Jönköping: Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Resurs, funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Vill du bidra med samhällsnytta? Då är det dig vi söker för tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sju områden; Myndighet, Personlig assistans, Socialpsykiatri och boendestöd, Daglig verksamhet, Boende och korttids 1, Boende och korttids 2 samt område Resurs. Resurspoolen ingår i område Resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet.

Vi är en serviceenhet med uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket omfattar runt 200 olika arbetsplatser. Resurspoolen består av cirka 30 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 2 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”. Vi håller till på Kasernen vid Asecs.

Ditt nya jobb
Som bokare/enhetsadministratör jobbar du främst med vikarietillsättning vid oplanerad frånvaro som uppstår i funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Du har en viktig servicefunktion där mycket kommunikation sker via telefon samt mail. Tillsättning av vikarier sker i bokningsverktyget Time Care Pool. Utöver arbetet med bokningen tillkommer personaladministration, då främst i systemen Time Care Multi Access och Personec. Arbete i diverse övriga system ingår i varierande omfattning. Varje morgon klockan 06.30 öppnar vår växel för inkommande samtal så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Tjänsten innebär också att kunna arbeta mot verksamhetens övergripande mål med en hög måluppfyllelse samt att arbeta serviceinriktat och rättssäkert.

Din kompetens

• Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med teamkollegor. Du behöver också besitta en god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig!

• Ett individuellt och utmanande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team.
• Ett nära samarbete med chef och samordnare ger möjlighet till delaktighet i verksamhetens utveckling.
• Väl fungerande stödfunktioner som enhetsadministratör, HR-och rekryteringskonsult samt ekonom till din hjälp i ditt vardagliga arbete.
• Flexibel arbetstid.
• Möjligheter till kompetensutveckling.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner, du kan läsa mer om dom här Detta får du när du jobbar hos oss (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Upplysningar
Rekryteringen avser ett vikariat på heltid i ett år med arbetstid förlagd till dagtid främst måndag-fredag. Helgtjänstgöring ingår, då på dagtid. I nuläget är omfattningen var fjärde helg. Schemat styrs av bokningens öppettider, även röda dagar inräknade. Ensamarbete förekommer, då främst på helg. Jönköpings kommun erbjuder heltid som norm. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sara Wikström, enhetschef
Tel: 036- 10 77 55
Fackliga representanter, se: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens resurspool!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent.

Personaladministratör sökes för extrajobb!

Läs mer Nov 14
Är du student och nyfiken på att starta en karriär inom rekryterings och bemanningsbranschen? Vill du ha ett utmanande arbete vid sidan av dina studier? Då har vi rätt tjänst för dig!

Vi söker nu dig som är student och vill arbeta internt hos oss med assistering kring bemanning samt vår rekryteringsprocess. Din roll som personaladministratör kommer variera beroende på behov och vi ser gärna att du är flexibel både vad gäller arbetstider och arbetsuppgifter.

För att söka tjänsten krävs att du är student på minst 50 % och vi ser gärna att du läser en inriktning mot ekonomi, personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning på högskola eller universitet.

Vi har ett långsiktigt behov av tjänsten och ser gärna att du har minst ett års studier kvar. Tjänsten kommer att tillsättas så snart rätt kandidat har hittats.

Arbetstiderna är flexibla och kan förläggas mellan kl. 08:00 och 17:00, måndag-fredag. Du kommer arbeta vid behov och tjänstgöringsgraden kommer att variera. Vi krav ställer dock att du ska kunna arbeta i snitt cirka 10 timmar/vecka.

Exempel på arbetsuppgifter är att kunna ta referenser, gå igenom urval, genomföra telefonintervjuer, personliga intervjuer, lägga schema m.m.

Din profil
För att passa hos oss krävs att du är självgående, initiativtagande och att du ser utveckling och ansvar som en spännande utmaning.

Du bör trivas i att arbeta i ett högt tempo och med varierande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är flexibel då behovet snabbt kan ändras både vad gäller arbetsuppgifternas innehåll och arbetstider.

Kravet för att söka denna tjänst är att du läser en universitets- eller högskoleutbildning på minst 50% med inriktning mot personal, beteendevetenskap, marknadsföring eller likvärdig utbildning. Du har god datorvana och behärskar engelska i så väl tal och skrift. Eftersom det kan förekomma resor i arbetet är B-körkort ett krav.

Blir du vår nästa personaladministratör? Anta utmaningen och skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänsten sker när vi hittat rätt person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

HR-administratör

Läs mer Nov 15
Per Brahegymnasiet

Välkommen till oss
Per Brahegymnasiet är en skola som är innovativ och nytänkande men som också vilar i en historisk grund och som värnar om sina traditioner. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas. Skolan har ca 1 400 elever och 140 medarbetare och ligger centralt i Jönköping. Vi är en skola som växer och till hösten blir vi 1450 elever. Våra högskoleförberedande utbildningar är EK, ES, HU, IB, NA och SA. Skolan är organiserad i fyra rektorsområden med gemensamma stödfunktioner.

Här får du arbeta med stans bästa och mest engagerade lärare som motiverar, inspirerar och utmanar eleverna. Det skapar förutsättningar för en riktigt bra skola där vi utvecklar lärandet och skapar erfarenheter som eleverna har nytta av resten av livet. Vi arbetar utifrån kreativitet och engagemang, med ett internationellt fokus!


Ditt nya arbete...
...är ett omväxlande och intressant arbete där du stöttar skolans chefer med service som främst är kopplat till personaladministration. Detta arbete innefattar bland annat registrering av anställningar, upprättande av tjänstgörings- och arbetsgivarintyg samt hantering av personalakter. Som HR-administratör arbetar du även med löneredovisning i kommunens personalsystem. Även andra administrativa uppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

Vem är du?

• Du är resultatinriktad och vill se saker hända
• Du är noggrann, prestigelös och kan prioritera
• Du skapar förtroende och goda relationer genom ett professionellt bemötande

Din kompetens
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR, eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet är det ett stort plus. Du har en god IT-vana och har tidigare arbetat i olika IT-system som stödjer HR-arbetet. För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående, initiativtagande, flexibel och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta. Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och drivs av att leverera utifrån verksamheten behov.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

Intervjuer kan komma att ske innan dess att sista ansökningsdatum löpt ut, tveka därför inte med att inkomma med din ansökan så snart som möjligt!

Vill du veta mer?
Mathilda Gerebrant Schedin, HR-konsult, mathilda.gerebrant-schedin@jonkoping.se
Oskar Cronodal, gymnasiechef, oskar.cronodal@jonkoping.se
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

HR-student sökes för praktik under VT23

Läs mer Nov 8
Är du HR-student och letar efter en praktikplats till våren?
Vill du bli del av en arbetsplats som genomsyras av glädje och teamwork? Då har vi på Uniflex tjänsten för dig!

Nu söker vi på Uniflex i Jönköping dig som studerar till personalvetare eller liknande beteendevetenskaplig utbildning på högskolan eller på universitetet och har en inplanerad praktikperiod under våren 2024.
Uniflex arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av kollektivanställda såväl som tjänstemän.
Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp som har ett affärsfokus, engagemang, positiv anda och teamkänsla.

Som praktikant kommer du att få vara med i vårt dagliga arbete där du får vara delaktig i hela rekryteringsprocessen.
Du kommer även få följa med på kundbesök och när vi besöker våra medarbetare.
Ditt arbete kommer huvudsakligen att bestå av:
- Annonsering
- Urval bland ansökningar
- Telefonintervjuer
- Djupintervjuer och referenstagning.

Din planerade praktikperiod avser vi gärna är minst 5 veckor. Vänligen ange tydligt vilka veckor din praktik avser.
För rätt person efter din praktik och när du tagit examen kan det finnas stor chans till anställning.
Praktiken kommer att vara förlagd under måndag till fredag mellan 8-17.

Att vara praktikant hos oss innebär att du får möjlighet att lära dig hela rekryteringsprocessen och andra delar av HR processer.


Vem är du?
Som person ser vi att du är driven, gillar utmaningar och är en problemlösare.
Du tycker att det är roligt att ha kontakt med olika människor och har även en känsla för service.
Teamwork och gemenskap är något som du värderar högt.
Du trivs att arbeta vid datorn och att använda telefon, samt att ha en del administrativa uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Ansök nu

HR-koordinator till DACHSER

Läs mer Aug 24
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DACHSER.

Om företaget:

DACHSER är ett av Europas största logistikföretag och erbjuder allt ifrån system och chartertransport samt sjö-och flygfrakt till mer komplicerad kontraktslogistik. Företaget arbetar med att leverera moderna, effektiva och IT-drivna logistiklösningar.

DACHSER Sweden AB är ett eget dotterbolag och består idag av ca 230 anställda fördelade på fem filialer i Stockholm, Jönköping, Göteborg, Mölndal och Malmö. Företaget växer och söker nu dig som vill vara med och säkerställa framgången framåt. Du kan läsa mer om DACHSER på deras hemsida, www.dachser.se.

Arbetsuppgifter:

I rollen som HR-koordinator arbetar du brett med att stötta HR-processerna i DACHSER Sverige. Dina arbetsuppgifter innefattar rekrytering där du publicerar annonser, arbetar med urval och att ta fram intervjuunderlag samt hålla i intervjuer. Du arbetar även med att säkerställa on-och offboarding, ta fram anställningsavtal och andra relevanta HR-dokument, registervård samt att ta fram statistik för både internt och externt bruk. Tillsammans med HR-avdelningen, stödjer du chefer i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas, presterar och bidrar till att verksamheten når sina mål. Detta innebär även att du tar fram utbildningsmaterial, samordnar utbildningar ev. håller i utbildningar tillsammans med övriga HR. Därtill ansvarar du även för att uppdatera, utveckla och förbättra personalhandboken samt deltar i löpande förbättringsprojekt, inom exempelvis digitalisering.

Du blir en del av teamet på HR-avdelningen som just nu består av en HR-chef och en HR Business Partner. Det är en sammansvetsad grupp som arbetar tätt tillsammans som du blir en del av. Här får du möjligheten att utveckla dina kunskaper och kollegor att bolla med. Rollen är av bred karaktär och det finns även stora möjligheter till att utvecklas till HR Business Partner på sikt.

• Rekryteringsarbete
• Ta fram anställningsavtal och andra relevanta HR-dokument
• Utbildning för verksamhetens chefer samt ansvara för personalhandbok
• Verksamhetsnära stöd till chefer
• Löpande förbättringsprojekt

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom personal- och arbetslivsfrågor/Human Resources eller liknande
• God systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Det är meriterande med något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. I den här rollen är det viktigt att du är trygg i att ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du snabbt kan anpassa dig till nya situationer. Vidare är du serviceinriktad och du har en god förmåga att skapa och underhålla goda relationer till andra människor. Självklart är du också noggrann och detaljorienterad där du tar för vana att upprätthålla tydlig struktur i ditt arbete. Slutligen tar du gärna initiativ inom ditt område och för att utvecklas.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Sommarjobb undersköterska hälso- och sjukvårdens korttidsboende

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Nov 15
Hälso- och sjukvårdsfunktionen

Till sommaren 2024 söker vi undersköterskor/vårdbiträden till hälso- och sjukvårdsteam 11.

"Att jobba som undersköterska inom hälso- och sjukvårdsteam 11 är utmanande och lärorikt och varierande. Vi lär oss något nytt varje dag och har ett gott stöd i kollegor." - Cecilia & Sara

Team 11 består av två korttidsenheter vilka är organiserade i hälso- och sjukvårdsfunktionen. På den ena enheten, Ekhagens gästhem, vårdas personer som är i behov av palliativ vård dygnet runt. Den andra enheten, Lönnen, riktar sig till svårt sjuka patienter med ett stort behov av omvårdnad och medicinskt stöd. Arbetet är förlagt på enheterna så inget resande förekommer i tjänsten.

Ditt sommarjobb
Som undersköterska arbetar du med omsorg och utför du delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat läkemedelshantering och insulingivning, dokumentation i socialförvaltningens verksamhetssystem. Andra vanligt förekommande uppgifter är blodtryckskontroll, kateterhantering, såromläggning. Du arbetar i team tillsammans med sjuksköterskor/specialistsjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster/fysioterapeuter och rehabiliteringsassistenter.

Vem är du?

• Vi söker även dig som är utbildad undersköterska eller som går sjuksköterskeprogrammet och har klarat av minst 3 terminer och således har undersköterskeexamen.
• Saknar du undersköterskeutbildning men har tidigare relevant erfarenhet inom vård- och omsorg/annat relevant område, kan du söka sommarjobb som vårdbiträde
• Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då arbetet innefattar daglig kontakt med medborgare, kollegor, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorg eller arbete med människor.

När det gäller dina personliga kompetenser tror vi att du är en stabil och trygg person. Du har ett empatiskt förhållningssätt och är lyhörd inför patienternas behov. Du är strukturerad men har också ett flexibelt förhållningssätt som gör att du lätt anpassar dig till ändrade omständigheter och situationer. Liksom vi, är du en person som värdesätter gott samarbete och sätter laget före jaget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vad kan du förvänta dig?
Hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun är delad i tolv hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam vilka arbetar med hemsjukvård och hemrehabilitering i både ordinärt och särskilt boende. Vi erbjuder dig ett värdefullt och omväxlande arbete med en stark gruppkänsla och ett nära samarbete med olika yrkesprofessioner. Som ny hos oss kommer vi överens om ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina erfarenheter och förkunskaper, handledare utses. Är du nyfiken på att läsa mer om oss, besök då vår hemsida här. (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html)

Återvändarbonus
För dig som sommarjobbat hos oss på socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår en återvändarbonus förutsatt att du jobbar minst 6 veckor.

Upplysningar
Rekryteringen avser sommarvikariat juni-augusti med möjlighet till förlängning. Arbetstiden gäller dag/kväll eller natt såväl vardag som helg.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Viktoria Forsgren, enhetschef
Tel: 036-10 24 08
Email: viktoria.forsgren@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Följ oss på Instagram: jkpg_halsosjukvard (https://www.instagram.com/jkpg_halsosjukvard/)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka sommarjobb på Ekhagens gästhem och Lönnens korttidsenhet! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sommarjobb sjuksköterska hälso- och sjukvårdens korttidsboende

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 15
Hälso-och sjukvårdsfunktionen

Till sommaren 2024 söker vi sjuksköterskor och till hälso- och sjukvårdsteam 11.

Team 11 består av två korttidsenheter vilka är organiserade i hälso- och sjukvårdsfunktionen. Den ena enheten Ekhagens gästhem har en palliativ inriktning, där vårdas patienter som är i behov av palliativ vård. Den andra enheten, Lönnen, riktar sig till svårt sjuka patienter med ett stort behov av omvårdnad och medicinskt stöd. Arbetet är förlagt på enheterna så inget resande förekommer i tjänsten.

Ditt sommarjobb
Som sjuksköterska/specialistsjuksköterska består dina arbetsuppgifter av medicinska bedömningar samt utförande av sjukvårdsinsatser och kan inkludera allt från provtagning, sårbehandling till palliativ vård. Du ansvarar för läkemedelshantering samt medicintekniska produkter. Dokumentation sker i socialförvaltningens verksamhetssystem. I vårt arbete som bygger på samverkan har sjuksköterskan ofta en central roll.

Vem är du?

• Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/specialistsjuksköterska eller som tar examen till sommaren
• Du behärskar det svenska språket i tal, skrift och läsförståelse då arbetet innefattar daglig kontakt med medborgare, kollegor, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorg eller arbete med människor

När det gäller dina personliga kompetenser tror vi att du är en stabil och trygg person. Du har ett empatiskt förhållningssätt och är lyhörd inför patienternas behov. Du är strukturerad men har också ett flexibelt förhållningssätt som gör att du lätt anpassar dig till ändrade omständigheter och situationer. Liksom vi, är du en person som värdesätter gott samarbete och sätter laget före jaget. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vad kan du förvänta dig?
Hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun är delad i tolv hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam vilka arbetar med hemsjukvård och hemrehabilitering i både ordinärt och särskilt boende. Vi erbjuder dig ett värdefullt och omväxlande arbete med en stark gruppkänsla och ett nära samarbete med olika yrkesprofessioner. Som ny hos oss kommer vi överens om ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina erfarenheter och förkunskaper, handledare utses. Är du nyfiken på att läsa mer om oss, besök då vår hemsida här. (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html)

Återvändarbonus
För dig som sommarjobbat hos oss på socialförvaltningen i Jönköpings kommun tidigare år utgår återvändarbonus förutsatt att du jobbar minst 6 veckor.

Upplysningar
Rekryteringen avser sommarvikariat juni-augusti med möjlighet till förlängning. Arbetstiden gäller dag/kväll eller natt såväl vardag som helg.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Emelie Käll, enhetschef
Tfn: 036-10 22 06
E-post: emelie.kall@jonkoping.se

Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Följ oss på Instagram: jkpg_halsosjukvard (https://www.instagram.com/jkpg_halsosjukvard/)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka sommarjobb på Ekhagens gästhem och Lönnens korttidsenhet! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Beredskapssamordnare till Räddningstjänsten, (1-2 tjänster)

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Dec 4
Nytt
Brandstationen Rosenlund, Jönköping

Vår organisation växer, och vi letar efter engagerade individer som vill vara med och göra skillnad för att skapa ett tryggare samhälle. Är du redo att bli en viktig del av vårt team?
Vi söker en till två kollegor som kommer att arbeta övergripande med kommunens frågor inom krisberedskap, civilt försvar(civil beredskap) och säkerhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att samordna och stödja olika förvaltningar och bolag i deras arbete för att göra vår kommun mer trygg och säker.

Ditt arbete kommer att vara mångsidigt, med möjlighet att forma din roll baserat på din erfarenhet och kompetens. Tyngdpunkten i ditt arbete kommer att vara inom området civil beredskap med arbetsuppgifter så som kontinuitetshantering, krisledningsövningar och att utforma viktiga styrdokument. Du kan också vara involverad i säkerhetsfrågor som intern säkerhet och brottsprevention.

Vårt team, Säkerhets & Beredskapsavdelningen, samverkar nära andra förvaltningar, bolag och externa aktörer som Länsstyrelsen, polisen och Regionen för att skapa ett tryggare samhälle. Räddningstjänsten är en relativt liten förvaltning så vi kan behöva hjälpas åt för att lösa vårt uppdrag och hantera uppkomna händelser. Under krissituationer kan du också bli involverad i kommunens krisledning och stabsarbete.


Vi söker dig som:

• har viss erfarenhet inom civil beredskap och kanske även säkerhetsfrågor
• har förmågan att analysera och se helhetsperspektiv och systematik
• har lätt för att skapa goda relationer och trivs med att vara en del av olika nätverk
• har en akademisk utbildning eller motsvarande, relevant för området
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift och anpassa ditt budskap efter mottagaren
• har B-körkort

Personliga egenskaper är högt värderade och erfarenhet av arbete i kommunal/offentlig verksamhet är meriterande.

Vilka är vi
Räddningstjänsten en förvaltning i Jönköpings kommun med ca 230 medarbetare. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas med flera stora omvärldsförändringar som påverkar vår verksamhet. Vårt uppdrag är att bidra till ett tryggt och säkert samhälle i ett brett perspektiv med högt ställda krav på att möta samhällets förväntningar. Räddningstjänsten ansvarar för brandskyddsfrågor, operativa insatser, samordnar kommunens brottsförebyggande arbete, civil beredskap och skydd mot olyckor. Vi har en trivsam arbetsmiljö med många drivna medarbetare med olika professioner och bakgrund. Samverkan sker i hög grad med andra myndigheter och kommuner i länet. Genom samarbetsavtal ansvarar vi också för räddningstjänsterna i Habo och Mullsjö kommuner.

Vi erbjuder bland annat

• Varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet till nytänkande
• En spännande arbetsplats med en bra gemenskap och stort hjärta
• Träningsmöjligheter i grupp och enskilt på arbetsplatsen
• Flextid och arbetstidsförkortning sommartid

Övrigt
En anställning i Jönköpings kommun innebär att du blir krigsplacerad. Funktionen är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning före anställning.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtester vid nyanställning av säkerhetsklassad personal enligt säkerhetsställd process som utförs av Kommunhälsan Jönköpings kommun.
Urval av ansökningar kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun säkrare för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!

Upplysningar
Avdelningschef Säkerhet och beredskap, Elin Isfall, 036-10 70 05
HR-konsult Stefan Lund, 036-10 56 66
Facklig företrädare (Vision) Håkan Grunditz, 036-10 58 94

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sjuksköterska till hälso- och sjukvårdsteam 7, Vilhelmsrogården

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Dec 4
Nytt
Hälso- och sjukvårdsfunktionen

Vi söker dig som är sjuksköterska/specialistsjuksköterska och som vill arbeta i och hälso- och sjukvårdsteam 7 och på Vilhelmsrogårdens äldreboende som öppnas i april 2024. Är du vår nya kollega?

Hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun arbetar med hemsjukvård och hemrehabilitering i den enskildes hem oavsett boendeform och utför såväl akuta som planerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Verksamheten är organiserad i 12 hälso- och sjukvårdsteam samt ett hemteam vilka arbetar tvärprofessionellt i grupper bestående av undersköterskor, sjuksköterskor/specialistsjuksköterskor samt arbetsterapeuter, sjukgymnaster/fysioterapeuter och rehabiliteringsassistenter.

Hälso-och sjukvårdsteam 7, är en del av hälso-och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun som består av 12 hälso-och sjukvårdsteam. Vårt upptagningsområde är Bankeryd med landsbygd, Trånghalla, Kortebo, Bymarken och Järstorp. I upptagningsområdet finns tre äldreboenden: Ceciliagårdens äldreboende, Ekåsens äldreboende och Ramsaysgårdens äldreboende. I april öppnar även Vilhelmsrogårdens helt nybyggda och moderna äldreboende, till vilken vi nu söker en sjuksköterska/specialistsjuksköterska. Vår teamlokal finns på Strandängen.

Ditt jobb
Som sjuksköterska ansvarar du för både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser i den enskildes hem oavsett boendeform. Du kommer främst arbeta på Vilhemsrogårdens äldreboende där du kommer möta äldre patienter. I din roll har du nära samverkan med både primär- och slutenvård för att anpassa vårdbehovet. Vårt arbete utgår från personcentrerad vård vilket bland annat innebär att ge patienten inflytande och möjlighet att ta eget ansvar och uppleva trygghet i hemmet. Hos oss har du möjligheten att följa patienten under en längre tid.

Din kompetens
Vi söker dig som är trygg och stabil och som har ett flexibelt förhållningssätt med fokus på patienten. För att fungera i rollen behöver du vara självständig och serviceinriktad då du under en dag möter många olika personer. Det är viktigt att du har en god förmåga att kunna samarbeta då du kommer att arbeta i ett team med härliga kollegor. Stor vikt läggs vid personlig mognad. B-körkort ett krav då bil används som transportmedel i arbetet. Erfarenhet i rollen som sjuksköterska/specialistsjuksköterska är meriterande för tjänsten.

Vi erbjuder
Som anställd hos oss får du en trygg anställning med goda förmåner som gör att du kan hålla en bra balans mellan jobb, fritid och familjeliv. Som stor kommun har vi stora muskler och mycket resurser vilket gör att du aldrig känner dig ensam i din roll. Med ett nära och tillitsbaserat ledarskap får du frihet att självständigt planera och strukturera upp din arbetsdag. Med nära samverkan inom teamet och med handledning från erfarna kollegor och ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina erfarenheter och förkunskaper ger vi dig förutsättningar för att lyckas i din tjänst. Exempel på förmåner är flexibel arbetstid och semesterväxling. Hälso- och sjukvårdsfunktionen erbjuder flyttbidrag till dig som bor utanför Jönköpings län. Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här. (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss)

Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde 2024-04-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd främst till dagtid, viss tjänstgöring kväll och helg ingår. Helgtjänstgöring förekommer cirka var femte vecka.

Vi träffar kandidater löpande under ansökningsperioden så välkommen in med din ansökan redan idag!


Kontakt
Helena Palmér, enhetschef hälso- och sjukvårdsteam 7
Tfn. 036-10 76 23
E-post: helena.palmer@jonkoping.se

Fackliga representanter www.jonkoping.se/fackligasoc (http://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska/specialistsjuksköterska till hälso- och sjukvårdsteam 7, Vilhelmsrogården! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Fysioterapeut/sjukgymnast till hälso- och sjukvårdsteam 6

Fysioterapeut
Läs mer Okt 25
Hälso- och sjukvårdsfunktionen

Tycker du om frihet under eget ansvar och möjligheten att planera och strukturera upp ditt eget arbete? Vill du sätta upp mål tillsammans med dina patienter och arbeta preventivt? Till hälso- och sjukvårdsteam 6 söker vi en fysioterapeut/sjukgymnast med intresse för målgruppen psykiska och intellektuella funktionsvariationer!

Hälso- och sjukvårdsteam 6 är en del av Jönköping kommuns hälso- och sjukvårdsfunktion och ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser i samtliga särskilda boenden, som exempelvis service- och gruppbostäder samt för dagliga verksamheter för psykiskt- och intellektuell funktionsnedsättning i Jönköpings kommun.

Hos oss erbjuds du ett varierande och omväxlande arbete med stor frihet och möjlighet att följa dina patienter över tid samt se resultatet av dina insatser. Med flexibel arbetstid finns det möjlighet för dig att lättare kombinera arbetslivet med privatlivet. Hälso- och sjukvårdsfunktionen erbjuder även flytthjälp för dig som är fysioterapeut/sjukgymnast som bor utanför Jönköpings län. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner såsom betald semester första anställningsåret och rabatter på träningskort. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Ditt arbete
Som fysioterapeut/sjukgymnast arbetar du med rehabilitering och habilitering av patienter i olika åldrar och med olika diagnoser och varierande behov. I dina arbetsuppgifter ingår att göra bedömningar samt erbjuda, genomföra och utvärdera de hälso-och sjukvårdsinsatser som krävs utifrån den enskildes rehabiliteringsbehov samt att motivera patienter till fysisk aktivitet och om möjligt själva ta ansvar för sin rehabilitering. Vid behov handleder och utbildar du närstående och omvårdnadspersonal. I ditt dagliga arbete sker nära samarbete med andra professioner i teamet såsom specialistsjuksköterskor/sjuksköterskor och arbetsterapeuter.

Vår lokal finns vid Asecs köpcenter.

Din kompetens

• Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast och som gärna har erfarenhet inom yrket.
• Erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar är meriterande.
• B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet.

Som person är du ansvarstagande och trygg med att strukturera upp och planera ditt eget arbete på ett effektivt sätt samt att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du stimuleras av en varierande vardag, är flexibel och kan anpassa dig och omprioritera efter vad situation kräver på ett lugnt och metodiskt sätt. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att samarbeta och ser värdet av gott teamarbete. Du stimuleras av förändring och utveckling och vill tillsammans med övriga professioner arbeta med ständiga förbättringar för att erbjuda patienterna den bästa hälso- och sjukvården. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, mån-fre.

Välkommen in med din ansökan!

Mer information om hälso- och sjukvårdsfunktionen hittar du här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jobbainomhalsoochsjukvard.4.14bc49b517f465136805cb4.html)

Kontakt
Anna Neij, enhetschef hälso- och sjukvårdsteam 6
Tfn: 036-10 24 63
E-post: anna.neij@jonkoping.se

Fackliga representanter www.jonkoping.se/fackligasoc (http://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som fysioterapeut/sjukgymnast till hälso- och sjukvårdsteam 6! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterska till Ekåsens äldreboende i Bankeryd

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 4
Nytt
Äldreomsorgen

Om du brinner för att göra verklig skillnad i människors liv och trivs i en miljö där omsorg och välbefinnande är i fokus, då är detta din chans att bli en del av vår personalgrupp. Till Ekåsens äldreboende söker vi nu en engagerad undersköterska!

Till Ekåsens äldreboende i centrala Bankeryd söker vi dig som är undersköterska eller vårdbiträde och som har tidigare erfarenhet inom vården. Äldreboendet är beläget vid Ekeforsvägen i en naturnära miljö och består av 43 lägenheter och en personalgrupp på cirka 40 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa en trivsam miljö, ge en god omvårdnad och jobba med respekt för hyresgästernas integritet.

Ditt nya arbete
Som undersköterska arbetar du med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg. Dina arbetsuppgifter inkluderar även vardagliga sysslor som städ och tvätt samt att ge social stimulans till hyresgästerna. Stor vikt läggs vid medborgarnas integritet och all omsorg du utför utformas efter den boendes behov, önskningar och förutsättningar. I tjänsten ingår också aktivt kontaktmannaskap, arbete med genomförandeplaner, läkemedelshantering samt social dokumentation och ombudsansvar.

Din kompetens
Vi söker dig som har en positiv grundsyn, ser möjligheter och har ett starkt engagemang för människor. Du är en lugn och trygg person och har ett empatiskt förhållningssätt som genomsyrar allt i ditt arbete. Du ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat och har en god samarbetsförmåga, men hanterar även självständigt arbete där du är ansvarstagande och tar egna initiativ. Vi värderar personlig mognad då det kan hjälpa dig att förstå situationer som hyresgästen ställs inför.

För tjänsten krävs att du är utbildad undersköterska eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Alternativt är du vårdbiträde och har längre erfarenhet inom vård- och omsorg. Du behärskar svenska i tal och skrift, då arbetet innebär mycket kontakt med hyresgäster, anhöriga och kollegor men också skriftlig dokumentation. Du har god datorkunskap och kan använda digitala verktyg vid dokumentation. I arbetet förekommer moment som ställer krav på god fysisk och psykiskt god kondition.

Vi erbjuder dig
Hos oss på Ekåsens äldreboende får du ett flexibelt och varierande arbete där din insats gör skillnad för hyresgästernas liv. Du kommer tillhöra ett stöttande team och ledning som värdesätter din insats där du även har en viktig roll i att driva verksamhetens utvecklings-och förbättringsarbete framåt. Vidare får du en stimulerande arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling. Som anställd i Jönköpings kommun får du även ta del av andra generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och rabatter inom friskvård. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss)

Upplysningar
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetstiden är förlagd till dag/kväll såväl vardag som helg. Jönköping erbjuder heltid som norm och arbetar med samplanering vilket innebär att arbete på flera enheter kan bli aktuellt.

Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Charlotte Wykman, enhetschef
Tfn. 036-10 75 85
E-post: charlotte.wykman2@jonkoping.se

Camilla Nordén, enhetschef
Tfn. 036-10 59 83
E-post: camilla.norden@jonkoping.se

Fackliga representanter: Fackliga representanter (http://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska till Ekåsens äldreboende i Bankeryd! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu