Jönköping: Planeringsansvarig till kund i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planeringsansvarig till kund i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som tycker om att skapa goda relationer och har ett tekniskt intresse? Vill du få möjligheten att vara med och bidra till att förbättra företagets operativa drift och öka kundnöjdheten? Då har vi en perfekt möjlighet för dig här!

Till kund i Jönköping söker vi nu en Planeringsansvarig som har ansvaret att planera företagets resurser. Tjänsten är initialt på konsultbasis med omgående start.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
I din arbetsroll som Planeringsansvarig är din huvudsakliga arbetsuppgift att planera företagets resurser på bästa möjliga vis för att säkerställa en smidig och effektiv drift. Du ser till att kunder får rätt person på rätt plats inom avtalad tidsram. En viktig uppgift blir att arbeta med att förbättra kundnöjdheten genom att förbättra kundens leveranstid, lager, ledtid och prognosprecision.

Andra arbetsuppgifter i din roll är bland annat orderregistrering, beställning av material, uppföljning av serviceuppdrag med kund och fakturering.

Du har ett tätt samarbete med produktionsledning och övriga interna avdelningar inom företaget.

Ort: Jönköping
Arbetstid: Kontorstider måndag till fredag

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller Supply Chain. Du har tidigare arbetat i en arbetsroll där du har arbetat med resursplanering och andra administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av Salesforce och SAP är det en fördel. Därtill talar och skriver du flytande på svenska och engelska. Vi ser gärna även att du har ett intresse för teknik.

För att trivas i rollen är du lösningsorientrad, kommunikativ och relationsskapande. Du är noggrann och kan med enkelhet strukturera och planera ditt arbete. Du besitter även en god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vidare ser vi gärna att du är en prestigelös och flexibel person som värdesätter ett gott samarbete med kollegor internt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Orderplanerare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Orderplanerare.

Planerare

Läs mer Jul 5
Arbetsuppgifter:

Som planerare kommer du att arbeta med att planera, koordinera och övervaka logistiska flöden och leveranskedjor. Inkommande order från kunder, lägga inköps order till leverantörer, hantera tillverknings order i fabriken och prognoser. Du har kundkontakt och meddelar våra kunder leveransdatum enligt det du planerar. Du kommer att arbeta där servicekänsla och kundfokus är en central parameter.

Din profil/kompetens:

Tidigare arbeten i monitor & eftergymnasial utbildning. Personliga egenskaper: För att passa i rollen som planerare tror vi att du är en strukturerad, ansvarstagande, ”hungrig” och kan ha många bollar i luften. Du trivs med självständigt arbete, men ser fördelarna i att arbeta mot gemensamma mål och förstår vikten av god planering. Eftersom arbetet stundtals kan vara stressigt hoppas vi att du har ett lugn och kan vara flexibel i din roll. Du ska ha en god kommunikativ förmåga i svenska och även engelska. Viktigt att var positiv och har lätt att samverka med andra människor.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av Christer Andersson via e-post: christer.andersson@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Supply & Inventry Planner

Läs mer Sep 29
The Sales & Operation organization is responsible for managing the supply of goods from factories and suppliers to sales companies and distributors, within business unit Residential EPAC. All communication between sales companies/distributors and factories/suppliers, with regards to forecasts, orders, delivery information etc, is routed via this department.
As Supply and inventory planner you play a key role in the interface between our factories/suppliers and sales companies/distributors. We are at an interesting stage of development and we want someone who can support us with this progress.
Areas of responsibility
Secure delivery performance according to targets in order to serve our customers’ expectations
Provide forecasts and orders to factories/suppliers on a regular basis and monitor delivery performance
Be in close contact with factories/suppliers and inform organization on supply plans / deviations
Inventory management
Agree and follow up on flexibility levels with factories/suppliers
In case bottlenecks, ensure fair supply according to agreed allocation
Coordinate product phase in/out
Direct contact to sales companies connected to central/regional warehouses and sales companies connected via EDI
Handle claims and goods returns
Develop and improve current processes

This position offers great career opportunities within the company for the right person.
Qualifications
We are looking for someone with experience from this area and/or holds a university degree in preferably logistics or economics.
As an individual, you should be analytical, target-oriented and comfortable taking initiatives and making decisions. Being service-minded, structured and flexible comes neutral for you. The work entails establishing long-term relationships and collaborating with international customers and colleagues within Husqvarna Group. Fluent English, both spoken and written, is required.
Location Huskvarna. A hybrid working model can be offered.
Application
Can you envision yourself being our next Supply and Inventory planner? Please submit your application including resumé and personal letter already today. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. In this process we apply ongoing selection.
For more information about the position please contact hiring manager Lisa Blomdahl lisa.blomdahl@huqvarnagroup.com and if you have questions about the recruitment process please contact Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund, josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com.
What happens after you have applied?
In this process selections and interviews are made on an ongoing basis, please send your application as soon as possible. If your profile matches the requirements of the vacant position and we believe that you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.

Ansök nu

Demand & Supply Planner Parts & Accessories

Läs mer Aug 15
We are looking for a Demand & Supply Planner to join our team in Huskvarna.
The Parts & Accessories team for BU Global Pro-EPAC is responsible for managing the supply of goods from external suppliers and Husqvarna factories to sales companies and distributors. Our task is to ensure availability to our customers when they are needed and balance this against capital efficiency.
About the position
As Demand & Supply Planner you play a keyrole in the interface between our product category, factories/suppliers and sales companies/distributors.
You will be a part of an experienced team where team-spirit and collaboration is seen as a key to success.
Areas of responsibility:
Securing delivery performance from our new state-of-the-art distribution center in Stigamo outside of Jönköping as well as from our Regional Distribution Centers according to targets in order to serve our customers’ expectations
Providing forecasts to factories and suppliers on a regular basis. Analyze demand plans to ensure that factories and suppliers are provided with the correct information.
Placing orders to factories and suppliers and monitor deliveries.
Inventory management
Article creation process as well as article elimination process.
Supporting in solving quality issues
Developing and improving current processes

Location Huskvarna
About you
We are looking for a service minded person that enjoys collaborating with others, both internal coworkers and a wide range of external stakeholders.
You are flexible, structured and likes to dig into problem solving. Strong communication skills in English & Swedish is required, both spoken and written.
If you also have an university degree in preferably logistics or economics (or equivalent work experience) – this position might be something for you!
Questions?
For questions regarding the positions please contact hiring manager Samuel Spjuth samuel.spjuth@husqvarnagroup.com. For questions regarding the recruitment process contact Talent Acquisition Partner Josephine Tjernlund josephine.tjernlund@husqvarnagroup.com
Application
In this process we apply ongoing selection. Can you envision yourself being our next Demand & Supply Planner? Please submit your application including resumé and personal letter already today. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations.
What happens after you have applied?
In this process selections and interviews are made on an ongoing basis, please send your application as soon as possible. If your profile matches the requirements of the vacant position and we believe that you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.

Ansök nu

Sales Support & Order fulfiller to Coloreel Group AB

Läs mer Maj 30
Är du en stjärna på att koordinera och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett bolag i tillväxt? Drivs du av att kombinera administrativa och systembaserade arbetsuppgifter med många sociala kontaktytor på internationell nivå? Till Coloreel söker vi en driven och framåtlutad orderadministratör/ säljsupport för att stärka teamet i Jönköping. Tjänsten är inledningsvis på konsultbasis på heltid i sex månader, därefter har Coloreel uttalat en ambition om övertag i anställning.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
Din roll innefattar tre huvudsakliga ansvarsområden: orderadministration, säljstöd och kunddialog. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: ta emot och administrera ordrar i ERP systemet, räkna fram offert och offertunderlag till säljavdelningen, uppdatera CRM systemet, kontrollera lagersaldo, kontakt med logistikpartners gällande utleveranser och löpande kommunikation med speditörer världen över. Vidare ser vi gärna att du tar ansvar i att utveckla och förbättra de processer du själv arbetar i. Du uppmuntras därmed att ta initiativ och komma med nya lösningar som utvecklar verksamheten framåt.

Du arbetar på kontoret i Centrala Jönköping. Du tillhör säljavdelningen som består av 7 personer. I din roll arbetar du med flertalet kontaktytor dagligen både nationellt, men framför allt internationellt. Du arbetar nära dina kollegor på säljavdelningen, som befinner sig i många olika världsdelar. Du har även nära samarbete med dina lokala kollegor i Supply Chain teamet. Du rapporterar till säljchefen i Stockholm, men du har kollegor lokalt som stöttar dig genom din onboarding.

Du välkomnas till en kreativ och mångsidig företagskultur som präglas av gemenskap och snabba förändringar. Sammantaget genomstrålas teamet på Coloreel av driv och entreprenöriell anda. Kunderna finns över hela världen, men framför allt i Asien, USA och Europa. Organisationsspråket är engelska, därav förväntas du prata engelska i såväl möten som i fikarummet. Du kommer till en flexibel organisation där du kommer få ta mycket eget ansvar.

På Coloreel får du tillgång till gratis gym, både Poolias och Coloreels anställningar erbjuder flera företagsaktiviteter varje år och friskvårdsbidrag.


Vem är du?
För att passa i rollen skall du behärska engelska flytande i både tal och skrift. Vi lägger vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst, men ställer krav på relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom orderflöden, och/eller säljsupport. Du bör också ha god datorvana och kunskaper i Microsoft Office. Därtill ha lätt för att lära dig nya system och program. Vi ser det även som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ERP-system och kännedom om internationella handelstermer och logistik.

Som person har du ett högt driv och trivs i en omväxlande och föränderlig miljö. Du beskriver dig själv som flexibel och strukturerad. Dessa kompetenser visar du genom att ha en lösningsorienterad inställning, skapa ordning och reda omkring dig samt genom att våga ta första dialogen med diverse kontaktytor. Vilket innebär att du exempelvis inte räds för att be om hjälp för att få en uppgift utförd. Vidare är du en kommunikativ person som bidrar med positiv energi bland dina kollegor, du är hjälpsam och tar gärna egna initiativ som gynnar verksamheten.


Om verksamheten
Coloreel är ett svenskt företag inom textilinnovation med en banbrytande teknik för broderi som möjliggör högkvalitativ färgning av textiltråd, vilket skapar stora möjligheter för textilindustrin.

Företaget använder sin egen teknik för att både bevara broderiets hantverk och ta broderiet till nästa nivå. Kort sagt, Coloreel stärker kreativitet och förbättrar kvalitet och effektivitet, vilket gör det extraordinärt.

Coloreel är också en del av rörelsen för att minska svinnet och flytta textilindustrin mot en mer hållbar produktion. Genom att färga tråden direkt blir det inget avloppsvatten, alltså ingen vattenförorening. Och att använda en enda trådrulle och nål innebär också minimerad trådsvinn och minimerad mikrofiberförorening.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan för meriterande sommarjobb inom ekonomi 2024

Ekonomiassistent
Läs mer Okt 20
Ekonomistudenter, se hit! Vi söker nu dig som vill ha ett spännande och meriterande sommarjobb inför sommaren 2024.
Vi samarbetar med olika företag runt om i Jönköping och söker därför dig som är ambitiös och vill ta chansen att bygga på ditt CV samt skaffa dig erfarenheter under sommaren 2024. Vi söker dig som går första eller andra året på en tre- eller fyrårig ekonomiutbildning och är tillgänglig mellan vecka 24 till 33 kommande sommar.

Anmäl ditt intresse genom att skicka in en ansökan redan nu, vi har olika möjligheter inom ekonomi som vi matchar mot din ansökan. Urval och intervjuer sker under november och december 2023. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på roll och arbetsplats. Vi på Poolia arbetar brett inom ekonomi vilket innebär att vi söker konsulter för roller inom hela ekonomiflödet.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Löpande bokföring

- Kund- och leverantörreskontra

- Ekonomisupport

- Löneadministration

- Allmän administration

Vi efterfrågar en variation av olika erfarenheter och kompetenser, därav är det av stor vikt att det framgår tydligt i din ansökan vilka erfarenheter och kompetenser du besitter. Utveckla gärna dina ambitioner och intresse i syfte att lättare kunna matcha dig med rätt tjänst.

Vem är du?
Vi söker dig som studerar första eller andra året på en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Med fördel första året på en treårig högskoleutbildning eller första till andra året på en civilekonomutbildning. Vi förväntar oss god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. Därtill talar och skriver du flytande på både svenska och engelska. Du bör också var tillgänglig mellan vecka 24 till vecka 33.

För att passa i en roll inom ekonomi bör du vara analytisk, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga och besitter en naturlig känsla för service. Din ambition ligger i att få utvecklas och skaffa dig mer erfarenhet hos någon av våra samarbetspartners. Notera gärna din tillgänglighet i ansökan.

Om verksamheten
Vi på Poolia tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och konsultlösningar inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett vad du vill jobba med inom ekonomins hela spektra. Som konsult hos oss blir du en del av Poolia Jönköpings breda nätverk, vilket innefattas av bland annat ett stort antal ekonomer i olika roller och befattningar runt om i Jönköpings län. Vår innepersonal består av ett drivet och glatt team på 13 personer fördelat i lite olika roller.

Som konsult kommer du lära känna Isabella och Rebecca som arbetar som konsultchefer hos oss, likaså vår vassa rekryterare Ebba. Som konsultchef är vårt största fokus tillgänglighet och transparens. Du som konsult ska alltid känna dig sedd och få snabba svar på dina frågor. Utöver det så besöker vi dig på din arbetsplats och följer din utveckling. Vidare bjuder vi på Poolia in till årliga sommar och vinterfester; som vi hoppas att du vill vara med på! Vi kommer även ut med glassbilen på sommaren och ser till att du får nytta av vårt nätverk här i Jönköping.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Ansök nu

Intresseanmälan för sommarjobb inom Supply Chain 2024 i Jönköping

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 6
Studerar du första eller andra året på en eftergymnasial utbildning? Vill du få möjligheten att ha ett spännande och meriterande sommarjobb inför sommaren 2024? Då har vi möjligheterna för dig!

Vi på Poolia samarbetar med olika företag runtom i Jönköping och söker därmed dig som är ambitiös och vill ta chansen att bygga på ditt CV och skaffa dig erfarenheter inför framtida arbetsmöjligheter.

Du som söker bör vara tillgänglig för arbete mellan vecka 24 till 33 sommaren 2024.

Anmäl ditt intresse genom att skicka in en ansökan redan nu. Urval och intervjuer sker under löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Beroende på arbetsplats och arbetsroll kommer arbetsuppgifterna att variera. Några exempel på vanligt förekommande arbetsroller under sommarperioden är:

• Innesäljare
• Inköpare
• Transportadministratör
• Tulladministratör
• Administratör
• Kundtjänstmedarbetare

Vi på Poolia efterfrågar en variation av olika erfarenheter och kompetenser, därav är det av stor vikt att det framgår tydligt i din ansökan vad för typ av arbetsroll du söker.


Vem är du?
Vi söker dig som studerar första eller andra året på en eftergymnasial utbildning. Gärna inom Supply Chain, Logistik och ledning eller likvärdig utbildning. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Därtill talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. Du bör också vara tillgänglig för arbete mellan vecka 24 till vecka 33.

För att trivas i ovanstående arbetsroller är du flexibel, anpassningsbar och tycker om att ta ansvar. Du trivs att samarbeta med andra och inger ett förtroende både internt och externt. Därtill värdesätter du att alltid att ge en mycket god service till kunder samt har en god förmåga att prioritera dina dagliga arbetsuppgifter.


Om verksamheten
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Som konsult kommer du lära känna Rebecca och Isabella som arbetar som konsultchefer hos oss på Poolia, likaså vår trevliga rekryterare Ebba. Vårt största fokus är tillgänglighet och transparens. Du som konsult ska alltid känna dig sedd och få snabba svar på dina frågor. Utöver det så besöker vi dig på din arbetsplats och följer din utveckling. Vidare bjuder vi på Poolia in till årliga sommar och vinterfester; som vi hoppas att du vill vara med på!

Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Ansök nu

Administratör till Svenska Kyrkan Jönköping

Registrator
Läs mer Nov 27
Är du en skicklig och dedikerad Administratör som vill spela en viktig roll i att stödja och stärka Svenska kyrkans dagliga verksamhet? Värdesätter du en omväxlande vardag och frihet under ansvar? Då finns den perfekta möjligheten för dig! Till Svenska kyrkan, Jönköpings församling, söker vi en trygg och strukturerad Administratör. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Om verksamheten
Svenska kyrkan Jönköping, Växjö stift, gestaltar församlingens grundläggande uppdrag i en dynamisk kontext som växer med knappt 2000 invånare om året. Församlingen verkar i en kommun som på sikt tar höjd för 200 000 invånare. En utvecklingskurva som påverkar och förändrar förutsättningarna för invånare, näringsliv, föreningsliv och kristna församlingar som vår. Jönköpings församling arbetar med utgångspunkt i tio kyrkor, organiserade i tre geografiska verksamhetsområden. Församlingen driver tre förskolor, familjerådgivning, samtalsmottagning och diakonimottagning. Vi finns på sjukhuset, på högskolan och i kriminalvården.
Om tjänsten
I rollen som Administratör hos Jönköpings församling kommer dina ansvarsområden främst att innefatta digital arkiv- och diarieföring, posthantering samt andra allmänna kontorsuppgifter. Då verksamheten inom kort kommer att omforma och effektivisera informationshanteringen kommer en stor del av ditt arbete att innefatta implementering och utveckling av den digitala diarieföringen. Vidare kommer du att sitta med i kyrkofullmäktige samt delta i andra politiska sammanhang såsom kyrkoråd där dina arbetsuppgifter främst innefattar protokollsskrivning. Du arbetar tätt med två andra administratörer som stöttar och hjälper varandra i diverse arbetsuppgifter.
Du kommer arbeta kontorstider och ingå i församlingssupporten som är en del av Jönköpings församling. Ditt kontor är på Sofiagården, mitt i centrala Jönköping. Du rapporterar till Arbetsledande Komminister.
Här får du möjlighet att ta dig an en nyckelroll som värdesätts högt!
För tjänsten krävs

Goda kunskaper och erfarenheter av digital diarieföring


Erfarenhet av administration inom kommunal/statlig/kyrklig förvaltning


God administrativ förmåga


Självständigt arbete och förmåga att hitta kreativa lösningar på uppkomna problem


Att du kan hantera och även utveckla arbetet med verksamhetens digitala system


Förståelse för Svenska kyrkans organisation och verksamhet


Vem är du?
Du som söker har en relevant utbildning inom administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet (gärna både och). Erfarenhet av liknande offentliga administrationsuppgifter är meriterande. Vidare har du en passion för administrativa arbetsuppgifter samtidigt som vi tror att du delar Svenska kyrkans vision och värderingar. Du är ansvarstagande och strukturerad och ger alltid en god service och ett varmt bemötande till personer i din omgivning, även i svåra situationer. Då delar av ditt arbete kommer att inkludera hantering av hög sekretess är det av vikt att du är en lojal och samarbetsvillig person med hög integritet.
Hos Svenska kyrkan, Jönköpings församling, får du möjlighet att arbeta i en nytänkande och framåtsträvande organisation. Här blir du en betydelsefull del av arbetslaget i Jönköping! Som person önskar vi att du är en lagspelare som gärna bidrar med det du är och kan till hela arbetslaget. Goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav.

 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68 eller jonna.jonsson@poolia.se .

Ansök nu

Produktspecialist till Edströms Maskin AB

Produktutvecklare
Läs mer Nov 6
Edströms Maskin söker en teknisk Produktspecialist som är redo att ta maskinindustrin till nästa nivå. Om du har teknisk expertis, en kommersiell anda och en stark drivkraft att lyfta fram innovativa maskiner, då är detta din chans! Vi söker dig som vill arbeta som Produktspecialist på Edströms Maskin med placeringsort på huvudkontoret i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan.

Vad erbjuder vi
Som Produktsspecialist innehar du en central roll i Edströms verksamhet där spännande utvecklingsmöjligheter finns inom bolaget. På Edströms Maskin blir du en del av ett skickligt team som tillsammans driver försäljning och förbättringar framåt. Här får du en möjlighet att tillsammans med dina kompetenta kollegor bygga något stort i en verksamhet med korta beslutsvägar.
Om rollen som Produktspecialist
I rollen som Produktspecialist på Edströms Maskin kommer du att ansvara för varumärket Tornos, som är känt för både sin kvalitet och sin innovation. Som bolagets varumärkesexpert agerar du som stöttepelare både internt som externt. Ditt största uppdrag blir att hjälpa bolagets säljare att navigera rätt inom en komplex försäljning, samtidigt som du bidrar med support till Edströms kunder med att välja rätt maskiner och optioner. När nya produkter lanseras blir du även en viktig nyckelspelare gentemot marknad där du ansvarar och säkerställer att bilder och produkttexter stämmer överens, samtidigt som ni tillsammans utvecklar marknadsmaterial och kampanjer kring varumärket.
Du rapporterar till VD och arbetar nära sälj och marknad. Din roll kommer att innefatta en del resor och spännande besök hos Edströms leverantörer, både nationellt och internationellt.
Huvudfokus i din roll

Utveckla och bibehålla en djupgående expertis inom varumärkets produkter och tjänster, inklusive tekniska specifikationer, funktioner och användningsområden.


Arbeta nära säljteamet och bistå med expertis på säljmöten ute hos kund samt i Edströms showroom med bland annat testkörningar och cykeltidsberäkningar.


Effektivt kommunicera med kunder via telefon, e-post och personliga möten för att besvara frågor, ge råd och förklara produkternas värde.


Skapa anpassade presentationer och produktutbildningar för att underlätta försäljningen och öka kundernas förståelse för våra produkter.


Erbjuda teknisk support till kunder och lösa eventuella problem eller frågor som kan uppstå.


Vi ser gärna att du har:

En stark teknisk förståelse inom längdsvarvning och fleroperationssvarvar.


Förmågan att kommunicera teknisk information på ett enkelt sätt.


Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Förmåga att anpassa sig till olika kundbehov och utveckla skräddarsydda lösningar.


Vem är du?
Som person är du en orädd initiativtagare som brinner för branschens produkter. Du är strukturerad, noggrann och har en kommersiell personlighet. Då vardagarna kan variera och se olika ut från dag till dag ställer det höga krav på din förmåga att kunna organisera, prioritera och vara självständig i din roll. Vidare är du en teamspelare som trivs med att vara sambandet mellan flertalet kontaktytor.
Om du inte arbetar som Produktspecialist idag tror vi att en bra bakgrund för tjänsten kan vara produktionstekniker, servicetekniker, applikationstekniker eller säljare inom ett liknande område. Det viktigaste är att du har en generell teknisk kunskap inom längdsvarvning.
Om Edströms Maskin
Edströms är en framträdande leverantör av maskiner, verktyg och service till den svenska industrin. Vårt familjeföretag, baserat i Jönköping, är dedikerat till att förse företagskunder i hela Sverige med maskiner, verktyg och förnödenheter. Med en stark tro på framtiden investerar vi nu för att ytterligare befästa vår roll som den svenska industrins partner för framtidens produktionslösningar. Upptäck mer om oss på vår hemsida: https://www.edstroms.com/maskin/
Bra för dig att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.


Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping.


Du rapporterar till VD för Edströms Maskin.


Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68.

Ansök nu

Produktionscontroller till internationellt bolag

Controller
Läs mer Nov 23
Har du tidigare arbetat som Controller och trivs i en arbetsroll där du får agera rådgivare åt ledningsgruppen? Är du en affärsmässig person som drivs av att leda verksamheten framåt? Då kan du vara rätt för denna tjänst! Vi söker nu en Produktionscontroller till ett internationellt bolag i Huskvarna. Tjänsten är initialt på konsultbasis i sex månader med goda möjligheter till förlängning. Önskat startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Produktionscontroller stöttar du ledningen med ekonomiska frågor och bidrar till att skapa lönsamhet och struktur i organisationen. Du arbetar med systemhantering, datamängder och att effektivisera rutiner och processer för att skapa en sammanhängande helhet.

I det dagliga arbetet kommer du att arbeta verksamhetsnära och lokalt förse ledningen samt avdelningschefer med ekonomiska rapporter, exempelvis månad- och kvartalsrapporter. Du arbetar med omkostnader, indirekta kostnader och stöttar med faktureringar vid behov. Därtill driver du utveckling och effektivisering av interna processer. Du ingår i ett centralt ekonomiteam och samarbetar även med andra Controllers i liknande roller. I din roll är du placerad på kontoret i Huskvarna, med möjlighet till distansarbete i viss mån. Arbetstiderna är dagtid: måndag till fredag, med möjlighet till flex.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetslivserfarenhet inom controllerområdet. Du har med fördel arbetat inom tillverkningsindustrin och har ett tekniskt intresse. Därtill har du en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi. För tjänsten krävs även att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat samt har goda kunskaper av MS Office i synnerhet Excel. Meriterande är om du tidigare har arbetat med Hyperion, Agresso eller IFS Chilli.

För att trivas i rollen som Produktionscontroller är du ambitiös, handlingskraftig och tycker om att arbeta självständigt likväl som du trivs där när du får samarbeta med andra. Vidare tar du egna initiativ, är utåtriktad och har en förmåga att prioritera flera parallella arbetsuppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt. Till dina kompetenser hör även en analytisk och affärsmässig förmåga.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Speditör till SAAB

Speditör
Läs mer Nov 23
Är du redo för en utmanande roll fylld av spännande arbetsuppgifter? Trivs du i mötet med människor och vill arbeta i en varierad arbetsmiljö? Vi söker nu en erfaren Speditör till Saab! Uppdraget är initialt på konsultbasis under 2 år med goda chanser till förlängning. Önskad start är omgående.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Speditör på Saab ansvarar du för hela processen, från sändning till leverans. Arbetet innefattar sammanställning av dokument enligt mottagarens policy samt att följa lagkrav och interna regler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Upprätta transportdokument
• Boka transporter
• Bokning och dokumentation av farligt gods
• Tullhantering och redovisning gentemot myndigheter
• Transportuppföljning, utförseltillstånd, uppföljning och nyregistrering
• Truckkörning och viss packning

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom en liknande roll samt besitter en relevant eftergymnasial utbildning. För att trivas i rollen är du strukturerad och kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Du har tidigare vana från att arbeta i olika system samt besitter goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Som person är du social och initiativtagande. Du har förmåga att strukturera upp ditt arbete för att undvika stressiga situationer för dig och personer i din omgivning. Vi ser gärna att du är kommunikativ och lösningsorienterad samt trivs med att samarbeta med andra. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt, samt tar dig an utmanade situationer med positivitet och glädje.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu