Jönköping: Enhetschef till hemtjänsten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till hemtjänsten i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Äldreomsorgen

Vill du vara med och leda och driva en verksamhet vars uppdrag är att bidra till ökad livskvalité för våra kunder? Vi fokuserar på att ge en kvalitativ service och står för det goda mötet. Nu söker vi två enhetschefer för vikariat till hemtjänsten som vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss.

Socialförvaltningen omfattar funktionerna individ-och familjeomsorg, funktionshinderomsorg, äldreomsorg och hälso-och sjukvård. Äldreomsorgen skall tillgodose medborgares individuella behov av vård, omsorg och trygghet i enlighet med verksamhetens mål, riktlinjer och rådande förutsättningar. Äldreomsorgen skall samverka med medborgare och organisationer samt med dessa verka för ett gemensamt arbetssätt.

Ditt nya jobb
Hemtjänsten består av 23 hemtjänstgrupper som är utspridda i hela Jönköpings kommun. Ett av vikariaten innebär delat ledarskap på en enhet. Det andra vikariatet ansvarar du för en hemtjänstgrupp. Du kommer att ingå i ett chefsteam tillsammans med 5-6 andra enhetschefer. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och i ditt arbete har du stöd av HR-konsult, rekryteringskonsult, ekonom samt övrig stab och ledning. På plats ute i verksamheten har du också stöd av en enhetsadministratör som stöttar i personaladministration och processamordnare som planerar de dagliga insatserna som ges till medborgarna.

Socialförvaltningen jobbar med ett hälsofrämjande ledarskap baserat på tillit och lärande. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar:

• Ledning av hemtjänstgruppen.
• Personaladministration, inklusive rekrytering och utveckling av medarbetare.
• Säkerställa att våra tjänster uppfyller hög kvalitét och följer aktuell lagstiftning.
• Utveckla och upprätthålla goda relationer med kunder och deras anhöriga.
• Budgetansvar och ekonomisk planering för gruppen.
• Rapportering till närmsta områdeschef.

Din kompetens
Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen som arbetsgivaren finner relevant för ledande befattning. Vidare ser vi att du har följande:

• Erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller äldreomsorg.
• Ledarerfarenhet och förmåga att leda och motivera personal.
• Kunskap om aktuell lagstiftning samt kvalitetsarbete inom hemtjänstområdet.
• Starka kommunikations- och relationsegenskaper
• Förmåga att hantera budgetar och resurser effektivt.
• Engagemang för att förbättra livskvaliteten för våra kunder.

Vi är måna om att våra medarbetare ska må bra och vara friska, varför vi ser att du som chef aktivt arbetar efter vår friskvårdspolicy. Slutligen ser vi att ditt ledarskap präglas av närvaro, delaktighet, tillit och engagemang. Utöver detta hanterar du såväl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Vi erbjuder dig!
Äldreomsorgens ledarskap genomgår just nu en spännande och utvecklande resa genom att fokusera på ett hälsofrämjande, nära och tillitsbaserat ledarskap och vi hoppas att just du vill vara med i utvecklingen. Vi erbjuder dig ett spännande, utmanande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare. Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Upplysningar
Rekryteringen avser två vikariat på heltid i ett år med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag.

I rekryteringen kan vi komma att tillämpa tester. Vi tillämpar även löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontakt
Johanna Lindqvist, områdeschef
Tel: 036-10 74 26, johanna.lindqvist@jonkoping.se

Anna-Karin Engström, områdeschef
Tel: 036-10 56 92, anna-karin.engstrom@jonkoping.se

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten som Enhetschef till hemtjänsten! https://www.jonkoping.se/

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Enhetschef inom socialtjänst

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Enhetschef inom socialtjänst.

Enhetschef till enheten Förstärkt stöd och utredning

Läs mer Jun 20
Individ- och familjeomsorgen

Vill du göra skillnad för barn och unga? Vill du vara med och forma en relativt ny enhet? Vi söker en engagerad och kunnig enhetschef som vill leda och utveckla verksamheten tillsammans med oss.

För ett år sedan startade vi enheten Förstärkt utredning och stöd för att bättre kunna tillgodose behov hos de barn och ungdomar som bor i vår kommun. Enheten består av en grupp familjehemssekreterare som arbetar med jourhemsverksamheten, hemutredningsteamet som gör fördjupade utredningar samt ett nystartat säkerhetsteam som gör säkerhetsplaneringar enligt Signs of Safety. Dessutom ingår placeringssamordnare och metodstödjare i enheten.

Vi söker nu en enhetschef som är nyfiken, engagerad och utmanas av att bygga en fungerande personalgrupp, och som tillsammans med medarbetare, 1:e socialsekreterare och interna samarbetspartners vill utveckla och ta ansvar för verksamheten.

Ditt nya jobb
Säkerhetsteamet i Jönköping startade i september 2023 och befinner sig således fortfarande i fasen att bygga upp verksamheten och här söker vi en erfaren och driven chef som kan axla ansvaret. Teamet består av fyra socialsekreterare och en arbetsledare och ingår i enheten Förstärkt utredning och stöd. Säkerhetsteamets uppdrag är säkerhetsplanering enligt Signs of Safety, som är ett strukturerat arbetssätt. Det kan användas i de familjer där det finns en hög grad av oro och där barnet är eller riskerar att bli placerat utanför hemmet. Tillsammans med barnets familj och nätverk skapas en plan som kan ge barnet trygghet och säkerhet trots en problematisk situation.

Hos oss får du ett varierande och framförallt roligt arbete med engagerade chefskollegor och där du har möjligheten att göra verklig skillnad i andras liv. Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte, teamkänsla och att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö.

Din kompetens
För att lyckas i rollen som chef hos oss på Individ- och familjeomsorgen vill vi att du har socionomutbildning, gedigen erfarenhet av arbete med barn och unga inom socialtjänsten och är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom området. Du behöver också tycka om att samverka både internt och externt samt inspireras av att ingå i ett chefsteam där alla ska dra åt samma håll och utvecklas tillsammans. Du håller dig à jour med forskning och metoder inom området och du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Chefserfarenhet inom socialtjänsten med personal-, budget-, och verksamhetsansvar samt kunskaper i Signs of Safety är meriterande.

Som ledare är du rak och tydlig i din kommunikation och du tillämpar ett nära ledarskap och tar tillvara på medarbetarnas förmågor. Ditt arbete präglas av struktur och planering på ett sätt som bidrar till trygghet och förutsägbarhet för medarbetarna. Du har erfarenhet av att samarbeta med andra internt och externt med goda resultat. Att tänka nytt och vara bra på att implementera och förvalta förbättringar är egenskaper vi värderar högt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

Bra att veta
Vi erbjuder dig som chef individuell lönesättning, handledning samt ett arbete i en arbetsgrupp med erfarenhet och kunskap. Vidare har du som chef inom Jönköpings kommun regelbundna avstämningar med och stöd i din ledarroll från områdeschef. Du ingår även i ett välfungerande chefsteam med kollegialt stöd. Det finns också ytterligare stödfunktioner för dig vid behov såsom ekonom, HR-konsulter, rekryteringskonsulter samt kommunikatörer.

Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och kan ta del av andra generella förmåner så som friskvårdsbidrag, läs mer här: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html)

Rekryteringen avser en (1) tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Du ska vara utbildad socionom. Vi använder oss av löpande urval och intervjuer.

I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras.

Före anställning ska utdrag lämnas från Rikspolisstyrelsens belastnings- och misstankeregister.

Testverktyg kan komma att tillämpas.

Upplysningar
Sofia Lager Millton, områdeschef
Tel: 036-10 71 90
Fackliga representanter: Fackliga företrädare på socialförvaltningen - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Förändringsledare för behovsbedömningar inom funktionshinderomsorgen

Läs mer Jun 5
Funktionshinderomsorgen

Vill du bidra till en funktionshinderomsorg där medborgare och medarbetare tillsammans skapar en hälsofrämjande vardag och insatser av god kvalitet? Vill du vara med och utveckla funktionshinderomsorgens arbete med behovsbedömningar för rätt stöd och med rätt resurser? Då kan det vara dig vi söker!

Ditt nya jobb
Inom funktionshinderomsorgen finns en tydlig ambition att stödja medborgare i att bibehålla och utveckla resurser och förmågor för att leva ett liv som andra. Det kan vara svårt att följsamt möta förändrade behov med rätt bemanning och rätt insats över tid. Utan god kunskap om medborgares behov riskerar insatser och bemanning att bli statisk och resurskrävande. Ett verktyg för behovsbedömning gör det lättare att behovs-styra resursfördelning i verksamheten, och verktyget kan samtidigt fungera som ett stöd för utvecklingsarbetet.

Funktionshinderomsorgen ska införa ett nytt verktyg för behovsbedömning och vill anställa en förändringsledare för projektet som beräknas pågå under minst 1 ett år. Under projekttiden är funktionschef din närmaste chef. Efter projektet avslutas övergår tjänsten till en tillsvidareanställning som enhetschef, i första hand inom ett område i funktionshinderomsorgen. Beroende på din kompetens och erfarenhet kan även möjlighet till annan yrkesroll för tillsvidareanställning finnas, exempelvis som handläggare LSS/SoL.

Projektet syftar till att säkerställa rätt insats utifrån rätt behov, i rätt tid, med rätt resurs och på rätt sätt. I behovsbedömningar ska IBIC vara grunden och funktionshinderomsorgen vill på sikt arbeta med en sammanhållen behovsbedömning inom hela verksamheten. Projektet ska utforma bästa organisering och ansvarsfördelning för detta arbete med koppling till ekonomi och budget för verksamheten. I uppdraget som projekt- och förändringsledare jobbar du nära och stödjer verksamheten i utveckling och implementering av nya arbetssätt. Du utbildar och guidar medarbetare till den kunskap de behöver för att nå uppsatta mål.

Din kompetens
Du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är önskvärt med kunskap om, och erfarenhet av arbete med, IBIC liksom erfarenhet av behovsbedömning. Meriterande för tjänsten är även tidigare erfarenhet av förändrings-/projektledning och/eller ledarskap. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och det är meriterande om du har god kunskap inom funktionsstödsområdet.

Du som söker är självgående och ansvarstagande, har en god pedagogisk förmåga och ett stort intresse och känsla för förändringsledning. Du intresserar dig för människorna i verksamheten och lägger vikt vid att skapa förståelse och acceptans för förändringar som ska ske. Du är bra på samarbete, har en god analytisk förmåga, är effektiv och vågar också testa nytt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen till oss
Funktionshinderomsorgen är en av fyra funktioner i socialförvaltningen i Jönköpings kommun. Vi som jobbar i Funktionshinderomsorgen ger stöd till människor i alla åldrar och livssituationer som har funktionsnedsättningar. Vårt arbete tillsammans med medarbetare och medborgare kännetecknas av lärande och hälsofrämjande förhållningssätt som stärker medborgares självbestämmande, delaktighet och inflytande samt främjar verksamhetens utveckling. Funktionen är organiserad i sju områden; Boende och korttids 1 och 2, Socialpsykiatri och boendestöd, Personlig assistans, Daglig verksamhet, Myndighet samt Resurs.

Vi erbjuder ett utmanande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare. Socialförvaltningen har ett pågående projekt, CHEFEN I FOKUS, vars syfte är att skapa bättre förutsättningar för chefer att leda och styra sina verksamheter på ett sätt som främjar tillit, ansvarstagande, engagemang, samverkan och innovation samtidigt som cheferna är nära och tydliga ledare. Du kommer i din anställning även att omfattas av förvaltningens introduktionsprogram för nya chefer.

Givetvis får du som anställd i Jönköpings Kommun även ta del av andra förmåner. Läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html)

Bra att veta
Rekryteringen avser en (1) tillsvidaretjänst som, i första hand, enhetschef med tidsbegränsad roll som förändrings-/projektledare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi använder oss av löpande urval och intervjuer. Arbete utanför kontorstid förekommer.

I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras.

Vi kallar löpande till intervjuer. Intervjuer för tjänsten kommer att ske under v. 26, onsdag 26 juni och torsdag 27 juni. Söker du tjänsten vill vi att du är tillgänglig för en möjlig intervju dessa dagar.

Fackliga intervjuer för tjänsten genomförs den 2:a juli.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Cecilia Johansson, funktionschef
Tel: 036-10 53 31
E-mail: cecilia.johansson3@jonkoping.se (http://mailto:cecilia.johansson3@jonkoping.se/)

Fackliga företrädare: http://www.jonkoping.se/fackligasoc
Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till försörjningsstöd

Läs mer Apr 19
Individ- och familjeomsorgen

Inom Individ- och familjeomsorgen är vi stolta över området Försörjningsstöd tack vare våra duktiga och engagerade medarbetare. Vi söker nu en ny engagerad enhetschef till försörjningsstöd Öxnehaga som vill vara med och driva och utveckla verksamheten i en fortsatt positiv riktning!

Individ- och familjeomsorgen inom socialförvaltningen i Jönköpings kommun är uppdelad i tre områden; barn- och ungdomsvård, vuxen och försörjningsstöd. Området försörjningsstöd/integration omfattar ekonomiskt bistånd, hyresskuldsrådgivning, budget- och skuldrådgivning invandrar- och flyktingverksamhet, boende, flyktingboende samt tolk och översättarservice. Inom området arbetar ca 100 medarbetare uppdelade på sju enheter, vilka leds av sju enhetschefer. Vi söker nu en ny enhetschef till försörjningsstöd område Öxnehaga.

Ditt nya jobb
Som enhetschef på Öxnehaga kommer du ha personalansvar för ca 20 medarbetare inom yrkesgrupperna socialsekreterare, förste socialsekreterare och enhetsadministratörer. Du ansvarar för att leda och utveckla arbetet i enlighet med upprättade mål och riktlinjer samt vårt ledningssystem.

Du kommer att ha personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar och till din hjälp finns det en 1:e socialsekreterare som tillsammans med dig ansvarar för den dagliga operativa arbetsledningen. Samverkan såväl externt som internt är centralt i tjänsten. I ditt arbete har du stöd av enhetsadministratör, HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom.

Din kompetens
Vi söker dig som har socionomexamen och lång erfarenhet av arbete inom område försörjningsstöd. Du har god kunskap om gällande lagstiftning och arbetsområdet och är trygg inom socialtjänstens myndighetsutövning.

Erfarenhet av arbete i arbetsledande befattning som chef efterfrågas då vi vill att du är självgående, tydlig och trygg i ditt arbete. Dina ledaregenskaper kommer att tillmätas stor vikt.

God ekonomisk kunskap och medvetenhet och förmåga att ha ett helhetsperspektiv på ditt uppdrag och skapa förståelse i verksamheten. Vårt framtida uppdrag kräver omställning av verksamheten i aktiv samverkan internt och externt där vi genom digitala lösningar och välfärdsteknik aktivt använder befintliga resurser så effektivt och innovativt som möjligt. Du ska vara beredd att aktivt bidra i att utveckla vårt arbete utifrån våra medborgares perspektiv. Vi har ett tydligt fokus på att skapa en sammanhållen och hållbar socialtjänst där våra samlade resurser används så effektivt som möjligt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B körkort är krav.

Vad erbjuder vi?
Som chef i Jönköpings kommun har du tillgång till väl inarbetade stödfunktioner inom HR, rekrytering, ekonomi och administration.

Vi erbjuder också:
• Delaktighet i ett stimulerande utvecklingsarbete för hela IFO
• Som ny chef kommer du att genomgå chefsintroduktionsprogram
• Flexibel arbetstid
• Kortare arbetstid juni-augusti
• Individuell lönesättning

För övriga förmåner:
Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommu (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Upplysningar
Våra tre områdeskontor för försörjningsstödet kommer 2024-10-01 flytta in i gemensamma lokaler i centrala Jönköping.

I denna rekrytering tillsätts en (1) tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattningen du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft.

Urval sker löpande. Intervjuer för tjänsten kommer att ske följande datum: eftermiddag 13 maj, förmiddag 15 maj samt under dagen den 17 maj. Samma dag kommer även fackliga intervjuer att hållas.

Testverktyg kan komma att tillämpas i denna rekrytering.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt
Ellen Klicar, områdeschef
Telefon: 036-10 60 25
E-mail: ellen.klicar@jonkoping.se
Sofia Nyström, enhetschef Öxnehaga
Tel: 036-10 66 61
Fackliga företrädare; https://www.jonkoping.se/fackligasoc


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till barn- och unga myndighet

Läs mer Apr 11
Individ- och familjeomsorgen

Har du chefserfarenhet från individ- och familjeomsorgen och vill vara med och göra skillnad för barn och unga? Vill du vara delaktig i vår verksamhetsutveckling? Vi är nu inne i ett skede där vi anpassar organisationen efter nuvarande och framtida behov för att kunna möta behovet hos barn och unga i vår kommun.

Vi söker nu två engagerade och kunniga enhetschefer som vill leda och utveckla verksamheten tillsammans med oss.

Vi har nyligen genomfört en omorganisation i syfte att skapa mindre storlek på enheter och grupper och för att kunna utföra vårt arbete med god kvalitet. Medarbetare ska med den nya organisationen få bättre förutsättningar att göra utföra ett gott arbete. Chefsuppdraget ska kännas stimulerande och du behöver vilja vara en närvarande chef. Den enhet du kommer att leda består av cirka 16 socialsekreterare och två 1:e socialsekreterare samt en administratör.

Vi erbjuder dig individuell lönesättning, handledning samt ett arbete i en arbetsgrupp med engagerade och duktiga kollegor. För oss är du som medarbetare viktig och när du kommer till oss får du en bra introduktion och nära stöd i arbetet från arbetsledningen. Som chef inom Jönköpings kommun har du ett stöd från områdeschefer och funktionschef i din ledarroll med regelbundna avstämningar och du ingår i ett chefsteam med kollegialt stöd. Det finns även ytterligare stödfunktioner för dig vid behov såsom ekonom, HR-konsulter, rekryteringskonsulter samt kommunikatörer.

Vi söker nu dig som vill vara med och göra skillnad och utveckla vår verksamhet framåt!

Din kompetens
För att lyckas i rollen som chef hos oss på Individ- och familjeomsorgen vill vi att du har socionomutbildning och det är meriterande om du har några års chefserfarenhet inom socialtjänsten med personal-, budget-, och verksamhetsansvar. Vidare har du gedigen erfarenhet av arbete med barn och unga och är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom området. Du håller dig à jour med forskning och metoder inom området samt har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Du behöver också inspireras av att ingå i ett chefsteam där alla ska dra åt samma håll.

En central inriktning inom Barn och unga är att arbeta för hemmaplanslösningar där våra kommunmedborgare så långt det är möjligt ska kunna erbjudas stöd och insatser i Jönköping. Detta ställer höga krav på samverkan både internt och externt.

Som ledare är du rak och tydlig i din kommunikation och du tillämpar ett nära ledarskap och tar tillvara på medarbetarnas förmågor. Ditt arbete präglas av struktur och planering på ett sätt som bidrar till trygghet och förutsägbarhet för medarbetarna. Du har erfarenhet av att samarbeta med andra med goda resultat. Att tänka nytt och vara bra på att implementera och förvalta förändringar är egenskaper vi värderar högt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Upplysningar
I denna rekrytering tillsätts två tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattningen du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft.

Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”.

Urval sker löpande. Intervjuer för tjänsten kommer att ske följande datum: eftermiddag 3 maj, förmiddag 6 maj samt eftermiddag 8 maj. Samma dag kommer även fackliga intervjuer att hållas.

Testverktyg kan komma att tillämpas i denna rekrytering.

Kontakt
Anna Sohlberg, områdeschef
E-mail: anna.sohlberg@jonkoping.se
Sofia Lager Millton, områdeschef
E-mail: sofia.lager-millton@jonkoping.se

Fackliga representanter:?Fackliga företrädare på socialförvaltningen - Jönköpings kommun (jonkoping.se) (https://www.jonkoping.se/fackligasoc)

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Välkommen att söka tjänsten!
https://www.jonkoping.se/


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträdande enhetschef missbruksvårdens myndighets- och utredningsenhet

Läs mer Mar 28
Individ- och familjeomsorgen

Biträdande enhetschef som vill medverka i utvecklingsarbetet på missbruksvårdens mottagnings- och utredningsenhet - MMU

För att säkerställa grunduppdrag och fortsatt utvecklingsarbete mot en sammanhållen missbruksvård som kan möta upp mot förändrade och framtida behov, genomförs nu en förstärkning på chefsnivå på MMU. Vi söker därför dig som i en roll som biträdande enhetschef tillsammans med enhetschef och medarbetare på missbruksvårdens mottagnings- och utredningsenhet vill fortsätta att utveckla Jönköpings kommuns arbete med skadligt bruk och beroende i en hälsofrämjande riktning.

Missbruksvårdens mottagnings- och utredningsenhet (MMU) är en del av område vuxen som ingår i Individ- och familjeomsorgen (IFO). Verksamhetens uppdrag är att arbeta med myndighetsutövning för vuxna med missbruksproblematik med stöd av socialtjänstlagen (SoL) och i vissa fall lagen om vård av missbrukare (LVM).

Mottagningen arbetar med rådgivning, förfrågningar, motivationsarbete, tar emot nya ansökningar/anmälningar och bedömer om utredning ska inledas. I mottagningens arbete ingår också ett uppsökande arbete samt nära samverkan med andra aktörer, internt och externt. Utredningsgruppen utreder och bedömer behov av stödinsatser samt följer upp beviljade insatser i enskilda ärenden. Sedan 2023 ansvarar enheten också för att arbeta med myndighetsutövning för vuxna som vill lämna en kriminell livsstil.

Missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet består av 22 socialsekreterare och är organisatoriskt uppdelat på en mottagning och en utredningsgrupp. På enheten finns också en enhetsadministratör samt två förste socialsekreterare med ansvar för daglig arbetsledning av enheternas socialsekreterare. Arbetet leds idag av enhetschef och arbetsplatsen präglas av ett gott arbetsklimat med vårt uppdrag i fokus. Lokalerna är belägna på trevliga Sofiahuset i centrala Jönköping.

Ditt nya jobb

Den biträdande enhetschefen är organisatoriskt underställd områdeschef och ett delat ledarskap, med olika ansvarsområden tillsammans med enhetschef på MMU, kommer att tillämpas. Den biträdande enhetschefen arbetsleds på daglig basis av MMU:s enhetschef, men kommer ha full tillgång till ledningsgruppsperspektivet. Ansvaret för missbruksvårdens gemensamma verksamhetsutveckling kommer att bäras av enhetschef och biträdande enhetschef tillsammans.

Denna tjänst innebär en förstärkning på chefsnivå. Ett arbete pågår och kommer fortsatt pågå mellan områdeschef, enhetschef och biträdande enhetschef i syfte att tydliggöra arbetsuppgifter och ansvarsområden.

Din kompetens

Den kompetens som efterfrågas för tjänsten är socionomexamen samt dokumenterad erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna personer med skadligt bruk eller beroende. Utöver det ser vi gärna att du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning. Du har också minst tre års erfarenhet av arbetsledande befattning. Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete är meriterande.

Ledarskapet inom område vuxen ska i enlighet med socialförvaltningens övergripande ställningstagande präglas av ett hälsofrämjande ledarskap baserat på tillit, kunskap och lärande. Du använder kommunikation som ett redskap i ditt ledarskap. Dialog och förankring är därför viktiga kännetecken i ditt ledarskap där medarbetarnas kunskap och resurser tas tillvara. Ditt ledarskap präglas av ansvarstagande, en tydlig värdegrund och genom struktur och systematik skapas förutsättningar för meningsfullhet, begriplighet och hanterbar för så väl enhetens medarbetare som enhetens medborgare.

Körkort B är meriterande.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Som anställd inom Jönköpings kommun får du ta del av generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Vi som arbetsgivare är måna om att våra medarbetare ska må bra och vara friska, varför vi aktivt arbetar efter vår friskvårdspolicy samt erbjuder friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html)

Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst som biträdande enhetschef, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Vi använder oss av löpande urval och intervjuerna kommer att hållas torsdagen den 25:e april.

Som biträdande enhetschef arbetar du 8 h/dag.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga relevanta betyg och tjänstgöringsintyg i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Kontakt
Marie Andersson, områdeschef vuxen
Telefon: 036-10 80 29
E-mail: marie.andersson17@jonkoping.se

Följ oss i sociala medier:
Facebook: Jobba i socialförvaltningen
Instagram: @jobbaisocialförvaltningen

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Jönköpings kommun .

Timanställda till förskola, skola och fritidshem

Förskollärare
Läs mer Aug 5
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Tycker du att det är roligt att arbeta med barn och unga och vill se olika pedagogiska verksamheter? Vill du göra skillnad där det behövs? Då är du kanske en av de kompetenta och engagerade medarbetare som vi söker!

Din kompetens

Vi söker både dig som har en lärarexamen och dig som inte har lärarexamen men som tidigare har arbetat inom förskola, skola eller fritidshem.

Vi söker också dig som har annan ledarerfarenhet med barn och ungdomar.

Du har en god pedagogisk förmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot barn och elever. Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider då arbetet kan innebära att du bokas på en skola med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Vidare är det viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. För att kommunicera med elever behöver du behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Studerar du till förskol-, grundskol, gymnasielärare eller lärare inriktning fritidshem på högskola och vill arbeta vid sidan av dina studier? https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb?url=610352682/data/jp/public/JobPosition.aspx?Id=17151&sv;.url=12.74fef9ab15548f0b80025537 Som studentlärare kan du dryga ut studentkassan, skaffa dig arbetslivserfarenhet och bli del av ett nätverk inför kommande karriär.

Att vara timvikarie innebär

- att oftast arbetar på korta vikariat 1-14 arbetsdagar per uppdrag
- att arbeta med barn/elever på flera olika arbetsplatser
- att du ersätter ordinarie personal vid frånvaro
- att din arbetstid är enligt överenskommelse utifrån verksamhetens behov och dina önskemål
- att du har tillgång till mobil och/eller dator för att aktivt kunna lägga schema i vårt bemanningssystem. Du blir kontaktad via sms angående korttidsvikariat vilket innebär att många kontakter sker med kort varsel, ofta samma dag som behovet gäller

Vi erbjuder
- ett viktigt arbete där du får vara med och påverka barns och elevers lärande och utveckling
- ett flexibelt arbete där du själv bestämmer när du vill vara tillgänglig för jobb
- ett omväxlande arbete där du får arbeta på olika arbetsplatser, inom olika verksamheter och ta del av olika arbetssätt
- en möjlighet att på sikt få längre anställningar i vår verksamhet

Bra att veta
För att få arbeta inom en pedagogisk verksamhet måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt i samband med att du lämnar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är ca 2 veckor.
Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta: bemanningscentrum@jonkoping.se

Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Studentlärare till förskola, skola och fritidshem

Grundlärare, förskoleklass och 1-3
Läs mer Aug 5
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Kom till oss och skapa lärglädje! Vi söker dig som önskar kombinera dina studier till lärare med ett flexibelt extrajobb som ger värdefull erfarenhet under din utbildning.

Ditt nya jobb
Att arbeta som studentlärare innebär att du får en unik chans att prova teorin du lär dig under din utbildning i praktiken. Du kommer successivt att introduceras i ditt nya yrke och växa i läraruppdraget tillsammans med oss. Med flexibla arbetstider har du möjlighet att själv bestämma när du är tillgänglig, vilket gör det enkelt att balansera arbete och studier. Som studentlärare får du inte bara möjligheten att dryga ut studentkassan, utan också chansen att vara med och forma framtiden för våra barn och elever och påverka deras lärande och utveckling.

Som studentlärare arbetar du som timanställd på korta vikariat som sträcker sig från 1 till 14 dagar. Det kan också dyka upp möjlighet till längre uppdrag inom vår verksamhet. På vår LinkedIn-sida som du får tillgång till när du anställs som studentlärare kan du lämna en intresseanmälan till dessa längre uppdrag.

Du kommer att arbeta med barn eller elever på olika skolor och ersätta ordinarie personal vid deras frånvaro. Det innebär att du kommer få ta del av flera olika arbetssätt som bidrar till din personliga utveckling. Genom att skaffa dig arbetslivserfarenhet och bygga ett starkt nätverk kommer du vara väl rustad för din framtida karriär inom området.

Din kompetens
Vi söker dig som studerar en lärarutbildning på något av följande program:

- Förskollärarprogrammet
- Grundlärarprogrammet med inriktning förskoleklass och årskurs 1–3
- Grundlärarprogrammet med inriktning årskurs 4–6
- Grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i fritidshem
- Ämneslärarprogrammet med inriktning 7–9 eller gymnasiet

Du behöver ha genomfört din första verksamhetsförlagda utbildning (VFU) eller ha tidigare erfarenhet av arbete inom skola.

Våra förväntningar på dig som lärare är att
- Du har en god pedagogisk förmåga, ett positivt förhållningssätt och är en trygg förebild för våra barn och elever.
- Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider då arbetet kan innebära att du bokas på en skola med kort varsel.
- Du har hög anpassningsförmåga och lyhördhet för att snabbt sätta dig in i nya miljöer och bidra till en fungerande verksamhet.
- Du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.
- Du har en god kommunikation med barn, elever, personal och vårdnadshavare och kan förmedla ett budskap på ett tydligt sätt. Därför är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.

Övrigt
I processen kommer vi behöva registreringsintyg för planerade kurser och resultatintyg över avklarade högskolepoäng. Bifoga relevanta intyg för tjänsten redan när du söker.

Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/.

Vill du veta mer?
Kontakta Mathilda Gerebrant Schedin, HR-konsult, mailto:hrubf@jonkoping.se

https://www.jonkoping.se/fackligaubf

https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html.

https://pedagog.jonkoping.se/.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som studentlärare!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare inriktning fritidshem med utvecklingsdriv!

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Sep 4
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen.

Vi kallar det lärglädje.

Ditt nya jobb
På Taheskolan söker vi nu en inspirerande lärare mot fritidshem som kan axla rollen och vara en del av ett team, som skall ta Taheskolans fritidshem in framtidens fritidshemsverksamhet.

Vi ser att du delar med dig av dina erfarenheter och älskar att arbeta i en målstyrd verksamhet som grundar sig på nyfikenhet och leklust hos våra fritidselever. Du ser ditt samverkande uppdrag som en del av att dela med dig av din genuina fritidshempedagogik. Att arbeta utifrån elevens samlade skoldag är en självklarhet för dig.
Vi ser gärna att du har en erfarenhet eller en nyfikenhet att arbeta med skolans utvecklingsarbete både i fritidshemmet och i skolans organisatoriska delar t.ex skola24.

Som lärare inriktning fritidshem på Taheskolan F-6 arbetar du tillsammans med ditt fritidshemsarbetslag kollegialt för att skapa en gemensam plattform för trygghet och pedagogisk verksamhet utifrån måldokument där ert driv och energi genomsyrar verksamheten.
I ditt årskursarbetaslag skapar ni tillsammans en helhetssyn på elevens samlade skoldag.
Du ser värdet i att dokumentera och att använda det systematiska kvalitetsarbetet för att driva verksamheten framåt och utveckla den utifrån behov.
Dina arbetsuppgifter utgår från att skapa den bästa fritidsverksamheten för våra elever tillsammans med dina kollegor.

Du kommer att vara vår kontakt kring de elever som du har i samverkan och på fritidshemmet. Du kan komma att delta på möten för att lyfta ditt viktiga perspektiv.
Vi arbetar med ett omsorgsansvar på fritidshemmet och ser att du är en person som kommer inge trygghet och har förmågan att skapa en välkomnande atmosfär till både elever och vårdnadshavare.

Din kompetens
Vi söker dig som är legitimerad lärare inriktning fritidshem. Har du ännu inte fått din legitimation eller är i slutet av din utbildning är du också välkommen att söka. Tidigare erfarenhet av arbete i skola eller på fritidshem är meriterande. Du behärskar det svenska språket väl, både muntligt och skriftligt. Grundläggande IT-kunskaper är ett krav. Som person tar du ansvar för och har god förmåga att skapa bra relationer till både elev och kollegor samt vårdnadshavare. Du ser elevers olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar och får elever att växa och utvecklas. Du är trygg och stabil samt anpassar dig lätt till ändrade omständigheter. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

Välkommen till oss
Taheskolan är en av kommunens lite mindre skolor och ligger i utkanten av Taberg, i Jönköpings södra delar. Området bjuder på grönska men är också ett växande samhälle. Skolan har idag ca 190 elever från F-6. Det är en familjär stämning på skolan och vi är måna om varandra, både elever och medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. På Taheskolan har vi två åldersintegrerade fritidshemsavdelningar, Åk F-1 Opalen och åk 2-4 Smaragden. Vi har cirka 130 barn inskrivna på de båda fritidshemmen där vi stolt erbjuder aktiviteter utifrån lust, nyfikenhet i relation med våra fritidshemsmål. Som lärare inriktning fritidshem kommer du möta våra fritidshemselever både genom öppning och stängning och där samverkan under skoldagen är en viktig del för att se hela elevens dag.

Hos oss är förberedelsetid mellan de olika uppdragen en självklarhet. Som lärare i fritidshems ligger din planeringstid förlagd under skoltid.

Tahe skolan ingår tillsammans med Månsarpsskolan i Månsarp och Tahe skolområde bestående av två F-6 skolor belägna i Taberg och Månsarp. På skolorna finns det cirka 340 elever och tillsammans är vi ett 50-tal medarbetare. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor som har elevernas lärande och utveckling i fokus. Arbetet på skolorna leds av en rektor och en biträdande rektor. Läs mer om hur det är att jobba i Jönköpings kommun på jonkoping.se

Bra att veta
Vi söker efter lärare i fritidshem med placering utifrån skolans behov och din kompetens. Eftersom skolans och fritidshemmets verksamhet är föränderlig är det viktigt att du är flexibel och anpassningsbar utefter verksamhetens behov och elevernas bästa.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut.

Vill du veta mer?
Therese Viborgh, Sveriges lärare, mailto:therese.viborgh@jonkoping.se

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som lärare inriktning fritidshem!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Fysioterapeut/sjukgymnast som vill få fler att klara mer!

Fysioterapeut
Läs mer Sep 6
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Har du ögon för varje individ och deras unika behov? Klappar ditt hjärta lite extra för målgruppen psykiska och intellektuella funktionsvariationer? Nu söker vi dig som är  fysioterapeut/sjukgymnast som är trygg med frihet under eget ansvar och som tycker om att samarbeta!

Ditt nya jobb
Hälso- och sjukvårdsteam 6 är en del av Jönköpings kommuns hälso- och sjukvårdsfunktion och ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser i bostäder med särskild service, som exempelvis service- och gruppbostäder samt för dagliga verksamheter för medborgare med psykisk och intellektuella funktionsvariationer i Jönköpings kommun.

Nu söker vi dig som fysioterapeut/sjukgymnast som kan komplettera vårt team.  

Som fysioterapeut/sjukgymnast arbetar du med rehabilitering och habilitering av patienter i olika åldrar och med olika diagnoser och varierande behov. I dina arbetsuppgifter ingår att göra bedömningar samt erbjuda, genomföra och utvärdera de hälso-och sjukvårdsinsatser som krävs utifrån den enskildes rehabiliteringsbehov samt att motivera patienter till fysisk aktivitet och om möjligt själva ta ansvar för sin rehabilitering. Vid behov handleder och utbildar du närstående och omvårdnadspersonal. I ditt dagliga arbete sker nära samarbete med andra professioner i teamet såsom specialistsjuksköterskor/sjuksköterskor och arbetsterapeuter. Vi samarbetar tätt och stöttar varandra inom hälso- och sjukvårdsfunktionen och erfarenhetsutbyte och stöd kan erhållas från fysioterapeuter/sjukgymnaster i andra team samt från chef med samma yrkesbakgrund.

Din kompetens
- Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast.
- Erfarenhet av att arbeta med personer med psykiska och intellektuella funktionsnedsättningar är önskvärt men inget krav. Erfarenheten kan bestå av tidigare erfarenhet från arbete som fysioterapeut/sjukgymnast, rehabiliteringsassistent, vård- och omsorgspersonal.
- Arbetet ställer krav på fysisk rörlighet då arbetet sker i hemmiljö och måste anpassas efter förutsättningen.
- B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet.
- Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter personen du möter på ett skickligt sätt. Du har dessutom en god datorvana för dokumentation. 

Som person är du ansvarstagande och trygg med att strukturera upp och planera ditt eget arbete på ett effektivt sätt samt att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du stimuleras av en varierande vardag, är flexibel och kan anpassa dig och omprioritera efter vad situation kräver på ett lugnt och metodiskt sätt. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att samarbeta och ser värdet av gott teamarbete. Du stimuleras av förändring och utveckling och vill tillsammans med övriga professioner arbeta med ständiga förbättringar för att erbjuda patienterna den bästa hälso- och sjukvården. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
När du börjar i en roll hos oss, kommer vi tillsammans överens om ett introduktionsprogram anpassat utifrån dina erfarenheter och förkunskaper. Du kommer även att få handledning av mer erfarna kollegor. Vi arbetar med ett nära tillitsbaserat ledarskap vilket innebär att du får frihet att självständigt planera och strukturera upp din arbetsdag. Hos oss erbjuds du ett varierande och omväxlande arbete med stor frihet och möjlighet att följa dina patienter över tid samt se resultatet av dina insatser.

Som anställd hos oss får du tillgång till friskvårdsbidrag, betald semester första anställningsåret och ett generöst flextidsavtal. Hälso- och sjukvårdsfunktionen erbjuder dessutom flyttbidrag till dig som fysioterapeut/sjukgymnast som bor utanför Jönköpings län. Läs mer om vilka förmåner du får som anställd i Jönköpings kommun https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss

Välkommen till oss
Hälso- och sjukvårdsteam 6, är är en del av hälso- och sjukvårdsfunktionen i Jönköpings kommun. Hos oss ingår kommunens psykiatriska team (KPT) och team intellektuell funktionsnedsättning (TIF).

Arbetsgruppen består av 16 sjuksköterskor/specialistsjuksköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeuter samt enhetsadministratörer och vi utgår från teamlokalen i kasernen vid Asecs köpcenter.

Bra att veta
Rekryteringen avser en eller två tillsvidaretjänster, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dag, måndag-fredag.

I din ansökan vill vi att du bifogar examensbevis och tjänstgöringsintyg. 

Vi tillämpar löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Ros-Marie Klasson, om du vill veta mer. 

Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Anläggningsarbetare VA

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Sep 4
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Vill du vara med och forma framtidens Jönköping? Har du erfarenhet inom anläggningsarbete och vill bidra till samhällets utveckling? Då har vi en spännande möjlighet för dig!

Ditt nya jobb
Som VA-anläggare hos oss spelar du en nyckelroll i förnyelsen av Jönköpings kommuns VA-nät.

Vi arbetar med långsiktiga planer och har just nu en vision som sträcker sig fram till 2050. Du kommer att bli en del av ett av våra tre team, där vi arbetar tätt tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Vid behov stöttar vi varandra över teamgränserna för att säkerställa bästa resultat. Ditt arbete kommer att fokusera på att byta ut och modernisera gamla ledningar, med målsättningen att de nya ska hålla i minst 100 år – vilket ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet.

Din kompetens
Vi söker dig som är driven, noggrann och ansvarstagande. Du har förmågan att strukturera ditt arbete effektivt och du trivs med att samarbeta med andra. Erfarenhet inom anläggningsarbete eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är önskvärt. Tidigare arbete inom VA-området är en stor fördel, och har du utbildning inom rörläggning eller erfarenhet av PE-svetsning är det särskilt meriterande. För tjänsten krävs B-körkort.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett omväxlande och utvecklande arbete där du kan växa både professionellt och personligt. Vi erbjuder individuella möjligheter till kompetensutveckling och du får chansen att utbyta erfarenheter med engagerade kollegor. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor.

Välkommen till oss
VA-avdelningen består av cirka 120 medarbetare som tillsammans hanterar allt från drift och underhåll av VA-anläggningar till utbyggnad och upprustning av ledningsnätet. Vi säkerställer att 90 % av Jönköpings invånare har tillgång till kommunalt vatten och avlopp, och vi arbetar med ambitionen att bygga hållbart för framtiden. I vårt team värdesätter vi gemenskap, och vi hittar gärna på aktiviteter tillsammans även utanför arbetstid.

Bra att veta
En anställning inom Jönköpings kommun innebär krigsplacering. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket kräver svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll. Obligatoriska alkohol- och drogtester samt medicinsk kontroll genomförs vid nyanställning enligt fastställd process av Kommunhälsan Jönköpings kommun. Beredskapstjänstgöring kan också ingå.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande efter ansökningstidens slut. Vid intervju, var beredd att ange två referenser.

Tillsammans gör vi Jönköping till en bättre plats för alla. Välkommen med din ansökan till tjänsten som VA-anläggare!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterska till Kärrhökens äldreboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Aug 30
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.




Är du en ansvarstagande och engagerad undersköterska? Då är det dig vi söker till Kärrhökens äldreboende på Råslätt.

Ditt nya jobb
Verksamheten utgår från äldreomsorgens värdegrund: Socialtjänstens omsorg om äldre ska inriktas på att äldre personer får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande (SoL 5 kap 4§).

Som undersköterska samarbetar du dagligen med dina kollegor men det förekommer även en del enskilt arbete. Du har en nära kontakt med enhetschefer som finns på plats och du samarbetar även med andra professioner såsom sjuksköterskor, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och biståndshandläggare.

Arbetsuppgifterna innebär att ditt arbete ska genomsyras av fokus på den personcentrerade omvårdnaden. Ditt arbete ska ge de äldre guldkant i vardagen - varje dag! Förutom personlig omvårdnad, arbetar du även med vardagliga sysslor som städ och tvätt, sociala aktiviteter, läkemedelshantering och olika ansvarsområden i form av ombudsuppdrag. Du arbetar även aktivt med kontaktmannaskap, genomförandeplaner och social dokumentation. 

Din kompetens
Du är utbildad undersköterska med erfarenhet av arbete inom särskilt boende och/eller demens.

För att lyckas i rollen som undersköterska hos oss har du ett genuint intresse av att vilja driva och utveckla olika kvalitetshöjande aktiviteter för våra äldre medborgare. Du är positiv, flexibel och bra på att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du är stabil och har förmågan att hantera en händelserik vardag och behålla lugnet även vid oförutsedda eller akuta händelser. Du har vidare även en god samarbetsförmåga, god kommunikationsförmåga och ser till individens och verksamhetens bästa i ditt agerande och beslutsfattande. 

Du som söker har mycket goda kunskaper i att tala och skriva svenska språket och du har en hög läsförståelse av skrivna texter. Du ska aktivt kunna ta del utbildningar/information på arbetsplatsträffar samt kunna ta till dig information. Vidare har du vana av att föra journalanteckningar och har en mycket god datavana.

Arbetet ställer krav på fysisk rörlighet då situationer uppstår som inte kan förutsägas och måste lösas på ett för situationen anpassat sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en trygg anställning och ett flexibelt och varierande jobb tillsammans med ett gäng härliga och kompetenta kollegor. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun ta del av en rad generella förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och friskvårdsbidrag, läs om våra förmåner här.

Välkommen till oss
Kärrhöken ligger i stadsdelen Råslätt, ca 15-20 minuter från Jönköping centrum. Smidigt att ta sig med buss då ett antal busslinjer passerar Råslätt. Kärrhöken har 6 enheter med 8 hyresgäster på varje enhet. Två av enheterna är demensenheter. Vi är ca 48 årsarbetare som jobbar dag/kväll/natt då vi har en dygnet runt verksamhet. Vi som arbetar på Kärrhöken är till för våra hyresgäster och arbetar för att de ska ha en så fin vardag som möjligt. Ett fint bemötande är något vi lägger stor vikt vid.

Bra att veta
Rekryteringen avser 2 tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg och du arbetar varannan helg. Jönköping arbetar med heltid som norm och erbjuder alltid 100 % tjänstgöring. Notera gärna i din ansökan om du föredrar tjänst på somatisk- eller demensenhet.

Du behöver kunna arbeta obekväma arbetstider med varannan helg samt vara flexibel i periodplaneringen då denne anpassas till verksamhetens behov. Resurspass där det kan innebära tjänstgöring på verksamhetens samtliga enheter förekommer.

I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV samt bifogat examensbevis och tjänstgöringsbetyg/intyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft.

Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”.

Från och med den 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att det kommer att krävas ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Läs mer på Socialstyrelsens hemsida.

Vill du veta mer?
Helena Andersson, enhetschef
Tel: 036-10 23 96

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska på Kärrhökens äldreboende!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu