Jönköping: Elgiganten Logistik söker Bemanningsspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elgiganten Logistik söker Bemanningsspecialist i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig! Ditt uppdrag
Som Bemanningsspecialist (Resource Planning Specialist) säkerställer du att våra operativa resurser utifrån Elgiganten Logistiks behov, personalbudget och kapacitet följer vår bemanningsstrategi inom Operations. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av resursplanering, analys av data kopplat till resursplaneringen så som kampanjer och arbetstoppar samt daglig kommunikation och information tillsammans med våra ledare inom Operations. Resource Planning Specialist ansvar föra att våra medarbetare har rätt schema i vårt tidsredovisningssytem Quinyx. Rollen innebär ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Elgiganten Logistik exempelvis Outbound planning, HR och vår lönefunktion. 

Du bidrar till utveckling och ständiga förbättringar för verksamheten och medverkar i projekt och arbetsgrupper både internt och externt inom ramen för ditt uppdrag. Rollen tillhör avdelningen Resource Planning och rapporterar till Resource Planning Manager. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni mot att Resource Planning når uppsatta KPI: er och arbetar för en välmående verksamhet som ska bidra till att skapa framtidens logistik. Avdelningen är navet på Elgiganten Logistik och har ett viktigt uppdrag för att verksamheten ska lyckas. 

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieexamen. Du har 1–3 års erfarenhet av operativa bemanningsfrågor så som resursfördelning, optimering och personalplanering. Du har en god systemvana gärna av schemaläggning och- eller personalplaneringsverktyg samt är en van användare av Office-paketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska. Meriterade är om du har erfarenhet från arbetsuppgifter innehållande tolkning av kollektivavtal och arbetsrätt. Önskvärt att du har körkort för personbil då vi bygger ett nytt lager och vissa förflyttningar kan komma att ske mellan byggnaderna. 

Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket innebär att du snabbt kommer att behöva skifta fokus, allt från detaljer till att lyfta blicken och lösa situationer i vardagen. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vidare samarbetar du effektiv med andra och delar med dig av information, kunskap och erfarenhet. Genom stort engagemang motiverar och stödjer du genom att vara en god förebild. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation för att nå effektiva lösningar genom samarbete. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se ledare och medarbetare lyckas och utvecklas.

Som en del av urvalet i vår rekrytering kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och andra viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ här!! 

Vi erbjuder
Tjänsten som Resource Planning Speicalist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning och arbetstider är tvåskift. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget, vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är: 2023-12-03 men vi kan komma att tillämpa löpande rekrytering så tveka inte med din ansökan.

Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Backofficepersonal.

Digital Produktadministratör

Läs mer Sep 29
Gillar du högt tempo och excel formler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel/hockey är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Digital Produktadministratör

Läs mer Okt 11
Gillar du högt tempo och excel formler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel/hockey är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Digital Produktadministratör

Läs mer Sep 12
Gillar du högt tempo och excel formler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel/hockey är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Digital Produktadministratör

Läs mer Sep 26
Gillar du högt tempo och excel formler?
Spobik AB driver några av Sveriges ledande specialistbutiker online inom cykel och hockeyutrustning. Utöver onlinebutikerna kompletterar vi även med flera fysiska hockey- och cykelbutiker/verkstäder. Vi erbjuder ett brett sortiment inom våra expertisområden, från ledande varumärken på marknaden. Huvudkontor, lager och butik är beläget i Jönköping, Stockholm och Karlstad. Välkommen att läsa mer kring våra butiker på cykelkraft.se (https://www.cykelkraft.se/), cykelkraft.fi (https://www.cykelkraft.fi/), cykloteket.se (https://www.cykloteket.se/), spobik.se (https://www.spobik.se/), kronan.com (https://www.kronan.com/) och tooorch.com (https://www.tooorch.com/) och hockeybutiker på hockeystore.se (https://www.hockeystore.se/), hockeystore.com (https://www.hockeystore.com), hockeytown.se (https://www.hockeytown.se/).

Om jobbet
I rollen som digital produktadministratör kommer du att arbeta på alla våra sajter tätt tillsammans med inköp/produktansvarig med att publicera varor och säkerhetsställa att publicerade artiklar håller högsta kvalitét.

Arbetet kommer främst att utföras i Microsoft Office-programmen och i våra CMS system. En viktig del i ditt arbete kommer bli att säkerställa att produkterna har korrekt information, ser korrekt ut på sajt samt är optimerat för sökmotorer. Alla produkter publiceras med en utförlig produktspecifikation och en mängd attribut som gör det enkelt att filtrera på hemsidan. För att utföra uppgifterna inom denna tjänst krävs att du har god datorvana och det är bra med grundläggande kunskap om cyklar och cykeltillbehör.

Vem är du? Som person gillar du högt tempo, är ansvarsfull och noggrann. Du ska gilla att lära dig nya saker och kan ta ett eget ansvar. Arbetet kräver att du har vana av att jobba i system/program som excel eller magento. För att trivas i vår grupp krävs det att man tycker att det är roligt ta sig an nya arbetsuppgifter, system och kollegor.

Vad kan vi erbjuda? Ett otroligt utvecklande arbete med härliga kollegor. För rätt person finns det stora möjligheter kring utveckling och större ansvar.

Följande egenskaper och erfarenheter letar vi hos dig:

- Erfarenhet av arbete med cyklar eller intresse för cykel/hockey är meriterande
- Goda kunskaper i Excel, E37 eller Magento
- Gillar att jobba med formler som "text till kolumn", och "leta rad"
- Trivs med högt tempo
- Ansvarstagande


Anställningsform och lokalisering: Vi söker både dig som vill arbeta heltid. Arbetet utförs på vårt kontor beläget på Hedenstorp i Jönköping.

Intresserad? Låter detta för roligt att vara sant? Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tillsätts efterhand.

Om företaget Spobik AB är en del av Wesports Scandinavia AB. WeSports är en grupp av enskilda företag, med både onlinebutiker, fysiska destinationer och produktmärken. Vi är ett team från hela världen, med experter inom vår sport, experter på produktutveckling, online -plattformar, logistik och service. Vi arbetar tillsammans som ett team, vilket gör varje företag starkare än ensam. Läs mer på wesports.se (https://www.wesports.se/)

Ansök nu

Elgianten Logistik söker Bemanningsspecialist!

Läs mer Nov 8
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig! Ditt uppdrag
Som Bemanningsspecialist (Resource Planning Specialist) säkerställer du att våra operativa resurser utifrån Elgiganten Logistiks behov, personalbudget och kapacitet följer vår bemanningsstrategi inom Operations. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av resursplanering, analys av data kopplat till resursplaneringen så som kampanjer och arbetstoppar samt daglig kommunikation och information tillsammans med våra ledare inom Operations. Resource Planning Specialist ansvar för att våra medarbetare har rätt schema i vårt tidsredovisningssytem Quinyx. Rollen innebär ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Elgiganten Logistik exempelvis In -& Outbound planning, HR och vår lönefunktion.

Du bidrar till utveckling och ständiga förbättringar för verksamheten och medverkar i projekt och arbetsgrupper både internt och externt inom ramen för ditt uppdrag. Rollen tillhör avdelningen Resource Planning och rapporterar till Resource Planning Manager. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni mot att Resource Planning når uppsatta KPI: er och arbetar för en välmående verksamhet som ska bidra till att skapa framtidens logistik. Avdelningen är navet på Elgiganten Logistik och har ett viktigt uppdrag för att verksamheten
ska lyckas.

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieexamen. Du har 1–3 års erfarenhet av operativa bemanningsfrågor så som resursfördelning, optimering och personalplanering. Du har en god systemvana gärna av schemaläggning och- eller personalplaneringsverktyg samt är en
van användare av Office-paketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska. Meriterade är om du har erfarenhet från arbetsuppgifter innehållande tolkning av kollektivavtal och arbetsrätt.

Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket innebär att du snabbt kommer att behöva skifta fokus, allt från detaljer till att lyfta blicken och lösa situationer i vardagen. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vidare samarbetar du effektiv med andra och delar med dig av information, kunskap och erfarenhet. Genom stort engagemang motiverar och stödjer du genom att vara en god förebild. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation för att nå effektiva lösningar genom samarbete. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se ledare och medarbetare lyckas och utvecklas.

Som en del av urvalet i vår rekrytering kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och andra viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige
och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ här!

Vi erbjuder
Tjänsten som Resource Planning Speicalist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning och arbetstider är tvåskift. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget, vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Ansökan 
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är: 2023-12-03 men vi kan komma att tillämpa löpande rekrytering så tveka inte med din ansökan!

Vid eventuella frågor kontakta;
Production Manager Resource Planning, Frida Grandt, frida.grandt@giganten.se

Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Elgiganten AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Elgiganten AB .

Säljledare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 19
Som Säljledare Hemelektronik kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech.


Ansvar för att coacha och träna andra

Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.


Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.


Kund- och Försäljningsansvar

Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.


Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.


Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar

Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.


Verksamhetsnära ledare

Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.


Säljledaren ansvarar för



• Motivera, coacha och träna säljare
• Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
• Försäljningsresultat för produktgruppen
• Hur avdelningen drivs och fungerar


Säljledarens arbetsuppgifter



• Arbetsleda, Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
• Utbilda och träna i försäljning och produkter
• Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
• Personligt säljmål, egen försäljning
• Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
• Hantera feedback och kundärenden
• Arbeta med varuexponering och driftstandard
• Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen


Tech-avdelningen

Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna.


Profil & Bakgrund

Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.


Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning.


Arbetsglädje

Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.


Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.


De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.


Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.


Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.


Elgiganten erbjuder



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter


På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.


Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Linda Persson på dm.tech.jonkoping@giganten.se.


Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.


Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu

Elgianten Logistik söker Bemanningsspecialist!

Backofficepersonal
Läs mer Nov 8
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig! Ditt uppdrag
Som Bemanningsspecialist (Resource Planning Specialist) säkerställer du att våra operativa resurser utifrån Elgiganten Logistiks behov, personalbudget och kapacitet följer vår bemanningsstrategi inom Operations. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av resursplanering, analys av data kopplat till resursplaneringen så som kampanjer och arbetstoppar samt daglig kommunikation och information tillsammans med våra ledare inom Operations. Resource Planning Specialist ansvar för att våra medarbetare har rätt schema i vårt tidsredovisningssytem Quinyx. Rollen innebär ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Elgiganten Logistik exempelvis In -& Outbound planning, HR och vår lönefunktion.

Du bidrar till utveckling och ständiga förbättringar för verksamheten och medverkar i projekt och arbetsgrupper både internt och externt inom ramen för ditt uppdrag. Rollen tillhör avdelningen Resource Planning och rapporterar till Resource Planning Manager. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni mot att Resource Planning når uppsatta KPI: er och arbetar för en välmående verksamhet som ska bidra till att skapa framtidens logistik. Avdelningen är navet på Elgiganten Logistik och har ett viktigt uppdrag för att verksamheten
ska lyckas.

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieexamen. Du har 1–3 års erfarenhet av operativa bemanningsfrågor så som resursfördelning, optimering och personalplanering. Du har en god systemvana gärna av schemaläggning och- eller personalplaneringsverktyg samt är en
van användare av Office-paketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska. Meriterade är om du har erfarenhet från arbetsuppgifter innehållande tolkning av kollektivavtal och arbetsrätt.

Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket innebär att du snabbt kommer att behöva skifta fokus, allt från detaljer till att lyfta blicken och lösa situationer i vardagen. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vidare samarbetar du effektiv med andra och delar med dig av information, kunskap och erfarenhet. Genom stort engagemang motiverar och stödjer du genom att vara en god förebild. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation för att nå effektiva lösningar genom samarbete. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se ledare och medarbetare lyckas och utvecklas.

Som en del av urvalet i vår rekrytering kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och andra viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige
och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ här!

Vi erbjuder
Tjänsten som Resource Planning Speicalist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning och arbetstider är tvåskift. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget, vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Ansökan 
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är: 2023-12-03 men vi kan komma att tillämpa löpande rekrytering så tveka inte med din ansökan!

Vid eventuella frågor kontakta;
Production Manager Resource Planning, Frida Grandt, frida.grandt@giganten.se

Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Elgiganten Logistik söker Bemanningsspecialist!

Backofficepersonal
Läs mer Nov 20
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik!
Vårt hjärta slår för logistik! Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi samtliga kunder, Elgiganten-butiker och hubbar i Norden med hemelektronik, kök och andra typer av produkter.
Logistik är något levande, ett komplext omlopp av varor som ska ut till rätt kund i rätt tid. Truckar, transportband, lastbilar, automationslösningar, IT-system, lyftanordningar och alla andra hjälpmedel i vår vardag utgör kroppspulsådern, men allting stannar utan hjärtat, människorna. En livsviktig pumpande kraft och själen i Elgiganten Logistik. Det är människor som får allt att flyta på i Nordens största logistikenhet.
Tillsammans utgör vi hjärtat i Elgigantens logistikmaskineri och du hittar oss på Torsvik, cirka 1 mil söder om Jönköping.
Vill du vara en del av något större? Idag har vi en yta på 107 000 kvm. Vi växer och år 2024 har vi utökat med en ny anläggning på 86 600 kvm. Därför behöver vi dig! Ditt uppdrag
Som Bemanningsspecialist (Resource Planning Specialist) säkerställer du att våra operativa resurser utifrån Elgiganten Logistiks behov, personalbudget och kapacitet följer vår bemanningsstrategi inom Operations. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av resursplanering, analys av data kopplat till resursplaneringen så som kampanjer och arbetstoppar samt daglig kommunikation och information tillsammans med våra ledare inom Operations. Resource Planning Specialist ansvar föra att våra medarbetare har rätt schema i vårt tidsredovisningssytem Quinyx. Rollen innebär ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Elgiganten Logistik exempelvis Outbound planning, HR och vår lönefunktion. 

Du bidrar till utveckling och ständiga förbättringar för verksamheten och medverkar i projekt och arbetsgrupper både internt och externt inom ramen för ditt uppdrag. Rollen tillhör avdelningen Resource Planning och rapporterar till Resource Planning Manager. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni mot att Resource Planning når uppsatta KPI: er och arbetar för en välmående verksamhet som ska bidra till att skapa framtidens logistik. Avdelningen är navet på Elgiganten Logistik och har ett viktigt uppdrag för att verksamheten ska lyckas. 

Vem är du?
Vi söker dig med avslutad gymnasieexamen. Du har 1–3 års erfarenhet av operativa bemanningsfrågor så som resursfördelning, optimering och personalplanering. Du har en god systemvana gärna av schemaläggning och- eller personalplaneringsverktyg samt är en van användare av Office-paketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska. Meriterade är om du har erfarenhet från arbetsuppgifter innehållande tolkning av kollektivavtal och arbetsrätt. Önskvärt att du har körkort för personbil då vi bygger ett nytt lager och vissa förflyttningar kan komma att ske mellan byggnaderna. 

Hos oss är den ena dagen aldrig den andra lik, vilket innebär att du snabbt kommer att behöva skifta fokus, allt från detaljer till att lyfta blicken och lösa situationer i vardagen. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vidare samarbetar du effektiv med andra och delar med dig av information, kunskap och erfarenhet. Genom stort engagemang motiverar och stödjer du genom att vara en god förebild. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation för att nå effektiva lösningar genom samarbete. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se ledare och medarbetare lyckas och utvecklas.

Som en del av urvalet i vår rekrytering kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och andra viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. Innan anställning behöver varje medarbetare ID-validera sig för att säkerställa rätten till att få arbeta i Sverige och visa upp ett utdrag ifrån belastningsregistret, beställ här!! 

Vi erbjuder
Tjänsten som Resource Planning Speicalist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning och arbetstider är tvåskift. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Med rätt ambitioner och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget, vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Här kommer du få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. Vi har en stark tro att man ska kunna kombinera föräldraskap med karriär. Förmåner som friskvård, personalköp, bonus och pension enligt gällande kollektivavtal.

Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är: 2023-12-03 men vi kan komma att tillämpa löpande rekrytering så tveka inte med din ansökan.

Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

Ansök nu

Säljare till Jönköping Asecs

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 6
Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att kunna bli en skicklig säljare hos oss.



Vi söker dig som vill jobba med försäljning i vår butik i Jönköping Asecs Galleria.



Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för din kund genom att lyssna, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du genomför kampanjer tillsammans med kollegor och får säljträning och coachning.



Arbetsuppgifter:



• Möta kunder, försäljning
• Hantera frågor och kundärenden
• Fylla på varor och hålla butiken säljande och konceptenlig
• Genomföra kampanjer
• Kassa, Öppning-Stängning
• Träning och utbildning




Du går på rullande schema och arbetstider kan variera mellan dagtid, kvällstid och helger. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Tillsammans med dina kollegor är uppgiften att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden! 



Profil & Bakgrund 

Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning. Du älskar att uppnå dina mål och när du gör det vill vi fira det med dig. Vi tror att du:



• Tycker om att arbeta med människor
• Resultat- och lösningsorienterad
• Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas
• Vill göra ditt absolut bästa




Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas.



Arbetsglädje

Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.



De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!



Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.



Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.



Elgiganten erbjuder:



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter




På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.



Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Ashoor Awia på storemanager.jonkoping.ph@giganten.se



Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.



Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu

Distribution Specialist

Backofficepersonal
Läs mer Nov 7
Har du erfarenhet av transportbranschen? Motiveras du av mycket eget ansvar som en del av ett stort kontaktnät? Är du driven och analytisk och motiveras av att arbeta med utvecklings- och förbättringsfokus?


Då skall du läsa mer om tjänsten:


Distribution Specialist


Elgiganten Logistik dominerar i nuet och skapar framtidens logistik. Vi är en del av Elkjøp-koncernen - en av Nordens största återförsäljare av hemelektronik. Från oss distribueras varor till kunder, butiker och hubbar i hela Norden.


Vi är ”hjärtat” i koncernen som varje år lossar och lastar 2. 200 000 m3 varor. Våra kunder är alltid vårt fokus. Vi vill samarbeta med de bästa aktörerna för att leverera den bästa logistiken. Vi tror på att samarbete är det bästa sättet att utvecklas. Genom vårt koncept ”Logistik med hjärtat” strävar vi efter att vara en förebild inom socialt ansvarstagande för oss själva och våra samarbetspartners. 


Inget av detta är möjligt utan engagerade och ansvarstagande ledare och medarbetare. Vi är en mångkulturell arbetsplats och vi arbetar aktivt för en välmående och lustfylld arbetsmiljö där vi tror att den enskilda individens engagemang gör skillnad. Nu söker vi en specialist till vårt Distributionsteam.


Det kanske är du?


Uppdrag


Som Distribution Specialist ingår du i det team som ansvarar för den operativa verksamheten av transporter från vårt nordiska centrallager i Jönköping. Vi levererar varor till 420 butiker och omkring 70 hemkörningsterminaler runt om i Norden. Vårt uppdrag omfattar uppföljning av transportplanering samt koordinering mellan alla funktioner före och efter distribution. Vi strävar efter kostnadseffektiva och hållbara helhetslösningar och vi tror att nära relation och tätt samarbete med både avsändare och mottagare är vägen till målet: Att kunden ska få sina varor i rätt tid på det mest kostnadseffektiva och hållbara sättet.


Distributionen till våra kunder bygger på konceptet ”Logistik med hjärtat”, där vi som transportköpare tar ansvar för att upphandla transporter med schyssta villkor. I rollen som Distribution Specialist ingår kontinuerlig kontakt med både den interna organisationen och de transportörer Elgiganten Logistik nyttjar. Det innebär bland annat att säkerställa att våra transportörer lever upp till våra krav genom att kontinuerligt följa upp KPI:er och göra audits. Du bidrar i utvecklingsarbete och följer upp de utmaningar som framkommer. Tillsammans med kollegor följer ni upp verksamheten mot uppsatta mål, analyserar och tar fram åtgärdspunkter samt planerar och säkerställer så dessa genomförs. I din roll förväntas du också bidra till utveckling och initiativ för att förbättra interna processer och system. Ditt uppdrag kommer med andra ord innehålla både operativa såväl som taktiska och strategiska uppgifter och frågeställningar.


Vem är du?  

Vi söker dig med några års erfarenhet från transportbranschen. Du har avslutad gymnasieexamen. Utbildning inom logistik och transport är meriterande. Du är van användare av Office-paketet och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav då tjänsten innebär besök hos externa samarbetspartners. Du är trygg i att tala inför andra människor och kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift.  Ditt uppdrag ställer höga krav på förmågan att arbeta självständigt och kunna prioritera i komplexa frågeställningar. De som möter dig uppfattar dig som samarbetsvillig, driven och lösningsorienterad och du förstår värdet i att dela kunskaper och erfarenhet


Som en del av urvalsprocessen kommer våra slutkandidater få göra tester i språk, logik och viktiga kompetenser för tjänsten innan intervju. I samband med din ansökan görs en bakgrundskontroll. 


Vi erbjuder  


Tjänsten som Distribution Specialist är en tillsvidareanställning där vi kan komma att tillämpa 6 månaders provanställning.


Vi vill ge interna möjligheter för alla som arbetar hos oss. Med stor ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget. Vi erbjuder förmåner som friskvård, personalköp, bonusavtal och pension enligt gällande kollektivavtal. Elgiganten Logistik värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.   


Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Registrera ditt CV och ansök om tjänsten genom att klicka på länken. När din ansökan har registrerats får du en automatisk inbjudan till att göra testerna som krävs för att ta dig vidare i rekryteringsprocessen, håll utkik efter mejlet! 


Sista ansökningsdag är 26 november


Vid eventuella frågor kontakta;   Jonas Danielsen, Distribution Manager, jonas.danielsen@giganten.se


Är du nyfiken på hur det ser hur hos oss?  Kolla här!


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljledare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Okt 5
Som Säljledare Hemelektronik kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech.


Ansvar för att coacha och träna andra

Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.


Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.


Kund- och Försäljningsansvar

Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.


Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.


Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar

Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.


Verksamhetsnära ledare

Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.


Säljledaren ansvarar för



• Motivera, coacha och träna säljare
• Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
• Försäljningsresultat för produktgruppen
• Hur avdelningen drivs och fungerar


Säljledarens arbetsuppgifter



• Arbetsleda, Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
• Utbilda och träna i försäljning och produkter
• Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
• Personligt säljmål, egen försäljning
• Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
• Hantera feedback och kundärenden
• Arbeta med varuexponering och driftstandard
• Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen


Tech-avdelningen

Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna.


Profil & Bakgrund

Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.


Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning.


Arbetsglädje

Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.


Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.


De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.


Utveckling på Elgiganten

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.


Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.


Elgiganten erbjuder



• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter


På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.


Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Linda Persson på dm.tech.jonkoping@giganten.se.


Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan.


Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu