Jönköping: Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bokare/enhetsadministratör till Resurspoolen i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Resurs, funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Vill du bidra med samhällsnytta? Då är det dig vi söker för tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sju områden; Myndighet, Personlig assistans, Socialpsykiatri och boendestöd, Daglig verksamhet, Boende och korttids 1, Boende och korttids 2 samt område Resurs. Resurspoolen ingår i område Resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet.

Vi är en serviceenhet med uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket omfattar runt 200 olika arbetsplatser. Resurspoolen består av cirka 30 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 2 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”. Vi håller till på Kasernen vid Asecs.

Ditt nya jobb
Som bokare/enhetsadministratör jobbar du främst med vikarietillsättning vid oplanerad frånvaro som uppstår i funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Du har en viktig servicefunktion där mycket kommunikation sker via telefon samt mail. Tillsättning av vikarier sker i bokningsverktyget Time Care Pool. Utöver arbetet med bokningen tillkommer personaladministration, då främst i systemen Time Care Multi Access och Personec. Arbete i diverse övriga system ingår i varierande omfattning. Varje morgon klockan 06.30 öppnar vår växel för inkommande samtal så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Tjänsten innebär också att kunna arbeta mot verksamhetens övergripande mål med en hög måluppfyllelse samt att arbeta serviceinriktat och rättssäkert.

Din kompetens

• Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med teamkollegor. Du behöver också besitta en god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig!

• Ett individuellt och utmanande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team.
• Ett nära samarbete med chef och samordnare ger möjlighet till delaktighet i verksamhetens utveckling.
• Väl fungerande stödfunktioner som enhetsadministratör, HR-och rekryteringskonsult samt ekonom till din hjälp i ditt vardagliga arbete.
• Flexibel arbetstid.
• Möjligheter till kompetensutveckling.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner, du kan läsa mer om dom här Detta får du när du jobbar hos oss (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Upplysningar
Rekryteringen avser ett vikariat på heltid i ett år med arbetstid förlagd till dagtid främst måndag-fredag. Helgtjänstgöring ingår, då på dagtid. I nuläget är omfattningen var fjärde helg. Schemat styrs av bokningens öppettider, även röda dagar inräknade. Ensamarbete förekommer, då främst på helg. Jönköpings kommun erbjuder heltid som norm. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sara Wikström, enhetschef
Tel: 036- 10 77 55
Fackliga representanter, se: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som bokare/enhetsadministratör inom Funktionshinderomsorgens resurspool!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Personaladministratör/Personalassistent.

HR-administratör

Läs mer Apr 19
Utbildningsförvaltningen

Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill du med din kunskap och erfarenheter vara med och skapa framtidens världsmedborgare? Då har vi jobbet för dig!

Ditt nya jobb
Är du en noggrann administratör med intresse för personalfrågor? Då kan du vara den vi söker för vårat vikariat som HR-administratör på utbildningsförvaltningen! Tillsammans med övriga kollegor på HR-avdelningen står vi för ett professionellt stöd till förvaltningens rektorer och chefer. I ditt arbete kommer du utföra administration kopplat anställningsförfarandet, så som registrering, ändring och avslut av anställningar i vårt personalsystem samt upprättande av tjänstgörings- och arbetsgivarintyg. Vi har en effektiv digitaliserad process vilket bland annat innebär att alla anställningsavtal signeras och arkiveras digitalt.

Välkommen till oss
HR-avdelningen är en av utbildningsförvaltningens centrala stödfunktioner som har till uppdrag att skapa förutsättningar, vägleda och ge service till verksamhetens chefer utifrån arbetsgivarperspektivet. Vi är 22 medarbetare med fokus på engagemang, nytänkande och gemenskap. Avdelningen leds av HR-chef, enhetschef samt biträdande enhetschef. Inriktningen på vårt arbete styrs av våra politiska nämnder (barn- och utbildningsnämnden och utbildning- och arbetsmarknadsnämnden) samt av arbetet med Jönköpings kommuns gemensamma arbetsgivarepolitik.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ditt uppdrag genom ett ständigt lärande tillsammans med en chef som står för ett tillitsbaserat ledarskap. Ta chansen att bli en del av ett gäng som gör skillnad i en verksamhet med 5500 anställda!

Din kompetens
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, gärna med ytterligare eftergymnasial utbildning inom administration mot HR eller lön. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet ses som meriterande. Du behöver även ha förmåga att snabbt sätta dig in i och arbeta med IT-system. Arbetet ställer krav på att du är strukturerad och självgående samt har god förmåga att kommunicera med både kollegor och chefer.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Urvalsprocessen kommer innehålla ett arbetsprov.

Tidsbegränsad anställning från 2024-09-01 eller enligt överenskommelse till och med 2025-08-31.

Vill du veta mer?
Jonatan Svensson, biträdande enhetschef, jonatan.svensson@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som HR-administratör.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Semestervikarierande enhetsadministratör till Resurspoolen

Läs mer Mar 12
Resurs, funktionshinderomsorgen

Brinner du för människor och service? Vill du bidra med samhällsnytta? Då är det dig vi söker för tjänsten som semestervikarierande bokare/enhetsadministratör till Funktionshinderomsorgens Resurspool!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sex områden; Myndighet, Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Daglig verksamhet, Boende och korttids samt Resurs. Resurspoolen ingår i område Resurs och är Funktionshinderomsorgens interna bemanningsenhet. Vi är en serviceenhet och har som uppdrag att ersätta ordinarie personal vid oplanerad frånvaro dag 1 till 14. Vi servar alla områden inom Funktionshinderomsorgens utförande, vilket innebär cirka 200 olika arbetsplatser. Vår organisation består av cirka 25 bemanningspersonal (stödassistenter/undersköterskor), en bokningsenhet med 2 bokare/enhetsadministratörer, en samordnare och en enhetschef. Vårt motto är att ”Vi jobbar utifrån medborgarens behov för dagen”. Vi håller till på Kasernen vid Asecs.

Ditt sommarjobb
Som bokare/enhetsadministratör jobbar du främst med vikarietillsättning vid oplanerad frånvaro som uppstår i funktionshinderomsorgens olika verksamheter. Det kan vara aktuellt att till viss del vara behjälplig med sedvanlig personaladministration men dessa arbetsuppgifter i stort kommer att skötas av ordinarie medarbetare i tjänst. Vi jobbar primärt i systemen Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec. Varje morgon klockan 06:30 öppnar vår växel för inkommande samtal så det är en stor fördel att vara morgonpigg!

Din kompetens

• Vi söker dig som har pågående eller avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring Time Care Pool, Time Care Multi Access samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med team-kollegor, likaså ska du ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande då en stor del av arbetet innefattar att kunna marknadsföra verksamheten och knyta kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

• Ett individuellt och stimulerande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team.
• Introduktion i arbetet

Bra att veta
Rekryteringen avser ett semestervikariat med arbetstid förlagd till dagtid främst måndag-fredag. Tjänstgöringsgrad 80-100 %. Helgtjänstgöring ingår, då på dagtid och i regel var fjärde helg. Något tätare helgarbete kan förekomma just på sommaren. Ensamarbete förekommer, då främst på helg. Årets huvudsemester sträcker sig vecka 25-34 och vi prioriterar sökande som kan arbeta sammanhängande under verksamhetens totala behov.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sara Wikström, enhetschef
Tel: 036-10 77 55
Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten hos oss som semestervikarierande enhetsadministratör till Resurspoolen! https://www.jonkoping.se/

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetsadministratör vikariat

Läs mer Mar 6
Resurs, funktionshinderomsorgen

Är du strukturerad, självgående och effektiv? Gillar du att vara spindeln i nätet? Då kanske rollen som enhetsadministratör är något för dig? Läs vidare för att få veta mer!

Funktionshinderomsorgen är en del av socialtjänsten i Jönköpings kommun och vi arbetar med stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har olika typer av funktionsvariationer. Vi är organiserade i sex områden; Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Myndighet, Daglig verksamhet, Resurs samt Boende och korttids. Vår arbetsplats är på Kasernen vid Asecs.

Ditt nya jobb
Som enhetsadministratör jobbar du främst med personaladministration, telefonservice, schema och lönerapporter. Du är administrativt stöd åt enhetschefer inom funktionshinderomsorgen. Du kommer att ingå i ett nära team med enhetsadministratörer och enhetschef. Vi arbetar i systemen Time Care Pool, Time Care, Multi Access, Personec och Combine.

Din kompetens

• Vi söker dig som har en avslutad utbildning med ekonomisk/HR/administrativ inriktning.
• Har du tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt serviceerfarenhet och kundvana är det meriterande.
• Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Det är önskvärt att du ha goda kunskaper kring, Time Care Pool, Time Care, Multi Access, samt Personec.

Som person är du serviceinriktad, självgående och strukturerad. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga då arbetet förutsätter ett nära samarbete med kollegor. Du ska ha god förmåga att hantera en stor mängd kontakter då tjänsten innefattar kontinuerlig kontakt med olika samarbetspartners inom funktionshinderomsorgen. Vidare ser vi att du är tydlig i ditt arbete och dina beslut. Du är flexibel i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad och relationsskapande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig
Ett individuellt och stimulerande arbete där man samtidigt ingår i ett nära team tillsammans med enhetsadministratörer och enhetschefer.

Upplysningar
Rekryteringen avser ett vikariat på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Vikariatet sträcker sig till och med 15/9-24.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Förbered även två referenser varav en nuvarande/senaste chef om du blir kallad till intervju. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontakt
Sofia Lithman, enhetschef
Tel: 036- 10 31 49
Fackliga representanter, se: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre- välkommen att söka tjänsten som enhetsadministratör till funktionshinderomsorgen!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Vi söker administratör till vår kund

Läs mer Jan 30
Om uppdraget
Vår välkända kund som är verksam inom försvarsindustrin söker nu dig som är en fena på att styra upp och organisera!
Du kommer ha en bred administrativ roll där du är avdelningens naturliga knutpunkt. Du är den som ordnar med aktiviteter, bokar möten, ser till att fakturor attesteras och en rad andra uppgifter, exempelvis:

- Dokumenthantering - ansvar för att skapa, redigera och arkivera olika typer av dokument.

- Möteskoordinering - hantera kalendrar och boka möten samt se till att alla nödvändiga resurser är tillgängliga

- Sammanställning - hantera KPI/uppföljningsunderlag

- Arbetsmiljöprocess – dokumentera iakttagelser och följa upp ärenden

- Korrespondens - sköta kommunikation internt och externt, inklusive e-post och telefon.

Start omgående eller efter överenskommelse. Arbetstiden är dagtid, mån - fre.
Vi hoppas att du blir nyfiken på rollen hos vår kund och vill blir en del av deras gäng.
Varmt välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Competence, ett bolag inom Speed Group. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter.

Arbetsmiljö och säkerhet är en viktig fråga för oss på Speed Group. Vi är en alkohol- och drogfri arbetsplats och drogtest kan komma att ske inför och under anställning.

Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!

Om dig
Vi tror att du är en ansvarsfull person med en hög servicekänsla och stort engagemang. Du uppskattar att få lära dig nya saker och ser lösningar på eventuella utmaningar. Som person är du en "doer" som trivs med att styra upp och organisera dina dagar samt din omgivning. Du är även lyhörd och inkännande mot kollegor och besökare som du möter, alltid mån om att skapa en god miljö för samtliga.

Kvalifikationer:

- 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande.

- 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

- God datavana

- Goda kunskaper i svenska och engelska

Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Klara Kroksjö på? klara.kroksjo@speedgroup.se

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
___________
Sökord: Reception, receptionist, administratör, administration, service, fakturering, attest, service

Ansök nu

Administratör till Strand i Jönköping

Läs mer Jan 30
Drivs du av frågor som rör medarbetare, kvalitet och miljö? Trivs du bäst i en mångsidig och omväxlande roll där ingen dag är den andra lik?
Då kan det vara just dig vi söker!

Till Strand i Jönköping söker vi Dig som vill arbeta i en bred administrativ roll med stort fokus på personal samt kvalitet och miljöarbete.
Tjänsten är på konsultbasis under ett år med goda möjligheter till direktanställning hos företaget. Sysselsättningsgraden är på 75%.

Om tjänsten
I denna roll har du en viktig och central funktion där du får förmånen att arbeta med många varierande uppgifter som bland annat:

Personaladministration med vanligt förekommande uppgifter och frågor som uppstår i det dagliga arbetet samt chefstöd.
Till exempel innefattar detta administration kring företagshälsovård, utbildningsadministration och semesterhandläggning.

Kommunikationsansvar internt så väl som externt. Du kommer att ansvara för den interna informationshanteringen där du bland annat ser till att uppdatera intranätet och ser till att viktig information når medarbetarna. Du uppdaterar även hemsidan med information om kontaktuppgifter, aktuella projekt och nyheter i bolaget.
I den externa kommunikationen ingår även att uppdatera bolagets sociala medier.

Tjänsten innefattar även kvalitet och miljöarbete där du kommer att arbeta brett med bolagets miljösamordning.
Detta inkluderar exempelvis utredningar, omvärldsbevakning, dokumentation samt att säkerställa och utveckla arbetet i linje med bolagets ISO-certifieringar.
Du säkerställer även att det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar effektivt i den dagliga verksamheten.

I tjänsten ingår även övrig administration så som:
-Maskinadminstration, inklusive hantering av körjournaler, bokning av besiktningar, service och reparationer.
- Att föra mötesprotokoll vid personalmöten och projektuppstarter.
- Fakturahantering.
- Posthantering.

Vem är du?
För att passa i rollen är din erfarenhet tillsammans med personliga egenskaper allra viktigast. Du som söker har ett stort driv, engagemang och vilja till att utvecklas tillsammans med bolaget.
Som person är du social och utåtriktad med ett intresse för andra människor. Du har ett gott självledarskap med förmågan att skapa en god struktur i ditt arbete. Ditt arbetssätt präglas av laganda och du tycker att det är viktigt med goda relationer på arbetsplatsen.
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av administration och goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom utbildning inom relevant område är detta meriterande.

Om verksamheten
Strand i Jönköping AB arbetar med olika former av entreprenader i Jönköping med omnejd. Vi ägs av Storskogen 3 Invest AB och inom bolaget finns även en operativ ägare som har en gedigen kunskap i branschen och ett stort entreprenörskap.
Vi värderar våra medarbetare högt och ser därför till medarbetarnas bästa oavsett om det gäller arbetsmiljö, miljöklassade maskiner eller kompetensutveckling.
Vi är stolta över att vara ISO-certifierade inom Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö och arbetar aktivt med vårt kvalitetsledningssystem för att förbättra vår verksamhet för alla parter.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Lärare gymnasiet

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Jun 27
Sanda Utbildningscentrum

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.

Ditt nya jobb
Du kommer att undervisa i svenska och engelska på främst Ekonomiprogrammet men även andra program. I arbetet ingår mentorskap där du ger stöd och vägledning åt dina elever. Tillsammans med dina engagerade kollegor arbetar ni kontinuerligt för att förändra och förbättra undervisningen.

Välkommen till oss
Sanda Utbildningscentrum i Huskvarna består av flera olika skolformer; anpassad skola, Sanda Idrottshögstadium och Sandagymnasiet.
Sanda Idrottscentrum ingår som en del av verksamheten där idrottsutbildning bedrivs på skoltid som en del av gymnasieutbildningen.
På Sanda Utbildningscentrum går det ca 1400 elever och vi är ca 200 anställda.

På Sandagymnasiet står våra elevers kunskap, trivsel, och personliga utveckling i fokus. Sandagymnasiet är en av de ledande skolorna i Sverige inom idrott där vi ger våra elever möjlighet att kombinera studier och idrott på alla nivåer.

Hos oss får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra gemensamma ledord Glädje, Engagemang, Trygghet, Utmaning och Professionalism - GET UP. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Din kompetens
Vi söker nu dig som har lärarlegitimation för gymnasiet i svenska och engelska. Du har goda ämneskunskaper och är pedagogiskt skicklig. Som lärare är du en tydlig ledare och mån om att skapa goda och förtroendefulla relationer med eleverna. Du har goda IT-kunskaper och kan på ett naturligt sätt använda digitala verktyg i din undervisning.

Vi fäster stor vikt på personlig lämplighet där vi värdesätter dina kvalifikationer såväl som personliga egenskaper. Du är…

• En tydlig ledare i klassrummet med en förmåga att motivera och engagera dina elever.
• Samarbetsvillig och ansvarstagande
• Kommunikativ och lyhörd
• Flexibel, tålmodig och positiv

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

Urval och intervjuer påbörjas från och med 1 augusti.

Vill du veta mer?
Rektor Lina Hultman 036-1063 50 lina.hultman@jonkoping.se är tillgänglig 10 -11 juli samt från 1 augusti.


Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare 7-9 i musik i kombination med annat ämne

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Jul 15
Sanda Idrottshögstadium

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.

Ditt nya jobb
I tjänsten ingår i nuläget undervisning i musik på högstadiets åk 8-9 i grupper om 17-18 elever samt undervisning i musik på anpassad grundskola en dag i veckan. I arbetet ingår också mentorskap där du ger stöd och vägledning åt dina elever. Tillsammans med dina kollegor i programlaget/ämneslaget arbetar du kontinuerligt för att förändra och förbättra undervisningen. Du tillhör idrottshögstadiets arbetslag.

Övriga arbetsuppgifter för att fylla tjänsten tillkommer beroende på din kompetens och efter diskussion.

Välkommen till oss
Sanda Idrottshögstadium är en 3-parallellig 7-9 skola där idag alla elever tas in via antagningsprov i respektive idrott. Från hösten 2025 kommer idrottshögstadiet flytta in i nybyggda lokaler direkt norr om nuvarande byggnad, i samband med det kommer elevantalet att utökas till 7-8 klasser per årskurs varav hälften tas in via upptagningsområde och hälften via sin idrott.

Högstadiet är en del av Sanda Utbildningscentrum i Huskvarna som består av fyra olika skolformer som samverkar; Sandagymnasiet, Sanda Gymnasiesärskola, Sanda Grundsärskola och Sanda Idrottshögstadium. Sanda Idrottscentrum är också en del av verksamheten där idrottsutbildning bedrivs på skoltid som en del av gymnasieutbildningen. På Sanda Utbildningscentrum går det idag ca 1400 elever och vi är totalt ca 200 anställda.

På vår hemsida kan du läsa mer om Sanda Idrottshögstadium (https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/sanda-idrottshogstadium-7-9)

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i musik och ett annat ämne. Som lärare är du en tydlig ledare och mån om att skapa goda och förtroendefulla relationer med eleverna. Du har goda IT-kunskaper och kan på ett naturligt sätt använda digitala verktyg i din undervisning. Vi fäster stor vikt på personlig lämplighet där vi värdesätter dina kvalifikationer såväl som personliga egenskaper.

Du är…

• Flexibel och har en god samarbetsförmåga
• Lyhörd och kommunikativ
• Engagerad och har en god förmåga att intressera och entusiasmera elever
• Positiv och självständig

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/)

Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut.

Vill du veta mer?
Peter Brandt, rektor
peter.brandt@jonkoping.se
036-106571

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

HR-konsult utbildningsförvaltningen

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jul 2
Huskvarna stadshus

"Jag har ett fantastiskt roligt och utvecklande uppdrag! Efter fem år i rollen utvecklas jag fortfarande, både i min profession och som person. Vi på HR-avdelningen är inte rädda för att testa nytt, utveckla och förändra för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra verksamheter. Vi lever verkligen som vi lär, genom lärglädje hela vägen!"

- Lisa Nyström, HR-konsult

Ditt nya jobb
Är du en erfaren och driven HR-konsult som brinner för att arbeta med samt utveckla HR-processer? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Vi erbjuder en i grunden varierande roll med möjlighet att specialisera dig inom något särskilt område. Detta innebär att du bistår med ett professionellt stöd till våra verksamheter, från förskola till vuxenutbildning och är en nyckelperson i vårt strategiska arbete, både genom att delta i och leda förändringsarbete.

I din nya tjänst kommer du att ha många kontaktytor och samarbeta tätt med våra rektorer, chefer, fackliga parter och kollegor. Du blir en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där vi tillsammans skapar förutsättningar för framgång.

Välkommen till oss
HR-avdelningen är en central stödfunktion inom utbildningsförvaltningen bestående av HR-konsulter, HR-strateger, HR-controller, HR-administratörer och bemanningsplanerare. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa förutsättningar, vägleda och ge service till verksamhetens chefer ur ett arbetsgivarperspektiv. Hos oss får du 21 engagerade och kompetenta kollegor som sprider arbetsglädje. Avdelningen leds av en HR-chef, en enhetschef och en biträdande enhetschef. Vårt arbete styrs av våra politiska nämnder och Jönköpings kommuns gemensamma arbetsgivarpolitik.

Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas genom ett tillitsbaserat ledarskap och ett starkt fokus på lärande. Ta chansen att bli en del av ett team som gör skillnad för verksamheten!

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss)

Din kompetens
Vi söker dig som har:

• En högskole- eller universitetsutbildning inom HR eller annan relevant utbildning som bedöms likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna inom offentlig verksamhet.
• Gedigen erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor och rehabilitering.
• Erfarenhet av att leda och driva utvecklingsprojekt inom HR.
• Mycket goda kommunikativa egenskaper.
• Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat, både självständigt och i team.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Bra att veta

• Placeringsort: Stadshuset, Huskvarna.
• Möjlighet till distansarbete upp till 40% av din arbetstid.
• Intervjuer kommer att hållas från v 31 och framåt.
• Eventuellt kommer vi tillsätta två tjänster i denna rekrytering.

Vill du veta mer?
Vecka 27 Jonatan Svensson biträdande enhetschef, jonatan.svensson@jonkoping.se
Vecka 28-29 Lovisa Sandell HR-konsult, lovisa.sandell@jonkoping.se
Vecka 30 och framåt Julia Lago Vikman enhetschef, 073-035 46 81 eller julia.lago-vikman@jonkoping.se

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Välkommen med din ansökan!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterska/vårdbiträde till Gränna hemtjänst

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jun 25
Äldreomsorgen, hemtjänst

Gillar du att arbeta flexibelt och träffa nya människor? Vill du ha ett meningsfullt arbete där din insats gör skillnad? Läs vidare för att få veta mer om vad ett arbete i Gränna hemtjänst innebär!

Ditt nya jobb
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att utföra omvårdnads- och servicearbete i kundens hem. Du kommer att arbeta för att stärka och stödja individens egna förmågor utifrån behov och önskemål. Vidare arbetar vi alltid utifrån medborgarens genomförandeplan och kontaktmannaskap, samt givna riktlinjer och rutiner. En central del i arbetet är även social dokumentation och kommunikation som ingår i dina arbetsuppgifter. Som medarbetare i hemtjänsten har du en betydelsefull roll där du arbetar med att ge individanpassad vård och omsorg och social stimulans - alltid med individen i fokus. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa en värdefull vardag för våra äldre med en hög servicenivå.

Vi erbjuder dig
Som en del av Gränna hemtjänst kommer du ingå i en arbetsgrupp där du ges möjlighet att vara delaktig, ta ansvar och påverka din egen såväl som verksamhetens utveckling. För dig som har resväg till Gränna på minst 2 mil så kommer du att få lönetillägg upp till 1500kr i månaden. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av andra generella förmåner, du kan läsa mer om dom här Detta får du när du jobbar hos oss (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Din kompetens
I första hand söker vi dig som är utbildad undersköterska. Är du vårdbiträde med längre arbetslivserfarenhet från äldreomsorgen kan det komma att ersätta utbildningskravet. Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från äldreomsorgen. Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakt med medborgare, anhöriga, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Social dokumentation är ett viktigt arbetsredskap som är digitaliserat därför ser vi gärna att du har god datavana.

Tjänsten ställer krav på att du har B-körkort och kan cykla.

Som person ser vi att du är empatisk och omtänksam, du ser alla människors lika värde. Du brinner för att ge god service. Vidare presenterar du lösningar som uppmärksammar uppkomna situationer till dina kollegor och andra professioner. Att ha ett professionellt bemötande ser du som en självklarhet. Du är trygg i att arbeta självständigt och känner dig bekväm med att prioritera och fatta beslut - i nära samarbete med kollegor. Viktigt att du arbetar bra med andra genom lyhördhet, kommunikation och ett konstruktivt förhållningssätt.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet!

Välkommen till oss
Gränna hemtjänst är en av kommunens hemtjänstgrupper och grunden i vår verksamhet är ett värdigt och professionellt bemötande som präglas av respekt, förtroende och omtanke. Gränna hemtjänst består idag av 32 medarbetare som ansvarar för personlig omvårdnad och service i kundens hem. Lokalen är belägen på Gränna äldreboende och är bra geografiskt placerad i förhållande till hemtjänstområdet, vi ansvarar även för patrullinsatser i området. Vi förflyttar oss mellan medborgarnas hem med hjälp av bil.

Det goda mötet - det är vad Jönköpings Kommun hemtjänst handlar om.


Bra att veta
Rekryteringen avser 2 tillsvidaretjänster där arbetstiden är förlagt till dag/kväll, vardag och varannan helg. Jönköpings kommun stävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100% sysselsättningsgrad. Vi arbetar med samplanering, vilket innebär att arbete hos flera medborgare kan bli aktuellt. Erbjudande om anställning på annan verksamhet kan bli aktuellt.

Löpande urval och intervjuer kommer tillämpas i rekryteringen, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det krävas ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida. (https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/)

Välkommen med din ansökan redan idag!

Vill du veta med?
Lovisa Aldensjö Lago, enhetschef
Tel: 036-10 38 22

Ann Berg, enhetschef
Tel: 036-10 62 89

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten hos oss på Gränna hemtjänst! https://www.jonkoping.se/

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Läs mer Jun 24
Miljöskyddsenheten

Arbetsplatsbeskrivning
Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsförvaltningen är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och kansli.

Arbetsuppgifter
Vi söker en miljöinspektör som främst ska arbeta med handläggning av ärenden inom miljöskydd. I arbetet ingår att förbereda och genomföra inspektioner, informera, skriva rapporter/beslut, följa upp krav, åtgärder och beslut med mera. Tillsyn på miljöfarliga verksamheter (B, C och U-anläggningar - i första hand avfallsverksamheter. I tjänsten ingår även anmälningsärenden inom miljöfarlig verksamhet, remisser från olika myndigheter eller enheter inom kommunen. Samverkan med andra tillsynsmyndigheter, exempelvis inom miljösamverkan Jönköpings län, men även nationellt.

Kompetenskrav
I myndighetsrollen bör du som person ha förmåga att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och fatta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet. Du bör ha en god social kompetens som bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med verksamhetsutövare, kollegor och medborgare. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du är kreativ, engagerad och stresstålig, samt har en god planerings- och prioriteringsförmåga.

Ett krav är att inneha en högskole- eller universitetsexamen inom miljöskydd eller annat relevant område. För den här tjänsten är det meriterande att tidigare ha arbetat med tillsyn inom miljö- och hälsoskydd eller uppdrag kopplat till miljöfarlig verksamhet samt att ha goda kunskaper om miljöbalken.
Erfarenhet av avfallslagstiftning, avfallsverksamhet och/eller masshantering är meriterande.

Att kunna uttrycka sig väl i tal och i skrift på svenska är ett krav.
Vi använder EDP Vision som ärendehanteringssystem, har du erfarenhet av systemet så är det positivt.

Personliga egenskaper
Du behöver ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar samtidigt som du ska vara bra på att samarbeta. Det är viktigt att du är både serviceinriktad, flexibel och tycker om att möta nya människor. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme.

Kommunen strävar efter mångfald beträffande kön och etnisk bakgrund.

Övrigt
B-körkort är ett krav.

Upplysningar
Enhetschef miljöskyddsenheten, Henrik Dinkel henrik.dinkel@jonkoping.se (http://mailto:hakan.strid@jonkoping.se/) tel. 036-10 54 49.
Miljödirektör, Niclas Purfurst niclas.purfurst@jonkoping.se (http://mailto:hakan.strid@jonkoping.se/) tel. 036-10 54 36.

Fackliga företrädare
Naturvetarna: Karin Berg karin.berg@jonkoping.se (http://mailto:karin.berg@jonkoping.se/) tel. 036-10 50 57.
Vision: Amira Oruc amira.oruc@jonkoping.se (http://mailto:amira.oruc@jonkoping.se/) tel. 036-10 50 51.

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med både ett personligt brev och CV.


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare 4-6

Grundlärare, 4-6
Läs mer Jun 26
Ödestugu skola

Lärglädje börjar med dig. Vill du vara med och inspirera till ett lustfyllt lärande? Välkommen till oss på Ödestugu skola!

Ditt nya jobb
Nu söker vi dig som vill utveckla elevernas förmåga, kunskaper och tilltro till sig själva samt förbereda dem för livet och framtiden. Genom kunskap och kreativitet inspirerar du dina elever till ett lustfyllt lärande, att ta ansvar och att utvecklas. Vi söker en ny kollega till arbetslaget som tillsammans ansvarar för undervisningen på hela skolan och där du som lärare undervisar i årskurs 3-6. I arbetslaget finns erfarna kollegor. Tillsammans med arbetslaget ansvarar du för att planera, genomföra och utveckla undervisningen på ett sätt som utgår från en helhetssyn på eleven och elevens behov, i enlighet med läroplan och övriga styrdokument.

Välkommen till oss
Hos oss på Tenhults skolområde arbetar vi tillsammans för att utveckla självständiga, trygga och ansvarstagande individer. Vårt skolområde består av två skolor, Ödestugu skola och Tenhultsskolan. Geografiskt är vi belägna i Jönköpings kommuns sydöstra del. Vi har ett ganska stort upptagningsområde som gränsar mot både Vaggeryd och Nässjö kommuner. Ödestugu skola ligger naturskönt med naturen in på knutarna. På skolan går det ca 60 elever.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Vår vision är "en skola där glädje, trygghet och lustfyllt lärande ger oss alla framtidstro".

På vår hemsida kan du läsa mer om vår skola (https://www.jonkoping.se/barnutbildning/grundskola/grundskolorao/tenhultsskolanf6.4.74fef9ab15548f0b8002583.html).

Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Din kompetens
Du är behörig och har lärarlegitimation för att undervisa i åk 4-6 alternativt 1-7 eller är i slutet av din utbildning. Du är väl förtrogen med läroplanen och du är trygg i din roll som lärare och de uppgifter som ingår i läraryrket. Du ser styrkan i att arbeta i ett arbetslag och du är en tydlig ledare. Du strävar efter att utveckla varje elevs förmågor, kunskapsmässigt och socialt, och du är en person som finns till för alla elever på skolan. Du har god förmåga att skapa relationer till elever samt har ett inkluderande förhållningssätt.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

Här på polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/)

Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse och vi kallar löpande till intervju.

Vill du veta mer?
Rektor: Åsa Grahn, 036-103068
Biträdande rektor: Mattias Hultberg

Här hittar du kontaktuppgifter till fackliga företrädare på utbildningsförvaltningen. (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare 4-6 i Ödestugu.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu