Jönköping: Elgiganten Logistik söker Bemanningsspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elgiganten Logistik söker Bemanningsspecialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig! Ditt uppdrag
Som Bemanningsspecialist (Resource Planning Specialist) säkerställer du att våra operativa resurser utifrån Elgiganten Logistiks behov, personalbudget och kapacitet följer vår bemanningsstrategi inom Operations. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av resursplanering, analys av data kopplat till resursplaneringen så som kampanjer och arbetstoppar samt daglig kommunikation och information tillsammans med våra ledare inom Operations. Resource Planning Specialist ansvar föra att våra medarbetare har rätt schema i vårt tidsredovisningssytem Quinyx. Rollen innebär ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Elgiganten Logistik exempelvis Outbound planning, HR och vår lönefunktion. 

Du bidrar till utveckling och ständiga förbättringar för verksamheten och medverkar i projekt och arbetsgrupper både internt och externt inom ramen för ditt uppdrag. Rollen tillhör avdelningen Resource Planning och rapporterar till Resource Planning Manager. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni mot att Resource Planning når uppsatta KPI: er och arbetar för en välmående verksamhet som ska bidra till att skapa framtidens logistik. Avdelningen är navet på Elgiganten Logistik och har ett viktigt uppdrag för att verksamheten ska lyckas. 

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieexamen. Du har 1–3 års erfarenhet av operativa bemanningsfrågor så som resursfördelning, optimering och personalplanering. Du har en god systemvana gärna av schemaläggning och- eller personalplaneringsverktyg samt är en van användare av Office-paketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska. Meriterade är om du har erfarenhet från arbetsuppgifter innehållande tolkning av kollektivavtal och arbetsrätt. Önskvärt att du har körkort för personbil då vi bygger ett nytt lager och vissa förflyttningar kan komma att ske mellan byggnaderna. 

Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket innebär att du snabbt kommer att behöva skifta fokus, allt från detaljer till att lyfta blicken och lösa situationer i vardagen. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vidare samarbetar du effektiv med andra och delar med dig av information, kunskap och erfarenhet. Genom stort engagemang motiverar och stödjer du genom att vara en god förebild. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation för att nå effektiva lösningar genom samarbete. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se ledare och medarbetare lyckas och utvecklas.

Som en del av urvalet i vår rekrytering kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och andra viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ här!! 

Vi erbjuder
Tjänsten som Resource Planning Speicalist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning och arbetstider är tvåskift. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget, vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är: 2023-12-03 men vi kan komma att tillämpa löpande rekrytering så tveka inte med din ansökan.

Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Backofficepersonal.

Digital produktadministratör till en av Sveriges ledande E-handlare

Läs mer Maj 31
Gillar du att hanteradata, excelformler & ehandel?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, bikester.se,bikester.no,bikester.fi,bikester.dk,spobik.se, kronan.com och tooorch.com och hockeybutiker på hockeystore.se, hockeystore.com,hockeytown.se.
Om jobbetI rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med Inköp & Marknadmed att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana.
Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
Vem är du?Som person gillar du högt tempo,är ansvarsfull och noggrann.Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Du gillar att komma med nya idéer och lösningar.Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program och god kunskap i Excel.
Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklandearbete på en av Sveriges ledande e-handelsbolag.Ett roligt, utvecklande jobbmed härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Intresse för cykel är meriterande
Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
Gillar att jobba med formler som "text tillkolumn", och "leta rad"
Trivs med högt tempo
Ansvarstagande

Anställningsform och lokalisering:Vi söker dig som vill arbeta heltid eller deltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.
Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.
Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

Ansök nu

Är du vår nya cykelintresserade produktadministratör?

Läs mer Okt 3
Gillar du att hanteradata, excelformler & ehandel?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se, cykelkraft.fi, cykloteket.se, bikester.se,bikester.no,bikester.fi,bikester.dk,spobik.se, kronan.com och tooorch.com och hockeybutiker på hockeystore.se, hockeystore.com,hockeytown.se.
Om jobbetI rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med Inköp & Marknadmed att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana.
Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.
Vem är du?Som person gillar du högt tempo,är ansvarsfull och noggrann.Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Du gillar att komma med nya idéer och lösningar.Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program och god kunskap i Excel. Ett plus om du har erfarenhet av cykel och/eller SEO.
Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklandearbete på en av Sveriges ledande e-handelsbolag.Ett roligt, utvecklande jobbmed härliga kollegor.För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.
Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:
Intresse för cykel är meriterande
Kunskaper i Excel
Gillar att jobba med formler som "text tillkolumn", och "leta rad"
Trivs med högt tempo
Ansvarstagande
Kunskap om SEO är meriterande

Anställningsform och lokalisering:Vi söker dig som vill arbeta heltid eller deltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.
Intresserad?Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ettpersonligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen.Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.
Om företagetSpobik ABär en del av Wesports Scandinavia AB.WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken.Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer påwesports.se

Ansök nu

Digital produktadministratör med cykelintresse

Läs mer Mar 26
Gillar du cykel, högt tempo och excelformler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping alternativt på vårt kontor i Uppsala.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Digital produktadministratör med cykelintresse

Läs mer Feb 28
Gillar du cykel, högt tempo och excelformler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Spobik AB växer snabbt i Sverige och över Europa. Vi lägger stor vikt vid att alltid förbättra våra arbetsprocesser, dels med kompetent personal men också med system för att utveckla våra processer. Vi söker alltid efter engagerade medarbetare som brinner för både den personliga- som för den professionella utvecklingen och som drivs av att komma med nya idéer och har lätt att anpassa sig.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping alternativt på vårt kontor i Uppsala.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Portfolio & Pricing Coordinator, Husqvarna Group

Läs mer Jul 4
Om Husqvarna Group
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Vårt sortiment omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin.?
Om teamet
Vi söker en Portfolio & pricing coordinator för att stärka upp teamet. Vi ansvarar för tjänsteerbjudandet inom Husqvarna Forest & Garden divisionen och är placerade i den europeiska affärsenheten. Teamet arbetar med strategi, portfölj och erbjudande, prissättning samt lansering och support av våra tjänster till både konsument och proffs. Vi säkerställer att vi har rätt stöd för att driva försäljningen, genom attraktiva koncept och fantastiska kunderbjudanden. Teamet är även ansvariga för lansering och support i affärsenheten.
Ansvaret är globalt och vi trivs med att ha ett stort nätverk av kollegor runtom i världen, samtidigt som teamet är litet och dedikerat. Vi arbetar tillsammans för att lösa de utmaningar som dyker upp på vår resa mot att kraftigt växa tjänsteaffären. Våra tjänster skapar en långsiktig relation till våra kunder och partners, de driver försäljningen av våra premiumprodukter och säkerställer samtidigt lönsamhet. Nu har du chansen att bli en viktig del av vår resa!
Området innebär en förändringsresa och få dagar är den andra lik. Vi möter utmaningar med ett leende och samverkar med övriga delar av organisationen för att skapa det bästa för Husqvarna och våra kunder. Teamet arbetar nära flera andra globala områden, inklusive produktledning, finans, marketing, sälj, IT, eftermarknad och lokala marknadsbolag.
Om rollen
Som Portfolio & Pricing Coordinator skapar du struktur och fungerar som ett stöd till våra produktchefer. Du ansvarar för att artiklar skapas och priser läggs in i våra system. Du koordinerar även våra legala villkor genom att driva arbetet med årlig revidering, översättningar, lokala anpassningar och administration av dessa. I tillägg till detta arbetar du även tätt med teamet i våra projekt, för att bidra med ditt driv och din struktur. Du har ett nära samarbete med våra produktchefer för tjänster samt vår go-to-market funktion för att säkerställa att erbjudandet, priserna och villkoren är redo för lansering. Du älskar att få saker gjorda.
Huvudsakliga uppgifter:
Administrera prissättning av tjänster, inklusive inmatning av data och kontroll
Administrera slutkundsvillkor, inklusive översättningar och styrning av processen
Analysera processer till ovan, föreslå förändringar och genomföra dessa
Leda eller delta i projekt
Supportera lokala marknadsbolag och hantera supportärenden som 3e linje

Vem är du?
Du älskar administration och är van att arbeta med större mängder data
Du är noggrann, prestigelös, analytisk och har hög arbetsmoral
Du är flexibel och tar emot utmaningar med ett leende
Du är ”serviceminded” och lösningsorienterad
Relevant erfarenhet från portföljadministration är positivt
Du har troligen en relevant utbildning inom administration, men erfarenhet och vilja väger lika tungt
Du har systemförståelse och är van att arbeta i MS office (Excel, Teams, Word)
Du bemästrar engelska, både i tal och skrift.

Vi tror att du har ett stort driv och att du är självgående, du levererar med en positiv inställning och är inte rädd för att ta i lite extra när det behövs. Du är strukturerad och har ett skarpt öga för detaljer. Stöter du på problem tar du dig an de genom samarbete och dialog. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar, samtidigt som du känner dig stolt av att skapa struktur.
Placering
Rollen utgår från vårt kontor i Huskvarna med möjlighet till hybridarbete enligt 50/50 principen. Med vår hybridmodell får du det bästa av två världar: den sociala och kreativa energin från kontoret, tillsammans med lugnet och flexibiliteten från hemmakontoret. Detta innebär att du kan anpassa din arbetsdag efter dina personliga behov och samtidigt vara en del av ett dynamiskt team som värdesätter samarbete och innovation.
I rollen kan även resor inom Europa att förekomma.
Din ansökan
Kan du tänka dig att vara en del av denna roliga utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 10 augusti. Vi tar ej emot ansökningar via e-mejl på grund av GDPR.
Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.?
Vi välkomnar särskilt kandidater som kan vara tillgängliga för anställning i september eller oktober.
För frågor om rollen, kontanta rekryterande chef Fredrik Dalengård fredrik.dalengard@husqvarnagroup.com
För information om rekryteringsprocessen, kontakta recruitmentgbs.se@husqvarnagroup.com


När vi nu närmar oss semestertider kommer vår rekryteringsprocess att anpassas därefter. Vi kommer att läsa ansökningar löpande, men vi kommer troligtvis att börja bjuda in kandidater till intervjuer i mitten eller slutet på augusti. På Husqvarna värdesätter vi balans mellan arbete och privatliv. Vi tackar dig som ansöker till oss för att du har förståelse för det och passar på att önska dig en riktigt fin sommar.
Vår kultur
Som ett team vinner och växer vi tillsammans – och för att förbli marknadsledande behöver vi anpassa oss snabbare än våra konkurrenter. Vår kultur är bränslet som driver oss att uppnå våra mål och definierar hur vi gör saker. Den sätter förväntningarna vi har på oss själva och varandra. Vi vet vad vi behöver göra för att lyckas, och medan vår strategi stakar ut vår väg, är vår kultur kompassen som vägleder oss i vårt dagliga arbete.
Vi är modiga, engagerade och omsorgsfulla!
Läs mer om hur det är att jobba hos oss här: (2) Husqvarna Group: Life | LinkedIn

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Elgiganten AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Elgiganten AB .

Sales Advisor Elgiganten

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Sep 3
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik.

Din roll som Sales Advisor
Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.
 
Vem är du?
Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
 
Vi ser att du


• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor
• Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. 

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Vikariat/Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 70% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:2024-10-01
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Elgiganten Logistik söker Team managers

Arbetsledare, lager
Läs mer Aug 22
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig!  

Är du en erfaren, driven och engagerad ledare? Vill du vara med och leda driften i en helt unik lagerverksamhet? Då skall du läsa mer om tjänsten som

Team Manager på Elgiganten Logistik

Vår lager har stått vid sidan av motorvägen söder om Jönköping sedan 1997 och är idag 107 000m2 stort med produktion 24/7. I maj 2024 öppnade vi portarna till vårt nya lager på andra sidan motorvägen. Ytterligare 86 000m2 toppmodern logistikverksamhet som bland annat producerar och distribuerar kök och vitvaror. Det är inte bara storleken som gör oss unika. Satsningen på ännu en lagerenhet i Jönköping är gigantisk i sitt slag och grundar sig i beslutet att flytta Elgigantens köksproduktion från Tjeckien till Sverige.  Detta gör vi för att möjliggöra snabbare och säkrare kundleveranser och minska vår klimatpåverkan i våra transporter. Vi är stolta och trygga i att våra val och investeringar är det bästa för våra kunder, för miljön och för vår verksamhet och vi ser en stark tillväxt framöver. Nu söker vi ytterligare Team Managers till vår lagerverksamhet. Vi tror att du har många nya idéer och erfarenheter att dela med dig av samtidigt som vi kan erbjuda dig en ny, spännande utvecklingsresa tillsammans med oss.

Ditt uppdrag

 Som Team Manager tillhör du vår största avdelning Operations som ansvarar för att lossa, lagra och lasta varor till över 400 butiker och alla våra slutkunder i Norden. Du ansvarar för ett team på 15 - 20 terminalarbetare inom en specifik avdelning på lagret. Tillsammans med dina kollegor och din närmsta ledare ansvarar du för avdelningens personal, resultat och arbetsmiljö. Detta innebär att du ansvarar för uppföljning och utveckling av teamets och medarbetarens prestation och välbefinnande. Tillsammans med vår kvalitetsavdelning driver du ständigt förbättringsarbete och bidrar i projekt och verksamhetsutveckling inom ramen för ditt uppdrag. Vi styr vår verksamhet med tydliga KPI:er som du och dina kollegor följer upp regelbundet. Med rätt erfarenhet och engagemang har du som Team Manager stora möjligheter att påverka utvecklingen för både medarbetare och verksamhet och till din hjälp har du starka support- & specialistfunktioner inom Kvalitet & miljö, HR, ekonomi, IT & System, projekt och planering & distribution. Tillsammans skapar vi framtidens logistik!

Vem söker vi?

Vi söker en driven och engagerad ledare med minst 1 års erfarenhet av fullt personalansvar inom hälsa och arbetsmiljö. Har du samlat din erfarenhet inom lager, logistik eller industri är detta en fördel. Du har godkänd gymnasieexamen eller motsvarande och behärskar god svenska i tal och skrift samt är van användare av Office 365.

Ditt ledarskap präglas av tillit och förtroende för människors förmåga att utvecklas och att deras bidrag till teamets och företagets utveckling är viktig. Du tar stort ansvar för att ge människor rätt förutsättningar genom tydlig kommunikation och genom att nyfiket fråga efter input och idéer. Dina medarbetare uppfattar dig som en ärlig, öppen och inspirerande ledare som uppmärksammar ansträngningar och framgångar och stöttar i tillkortakommanden. De som möter dig beskriver dig som positiv och prestigelös problemlösare som skjuter in en ny idé och mer energi där andra ger upp. En ledare som visar vägen genom att vara en förebild i alla lägen.

Vår bransch är under ständig utveckling! Som marknadsledande krävs det att vi är förändringsbenägna och öppna för nya vägar. Vi tror att du som är trygg i ditt ledarskap och ser positivt på samarbete och inkludering kommer att lyckas hos oss.

Vi erbjuder

Tjänsterna är en tillsvidareanställningar på heltid och du arbetar 2-skift måndag-fredag varannan vecka. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad.  Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Vi erbjuder förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Om rekryteringsprocessen


• Sista ansökningsdag är 20 september men urval sker löpande så skicka din ansökan redan nu. Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
• Våra slutkandidater får göra personlighetstester och logiktest samt en videointervju som ett första steg i rekryteringsprocessen. Dessa förmedlas till dig via den email du registrerar vid ansökan.
• Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ ett här . Kom ihåg att kuvertet måste vara oöppnat för att vara giltigt för kontroll.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Vill du veta mer om oss och möta några av våra medarbetare? Läs mer på www.elgigantenlogistik.se

 

 

 

Ansökan
Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Vill du veta mer om oss och möta några av våra medarbetare? Klicka här!

Är du nyfiken på vår anläggning? Klicka här!

Ansök nu

Sales Advisor Elgiganten

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 25
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik.

Din roll som Sales Advisor
Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.
 
Vem är du?
Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
 
Vi ser att du


• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor
• Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. 

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.

Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 70% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-08-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Department Manager Sales Elgiganten

Avdelningschef, butik
Läs mer Jun 13
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker nu en försäljningsdriven Department Manager Sales med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra. 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Sales är att närvara i det dagliga arbetet där försäljningen sker samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.   

Din roll som Department Manager Sales 
För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat, följer upp och förbättrar för att nå ännu högre. Du har ett övergripande ansvar för ditt säljområde, dina medarbetare, kunder och resultatet. Som Department Manager Sales leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att vägleda våra kunder till bästa köp. Du har ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.  
 
Vem är du? 
Som Department Manager Sales på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! 
Vi ser att du  


• Har en god kommunikations- och ledarförmåga 
• Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje 
• Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus 
• Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa 
• Är proaktiv och lösningsorienterad 

Rollen som Department Manager Sales kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.  

Vilka är vi? 
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.  
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. 

Utveckling hos oss 
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. 
 
Elgiganten erbjuder: 


• Avtalsenlig lön och pension 
• Generöst bonusavtal 
• Förmåner inom friskvård och personalköp 
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare 
• Goda karriärmöjligheter 

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning
Omfattning: 100%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-07-12
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Service Advisor Elgiganten

Kassapersonal
Läs mer Maj 24
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.  

Din roll som Service Advisor 
Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. 
 
Vem är du? 
Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! 
 
Vi tror att du 

• Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service 
• Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor 
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas 
• Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa 
• Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur 

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.   

Vilka är vi? 
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.  
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. 

Utveckling hos oss 
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. 
Elgiganten erbjuder


• Avtalsenlig lön och pension 
• Generöst bonusavtal 
• Förmåner inom friskvård och personalköp 
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare 
• Goda karriärmöjligheter 

Övrig information
Anställningsform: Sommarvikariat
Omfattning: 60% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-06-05
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Säljare Elgiganten

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 30
En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över 

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  
Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att bli en skicklig Säljare hos oss.

Den viktigaste uppgiften som säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Det är en enkel match för dig som vill vara bäst i allt du gör och som är resultat- och lösningsorienterad. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!


• Hjälpa kunder att hitta sin bästa lösning
• Erbjuda och sälja produkter och tjänster
• Träning och utbildning

Profil & Bakgrund
Du älskar att nå dina mål - och när du gör det, vill vi fira det med dig. Är du också snabblärd, nyfiken och kreativ så är du är en väldigt bra kandidat för detta jobb.  

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.

Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
 
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.
 
Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
 
Elgiganten erbjuder:


Avtalsenlig lön och pension


Generöst bonusavtal


Förmåner inom friskvård och personalköp


Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare


Goda karriärmöjligheter


Övrig information
Anställningsform: Vikariat/Tillsvidare, provanställning tillämpas
Omfattning: 70% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-06-01
Ansökan

På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu