Jönköping: Nu söker vi Ekonomiassister till Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nu söker vi Ekonomiassister till Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Ekonomiassister sökes till Jönköping!

Vi på Jefferson Wells arbetar ständigt med att hitta rätt kompetens till rätt konsultuppdrag. Just nu försöker vi bredda vårt kandidatnätverk genom att proaktivt söka upp personer som antingen är arbetssökande eller som är sugna på att byta arbetsplats. Är du intresserad av nytt jobb? Skicka in din intresseanmälan redan nu!

Vem söker vi?
Vi vill nu utöka vårt konsultnätverk i Jönköping med omnejd med fler duktiga Ekonomiassistenter och Ekonomiadministratörer. Vi tar även emot intresseanmälningar från personer som nyligen har avslutat sina studier inom detta område.

Varför ska du skicka in en intresseanmälan?
Vi får kontinuerligt förfrågningar från våra kunder som vill hyra in erfarna konsulter inom ekonomi, och vårt mål är givetvis att presentera de bästa möjliga kandidaterna. Som konsult hos oss får man möjlighet att bredda sina kunskaper inom olika branscher, och på så sätt bygga ett slagkraftigt CV. Ibland kan man få ta sig an kortare uppdrag, och andra gånger kan man få långsiktiga uppdrag med möjlighet till fastanställning hos kund.

Vi uppmuntrar nu Ekonomiassistenter och Ekonomiadministratörer som är arbetssökande, eller som är sugna på att byta arbetsplats, att lämna ert intresse genom att klicka på "ansök nu" längre ner på sidan. Ladda därefter upp CV och ett personligt brev. Tänk på att precisera i ert CV vilka olika system ni behärskar och har arbetat i. I det personliga brevet ser vi gärna att ni preciserar vilka typer av roller ni vill arbeta med framöver.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är en del av Manpower Group och vi är världsledande när det gäller att påskynda karriärer och driva affärstillväxt inom ekonomi, teknik, inköp, kommunikation, marknadsföring och andra intressanta områden. Som konsult på Jefferson Wells får du tillgång till ett karriärnätverk med kollegor inom ditt specifika kompetensområde, men även inom andra specialistområden. Vi bryr oss om människan och vill att våra konsulter ska trivas och växa i sina uppdrag och roller.

Hur du anmäler ditt intresse
Klicka på "ansök nu" längre ner på sidan, ladda upp CV och personligt brev. Tänk på att precisera i ditt CV vilka olika system du behärskar och har arbetat i, utöver vad du arbetat med tidigare och vilka utbildningar du har.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Intresseanmälningarna kommer att utvärderas löpande. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Therese johansson via e-post therese.johansson@manpower.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ekonomiassistent.

Vikarierande ekonomiassistent till Sesol

Läs mer Sep 29
Vill du vara en del av Sesol-familjen? Här erbjuds du bra utvecklingsmöjligheter samt kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare.

Din framtida utmaning
Som ekonomiassistent kommer du vara med att koordinera och stötta i våra löpande ekonomiska processer på kundreskontran.

Teamet du kommer tillhöra består av 8 medarbetare som hanterar hela faktureringsflödet, påminnelsehanteringsdelen samt bidragssökande. Utöver detta är kundkontakt en del av det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifterna kommer variera med grundansvar för fakturering och kundkontakter men kan även komma att innefatta:

- Kundreskontra

- Fakturering

- Påminnelsehantering

- Hantering av solcellsstöd mot Skatteverket

- Mail- och telefonkontakt med kunder



Vem är vår perfekta matchning?
Vår perfekta matchning är någon som trivs i teammiljöer och ser kundkontakt som en naturlig del av sitt arbete. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har en tydlig känsla för struktur och ordning. Dessutom ser vi dig som en lösningsorienterad person som är redo att ta itu med utmaningar och aktivt arbeta för att hitta effektiva lösningar.



Vi vill att du har

- goda systemkunskaper och förståelse för hur olika system fungerar.

- 1 års erfarenhet inom liknande arbete

- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt engelska.

- god Excelvana

Det är extra bra om du även har

- eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- erfarenhet av ROT/RUT eller grön teknik

Bra att veta om anställningen
Lön:?Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Vikariat på 1 år

Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra
att veta!

Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan.

På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats!

Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.

Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

OBS: Ansökningar hanteras löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Junior Finance Specialist

Läs mer Okt 3
Nytt
Vi söker en nybakad och nyfiken ekonom som vill utvecklas med oss
Nu söker vi en nybakad och nyfiken ekonom som vill utvecklas med oss. Du kommer att ingå i vårt lokala Finance-team, en del av PAN-EU Finance med huvudsäte i Belgien, och hittar oss i moderna lokaler på Torsvik utanför Jönköping. Du välkomnas till ett härligt och kompetent team om tre personer. Tjänsten är en visstidsanställning om ett år, i rollen rapporterar du till vår Ekonomichef.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är en mix av löpande bokföring, fakturahantering, reskontraarbete, in- och utbetalningar, avstämningar etc, samt medverkan i bokslutsprocessen. Det är alltså en bred roll med stora möjligheter att utvecklas som ekonom. Du får mer än gärna bidra med förbättringsförslag och driva förändringar inom ditt ansvarsområde.
Din bakgrund
Du är i början av din karriär med en naturlig nyfikenhet och hunger på kunskap. Du har lätt att lära och är alltid mån om att göra ett bra jobb och leverera med kvalitet. Om situationen så kräver kan du trycka på gaspedalen och du har förståelse för att man ibland måste prioritera om i uppgifterna. I vårt team gillar vi driv, öppenhet och samarbete, och vi utgår från att du tycker detsamma.   
Vem är du?

Du har en Bachelor inom Business Administration, gärna med inriktning mot redovisning


Du har en analytisk förmåga och koll på detaljerna


Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat


Du behärskar huvudapplikationerna i MS 365, framförallt Excel!


Om du dessutom har erfarenhet av SAP så ses det som ett plus i kanten


Vi erbjuder!

Vi kommer ta hand om dig och se till att du får en välplanerad on-the-job-training


Du blir en lagspelare i ett internationellt bolag med fokus på utveckling och hållbarhet


Du kommer att utvecklas i en framåtlutad organisation med ett starkt medarbetarperspektiv


Du får chansen till en kanonstart på en långsiktig karriär


Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmodell


Vi är anslutna till kollektivavtalet mellan Svensk Handel, Unionen och Akademikerförbunden.

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Team Leader Finance Lima Wallin, tfn: +46 700 90 37 78, eller Team Leader P&O/GA Tina Edsmalm, tfn: +46 73 765 91 58. Sista ansökningsdag är 27 oktober, vi arbetar med löpande urval.  
Let’s connect!

Ansök nu

Ekonomi- och HR ansvarig

Läs mer Sep 25
JKS är en skolorganisation med knappt 200 elever från förskolan till gymnasiet. Vi söker dig som ser fördelen med den lilla verksamheten och vill bidra med ditt stora hjärta. Hos oss är arbetsuppgifterna breda och engagemanget är stort hos personal och vårdnadshavare.
Vi söker nu en ekonomi- och HR ansvarig. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.
Fakturahantering
Bokföring, budgetarbete
Avtalshantering
Övrigt HR-arbete
Lönearbete
Arbetet sker i ett nära samarbete med skolledningen.
Då vi är en mindre organisation är det viktigt för oss att du är kunnig inom dina områden, men avgörande att du har den rätta personligheten. Vi vill sammanfatta det i kunnig, glad, seriös och avslappnad.
Vår nuvarande ekonom undervisar på deltid. Tjänstens storlek går därför att diskutera. Vi kommer att hålla intervjuer löpande, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Sep 22
Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger. 
För kunds räkning söker vi nu:

Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?

Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan och tooorch.com.

Om jobbet

I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

Har relevant utbildning inom området.

Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.

Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.

Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.

Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.

Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.

Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.

En plats i vårt team inom administration och ekonomi.

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.

Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Löneadministratör / ekonomiassistent

Läs mer Okt 2
Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger. 
För kunds räkning söker vi nu:

Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent?

Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra cykelbutiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, spobik.se, kronan och tooorch.com.

Om jobbet

I rollen som löne- och ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen samt administrationen kring försäkringar, förmånsbilar, tidrapportering mm. Du kommer även hantera administration kring nyanställningar, anställningsförändringar och avslut, rapportering kring pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm. Vidare ingår arbete inom ekonomi och bokföring såsom kontoavstämningar, fakturahantering, semesterskuldrapportering och underlag för arbetsgivardeklarationer.

Vi söker dig som:

Har relevant utbildning inom området.

Har minst ett par års erfarenhet av lönehantering.

Har god struktur, noggrannhet och administrativ förmåga.

Trivs med ett självständigt arbete och eget ansvar samt kan samarbeta med de andra i teamet.

Har ett flexibelt förhållningssätt och en hög känsla för service.

Har intresse för att effektivisera och utveckla rutiner och processer inom löneområdet.

Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda?

Ett självständigt och ansvarsfullt jobb i ett snabbt växande företag med många trevliga och duktiga medarbetare.

En plats i vårt team inom administration och ekonomi.

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Lön enligt avtal.

Erfarenhet av Hogia Lön är meriterande.


Är du vår nästa löneadministratör/ekonomiassistent? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Manpower AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Manpower AB .

Servicetekniker till kund i Jönköping

Underhållsmekaniker
Läs mer Sep 20
Ser du dig själv som en engagerad, driven och ansvarfulls person? Motiveras du av att arbeta med problemlösning och att utveckla nya tekniska lösningar? Jobbar du med övertygelsen om att det alltid finns en lösning? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en servicetekniker till vår kund i Jönköping. Varmt välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Detta är ett konsultuppdrag där du får en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du vara tillgänglig på heltid. Arbetstiderna är förlagda dagtid.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.



Om jobbet

Som servicetekniker kommer du att arbeta med bland annat:

* Tekniskt underhåll, problemlösning och reparationer av maskiner och utrustning
* Driva, övervaka, underhålla och justera
* Stödja produktionsenheten med tekniska lösningar och ständiga förbättringar
* Byta och installera utrustning

Kvalifikationer

Som servicetekniker ser vi att du:

* Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Är tekniskt intresserad och är händig
* Kan se problem och lösa dessa både tekniskt och praktiskt
* Har körkort och tillgång till bil

Det är meriterande om du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, har arbetat som servicetekniker eller inom liknande arbete tidigare, har erfarenhet inom tillverkningsproduktion, har elkunskaper och/eller inom svets, svarv och fräsning.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du ett tekniskt intresse och är en problemlösare som kan identifiera och lösa problem både tekniskt och praktiskt. Sist men inte minst fokuserar du på att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.



Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Övrigt

Placeringsort: Jönköping
Tillsättning: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid



Är du intresserad av tjänsten?

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet vardagar 07:00 - 18:00.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi har hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emil Tranefors via epost: emil.tranefors@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Student sökes till extrajobb inom logistik!

Administrativ assistent
Läs mer Sep 29
Just nu söker vi på Manpower extra- och sommarjobbare till vår kund i Jönköping. Är du en serviceinriktad, kvalitetsmedveten och självgående person med god arbetsförmåga? Sök jobbet idag!

Om tjänsten
Vi söker just nu extrapersonal som vill jobba vid behov hos vår kund i Jönköping. Vi söker administratörer där uppdraget innebär blandade arbetsuppgifter kring bland annat fraktsedlar och tull.

Arbetet innebär att på ett vänligt och professionellt sätt välkomna anställda, kunder och leverantörer till kunden. Det ingår också div. andra administrativa arbetsuppgifter i rollen Arbetstiden är fördelad på olika skift, dagtid, kvällar helger och röda dagar. Du får god upplärning hos kund.

Bakgrund
För att jobba extra hos oss behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning studier, annat jobb eller liknande. Som person tror vi att du är initiativtagande, flexibel och stresstålig i ditt arbetssätt. Du har god känsla för service och du har lätt för att ställa om när tempot går från lågt till högt. Att kunna kommunicera på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Det är också meriterande om du har körkort och bil. Vi ser helst att du är i början av dina studier inom logistik eller liknande.

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan
Tjänsten är en timanställning hos oss på Manpower och du arbetar hos vår kund i Jönköping.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese, på therese.johansson@manpower.se Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Solcellsmontör Jönköping

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Sep 20
Solcellsmontör Jönköping Nu söker vi efter nya montörer till vår kund som behöver utöka sitt team med nya stjärnor. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower El & Tele men jobba ute hos vår kund. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som Solcellsmontör jobbar du med installation och montage av solcellspaneler, främst förekommer arbetet på höga höjder. Arbeten på annan ort kan förekomma. Att arbeta som konsult via Manpower El & Tele innebär både en spännande och lärorik arbetsdag där vi lägger stor vikt på att alla konsulter blir en del av företaget redan vid start av sin anställning.


Är du rätt person för jobbet?

Vi söker er som har vana av jobbet, gärna 1år inom solcellsbranschen och utfört utbildningarna Solcell Grund, Fallskydd eller erhåller motsvarande kompetens.

Krav: Körkort B.
Meriterande om du även har arbete på väg och ESA.

Kontaktuppgifter och ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Josua Jakobsson på e-post: josua.jakobsson@manpower.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Kort om Manpower El & Tele AB Manpower El & Tele AB är ett dotterbolag till Manpower AB där vi förser våra kunder med kompetenser inom el, tele, data och larm, med affärsidé att hjälpa våra kunder att växa. Vi kan förse dig med kompetens inom exempelvis el, tele, data och larm. Vi erbjuder våra kunder ger dig snabba och flexibla bemanningslösningar genom vårt unika samarbete med Svenska Elektrikerförbundet. Manpower El & Tele och arbetar enligt ett kvalitetssystem, som säkerställer att vi matchar rätt kompetens efter ditt behov. Vi kan erbjuda montörer, ledande montörer, teletekniker, larmtekniker, kommunikationstekniker, servicetekniker med mera. har ett brett kandidatnätverk och samarbete med många utbildningsinstanser i Sverige för att erbjuda våra kunder välutbildade och motiverade medarbetare. Våra konsulter erbjuds kontinuerlig fortbildning under sin anställning hos oss för att bygga på sin kompetens ytterligare.

| elotele |

Ansök nu

Självständig orderadministratör sökes till Jönköping!

Ordermottagare
Läs mer Sep 13
Är du glad, strukturerad, ansvarstagande och har god kommunikativ förmåga? Är du dessutom serviceinriktad och självgående? Då kan du vara personen vi söker som Orderadministratör tiil vår kund i Jönköping.

Om rollen
I rollen som Orderadministratör/Leveransbevakare kommer dina arbetsuppgifter främst att vara att ta emot och administrera order via företagets affärssystem, mail och telefon. Du arbetar du med kundservice, planering och har även ett nära samarbete med kollegor och produktion, för att kunna följa leveransflödet.

Arbetsuppgifter
Du kommer vara den som har den dagliga kundkontakten och är behjälplig vid frågor och information. I din roll ingår det att skicka underlag och beställa tjänster från leverantörer. Du planerar och bokar transporter, tar emot kunder och besökare, och har ett visst ansvar över att kontoret ser välkomnande och trivsamt ut. Du kommer få god upplärning på plats, men vi ser det som en fördel om du har god datavana, samt van vid att arbeta med många olika saker samtidigt.

Bakgrund
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning, helst någon erfarenhet inom servicebranschen eller kundtjänst. Som person är du driven, strukturerad, relationsskapande, ansvarstagande samt har god kommunikativ förmåga. Du är social och glad och gillar att samarbeta med nära kollegor. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Att viljan finns där och att du är öppen för att lära dig.

Om Manpower
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå 3-6 månader fram, med mål att gå över till kund. Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid. Du kommer sitta på kontoret i centrala Jönköping, men upplärning sker delvis i Anderstorp, så du är oppen för att pendla dit vid behov under starten.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese på therese.johansson@manpower.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Nu söker vi Ekonomiassister till Jönköping!

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 18
Ekonomiassister sökes till Jönköping!

Vi på Jefferson Wells arbetar ständigt med att hitta rätt kompetens till rätt konsultuppdrag. Just nu försöker vi bredda vårt kandidatnätverk genom att proaktivt söka upp personer som antingen är arbetssökande eller som är sugna på att byta arbetsplats. Är du intresserad av nytt jobb? Skicka in din intresseanmälan redan nu!

Vem söker vi?
Vi vill nu utöka vårt konsultnätverk i Jönköping med omnejd med fler duktiga Ekonomiassistenter och Ekonomiadministratörer. Vi tar även emot intresseanmälningar från personer som nyligen har avslutat sina studier inom detta område.

Varför ska du skicka in en intresseanmälan?
Vi får kontinuerligt förfrågningar från våra kunder som vill hyra in erfarna konsulter inom ekonomi, och vårt mål är givetvis att presentera de bästa möjliga kandidaterna. Som konsult hos oss får man möjlighet att bredda sina kunskaper inom olika branscher, och på så sätt bygga ett slagkraftigt CV. Ibland kan man få ta sig an kortare uppdrag, och andra gånger kan man få långsiktiga uppdrag med möjlighet till fastanställning hos kund.

Vi uppmuntrar nu Ekonomiassistenter och Ekonomiadministratörer som är arbetssökande, eller som är sugna på att byta arbetsplats, att lämna ert intresse genom att klicka på "ansök nu" längre ner på sidan. Ladda därefter upp CV och ett personligt brev. Tänk på att precisera i ert CV vilka olika system ni behärskar och har arbetat i. I det personliga brevet ser vi gärna att ni preciserar vilka typer av roller ni vill arbeta med framöver.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är en del av Manpower Group och vi är världsledande när det gäller att påskynda karriärer och driva affärstillväxt inom ekonomi, teknik, inköp, kommunikation, marknadsföring och andra intressanta områden. Som konsult på Jefferson Wells får du tillgång till ett karriärnätverk med kollegor inom ditt specifika kompetensområde, men även inom andra specialistområden. Vi bryr oss om människan och vill att våra konsulter ska trivas och växa i sina uppdrag och roller.

Hur du anmäler ditt intresse
Klicka på "ansök nu" längre ner på sidan, ladda upp CV och personligt brev. Tänk på att precisera i ditt CV vilka olika system du behärskar och har arbetat i, utöver vad du arbetat med tidigare och vilka utbildningar du har.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Intresseanmälningarna kommer att utvärderas löpande. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Therese johansson via e-post therese.johansson@manpower.se

Ansök nu

Servicetekniker till kund i Jönköping

Servicetekniker, maskin
Läs mer Aug 8
Ser du dig själv som en engagerad, driven och ansvarfulls person? Motiveras du av att arbeta med problemlösning och att utveckla nya tekniska lösningar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en servicetekniker till vår kund i Jönköping. Varmt välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Detta är ett konsultuppdrag där du får en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning. För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du vara tillgänglig på heltid. Arbetstiderna är förlagda dagtid.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Om jobbet

Som servicetekniker kommer du att arbeta med bland annat:

* Tekniskt underhåll, problemlösning och reparationer av maskiner och utrustning
* Driva, övervaka, underhålla och justera
* Stödja produktionsenheten med tekniska lösningar och ständiga förbättringar
* Byta och installera utrustning

Kvalifikationer

Som servicetekniker ser vi att du:

* Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Är tekniskt intresserad och är händig
* Kan se problem och lösa dessa både tekniskt och praktiskt
* Har körkort och tillgång till bil

Det är meriterande om du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, har arbetat som servicetekniker eller inom liknande arbete tidigare, har erfarenhet inom tillverkningsproduktion, har elkunskaper och/eller inom svets, svarv och fräsning.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du tar ansvar och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du ett tekniskt intresse och är en problemlösare som kan identifiera och lösa problem både tekniskt och praktiskt. Sist men inte minst fokuserar du på att ge kunden en så bra upplevelse som möjligt.

Vad erbjuder Manpower?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en Konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Övrigt

Placeringsort: Jönköping
Tillsättning: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid

Är du intresserad av tjänsten?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta teknisk support på 0771-559910, öppet vardagar 07:00 - 18:00.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi har hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Kusuran via epost: Caroline.kusuran@manpower.se

Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu