Jönköping: Systemtekniker servrar och applikationer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemtekniker servrar och applikationer i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Enhet Applikationsteknik

Vi letar efter dig som vill göra karriär hos oss och bli en del av Sveriges bästa IT-avdelning!
Hos oss får du chansen att arbeta med samhällskritiska applikationer i en stimulerande miljö som ständigt strävar efter teknisk innovation och förbättring. Vi behöver just nu förstärkning i flera av våra dynamiska team som jobbar inom områden som kritisk hälso- och sjukvårdsverksamhet, kollektivtrafik, skola eller kultur för att nämna några.

Så här får du arbeta
Serverhantering: Ansvar för konfiguration, underhåll och övervakning av våra servermiljöer för att säkerställa en oavbruten och högpresterande drift.
Applikationsstöd: Stödja och optimera kritiska applikationer genom felsökning, säkerställande av stabilitet och upprätthållande av krav på tillgänglighet.
Utveckling och support: Vara delaktig i våra utvecklingsprojekt och stötta våra kunder med support inom din specialistroll.

Kvalifikationer

• En högskoleutbildning inom IT eller med liknande kompetens förvärvat på annat sätt
• Du bör ha praktisk erfarenhet, men vi välkomnar även nyutexaminerade med relevant utbildning inom IT eller relaterade områden.
• Djupgående kunskap om serverhantering och underhåll, nätverk, integrationer och lagringstekniker.
• Färdigheter inom applikationsstöd och felsökning.
• Förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt med en stark problemlösningsförmågaUtmärkta kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift.
• Mycket av arbetet omfattar dialoger med både kunder och leverantörer. Du skall också ha förmåga att dokumentera väl.

Vi erbjuder

• En bred och varierande uppsättning arbetsuppgifter i en teknisk miljö med huvudsaklig inriktning på Microsofts produkter. Mängden miljöer baserade på Linux är dock stigande.
• En arbetsmetodik som har fokus på ditt mående och balans mellan arbete och fritid.
• En möjlighet att vara en del av vårt uppdrag att tillhandahålla IT-tjänster i alla Regionens verksamhetsområden.
• Ett stödjande arbetsklimat som främjar både personlig och professionell utveckling.Många karriärvägar inom våra verksamhetsområden.
• Ett varierande arbete där du har stora möjligheter att utveckla din kompetens i ett gott och engagerat gäng. Vi premierar bred erfarenhet av komplexa IT-strukturer.

Arbetsplatsen IT-centrum
Du kommer att få möjlighet att arbeta flexibelt med upp till två dagar per vecka på distans.
Vi ger dig Friskvårdsbidrag och möjlighet till utbildningar inom ditt yrkesområde. Vårt Team för Hälsobefrämjande Arbetsplats ökar vår trivsel genom att anordna gemensamma aktiviteter för att stärka gemenskap och delaktighet på arbetsplatsen. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Så här gör du om du är intresserad
För mer information kontakta enhetschef Allan Sagefalk 070-582 9528. Vi kommer att använda oss av löpande urval varför tidig ansökan är en fördel. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Sista ansökningsdag är 2024-01-28. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare, rekryteringsföretag och konsulttjänster.


IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processorienterat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt ISO-certifierade verksamhetssystem. Vi är idag över 180 engagerade medarbetare med hög kompetens och framåtanda inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning!

Vill du veta mer? Gå in och läs mer och se filmen om oss:

https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/it-centrum-som-arbetsplats/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Systemadministratör.

Cloud & DevOps specialist till Verendus i Jönköping

Läs mer Sep 24
Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa driftsäkerhet samtidigt som du arbetar med utveckling av innovativa lösningar? Vill du även vara en del av ett växande mjukvarubolag där du får ta mycket initiativ och göra skillnad på riktigt? Vi på Verendus söker nu en Cloud och DevOps specialist till vårt team i Jönköping, som brinner för att skapa stabila, säkra och skalbara system.
Hos oss på Verendus kommer du att arbeta med det mest använda affärssystemet inom fritidsfordonsbranschen, en bransch som växer och som är fylld av möjligheter. Vi arbetar för att skapa en miljö där vi kan tillämpa de senaste teknologierna för att lyfta våra produkter och tjänster till nästa nivå. Vårt mål är att hjälpa våra kunder och användare att nå sin fulla potential, och i slutändan bidra till att fler människor kan njuta av fritidsäventyr på vägarna, till sjöss och i bergen.
Om rollen
I denna roll som Cloud och DevOps-specialist kommer du att arbeta nära vårt tekniska team för att säkerställa driftsäkerhet och driva utvecklingen av vår server- och cloudinfrastruktur framåt. Du kommer också att ha en nyckelroll i vårt utvecklingsarbete. Som Cloud och DevOps-specialist hos oss kommer du att hantera både interna krav och tekniska utmaningar i en dynamisk och fartfylld arbetsmiljö. Du förväntas delta aktivt i projekt och förbättringsarbeten, samt säkerställa att våra system och tjänster lever upp till högt ställda krav på säkerhet och stabilitet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera och optimera cloudmiljöer inom Google Cloud och andra molnbaserade tjänster
Utveckla och underhålla automatiserade lösningar med verktyg som Github actions, Docker, och Kubernetes
Bistå utvecklingsteamet med kunskaper inom PHP, Typescript, Javascript och My för att skapa skalbara och effektiva applikationer
Lösa incidenter och problem som uppstår i både server- och cloudmiljö
Säkerställa att alla system uppfyller de senaste säkerhetskraven nu och eventuella hot i framtiden

Om dig
För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Med det sagt ser vi att du har tidigare erfarenhet inom utveckling, serveradministration och cloudbaserade tjänster, med fokus på Google Cloud (erfarenhet av AWS och Azure är en bonus). Du är en engagerad problemlösare med ett öga för detaljer och ett sinne för att hitta smarta, långsiktiga lösningar. Med verktyg som Git, Docker och Kubernetes i verktygslådan är du van vid att sätta upp och trimma DevOps-processer, alltid med säkerhet och effektivitet i fokus. Din drivkraft ligger i att optimera och automatisera arbetsflöden, där du med noggrannhet och engagemang bidrar till att förbättra våra processer.
PHP, TypeScript och JavaScript är språk du behärskar, och du har en vana att bygga och underhålla kodbaser. Har du dessutom erfarenhet av GitHub Actions för att skapa och underhålla CI/CD-workflows, eller fördjupad kunskap om containerorkestrering är det ett stort plus.
Vi ser att du har ett starkt driv och en lösningsorienterad attityd, med förmågan att omsätta idéer till konkreta resultat. Ditt engagemang för att bidra till verksamhetens övergripande mål är något vi värderar högt, och vi tror att du, liksom vi, strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera arbetssätt.
Vilka är vi
Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 600 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland. Vi är över 40 kollegor från olika delar av världen som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och Customer Success.
Vi arbetar i team som drivs av tydliga initiativ och tror på en kultur där engagemang tar fart med tydliga mål, fokus på resultat och där vi alla spelar en nyckelroll. Samarbete är en otroligt viktig del av denna roll då du kommer arbeta nära dina kollegor i olika team.
Värderar du teamanda, innovation, öppenhet och att ha kul på jobbet? I så fall är Verendus en bra arbetsplats för dig, eftersom detta är områden som vi värderar högt. Vi tror på ett starkt och engagerat team med glada kollegor, vilka i sin tur skapar nöjda kunder, konkurrenskraft och en lovande framtid.
Intressant? Kontakta oss!
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.
Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist på Progrits.
Verendus är en del av Progrits
Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.
Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.
Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

3PP facilitator

Läs mer Maj 16
Om kundenKunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle.
Om tjänstenSom 3PP facilitator kommer du att arbeta medanalys och riskbedömning av tredjeparts mjukvara. Då teamet är under uppbyggnad, och en ny process implementeras, kommer du hamöjligheter att påverka verksamheten under uppbyggnadsskedet. Rollen är ensupportande stöttande funktion och du kommer att jobbamed både hög- och lågnivåmjukvara.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Tolkning av juridiska texter- Exportkontroll; hantera exportklassificering med stöd av Export Control Managers- Stötta mjukvaruutvecklarna när de vill plocka in en ny mjukvara. Din uppgift blir då att göra en riskanalys på den specfikitationen som utvecklaren tagit fram- Verka i företaget för ökad kunskap och processefterlevnad inom 3pp området.
Din kompetensVi ser att du har lägst gymnasieutbildning och har minst 5 årsrelevant arbetslivserfarenhet. Du har ett intresse för teknik och behärskar svenska och engelska ohindrat i tal och skrift och vi ser det som meriterande om du har:
Förståelse för hur mjukvara fungerar och är uppbyggd
Förståelse för juridiska texter,licensfrågor och/eller exportklassificering.
Förståelse för administrativ it-säkerhet/informationssäkerhet somsäkra miljöer, processer, rutiner

Som person har du starka analytiska färdigheter och gärna med ettintresse för analys och riskbedömning. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper och är lyhörd för andras perspektiv. Vidare är du prestigelös, strong-minded och kan arbeta både självständigt och i team.
Övrigt
Lön: Fast månadslönOmfattning:Heltid, tillsvidareStart: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstidPlaceringsort:Jönköping
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om ossProcruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda tillÅrets Rekryteringsföretag (20-49 anställda)ochÅrets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelsernahär.

Ansök nu

Service Manager för konsultuppdrag i Huskvarna!

Läs mer Sep 17
För en kunds räkning söker vi just nu en Service Manager för ett konsultuppdrag.Uppdraget är på heltid och förväntas starta2024-10-07 och pågå t.o.m.2025-12-31 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetSom Service Manager kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig drift av vår kunds beräkningskluster och serverinfrastruktur. Du kommer att arbeta på plats för att felsöka problem, underhålla system och ge allmänt stöd till affärsanvändare som arbetar med CAD och beräkningsverktyg.
Arbetsuppgifter
Övervaka och upprätthålla driften och prestandan hos vår kunds serverinfrastruktur
Felsöka och lösa tekniska problem relaterade till servrar och applikationer
Hjälpa affärsanvändare med frågor och grundläggande felsökning av CAD och beräkningsverktyg
Samarbeta med andra IT-team för att säkerställa effektiv drift av vår kunds IT-miljö
Bidra till underhåll och optimering av vår kunds beräkningsklusterOm dig

Nödvändiga färdigheter
Stark förståelse för UNIX-operativsystem
Kunskap i Python-programmering
Erfarenhet av serveradministration och underhåll
Utmärkta problemlösnings- och analytiska färdigheter
Goda kommunikations- och samarbetsförmågor
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Flytande i engelska i tal och skrift

Önskvärda färdigheter och erfarenheter
Erfarenhet av CAD-system
Erfarenhet av att arbeta med beräkningskluster

ÖvrigtStartdatum: 2024-10-07Slutdatum: 2025-12-31Förlängning: JaOmfattning: 100 %Plats: HuskvarnaPå plats/distans: På plats med viss flexibilitetArbetsspråk: Svenska och engelskaAnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.

Ansök nu

Projektledare för systemoptimering och effektivisering

Läs mer Aug 8
Tillsammans med våra kollegor runt om i Sverige kommer vi på OnePartnerGroup fortsätta vår expansionsresa och för att göra det är ett effektivt, kvalitativt och proaktivt arbete i vår digitala värld en nyckelfaktor. Här kommer du in i bilden! Brinner du för att koppla ihop affärsnytta med digitala arbetssätt så tror vi att vi kan vara en perfect match!
 
Vi på OnePartnerGroup är din bästa kollega inom rekrytering, bemanning, utbildning och i karriären. Varje dag arbetar vi för att se människor, deras styrkor och talanger och matcha dem med rätt tjänst och företag. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära våra kunder, konsulter och kandidater. Vi lever efter våra värdeord framåtlutad, schysst, lagspelare och du kommer jobba tillsammans med cirka 100 kollegor runt om i Sverige.  
 
Vi gillar människor med drivkraft, ambitioner och samhällsengagemang och hos oss får våra kollegor växa, utvecklas och göra det som de är riktigt bra på, på sitt sätt. Med vårt koncept inom rekrytering, bemanning och utbildning vågar vi verkligen säga att vi lyckats. Det som förenar oss är att vi alla brinner för att få människor och företag att lyckas genom att lösa problem och skapa möjligheter. Vill du lära känna några av dina framtida kollegor? Kika in här: https://www.onepartnergroup.se/om-oss/karriar
 
Din roll hos oss
Hos oss händer det minst sagt grejer just nu så här kommer du vara med på en utvecklande och lärorik resa! Rollen som projektledare inom systemoptimering och effektivisering hos oss är ny, och vi ser framför oss att du med ett starkt affärsfokus och systemförståelse kommer utveckla vårt arbetssätt i vår digitala värld, främst kopplat till vårt affärssystem Recman. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera våra arbetssätt och affärsprocesser för att maximera affärsnyttan på både kort- och långsikt.
 
Dina främsta arbetsuppgifter
Identifiera, analysera och optimera processer och arbetssätt, främst i vårt affärssystem med tillhörande integrationer, med fokus på att skapa affärsnytta och ett effektivt arbetssätt för dina kollegor runt om i Sverige.
Hålla dig uppdaterad om användarbehov och koppla dessa till funktioner.
Utvärdera systeminställningar och implementera förbättringar.
Driva egna projekt samt utbilda kollegor som utvecklar vår affär.

 
Är du vår nya kollega?
För att du ska trivas och lyckas tillsammans med oss ser vi att du är lösningsorienterad, lyhörd och du vet att det är i mötet med kollegor, samarbetspartners och kunder som framgång sker. Som person är du därför förtroendeingivande, tycker om att träffa människor och bygga långsiktiga relationer. Du är affärsmässig och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt samtidigt som du kan vara anpassningsbar och utmanande för att kunna möta dina kollegors behov. 
 
För att vi tillsammans ska ta nästa kliv i vår utveckling krävs det att du är innovativ och initiativtagande inför nya arbetssätt och synsätt. Att arbeta för att ge en hög och snabb servicenivå och förmåga att sätta sig in i problematik är en självklarhet för dig. Du är också duktig på att koordinera flera processer, samtidigt som du inte tummar på kvalité.
 
Din kompetens
Ditt intresse och kompetens inom system, IT och digitalisering går inte att ta miste på. Vi ser att du troligtvis jobbar som administratör, superuser eller second line support i affärssystem idag, eller har gjort det tidigare. Erfarenhet från vår bransch är mycket meriterande, men vi värdesätter även erfarenhet från roller som teamledare, projektledare eller second line support.
 
Resor till, och arbete på våra dotterbolag runt om i Sverige kommer förekomma och därför är ett krav att du har körkort. Du kan på ett professionellt sätt kommunicera i tal och skrift, främst på svenska men även engelska kommer att förekomma. 
Vi ser en fördel att du antingen utgår från Malmö eller Jönköping men med de digitala möjligheterna som finns är vi öppna för att du utgår från något annat av våra kontor runt om i Sverige.
 
Jag, din blivande ledare heter Andreas Nordlund och jobbar idag som IT-chef. Jag ser fram emot att teama ihop mig med dig och tillsammans utveckla vårt digitala arbetssätt och processer. Har du några frågor eller funderingar kring tjänsten eller oss på OnePartnerGroup får du gärna maila mig på andreas.nordlund@onepartnergroup.se eller ringa mig på 079 077 26 34. Sista ansökningsdag är den 8 september.

Ansök nu

Systemadministratör & Infrastrukturspecialist till internationellt företag

Läs mer Jul 4
Vill du få möjlighet att arbeta med IT i en trevlig och framåtlutad internationell organisation? Har du tidigare erfarenhet av systemadministration? Då är detta chansen för dig! Till kund i Jönköping söker vi nu en Systemadministratör & Infrastrukturspecialist med start i augusti/september. Uppdraget är initialt på konsultbasis i sex månader, därefter övergång i anställning direkt till kund för rätt person.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Systemadministratör säkerställer du stabilitet, integritet och effektiv drift av de interna och molnbaserade infrastrukturtjänsterna inom organisationen. Detta uppnås genom övervakning, underhåll, support och optimering av all nätverksinfrastruktur och relaterade operativsystem. Exempel på övriga arbetsuppgifter som rollen innehåller:

• Identifiera och lösa problem med affärssystem
• Utföra säkerhetsrevisioner, systembackup-procedurer och andra återställningsprocesser i enlighet med företagets strategier
• Designa, utveckla och implementera nya applikationer och förbättringar av befintliga applikationer, tjänster och hårdvara enligt affärsbehov
• Skapa och upprätthålla överenskomna systemdokumentationer
• Delta i projekt
• Samarbeta med leverantörer, affärspartners och entreprenörer

Du har en nyckelroll i utvecklingen av hållbara infrastrukturtjänster och processer. Därtill är du ansvarig för den lokalt underhållna IT-infrastrukturen och säkerheten för företagets enheter och utrustning.

Företaget erbjuder en trygg, mångsidig och inkluderande arbetsmiljö för alla anställda. Du blir en del av ett trevligt team med god sammanhållning.

Du rapporterar till den nordiska IT-infrastrukturchefen.

Arbetstid: Kontorstider måndag - fredag

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har teknisk kompetens inom både infrastruktur och applikationsutveckling. Därtill ser vi gärna att du har grundläggande kunskaper inom följande: Windows, Microsoft 365, Linux och virtualiseringslösningar företrädesvis VMware. Du har kännedom om Active Directory, nätverk (LAN, WLAN, brandväggar, SD-WAN) och installationer. För tjänsten krävs även flytande kunskaper i engelska och svenska.

Som person trivs du i att arbeta i en teambaserad miljö och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du flexibel, har en positiv attityd och en stark problemlösningsförmåga. För rollen förväntar vi oss också att du är proaktiv, affärsinriktad och intresserad av infrastruktur-relaterade ämnen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Nedan visas andra jobb i Jönköping från REGION JÖNKÖPINGS LÄN .

Provspelning Stämledare Fagott

Musiker, klassisk musik
Läs mer Okt 7
Jönköpings Sinfonietta, Kulturhuset Spira, Jönköping

Jönköpings Sinfonietta söker en stämledare fagott för en varierad repertoar med allt från symfonisk musik till scenproduktioner och kammarmusik. Med oss får du samarbeta med ledande dirigenter och solister i en kreativ miljö på Kulturhuset Spira.

Rollen som stämledare fagott
Jönköpings Sinfonietta söker nu en stämledare fagott. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med provår, 100 % heltid.

Din blivande arbetsplats
Jönköping Sinfonietta är en dynamisk ung orkester som består av 31 musiker. Vi är en viktig del av Kulturhuset Spiras utbud och spelar en bred repertoar med symfonisk musik, opera, musikal, teatermusik, dansproduktioner, barn- och ungdomsproduktioner samt kammarmusik. Vi samarbetar med ledande nordiska och internationella dirigenter, solister, regissörer och koreografer. Sedan 2023 är Johannes Gustavsson chefsdirigent och konstnärlig ledare för Jönköpings Sinfonietta.
Vår hemmascen är Kulturhuset Spira vars konsertsal har en fantastisk akustik. Vi turnerar också regelbundet i regionen.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15/12 2024.
Provspelning kommer att ske den 15/1 2025.

Repertoar:
Mozart: Fagottkonsert K.191, sats 1 (utan kadens)
St-Saëns: Sonat Op.168, sats 1
Ensembleprov
Orkesterutdrag

Orkesterutdrag och verk för ensembleprov finns tillgängliga på hemsidan nedan.

För frågor om provspelningen vänligen maila provspelning@smot.se
För frågor om tjänsten vänligen maila orkesterchef Magnus Lind, magnus.lind@smot.se

URL för orkesterutdrag: orchestral-excerpts--principal-bassoon-2025.pdf (kulturhusetspira.se) (https://kulturhusetspira.se/contentassets/f76dd1bff95c46eeba1efb7f1f42ef3f/orchestral-excerpts--principal-bassoon-2025.pdf)

Ansök nu

Trainee-sjuksköterska inom operation

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Okt 10
Operations- och intensivvården, Jönköping

Är du sjuksköterska och vill ta nästa steg i karriären för att bli specialistsjuksköterska?
Vi planerar för en ny omgång av vårt traineeprogram för att stärka upp framtida behov av operationssjuksköterskor.
Varmt välkommen med din ansökan!

Rollen som Trainee- sjuksköterska inom operation
Under traineeperioden kommer du att gå bredvid olika handledare för att få kunskap om arbetets innehåll för en operationssjuksköterska med omvårdnad av patienter före, under och efter operation. Det är ett varierande arbete med höga krav på flexibilitet och ansvarstagande. Du kommer att arbeta i team där bland annat gott samarbete är viktigt för operationsresultatet.

Din profil
Vår traineetjänst riktar sig till dig som är legitimerad sjuksköterska med ett års praktisk tjänstgöring på heltid, och är intresserad av att vidareutbilda dig inom operationssjukvård. Du bör ha ett stort intresse för avancerad sjukvård och vara motiverad för att vidareutbilda dig. Som person har du lätt för att samarbeta och kan snabbt ställa om dig till olika situationer. Du ska ha förmåga att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig att under handledning få en inblick i operationssjuksköterskans ansvar och arbetsuppgifter, med start enligt överenskommelse. Tanken är att trainee-tjänsten startar i början eller mitten av januari och pågår i fyra veckor framåt, och upplägget kan anpassas efter dina och verksamhetens behov.

Efter genomfört traineeprogram kan du som är intresserad ansöka till specialistutbildning våren 2025 och då ansöker du även om en utbildningsanställning (Utbildningsanställning, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Utbildning-och-praktik/utbildningsanstallning)) hos oss. Efter att du har blivit antagen till specialistutbildningen kan du erbjudas en tillsvidareanställning under förutsättning att utbildningen slutförs.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschefer Helen Johansson 010 242 28 18 eller vårdenhetschef Åsa Bengtsson 010-242 19 23.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 2024-. Välkommen med din ansökan.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Operations- och intensivvårdskliniken (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/operations-och-intensivvardskliniken/) är en av sjukhusets större kliniker med ca 400 medarbetare. Vi har som ambition att vara en klinik i framkant och ett föredöme när det gäller kvalitet och arbetsmiljö. Vår gemensamma verksamhetsidé för kliniken är: Tillsammans skapar vi den bästa vården.

Ansök nu

Samordnare, Resurscentra mot hedersrelaterat våld och förtryck

Socionom
Läs mer Okt 11
Barnahus, Kommunal utveckling, Jönköping

Som del i att uppnå den nationella målsättningen att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor pågår ett projekt att utveckla ett regionalt kommun- och myndighetsgemensamt resurscentrum mot hedersrelaterat våld och förtryck i Jönköpings län. Projektet sker i samverkan med Länsstyrelsen Jönköpings län och andra aktörer i länet. Målet för projektet är att bygga upp ett resurscentra som ska verka för stöd till både utsatta barn och vuxna, yrkesverksamma, samt arbeta för en ökad samverkan och jämlik tillgång till stöd för hela länet. Projektet är en del av en nationell satsning som stöds av Nationellt centrum mot hedersrelaterat våld och förtryck. Därför söker vi på Barnahus, Region Jönköpings län en resurscentrasamordnare.

Rollen som resurssamordnare
Du kommer ansvara för:

• uppstart av verksamhet
• utforma riktat stöd till utsatta
• ge stöd genom rådgivning och konsultation till yrkesverksamma
• upparbeta samverkan och samråd kring vuxenärenden
• nätverkande och samverkan med huvudaktörer


I din roll samarbetar du nära Länsstyrelsen och Nationellt centrum för hedersrelaterat våld och förtryck. Du kommer vara ansluten till en styrgrupp, en arbetsgrupp, samt ha en sakkunnig referensgrupp som stöd i ditt arbete. Eftersom det är en projekttjänst så kommer fler uppgifter tillkomma år 2026-2027 enligt projektplanen.

Mer information om resurscentrasatsningen hittar du här: Regionala resurscentra - Hedersförtryck (hedersfortryck.se) (https://www.hedersfortryck.se/om-oss/resurscentra/)

Om Barnahus, Kommunal utveckling
Barnahus är en samverkan mellan polis, åklagare, hälso- och sjukvård samt socialtjänsten i länets 13 kommuner. Till Barnahus kommer barn som misstänks vara utsatta för olika former av våldsbrott eller sexuella övergrepp. Barnahus basverksamhet består av att leda samverkan samt ge råd och vägledning i våldsärenden. Barnahus arbetar också med utvecklingsfrågor och med kompetenshöjande insatser inom våldsområdet.

Kommunerna i Jönköpings län har enats om att samarbeta via Kommunal utveckling inom ett antal prioriterade primärkommunala områden; social välfärd och hälso-och sjukvård, utbildning (förskola och skola), miljö- och hälsoskyddstillsyn, fritid, digitalisering och kompetensutveckling. Inom Kommunal utveckling drivs även Familjehemsresursen, Barnahus och Vård- och omsorgscollege gemensamt på uppdrag av kommunerna.

Kommunal utveckling tillhör organisatoriskt Region Jönköpings län, men arbetar självständigt på uppdrag av de 13 kommunerna och styrs av ett politiskt samverkansorgan (PKS).

Din profil
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten. Du har också:

• god kunskap och erfarenhet av att möta, stödja och motivera barn och vuxna utsatta för hedersrelaterat våld och förtryck
• erfarenhet verksamhetsutveckling inom offentlig sektor, exempelvis utveckling av arbetsrutiner och flöden
• god erfarenhet av samverkan med aktörer som kommun, Regionen, Åklagarmyndigheten, Polismyndigheten och civilsamhällesorganisationer, på både operativ och strategisk nivå
• god kännedom om myndigheters uppdrag och lagstiftning
• god länskännedom
• det är meriterande att kunna genomföra bedömningar enligt PATRIARK


För att du ska trivas hos oss och i arbetet med projektet vill vi att du är självgående, och har ett arbetssätt som utgår ifrån att nå mål och resultat. Du har en god samarbetsförmåga och har erfarenhet av att skapa gott samarbetsklimat i de sammanhang du verkar. Du leder och motiverar andra och har en god kommunikativ förmåga i både tal och text. Vidare har du en hög förmåga till att strukturera dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Projektet pågår till och med 2027. Tjänsten är en projektanställning på heltid som förlängs ett år i taget under förutsättning att ansökta medel från Nationellt centrum mot hedersrelaterat våld och förtryck beviljas med start feb 2025.

Du kommer att anställas vid Barnahus Jönköpings län, i arbetsgruppen har du också dina närmste kollegor. Barnahus har sina lokaler i centrala Jönköping.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta strategisk projektledare på Länsstyrelsen, Kim Strand 010-223 63 21, kim.strand@lansstyrelsen.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är söndag 3 november. Intervjuer kommer att hållas 11-13 nov. Välkommen med din ansökan!

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Psykolog

Psykolog
Läs mer Okt 9
Psykiatriska mottagningen team 3, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Vill du få möjlighet att utveckla dig inom din profession som psykolog samt arbeta tillsammans med engagerade och framåtsträvande kollegor? Välkommen till oss på Psykiatriska mottagningen i Jönköping!

Rollen som psykolog
Som psykolog hos oss i team 3 bidrar du med din kunskap och erfarenhet i teamarbetet, parallellt med självständigt utrednings och behandlingsarbete. Din huvudsakliga uppgift är patientarbete, där individuell behandling utgör en stor del av din arbetsdag, men även utredningar, bedömningar, handledning av kollegor, konsultation med samverkansaktörer och eventuellt handledning av PTP-psykolog kan ingå. Som psykolog hos oss har du också möjlighet att leda gruppbehandlingar eller hålla psykoeducativa föreläsningar, och vi vill att du aktivt deltar i de förbättringsarbeten som är pågående i teamet.

Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Din blivande arbetsplats
Psykiatriska kliniken i Jönköping en av länets största kliniker med både öppen- och slutenvård inom specialistpsykiatri. Verksamheten har sju öppenvårdsmottagningar och sex vårdavdelningar samt en psykiatrisk akutmottagning som erbjuder akuta bedömningar dygnet runt.

Kliniken erbjuder psykiatrisk specialistvård för invånare över 18 år. Delar av kliniken är även en länsresurs med ansvar för psykiatrisk intensivvård, beroendevård, rättspsykiatri och jourverksamhet där vi handlägger akuta ärenden inom både vuxenpsykiatriska kliniken och barn- och ungdomspsykiatriska kliniken.

Inom öppenvården arbetar vi med specialistinsatser inom neuropsykiatri, beroendevård, psykosvård, allmänpsykiatri och psykiatrisk rehabilitering. Vi arbetar teambaserat med bedömning, utredning, behandlings- och rehabiliteringsinsatser.

Mer information om psykiatriska kliniken i Jönköping finner du här (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/psykiatriska-kliniken-som-arbetsplats/).

Din profil
Vi söker dig som är legitimerad psykolog och som vill arbeta inom allmänpsykiatrin. Genomgår du i dagsläget din PTP och är under senare del av utbildningsåret kan även du vara aktuell för rollen. Har du erfarenhet av utrednings- och behandlingsarbete är detta meriterande

För att trivas hos oss behöver du gilla att arbeta i team, och bidra med din kunskap till såväl kollegor som patienter. Du behöver också kunna arbeta självständigt, ta initiativ och vara trygg i att planera och strukturera din arbetsdag. Vi ser gärna att du har förmågan att ta ett helhetsperspektiv, och att du som person är stabil och har förmågan att bibehålla ett realistiskt perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete med goda möjligheter till handledning, kompetensutveckling och fortbildning inom din profession. Vi arbetar för att vara en lärande organisation där förbättringsarbete är en del i det vardagliga arbetet.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta tillförordnad vårdenhetschef Malin Randfors, 010-242 56 46.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 3 november och urval kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Okt 8
Neuropsykiatriska teamet, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Är du arbetsterapeut med ett starkt intresse av att hjälpa patienter med en neuropsykiatrisk problematik? Då finns det nu en möjlighet att arbeta med oss.

Rollen som arbetsterapeut
I rollen som arbetsterapeut hos oss kommer du att arbeta med neuropsykiatriska utredningar i huvudsak. Du ansvarar för att arbetsterapeutiska utredningar, bedömningar och insatser utförs på ett patientsäkert sätt. I teamet arbetar läkare, psykolog och arbetsterapeut i nära samarbete med såväl utredningsarbete som diagnossättning. Vi arbetar för en patientsäker vård och god tillgänglighet. Enhetens uppdrag är framför allt att genomföra neuropsykiatriska utredningar, informera och ibland också hålla i utbildningar och föreläsningar inom detta ämne.

Tjänsten är ett vikariat på ett års tid med heltidsomfattning. Arbetstider är förlagda måndag till fredag, dagtid.

Din blivande arbetsplats
Psykiatriska kliniken i Jönköping en av länets största kliniker med både öppen- och slutenvård inom specialistpsykiatri. Verksamheten har sju öppenvårdsmottagningar, fem vårdavdelningar, en vårdadministrativ enhet samt en psykiatrisk akutmottagning som erbjuder akuta bedömningar dygnet runt. Kliniken erbjuder psykiatrisk specialistvård för invånare över 18 år. Delar av kliniken är även en länsresurs med ansvar för psykiatrisk intensivvård, beroendevård, rättspsykiatri och jourverksamhet där vi handlägger akuta ärenden inom både vuxenpsykiatriska kliniken och barn- och ungdomspsykiatriska kliniken. Mer information om psykiatriska kliniken i Jönköping finner du här. (https://rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/arbetsplatser-pa-lanssjukhuset-ryhov/psykiatriska-kliniken-som-arbetsplats/)

Din profil
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och har ett stort intresse av att arbeta med patienter med en neuropsykiatrisk problematik. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom yrket, och att du har ett intresse av neuropsykiatri och utredningsarbete. Meriterande om du har genomgått utbildning vad gäller AMPS eller PRPP.

För oss är det viktigt att du trivs med att arbeta i team, är empatisk och flexibel. Du har god självinsikt, ett professionellt förhållningssätt samt är duktig på att planera och organisera ditt arbete. Du är lojal och har ett pedagogiskt arbetssätt samt förmåga att balansera behov och egen kapacitet med verksamhetens krav.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss arbetar vi personcentrerat med patientens bästa i fokus. I vår verksamhet värdesätter vi medarbetare som önskar utveckla sin profession samt vill medverka i klinikens utveckling och framtid. Vår klinik eftersträvar mångfald ur alla perspektiv. Vi erbjuder spännande arbete i ett team under utveckling och med ett öppet och positivt klimat. Detta i kombination med utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Frans Lundblad, 010-242 33 03 eller biträdande enhetschef Åsa Axelsson, 010-242 31 51, asa.axelsson@rjl.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 3 november 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, varmt välkommen med din ansökan.

Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister och misstankeregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu

Vårdadministratör

Medicinsk sekreterare
Läs mer Okt 11
Geriatriska kliniken, Länssjukhuset Ryhov

Vill du ha stor variation och utvecklas i din yrkesroll? Då kommer du att trivas på geriatriska kliniken på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping! Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper.

Rollen som vårdadministratör
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du har ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper inom geriatriska kliniken. Dina arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsklassificering samt övriga administrativa uppgifter.
Vi arbetar med "rätt använd kompetens", vilket för oss innebär att administration i möjligaste mån ska utföras av administrativa experter - vårdadministratörer!

Din blivande arbetsplats
Geriatriska kliniken finns på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping. Kliniken har specialistmottagningar inom flera områden, en minnesmottagning, en Parkinsonmottagning, en osteoporosmottagning samt protesförsörjning för benamputerade. Kliniken har även en akutvårdsavdelning med 18 vårdplatser.
Till kliniken hör även en länsgemensam öppenvårdsenhet, specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH), som riktar sig till palliativa patienter.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör, gärna med erfarenhet av dokumentation i journalsystemet Cosmic. Goda IT-kunskaper är meriterande. På kliniken värdesätter vi egenskaper som engagemang, flexibilitet samt god samarbets- och organisationsförmåga.
Du har ett professionellt arbetssätt, är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Vi ser att du kan ta eget ansvar och strukturera ditt arbete. Som person är du intresserad av nya utmaningar, förbättringsarbeten och att utvecklas i din yrkesroll.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetet är varierande med många kontaktytor, där din kompetens tas tillvara. Vi välkomnar dig till en arbetsgrupp som har en god sammanhållning med bred kompetens där utbytet av kunskaper och erfarenheter är central. Vi hjälper varandra för att tillsammans uppnå verksamhetens mål. Våra arbetstider är förlagda till dagtid, måndag till fredag, där viss flexibilitet av arbetstid är möjlig. Det finns möjlighet att arbeta viss del på distans. Vi ger dig en introduktion som anpassas efter dina erfarenheter så att du får en bra start. Det finns goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta biträdande verksamhetschef:
Susanne Agerbring, tfn: 010 242 25 11, susanne.agerbring@rjl.se

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 1 november 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt vid intresse.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida:
https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Ansök nu