Jönköping: Orderadministratör / Leveransbevakare & Kundservice

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderadministratör / Leveransbevakare & Kundservice i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Skogslunds Metallgjuteri är tillsammans med VÅ Pressgjuteri och Skanslack en del i den lilla gjutgods-koncernen som ingår i koncernen SkansIsa Group Holding AB. Inom koncernen erbjuder vi, i huvudsak, gjutna aluminium detaljer, producerade med metoderna kokillgjutning samt pressgjutning, i mindre till större serier. Vårt huvudfokus är tillverkning av gjutgods i aluminium med god kvalité och hög leveranssäkerhet anpassat till kundens önskemål. Vi arbetar med hög fokus på säkerhet, kvalitet och kostnad.
Tjänsten är på heltid med placering på vår kontor i Jönköping. Våra produktionsbolag finns i Anderstorp och Bredaryd.
Vi är ett familjeföretag som består av en mindre koncern. Du kommer att jobba koncernövergripande och dina kontaktytor är både mot kollegor i produktionsbolagen och mot våra kunder.
Som orderadministratör hanterar man ordrar och administrerar dessa i företagets i affärssystemet. I rollen ingår att följa flödet av våra leveranser och att agera leveransbevakare. Tjänstens tyngdpunkt ligger på att jobba proaktivt för att nå våra leveransmål. En god kundservice är en mycket viktig del i arbetet då du dagligen har kontakt med våra kunder via telefon och mail.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Orderhantering, leveransbevakning och fakturering
• Vara tillgänglig för kunden och delge information
• Skicka underlag och beställa tjänster från leverantörer
• Kommunicera och samarbeta med arbetsledare för att nå våra leveransmål
• Inhämta information såväl internt som externt gällande leveranser och återkoppla till berörda parter
• Ta hand om telefonväxeln samt ta emot våra kunder vid kundbesök
• Vara behjälplig vid lättare administration för kvalitets- och miljögruppen
• Arbeta med kontorstrivsel
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice och har vana av att arbeta självständigt med administrativa arbetsuppgifter. Du har hög servicekänsla och trivs med många kontaktytor. Din systemkunskap är god och du sätter dig enkelt in i nya datasystem. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Pyramid. Meriterande är också om du har grundläggande kunskap inom ekonomi. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du positiv, flexibel och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Du är ordningsam, lösningsorienterad och förstår vikten av vad som ska prioriteras först och tar egna initiativ. Du trivs i en serviceinriktad roll och kan bemöta kunderna såväl korrekt som snabbt. Vi tror att du gillar att agera ”spindeln i nätet” och har lätt att samarbeta med dina kollegor.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde enligt ök.
Skicka din skriftliga ansökan och CV till Drita Isa, HR-chef drita.isa@skogslunds.se
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Ordermottagare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Ordermottagare.

Självständig orderadministratör sökes till Jönköping!

Läs mer Sep 13
Är du glad, strukturerad, ansvarstagande och har god kommunikativ förmåga? Är du dessutom serviceinriktad och självgående? Då kan du vara personen vi söker som Orderadministratör tiil vår kund i Jönköping.

Om rollen
I rollen som Orderadministratör/Leveransbevakare kommer dina arbetsuppgifter främst att vara att ta emot och administrera order via företagets affärssystem, mail och telefon. Du arbetar du med kundservice, planering och har även ett nära samarbete med kollegor och produktion, för att kunna följa leveransflödet.

Arbetsuppgifter
Du kommer vara den som har den dagliga kundkontakten och är behjälplig vid frågor och information. I din roll ingår det att skicka underlag och beställa tjänster från leverantörer. Du planerar och bokar transporter, tar emot kunder och besökare, och har ett visst ansvar över att kontoret ser välkomnande och trivsamt ut. Du kommer få god upplärning på plats, men vi ser det som en fördel om du har god datavana, samt van vid att arbeta med många olika saker samtidigt.

Bakgrund
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning, helst någon erfarenhet inom servicebranschen eller kundtjänst. Som person är du driven, strukturerad, relationsskapande, ansvarstagande samt har god kommunikativ förmåga. Du är social och glad och gillar att samarbeta med nära kollegor. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Att viljan finns där och att du är öppen för att lära dig.

Om Manpower
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå 3-6 månader fram, med mål att gå över till kund. Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid. Du kommer sitta på kontoret i centrala Jönköping, men upplärning sker delvis i Anderstorp, så du är oppen för att pendla dit vid behov under starten.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Therese på therese.johansson@manpower.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb som orderadministratör till kund i Jönköping!

Läs mer Mar 7
Är du en självgående person som är på jakt efter ett spännande sommarjobb där du arbetar självständigt, gillar service och värdesätter kundkontakter? Då kan du vara den vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower en orderadministratör till ett uppdrag som varar cirka 8 veckor hos kund i Jönköping. Ansök redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Rörets Industrier. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos Rörets Industrier.

Dina arbetsuppgifter


I rollen som orderadministratör kommer du främst arbeta med att besvara inkommande samtal och mail, sköta orderhantering , dagligen ha kontakt med kunder samt vara behjälplig med fakturering.

Vi ser det som meriterande att du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare men det är inget krav då du kommer få upplärning på plats.

Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som är social, positiv och utåtriktad. Vidare är det viktigt att du drivs av att skapa en positiv kundupplevelse och att du har ett organiserat arbetssätt. För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett driv som tar dig framåt i arbetet och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet.

Kort om uppdraget

Uppdragslängd: Cirka vecka 25-32

Placeringsort: Jönköping

Typ av anställning: Sommarjobb

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Om kunden

Rörets är marknadsledande i Skandinavien inom klädvård. Genom att producera strykbord och torkstativ med innovativa och funktionella lösningar är vi ett företag i framkant inom design och produktutveckling. Vår produktion finns i Polen, huvudkontor med lager, försäljning, marknad och produktutveckling hittar du i Jönköping, där 15 av våra 225 anställda sitter.

Rörets Industrier marknadsför förutom varumärket Rörets även Kungs som är marknadsledande inom bilvårdsprodukter och Maria - städprodukter för hemmet. Vi ingår i den finska koncernen Sinituote, med en omsättning på 600 miljoner sek.

Besök gärna Rörets Industrier konton på företagets hemsida https://rorets.se/ för att få reda på mer om kunden och deras arbete.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Filip Åkerblom via e-post: filip.akerblom@manpower.se

Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ordermottagare sökes till GB Grossisten i Jönköping

Läs mer Jan 5
#jobbjustnu


Nu söker vi ordermottagare


Vem är du?
Du är utåtriktad med en utvecklad förmåga att knyta och odla kontakter och trivs med att ge bästa service till våra kunder och kollegor. Du hanterar svenska väl, i både tal och skrift. Du är positiv, noggrann, målmedveten, uthållig och kommunikativ.

En framgångsrik kandidat för denna tjänst har ett genuint intresse för kund och konsument, samt en god förståelse för service.


Arbetsuppgifter
Ringa befintliga kunder för att ta emot beställningar och även in-försäljning till nya kunder.


Datorvana är ett krav


Vad får du?
Du får jobba med några av Sveriges starkaste varumärken inom snabbrörliga konsumtionsprodukter, samt bli en del i ett trevligt och säljande team.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, så du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast 28 feb 2023.
Ansökan skickas till micael.edh@varsego.se


Kontakt
Frågor om tjänsten hänvisas till
Micael Edh 0705560375

Ansök nu

Teknisk orderadministratör sökes till Bredaryd!

Läs mer Okt 5
Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för kundrelationer och säljaktiviteter och teknisk utveckling och förvaltning? Motiveras du av att jobba med människor och av att ha frihet under ansvar? Då kan vi ha rätt utmaning för dig!

?


Orderadministratör | Steelo | Bredaryd

Just nu söker vi på Manpower en orderadministratör till ett uppdrag som varar 6-8 månader på Steelo i Bredaryd. Vi söker framför allt dig som har goda kunskaper i Office-paketet, monitor och erfarenhet av orderhantering. Vill du vara med på Steelos resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Steelo. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos Steelo.

Om jobbet som orderadministratör

I rollen som orderadministratör ansvarar du för att ha kontakt med kunder, kollegor och leverantörer samt besvara inkommande samtal. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team upprätta avtal samt ha kontakt med såväl nya som befintliga kunder. Du rapporterar till VD.



Är du rätt för rollen som orderadministratör?

Till uppdraget hos Steelo söker vi dig som har erfarenhet av orderhantering. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, god datorvana och god systemvana. Därutöver har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du tar ansvar för ditt arbete. Det är också viktigt att du har lätt för att ta kontakt med nya personer. lägger stor vikt vid att ge andra ett trevligt bemötande

Om Steelo

Steelo AB i Bredaryd är specialiserade på tillverkning av produkter i tunnplåt. I en komplett anläggning utvecklar, tillverkar och säljer vi förvarings- och exponeringslösningar, både som egna produkter och som kundunika lösningar. Sedan våren 2011 ingår företaget i koncernen Lagercrantz Group och sedan 1 april 2021 arbetar vi tillsammans med Elkapsling AB. Elkapsling AB är ett industriföretag som utvecklar, tillverkar och marknadsför skåp och kapslingar för skydd av elektrisk och elektronisk utrustning. Samarbetet mellan bolagen ökar vår närvaro på marknaden och ger båda bolagen tillgång till ytterligare kompetens och produktionsresurser.





Vad kan Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Therese via e-post: therese.johansson@manpower.se eller telefonnummer: 0722028929.



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Vi ser fram emot din ansökan!



Övrigt

Uppdragslängd: 6-8 månader

Placeringsort: Bredaryd

Typ av anställning: konsultuppdrag

Tillsättning: snarast, enligt överenskommelse



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från AB Skogslunds Metallgjuteri

Hittar inga andra jobb i Jönköping från AB Skogslunds Metallgjuteri .