Jönköping: VD till Kärcher Municipal

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD till Kärcher Municipal i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en affärsfokuserad ledare med erfarenhet av sälj- och eftermarknad inom medelstora bolag? Gillar du att utveckla organisationer och affärer? Då kan rollen som VD för Kärcher Municipal vara rollen för dig!

Om Kärcher Municipal
2023 grundas Kärcher Municipal AB genom att slå man samman Mek Maskin med Kärcher ABs markvårdsmaskiner. Tillsammans satsar de nu vidare mot att bli Sveriges ledande partner för Markvårdsmaskiner!
Affärsidén är enkel – att erbjuda maskiner av hög kvalitet och ett heltäckande serviceerbjudande i världsklass. Kunderna finns främst inom offentlig verksamhet, kyrkor och pastorat, fastighetsunderhåll samt entreprenad.

Om tjänsten som VD för Kärcher Municipal
Efter förvärvet av AB Mek Maskin 2020 finns det stora möjligheter att bli den ledande bolaget inom markvård i Sverige. I rollen som VD för kommer du ha det övergripande ansvaret för bolagets affärer, PL, medarbetare och fortsatta utveckling! Det innebär att du kommer leda den dagliga affärsverksamheten mot korta och långsiktiga mål och både kunna agera hands-on i organisationen samtidigt som du arbetar mer strategiskt mot en längre horisont. Tillsammans med ditt team utveckla försäljnings- och eftermarknadsaffären och bygga organisationen för framtiden (eller framåt). I rollen har du 3 direktrapporterande medarbetare, 2 st Regionchefer (Jönköping och Vimmberby), samt Sales Partner Responsible (Västerås). 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda den dagliga affärsverksamheten på kort-och långsikt.
Utveckla och driva igenom affärsstrategier, aktiviteter och budget för att nå de kort- och långsiktiga målen för Kärcher Municipal AB. 
Leda, utveckla och delegera ansvar i organisationen.
Genom stor exponering, tillsammans med organisationens säljare, bidra i dialog med kunder, samarbets-och servicepartners samt deltaga på mässor med ambition att utveckla kundbasen inom försäljning och eftermarknad.
Säkerställa att Kärcher Municipal arbetar kostnadseffektivt i alla led.
Bidra till en ökad integration och likriktade arbetssätt över de olika orterna.
Om dig
För att ha rätt bakgrund till rollen så har du sannolik erfarenhet från en ledande position som VD/COO/Head of Operations eller Regionchef med PL-ansvar i ett maskin/industri-bolag. Sannolikt är du van att både driva den strategiska agendan, utveckla och implementera affärsplaner, leda, utveckla och motivera medarbetare samtidigt som du trivs med en fot kvar i det operativa dagliga arbetet.
För att trivas som VD för Kärcher Municipal ser vi att du har en förmåga av att kunna växla mellan ett mer strategiskt och analytiskt perspektiv till att kunna agera mer hands-on. Du har ett starkt affärsdriv och trivs med att kunna stötta försäljningsavdelningen i dialog och förhandling med kunder, service-och samarbetspartners. Du är en stark kommunikatör både muntligen och i skrift och har förmågan att själv, eller genom någon annan leda, motivera och utveckla en organisation som spänner sig över flera orter. 

Viktigt för tjänsten är: Du har sannolik erfarenhet av liknande ledande roller som VD, COO, Head of Operations eller som Regionchef över en större organisation och erfarenhet av PL-ansvar.
Du har bra koll på affärer med maskiner som har ett ”high ticket sales”.
Du har erfarenhet av att leda och utveckla en Försäljnings-och Serviceorganisation.
Du har erfarenhet av att utveckla och implementera strategier och affärsplaner.
Du har vana att leda och utveckla såväl affären som medarbetarna. 
God förståelse för administrativa och finansiella processer och flöden.
Erfarenhet att arbeta i Officepaketet (Excel) samt affärssystem.
Förhandlingserfarenhet.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Möjlighet att resa i tjänsten samt närvara på möten utanför normala affärstimmar.
Meriterande: Branscherfarenhet av maskiner inom Markvård.
Erfarenhet av affärssystemet Pyramid.
Googlesviten.
Vad erbjuder Kärcher Municipal dig
Du kommer in i en spännande period där mycket av grundarbetet efter sammanslagningen av bolagen är gjord och fokus nu ligger framåt!
Som VD har du stor frihet att driva din agenda för Kärcher Municipal AB samtidigt som du alltid har möjligheten att nyttja Kärcher koncernens muskler för stöd i allt ifrån utbildningar, HR, Finance och andra supportfunktioner. Det vill säga det bästa av ”det lilla bolagets snabba beslutsvägar med det stora bolagets muskler i ryggen!” Kulturen är familjär och jordnära men med tydliga och gemensamma mål att arbeta emot.

Övrigt
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Jönköping
Lön: Månadslön + Bonus.

Finner du tjänsten som VD för Kärcher Municipal som intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Verkställande direktör.

VD med stort affärsdriv till Maskin Mekano

Läs mer Aug 13
Vi letar nu efter en affärsdriven VD som kan ta oss till nästa nivå. Är du den vi söker?
Maskin Mekano är ett välmående familjeföretag i den expansiva Jönköpingsregionen. Sedan 1956 har vi levererat gedigen utrustning för krossning, sortering, återvinning och materialhantering. Alla våra produkter utvecklas och monteras i våra lokaler i Hovslätt söder om Jönköping.
Med en betydande marknadsandel inom segmentet på den svenska marknaden och stark tillväxt på exportmarknaden så ser vi ljust på framtiden. Hos oss finns både kompetensen och produkterna, kapaciteten och viljan att ta nästa steg! Vi verkar dessutom i en bransch där svenska produkter har mycket gott renommé.
Som VD blir det din främsta uppgift att leda och utveckla verksamheten på ett övergripande plan med tillväxt som ett extra tydligt fokusområde. För att lyckas krävs en genuin teknisk förståelse och en vilja att förstå branschen. Du har fullt resultat- och budgetansvar och rapporterar till styrelse.
Vi letar efter dig med erfarenhet av en liknande roll och av att leda ett företag med ambition att växa, framför allt på den europeiska marknaden. Du kan uppvisa flera goda exempel på hur du uppnått en positiv resultatutveckling för tidigare bolag som du har ansvarat för. Vidare vill vi att du har:
Erfarenhet av att utveckla affärer på en internationell marknad.
Erfarenhet av att utveckla återförsäljarnätverk
Erfarenhet av att leda en verksamhet med utveckling och tillverkning av ett eget produktsortiment.

Tjänsten som VD hos oss på Maskin Mekano passar dig som vågar se möjligheter och har ett proaktivt och strategiskt tankesätt. Du är affärsmässig med en stark vilja att skapa tillväxt, lönsamma affärer och öka företagets resultat. Som ledare är du tydlig, lyhörd och prestigelös med hög tillit till din organisation. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Skill Executive som arbetar med rekrytering av ledande befattningar. För mer information om tjänsten kontakta Annika Quennerstedt på 070–3021441 eller Maria Svensson på 076–6771288. Du söker tjänsten via www.skillexecutive.se. Välkommen med din ansökan senast 1 september.
Maskin Mekano grundades i Jönköping 1956. Sedan 1997 är bolaget helägt av familjen Smedenman. Inriktningen har hela tiden varit att ta fram kvalitetsutrustning till entreprenadbranschen. Maskin Mekano var tidiga med eldrift och har levererat eldrivna sorteringsverk sedan 1980. Företaget omsätter ca 140 miljoner SEK och har 25 anställda.

Ansök nu

VD

Läs mer Aug 28
NPB Automation utvecklar, tillverkar och säljer maskiner i världsklass till den globala förpackningsindustrin. Vår specialitet är hantering av lock för burktillverkning och våra lösningar effektiviserar kundens tillverkningsprocesser och minimerar underhållskostnaderna. Vi har specialistkompetens inom automation och en mångårig erfarenhet av utveckling och tillverkning av automationsutrustning. Vi arbetar kundorienterat och flexibelt med hela världen som arbetsfält. Förmodligen har våra maskiner använts för tillverkningen av den läskburk du senast drack. NPB Automation AB finns i Jönköping, omsätter 200 MSEK och har ca 50 anställda. Företaget ingår i XANO-koncernen under affärsområdet Industrial Solutions.
XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina, USA och Australien. Koncernens nettoomsättning uppgår till 3,5 miljarder SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANO är sedan 1988 noterat på Stockholmsbörsen.
Vi söker en affärsinriktad VD
Är du en entreprenörsdriven, affärsinriktad och engagerande ledare som genom ett aktivt försäljnings- och marknadsarbete vill verka för att vidareutveckla verksamheten och skapa lönsam hållbar tillväxt utifrån mål och visioner? Då vill vi gärna höra ifrån dig!
Vi söker dig med erfarenhet av ledande befattningar inom marknad och försäljning eller produktion, där du genom ditt affärsmannaskap uppnått bevisat goda resultat. Du ska vara redo att axla rollen som VD för ett dotterföretag i en börsnoterad koncern. Rollen innebär ett fokus på försäljning och lönsam tillväxt, varför det är en klar fördel om du har internationell försäljningserfarenhet i kombination med stark förståelse för både produktion och ledarskap. Starkt önskvärt är om du också har erfarenhet från bolag inom maskinbyggnation och utveckling av automationslösningar. Du har också ett naturligt affärsdriv och hög kompetens inom produktionsekonomi/ekonomistyrning.
Som VD för NPB Automation har du ett nära samarbete med ledningsgruppen, affärsenhetsledningen och hela nätverket av systerföretag inom affärsenheten Industrial Solutions. Du leder verksamheten mot långsiktiga mål och värdeskapande resultat med en tyngdpunkt inom marknad och försäljning. Du rapporterar till bolagets styrelse och har löpande dialog med styrelsens ordförande, tillika Affärsenhetschef för Industrial Solutions.
Du har det strategiska och operativa ansvaret för företaget och driver lönsam hållbar tillväxt över tid. Du ansvarar också för strategiarbete, budget och ekonomisk uppföljning och motiveras av att utveckla både människor och samarbeten. Du är en engagerad och prestigelös partner i företagets strategigenomföranden, där du skapar goda förutsättningar för en utvecklande arbetsmiljö med kundfokus, samarbete och kvalitet som kärnvärden.
Du är vidare ansvarig för verksamhetens prioriterade aktiviteter inom marknad, försäljning, produktion och ekonomi. I rollen har du många kontaktytor som du vårdar och utvecklar. Du skapar ett tydligt ”VI” som arbetar utifrån affärsplanen med tydliga ansvarsområden. Du har ett uttalat kund- och affärsfokus och säkerställer att processerna är optimerade för att skapa lönsam hållbar tillväxt. I rollen är du operativ och aktivt delaktig i den dagliga verksamheten, där du mer än gärna möter både befintliga och nya kunder.
Vem är du?
I grunden har du en relevant akademisk examen inom exempelvis industriell ekonomi eller produktion, alternativt erfarenhet som bedöms vara likvärdigt meriterande.
Som person och ledare är du nyfiken, trygg, och tydlig. För att du och dina medarbetare ska trivas tillsammans behöver din ledarstil präglas av närvaro och tillit. Med entusiasm och engagemang sprider du arbetsglädje och energi och är den samlande kraften i företaget. Du har en hög grad av personlig integritet och självkännedom och verkar för en arbetsmiljö där medarbetarna ges förutsättningar att trivas, utvecklas och prestera.
Din kommunikationsförmåga på svenska och engelska är obehindrad i både tal och skrift. För rollen krävs även goda kunskaper inom de digitala arbetsverktygen samt B-körkort.
Placering för tjänsten är vid vår verksamhet i Jönköping och en lokal förankring är värdefull.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, 070-302 15 23 eller Martin Dambergs, 072-206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jönköping University söker VD och akademisk ledare

Läs mer Jun 19
VD och Akademisk Ledare till Hälsohögskolan, inkluderat ett uppdrag som vicerektor vid Jönköping University
Är du en erfaren, strategisk och tillitsbaserad ledare med erfarenhet inom akademin, som ser möjligheter där andra ser utmaningar?
Hälsohögskolan vid Jönköping University söker dig som vill vara med och forma och utveckla framtidens hälsa och välfärd!
 

Som VD och Akademisk ledare vid Hälsohögskolan har du en unik möjlighet att leda och inspirera en av Sveriges främsta utbildningsinstitutioner inom hälsa och välfärd.

Du kommer att vara en nyckelperson i att utveckla och implementera innovativa strategier för utbildning och forskning, vilket bidrar till Hälsohögskolans ständiga utveckling. Din roll innebär att du ansvarar för hela verksamheten, inklusive ekonomi och resultat, samt att du fungerar som en värdefull rådgivare till rektor. Du blir en del av Jönköping Universitys ledningsgrupp, där ditt strategiska tänkande och din vision kommer att bidra till att forma framtiden för hela högskolan. Vi erbjuder dig en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där det finns möjlighet till både nationell och internationell samverkan.

 

Jönköping University har en omsättning på drygt en miljard kronor detta omfattar både anslagsmedel, externfinansierad forskning samt andra mindre intäkter, detta kan du läsa mer om här. Vi har cirka 11 000 studenter, varav 2 000 är internationella, drygt 800 anställda och arbetar med omkring 350 internationella partneruniversitet och cirka 800 företag. JU erbjuder runt 60 program/inriktningar på grund- och avancerad nivå och förbereder studenter för att verka i ett internationellt sammanhang.

Vi erbjuder studenter vid JU en interkulturell upplevelse på campus och förbereder dem för att arbeta i ett internationellt sammanhang i Sverige och utomlands.

Utbildning och forskning bedrivs på fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Jönköping University Enterprise erbjuder förberedande utbildning i språk, matematik och/eller naturkunskap för att bli behöriga till högre studier.

I denna spännande och utmanande roll kommer du att leda Hälsohögskolan med fokus på att skapa och upprätthålla högkvalitativa utbildnings- och forskningsmiljöer. Ditt tillitsbaserade ledarskap skapar förutsättningar för högskolan att vara en attraktiv arbetsplats som präglas av en god arbetsmiljö, en transparant kommunikation och ett förtroendefullt samarbete både inom Hälsohögskolan, mellan de olika fackhögskolorna och med studenterna.
Hälsohögskolan är en av fyra fackhögskolor inom stiftelsen Jönköping University. 

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen akademisk bakgrund. Du ska minst vara docentmeriterad och ha erfarenhet av att leda genom andra i en akademisk organisation med fullt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Du är en naturlig ledare med förmågan att skapa en kultur av tillit och engagemang.

Ditt ledarskap kännetecknas av en stark kommunikativ förmåga och du inspirerar och motiverar dina medarbetare genom att skapa tydliga strukturer för målstyrning och uppföljning, vilket säkerställer en hållbar utveckling inom högskolan.

Jönköping University har en tydlig internationell prägel, vilket ställer krav på en god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt i både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har en professur. Vi värdesätter din förmåga att samverka med olika vetenskapliga miljöer, regioner, kommuner, näringsliv och internationella organisationer, och att vidareutveckla Hälsohögskolans nätverk för att attrahera finansiering och driva högskolan framåt. Erfarenhet av nationella och internationella samarbeten är meriterande.

 

Information

Anställningen är ett förordnande som VD och akademisk ledare i fyra år, med möjlighet till förlängning. En kombination med en annan anställning kan bli aktuell.

För fullständiga behörighetskrav för tjänsten, se tillämpliga delar i Bestämmelser för anställning av lärare vid Jönköping University: https://ju.se/om-oss/anställningsordning

Vill du nominera någon till det här uppdraget, kontakta Kathrine Jahnberg på TNG, email: mailto:kathrine.jahnberg@tng.se

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med TNG Group AB: https://www.tng.se/lediga-jobb/utbildningsjobb/jonkoping-university-soker-vd-och-akademisk-ledare/Ansökningarna kommer att hanteras löpande, skicka därför in din ansökan redan idag senast, 2024-08-31.

Missa inte chansen att bli en del av Hälsohögskolans framgångsresa, vi ser fram emot din ansökan!

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Produktionsinriktad VD - Konfidentiellt industriföretag, Jönköpingsregionen

Läs mer Maj 22
Till vår kund som är ett större industriföretag i Jönköpingsregionen söker VEM en produktionsinriktad VD som med ett närvarande och stöttande ledarskap leder och utvecklar verksamheten och sina medarbetare. 

 

 

Om tjänsten

Vår kund befinner sig på en utvecklingsresa och företaget står inför spännande förändringar sett till stora automatiserings- och effektiviseringsprojekt. Som VD förväntas du leda utvecklingen, analysera, planera och implementera rätt åtgärder utifrån uppsatta mål. Du ansvarar för att verksamheten kontinuerligt är kostnadseffektiv, uppnår produktionsmålen och levererar till sina kunder med hög kvalitet och leveranssäkerhet. Detta samtidigt som du arbetar nära dina medarbetare och vidareutvecklar en kultur av lärande och förbättring. Verksamheten är en del av en större internationell koncern som levererar till kunder på global nivå. Till din hjälp har du funktioner såsom Ekonomi, HR, Marknad/Försäljning, Kvalitet, Teknik och Produktion.

 

 

Om dig

Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med flerårig chefserfarenhet från tillverkande industri. Du har god förmåga att driva, motivera och utveckla både medarbetare och verksamhet. Du tillämpar ett närvarande och inkluderande ledarskap och är kommunikativ, inlyssnande, positiv och förtroendeingivande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av LEAN och 5S och har en god förståelse för processer och flöden. Du har ett tekniskt intresse och vi ser gärna att du har dokumenterat goda resultat av att ha drivit förändrings- och förbättringsarbete. För rollen krävs goda kunskaper i både svenska och engelska.

 

 

Bra att veta

Placeringsort är i Jönköpingsregionen och du rapporterar till koncern. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 juni.

 

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Säljorienterad VD - Svenska Pool & Spa

Läs mer Maj 2
VEM söker en driven och resultatorienterad VD till Svenska Pool & Spa

 

Det här är rollen för dig som drivs av försäljning och affärsutveckling och som nu vill ta steget in i en spännande roll som VD.  Med ditt ambitiösa och engagerade förhållningssätt leder du Svenska Pool & Spa på deras uttalade expansionsresa av franchisekonceptet.

 

Om tjänsten

I rollen som VD på Svenska Pool & Spa får du ett övergripande ansvar för verksamheten och du tar vid i en spännande fas och förväntas leda och driva tillväxtresan. Det finns en tydligt uttalad strategi att fortsätta driva och utöka franchisekonceptet och dagens sju butiker ska mer än dubbleras inom de närmsta åren. Du kommer även ansvara för den digitala resa verksamheten står inför.

Det är en hands-on position där du arbetar både strategiskt och operativt för att maximera företagets potential. Som VD kommer du att ha ett stort fokus på att identifiera och etablera nya franchisebutiker runt om i landet samtidigt som du har en nära kontakt med och skapar bästa förutsättningar för befintliga butiker att vara framgångsrika in sin försäljning. Du ansvarar även för att underhålla och utveckla leverantörskontakter och säkerställer en attraktiv och relevant produktportfölj med ett konkurrenskraftigt priserbjudande. Organisationen består idag av fem medarbetare fördelade på lager, marknad, ekonomi och den egenägda butiken.

 

Om dig

Vi söker dig som är en driven och ambitiös ledare med god erfarenhet av att driva försäljning och affärsutveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av franchiseverksamhet eller liknande affärsupplägg. Du har en bred teknisk förståelse gärna med erfarenhet av arbete angränsande mot bygg, vatten eller kemi. Har du erfarenhet från branschen är det starkt meriterande. Erfarenhet av försäljning av kapitalintensiva konsumentvaror/sällanköpsvaror är också meriterande.

Som person gillar du att arbeta med affärsutveckling och tillväxt av bolag samtidigt som du är duktig på att engagera och motivera din organisation till att nå uppsatta mål. Du är resultatorienterad, lösningsorienterad och prestigelös i ditt sätt.  Du trivs bäst när du får verka nära affären samtidigt du arbetar både operativt, taktiskt och strategiskt.

 

 

Svenska Pool & Spa tar ordet

Här får du möjligheten att ha ett övergripande ansvar för en hel verksamhet med ett tydligt tillväxtfokus! Du har får driva utvecklingen av bolaget samtidigt som du har en trygghet hos ägarna, där du får tillhöra ett större sammanhang med kollegor och kompetensutveckling.

Svenska Pool & Spa är en framstående leverantör av premiumkompletta pool- och spapaket med ett starkt fokus på kvalitet och skräddarsydda lösningar för privata pool- och spaägare. Bolaget grundades 2017 i Motala och har idag utvecklats till ett attraktivt franchisekoncept med sju butiker över hela Sverige. Sedan 2022 är verksamheten en del av MIDAQ-koncernen med säte i Jönköping. Inom MIDAQ-koncernen ingår Svenska Pool & Spa i affärsområdet Outdoor Living, vilket erbjuder ett brett utbud av utomhusprodukter för hem och trädgård.

 

Bra att veta

Placeringsort är flexibel men fördel i närheten av Jönköping alt. den egenägda butiken i Motala. Du rapporterar till VD på MIDAQ, Stefan Engdahl. Tjänsten innefattar ett relativt stort antal resdagar, främst inom Sverige. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida senast 22 maj.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Needo Recruitment West AB .

Junior Servicetekniker till Världsledande DMG MORI

Underhållsmekaniker
Läs mer Maj 16
Vill du arbeta med service och samtidigt resa runt i Sverige? Trivs du med att arbeta självständigt?
Har du dessutom teknisk erfarenhet och en vilja att fördjupa dina kunskaper?
Då kan tjänsten som Junior Servicetekniker till DMG MORI vara något för dig! 

Om DMG MORI
DMG MORI är en världsledande global koncern som tillverkar spånavskiljande bearbetningsmaskiner. DMG MORI finns representerat över hela världen med mer än 160 försäljnings- och servicecenter. DMG MORI utvecklar kontinuerligt trendsättande produkter som maskiner, styrsystem, automationslösningar och har idag över 12.000 anställda globalt. I Norden har vi vårt huvudkontor i Västra Frölunda, Sverige. De har idag 21 tekniker fördelat över Sverige varav ambitionen är att växa stort! 

Om tjänsten som servicetekniker
I rollen som Servicetekniker hos DMG MORI kommer du att bli en del av en spännande organisation som erbjuder en lärorik utvecklingstrappa formad efter din kompetens och tidigare erfarenhet. Som Servicetekniker kommer du arbeta med DMG MORI’s breda utbud av maskiner och kan komma utföra allt från installation, förebyggande underhåll och akut underhåll. Du kommer löpande ställas inför flertalet tekniska utmaningar kopplat till el, hydraulik, mekanik samt styrsystem (Exempelvis Heidenhain, Siemens, Mitsubishi, Fanuc). Till din hjälp har du tillgång till en teknisk hotline och du kommer att ha ett tätt samarbete med verksamhetens servicekoordinatorer som planerar kundbesöken veckovis. Viss administration förekommer i form av dokumentation och rapportskrivning.

Som Servicetekniker hos DMG MORI kommer du vidare att få åka ut och se olika industrier och träffa flertalet spännande kunder. Resor och övernattningar i tjänsten förekommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Installation och förebyggande- och/eller akut underhåll av bearbetningsmaskiner.
Hjälpa DMG MORI:s kunder på plats.
Dokumentera och skriva rapporter gällande utfört arbete
Om dig
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning och där du sannolikt har ett stort tekniskt intresse på fritiden! Kanske är du personen som skruvat på mopeden, Epan och idag bilen och trivs med den typen av tekniska utmaningar! Skulle du idag arbeta som mekaniker eller tekniker är det såklart en fördel, lika så finns det fördelar i att du har grundkunskaper inom ett eller flera områden i mekanik, hydraulik, el eller styrsystem, men med drivkraft och vilja kommer du komma långt! För att lyckas i tjänsten behöver inneha körkort B och behärska engelska och svenska i tal och skrift. Skulle du ha erfarenhet av CNC-maskiner antingen som operatör eller som underhållstekniker är detta ett stort plus. 

Vidare söker vi dig som har ett positivt förhållningssätt och som tycker om att arbeta lösningsorienterat. Sannolikt har du också ett naturligt driv och har en fallenhet för att skapa struktur bland dina uppgifter. Finner du det även stimulerande att leverera god service och bygga relationer med kunder kommer du att trivas väl i rollen! 

Viktigt för tjänsten är: Grundläggande erfarenheter inom ett eller flera av områdena Mekanik, Hydraulik, El eller Styrsystem.
Avklarad Gymnasieutbildning. 
Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
B-körkort samt möjlighet att resa och övernatta i tjänsten.
Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med CNC-maskiner.
Erfarenhet av liknande roller så som servicetekniker, operatör, underhållstekniker eller liknande.
Tidigare erfarenhet av att resa i tjänsten.
Vad erbjuder DMG MORI dig? 
Förutom spännande utmaningar kommer du erbjudas en gedigen introduktion och fortlöpande utbildningar både i Sverige och på Fabriken i Tyskland. Du kommer gå bredvid erfarna tekniker och lära sig från de bästa i branschen! I rollen ingår Förmånsbil, lön + OB och Traktamente samt Friskvårdsbidrag och Pension och Försäkring enligt Kollektivavtal. 

Övrigt: 
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Du utgår hemifrån och placerings orter är därför varierande men förslagsvis bor du någonstans i närheten av Göteborg, Örebro, Jönköping, Vimmerby, Kalmar, Halmstad, Varberg, Falkenberg, Borås, Trollhättan, Ulricehamn, Skövde med flera. 
Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Junior Servicetekniker intressant? Skicka in din ansökan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Analytisk Varuflödesadministratör till Dagab!

Transportsamordnare
Läs mer Mar 24
Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig!

Om Dagab
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor bland annat Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart.

Dagabs verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport till hur de agerar mot varandra. På så sätt ger de sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor. Välkommen du med!

Om tjänsten som Varuflödesadministratör
Som ny Varuflödesadministratör hos Dagab kommer du in i en spännande och lärorik fas inom organisationen med ett nytt toppmodernt logistikcenter i bruk och en rullande satsning för att utveckla och optimera deras befintliga varuflödesprocesser. Du kommer att bli en del av avdelningen Varuflödesstyrning där du och ditt team ansvarar för att operativt administrera exempelvis kampanjer, prislistor, ekonomiska transaktioner och reklamationer. Du kommer även analysera, följa upp och ta action på masterdata som kan effektivisera och höja kvalitén på dessa processer. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med andra funktioner inom Dagab samt agera som länk mellan utflöde och varuflödesutveckling. Kortfattat är tjänsten som Varuflödesadministratör en spännande roll där du lär känna stora delar av organisationen, driver dialog med kedjorna och får bidra med kompetens som värdesätts högt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att: Säkerställa att kampanjpriser, prislistor och ekonomiska överenskommelser mellan kedja, Dagab och leverantör blir rätt utförda.
Utföra kvalitativ reklamationsuppföljning på dag- och månadsnivå där du säkerställer att regelverk och processefterlevnad följs.
Ärendehantering från butik och kedjor i en mängd olika frågor som rör ekonomiska transaktioner, avtal och kvalitativa uppföljningar.
Du kommer också arbeta med att:  Effektivisera och förenkla administrativa processer genom att ta fram makron, automatiseringslösningar eller förslag på utveckling.
Ta fram rapporter, underlag och sammanställningar löpande och vid varje månadsbryt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik och som har ett genuint intresse för logistik, data och service. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du besitter god datorvana. Du är en fena på samtliga program i Officepaketet, framför allt Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i BI-verktyg är detta meriterande. Du trivs bra med att arbeta i ett varierat tempo och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande och har en fallenhet för att skapa god struktur. Eftersom du kommer att samarbeta med flera funktioner inom Dagab värdesätter vi också din kommunikativa egenskap och vilja att arbeta som ett lag. Din analytiska förmåga visar sig genom att du kan hantera stora mängder information och gärna bidrar med ideér och nytänk.

Dagabs erbjudande
Hos Dagab finns trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. Deras medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. De uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla deras tjänster. Genom att erbjuda en arbetsplats som speglar det samhälle vi lever i vill de skapa ett öppet klimat där alla deras medarbetare har möjlighet att utvecklas. Att de växer och utvecklas tillsammans gör att de kan leda vägen och utmana en hel bransch. Välkommen till en familj av möjligheter! 

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Placering: Jönköping.
Omfattning: Heltid. 
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Teknisk Projektledare till Mared SustainTech!

Planeringsingenjör, textil, trä, glas, förpackn.
Läs mer Feb 13
Vill du bidra till en hållbar omställning inom industrin? Värdesätter du en familjär stämning på arbetsplatsen? Vill du ansvara för Mareds största projekt? Då är rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech något för dig!

Om Mared Group:
”Mared Group är en familjeägd koncern med bas i Huskvarna men har även verksamhet i Tidaholm. Resan startade på 60-talet och idag är vi fem bolag med verksamhet inom bland annat träbearbetning, återvinning/bioenergi och automation. 

Mared SustainTech levererar nyckelfärdiga lösningar inom energieffektivisering och återvinning till bland annat sågverk, massabruk, kraft- och värmeanläggningar, pelletsproduktion och återvinningsbolag. Vi är med hela vägen från idé via projektledning, uppbyggnad, driftsättning till lönsam anläggning.
Vi har satt en stark tillväxtplan för de närmaste fem åren och vi fyller nu på vår organisation med ytterligare kompetens för att fortsätta resan framåt!” 

Om rollen som Resande Projektledare:
I rollen som Resande Projektledare kommer du initialt ansvara för Mareds största projekt som rör en komplett anläggning för biproduktshantering till Södra Skogsägarna i Värö. Du kommer ansvara för tidsplan, säkerställa att budget och resultatmål uppnås samt för resursplanering av projektet.

På sikt kommer du bli tilldelad projekt när ordern är skapad och ansvara för det till projektets avslut. Under projektets gång hanterar du dialog med kollegor, kund, underleverantörer och andra intressenter för att driva projektet framåt. På sikt kommer du hantera flera projekt parallellt, framför allt i Sverige men övriga Norden och Europa kan förekomma. Då Mared SustainTech sätter upp anläggningar och produktion hos kund krävs det att du är på plats på site för att koordinera och följa upp driftsättning och montage. Du tillhör projektorganisationen tillsammans med ett par andra projektledare och rapporterar till Projektchefen. Internt har du ett tätt samarbete med sälj och stödfunktioner i Mared BizServices såsom ekonomi och order. Projektdokumentationen och administrationen görs i MS Projects och Microsoft Teams. 

Om dig:
För att lyckas i rollen som Resande Projektledare har du sannolikt drivit projekt inom industrin tidigare. Alternativt har du varit t.ex. Montageledare och på så sätt ansvarat för att driva montaget framåt. Du kan också ha varit verksam inom byggbranschen och på så sätt drivit projekt. Du har en djup teknisk förståelse för mekanik, hydraulik, flöden och optimeringar antingen från studier eller arbetslivserfarenhet.

Vidare ser vi att du är kommunikativ för att hantera dialogen med intressenterna i projekten, initiativtagande för att driva projekten framåt samt strukturerad för att säkerställa att tidsplan, budget och ekonomiska kraven uppfylls. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva projekten framåt.
Ansvara för tidsplan, budget och resurser i projekten.
Ansvara för dialog med kund, underleverantörer och andra intressenter så som montageledare och tekniker.
Besöka site för att säkerställa kvalitet och fånga upp avvikelser.  

Viktigt för rollen: Erfarenhet av att driva projekt inom industrin alternativt varit involverad i projekt och starkt pådrivande i en roll som tex Montageledare.
Djup teknisk kunskap.
Att du är initiativtagande och kommunikativ och strukturerad.
B-Körkort samt Svenska och Engelska i tal och skrift.
Varför Mared SustainTech?
Mared SustainTech har större orderingång än någonsin och som grupp har Mared Group en femårsplan att dubblera omsättningen. Nu förstärker de organisationen med en Projektledare för att ta sig an initialt befintliga projekt och på sikt projekt som ligger i uppstartsfas. 

Vill du arbeta med hållbarhetsrelaterade frågor i en innovativ bransch tillsammans med andra som vill göra skillnad för vår miljö ska du söka till Mared SustainTech! 

Praktiska detaljer:
Placering: Huskvarna med omnejd. Möjlighet att vara på kontoret ca två dagar i veckan och resa till site med ca 50-60 övernattningar per år.
Omfattning: Heltid.
Start: Enligt överenskommelse.
Lön: Fast, enligt överenskommelse.

Låter rollen som Resande Projektledare till Mared SustainTech intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu