Jönköping: Speditör sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Speditör sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi på Scandinavian Shipping & Logistics är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör med lång erfarenhet och kunskap inom logistik. Vi har ett brett nätverk av agenter och partners runt om i världen vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder ett omfattande sortiment av logistiklösningar. Vi är ett bolag som står för kvalitet, god service och trygghet. SSL gruppen består totalt av ca 65 anställda med kontor i Göteborg (huvudkontor), Jönköping, Norrköping, Ystad, Malmö, Borås, Helsingfors och Vilnius. Vi har under de senaste åren växt betydande genom flera nya bolagsförvärv.
Vi strävar efter att vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas och känna stolthet. Vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet så skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice.
Vill du bli en av oss och vara med och bidra till vår fortsatta resa framåt, sök då jobb hos oss!

Arbetsuppgifter
Då en av våra nuvarande speditörer, Jakob, har fått möjligheten att bli säljare hos oss behöver vi därför utöka och anställa en till engagerad speditör till vårt team i Jönköping. För att du som nyanställd hos oss ska få en så bra start som möjlighet kommer Jakob introducera dig och först när du känner dig redo kommer han att gå över till tjänsten som säljare.
På kontoret i Jönköping jobbar vi främst med spedition av biltransporter till och från Baltikum, östra Europa, Centralasien, Mellanöstern och Nordafrika. Du kommer att ingå i ett team med åtta kunniga och engagerade kollegor. Du kommer mest att jobba tillsammans med en av våra speditörer och ert fokusområde kommer att vara våra destinationer utanför EU, främst Kazakstan och Nordafrika.
Som speditör hos oss kommer du dagligen att ha kontakt med såväl kunder som leverantörer på en internationell nivå och hitta lösningar för dem inom hela transportkedjan. Vidare kommer du planera, boka och leveransbevaka sändningar samt hantera tullärenden och fakturering ut mot kund. Vi är ett målinriktat och inbjudande team som gillar att ha roligt på arbetet. Dina arbetstider är dagtid.


Kvalifikationer
För oss är det viktigt att du är en person som vill jobba inom logistik och spedition. Att du värnar om relationer, såväl interna som externa och att du känner engagemang inför ditt jobb och vill göra det där lilla extra. Vi tror på att affärer görs mellan människor. Vi vill vidare att du som person är ansvarsfull, serviceinriktad och strukturerad. Du har också sinne för affärer och vill arbeta i en internationell miljö där du bidrar och värdesätter ett gott samarbete.
Utöver dina personliga egenskaper vill vi även att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativt så har du i stället arbetslivserfarenhet inom logistik och spedition. Vidare behöver du behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har också lätt för att lära dig nya datorsystem och har god erfarenhet av MS Office. Om du har en högskoleutbildning inom logistik så ser vi detta som meriterade men inte som ett krav.
Om det här låter som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka redan idag!

Anställningens omfattning
Plats: Jönköping
Tjänsten: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträde: Så snart som möjligt


Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som vi vill ha senast 3 december
Du skickar den till andreas.bodin@scandinavianshipping.se
Vi frågor kring tjänsten kontakta Magnus Flodwall
Mail: magnus.flodwall@ssl-overland.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Speditör

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Speditör.

Gerlach Sweden AB söker: Tullspecialist

Läs mer Sep 5
Vilka är vi?

Gerlach är den ledande neutrala leverantören av tulltjänster i Europa. Med ett nätverk av 170 kontor i 27 europeiska länder och mer än 750 tullspecialister täcker vi hela behovet av tulltjänster; import, export och transit, men även komplexa tullösningar, värdering av logistikkedjor och olika konsultationstjänster – däribland utbildningar i samarbete med bl.a. olika högskolor.
 

Vill du veta mer? Titta gärna in på: https://gerlach-customs.com/se-se/om-oss/ eller följ oss på LinkedIN: https://www.linkedin.com/company/gerlach-customs/
 

Vad erbjuder vi dig?
 

På Gerlach har vi massor att vara stolta över, men det vi är mest stolta över är våra medarbetare! Som vår nya kollega har du stora möjligheter att upptäcka och vidareutveckla dina starka sidor. Du får chansen att vara en del av vårt skickliga globala team och del av världens ledande tullombudsföretag. Här får du möjlighet att utmana dig själv och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. En bransch som är både spännande och i ständig utveckling. Nya roliga utmaningar uppkommer hela tiden när länder, gränser och handel förändras och utvecklas.
   

Tjänsten är tillsvidare, heltid, med placering i Jönköping.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
* Upprätta tulldeklarationer 
* Sammanställa tullunderlag och förmedla dessa till angivna utlämningsställen
* Kommunicera med kunder och i vissa fall åkerier samt chaufförer
* Verka för hög kvalitet och effektivitet
* Arbeta för att uppnå fastställda produktions och kvalitetsmål

* Utföra uppdrag i enlighet med processbeskrivningar/instruktioner/rutiner.
* Iaktta gällande restriktioner/regleringar (myndighetskrav).

   

Vem är du?

Vi söker dig som är kundorienterad och noggrann. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att planera och organisera. Du är en lagspelare men som inte tvekar inför att ta egna beslut och initiativ och har du dessutom erfarenhet av tullverksamhet är en förutsättning. Självklart är du engagerad, tror på dig själv och har vad som krävs för att utföra jobbet! Du ser dig själv som en tullspecialist med många år inom yrket.
 

Kvalifikationskrav och personliga egenskaper som krävs för rollen:
* Gymnasiekompetens
* Du bör ha någon form av tullutbildning
* Minst fem års erfarenhet av att upprätta tulldeklarationer. Import och export
* Starta och avsluta transiteringar
* Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift
* God datorvana (Officepaketet)
* Noggrann
* Förmåga att prioritera
* Kunna arbeta självständigt 
* Kundorienterad/Serviceminded

 

Intresserad?

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vill du veta mer om rollen är du välkommen att kontakta: Per Öhrn, Supervisor, telefon: 040-628 66 95 eller 0709-579 007.
   

Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdatum 2024-09-20
 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på Gerlach måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Bakgrundskontroll görs på slutkandidat. #LI-Freight

Ansök nu

Flygspeditör - Air Export

Läs mer Jun 18
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och noggrann flygspeditör för att stärka teamet inom flygexport hos vår kund i Jönköping, med tillsättning efter sommaren.
Som flygspeditör koordinerar du flygsändningar och har dagligen kontakt med kunder, leverantörer och kollegor över hela världen. Företaget arbetar med ett brett spann av kunder, från små lokala företag till globala storbolag. Din roll består av övergripande kontroll över kunders godsflöden från bokning till slutfakturering. Teamet arbetar med olika fokus utifrån kundernas behov och önskemål. Rollen som speditör passar dig som har erfarenhet av spedition och logistik, och trivs med att vara spindeln i nätet för att hitta de bästa logistiklösningarna för varje tillfälle. Vi ser gärna att du även har relevant utbildning inom logistik eller transport, inom flygexport är meriterande. Du kommer att arbeta i ett team där man hjälper varandra att lösa kluriga bokningar, utbyter idéer och kunskaper och tillsammans förbättrar arbetssätten. Har du kunskap i tull- och exportregler, samt tycker om att arbeta med kundkontakter, kan detta vara rätt tjänst för dig. Skicka in din ansökan redan idag!  
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Urval kommer att ske löpande, men med tillsättning efter sommaren. Vid frågor eller funderingar kontakta rekryteringsansvarig Caroline Jevic på caroline.jevic@randstad.se
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Planera och boka flygtransporter för exportvaror
Hantera tullhandlingar och säkerställa efterlevnad av lagar och regler
Kommunicera med leverantörer, tullmyndigheter och kunder
Övergripande kontroll över kunders godsflöden från bokning till slutfakturering
Leda och övervaka lastning och lossning av flygfrakt


Kvalifikationer
Relevant utbildning inom logistik, transport eller internationell handel
Erfarenhet av spedition och logistik, inom flygfrakt är meriterande
Kunskaper i tull- och exportregler
Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt
Flytande svenska och engelska i tal och skrift  


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Transportkoordinator till Carlfors Bruk

Läs mer Maj 22
Har du erfarenhet av att arbeta med transportlösningar, är en skicklig förhandlare och trivs med många kontaktytor? Vill du fortsätta din resa tillsammans med en välkänd och global leverantör, och dessutom få ett gäng härliga kollegor på köpet? Nu har du möjligheten! Till Carlfors Bruk söker vi en kommunikativ Transportkoordinator med placering i Huskvarna. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du blir fast anställd av Carlfors Bruk. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!  
Om tjänsten
I rollen som Transportkoordinator väntar en utvecklande vardag med bred variation av arbetsuppgifter. Ditt främsta fokus blir att arbeta med ordermottagning till kundleveranser och att upphandla frakter. I rollen ingår även transportplanering och dokument-, export- och importreglerhantering. Du arbetar även med tullhantering, samt övriga fraktrelaterade arbetsuppgifter.  Carlfors Bruk exporterar och importerar till/från hela världen därför kommer transportkoordinatorn att arbeta med båt-, bil – och flygtransporter. Du har en viktig funktion i att säkerställa en hög servicenivå och dagligen upprätthålla en god kontakt med kunder, distributörer och agenter. Du blir en del av ett härligt team bestående av engagerade kollegor som alltid ställer upp för varandra. Du rapporterar till företagets logistikchef.
Vem är du? 
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att samordna transporter av gods och upprätthålla goda kundrelationer. Du har erfarenhet av förhandling, frakthantering och samordning av olika delar av transportkedjan. Vi tror att du har en bakgrund som Speditör eller motsvarande. Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper som bedöms likvärdiga. Vi finner det meriterande om du som söker har kunskaper kring transport av farligt gods, då 95 % av vårt gods klassas som farligt gods. Har du även tidigare arbetat i Monitor finner vi även det meriterande, om inte, så lär vid dig! Eftersom rollen innefattar många internationella kontaktytor ställs krav på att du kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Om du har övriga språkkunskaper är det meriterande.  
Som person motiveras du av att varje dag skapa och underhålla starka kundrelationer och du trivs i samarbete tillsammans med andra. Du är en snabbtänkt problemlösare som genom fantastisk service hittar den bästa lösningen till företagets kunder. Du är en ödmjuk teamplayer som gillar att planera, utreda och analysera. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, gillar att ta kontakt med nya människor och kan genom din flexibilitet enkelt skifta fokus. Du har förmågan att prioritera och fatta tydliga beslut i ditt arbete som präglas av stor noggrannhet och ansvarstagande.
Om Carlfors Bruk
Carlfors Bruk grundades 1898 och sedan 1931 har företaget ägts av familjen Björklund. Efter många år som producent inom metallpigmentbranschen har vi fått värdefull erfarenhet och gedigen kunskap som idag gör oss till en välkänd leverantör av aluminiumpigment globalt. Vi täcker alla kontinenter i nära samarbete med agenter och distributörer och från våra anläggningar i Huskvarna exporteras mer än 98% av vår försäljning över hela världen.  
Carlfors Bruk AB är certifierat enligt ISO 9001 och tillverkar aluminiumpasta och pulver i en modern processindustri med kontinuerlig drift dygnet runt. Med totalt 65 anställda är vi en tät och flexibel organisation som alltid fokuserar på snabb service i nära kontakt med våra kunder. Läs gärna mer på www.carlfors.com.  
Vår fabrik och solcellspark
Våra härliga grannar

Ansök nu

Speditörer sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping

Läs mer Mar 6
Vi på Scandinavian Shipping & Logistics är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör med lång erfarenhet och stor kunskap. Vi strävar efter att vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas och känna stolthet och vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice.
Vi är ett bolag som har växt betydande under de senaste åren och idag är vi ca 80 medarbetare placerade i Jönköping, Norrköping, Malmö, Ystad, Borås, Helsingfors, Vilnius samt Göteborg.
Vill du bli en av oss och vara med och bidra till vår resa framåt, sök då jobb hos oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två speditörer till vårt kontor i Jönköping då en av våra speditörer ska få axla rollen som säljare samt ett stundande föräldravikariat. Den ena tjänsten än således en tillsvidareanställning medan den andra är ett vikariat på ca 1,5 år.
På kontoret i Jönköping jobbar vi främst med spedition av biltransporter till och från Baltikum, östra Europa, Centralasien, Mellanöstern, Nordafrika och du kommer ingå i ett team med sju kunniga och engagerade kollegor. Du kommer mest att fokusera på destinationer inom EU, där det också ingår en hel del läkemedelstransporter.
Som speditör hos oss kommer du dagligen att ha kontakt med såväl kunder som leverantörer på en internationell nivå och hitta lösningar för dem inom hela transportkedjan. Vidare kommer du planera, boka och leveransbevaka sändningar samt fakturering ut mot kund. Vi är ett målinriktat och inbjudande team som gillar att ha roligt på arbetet. Dina arbetstider är dagtid.
Kvalifikationer
För oss är det viktigt att du är en person som vill jobba inom spedition. Att du värnar om relationer, såväl interna som externa och att du känner engagemang inför ditt jobb och vill göra det där lilla extra. Vi tror på att affärer görs mellan människor. Vi vill också att du som person är ansvarsfull, serviceinriktad och strukturerad. Du har sinne för affärer och vill arbeta i en internationell miljö där du bidrar och värdesätter ett gott samarbete.
Utöver dina personliga egenskaper vill vi även att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativt så har du i stället arbetslivserfarenhet inom spedition. Vidare behöver du behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har också lätt för att lära dig nya datorsystem och har god erfarenhet av MS Office. Om du har en högskoleutbildning inom logistik så ser vi detta som meriterade men inte som ett krav.
Om det här låter som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer hålls löpande!
Anställningens omfattning
Plats: Jönköping
Tjänsterna: En är en tillsvidareanställning och den andra är ett vikariat på ca 1,5 år, båda är på heltid.
Tillträde: Så snart som möjligt
Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som vi vill ha senast 17 mars.
Du skickar den till andreas.bodin@scandinavianshipping.se
Vi frågor kring tjänsten kontakta Magnus Flodwall, mail: magnus.flodwall@ssl-overland.se

Ansök nu

Speditör till SAAB

Läs mer Nov 23
Är du redo för en utmanande roll fylld av spännande arbetsuppgifter? Trivs du i mötet med människor och vill arbeta i en varierad arbetsmiljö? Vi söker nu en erfaren Speditör till Saab! Uppdraget är initialt på konsultbasis under 2 år med goda chanser till förlängning. Önskad start är omgående.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Speditör på Saab ansvarar du för hela processen, från sändning till leverans. Arbetet innefattar sammanställning av dokument enligt mottagarens policy samt att följa lagkrav och interna regler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Upprätta transportdokument
• Boka transporter
• Bokning och dokumentation av farligt gods
• Tullhantering och redovisning gentemot myndigheter
• Transportuppföljning, utförseltillstånd, uppföljning och nyregistrering
• Truckkörning och viss packning

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom en liknande roll samt besitter en relevant eftergymnasial utbildning. För att trivas i rollen är du strukturerad och kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Du har tidigare vana från att arbeta i olika system samt besitter goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Som person är du social och initiativtagande. Du har förmåga att strukturera upp ditt arbete för att undvika stressiga situationer för dig och personer i din omgivning. Vi ser gärna att du är kommunikativ och lösningsorienterad samt trivs med att samarbeta med andra. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt, samt tar dig an utmanade situationer med positivitet och glädje.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Scandinavian Shipping & Logistics AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Scandinavian Shipping & Logistics AB .

Speditörer sökes till Scandinavian Shipping & Logistics i Jönköping

Speditör
Läs mer Mar 6
Vi på Scandinavian Shipping & Logistics är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör med lång erfarenhet och stor kunskap. Vi strävar efter att vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas och känna stolthet och vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice.
Vi är ett bolag som har växt betydande under de senaste åren och idag är vi ca 80 medarbetare placerade i Jönköping, Norrköping, Malmö, Ystad, Borås, Helsingfors, Vilnius samt Göteborg.
Vill du bli en av oss och vara med och bidra till vår resa framåt, sök då jobb hos oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två speditörer till vårt kontor i Jönköping då en av våra speditörer ska få axla rollen som säljare samt ett stundande föräldravikariat. Den ena tjänsten än således en tillsvidareanställning medan den andra är ett vikariat på ca 1,5 år.
På kontoret i Jönköping jobbar vi främst med spedition av biltransporter till och från Baltikum, östra Europa, Centralasien, Mellanöstern, Nordafrika och du kommer ingå i ett team med sju kunniga och engagerade kollegor. Du kommer mest att fokusera på destinationer inom EU, där det också ingår en hel del läkemedelstransporter.
Som speditör hos oss kommer du dagligen att ha kontakt med såväl kunder som leverantörer på en internationell nivå och hitta lösningar för dem inom hela transportkedjan. Vidare kommer du planera, boka och leveransbevaka sändningar samt fakturering ut mot kund. Vi är ett målinriktat och inbjudande team som gillar att ha roligt på arbetet. Dina arbetstider är dagtid.
Kvalifikationer
För oss är det viktigt att du är en person som vill jobba inom spedition. Att du värnar om relationer, såväl interna som externa och att du känner engagemang inför ditt jobb och vill göra det där lilla extra. Vi tror på att affärer görs mellan människor. Vi vill också att du som person är ansvarsfull, serviceinriktad och strukturerad. Du har sinne för affärer och vill arbeta i en internationell miljö där du bidrar och värdesätter ett gott samarbete.
Utöver dina personliga egenskaper vill vi även att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, alternativt så har du i stället arbetslivserfarenhet inom spedition. Vidare behöver du behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Du har också lätt för att lära dig nya datorsystem och har god erfarenhet av MS Office. Om du har en högskoleutbildning inom logistik så ser vi detta som meriterade men inte som ett krav.
Om det här låter som en tjänst för dig, tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer hålls löpande!
Anställningens omfattning
Plats: Jönköping
Tjänsterna: En är en tillsvidareanställning och den andra är ett vikariat på ca 1,5 år, båda är på heltid.
Tillträde: Så snart som möjligt
Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV & personligt brev) som vi vill ha senast 17 mars.
Du skickar den till andreas.bodin@scandinavianshipping.se
Vi frågor kring tjänsten kontakta Magnus Flodwall, mail: magnus.flodwall@ssl-overland.se

Ansök nu