Jönköping: Senior inköpare till Hoval AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior inköpare till Hoval AB i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-29 // Varaktighet: Heltid

På Hoval är säkerhet och god arbetsmiljö viktiga frågor och är nyckeln för att du ska trivas på arbetsplatsen. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och kompetent team där ni tillsammans tar ansvar och bidrar i det dagliga arbetet.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter:

-
Ansvarig för kostnadseffektiva avtal som uppfyller alla krav på försörjning och att optimera organisationens lönsamhet.

-
Ansvara för att inköpsarbetet sker i enlighet med Hovals uppsatta mål och processer samt prisförhandlar enligt företagets poliys och rutiner.

-
Scanna av och följa marknadens förändringar.

-
Ansvarig för kommersiella relationer med leverantörer.

-
Leda och utveckla samt följa och underhålla hållbara processer.

-
Utveckla leverantörsbas samt ansvara för leverantörsbedömning och hantera relationer med leverantörer för att öka leverantörens prestanda.

-
Att i affärssystemet ansvara att definiera avtal och ramorder, villkor, priser samt parametrar för EOK och beställningspunkt.

-
Tvärfunktionella projekt; hantera, presentera och informera om kostnadseffektiva hållbara inköp.

-
Kontinuerligt besparingsarbete i samverkan med leverantörer.

-
Löpande utvärdering av leverantörer avseende kvalitet, leveranssäkerhet etc.


Vi värdesätter egenskaper som stark egen drivkraft, strukturerad, och resultatinriktad. Det är viktigt att du har en god förhandlingsförmåga och drivs av att komma till avslut och göra bra affärer, är engagerad samt tar ansvar i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vara aktuell för tjänsten behöver du:

- Ha eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig den kunskapen i praktiken
- Ha minst 3-5 års erfarenhet av inköpsarbete, Gärna erfarenhet från tillverkande verksamhet
- Du är van användare av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift


Hoval AB ingår i Hoval Group, som är en familjeägd koncern med säte i Liechtenstein. Koncernen har 3000 anställda. På siten i Jönköping arbetar idag 65 medarbetare. Vi jobbar inom området energiåtervinning och tillverkar roterande värmeväxlare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Inköpare.

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 28
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 21
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Aug 18
Om kunden
Kunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett inköpsteam som består av operativa och strategiska inköpare samt kategoriledare. Du kommer ha flera kontaktytor både internt och externt där arbetsuppgifter kan innebära bland annat: hantera leverantörskontakter, produktförfrågningar, order och returhanteringar i affärssystemet och tillhörande administration inom operativt inköp. Inköpskategorierna kan variera inom det tekniska området exempelvis radio, optik, mjukvara m.fl.

Din kompetens

- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande på lägst KY-nivå

- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi du är en öppensinnad person som gillar mötet med människan. Du har en vilja att lära dig nya saker, har ett stort driv och engagemang i allt du gör samt har en vilja att förbättra och effektivisera både arbetsuppgifter och system. Du avslutar och följer upp de arbetsuppgifter du har samt gör det bästa utefter din förmåga och kompetens. Har du dessutom erfarenhet av IFS, Workday eller erfarenhet av operativt inköp ser vi det som meriterande men inget krav.

Övrigt

Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort: Huskvarna

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss
Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.

Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

Ansök nu

Supply Chain i Jönköping!

Läs mer Nov 9
Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Jönköping?

ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Jönköping.

Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik.  

Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher.

Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av:

Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå.
Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S.
Category Management.
Supplier Quality, SQE, SQA.
Chefsroller inom inköp, logistik och lager.
Transportkoordinering och orderadministration.
Supply planning och demand planning.
Produktionsplanering och huvudplanering.
Logistikutveckling.
Analys och prognosarbete inom Supply Chain.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 0731-52 02 78.

Ansök nu

Strategisk inköpare till Tekniskt Bolag i Huskvarna!

Läs mer Nov 21
Har du erfarenhet som strategisk inköpare med ett intresse för mekanik? Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en spännande och komplex miljö hos ett bolag med stor teknisk framgång? Då kan du vara den vi söker! Genom att vi tillämpar löpande urval är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag! 

Om tjänsten:

Som strategisk inköpare kommer du ha stort ansvar för vår kunds samarbeten med konstruktion i utvecklingsprojekt där din uppgift är att ansvara för inköpen för dina delområden. Vidare kommer du att vara navet mellan projektledare och leverantör för att säkerställa att hålla tidsplan, kostnad och säkerställa kvalité. Du kommer att välkomnas till ett familjärt team med bred erfarenhet att luta dig mot i början av-, såväl som under arbetets gång.

Som strategisk inköpare kommer du även ansvara för att driva olika förändringsarbeten i organisationen med avseende på att underlätta prototypflödet tillsammans med övriga intressenter och leverantörer. Som strategisk inköpare har du delvis ansvar för att genomföra upphandlingar och skriva prisavtal med befintliga, såväl som nya leverantörer. Rollen innebär ett kontinuerligt underhåll av leverantörsrelationer och då det är många projekt som löper parallellt med varandra ställer detta krav på struktur och ordning. Inom denna gruppering är det främst leverantörer inom mekanik du kommer ansvara för. 

Exempel på arbetsuppgifter är: 

Hantera din leverantörsbas.
Stödja affärsområdets projekt och program med kommersiellt ansvar och kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.
Ansvara för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtalen.
Se till att inköpsstrategin, inköpspolicyn och procedurerna är uppfyllda.
Vara en kontaktpunkt för hantering av relevant inköpsinformation.
Vara en viktig funktion i digitaliseringsresan och utveckla arbetssätten.
Vara en nyckelmedlem med ansvar för dataanalys.

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning, exempelvis Industriell ekonomi eller Mekanikingenjör. 
Har tidigare erfarenhet som strategisk inköpare. 
Tidigare erfarenheter av att samarbeta med leverantörer
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
God affärssystemvana 
Har erfarenhet av att jobba inom ett tekniskt bolag. 


Vi tror att för att lyckas i rollen har du ett kommersiellt och tekniskt intresse samt har en fallenhet för relationer. Du är driven och öppen för nya idéer samt besitter goda sociala egenskaper. Vi söker dig som är en naturlig ledare som är van vid att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att vara en lagspelare då det finns ett tätt samarbete med många olika funktioner internt så som andra strategiska och operativa inköpare, kvalitetsfunktioner, konstruktion, planering, projektledare med flera. För att lyckas i tjänsten krävs även en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor. 

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

Övrig info: 
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Huskvarna
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman, Rebecka.forsman@friday.se
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängqs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

Om Friday: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB .

Produktionsplanerare till Hoval AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 29
I egenskap av Produktionsplanerare hos oss på Hoval ansvarar du för:

-
Planera kapaciteten i produktionen efter behov i de olika produktionsgrupperna för att nå bästa ekonomiska utfall.

-
Daglig produktionssplanering och uppföljning i affärssystem SAP med planeringmodul SCM APO.

-
Säkerställa och följa upp att kapacitet utnyttjas effektivt och att resurser finns så att planerat arbete kan genomföras i alla produktionsgrupper och för att leverera bästa möjliga arbetskraftseffektivitet.

-
Se till att produktionsplan kan genomföras med uppsättningsdatan, avisera tidigt om det förekommer avvikelser till Planerings- och Logistikchef och förmedla förslag hur det kan förbättras.

-
Kontinuerliga prognoser för kapacitetsbehov, kort och långsiktigt, enligt aktuell orderingång och beläggning samt säljprognoser.

-
Utveckla planeringsarbetet löpande

-
Vid veckomöte med Produktionsledning redovisa behov av kapacitet /beläggning för kommande veckor.

-
Uppföljning av att rätt order körs i rätt tid.

-
Supportera vid inventering.


Vi värdesätter egenskaper som stark egen drivkraft, att vara resultatinriktad, proaktiv och att hela tiden ligga steget före i ditt arbete. Det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, agerar lösningsfokuserat och tar ansvar i det dagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:

-
Ha högskole-/liknande utbildning med relevant inriktning mot logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig den kunskapen i praktiken.

-
Minst 3-5 års erfarenhet av produktionsplanering, gärna erfarenhet från tillverkande verksamhet.

-
Du är van användare av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP.

-
Behärska svenska och engelska så väl i tal och skrift.



Hoval AB ingår i Hoval Group, som är en familjeägd koncern med säte i Liechtenstein. Koncernen har 3000 anställda. På siten i Jönköping arbetar idag 65 medarbetare. Vi jobbar inom området energiåtervinning och tillverkar roterande värmeväxlare.

På Hoval är säkerhet och god arbetsmiljö viktiga frågor och är nyckeln för att du ska trivas på arbetsplatsen. Du kommer arbeta tillsammans med ett engagerat och kompetent team där ni tillsammans tar ansvar och bidrar i det dagliga arbetet.

Ansök nu