Jönköping: Ekonomi och Administrationsspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomi och Administrationsspecialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten: Rely Consulting söker nu en erfaren heltidstjänst inom ekonomi och administration för att stödja flera företag i Bottnaryds industriområde. Denna roll innebär ett brett ansvar över hela ekonomiflödet, från hantering av fakturor och löner till avslutande av bokslut.

Dina huvuduppgifter:
Effektiv hantering av fakturor och löneadministration.
Ansvarig för månads- och årsbokslut, inklusive rapportering och analys.
Självständigt arbete med ekonomiska processer och system.
Administrativa uppgifter och support till företagsledningen.


Vem är du?
Har gedigen erfarenhet inom ekonomi, särskilt bokslutsarbete.
Är självgående, noggrann och har en god förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter.
Har goda kunskaper i ekonomisystem och MS Office, särskilt Excel.
Utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både muntligt och skriftligt.

Krav:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
B-körkort och tillgång till egen bil för pendling.


Vi erbjuder:
En dynamisk arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter.
Möjligheten att arbeta med flera olika företag och lära känna många aspekter av industrin.
Konkurrenskraftig lön och goda anställningsvillkor.


Är du den drivna och erfarna ekonomispecialist vi söker? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till hiba.jaouni@relyconsulting.se omgående.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Redovisningsassistent.

Ekonomiassistent till spännande bolag i Jönköping

Läs mer Jun 13
Nu söker vi för kunds räkning en framåt och driven ekonomiassistent för konsultuppdrag. Kunden har kontor i Jönköping och de arbetar delvis på distans. Här får du möjlighet att arbeta brett och utvecklas vidare i din roll som ekonomiassistent.

Om tjänsten

Du kommer i huvudsak att arbeta med följande arbetsuppgifter;

-
Löpande bokföring och kontoavstämningar
- Visst arbete med avstämningar vid bokslut
- Moms- och intrastathantering
- Arbete med kund- och leverantörsreskontra

- Extern rapportering

Dina erfarenheter

Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi och som har tidigare erfarenhet av att arbeta på en ekonomiavdelning med ovan nämnda arbetsuppgifter. Du är social, engagerad och van vid att självständigt driva ditt arbete framåt. Du arbetar strukturerat och är van att hålla deadlines. Du har lätt för att möta olika människor, är hjälpsam och prestigelös. Du behärskar engelska väl i både tal och skrift.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rebecca Persson. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-06-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Redovisningsassistent till ROL i Jönköping

Läs mer Jun 19
Vill du bli en del av ett familjärt och spännande bolag i tillväxt? Har du ett par års erfarenhet inom redovisningsområdet och trivs med att arbeta tätt tillsammans i team? ROL Ergo i Jönköping söker nu en erfaren Redovisningsassistent som kan säkerställa det dagliga arbetet med löpande redovisning och som samtidigt vill bidra till förbättringar i arbetssätt och rutiner.


Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Redovisningsassistent på ROL Ergo i Jönköping tillhör du ekonomiavdelningen med ett team på fyra personer som ansvarar för redovisningen i ROL-koncernens svenska dotterbolag. Rollen som Redovisningsassistent är bred och varierad och det dagliga arbetet innefattar flertalet kontaktytor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för rollen består av löpande bokföring av in- och utbetalningar samt kontoavstämningar. Du stöttar även dina kollegor på ekonomiavdelningen i arbetet med månads- och årsbokslut och medverkar till att arbetssätt och rutiner bidrar till kvalitet i redovisningen.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Löpande bokföring och kontoavstämningar
Stöttning i månads- och årsbokslutsarbete
Moms- och intrastathantering
Uppföljning av förfallna kundfakturor med påminnelsehantering och inkasso
Vara behjälplig med hanteringen av leverantörsreskontran
Diverse statistik till SCB



Kvalifikationer och erfarenhet
Vi ser att du som söker har 2–3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet och en akademisk utbildning inom ekonomi, antingen från högskola eller YH. Vidare bör du ha goda kunskaper i Office-paketet, specifikt Excel och det är meriterande om du har arbetat i IFS eller liknande större ekonomisystem. I rollen som Redovisningsassistent har du många kontaktytor inom organisationen och du känner dig här bekväm i att kommunicera på såväl svenska som engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper
Som person är du positiv, nyfiken och självgående. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du värdesätter tätt samarbete med kollegor och att hjälpas åt. I ditt arbete är du strukturerad och noggrann och med din goda kommunikationsförmåga har du lätt för uppföljning och kontakt med övriga avdelningar i företaget.


Placeringsort: Jönköping


Om företaget
ROL Group är en global koncern som erbjuder en rad produkter och tjänster som möjliggör inspirerande och integrerade miljöer där vi bor, arbetar, handlar och umgås. I vårt erbjudande finns bland annat egenutvecklade mjuk- och hårdvarulösningar för att hantera och analysera olika typer av utrymmen och resurser, på kontor, i detaljhandeln, offentliga miljöer med flera, ergonomiskt optimerade kontorsmöbler samt konceptlösningar för butiker. ROL produkter erbjuds globalt både genom egen säljorganisation, samt distributörer. 2021 uppgick omsättningen till cirka 2 miljarder kronor och med fler än 900 anställda i 10 länder. Läs gärna mer på: https://www.rolgroup.com/


Vad erbjuder företaget dig?
Som medarbetare hos oss på ROL och i rollen som Redovisningsassistent kommer du ha möjlighet att vara med att påverka arbetssätt med uppsatt struktur och rutiner. Vi är ett stabilt företag i tillväxt med en spännande framtid tillmötes och vi hoppas nu att du vill vara en del av vår resa framåt!


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind. Louice Silvärn på telefonnummer 070-166 08 59 eller mail: louice.silvarn@meritmind.se eller Paulina Jutnäs på telefonnummer 070-166 08 25 eller mail: paulina.jutnas@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det räcker att du bifogar ditt CV. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Vid de flesta tillsättningar görs också en bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsassistent / ekonomiassistent till Axfood Shared Service Center

Läs mer Apr 18
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till fortsatt jobb efteråt. Detta ger både dig och Axfood en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Axfood grundades år 2000. Koncernen består av en familj av varumärken och är unik i sitt slag på den svenska marknaden. Inom Axfood tror vi på att allas rätt till prisvärd, bra och hållbar mat. Här ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar´n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inlöp och logistik. I Axfood ingår även Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem, Eurocash, City Gross och Mathem.

Axfood SSC skall verka utifrån gemensamma processer och system och administrera tjänster för alla Axfoods helägda bolag. Axfood SSC har ett 100-tal medarbetare och finns i moderna, fina lokaler på Bataljonsgatan i Jönköping. Verksamheten präglas av ett högt tempo och en varm och inbjudande arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

I rollen som redovisningsassistent arbetar du, tillsammans med teamet, med det löpande arbetet inom redovisning. Du arbetar i huvudsak med löpande redovisning och kontoavstämningar, arbete med bokföring och är delaktig i månadsbokslut. Du arbetar även med fakturering, felhantering av fakturor, avstämningar av betalningar, bevakningar m.m i koncernens alla bolag. Du är också med och bidrar i det löpande förbättringsarbetet i processen. Då det är en stor koncern kommer arbetet att innebära mycket kontakt externt och internt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• En viss erfarenhet inom ekonomi är meriterande
• Det är meriterande med kunskaper inom SAP

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett stort intresse för ekonomi och en vilja att utvecklas inom området. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och du har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonom, ekonomi, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, fakturering, avstämningar, Excel, SAP, heltid, Jönköping, Axfood

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Feb 24
Ekonomiassistent, vikariat 1 år
Vilka är vi på BUBS?
BUBS Godis är ett svenskt godisföretag baserat i Jönköping. Vi har funnits sedan 1992 och som namnet antyder kretsar vår vardag kring fantastiskt gott godis - som till exempel den legendariska Hallonlakritsskallen, en av Sveriges mest sålda och omtyckta godisbitar. Vårt mod och vår känsla för smak i kombination med vår toppmoderna produktion gör att vi kan utmana godisbranschen på vårt eget unika sätt. Vi älskar det vi gör och vi bryr oss om miljön, medarbetare, kunder, konsumenter och samarbetspartners.
För mer info besök www.bubs.se
Vill du vara med på BUBS spännande tillväxtresa?
BUBS har sedan sin start haft en fantastisk resa med ett godissortiment som ständigt ökat i både form och smak. Med denna annons söker vi en Ekonomiassistent (vikariat 1 år) som vill vara med på vår framgångsresa.
För att passa in hos oss på Bubs är det viktigt att du trivs med att jobba i ett team. Du är organiserad, prestigelös, social och nyfiken. Tycker du dessutom att godis är en rolig produkt så passar du som handen i handsken hos oss!
Du kommer att ingå i en Ekonomiavdelning bestående av en ekonomichef och en redovisningsansvarig. Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år. Arbetsplatsen är på Bubs anläggning på Torsvik utanför Jönköping. Arbetstiden är kontorstid.
Rollen som ekonomiassistent innebär
· Hantering av kund och leverantörsreskontra
· Betalfiler
· Fakturering
· Post och telefon
· Rapportering av statistik
· Övriga ekonomiuppgifter
För att lyckas i rollen tror vi att
· Du har en utbildning inom ekonomi och 1-2 års erfarenhet
· Du är strukturerad
· Är nyfiken och ser möjligheter
· Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Låter det intressant? Kul! Skicka din ansökan till ansokan@bubs.se (märk den med ”Ekonomiassistent”).

Urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan snarast.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Redovisning som Lyfter Jönköping AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Redovisning som Lyfter Jönköping AB .

Utbildare inom ekonomi!

Ekonomikonsult
Läs mer Okt 9
Vi erbjuder:
En dynamisk och stödjande arbetsmiljö där dina idéer värderas och din personliga utveckling prioriteras.
Möjligheten att arbeta med ett brett spektrum av företag och branscher.
En konkurrenskraftig lön med förmånliga anställningsvillkor.
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Är du redo att bli en del av vårt team och bidra med dina kunskaper och ditt engagemang till Rely Consulting och våra klienter? Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev till hiba.jaouni@relyconsulting.se.




Om Rely Consulting


Välkommen till Rely Consulting, en ledande aktör inom ekonomi- och affärsrådgivning som arbetar tätt med små och stora företag för att skapa hållbara och effektiva lösningar inom ekonomistyrning, personalhantering och affärsutveckling. Vårt engagerade team av experter strävar efter att leverera en service som är både personlig och professionell, där vi kontinuerligt förbättrar och anpassar våra tjänster för att möta våra klienters unika behov och utmaningar.


Om tjänsten


Vi befinner oss nu i en expansiv fas och söker därför en engagerad och kompetent Utbildare inom Ekonomi som kan stärka vårt team och bidra till att föra vår utbildningsverksamhet till nästa nivå.


Dina arbetsuppgifter


Som Utbildare inom Ekonomi hos oss kommer du att:


Utveckla och genomföra utbildningar inom personal- och företagsekonomi.
Bidra med din expertis för att anpassa utbildningsmaterial till aktuella behov och trender.
Vara en nyckelperson i dialogen med våra klienter för att förstå deras specifika behov och anpassa utbildningsinsatser därefter.
Arbeta tätt ihop med vårt konsultteam för att hålla dig uppdaterad om branschtrender och utmaningar.
Dina kvalifikationer


Professionellt bemötande: Du representerar företaget och är en viktig del i att bygga och upprätthålla relationer med våra klienter. Din förmåga att agera professionellt och tillmötesgående i alla situationer är avgörande.


Hög Servicekänsla: Att förstå och överträffa kundernas förväntningar är en del av vår framgång. Din vilja och förmåga att leverera högkvalitativ service och vara lyhörd inför kundens behov är essentiellt.


Mycket god pedagogisk förmåga: Du har förmågan att förklara komplexa ekonomiska begrepp och processer på ett enkelt och lättillgängligt sätt. Ditt engagemang och ditt intresse för att ständigt utveckla dina pedagogiska metoder är något vi värderar högt.


Mycket god kunskap inom Personal och företagsekonomi: Du har en djup kunskap och förståelse för ekonomiska principer, lagstiftning och bästa praxis inom personal- och företagsekonomi.






Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och ta nästa steg tillsammans i att forma framtidens ekonomiutbildning!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu