Jönköping: Senior Projektledare sökes till PWS Nordic (2jobb)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Projektledare sökes till PWS Nordic (2jobb) i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Boxflow är just nu på jakt efter en erfaren Projektledare för direktrekrytering till vårt kund PWS Nordic.

Om PWS Nordic
PWS utvecklar och säljer produkter för rationell avfallshantering och har en ledande position på den nordiska marknaden. Vi har ett brett utbud, där funktionalitet, ergonomi och effektivitet är centralt:

- Bland annat har Quattro Select, med plats för många fraktioner på liten yta, revolutionerat den hushållsnära källsorteringen.

- För flerfamiljshus finns praktiska och ekonomiskt fördelaktiga underjordsystem, som kan ta emot stora mängder avfall på ett yteffektivt sätt.

- Papperskorgarna för offentlig miljö finns i en mängd olika utföranden, för att kunna smälta in i olika stadsbilder.

- Möbler för källsortering blir en funktionell och snygg del av inredningen och löser smidigt källsorteringen av avfallet på skolor, flygplatser och företag.

- Farligt avfall måste hanteras på ett säkert sätt och förvaras i korrekt. PWS har vad som krävs för att säkra hanteringen av farligt avfall.

Arbetsbeskrivning
Som Projektledare kommer du att ha ansvaret för att organisera och driva ett projekt som innefattar att etablera och hantera en effektiv distributionsverksamhet på flera orter. Rollen kommer att involvera olika uppgifter för att säkerställa en smidig och effektiv hantering av projektet. Det är en utmanande roll då det finns många kravställare och projekten kan stundtals vara under stor tidspress. Möjligheten att arbeta antingen från hemmet eller kontoret.

Ansvarsområden
Lokaliseringsansvar
- Identifiera och säkra lämpliga platser för projektets verksamhet på varje ort.
- Utvärdera och välja lokaler som uppfyller projektets krav och behov.
- Förhandla avtal och kommersiella förutsättningar
Bemanning och Kravställning
- Ansvara för att samarbeta med bemanningsföretag eller anställa personal och fastställa tydliga krav för personalen och behovet på respektive ort.
- Säkerställa att rätt bemanningsnivå och kompetens uppnås för att driva projektet framåt samt klara deadlines.
- Skapa rutiner och arbetsprocesser samt säkerhetsställa att de implementeras för respektive projekt
Logistik och Fordonshantering
- Organisera och ordna transportfordon, inklusive lastbilar, som krävs för att genomföra distributionen på ett effektivt sätt. Ruttoptimering av densamma
- Säkerställa underhåll och reparation av fordonen för att minimera driftstörningar.
Dokumentation, kommunikation och Arbetsbeskrivningar
- Skapa och upprätthålla tydliga arbetsbeskrivningar för de inblandade i projektet.
- Se till att all dokumentation och rutiner är följda och uppdaterade regelbundet.
- Kommunicera med kunder, personal samt PWS avseende status och projektets framfart



Kvalifikationer och Egenskaper:

För att lyckas i rollen som projektledare för detta uppdrag krävs följande kvalifikationer och egenskaper:

- Erfarenhet av projektledning och verksamhetsplanering.

- God förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter. Både kunder, personal samt leverantörer

- Förmåga att ta initiativ, fatta beslut och hantera resurser effektivt.

- Utvecklad organisatorisk och problemlösningsförmåga.

- Kunskap om logistik och transportverksamhet är en fördel.

- Förmåga att arbeta under tidspress och hantera flera uppgifter samtidigt.

- Administrativt duktig och vana från projektverktyg samt office paket.

- Möjlighet och förutsättningar att resa i tjänsten



Förmånerna att arbeta hos PWS Nordic inkluderar

Förmånsbil

Som en anställd på PWS Nordic ingår en förmånsbil vid intresse. Detta kan underlätta ditt arbete och ge dig flexibilitet när det gäller förflyttning och arbetsrelaterade resor.

Provanställning på 6 månader

PWS Nordic erbjuder en provanställningsperiod på 6 månader. Detta ger både arbetsgivaren och den anställde möjlighet att utvärdera arbetsrelationen och se om den är ömsesidigt givande.

Flexibilitet i arbetsplats

PWS Nordic ger sina anställda möjligheten att arbeta antingen från hemmet eller kontoret. Detta skapar en arbetsmiljö som tar hänsyn till individuella arbetsstilar och behov och kan förbättra balansen mellan arbete och fritid.

Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Om Boxflow

Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Västerås, Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Administrativ utvecklare.

Verksamhetskoordinator

Läs mer Okt 3
Jönköping University Enterprise (JUE) är en del av Jönköping University och tillhandahåller Pathway utbildningar som fungerar som en brygga mellan studenternas tidigare studier och högskoleprogram som leder till en akademisk examen.

Vi erbjuder totalt tre program varav två pågår under ett år och ett som är en termins program som går varje termin. JUE erbjuder också en intensiv kurs i Engelska som ges två gånger per år online, och en gång per år på campus.

Vår målgrupp är internationella studenter som behöver få behörighet till efterföljande program på högskolor och universitet, men även de studenter vars tidigare förmågor som förvärvats i tidigare studier men som inte motsvarar svensk gymnasieexamen på grund av olika länders skolsystem.

Vår målgrupp är även studenter som vill utveckla andra akademiska förmågor som till exempel akademiskt skrivande och integritet, interkulturell kompetens samt högre språkkompetens i engelska och matematik.

Via Pathway får studenterna en första inblick i hur det är att studera och leva i Sverige. Från Pathway går sedan studenterna vidare till kandidatprogram eller magisterprogram på Jönköping University, andra högskolor och universitet i Sverige, våra samverkanspartners i Norge och USA eller utbildar sig vidare i ett annat land.

Vidare ger JUE sommarkurser och tillhandahåller uppdragsutbildningar. Vi är ett framåtsträvande bolag som ligger i framkant internationellt med bland annat vår Pathwayutbildning. Våra medarbetare brinner för att utveckla verksamheten och har en internationell utblick.

Hela verksamheten är i huvudsak förlagd på Campus Gränna. Där erbjuds undervisning, boende, måltider och aktiviteter för studenterna. Vid vissa tillfällen i veckan erbjuds även undervisning på Campus i Jönköping vilket innebär att det förekommer vissa arbetsuppgifter även på JU i Jönköping. 

Läs mer om vår verksamhet https://ju.se/en/study-at-ju/our-programmes/pathway-programmes.html

 

Arbetsuppgifter

Rollen verksamhetskoordinator är en ny tjänst på JUE vilket innebär att det finns möjligheter att påverka rollens utveckling. Du kommer att rapportera direkt till Vice VD och ha ett väldigt nära samarbete med alla medarbetare på JUE och Campus Gränna. Du kommer även att ingå i olika forum på JU-nivå, driva olika operationella frågor på JUE samt leda möjliga projekt.

I arbetsuppgifterna ingår också bland annat:

- Systematiskt kvalitetsarbete
- Kontakt med internationella samverkanspartners
- Schemaläggning/schemaändringar
- Fördelning av medarbetarnas arbetstimmar efter överlämnad tjänsteplanering
- Koordinering av uppdragsutbildningar
- Studentärenden som är av administrativ karaktär
- Andra uppdrag som delegeras av Vice VD.

Du kommer att ha mycket kontakt med studenter och kollegor vilket innebär att din huvudarbetsplats kommer att vara på Campus Gränna. Det kan även ingå resor till andra länder i tjänsten.

 

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten krävs en relevant för tjänsten YH- högskole- eller universitetsutbildning. I det dagliga arbetet är det av stor vikt att inneha goda kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift.

Utöver dessa kvalifikationer läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Det är centralt att du är medveten om mångfald och har en god kommunikativ förmåga. För att vara framgångsrik bör du vara skicklig på att skapa engagemang och samsyn, samt bygga goda relationer. Förmågan att strukturera, planera och arbeta flexibelt samt utvecklingsinriktat är också av stor betydelse.

Det är viktigt att vara prestigelös, eftersom rollen innebär kontakt med många olika grupper och involverar hantering av både komplexa frågor och praktiska uppgifter. Slutligen, en målinriktad inställning och förmågan att ge energi och kraft i utmanande situationer är avgörande för att nå framgång och för att trivas i denna tjänst.

Meriterande är om du har:

- Tidigare erfarenhet av arbetsledning/projektledning
- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med internationella studenter på högskole-/universitetsnivå
- Har kunskap om hur skolsystemet fungerar i Sverige men även i andra länder

 

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligen provanställning.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan tillsammans med CV, styrkt meritförteckning, personligt brev och referenser senast 3 november.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Säkerhetschef/chef över Enheten för informationsförsörjning och säkerhet

Läs mer Sep 9
Vi söker nu en Säkerhetschef som kommer vara chef över Enheten för informationsförsörjning och säkerhet.

Detta är en nybildad enhet med ansvar för registratur, person- och egendomssäkerhet, arkiv, dataskydd samt informationssäkerhet. Enheten ingår i Planeringsavdelningen tillsammans med funktioner för juridik, ledningssamordning, analys och administrativt ledningsstöd. Precis som övriga expertfunktioner inom avdelningen arbetar du i nära samarbete med lärosätets samtliga verksamheter.

 
I ansvaret som säkerhetschef ingår att samordna lärosätets säkerhetsarbete utifrån en ambition om att tydligare koordinera gemensamma säkerhetsfrågor. Du har en nyckelroll i att driva och utveckla arbetet i nära samverkan med övriga verksamheter inom organisationen. Du arbetar nära lärosätets ledning och rapporterar till en styrgrupp som leds av högskoledirektören. Du har ett personalansvar för cirka sex medarbetare vilket inkluderar ett budgetansvar och ett ansvar för att leda enhetens arbetet där en central del är att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att verka inom sina respektive kunskapsområden. Beroende på sammanhang kan ditt arbete ske på strategisk likväl som på operativ nivå.   

Viktiga delar i ditt arbete är att tillgodose behovet av stöd och kompetens till lärosätets olika verksamhetsdelar utifrån gällande lagar och regleringar. I arbetet ingår framtagande av rutiner och styrdokument samt rapportering och vägledning till lärosätets verksamheter på alla nivåer. I den övergripande säkerhetssamordningen ingår att omvärldsbevaka, hålla dig informerad och kommunicera frågor inom området. Du kommer också företräda lärosätet i olika externa sammanhang. I din roll kommer du verka inom lärosätets samtliga verksamheter. Du kommer därför ha ett brett nätverk där du tillsammans med närliggande roller fortsätter utvecklingen av området utifrån målet om att erbjuda ett professionellt stöd.

 

Som person trivs du med att arbeta verksamhetsövergripande samt har en god förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du utövar ett ledarskap där du med hög grad av lyhördhet och tillit motiverar och engagerar dina medarbetare så att ni tillsammans driver, utvecklar och förankrar arbetet. Då tjänsten innefattar många kontaktytor, både inom och utanför lärosätet, är god samarbetsförmåga avgörande. Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning som bedöms relevant för området
- flerårig, dokumenterad erfarenhet från arbete inom området för säkerhet och informationsförsörjning i större organisationer, gärna från offentlig verksamhet
- god kunskap om gällande lagstiftning som är styrande för de processer som hör till säkerhet, säkerhetsskydd, diarium, arkiv och dataskydd inom offentlig verksamhet
- chefs- och ledarerfarenhet från området för tjänsten eller annat närliggande område.

 

För att lyckas med ditt uppdrag arbetar du strukturerat och välplanerat med en god förmåga att förankra, skapa engagemang och driva ett riskbaserat säkerhetsarbete. Då vi befinner oss i ett ständigt förbättringsarbete trivs du med att tillsammans med andra vara aktiv inom verksamhetsutveckling. Du har en god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra människor. Eftersom du kommer verka inom lärosätets samtliga delar är det viktigt att du kan kommunicera med olika roller inom alla verksamheter och på alla organisatoriska nivåer. I rollen krävs det också att du kan väga samman komplex information och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Jönköping University har en tydlig internationell inriktning, vilket ställer krav på goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med förtroendearbetstid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och individuell lönesättning. Vi sätter stort värde vid att vara en organisation med en mångfald av färdigheter, erfarenheter och förmågor och välkomnar därför sökande från alla bakgrunder. Som anställd är du berättigad till förmåner i enlighet med svenska lagar och avtal. https://ju.se/om-oss/jobba-pa-jonkoping-university/jonkoping-university-som-arbetsplats.html. 

 

Välkommen med din ansökan senast 2024-10-21. Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och vi önskar att du bifogar CV och personligt brev.


Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Ansök nu

Byråkoordinator

Läs mer Sep 6
VILKA ÄR VI?
REDO är Jönköpings mest spännande revisions- och redovisningsbyrå som erbjuder tjänster inom revision, redovisning, lön och rådgivning. REDO grundades 2017 av tre auktoriserade revisorer med många års erfarenhet inom branschen. Sedan starten har REDO vuxit och idag är vi sammanlagt 18 medarbetare i teamet. Målsättningen är att vara ett aktivt stöd för företagsägare och ekonomipersonal i arbetet med att utveckla sin verksamhet genom ett digitalt arbetssätt. Läs mer om oss på www.redorev.se.


VAD ERBJUDER VI??
Sedan starten för sju år sedan har vi vuxit snabbt och vi fortsätter att expandera! Nu behöver vi en ny lagspelare till vårt team. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där du inte bara får ha kul på jobbet, utan blir även delaktig och kan bidra med dina tankar och idéer. Vi erbjuder en helt ny tjänst som i första hand innefattar koordinering av våra interna processer för nya och befintliga kunder, kundvård samt interna resurser och rutiner. Tjänsten kommer också att innehålla administrativa arbetsuppgifter för kontoret så som ansvar för lokaler, inköp och uppdatering av ledningssystem.
Tillsammans bygger vi Jönköpings bästa byrå! Vill du bli en av oss?


DETTA KAN DU.
Du är nyfiken, har ett intresse att utvecklas och har kunskap inom administration eller service till företag. Du trivs med ett helhetsansvar, är nyfiken och kreativ samt älskar utvecklingsarbete. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, så vi förväntar oss att du är social samt trivs med att samarbeta med människor.
Har du något eller några års erfarenhet inom ett serviceyrke är du lika välkommen att ansöka då personligheten är en avgörande faktor. Det är medarbetarna som utvecklar oss och verksamheten dit vi vill!
Du vill precis som vi andra ha riktigt roligt på jobbet och samtidigt hjälpa våra kunder och medarbetare genom en hög servicenivå.


DET HÄR ÄR DU.
Med en känsla för människor och service har du en god förmåga att samarbeta, ifrågasätta och utveckla processer och rutiner samt levererar på den nivå våra kunder och medarbetare förväntar sig. Du har drivet och viljan. Även om du inte kan allt idag så vill vi i så fall bygga på din kunskap och ge dig möjlighet att utvecklas. Är du rätt person för oss så bygger vi framtiden tillsammans!


BRA ATT VETA.?
• Tjänsten är 70-100% beroende på önskemål med start enligt överenskommelse.
• Placering är i Jönköping.
• Urval sker löpande. Frågor besvaras av Johanna Ottvar 036-19 10 93
• Ansökan och CV skickas till info@redorev.se

Ansök nu

Administrativ samordnare

Läs mer Jun 20
Medicinkliniken, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Är du lockad av att göra skillnad i en administrativ och relationsskapande roll? Nu finns en tjänst för dig som vill arbeta med bemanningsfrågor för läkare på en klinik i ständig utveckling.

Rollen som administrativ samordnare
Vi söker dig som trivs med personaladministrativa uppgifter i en administrativ, självständig roll och vill bli en del i vårt team på medicinklinikens administrativa enhet på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping.

Som administrativ samordnare hos oss kommer du att arbeta självständigt med bemanningsfrågor för medicinklinikens läkargrupp, som består av cirka 80 läkare. Dina uppgifter är i huvudsak personaladministrativa och du ansvarar för klinikens läkarschema. Du kommer även att arbeta med att hålla våra intranätsidor uppdaterade kring exempelvis nya läkare på kliniken. Du bevakar sjukfrånvaron och uppkomna schemavakanser som behöver bemannas. Du bokar utbildningar, kurser, resor och hotell. Beroende på hur framtiden utvecklar sig kan tjänsten också innebära annat schemaarbete inom kliniken.

I din roll har du ett nära samarbete med läkarchef och schemaläggare för läkare, klinikens läkare och det övriga teamet på medicinklinikens administrativa enhet. I teamet ingår verksamhetschef, biträdande verksamhetschef, verksamhetsutvecklare, administrativ enhetschef, biträdande administrativ enhetschef, chefssekreterare och IT-kontaktperson.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas. Arbetstiderna är på dagtid på vardagar.

Din blivande arbetsplats
Medicinkliniken på Länssjukhuset Ryhov är länets största somatiska klinik med cirka 400 anställda. Vi erbjuder specialistsjukvård till patienter med akuta och kroniska sjukdomar samt till patienter i palliativ vård. Till oss kommer många personer med till exempel besvär med hjärta eller andning, personer som har fått stroke, har leukemi, behöver dialys med mera. Kliniken har nio sektioner med olika specialistinriktningar: hematologi, nefrologi, neurologi, lungmedicin, endokrinologi, kardiologi, mag-tarm, reumatologi och dialys.

Medicinkliniken har en starkt positiv utveckling och förbättringsarbeten bedrivs på alla enheter. Vi har ett gott samarbetsklimat där vi värnar om teamarbete, och vi arbetar aktivt med personcentrerad vård och rätt använd kompetens. Varje yrkesgrupp ska i ökad omfattning få ägna sig åt det man är mest kompetent till att utföra.

Läs gärna mer om medicinkliniken som arbetsplats:
Medicinkliniken på Länssjukhuset Ryhov som arbetsplats, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/medicinkliniken-som-arbetsplats/)

Din profil
I grunden har du en slutförd gymnasieutbildning, och om du även har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller personalfrågor ser vi det som positivt. Vi ser gärna att du har kunskap inom löne-/personalhantering, och gärna från en roll som löneassistent, lönespecialist eller liknande.

Det är viktigt för oss att du är kommunikativ och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i Office-paketet är önskvärt. Du behöver ha tidigare erfarenhet av det löneadministrativa systemet Heroma. Erfarenhet av schemaplanering, AB §13 och schemaläggning är meriterande.

Det är viktigt för oss att du tar eget ansvar för ditt arbete och självständigt driver dina processer framåt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Det är viktigt för dig att uppnå resultat i ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar bland dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för att leverera lösningar på situationer som uppkommer i arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete på en klinik i ständig utveckling. Rollen som administrativ samordnare hos oss innebär att du fungerar som ett viktigt stöd för läkarchef och schemaläggare, och därmed blir du en nyckelperson på vår enhet.

Som medarbetare inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här:
Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Lind, verksamhetschef, 010-242 63 44, eller Anette Elmquist, biträdande verksamhetschef, 010-242 33 37.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 19 augusti 2024.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Läs gärna mer om vår rekryteringsprocess på vår webbplats:
Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utbildningskoordinator/PMO-support

Läs mer Jun 17
Åt vår kund söker vi en Utbildningskoordinator/PMO-support som kommer att ansvara för att hantera,?designa, utveckla, samordna och planera genomförandet av alla utbildningsprogram. Du kommer att övervaka deltagarnas utbildningsvägar och utveckling i projektet.

PMO-supportens ansvarsområden inkluderar att organisera våra kunders interna arkivsystem (Sharepoint), boka och bekräfta workshops/möten, följa upp med intressenter om beslut och åtgärder, etc.

Bakgrund:

NG PLM-programmet söker en flexibel och strukturerad teammedlem till CM-teamet och PMO-teamet. Denna roll delas mellan de två teamen, där fokus kommer att variera beroende på schemat.

För att lyckas med den affärstransformation som krävs förstärker vi vårt centrala förändrings-/utbildningsteam med en supportresurs inom NextGen PLM. Denna roll kommer att vara en del av en omorganisation av förändringsteamet, vilket gör det till en spännande tid att ansluta sig till vår resa när vi expanderar!

PLM Beskrivning:

Kunden har identifierat PLM som nyckeln för sin övergång till nya affärsmodeller. Ett program har startats för att etablera vår nästa generations PLM-plattform, med fokus på att bli digitaliserade, bemästra komplexitet, excellera i agilitet och säkerställa en tillförlitlig IT-ryggrad. Den gemensamma PLM-plattformen kommer att globalt integrera våra affärsfunktioner, såsom Produktledning, Forskning & Utveckling, Tillverkning, Inköp och Eftermarknad, över cirka 10 utvecklingsplatser och 30 fabriker. PLM-plattformen kommer att hantera ett stort antal produkter - utvecklade internt, med samarbetspartners samt insourcade.

Huvudsakliga ansvarsområden:
Kartlägga årliga utbildningsplaner för olika användargrupper inom NG PLM-programmet tillsammans med teamledaren
Marknadsföra tillgänglig utbildning till deltagargrupper och tillhandahålla nödvändig information om sessioner
Genomföra organisationsomfattande utbildningsbehovsbedömning och identifiera kompetens- eller kunskapsluckor som behöver åtgärdas
Samla in feedback från utbildare och deltagare efter varje utbildningstillfälle och sammanfatta resultat
Underhålla uppdaterad läroplansdatabas och utbildningsregister
Anskaffa interna och externa utbildningslokaler, catering och utrustning
Upprätthålla kommunikation med deltagare före registrering via e-post och Sharepoint
Upprätthålla kommunikation med utbildare angående planering och genomförande av utbildningar, material, etc.
Hantera NextGen PLM-utbildningsbrevlådan
Samordna åtkomst till utbildningsmiljö för deltagare

Krävda färdigheter:
Erfarenhet av olika projekt, som systemutbildning, ledarskapsutbildning och utveckling av mjuka färdigheter, är också fördelaktig
Identifiera utbildningsbehov och kartlägga utvecklingsplaner för team och individer
Erfarenhet av komplexa administrativa uppgifter, helst inom stora internationella organisationer
Stark känsla av ansvar för individuella och teamleveranser
Starka kommunikationsfärdigheter, utmärkt skriftlig och talad engelska
Praktisk erfarenhet av att samordna flera evenemang i en företagsmiljö
Förmåga att enkelt tillägna sig kunskap om lärhanteringssystem och webbverktyg
Förmåga att genomföra en fullständig utbildningscykel (bedöma behov, samordna, övervaka och utvärdera)
Bekantskap med traditionella och moderna jobbutbildningsmetoder och tekniker
Kandidatexamen i utbildning, utbildning, HR eller relaterat område
Proficient i MS Office, Sharepoint, OneNote och Teams

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Boxflow Staffing Syd AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Boxflow Staffing Syd AB .

Projektansvarig sökes till PWS Nordic (2jobb)

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Dec 1
Boxflow är just nu på jakt efter en Projektansvarig för direktrekrytering till vårt kund PWS Nordic.

Om PWS Nordic
PWS utvecklar och säljer produkter för rationell avfallshantering och har en ledande position på den nordiska marknaden. Vi har ett brett utbud, där funktionalitet, ergonomi och effektivitet är centralt:

- Bland annat har Quattro Select, med plats för många fraktioner på liten yta, revolutionerat den hushållsnära källsorteringen.

- För flerfamiljshus finns praktiska och ekonomiskt fördelaktiga underjordsystem, som kan ta emot stora mängder avfall på ett yteffektivt sätt.

- Papperskorgarna för offentlig miljö finns i en mängd olika utföranden, för att kunna smälta in i olika stadsbilder.

- Möbler för källsortering blir en funktionell och snygg del av inredningen och löser smidigt källsorteringen av avfallet på skolor, flygplatser och företag.

- Farligt avfall måste hanteras på ett säkert sätt och förvaras i korrekt. PWS har vad som krävs för att säkra hanteringen av farligt avfall.

Arbetsbeskrivning

- I denna roll är det nödvändigt att vara ute och resa samt att tillbringa nätterna borta från hemmet från måndag till torsdag.

- Genomföra utbyte av sopkärl i flera kommuner. Din uppgift som Projektansvarig är att leda den dagliga verksamheten, inklusive logistik, personalbemanning och tidshållning. Du ska också säkerställa att projektet effektiviseras. Sopkärlen ska distribueras till kommunens hushåll och lägenheter, medan de gamla kärlen ska återvinnas.

- Ansvara för att övervaka och samordna projekt.

- Säkerställa att projekt håller sig inom tidsramar och budget.

- Kommunicera regelbundet med projektteam och ge uppdateringar om projektets status.

- Lösa eventuella problem eller utmaningar som kan uppstå under projektens gång.

- Arbeta tillsammans med senior projektledare och rapportera till dem om projektens framsteg



Färdigheter och Egenskaper:

- Resa till olika arbetsplatser regelbundet måndag till torsdag.

- Starkt organisatoriska och tidsledningsfärdigheter.

- Förmåga att arbeta självständigt och i team.

- God kommunikationsförmåga för att effektivt samarbeta med projektteam och entreprenörer.

- Förmåga att hantera stressiga situationer och fatta snabba beslut.

Övriga Krav:

- Körkort

- Ett starkt engagemang för att säkerställa kvalitet och säkerhet inom projektverksamheten.

Förmånerna att arbeta hos PWS Nordic inkluderar

Servicebil

Som en anställd på PWS Nordic ingår en servicebil. Detta underlättar ditt arbete och ge dig flexibilitet när det gäller förflyttning och arbetsrelaterade resor.

Provanställning på 6 månader

PWS Nordic erbjuder en provanställningsperiod på 6 månader. Detta ger både arbetsgivaren och den anställde möjlighet att utvärdera arbetsrelationen och se om den är ömsesidigt givande.

Om Boxflow

Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Västerås, Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda.

Ansök nu

Projektansvarig sökes till PWS Nordic (2jobb)

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Nov 28
Boxflow är just nu på jakt efter en Projektansvarig för direktrekrytering till vårt kund PWS Nordic.

Om PWS Nordic
PWS utvecklar och säljer produkter för rationell avfallshantering och har en ledande position på den nordiska marknaden. Vi har ett brett utbud, där funktionalitet, ergonomi och effektivitet är centralt:

- Bland annat har Quattro Select, med plats för många fraktioner på liten yta, revolutionerat den hushållsnära källsorteringen.

- För flerfamiljshus finns praktiska och ekonomiskt fördelaktiga underjordsystem, som kan ta emot stora mängder avfall på ett yteffektivt sätt.

- Papperskorgarna för offentlig miljö finns i en mängd olika utföranden, för att kunna smälta in i olika stadsbilder.

- Möbler för källsortering blir en funktionell och snygg del av inredningen och löser smidigt källsorteringen av avfallet på skolor, flygplatser och företag.

- Farligt avfall måste hanteras på ett säkert sätt och förvaras i korrekt. PWS har vad som krävs för att säkra hanteringen av farligt avfall.

Arbetsbeskrivning

- I denna roll är det nödvändigt att vara ute och resa samt att tillbringa nätterna borta från hemmet från måndag till torsdag.

- Genomföra utbyte av sopkärl i flera kommuner. Din uppgift som Projektansvarig är att leda den dagliga verksamheten, inklusive logistik, personalbemanning och tidshållning. Du ska också säkerställa att projektet effektiviseras. Sopkärlen ska distribueras till kommunens hushåll och lägenheter, medan de gamla kärlen ska återvinnas.

- Ansvara för att övervaka och samordna projekt.

- Säkerställa att projekt håller sig inom tidsramar och budget.

- Kommunicera regelbundet med projektteam och ge uppdateringar om projektets status.

- Lösa eventuella problem eller utmaningar som kan uppstå under projektens gång.

- Arbeta tillsammans med senior projektledare och rapportera till dem om projektens framsteg



Färdigheter och Egenskaper:

- Resa till olika arbetsplatser regelbundet måndag till torsdag.

- Starkt organisatoriska och tidsledningsfärdigheter.

- Förmåga att arbeta självständigt och i team.

- God kommunikationsförmåga för att effektivt samarbeta med projektteam och entreprenörer.

- Förmåga att hantera stressiga situationer och fatta snabba beslut.

Övriga Krav:

- Körkort

- Ett starkt engagemang för att säkerställa kvalitet och säkerhet inom projektverksamheten.

Förmånerna att arbeta hos PWS Nordic inkluderar

Servicebil

Som en anställd på PWS Nordic ingår en servicebil. Detta underlättar ditt arbete och ge dig flexibilitet när det gäller förflyttning och arbetsrelaterade resor.

Provanställning på 6 månader

PWS Nordic erbjuder en provanställningsperiod på 6 månader. Detta ger både arbetsgivaren och den anställde möjlighet att utvärdera arbetsrelationen och se om den är ömsesidigt givande.

Om Boxflow

Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Västerås, Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda.

Ansök nu