Jönköping: Quality & EHS Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Quality & EHS Manager i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Därför är du viktig
Vi på Orkla House Care tillverkar högkvalitativa måleriverktyg som vi är stolta över. Självklart är QEHS - Quality, Environment, Health & Security viktigt för oss! Du som vill leda och driva utvecklingen av vårt arbete inom kvalitet, miljö, säkerhet och hälsa blir betydelsefull hos oss. Vill du vara våra kunders förlängda arm? Verka i en internationell miljö? Leda ett kompetent kvalitetsteam? Då kanske vi är rätt match för varandra!
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M.
Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 850 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com.
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare utveckling inom kvalitetsområdet framåt.
Fokus i din roll
Som Quality & EHS Manager har du det övergripande ansvaret för att driva och utveckla frågor kopplat till kvalitet, miljö, hälsa och säkerhet för siten i Bankeryd. Du har personalansvar för teamet som består av tre kvalitetstekniker, där en verkar som EHS-koordinator.
Här kliver du in i en kvalificerad roll med ett stort ansvar där ditt huvudfokus blir att driva förbättringsarbetet kopplat till kvalitet. Vi tror att du når framgång i rollen genom ett naturligt engagemang och att du med närvaro driver förändring och utveckling internt. Du blir del av både fabriksledningsgruppen och sitens ledningsgrupp.
Du blir central i resan att utveckla och implementera ett nytt kvalitetsledningssystem där ett globalt synsätt för koncernen står på agendan framåt. Vidare är du kundorienterad och hanterar kvalitetsavvikelser internt såväl som externt.
Om vi får önska har du:
Ingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Tidigare erfarenheter av ledningssystem, revisionsarbete och att driva förbättringsarbete inom QEHS-området.
Erfarenhet från den tillverkande industrin.
Flytande tal och skrift i svenska och engelska.
Meriterande är om du har tidigare ledarerfarenhet, erfarenhet från matrisorganisation och tidigare varit delaktig i implementering av ERP-system.

Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i rollen som Quality & EHS Manager är du skicklig på att engagera, motivera och få med dig människor. Du har ett stöttande mindset och samarbetar bra med andra.
Genom att aktivt och engagerat jobba med förbättringar motiverar du din omgivning till förändring. Du är strukturerad, målinriktad och van vid att driva systematiskt förbättringsarbete på olika nivåer. Vi tror också att du har samma driv och vilja som oss i att tillsammans skapa en hållbar och framgångsrik organisation där varje liten del är av stor betydelse för helheten!
Bra att veta
Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Factory Manager Jesper Malengård.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placering i Bankeryd.
Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Kvalitetschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Kvalitetschef.

Kvalitets- & miljöansvarig till Flintab, inom Dacke Industri

Läs mer Nov 30
Vi är ett företag som ständigt strävar efter högsta standard när det gäller kvalitet, miljö och informationssäkerhet. Nu söker vi dig, en passionerad och driven Kvalitets - & miljöansvarig som brinner för att säkerställa att våra system och processer överensstämmer med standarder som ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 17025, ISO 17020 och 27001. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av en organisation dedikerad till förbättring och utveckling, så är detta din möjlighet att göra skillnad.

Din roll

Som Kvalitets- och miljöansvarig kommer du att ha en bred roll i företaget och arbeta aktivt med strategi, mål och handlingsplaner för kvalitet, miljö och informationssäkerhet. Du driver utvecklingen av våra verksamhetssystem och stödjer andra processägare och chefer.
Verksamhetssystemet är nästan helt färdigbyggt och ett stort arbete med nya processer påbörjades under 2022, nu ligger fokuset på ständiga förbättringar.

Du ingår i ledningsgruppen och ansvarar för att rapportera ledningssystemets resultat, systemförbättringar, genomföra riskanalyser och upprätta KMA-relaterade dokument. Ditt arbete inkluderar också att hålla dig uppdaterad och analysera de krav och förväntningar som omvärlden har inom områdena KMA och informationssäkerhet.

För Flintab är hållbarhetsarbetet mycket viktigt och utgör en betydande del av vårt erbjudande till våra kunder. Din uppgift kommer att vara att säkerställa att detta arbete följs noggrant och transparent. Du kommer att fungera som den sammanhållande länken vid både interna och externa revisioner samt vid Swedacs bedömningar. För närvarande arbetar två personer i Flintabs laboratorium, och på en tidsram av 1-2 år är avsikten du ska lära dig deras kvalitetsstyrningar och inkludera detta ansvar i din befattning. Rollen innebär inget personalansvar.

Placering är på huvudkontoret i Jönköping, du rapporterar direkt till VD som är placerad i Jönköping och ingår i Flintabs ledningsgrupp. Vi använder Jeeves som affärssystem.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll jobbar du troligtvis idag som Kvalitets- & miljöansvarig i en industriell miljö med en närhet till IT-avdelningen. Alternativt i en liknande roll med ett brett kvalitetskunnande och stor erfarenhet av att arbeta med olika ISO-standarder.

Du har ett starkt strategiskt tänkande och förmåga att utveckla effektiva planer och mål, samt god analytisk förmåga och vana av riskhantering. Du har en central roll med många olika kontakter både internt och externt, så vi ser gärna en utmärkt kommunikationsförmåga, samarbetsförmåga med en kundorienterad inställning. Du bör hantera både svenska och engelska på hög nivå.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och har vad som krävs för att bli en del av vårt dedikerade team, så ser vi fram emot din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och arbeta tillsammans för att upprätthålla och förbättra våra höga standarder inom kvalitet, miljö och informationssäkerhet.



Vad kan Flintab erbjuda dig och vilka är vi?
Flintab är en arbetsgivare som månar om sina anställda på flera sätt, bland annat genom generösa personalförmåner och trygga villkor. Här präglas arbetsmiljön av bra samarbete mellan olika avdelningar. Flintab kännetecknas av en stark teamkänsla, kvalité och långsiktighet.

I alla våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och du kommer trivashos oss om du är en prestigelös person med fokus på långsiktighet och kvalitet.

Flintab i Jönköping med 75 anställda är ett expansivt och lönsamt företag. Mycket arbete genomförs i projektform där våra lösningar innehåller både produkter inom hårdvara, mjukvara och även eftermarknadstjänster. Flintab växer mycket som systemleverantör och vår egenutvecklade mjukvara, Viktoria2, har ett stort fokus.
Flintab fick nya ägare under hösten 2022 som kommer att växla upp och satsa ännu mer. Dacke Industri har förvärvat 100 % av aktierna i Flintab AB.

Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells, och Flintabs önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på telefon: 070-276 9953. Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Interim Hälsa- och Säkerhetschef - Konfidentiell

Läs mer Nov 24
Till vår kund i Jönköpingsregionen söker VEM en Interim Hälsa- och Säkerhetschef!

 

 

Om uppdraget

Det är ett längre heltidsuppdrag med start så snart som möjligt. Rollen innebär att operativt leda verksamhetens hälsa- och säkerhetsarbete med ett stort fokus på säkerhet. Du ansvararar bland annat för att uppsatta säkerhetsföreskrifter efterlevs, genomför riskbedömningar, utvärderar, utvecklar och initierar förbättringsåtgärder. Verksamheten är en del av en stor internationell koncern och du säkerställer att koncernens övergripande mål bryts ner till konkreta handlingsplaner som du också operativt ansvarar för att det genomförs och efterlevs.

 

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll inom arbetsmiljö och säkerhet i en producerande verksamhet. Vi ser gärna att du har goda kemiska kunskaper och troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom exempelvis arbetsmiljövetenskap, arbetsmiljöteknik, arbetsvetenskap eller liknande. Du har även god kännedom om gällande lagar och regler inom arbetsmiljöområdet och goda kunskaper om standarder, såsom ISO9001 och ISO14001.

 

 

Bra att veta

Uppdragsstart är helst så snart som möjligt. Uppdragets omfattning är heltid och förväntas pågå hela 2024. Placeringsort är i Jönköpingsregionen och du ingår i verksamhetens ledningsgrupp. För detta uppdrag tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan senast den 6 december.

 


VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Kvalitetschef

Läs mer Nov 8
I över 100 år har FläktGroup varit ett företag som bryr sig om vår gemensamma miljö och människorna omkring oss. Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte.

Idag är FläktGroup en av de globala marknadsledarna av innovativa och energieffektiva systemlösningar för inomhusklimat där komfort, säkerhet och hälsa är i fokus. Vi har försäljning i 65 länder och tillverkning i Europa, Asien och USA. På FläktGroup finns mer än 3500 engagerade och stolta kollegor som tillsammans levererar ett av de mest omfattande erbjudandena på marknaden. Du hittar våra produktlösningar överallt från hem, kontor och skolor till sjukhus, datacenter, tunnelbanor och offshore.

We are FläktGroup. Together We Create Excellence. For Life. Läs mer om oss på www.flaktgroup.com

Brinner du för kvalite och vill ta ledning i att säkerställa en hög standard för produkter, produktion och processer ? Ansök då nu som vår Kvalitetschef. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans ytterligare höja kvalitetsstandarden.

Om tjänsten

Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom kvalitet, där du blir en viktig del av företagets förbättringsarbete. Du kommer ha ett omväxlande och självständigt jobb med många kontakter och spela en betydelsefull roll på FläktGroup. Du kommer vara en del av fabrikens ledningsgrupp där du tillsammans med dina kollegor kravställer och utvecklar kvalitetsarbetet. Hos oss har du förmånen att jobba i ett stabilt företag med goda möjligheter till personlig utveckling.

Mer detaljerat kommer du som Kvalitetschef ansvara för att:

• Utveckla och implementera kvalitetssäkringsstrategier och processer för att uppfylla kvalitetskrav.
• Genomföra interna och externa kvalitetsrevisioner och granskningar.
• Övervaka produktionsprocessen för att säkerställa kvalitetskrav och specifikationer.
• Identifiera och åtgärda kvalitetsproblem och avvikelser samt utveckla åtgärdsplaner.
• Erbjuda utbildning för att öka medvetenheten om kvalitetsaspekter.
• Bedöma leverantörers prestation i fråga om kvalitet.
• Mäta kvalitet och prestanda genom dataanalys.
• Regelbundet rapportera om kvalitetsstatus och eventuella avvikelser till företagsledningen.
• Samarbeta med kunder för att förstå deras kvalitetskrav och hantera klagomål.
• Delta aktivt i produktprojekt för att säkerställa kundnöjdhet och minska reklamationer.

På FläktGroup brinner vi för att skapa ett hälsosamt inomhusklimat för människor. För att fortsätta vara marknadsledande är ständig utveckling av både våra lösningar och medarbetare av yttersta vikt för vår framgång. Vi arbetar för en trygg och säker arbetsplats och vår egen FläktGroup Academy erbjuder olika utvecklingskoncept som stöd i din karriär hos oss. Att släppa loss potentialen och personligheten hos våra medarbetare är vårt mål. På FläktGroup hyllar vi därför mångfald eftersom vi är övertygade om att du behöver vara dig själv för att kunna göra skillnad.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har relevant högskoleutbildning.
• Minst 3 år erfarenhet som kvalitetschef sen tidigare.
• Svenska och Engelska flytande i tal och skrift
• Har en god förståelse av kvalitetsprocesser, kvalitetssäkringsstrategier och produktionsprocesser.
• God kunskap om kvalitetsstandarder och verktyg såsom ISO 9001, ISO 14001
• Har kunskap om förebyggande underhåll och förbättringsarbete.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, metodisk och resultatorienterad, du är en person som gillar att prioritera och har en stor kvalitetsmedvetenhet. Du gillar utmaningar och problemlösning, kan arbetar både självständigt och i team för att nå optimala resultat. Du är kommunikativ och en initiativtagande person som är bra på att driva egna initiativ både inom och utanför ramen för ditt eget arbete.

Övrig information

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Fredrik Dahl (Plant Manager) fredrik.dahl@flaktgroup.com. Sista ansökningsdag är 3 dec och vi tillämpar löpande urval, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Skicka din ansökan redan idag!

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss därför samtal angående detta.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från adding PEOPLE AB .

Applikationsspecialist - produktion & inköp

Applikationskonsult
Läs mer Dec 4
Nytt
Därför är du viktig
Som Applikationsspecialist hos Yellow Solution AB kommer du att agera expert inom Microsoft Dynamics 365 Business Central gällande produktion och inköp. Genom en effektiv digitalisering och automatisering får du vara med och påverka och göra skillnad i kundens vardag – allt för att förenkla det dagliga arbetet!
Det här är Yellow Solution
Yellow Solution är ett tjänsteföretag som tillsammans med framgångsrika företag skapar konkurrenskraft och driver tillväxt med moderna systemlösningar. Med vår erfarenhet vågar vi utmana våra kunder att följa med på en resa där vi tillsammans skapar verksamhetseffekter genom digitalisering.
På ett professionellt och tryggt sätt levererar vi digitala plattformar och system som uppfyller kraven för nästa generations användare - Automatiserade, Intelligenta, Enkla och Kostnadseffektiva.
Läs gärna mer på www.yellowsolution.se
Vår kultur
Vi är ett sammansvetsat och jordnära gäng på tolv personer som trivs tillsammans! Vi tror på att en stark gemenskap och en god stämning i gruppen är högst avgörande för såväl trivsel som bolagets resultat. Därför ser vi till att hitta tid för aktiviteter även utanför jobbet, och varje morgon startar vi med en gemensam frukost.
Hos oss på Yellow Solution får du komma till en stimulerande miljö där vårt arbetssätt präglas av teamwork och flexibilitet. Vi sätter laget för jaget, stöttar och hjälper varandra för att möta våra kunders behov.
Fokus i din roll
Att jobba som applikationsspecialist hos oss på Yellow Solution innebär att du får möjlighet att arbeta med ett av marknadens modernaste och snabbast växande affärssystem – Microsoft Dynamics 365 Business Central. Här kommer du att få vara en del av spännande projekt tillsammans med våra framgångsrika kunder!
Att vara en stöttande hand och få vår kund att känna sig trygg i deras resa, oavsett om det gäller implementation av deras affärssystem, en behovsanalys eller ett enklare supportärende, beskriver den här rollen i sin helhet. Våra kunder finns i hela Sverige och inom många olika typer av branscher.
Som applikationsspecialist hos oss kan vi lova att ingen dag är den andra lik. Du arbetar nära kunden och lyssnar in deras behov. Du är med i hela kedjan - allt från processkartläggning, implementation och vidareutveckling, till utbildning och support av våra kunders processer.
Vi tror på att arbeta tillsammans som ett team och vara nära vår kund. Vi vill lära känna kunden, på djupet! Vi bygger vårt team kring mycket expertis inom våra områden, vilket gör oss starka tillsammans, samtidigt som det bidrar till att vi har väldigt roligt på jobbet! För rollen finns inget försäljningsansvar utan projekt och kunder fördelas inom teamet.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Du har en bakgrund inom produktion och/eller inköp. Kanske arbetar du idag med inköpare, alternativt med administration kopplat till produktion.
Större affärssystem har och är en stor del av din vardag, och du gillar det.
Erfarenhet av systemimplementation eller liknande där digitalisering och effektivisera processer är i fokus.

Är det rätt plats för dig?
För oss är det viktigt att du trivs i dialogen med kund, samt att du har lätt för att lyssna in och förstå kundens utmaningar och problem. Med andra ord, dina sociala färdigheter tillsammans med din problemlösningsförmåga är två viktiga förutsättningar för att du både ska trivas och lyckas i rollen!
Därtill ser vi också att du har ett starkt intresse för digitalisering, utveckling och automatisering av processer inom produktion och inköp. Att hitta effektivitet i alla delar av en process tilltalar dig. Ditt driv, din nyfikenhet och ditt engagemang gör att du vill utvecklas tillsammans med våra kunder och oss.
Genom din expertis kommer du att vara en oumbärlig del av vårt team. Vi hoppas att du vill vara en del av oss och vår fortsatta framtidsresa! Välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Tillsvidareanställning.
Du rapporterar till ledningen.
Placering Jönköping.
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, vi tillämpar löpande urval.
Vid eventuella frågor kontakta Rebecca Frödekrans 070-790 64 45 eller Anette Beckman 072-500 30 23.

Ansök nu

Lead Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 4
Nytt
Lyssna på Addpeoples rekryteringspodd där vi berättar mer om företaget och tjänsten här: https://open.spotify.com/episode/446XK7TTBpQaQW41UNYGKx
Därför är du viktig
Yellow Solution växer och nu söker vi ytterligare en passionerad systemutvecklare. Hos oss får du möjlighet att lära dig ett nytt programmeringsspråk och bli den som tar lead framåt! Du blir en del av vårt framgångsrika team där du får arbeta i spännande projekt. Vi älskar det vi gör och vi strävar alltid efter att förbättra både oss själva och vår kod. Vill du vara med och utveckla den senaste tekniken inom affärssystem? Då kanske vi är en match!
Det här är Yellow Solution
Yellow Solution är ett tjänsteföretag som tillsammans med framgångsrika företag skapar konkurrenskraft och driver tillväxt med moderna systemlösningar. Med vår erfarenhet vågar vi utmana våra kunder att följa med på en resa där vi tillsammans skapar verksamhetseffekter genom digitalisering.
På ett professionellt och tryggt sätt levererar vi digitala plattformar och system som uppfyller kraven för nästa generations användare. Automatiserade, Intelligenta, Enkla och Kostnadseffektiva.
Vi är ett innovativt team som engagerar sig i dina affärer och hjälper våra kunder med moderna lösningar. Med vår långa erfarenhet från affärssystem har vi på Yellow Solution som mål att vara en ledande leverantör av moderna digitala plattformar som skapar konkurrenskraft hos våra kunder.
Vi drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer. Den personliga kontakten vi har med våra kunder är viktig för oss, detta skapar ett gemensamt förtroende där vi kontinuerligt utvecklas tillsammans. Läs gärna mer på www.yellowsolution.se.
Vår kultur
Vi är ett sammansvetsat och jordnära gäng på tio personer som trivs tillsammans! Vi tror på att en stark gemenskap och en god stämning i gruppen är högst avgörande för såväl trivsel som bolagets resultat. Därför ser vi till att hitta tid för aktiviteter även utanför jobbet, och varje morgon startar vi med en gemensam frukost.
Hos oss på Yellow Solution får du komma till en stimulerande miljö där vårt arbetssätt präglas av teamwork och flexibilitet. Vi sätter laget för jaget, stöttar och hjälper varandra för att möta våra kunders behov.
Fokus i din roll
I din roll som systemutvecklare hos oss kommer du att arbeta med både nya systemimplementationer och vidareutveckling av våra kunders befintliga system. Vi arbetar i AL som är programmeringsspråket vilket är speciellt utvecklat för just Dynamics 365 Business Central.
Systemutveckling är ditt huvudfokus där du ansvarar för att granska kod-kvalitéten och ta fram guidelines. Du tar lead på att vi håller oss uppdaterade, att koden förbättras och utvecklas till den allra bästa!
Tillsammans med teamet arbetar du i parallella projekt som varierar i omfattning där ingen dag är den andra lik. Utöver din roll som systemutvecklare ser vi även att du;
jobbar med förbättring av kod och tar lead i det
är en go-to-person och stöttar övriga utvecklare

Om vi får önska
För oss är din personlighet och ditt genuina intresse för utveckling viktigast, men vi har en idé om vad du kanske har med dig sedan tidigare;
Utbildning inom relevant område, men du kan lika väl vara självlärd.
Erfarenhet av systemutveckling.
Med fördel erfarenhet från utveckling av affärssystem.
Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Är det rätt plats för dig?
Att utveckla för dig är lika naturligt som att äta varje dag. Med ett stort engagemang och nyfikenhet tar du dig an nya tekniker. Att lyfta blicken och gå från att se detaljer till att se en helhet och hela tiden sträva efter att bli bättre är något som triggar dig. För dig är utveckling inte bara ett jobb, utan ett kall.
Som person är du ambitiös och drivs av att lära dig nya saker. Du trivs i samarbetet med dina kollegor och värderar kulturen på kontoret. Har du egna sidoprojekt på fritiden ser vi bara det som ett plus i kanten.
Bra att veta
Tillsvidareanställning, heltid.
Placeringsort: Jönköping
Du rapporterar till ledningen
Visa intresse snarast, urval sker löpande.
Vid frågor, hör av dig till Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45 eller Anette Beckman, 072-500 30 23.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Nov 27
Kopiera länken och lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Osborn och rollen som Account Manager: https://open.spotify.com/episode/5NdNBK26V5q12ul4ElOk1y?si=f29026b3b52c41e2
Därför är du viktig
Brinner du för att serva kunder och älskar dessutom att vinna? Vi söker nu dig som vill ta ett helhetsgrepp för våra återförsäljande kunder som finns i hela Skandinavien. Vi vill hitta dig som är en lagspelare och som vill bli en del av vårt kompetenta team. Kanske är just du vår nästa kollega!
Det här är Osborn
Osborn International AB tillverkar, säljer och marknadsför produkter för mekanisk ytbearbetning som till exempel gradning, borstning, slipning och polering. Det svenska bolaget är beläget i Jönköping och ingår i den världsomspännande koncernen Osborn, som globalt säljer till 120 länder världen över. Totalt har koncernen cirka 1,200 medarbetare.
Det svenska bolaget har drygt 20 medarbetare och omsätter årligen cirka 85 miljoner kronor med god lönsamhet. Osborn har kontor, lager och produktion på Vättersnäs i Jönköping.
Läs mer om oss på www.osborn.com.
Vår kultur
Hos oss möts du av en varm och familjär kultur när du kommer till din arbetsplats. Vi umgås gärna hela gänget på kafferasten, och tillsammans har vi byggt upp en härlig laganda där teamet är viktigt! Vi är del av en stor koncern där goda möjligheter till fortsatt utveckling inom Osborn Europa finns.
Fokus i din roll
Som Account Manager på Osborn kommer du till ett välmående bolag med kunder inom en rad olika branscher. Hos oss arbetar du med kvalificerat säljarbete och dina arbetsuppgifter består bland annat av att besöka aktuella kunder, introducera nya produkter, erbjuda kampanjer och utbilda distributörer. Här krävs ett relationsbyggande förhållningssätt i dina möten och därför blir din kommunikationsförmåga en nyckelfaktor för att du ska lyckas i rollen!
Givetvis behövs också en hög dos av viljestyrka – den har du nytta av både i relation till de befintliga kunder du tar vid när du kliver in i rollen, men också för att knyta an nya affärsmöjligheter framåt. Du kommer till ett team med erfarna kollegor både ute på fältet tillsammans med dig och på innesälj samt våra andra interna funktioner.
Om vi får önska har du:
Erfarenhet av B2B-affärer och att sälja via återförsäljare.
Erfarenhet av industrihandel och vår bransch.
En god kommunikativ förmåga. Gärna med intresse för digital marknadsföring!
Goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du även har kunskaper i andra skandinaviska språk.
Goda kunskaper i affärssystem, CRM och MS Office.
B-körtkort.

Är det rätt plats för dig?
Vi tror att du genom ditt engagemang självständigt driver affärerna framåt. Du trivs i en flexibel organisation, med en välfungerande struktur och varierade uppgifter. Vidare tror vi att du är bra på att utveckla goda relationer, är prestigelös och har en hög dos av energi!
Bra att veta
Du rapporterar direkt till vd/försäljningschef Per Axelsson.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placering i Huskvarna med möjlighet till hybridarbete. Resor förekommer i tjänsten.
Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, dock senast 17 december. Vi tillämpar löpande urval!
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04.

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Nov 15
Därför är du viktig
Vi på Smålands Metall & Återvinning mångdubblar vår verksamhet och behöver nu en Ekonomichef som både håller oss i handen men som också har koll på våra siffror under vår tillväxtresa! Du kommer att vara en viktig del i utformningen av vår ekonomifunktion, samtidigt som du aktivt arbetar med oss som ägare i utvecklingen av bolaget gällande bolagets ekonomistyrning och planerade nyetableringar.
Det här är Smålands Metall & Återvinning AB
Smålands Metall & Återvinning är ett serviceföretag med 25 års erfarenhet i återvinningsbranschen. Vi samlar in och återvinner aluminium, järn- och metallskrot från tillverkningsindustrin, och strävar ständigt efter att bidra till en hållbar utveckling. Därför har vi valt att satsa på en ny innovation som byggs upp på vår anläggning och är startklar 2024, med målet att utveckla vår verksamhet till att vara ännu mer hållbar och effektiv.
Smålands Metall & Återvinning exporterar 80% till övriga världen och strävar efter att arbeta mot de globala målen för hållbar utveckling. Vi växer och har ökat vår omsättning med mer än 100% tre år i rad och ser att samma utveckling fortsätter.
Vår kultur
På Smålands Metall & Återvinning arbetar vi effektivt, hållbart och långsiktigt. Vi har en lång och gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen. För oss är det viktigt att ta ansvar för att våra affärer följer de regler och lagar som finns, både lokalt och globalt. Vi håller en ekonomi i balans där våra leverantörer och kunder kan känna sig trygga i att vi bedriver ett trovärdigt företagande. Läs mer om oss på www.smalandsmetall.com
Fokus i din roll
Vi söker nu dig som på riktigt vill vara med att bygga och utforma vår organisation! Vi växer organiskt inom våra respektive affärsområden men också via kommande nyetableringar och investeringar.
Du bidrar med allt från processer tillhörande en ekonomiavdelning i framkant, till att utveckla lönsamhetsuppföljningar, ekonomiska analyser och nyckeltal. Du arbetar verksamhetsnära och du kommer att vara delaktig i våra olika verksamhetsprojekt.
Din roll är både operativ som strategisk, där du bidrar med dina kunskaper både genom närvaro ut i organisationen, men även via vår digitala resa, där du ansvarar för att driva utvecklingen av BI- och affärssystem. Som sedan ligger till grund för att bygga en effektiv struktur kring rapportering, budget, analyser, kalkyler och uppföljningar. I rollen ingår att ansvara för månads- och årsbokslut samt löpande redovisning. Du rapporterar till VD, ägare och ingår i ledningsgruppen.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Några års erfarenhet av både ekonom- och controllerroll i kombination.
Erfarenhet från verksamhetssystem samt BI-system.
Gärna erfarenhet från verksamhet med mycket export.
Svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Det här är en miljö där du måste trivas med att den ena dagen inte är den andra lik. Vi växer snabbt, vilket kräver en positiv attityd och ett naturligt driv där du bidrar med engagemang och arbetar tätt ut i organisationen.
Du har förmågan att kunna pendla mellan att vara operativ och strateg – och gillar det. Du har en nyfikenhet som gör att du skapar förståelse och intresse för branschen. Att vara relationsskapande och kommunikativ är viktigt. Likaså prestigelöshet och affärsmässighet - där du ser möjligheterna i det mesta!
Vill du för övrigt tillhöra en bransch med hållbarhet i fokus och som bidrar till den gröna omställningen. Då kan det här vara rätt roll för dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Placeringsort Jönköping.
Du rapporterar till vd Henrik Lindblom.
Tillsvidareanställning.
Visa ditt intresse senast den 15 december 2023, urval sker dock löpande.
Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072 – 500 30 23 eller Elina Terne 073 – 039 70 04.

Ansök nu

Applikationsspecialist - produktion & inköp

Applikationskonsult
Läs mer Nov 8
Därför är du viktig
Som Applikationsspecialist hos Yellow Solution AB kommer du att agera expert inom Microsoft Dynamics 365 Business Central gällande produktion och inköp. Genom en effektiv digitalisering och automatisering får du vara med och påverka och göra skillnad i kundens vardag – allt för att förenkla det dagliga arbetet!
Det här är Yellow Solution
Yellow Solution är ett tjänsteföretag som tillsammans med framgångsrika företag skapar konkurrenskraft och driver tillväxt med moderna systemlösningar. Med vår erfarenhet vågar vi utmana våra kunder att följa med på en resa där vi tillsammans skapar verksamhetseffekter genom digitalisering.
På ett professionellt och tryggt sätt levererar vi digitala plattformar och system som uppfyller kraven för nästa generations användare - Automatiserade, Intelligenta, Enkla och Kostnadseffektiva.
Läs gärna mer på www.yellowsolution.se
Vår kultur
Vi är ett sammansvetsat och jordnära gäng på tolv personer som trivs tillsammans! Vi tror på att en stark gemenskap och en god stämning i gruppen är högst avgörande för såväl trivsel som bolagets resultat. Därför ser vi till att hitta tid för aktiviteter även utanför jobbet, och varje morgon startar vi med en gemensam frukost.
Hos oss på Yellow Solution får du komma till en stimulerande miljö där vårt arbetssätt präglas av teamwork och flexibilitet. Vi sätter laget för jaget, stöttar och hjälper varandra för att möta våra kunders behov.
Fokus i din roll
Att jobba som applikationsspecialist hos oss på Yellow Solution innebär att du får möjlighet att arbeta med ett av marknadens modernaste och snabbast växande affärssystem – Microsoft Dynamics 365 Business Central. Här kommer du att få vara en del av spännande projekt tillsammans med våra framgångsrika kunder!
Att vara en stöttande hand och få vår kund att känna sig trygg i deras resa, oavsett om det gäller implementation av deras affärssystem, en behovsanalys eller ett enklare supportärende, beskriver den här rollen i sin helhet. Våra kunder finns i hela Sverige och inom många olika typer av branscher.
Som applikationsspecialist hos oss kan vi lova att ingen dag är den andra lik. Du arbetar nära kunden och lyssnar in deras behov. Du är med i hela kedjan - allt från processkartläggning, implementation och vidareutveckling, till utbildning och support av våra kunders processer.
Vi tror på att arbeta tillsammans som ett team och vara nära vår kund. Vi vill lära känna kunden, på djupet! Vi bygger vårt team kring mycket expertis inom våra områden, vilket gör oss starka tillsammans, samtidigt som det bidrar till att vi har väldigt roligt på jobbet! För rollen finns inget försäljningsansvar utan projekt och kunder fördelas inom teamet.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare:
Du har en bakgrund inom produktion och/eller inköp. Kanske arbetar du idag med inköpare, alternativt med administration kopplat till produktion.
Större affärssystem har och är en stor del av din vardag, och du gillar det.
Erfarenhet av systemimplementation eller liknande där digitalisering och effektivisera processer är i fokus.

Är det rätt plats för dig?
För oss är det viktigt att du trivs i dialogen med kund, samt att du har lätt för att lyssna in och förstå kundens utmaningar och problem. Med andra ord, dina sociala färdigheter tillsammans med din problemlösningsförmåga är två viktiga förutsättningar för att du både ska trivas och lyckas i rollen!
Därtill ser vi också att du har ett starkt intresse för digitalisering, utveckling och automatisering av processer inom produktion och inköp. Att hitta effektivitet i alla delar av en process tilltalar dig. Ditt driv, din nyfikenhet och ditt engagemang gör att du vill utvecklas tillsammans med våra kunder och oss.
Genom din expertis kommer du att vara en oumbärlig del av vårt team. Vi hoppas att du vill vara en del av oss och vår fortsatta framtidsresa! Välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Tillsvidareanställning.
Du rapporterar till ledningen.
Placering Jönköping.
Visa ditt intresse för tjänsten senast 3 december, men vänta inte med din ansökan då vi tillämpar löpande urval.
Vid eventuella frågor kontakta Rebecca Frödekrans 070-790 64 45 eller Anette Beckman 072-500 30 23.

Ansök nu