arbetsplatsen? Vill du ansvara för Mareds största projekt? Då är rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech något för dig!

Om Mared Group:
”Mared Group är en familjeägd koncern med bas i Huskvarna men har även verksamhet i Tidaholm. Resan startade på 60-talet och idag är vi fem bolag med verksamhet inom bland annat träbearbetning, återvinning/bioenergi och automation. 

Mared SustainTech levererar nyckelfärdiga lösningar inom energieffektivisering och återvinning till bland annat sågverk, massabruk, kraft- och värmeanläggningar, pelletsproduktion och återvinningsbolag. Vi är med hela vägen från idé via projektledning, uppbyggnad, driftsättning till lönsam anläggning.
Vi har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren och vi fyller nu på vår organisation med ytterligare kompetens för att fortsätta resan framåt!” 

Om rollen som Resande Projektledare:
I rollen som Resande Projektledare kommer du initialt ansvara för Mareds största projekt som rör en komplett anläggning för biproduktshantering till Södra Skogsägarna i Värö. Du kommer ansvara för tidsplan, säkerställa att budget och resultatmål uppnås samt för resursplanering av projektet.

På sikt kommer du bli tilldelad projekt när ordern är skapad och ansvara för det till projektets avslut. Under projektets gång hanterar du dialog med kollegor, kund, underleverantörer och andra intressenter för att driva projektet framåt. På sikt kommer du hantera flera projekt parallellt, framför allt i Sverige men övriga Norden och Europa kan förekomma. Då Mared SustainTech sätter upp anläggningar och produktion hos kund krävs det att du är på plats på site för att koordinera och följa upp driftsättning och montage. Du tillhör projektorganisationen tillsammans med ett par andra projektledare och rapporterar till Projektchefen. Internt har du ett tätt samarbete med sälj och stödfunktioner i Mared BizServices såsom ekonomi och order. Projektdokumentationen och administrationen görs i MS Projects och Microsoft Teams. 

Om dig:
För att lyckas i rollen som Resande Projektledare har du sannolikt drivit projekt inom industrin tidigare. Alternativt har du varit t.ex. Montageledare och på så sätt ansvarat för att driva montaget framåt. Du kan också ha varit verksam inom byggbranschen och på så sätt drivit projekt. Du har en djup teknisk förståelse för mekanik, hydraulik, flöden och optimeringar antingen från studier eller arbetslivserfarenhet.

Vidare ser vi att du är kommunikativ för att hantera dialogen med intressenterna i projekten, initiativtagande för att driva projekten framåt samt strukturerad för att säkerställa att tidsplan, budget och ekonomiska kraven uppfylls. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva projekten framåt.
Ansvara för tidsplan, budget och resurser i projekten.
Ansvara för dialog med kund, underleverantörer och andra intressenter så som montageledare och tekniker.
Besöka site för att säkerställa kvalitet och fånga upp avvikelser.  

Viktigt för rollen: Erfarenhet av att driva projekt inom industrin alternativt varit involverad i projekt och starkt pådrivande i en roll som tex Montageledare.
Djup teknisk kunskap.
Att du är initiativtagande och kommunikativ och strukturerad.
B-Körkort samt Svenska och Engelska i tal och skrift.
Varför Mared SustainTech?
Mared SustainTech har större orderingång än någonsin och som grupp har Mared Group en femårsplan att dubblera omsättningen. Nu förstärker de organisationen med en Projektledare för att ta sig an initialt befintliga projekt och på sikt projekt som ligger i uppstartsfas. 

Vill du arbeta med hållbarhetsrelaterade frågor i en innovativ bransch tillsammans med andra som vill göra skillnad för vår miljö ska du söka till Mared SustainTech! 

Praktiska detaljer:
Placering: Huskvarna med omnejd. Möjlighet att vara på kontoret ca två dagar i veckan och resa till site med ca 50-60 övernattningar per år.
Omfattning: Heltid.
Start: Enligt överenskommelse.
Lön: Fast, enligt överenskommelse.

Låter rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Serviceinriktad Fälttekniker till Cargotec!

Truckreparatör
Läs mer Jan 25
Vill du bli en del av ett marknadsledande bolag? Trivs du med varierande arbetsdagar? Har du erfarenhet av eller utbildning inom mekanik? Då kan tjänsten som Fälttekniker till Cargotec vara något för dig!

Om Cargotec:
Cargotec har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. De är branschledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering där var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Cargotec-lösning. Cargotec och dess dotterbolag sysselsätter cirka 12 500 personer världen över.

I rollen som Servicetekniker/Mekaniker:
I rollen som Fälttekniker på Cargotec kommer du arbeta med service och underhåll av större truckar och tyngre fordon inom materialhantering för Cargotecs kunders räkning. Arbetet kommer utföras ute hos kund på plats där maskinen används. I regionen som du kommer tillhöra har de under de senaste åren ökat försäljningen av eldrivna truckar och därför kommer service och underhåll utföras både på eldrivna och dieseldrivna maskiner. I rollen ingår både planerad service och underhåll samt mer akuta ärenden. Du är hemgaragerad med din Servicebuss och har område över hela Småland öster om E4:an som ditt ansvar.

Du planerar tillsammans med ditt team din arbetsdag utifrån kundernas behov och efterfrågan, då det handlar om både akut och planerat underhåll kan din dagsplanering komma att rubbas. Arbetet innebär främst självständigt arbete men på större uppdrag samarbetar du med en kollega. Då Cargotec just inom det området du kommer vara verksam ökat sin försäljning av eldrivna truckar är det bra om man har kunskap inom det, alternativt ett starkt intresse och vilja att lära sig.
När du börjar erbjuds du en anpassad introduktion där du kommer gå bredvid befintliga tekniker samt få möjlighet att gå för rollen nödvändiga utbildningar.

Några av de återkommande arbetsuppgifterna kommer vara
Planerat och akut underhåll av truckar och andra maskiner inom materialhantering som drivs av både el och diesel.
Frihet under ansvar där du planerar din egen arbetsdag tillsammans med kunderna och ditt team.
Självständigt arbete såväl som teamwork!
Om dig:
Som person är du serviceminded men också noggrann i rapportering och dokumentation samtidigt som du är självständig i din roll. Du trivs också i samarbetet med andra samt har en god social kompetens och trivs i dialogen med kund och kollegor. Dagen eller veckan som du planerat kan ändras på grund av något akut dyker upp och det är därför även viktigt att du är flexibel. 

Arbetslivserfarenhet: 
För att lyckas i rollen som Fälttekniker bör du ha god mekanisk kunskap som du fått antingen från att arbeta med liknande tjänster eller från utbildning. Då du kommer arbeta väldigt kundnära ses serviceinriktade roller som meriterande. Det är också meriterande om du arbetat med eldrivna maskiner/fordon tidigare, alternativt om du har ett starkt intresse och en vilja att lära dig.

För att lyckas i rollen bör du ha: God mekanisk kunskap från erfarenhet av liknande roll eller från utbildning.
B-körkort.
Svenska och engelska.
Det är en bonus om du även har: Erfarenhet av kundnära roller.
Erfarenhet av eldrivna maskiner/fordon.
Erfarenhet av att arbeta med service och underhåll av truckar.
Truckkort.

Vad erbjuder Kalmar Service dig
I rollen erbjuds du en varierande vardag hos en av branschens verkliga tungviktare. Med det kommer trygghet, goda personliga villkor och lön samt goda utvecklingsmöjligheter där de gärna satsar på att utveckla sin personal.

Övrigt
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Rekrytering  
Plats: Jönköping med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Fälttekniker hos Cargotec intressant? KUL! Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Teknisk Projektledare till Mared SustainTech!

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.
Läs mer Jan 9
Vill du bidra till en hållbar omställning inom industrin? Värdesätter du en familjär stämning på arbetsplatsen? Vill du ansvara för Mareds största projekt? Då är rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech något för dig!

Om Mared Group:
”Mared Group är en familjeägd koncern med bas i Huskvarna men har även verksamhet i Tidaholm. Resan startade på 60-talet och idag är vi fem bolag med verksamhet inom bland annat träbearbetning, återvinning/bioenergi och automation. 

Mared SustainTech levererar nyckelfärdiga lösningar inom energieffektivisering och återvinning till bland annat sågverk, massabruk, kraft- och värmeanläggningar, pelletsproduktion och återvinningsbolag. Vi är med hela vägen från idé via projektledning, uppbyggnad, driftsättning till lönsam anläggning.
Vi har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren och vi fyller nu på vår organisation med ytterligare kompetens för att fortsätta resan framåt!” 

Om rollen som Resande Projektledare:
I rollen som Resande Projektledare kommer du initialt ansvara för Mareds största projekt som rör en komplett anläggning för biproduktshantering till Södra Skogsägarna i Värö. Du kommer ansvara för tidsplan, säkerställa att budget och resultatmål uppnås samt för resursplanering av projektet.

På sikt kommer du bli tilldelad projekt när ordern är skapad och ansvara för det till projektets avslut. Under projektets gång hanterar du dialog med kollegor, kund, underleverantörer och andra intressenter för att driva projektet framåt. På sikt kommer du hantera flera projekt parallellt, framför allt i Sverige men övriga Norden och Europa kan förekomma. Då Mared SustainTech sätter upp anläggningar och produktion hos kund krävs det att du är på plats på site för att koordinera och följa upp driftsättning och montage. Du tillhör projektorganisationen tillsammans med ett par andra projektledare och rapporterar till Projektchefen. Internt har du ett tätt samarbete med sälj och stödfunktioner i Mared BizServices såsom ekonomi och order. Projektdokumentationen och administrationen görs i MS Projects och Microsoft Teams. 

Om dig:
För att lyckas i rollen som Resande Projektledare har du sannolikt drivit projekt inom industrin tidigare. Alternativt har du varit t.ex. Montageledare och på så sätt ansvarat för att driva montaget framåt. Du kan också ha varit verksam inom byggbranschen och på så sätt drivit projekt. Du har en djup teknisk förståelse för mekanik, hydraulik, flöden och optimeringar antingen från studier eller arbetslivserfarenhet.

Vidare ser vi att du är kommunikativ för att hantera dialogen med intressenterna i projekten, initiativtagande för att driva projekten framåt samt strukturerad för att säkerställa att tidsplan, budget och ekonomiska kraven uppfylls. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva projekten framåt.
Ansvara för tidsplan, budget och resurser i projekten.
Ansvara för dialog med kund, underleverantörer och andra intressenter så som montageledare och tekniker.
Besöka site för att säkerställa kvalitet och fånga upp avvikelser.  

Viktigt för rollen: Erfarenhet av att driva projekt inom industrin alternativt varit involverad i projekt och starkt pådrivande i en roll som tex Montageledare.
Djup teknisk kunskap.
Att du är initiativtagande och kommunikativ och strukturerad.
B-Körkort samt Svenska och Engelska i tal och skrift.
Varför Mared SustainTech?
Mared SustainTech har större orderingång än någonsin och som grupp har Mared Group en femårsplan att dubblera omsättningen. Nu förstärker de organisationen med en Projektledare för att ta sig an initialt befintliga projekt och på sikt projekt som ligger i uppstartsfas. 

Vill du arbeta med hållbarhetsrelaterade frågor i en innovativ bransch tillsammans med andra som vill göra skillnad för vår miljö ska du söka till Mared SustainTech! 

Praktiska detaljer:
Placering: Huskvarna med omnejd. Möjlighet att vara på kontoret ca två dagar i veckan och resa till site med ca 50-60 övernattningar per år.
Omfattning: Heltid.
Start: Enligt överenskommelse.
Lön: Fast, enligt överenskommelse.

Låter rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Servicetekniker till Mek & Maskin i Jönköping!

Maskinmekaniker, industri/varvsindustri
Läs mer Nov 18
Är du en person som motiveras av en omväxlande arbetsdag där du både spenderar tid ute hos kund samt i en välutrustad verkstad? Är du en problemlösare som är nyfiken på att lära dig nya saker? Vill du vara med att bygga ett team tillsammans med engagerade kollegor? Då kan rollen som Servicetekniker hos Mek Maskin vara nästa steg i din karriär!

Om Mek Maskin
AB Mek Maskin har drygt 35 års erfarenhet av Markvårdsmaskiner och är idag en totalleverantör inom maskiner, tillbehör, reservdelar och service där de är välkända och omtyckta av marknaden och sina kunder. Fokuset ligger på maskiner och service av högsta kvalité! Deras kunder befinner sig främst inom offentlig verksamhet men har också kunder inom företagare och privatpersoner.
AB Mek Maskin Markvårdsmaskiner AB med huvudkontor i Vimmerby, samt en fullserviceanläggning i Jönköping. Tillsammans är de ca 17 anställda och omsätter 45 miljoner kronor årligen. AB Mek Maskin Markvårdsmaskiner, Vimmerby och Jönköping, är en del av Kärcher-koncernen sedan 1 maj 2020.
Om rollen som Servicetekniker
I rollen som Servicetekniker fokuserar du på planerat och akut underhåll av Markvårdsmaskiner där du i din roll erbjuds en stor variation i utmaningar, både sett till kunder och typ av maskiner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta i deras välutrustade verkstad såväl som självständigt ute hos kunder. Du blir del av litet engagerat team där ni gemensamt planerar era arbetsdagar. Arbetsuppgifterna kommer innebära utmaningar inom mekanik, hydraulik och fordonsel. Maskinerna kan röra sig om allt från mindre handhållna verktyg via åkgräsklippare upp till redskapsbärare, sopmaskiner och kompaktlastare. Arbetstiderna är 7-16 med möjlighet till flexibilitet.

Avhängt var du bor kan det både vara aktuellt att vara hemgaragerad med Servicebuss eller utgå från Verkstaden i Jönköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
Planerat och akut underhållsarbete av Markvårdsmaskiner.
Rådgivande dialoger med kund kring reservdelar, komponenter och service.

Om dig
För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet, intresse eller utbildning av Mekanik, Hydraulik och Fordonsel. Du har en stor vilja att lära och tar gärna egna initiativ. Vi tror att du tycker om att arbeta självständigt, har en lösningsorienterad blick och att du är naturligt kommunikativ i kunddialogen.
Viktigt för tjänsten är:
Intresse för Mekanik, Teknik och Fordonsel.
Tidigare erfarenhet som Servicetekniker, Mekaniker eller Tekniker inom Entreprenadmaskiner/Lantbruksmaskiner/Lastbilar eller liknande branscher.
God datorvana för dokumentation, felsökning och tidrapportering.
B-körkort. (Gärna BE-Körkort)
Svenska i tal och skrift

Vad erbjuder rollen dig?
En möjlighet till personlig utveckling och kontinuerliga utbildningar i Mek Maskins maskinpark.
Flexibilitet och frihet att planera dina arbetsdagar.
Kollektivavtal och konkurrenskraftig lön
Servicebuss

Övrigt
Start: Omgående eller efter överenskommelse.
Omfattning: Direktrekrytering.
Plats: Jönköping med omnejd.
Lön: Fast lön enligt överenskommelse.
Låter rollen som Servicetekniker till Mek Maskin intressant? Urvalet sker löpande så sicka därför in din ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sökord: Servicetekniker, Mekaniker, Verkstadsmekaniker, Verkstadsteknik, Underhållstekniker

Ansök nu