Jönköping: Warehouse Management Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Warehouse Management Controller i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

AD Sverige AB ingår i Auburn Holding AB som framför allt är verksamma inom automotive. Koncernbolagens kunder hittar vi idag över hela Sverige samt i Danmark och omsättningen för 2022 landade på ca. 750 miljoner. Organisationen är inne i en expansiv fas samtidigt som branschen är mitt i ett utvecklingssteg. Det här innebär att vi som arbetsgivare kan erbjuda en arbetsplats med stora mängder utveckling.
Organisationen AD finns på ca 184 orter runt om i Sverige. I Varberg finns de centrala funktionerna Inköp, Ekonomi, IT, Försäljning & Marknad samt företagsledning och AD Centrallager finns lokaliserat i Jönköping med 45 500 kvm lageryta.
Är du analytisk?
Beskriver andra dig som driven?
Tycker det är roligt att driva förbättringsprojekt inom lageroptimering och arbetsprocesser?
Då hoppas vi att du också är redo att vara med och utveckla vår Logistikverksamhet i Jönköping.
AD Sverige AB söker en
Warehouse Management Controller
I rollen som Warehouse Management Controller kommer du att ingå i Lager/Produktionsledningen för Logistikverksamheten och bidra med beslutsunderlag och analyser med fokus på effektivitets- och verksamhetsförbättringar. Vi har nyligen implementerat ett WMS-system för att optimera vår verksamhet ytterligare där du kommer att bli drivande och delaktig i den fortsatta utvecklingen av systemet och tillhörande processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Warehouse Management Controller kommer du att:
• Utveckla flöden och arbetsprocesser
• Att upprätta system, säkra effektiva processer och skapa systematik
• Utveckla lagerprocesser för:
ökad produktivitet
struktur (lagerstrukturering och placering av produkter i plockflöde)
• Ansvarig ”Keyuser” för WMS-systemet vilket innebär att hantera masterdata, utveckla och underhålla systemet
• Analysera samt göra ROI för framtida investeringar
• Förstå och hantera processvariationer
• Delaktig i framtagande av mål och nyckeltal
• Driva projekt inom Logistikverksamheten
Kvalifikationer
Vi söker dig med en Ingenjörsutbildning med inriktning Logistik och med minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du besitter en mycket god kunskap inom lageroptimering och utveckling av arbetsprocesser. Du har tidigare erfarenhet och intresse av att driva verksamhetsförbättringar.
Vi söker dig som är affärsinriktad och van att arbeta verksamhetsnära och samarbeta med många kontaktytor i organisationen. Som person är du självgående, ansvarstagande och analytisk, med god känsla för såväl detaljer som helheten. Du är initiativtagande, kvalitetsmedveten och kommer gärna med förslag till förbättringar då en viktig del i rollen är att driva förbättringsinitiativ med inriktning på produktivitet
Du besitter mycket goda kunskaper i Officepaketet och har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenhet av implementering och utveckling av WMS-system är ett krav. Har du kunskaper inom LEAN är det ett plus.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbetet i ett företag som är inne i en utvecklingsfas med stor påverkansmöjlighet och goda utvecklingsmöjligheter för dig som person.
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du några frågor kring tjänsten kan du kontakta vår Logistik- och Inköpschef Viktoria Tykesson på mobil 073 537 85 31.
Din ansökan mailar du till HR@adsverige.com senaste den 24 november. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så maila gärna in din ansökan så snart som möjligt

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Logistiker.

Demand Planner till kund i Jönköping!

Läs mer Jun 10
I rollen som Demand Planner kommer du att ha en central funktion i det dagliga arbetet med att planera och koordinera resurser för ett team på 35 servicetekniker. Du ser till att rätt person befinner sig på rätt plats vid rätt tidpunkt, och bidrar därmed direkt till att säkerställa en hög servicenivå. Utöver planeringen ansvarar du även för orderregistrering, materialbeställningar och kundkommunikation. Du ser till att varje serviceuppdrag är korrekt förberett innan det lämnas vidare för fakturering. Rollen kräver både taktisk och operativ problemlösning för att garantera en effektiv och kvalitativ leverans.
Vi ser gärna att du har: Några års tidigare erfarenhet av planering eller servicekoordination
Vana av att jobba i Salesforce och SAP är ett stort plus
Ett lösningsfokuserat mindset och förmåga att hålla många bollar i luften
Praktisk information
Plats: Jönköping Period: 1 sep 2025 – 30 aug 2026 Ansök senast: 15 juni 2025, urval sker löpande
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Supply & Inventory Planner to Husqvarna – temporary position

Läs mer Jun 3
We are now looking for a Supply & Inventory Planner for the Husqvarna Forest & Garden division within the Global planning & inventory organization. This teams operates within a dynamic global CBP (collaborative business planning) framework and collaborates extensively with various departments, including sales, marketing, finance, product management and operations. The role is to start in August until the end of December 2025.
About the role
As a Supply & Inventory planner for finished gods you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors. We are at an interesting stage of development and we want someone who can support us in this journey.
Success in this role relies on a deep comprehension of forecasting and planning best practices, a strong analytical and statistical skillset, keen attention to detail, and effective communication abilities.
Examples of working tasks:
Secure delivery performance according to targets in order to serve our customers’ expectations
Provide forecasts and orders to factories/suppliers on a regular basis and monitor delivery performance
Be in close contact with factories/suppliers and inform organization on supply plans / deviations
In case bottlenecks, ensure fair supply according to agreed allocation
Close contact with sales and ensure that the latest delivery information is available
Inventory management
Coordinate product phase in/out
Ensuring accurate reporting and monitor KPIs
Drive continuous process improvements

An important part of the position is also to stay in close collaboration and communication with stakeholders such as Sales, Planners, Product management to understand markets, trends and other relevant information to create accurate supply plans, but also to secure our company’s goal and to serve our customers expectations.
About the organization
The Global Planning & Inventory is a part of Husqvarna Forest & Garden Global Operation organization. We have a global governance ensuring planning & inventory meets our targets and customers expectations. In the organization we are responsible for creating demand, inventory and supply plans as well as monitoring the execution of these plans.
Additionally, we coordinates the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors. Our organization serves as the central hub for all communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, encompassing aspects such as forecasts, orders, delivery information and invoicing.
About you
To suit in this role, you should hold a University degree in a relevant field or/and possess equivalent work experience minimum 3 years. Additionally, a deep understanding of supply chain processes is crucial.
As an individual, you should be service-minded, structured and analytical. Husqvarna as a company develops in a fast-pace so being flexible to meet our customer demands comes natural for you. You are used to take initiatives and be ambitious in delivering high quality on time.
The work entails establishing long-term relationships and collaborating with international customers and colleagues within Husqvarna Group. Fluent English, both spoken and written, is required. Swedish language is a benefit.
Very good knowledge in Office 365 is required, advanced excel and Power-bi is preferable. Experience of ERP system SAP and planning systems like Logility/APO is a benefit.
The position is temporary, running from August through December 2025.
Location
Husqvarna site in Huskvarna, where your presence at the office will be important to ensure the best possible conditions for a successful start and onboarding.
The application
Can you envision yourself being part of this? If so, apply as soon as possible, as we are reviewing applications and conducting interviews on a rolling basis – even before the application deadline. We do not accept applications via mail due to GDPR.
For more information about the position please contact hiring manager Lisa Blomdahl, lisa.blomdahl@husqvarnagroup.com
For more information about the recruitment process please contact Kristin Sundlo, Talent Acquisition Partner. kristin.sundlo@husqvarnagroup.com
Winning Through Culture
We believe that business is ultimately about people, as a team, we win and grow together. Our culture is built on bold ideas, strong commitment, and a shared purpose, creating an environment where innovation thrives, people grow, and every contribution matters.
Whether you’re starting your career or looking for the next big step, we offer a place where passion and purpose come together. Join us in shaping the future!
Learn more about our culture?here.??
#LI-CAREERATHUSQVARNAINSWEDEN

Ansök nu

Supply and Demand Planner

Läs mer Maj 19
We are looking for a Supply and Demand Planner for a global company in the construction industry. Location of this role could be in either Jönköping or Jonsered outside Gothenburg. Start ASAP, 5 months contract to begin with.


Assignment Description
The Supply/DP/IP Planner is responsible for optimizing the balance of inventory across the supply chain network in line with target customer service levels, levels of forecast accuracy and safety stock levels, for the allocated portfolio of SKU’s for which she/he is accountable. The Supply Planner acts as the lead interface to manufacturing sites to resolve supply issues relating to the production technology for which she/he is responsible.
Tasks
Supply Planning
Manage and improve supply plans and orders to factories
Provide forecast and net demand to factories
Discuss and agree on flexibility with factories
Place and monitor orders upon manufacturing based on agreed lead time and capacity availability
Analyze supply plans to ensure that factories/suppliers are provided with the correct information
Set up inventory targets for vendor supplies & pack components and monitor actual inventory levels vs. targets (in cooperation with vendor schedulers)

Demand Planning:
Drive monthly demand process
Present, solicit, and assess feedback on the various forecasts from sales and finance
Interact with Sales to understand sales & delivery plans and other demand inputs (e.g., campaigns) to ensure alignment of final demand plan to supply plan
Analyze forecast — proactively analyze demand plans vs. historical data and align with sales to understand/close gaps
Use and maintain the Demand Planning software as the primary forecasting system tool
Inventory Management :
Plan replenishment across the Distribution Centre network to meet delivery targets and manage overstock and obsolete articles
Oversee planning and parameter updates for finished goods, accessories, spare parts, and re-order points
Ensure close collaboration with factories and manage delivery performance, claims, and goods returns
Review out-of-stock situations, identify root causes, and recommend mitigating actions

S&OP; and KPIs:
Coordinate product phase-in/out in relation to factory and supply chain tasks
Coordinate supply planning meetings with factories
In case of bottlenecks, ensure fair supply / prioritization based on agreed allocation
Direct contact with S&OP; managers and sales companies connected to central/regional warehouses
Be in close contact with factories and inform organization on supply plans / deviations
Conduct root cause analysis for supply chain issues/variances and define corrective action plans to avoid reoccurrence
Consult with Production Schedulers regarding availability of production lines and approval of downtime at manufacturing sites Inventory reporting (finished goods) and parts and accessories

Required skills
General Core Competencies:
Personal Accountability
Demonstrate collaboration by giving & seeking support

Interpersonal Skills:
Empathy, positive, Integrity
Maintain Focus & Simplicity
Seeks to understand Customer’s Point of view (internal/external)
Services/Openeded minded and flexible mind
Target orientated

Specific Competencies:
Execution and planning
Analytical - Advanced Mathematical & Statistical skills
Supply & Inventory management
Excellent Written & Verbal communication skills



This role requires fluency in both English and Swedish.


This is a full-time consultant position through Incluso in Jönköping or Jonsered (outside Gothenburg). Start is ASAP, 5 months limited contract to begin with. This role is 100% on-site in either Jönköping or Jonsered.
Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

Ansök nu

Logistikmedarbetare till Husqvarna AB

Läs mer Maj 7
Är du ute efter en ny möjlighet och har tidigare erfarenhet inom logistik och av truckkörning? Just nu söker vi kandidater för framtida uppdrag hos vår kund. Tveka inte på att ansöka redan idag om det låter intressant!

Om tjänsten
Vi söker nu en logistikmedarbetare som kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat genomföra inventeringar, hantera material, sköta lagerhållning samt truckkörning. Arbetet sker under dagtid men det kan förekomma andra skift, därav ser vi gärna att du är flexibel kring detta. Du kommer vara en del av ett större team där över 50 personer arbetar och i en miljö präglad av mångfald.


Om dig
Vi söker dig som tidigare har jobbat inom logistik och som innehar truckkort för ledstaplare (A2) och för motviktstruck (B1). Som person är du ansvarsfull, noggrann, du har lätt för att lära nya uppgifter och du har ett bra säkerhetstänk. Arbetet kan stundtals vara fysiskt och kräver högt arbetstempo så det är viktigt att du trivs med den typen av arbeten. Utöver detta ser vi gärna att du är flexibel med arbetstider.

Viktigt för tjänsten är:

• Truckkort
• Tidigare jobbat med logistik
• Flytande i svenska, i såväl tal som skrift

Notera att denna annons gäller framtida uppdrag, urval och intervjuer sker löpande när behovet uppstår!

Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.

På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Linnea Johansson via Linnea.Johansson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker genom att registrera dig via “Ansök” knappen. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Ansök nu

Central Demand Planner

Läs mer Apr 29
We’re looking for a Central Demand Planner who is eager to grow, collaborate, and make a real impact through hands-on, data-driven planning. Join our Global Planning & Inventory Management team and play a key role in driving supply chain excellence across our Global Operations, Forest & Garden (F&G) organization.


About The Organization
The Global Planning & Inventory Management team operates within the Husqvarna F&G Global Operations division. We have a global governance ensuring planning & inventory meets our targets and customers’ expectations on finished goods. We are responsible for processing sales demand, managing inventory levels and supply plans as well as monitoring the execution of the plans. Additionally, we streamline the flow of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors.


About The Role
As a Central Demand Planner for Finished Products, you’ll work in a dynamic, cross-functional, and international environment. You'll be a key player in our Collaborative Business Planning process (also known as Integrated Business Planning), supporting sales organizations in delivering accurate, data-driven demand plans. While Sales owns the demand plans, you will support them with high quality analysis, governance, life-cycle management and process development.
You’ll join a small, experienced team on an exciting journey to enhance the global demand planning process for finished goods—backed by modern tools and a clear vision for supply chain excellence.


Key Responsibilities
Actively support and collaborate with Sales to improve forecast accuracy
Coordinate planning of product phase-in and phase-outs across markets
Ensure accurate demand reporting and monitor key planning KPIs
Provide training and support for our planning system, Logility
Deliver clear analysis and data insights to support informed business decisions
Participate in and lead cross-functional meetings related to demand planning
Drive continuous improvement initiatives within planning processes



You will mainly work individually but be a part of a smaller team supporting each other to reach common targets. The work also includes creating long-term relationships and co-operation with international colleagues within Husqvarna Group.


Who are you?
You have an excellent understanding of supply chain processes and a relevant university degree. Experience of relevant demand forecasting or sales planning is beneficial. Excellent and effective in interpersonal communication, presentation and building professional relationships. Fluent in English, both in speaking and writing. Strong capability to work cross functional is required as well as extensive knowledge and understanding of how to analyze & model data from different sources for preparing key business decisions (e.g. advanced Excel skills, Power BI). Experience in working with Logility or another advanced demand planning system/software is beneficial.
You should be analytical, structured, organized and thorough. Being service minded and flexible is natural for you as well as demonstrate ability to manage multiple tasks and priorities simultaneously in a fast-paced work environment. You have a proven record of being target oriented, empowered, being used to take initiatives and be ambitious in delivering high quality on time.


How to apply
Does this sound like you? We’d love to hear from you! Please submit your application as soon as possible, as we apply ongoing selection. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations.
For more information about the position please contact Hiring Manager Malin Sand at malin.sand@husqvarnagroup.com
For questions about the recruitment process, contact Talent Acquisition Partner – Johan Odelfelt at johan.odelfelt@husqvarnagroup.com
At Husqvarna Group, we're not just shaping the future; we're doing it with an unwavering passion for innovation. We create solutions that transform urban and green spaces worldwide. Our commitment to diversity and equal opportunities is central to who we are. We believe that our differences are our strengths, and we celebrate these differences by fostering an inclusive environment where every employee and candidate feels valued. Together, we harness the best ideas and develop solutions for the future.
Contract Type: Fixed-term, full-time position, ending on May 15, 2026.
Location: Huskvarna, Jönköping, with the option for a hybrid work arrangement (50%).

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från AD Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från AD Sverige AB .

Produktionsledare

Arbetsledare, terminal
Läs mer Feb 2
AD Sverige AB ingår i Auburn Holding AB som framför allt är verksamma inom automotive. Koncernbolagens kunder hittar vi idag över hela Sverige samt i Danmark och omsättningen för 2022 landade på ca. 750 miljoner. Organisationen är inne i en expansiv fas samtidigt som branschen är mitt i ett utvecklingssteg. Det här innebär att vi som arbetsgivare kan erbjuda en arbetsplats med stora mängder utveckling.
Organisationen AD finns på ca 184 orter runt om i Sverige. I Varberg finns de centrala funktionerna Inköp, Ekonomi, IT, Försäljning & Marknad samt företagsledning och AD Centrallager finns lokaliserat i Jönköping med 45 500 kvm lageryta.

AD Sverige AB söker en Produktionsledare
för utleveransflödet på Centrallagret i Jönköping
Vi söker dig som drivs av lagarbete och alltid eftersträvar att utveckla ditt team, verksamheten samt dig själv. Du har ett tydligt ledarskap, en vision om framtiden och sätter alltid kunden i fokus. Är detta du? Då ser vi gärna att du skickar in ditt CV till oss så vi får lära känna dig bättre.
Din profil
Som Produktionsledare på vårt Centrallager behöver du ha förmågan att vara taktisk i en produktiv miljö. Du har drivet att genomföra och slutföra det du startar, förmåga att jobba kortsiktigt, strukturerat, systematiskt men också långsiktigt. I och med att du är ansvarig för den dagliga styrningen behöver du också kunna fatta beslut på uppstuds. Bekväm att jobba i team, enskilt, vara lyhörd och samarbetsvillig är också en önskan som står högt upp på vår önskelista. Vår verksamhet förändras dagligen, därför behöver du vara intresserad av förändring och vilja testa dig fram och vara kreativ. Sist men inte minst vill vi att du har modet att säga vad du tycker och att du drivs av att inspirera människor.


Kvalifikationer
Ledarerfarenhet med resultat- (som i KPI:er) och personalansvar.
Har förmåga att organisera och prioritera, så att du får tid att leda på riktigt.
Kan kommunicera tydligt på svenska och engelska i tal och skrift.
Datorvana och erfarenhet i officepaketet.
Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande.
Arbetslivserfarenhet på minimum tre år av liknande eller samma typ av tjänst.


Meriterande
Kunskap om LEAN filosofin
Erfarenhet inom arbetsmiljöarbete(ex BAM)
Erfarenhet av analys och upphandling av frakter


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Driva, utveckla, implementera, underhålla och följa upp den dagliga logistikprocessen inom ditt ansvarsområde för att säkerställa att vi uppnår uppsatta kvalitets- och produktivitetsmål.
Att målstyrningen för avdelningen visualiseras, utvecklas och följs upp.
Aktivt identifiera och kommunicera utvecklings- och effektiviseringsområden inom det egna ansvarområde, driva förbättringsarbete.
Ansvarig för daglig styrning av utleveransflödet.
Frakter – Daglig kontaktperson för AD kedjans kunder samt speditörer.
Personalansvar.
Initiera och utveckla personal.
Löpande avstämning med direktrapporterande Teamleaders samt Produktionschef till vilken du också rapporterar.



Vi erbjuder dig
En vardag med många olika arbetsuppgifter i ett företag i snabb utveckling.
Goda personliga utvecklingsmöjligheter.



Din ansökan mailar du in till HR@adsverige.com senast den 29 februari. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så maila gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du några frågor kring tjänsten kan du kontakta vår Produktionschef Niclas Lind på mobil 0735 07 97 29.

Ansök nu