Jönköping: Kvalitets-Miljö & Hållbarhetsingenjör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitets-Miljö & Hållbarhetsingenjör i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-29 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som brinner för utveckling och effektivisering i högt tempo. Vill du verka i en internationell miljö där du får vara med och påverka under en spännande resa i ett företag på stark frammarsch? Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt företag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas på en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Självklart bultar ditt hjärta lite extra för miljö-, kvalitets-och hållbarhetsfrågor och du tycker det är roligt att vidareförmedla din kunskap. Du har förmågan och självförtroendet att leda, motivera och säkerställa god support samt att på ett enkelt och effektivt sätt kommunicera öppna frågeställningar samt lösa de problem som uppstår i den dagliga verksamheten.

Om tjänsten:

Du erbjuds en spännande och utmanande vardag med arbetsuppgifter som präglas av stor variation och bredd, där du med eget ansvar bidrar till att våra långsiktiga mål uppnås. Som person drivs du av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet. Du tar fram och utvecklar rutiner, planerar, samordnar, rapporterar samt följer upp miljö-, kvalitets- och hållbarhetsarbetet i verksamheten.

Kvalitetsavdelningen är en liten avdelning i den stora organisationen där vi tillsammans får saker att ske, där vi hjälper och utmanar varandra till nya tankar och idéer. Är du vår nya lagspelare som vill vara med och driva Kitron mot en hållbar framtid? Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Implementering och realisering av Kitrons hållbarhetsstrategi
- Leda hållbarhetsarbete via systematiska förbättringar, faktabaserad problemlösning och värdeskapande processutveckling i linje med organisationens mål att minska slöserier och kvalitetsbristkostnader
- Administrera och utveckla vårt kvalitetsledningssystem
- Supportera vid interna samt externa revisioner relaterade till våra certifikat
- Rapportering av olika nyckeltal inom området
- Bistå i beräkningar av hållbarhetsdata internt samt samla in miljödata från våra leverantörer
- Bevaka lagstiftning inom miljö, medicinteknik, arbetsmiljö och brand
- Vara uppdaterad gällande ändringar och uppdateringar i befintliga och kommande regelverk och produktstandarder samt föreslå och vidta omedelbara åtgärder om efterlevnadsproblem uppstår
- Följa upp så leverantörer lever upp till de krav vi ställer på dem och arbeta nära relevanta externa tillsynsmyndigheter
- Administrera kemikaliehanteringssystemet (EcoTech/I-Chemistry) och rapportera till kommun och produktregistret
- Genomföra riskbedömningar där kemikaliehantering utgör en stor del, samt stödja organisationen i åtgärder för riskeliminering och uppföljning
- Genomföra orsaksutredningar av miljöincidenter


- Högskoleutbildning eller annan relevant utbildning inom området miljö/kvalitet/hållbarhet, meriterande om du har arbetat med dessa frågor inom tillverkande industri.
- Flerårig erfarenhet av regulatoriskt arbete med fördel erfarenhet från produkt & kemikalielagstiftning.
- Erfarenheter inom ISO 9001, 14001 samt 13485.
- Behärskar att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska


Kitron is an Electronics Manufacturing Services (EMS) company with operations in Norway, Sweden, Lithuania, Germany, China and USA. With about 3000 highly skilled employees worldwide, Kitron manufactures and delivers anything from fully assembled electronic circuit boards to complete end products for customers globally. Related technical services like prototyping, industrialization, material analyzing and test development are also key competencies offered by Kitron. Outsourcing to Kitron, means greater flexibility, cost efficiency, accuracy and innovation power along the entire value chain.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kvalitetskoordinator

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kvalitetskoordinator.

Projektkoordinator till Sesols Entreprenadsavdelning!

Läs mer Jun 24
Nu söker vi en Projektkoordinatortill Sesols Entreprenadavdelning. Brinner du för projekt och är redo att ta dig an en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag.
Din framtida utmaning
Entreprenadavdelningenfortsätter att växa och vi söker därför efter fler kollegor.I dagsläget består entreprenadteametutav två projektkoordinatorer som arbetar nära sex projektledare och tre projektörer. Tillsammans arbetar teamet med våra större solcells- och laddboxprojekt.
Som projektkoordinator på entreprenadavdelningenansvarar du för att koordinera och samordna det administrativa arbetet för en välfungerande projekteringsprocess och kundresa. Detta innebär att du tar ett stort ägandeskap i att kontrollera och säkerställa information och uppgifter i kundresan, samt agerar som en viktig kommunikationslänk internt mellan avdelningar. Det är koordinatorn som ihop med projektledaren äger och ansvarar för projekthanteringen även ut mot kund, vilket innefattar att delge information, förbereda inför nästa steg samt uppföljning under hela processen. Några av de dagliga arbetsuppgifterna är attkontrollera avtal, orderläggning, leveransuppföljning och sammanställning.
Vem är vår perfekta matchning?Vi söker dig som trivs med att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ägandeskap för dina uppgifter och ser till att de slutförs på bästa möjliga sätt. Vi tror att du har god kommunikationsförmåga då du kommer att ha både muntlig och skriftlig dialog, både med våra kunder och dina kollegor.
Vi värdesätter god samarbetsförmåga, du trivs med att arbeta i team och är redo att stötta dina kollegor för att nå gemensamma mål. Vi ser att du är en kreativ och nytänkande person som kan bidra med nya idéer och perspektiv till vårt arbete.
Då vi befinner oss i en föränderlig bransch är det viktigt att vara flexibel och förändringsbenägen. Du anpassar dig snabbt till nya situationer och tar dig an förändringar med en positiv inställning. Att vara öppen för utveckling och kunna hantera olika arbetsuppgifter är avgörande för att lyckas i denna roll.
Vi vill att du har erfarenhet från administrativa uppgifter alternativt utbildning inom administration.
erfarenhet från kundservice/kundkontakt.
minst gymnasieexamen.
god datorvana.
du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
tidigare erfarenhet av att arbeta med projektkoordinering på Sesol.
Det är extra bra om du även harerfarenhet av entreprenadsprojekt.


Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor
Interna tävlingar
Du ingår i ett välkomnande och familjärt team


Bra att veta om anställningenLön:Fast lönPlacering: JönköpingTillträde: Enligt överenskommelseAnställningsvillkor: Vikariat
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Sista ansökningsdag är fredagen den10/11 och ansökningar kommer därefter att hanteras.

Ansök nu

Verification Engineer

Läs mer Dec 12
Arbetsbeskrivning
Randstad Engineering är specialister inom teknik. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Engineering står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.


I denna roll som Verification Engineer kommer du verifiera att produkterna uppfyller de satta kraven. Du kommer konfigurera och genomföra systemtestning av befintliga produkter samt identifiera potentiella fel som uppstår. Här krävs det att du är noggrann i ditt arbete kopplat till validering och verifiering av olika aktiviteter, samt dokumenterar detta i testrapporter och felrapporter. Du kommer även vara en del i att förbättra de befintliga produkterna och vara med i utvecklingsarbete för framtida produkter. I rollen kommer du samarbeta nära embeddedutvecklare, systemingenjörer samt flertalet andra funktioner inom företaget. Här kommer du ta plats i ett expanderande systemtestnings-team som har ett öga för kvalité och detaljer.

Ansvarsområden
I rollen som Verification Engineer kommer bland annat dessa ansvarsområden vara i fokus:


Validera systems funktionalitet och prestanda
Genomföra funktions- och integrationstestning av mjukvaru- samt hårdvarukomponenter
Analysera och tolka testresultat för att identifiera förbättringsområden samt olika mönster
Samarbeta med ingenjörer och utvecklare för att föreslå lösningar och felsöka problem
Dokumentera testresultat och felrapporter


Kvalifikationer
Vi söker dig som har har följande kvalifikationer:


En kandidatexamen eller högre utbildning inom mjukvaruutveckling, embeddeutveckling, testning eller mekatronik
Flytande och bekväm med att skriva och tala på engelska
Svenskt körkort
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av testning eller utveckling av embedded produkter


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Quality officer DANX AB

Läs mer Dec 27
Vill du vara en del av en dynamisk organisation som arbetar med att förbättra kvaliteten inom logistik och distribution? Har du en passion för dataanalys och problemlösning? Då kan du vara rätt person för oss!
DANX är ett ledande transport och logistikföretag inom reservdelar i Norden. Vi har under de senaste åren växt kraftigt och behöver nu förstärka vårt nordiska kvalitétsteam med fler specialister.
DANX kvalitéts team är specialiserade på att adressera kvalitetsutmaningar och arbetar hårt för att säkerställa högsta möjliga standarder. Tillsammans med ditt team fokuserar du på att höja kvalitetsstandarden inom hela Norden och strävar efter att göra verklig skillnad. Som en kvalitetsansvarig kommer du att spela en avgörande roll i vårt engagerade team och bidra till att förbättra våra operativa processer och resultat.
Vi tror på datadriven hantering och insikter som nyckeln till att skapa förbättringar. Din huvuduppgift kommer att vara att samla in, mäta och analysera våra operativa KPI:er för att identifiera kvalitetsutmaningar och strategier för att överträffa våra mål. Du kommer att arbeta i olika produktionssystem samt delta i spännande projekt som är inriktade på problemlösning, förbättringsarbete och förändringsarbete kopplat till arbetsrutiner. Vidare kommer du att vara en del av att analysera och driva kvalitéts projekt för att utveckla vår produkt. Vi letar efter lösningar som gör en verklig skillnad, och din förmåga att utföra analyser kommer att vara avgörande för detta arbete.
Arbetsuppgifter:
Som kvalitetsansvarig kommer du att spela en central roll i vårt arbete med att förbättra kvaliteten inom DANX. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
Genomföra avancerad och djupgående analys för att hitta lösningar för förbättrad kvalitet.
Bidra till utvecklingen av nya analyser över hela DANX:s distributionsprocesser.
Mäta och analysera operativa nyckeltal (KPI:er).
Identifiera och åtgärda kvalitetsbrister för att förbättra våra KPIer inom Norden.
Ta fram förbättringsprocesser och delta i implementeringar.
Delta i större projekt som fokuserar på kvalitetsförbättring.
Brainstorma förbättringsalternativ som bidrar till DANX-gruppens bästa möjliga resultat.
Distribuera resultat/output från analysen till relevanta intressenter.
Resa runt till DANX olika siter i Sverige för att skapa en helhetsbild om hur utmaningarna A är kopplat till utfall B för att bistå med analys och intervention på plats.
Fungera som en lagspelare i verksamheten på den plats där problem behöver lösas.



Kvalifikationer och egenskaper:
Flytande engelska i tal och skrift.
Geografisk kunskap inom Sverige.
Gymnasieexamen/eller motsvarande utländsk examen
Operationell insikt.
Tidigare erfarenhet av logistikbranschen.
Relevant masterexamen.
B körkort.
IT: Officepaket och analysverktyg.



Meriterande:
Nordiskt språk i tal och skrift.
Kunskaper inom transportledningssystem. (TMS)
Tidigare erfarenhet inom DANX.



DANX erbjuder:
En härlig arbetstillvaro med inspirerande kollegor, flexibla arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling parallellt med vår tillväxt. Vi tror starkt på den företagskultur vi tillsammans bygger genom ägandeskap, utveckling, lärande och hänsyn till varandra internt såväl som externt. Det är viktigt för oss att alla medarbetare värnar om varandra och våra kunder. På vår familjära arbetsplats får du möjlighet att påverka med ditt engagemang, din lyhördhet och delaktighet.
På samtliga lokationer erbjuds frukost/mellanmål så vi tillsammans får en bra start på dagen. Vi uppmuntrar till nyttjande av friskvårdsbidraget. DANX hittar gärna på saker tillsammans på och utanför jobbet och arrangerar kickoffs, julmiddagar och AW:s. Varje månad korar vi månadens medarbetare genom medarbetarnas nomineringar av fina prestationer från kollegor. Vi genomför utbyten mellan våra lokationer och roller för att skapa förståelse, gemenskap och utbildningstillfällen. Vi ser gärna att medarbetare utvecklas och tar nya steg inom företaget. DANX firar gärna, såväl högtider som födelsedagar, jubileum och framgångsrika tillvägagångssätt.
Vi ser fram emot att du vill bli en del av DANX!


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar/veckan. Arbetstiderna är måndag-fredag 08:00-17:00.
Rekryteringsprocessen sker löpande och avslutas efter att rätt kandidat tillträtt rollen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse
Arbetsplats: Lagervägen 4, 556 50 Jönköping.



Alla eventuella frågor om tjänsten kan skickas till HR@danx.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Påverka Nu Sverige AB .

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 25
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 26
Nu söker vi för kunds räkning en ekonomiassistent i centrala Jönköping.
Som ekonomiassistent kommer du att sköta den löpande bokföring, kundreskontra- och /eller leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar mm. Vidare sköter du administrationen av kundfakturor, både till svenska och utländska kunder. Arbetet innefattar fakturahantering, samt uppföljning i ekonomisystemet. Allmänna administrativa uppgifter inom ekonomi samt sortering, scanning och arkivering kommer också ingå.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, har god teamkänsla, är samarbetsinriktad och tar gärna för dig i jobbet. När det dyker upp utmaningar har du förmågan att söka lösningar och bibehålla en positiv inställning. Du vågar fråga, tar eget initiativ och ansvar. Du trivs med att periodvis jobba i ett högt tempo. Du är snabb på att fånga upp nya saker i din omgivning och tycker det är roligt med den digitala utvecklingen. Vi ser även att du har ett flexibelt arbetssätt och är beredd att ändra dina arbetsuppgifter utifrån förändrade förutsättningar

Du bör ha dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du har ekonomiutbildning på gymnasie- eller högskolenivå alternativt en KY-utbildning med ca 2-3 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel.

Vi är rekryterare. Rådgivare. Forskare. Konsulter. Uppdragstagare och givare. Finansiärer, kundansvariga och investerare av tid, samtidigt. Men framförallt är vi människor — med ett starkt fokus på andra individer. Och när vi ser till individen först, stärks i själva verket den del som utgör grunden till organisationens framtida utveckling. En utveckling som ger ringar på vattnet.

Ansök nu

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 15
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Relationskapande Säljare

Säljledare
Läs mer Apr 11
Vi söker nu en relationskapande och konsultativ säljare till Qvalify

Som ackrediterat certifieringsorgan är det Qvalify´s jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Vill du veta mer om Qvalify och om dina framtidsmöjligheter hos dem – tveka inte att skicka in din ansökan!

Ditt arbete utförs i linje med företagets mål och strategiska ansvar att aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av tjänster. Du kommer ta hand om både befintlig och upparbetad kundstock men även direkt nyförsäljning. Försäljningsarbetet innebär dels uppsökande försäljning med kundbesök men framför allt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot exempelvis slutkund, projektansvariga och underleverantörer vilket företrädesvis sker på kontoret i Jönköping.

Qvalify lägger stort fokus på att bygga långvariga kundrelationer och du fungerar som en rådgivande, konsulterande och närvarande säljare som är delaktig i hela säljprocessen. Du lyssnar in behov och skapar den bästa lösningen för din specifika kund. Som kundansvarig är du med under hela förloppet från försäljning till slutleverans och stöttar verksamhet och kund i frågor som uppkommer.

Övriga arbetsuppgifter innefattar:

- Hantering av förfrågningar och kundärenden som inkommer via mail och telefon
- Skriva avtal och ansvara för att skapa och lämna offerter
- Konkurrent- och marknadsbevakning
- Medverka vid mässor och kundaktiviteter
- Administrera i affärssystemet Microsoft Business Central samt Office 365

Vi söker en projektsäljare som brinner för att skapa och upprätthålla goda relationer till sina kunder och som trivs med att arbeta rådgivande och konsulterande. Du arbetar fritt i din roll, med övriga säljare, marknadsansvarig och affärsområdeschef som bollplank. Vi ser att du är självgående och att du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, se resultat och att ro affärer i land. Som person har du stort driv, engagemang och är uthållig i ditt arbetssätt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, tålmodig och arbetar strukturerat.

För att lyckas i rollen har du:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som relationskapande säljare
- Erfarenhet och kunskap inom KMA
- Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
- God datorvana
- God förhandlingsvana
- Körkort

Qvalify är Sveriges ledande företag för certifiering av ledningssystem, bland annat enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 samt ISO 45001. Som oberoende part kan vi även ge dig en ärlig bild av organisationens förmågor, resurser, risker – eller i princip vad som helst där du behöver en oberoende granskning.

DET GÅR BRA FÖR OSS OCH VI SÖKER DÄRFÖR ALLTID FLER KVALIFICERADE MEDARBETARE

Men… det är vi inte ensamma om. Det är konkurrens om ”humankapitalet” och idag är det lika mycket du som arbetstagare som ställer krav. Därför har vi frågat oss själva: Är Qvalify ett företag där människor vill arbeta och utvecklas? Är kollegorna schyssta, är chefen bra och smakar kaffet gott? Kort sagt: DO WE QVALIFY?

Qvalify är ett av Sveriges största certifieringsorgan. Vi har hjälpt praktiskt taget alla typer av verksamheter att kvalificera sig för sin marknad sedan 1992. I dag anlitas Qvalify av drygt 2000 företag och organisationer i varierande storlekar. Allt från de riktigt små till de riktigt stora. Anledningen till att de valt oss varierar också; kanske är det vårt affärsmässiga fokus eller det pragmatiska arbetssättet?

Qvalify består idag av 11 fast anställda och ca 50 underleverantörer. Fast egentligen så behandlar vi alla på samma sätt, det är bara en annan betalningsform.

Som ackrediterat certifieringsorgan är det vårt jobb att utföra revisioner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö, informationssäkerhet och oberoende granskningar. Men det är inte upp till oss att bedöma om vi är rätt arbetsgivare för dig. Så om du vill veta mer om oss och om dina framtidsmöjligheter på Qvalify – tveka inte att skicka in din ansökan via paverka.nu!

Ansök nu

Operativ Inköpare till Habo Gruppen

Inköpare
Läs mer Jan 29
Som operativ inköpare har du många kontaktytor, främst med leverantörer som finns i Asien och Europa, men även internt med övriga avdelningar och våra nordiska säljbolag. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Löpande inköps- och avropsarbete till vårt centrallager
- Bevakning och uppföljning av lagertillgänglighet och lagernivåer
- Uppdatera systemparametrar som t.ex. ledtid, prognoser och beställningskvantiteter
- Fakturamatchning
- Reklamationshantering mot leverantörer
- Planering och koordinering av förpackningstjänster hos extern leverantör.

Tjänsten är ett vikariat med placering på vårt huvudkontor beläget på Hedenstorp utanför Jönköping.
Du är en ordningsam, prestigelös och positiv person som gärna jobbar under eget ansvar, likväl tillsammans med andra i grupp.

Vi söker dig som är kommunikativ och ansvarstagande med god analytisk förmåga och goda kunskaper i Officepaketet/Excel. Tidigare erfarenhet från inköpsarbete och/eller relevant utbildning är meriterande.

Då tjänsten innefattar flertalet kontaktytor såväl internt som externt är det viktigt att du samarbetar med andra på ett lyhört och smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Hos oss får du en utvecklande roll och blir en viktig del av ett engagerat, stöttande och kunnigt inköpsteam. Som ett bolag i växande företagsgrupp och med Habo Gruppens ambitioner för framtiden finns för rätt person mycket goda möjligheter till fortsatt anställning. Välkommen med din ansökan!

Habo Gruppen AB startade sin verksamhet 1921 och är idag marknadsledande i Norden inom beslag och inredningsdetaljer. Habo Gruppen AB omsätter idag ca 615 MSEK och har ca 60 anställda, varav hälften arbetar på huvudkontoret som sedan årsskiftet finns i nyrenoverade lokaler på Hedenstorp i Jönköping. Bolaget är väl representerat i de nordiska länderna genom egna dotterbolag. Under varumärket Habo utvecklar, marknadsför och säljer företaget beslag och inredningsprodukter för den nordiska marknaden. Sortimentet består av mer än 5000 artiklar som säljs främst via bygg- och järnvaruhandeln samt stormarknader.

2019 förvärvade Habo Gruppen finska företaget Pisla och där produkter för matlagning utomhus under varumärket Muurikka numera marknadsförs och säljs av Habo Gruppen AB.

Habo Gruppen AB ägs av börsnoterade Volati, med en omsättning på 8 Mdr och 1900 anställda. Volati är uppdelat på tre olika affärsområden och där Habo Gruppen AB ingår i affärsområde Salix Group med en omsättning på 3,3 Mdr. Ytterligare information finns på www.habo.com.

Ansök nu

Webb- and Marketing coordinator

Marknadskoordinator
Läs mer Dec 27
Är du en kreativ och engagerad person som är duktig på att arbeta med grafisk design och digital marknadsföring med fokus webb? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Webb- and Marketing coordinator på Habo Gruppen.

Vad innebär rollen?
Som en del av marknadsteamet på Habo Gruppen, arbetar du i en bred, kreativ och omväxlande roll, där du ansvarar för design och innehåll på våra externa webbplatser. I detta ingår bland annat att skriva och utveckla SEO-vänligt innehåll, däribland beskrivande produkttexter och redaktionellt innehåll. Du säkerställer att innehållet går i linje med vårt grafiska manér, tonalitet, kommersiella prioriteringar och andra mediala aktiviteter. Du arbetar proaktivt, tar egna initiativ och trivs med att ha egna ansvarsområden likväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra i teamet och övriga avdelningar i bolaget.

Några av dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:

- Planera, skapa och publicera innehåll på våra webbplatser; Habo och Muurikka och dess landsunika siter
- Skriva texter med fokus på digitala kanaler / webb
- Bildhantering och bildredigering
- Arbeta i vårt Product Information Management system (PIM)
- Kontakt mot externa samarbetspartners och byråer
- Vara med och utveckla vår digitala närvaro

Anställningen är tidsbegränsad på heltid i minst 1 år.

Du rapporterar till Kommunikationschef.
Vi söker dig som gillar och är duktig på att arbeta med design/layout och innehåll på webbplatser.
Du skriver obehindrat för digitala kanaler och kan anpassa text till olika målgrupper. Du har också förståelse för SEO för att skapa värdefullt innehåll. Då mycket av det vi producerar innefattar layout, färg och form, så ser vi att du har en mycket god känsla för det och är van att arbeta med bilder och rörlig media. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i PIM system och har du arbetat i Litium/Litium PIM så är det meriterande.

Dina kunskaper har du från relevant utbildning inom kommunikation och media eller genom tidigare liknande arbete.

Vi ser också att du har:

- Mycket goda kunskaper i Adobe program såsom Indesign, Photoshop och Illustrator. Meriterande är erfarenhet av att jobba i After Effects och Premiere Pro
- Kunskap och erfarenhet av andra digitala kanaler och annonsering
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i MS Office

Vi söker dig som är initiativtagande, ansvarsfull och engagerad och som person är du också glad, positiv, flexibel och prestigelös. Du trivs med att ha egna ansvarsområden, att arbeta i ett högt tempo och mot deadlines. Vidare så är du en teamspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra för att nå uppsatta mål.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14/1. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen att söka tjänsten!

Habo Gruppen AB startade sin verksamhet 1921 och är idag marknadsledande i Norden inom beslag och inredningsdetaljer. Habo Gruppen AB omsätter idag ca 615 MSEK och har ca 60 anställda, varav hälften arbetar på huvudkontoret som vid årsskiftet 23/24 flyttar till nya lokaler i Jönköping. Bolaget är väl representerat i de nordiska länderna genom egna dotterbolag. Under varumärket Habo utvecklar, marknadsför och säljer företaget beslag och inredningsprodukter för den nordiska marknaden. Sortimentet består av mer än 5000 artiklar som säljs främst via bygg och järnvaruhandeln samt stormarknader.

2019 förvärvade Habo Gruppen finska företaget Pisla och där produkter för matlagning utomhus under varumärket Muurikka numera marknadsförs och säljs av Habo Gruppen AB.

Habo Gruppen AB ägs av börsnoterade Volati, med en omsättning på 8 Mdr och 1900 anställda. Volati är uppdelat på tre olika affärsområden och där Habo Gruppen AB ingår i affärsområde Salix Group med en omsättning på 3,3 Mdr. Ytterligare information finns på www.habo.com.

Ansök nu