Jönköping: Affärsområdeschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsområdeschef i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-14 // Varaktighet: Heltid

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen, grundat 1865. Genom att förvärva och utveckla fina företag, i branscher där Herenco kan bidra med stabilitet och sammanhang, bygger Herenco en stark och diversifierad industrigrupp som står stadigt på flera olika ben. Inom Herenco finns idag förpackningskoncernen Emballator samt affärsområdena Ventilation, Sun Protection och FloorCo (golventreprenad). Herenco har även en portfölj av delägda noterade bolag, bland annat Nolato, Balco, Lyko, Profoto och Fractal. Herencos industridel omsätter omkring 3 500 MSEK och har cirka 1 100 medarbetare, och är på en mycket spännande tillväxtresa framåt.
Vi söker nu till affärsområdet FloorCo en
Affärsområdeschef
Vi söker en Affärsområdeschef för ett nystartat affärsområde där du får möjligheten att ta ledningen och utveckla sex befintliga bolag med en sammanlagd omsättning på ca 400 MSEK. Din roll innebär att driva tillväxt och lönsamhet både på kort och lång sikt, och vi ser fram emot att du tar affärsområdet till nya höjder, både organiskt och genom förvärv.
Som Affärsområdeschef kommer du att arbeta på både operativ och strategisk nivå och vara en nyckelspelare i att skapa en stark struktur för att stödja tillväxten. Du arbetar främst genom de VD:ar och chefer som finns i verksamheterna, säkrar lämplig nivå av samarbete och erfarenhetsutbyte mellan de ingående bolagen. Samtidigt ska du vara proaktiv i att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter, tilläggsförvärv etc. Att stärka kundrelationer på övergripande nivå och maximera affärspotentialen är centrala delar av din roll.
För att lyckas i denna spännande roll behöver du motivera och utveckla både organisationen och medarbetarna. Vi tror att en affärsinriktad kultur är nyckeln till framgång, och vi ser dig som den som kan leda denna förändring.
Din placering blir vid något av affärsområdets bolag, mest troligt i Jönköping eller Växjö, och du kommer att rapportera direkt till Herencos Koncernchef.
Erfarenhet/kravprofil
Du har en civilingenjörsutbildning och /eller kandidatexamen i företagsekonomi, inriktning mot marknad alt MBA eller motsvarande.
Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Du är marknadsorienterad, har bra kompetens inom ekonomi och affärsutveckling.
Vi ser gärna att du har kunskap inom entreprenadbranschen och har arbetat både med B2B och B2C.
Har du erfarenhet och ett bra nätverk inom branschen ser vi det som en fördel.
Du har tidigare haft ledande positioner som VD eller motsvarande.

Personliga egenskaper
Vi söker en entreprenöriell ledare med starkt affärssinne, analytisk förmåga, strategisk höjd och ett starkt driv för att skapa tillväxt. Samtidigt har du en god förmåga att leda, engagera, utveckla medarbetare och bygga en god företagskultur och starka team. För oss är det viktigt att du är en jordnära ledare som är stabil, trygg och prestigelös. Du stimuleras av att göra affärer, erövra nya kunder och marknadsandelar. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad, systematisk och noggrann.
Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en verksamhet med stor tillväxtpotential.
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ulrika Danielsson, tfn 0702-33 81 67. Urval sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Affärsområdeschef.

Uppdragschef med chefs- och personalansvar inom personlig assistans

Läs mer Aug 20
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor


Vi söker dig som: 

Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded

Är en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har vana av att jobba administrativt i olika system

Har B-körkort

Meriterande med erfarenhet från en liknande roll, relevant utbildning, chefs och/eller ledarerfarenhet och arbete inom personlig assistans.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Jönköping.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: September/oktober 2024, enligt överenskommelse.


Om frågor och mer om rekryteringen

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 19 september 2024, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryteringschef inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: regina.lindstedt@teamolivia.se

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige.


Om oss

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö, Jönköping och Gällivare.

Du kan läsa mer om oss här: nordstromassistans.se

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att etablerade bolag under lokala varumärken med drygt verksamheter i Sverige och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Ansök nu

Uppdragschef med chefs- och personalansvar inom personlig assistans

Läs mer Sep 6
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi vill bli fler hos oss på Nordström Assistans och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor


Vi söker dig som: 

Trivs i sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded

Är en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har vana av att jobba administrativt i olika system

Har B-körkort

Meriterande med erfarenhet från en liknande roll, relevant utbildning, chefs och/eller ledarerfarenhet och arbete inom personlig assistans.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Jönköping.

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: September/oktober 2024, enligt överenskommelse.


Om frågor och mer om rekryteringen

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 19 september 2024, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryteringschef inom Team Olivia Personlig assistans, per mail: regina.lindstedt@teamolivia.se

Personlighetstester som komplement till din ansökan
Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige.


Om oss

Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö, Jönköping och Gällivare.

Du kan läsa mer om oss här: nordstromassistans.se

Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att etablerade bolag under lokala varumärken med drygt verksamheter i Sverige och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Ansök nu

Verksamhetschef till Ömangruppen i Jönköping!

Läs mer Jun 26
PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare.

Ömangruppen är ett expansivt och värderingsstyrt företag som verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Nu söker vi en Verksamhetschef som ska driva och vidareutveckla Region Mitt, med utgångspunkt i Jönköping. Du har personalansvar över servicechef, serviceledare och projektledare, och totalt består arbetsstyrkan av cirka 40 medarbetare. Vi söker dig som är en trygg, coachande och affärsdriven chef som vill leda ett mycket kompetent team av medarbetare på Ömangruppen. Vi har en spännande resa framför oss och hoppas att du vill vara med!

Ömangruppen erbjuder fullständiga lösningar inom allt som rör ventilation, värme, kyla och automation. Vi verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt företag. Våra värderingar skapar inte bara en gemenskap och vi-känsla, utan styr också hur vi arbetar i vardagen. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Ömangruppen har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Ömangruppen är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.

Arbetsuppgifter

Som verksamhetschef i Ömangruppen har du fokus på produktionen och arbeta med frågor som innebär tillväxt, god ekonomi, stabilitet, samt vidareutveckling av organisationen och dess medarbetare. Ditt övergripande fokus ska alltid och i alla frågor beröra i första hand kundnyttan i det som utförs i verksamheten. Du ska tillsammans med övriga medarbetare bygga, vårda och utveckla relationer med befintliga och nya kunder.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Det övergripande ekonomiska ansvaret för verksamhetsområdet
• Försäljning
• Ta fram försäljningsprognos
• Beläggningsrapporter
• Huvudansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar
• Huvudansvarig för att årliga medarbetar- och lönesamtal blir utförda
• Huvudansvarig för att lönerevisionen för medarbetare utförs inom de ramar som gäller på företaget
• Ansvarig över att policys, lagar och regler efterföljs
• Upprätthålla arbetsmiljö och jämställdhetsplaner

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Kunskap och erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Flerårig erfarenhet som ledare
• God teknisk kunskap och någon erfarenhet av El, VVS och/eller närstående branscher
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som verksamhetschef har du förmågan att leda och motivera andra att sträva efter samma mål. Du har en god förmåga att se helheten och är duktig på att planera och organisera. Du har en förmåga att skapa långsiktigt förtroende hos våra kunder och ett gott arbetsklimat internt. Du har intresse för utveckling och förbättring av verksamheten. Du är som person driven, prestigelös och lojal.

Social Hållbarhet

Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!

Vi gör var vi säger och håller vad vi lovar!

Läs mer om vårt arbete med hållbarhet och våra förmåner HÄR

Övrig information

• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Jönköping
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00

Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Leo på +46705288466 alternativt andreas.leo@omangruppen.com.

Sista ansökningsdag är 2024-08-15. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.

Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds

Ansök nu

Affärsområdeschef sökes till Uniflex Jönköping

Läs mer Mar 15
Drivs du av försäljning, affärer och nöjda kunder? Söker du en möjlighet att få leda ett framgångsrikt team i ett framgångsrikt bolag med stark entreprenörsanda? Då kan rollen som Affärsområdeschef i Jönköping vara rollen för dig!
Välkommen till vår värld av möjligheter. Vi är en del av en börsnoterad koncern med resurser som stödjer din framgång. Vår kultur präglas av Passion and Execution, där vår inre glöd och handlingskraft driver oss framåt. Vi utmanar hela tiden oss själva, delar kunskap och värnar om varandra och våra kunder. Hos oss kan du förvänta dig förmåner som ett fördelaktigt provisionssystem, kontinuerlig kompetensutveckling, tydliga karriärvägar, tjänstepension och omfattande försäkringslösningar. Vi tror på att bygga varma relationer, främja en positiv teamkänsla och att stötta varandra genom både framgångar och motgångar. Hos oss får du möjligheten att växa – en plats där passion och resultat går hand i hand. A world where people matter – powerd by tech.


Om tjänsten
Uniflex har kontor på ett 40-tal orter i Sverige och du kommer att vara ansvarig för affärsområdet Jönköping. Ditt uppdrag som affärsområdeschef är att ha hand om befintliga kunder och samtidigt etablera samarbeten med nya. Du ansvarar över att utveckla affären inom rekrytering och bemanning med fokus på kund och kandidatupplevelsen. Du kommer leda och utveckla ett team med drivna medarbetare. Genom engagemang och entusiasm skapar du ett framgångsrikt och välmående affärsområde.
Rollen är operativ med fokus på försäljning och entreprenörskap. Du driver in nya affärer, skapar tillväxt och kvalitet i leverans och ansvarar även för den strategiska utvecklingen av verksamheten. Rollen innefattar personal-, budget- och resultatansvar och du rapporterar till marknadsområdeschef.
Vem är du?
Vi letar efter dig som har arbetat inom försäljning och varit ledare. Du har erfarenhet av framgångsrik b2b försäljning. En fördel om du har arbetserfarenhet inom bemannings- och/eller rekryteringsbranschen. Din ledarstil bygger på aktiv närvaro, hög tillit och är mån om att skapa förutsättningar så dina medarbetare kan utvecklas och lyckas. I rollen som affärsområdeschef behöver du vara snabb i handling och tanke samt lösningsorienterad med en hög aktivitetsnivå. Vi ser att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultat- och målorienterad samt har en kommunikativ förmåga och en stark drivkraft att lyckas.
Om verksamheten
Uniflex är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40-tal orter. Uniflex är en del av den börsnoterade koncernen PION Group som bedrivs under bolagen; Uniflex, Poolia, QRIOS, Student Node, Roi Rekrytering, Whippy och Workspace Recruit.
Vår kultur bygger på en grund av engagemang för våra kunders behov, utförande utan undantag och en genuin omsorg om varandra. Vi är en organisation som sätter människan i fokus och våra värderingar Passion & Execution genomsyrar allt vi gör.
Låter det här som en intressant möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Finnveden Executive AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Finnveden Executive AB .

VD

Verkställande direktör/VD
Läs mer Aug 28
NPB Automation utvecklar, tillverkar och säljer maskiner i världsklass till den globala förpackningsindustrin. Vår specialitet är hantering av lock för burktillverkning och våra lösningar effektiviserar kundens tillverkningsprocesser och minimerar underhållskostnaderna. Vi har specialistkompetens inom automation och en mångårig erfarenhet av utveckling och tillverkning av automationsutrustning. Vi arbetar kundorienterat och flexibelt med hela världen som arbetsfält. Förmodligen har våra maskiner använts för tillverkningen av den läskburk du senast drack. NPB Automation AB finns i Jönköping, omsätter 200 MSEK och har ca 50 anställda. Företaget ingår i XANO-koncernen under affärsområdet Industrial Solutions.
XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina, USA och Australien. Koncernens nettoomsättning uppgår till 3,5 miljarder SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANO är sedan 1988 noterat på Stockholmsbörsen.
Vi söker en affärsinriktad VD
Är du en entreprenörsdriven, affärsinriktad och engagerande ledare som genom ett aktivt försäljnings- och marknadsarbete vill verka för att vidareutveckla verksamheten och skapa lönsam hållbar tillväxt utifrån mål och visioner? Då vill vi gärna höra ifrån dig!
Vi söker dig med erfarenhet av ledande befattningar inom marknad och försäljning eller produktion, där du genom ditt affärsmannaskap uppnått bevisat goda resultat. Du ska vara redo att axla rollen som VD för ett dotterföretag i en börsnoterad koncern. Rollen innebär ett fokus på försäljning och lönsam tillväxt, varför det är en klar fördel om du har internationell försäljningserfarenhet i kombination med stark förståelse för både produktion och ledarskap. Starkt önskvärt är om du också har erfarenhet från bolag inom maskinbyggnation och utveckling av automationslösningar. Du har också ett naturligt affärsdriv och hög kompetens inom produktionsekonomi/ekonomistyrning.
Som VD för NPB Automation har du ett nära samarbete med ledningsgruppen, affärsenhetsledningen och hela nätverket av systerföretag inom affärsenheten Industrial Solutions. Du leder verksamheten mot långsiktiga mål och värdeskapande resultat med en tyngdpunkt inom marknad och försäljning. Du rapporterar till bolagets styrelse och har löpande dialog med styrelsens ordförande, tillika Affärsenhetschef för Industrial Solutions.
Du har det strategiska och operativa ansvaret för företaget och driver lönsam hållbar tillväxt över tid. Du ansvarar också för strategiarbete, budget och ekonomisk uppföljning och motiveras av att utveckla både människor och samarbeten. Du är en engagerad och prestigelös partner i företagets strategigenomföranden, där du skapar goda förutsättningar för en utvecklande arbetsmiljö med kundfokus, samarbete och kvalitet som kärnvärden.
Du är vidare ansvarig för verksamhetens prioriterade aktiviteter inom marknad, försäljning, produktion och ekonomi. I rollen har du många kontaktytor som du vårdar och utvecklar. Du skapar ett tydligt ”VI” som arbetar utifrån affärsplanen med tydliga ansvarsområden. Du har ett uttalat kund- och affärsfokus och säkerställer att processerna är optimerade för att skapa lönsam hållbar tillväxt. I rollen är du operativ och aktivt delaktig i den dagliga verksamheten, där du mer än gärna möter både befintliga och nya kunder.
Vem är du?
I grunden har du en relevant akademisk examen inom exempelvis industriell ekonomi eller produktion, alternativt erfarenhet som bedöms vara likvärdigt meriterande.
Som person och ledare är du nyfiken, trygg, och tydlig. För att du och dina medarbetare ska trivas tillsammans behöver din ledarstil präglas av närvaro och tillit. Med entusiasm och engagemang sprider du arbetsglädje och energi och är den samlande kraften i företaget. Du har en hög grad av personlig integritet och självkännedom och verkar för en arbetsmiljö där medarbetarna ges förutsättningar att trivas, utvecklas och prestera.
Din kommunikationsförmåga på svenska och engelska är obehindrad i både tal och skrift. För rollen krävs även goda kunskaper inom de digitala arbetsverktygen samt B-körkort.
Placering för tjänsten är vid vår verksamhet i Jönköping och en lokal förankring är värdefull.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, 070-302 15 23 eller Martin Dambergs, 072-206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsinriktad Controller

Finansiell controller
Läs mer Jul 4
XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina, USA och Australien. Koncernens nettoomsättning uppgår till 3,5 miljarder SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANOs B-aktie är sedan 1988 noterad på Stockholmsbörsen.
Om Industrial Solutions
Företagen inom affärsenheten Industrial Solutions tillhandahåller egenutvecklade automationslösningar i form av förpackningsmaskiner, ackumulatorer och transportörsystem till livsmedels- och förpackningsindustri. Verksamheten omfattar även kundanpassade mjukvarulösningar inom industriell digitalisering samt kontraktsuppdrag avseende avancerade industriprodukter i små och medelstora serier. Affärsenhetens nettoomsättning uppgår till ca 2 miljarder SEK och antalet anställda är drygt 800.


Affärsinriktad Controller
Till vårt huvudkontor söker vi nu en affärsinriktad controller som trivs med att arbeta i en internationell miljö.
Rollen som controller inbegriper ansvar för bolagen inom en av XANOs tre affärsenheter, Industrial Solutions, i nära samarbete med ekonomiansvariga och VD i dotterbolagen samt affärsenhetschefen. Bolagen du arbetar med har en omsättning om 40–500 MSEK och finns i Sverige, Danmark, Nederländerna, Kina, USA och Australien. Din huvudsakliga uppgift blir att vara behjälplig i utveckling och effektivisering av dotterbolagens ekonomifunktioner. Löpande stöttar du respektive dotterbolag i redovisningsfrågor, budget- och prognosarbete samt månadsvis rapportering/analys. Du är samtidigt kravställande från koncernens sida genom internkontroll med fokus på att rätt siffror rapporteras i tid. Parallellt kommer du också att delta i och leda projekt initierade av dotterbolag eller koncernledning.
Ytterligare arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde:
stödja dotterbolagen beträffande lönsamhetsuppföljning, kalkyluppdatering, investeringskalkyler, internprissättning etc
analys av periodbokslut
likviditetsuppföljning
sammanställning och rapportering av KPI:er med förslag till åtgärder
medverka vid business review och i strategiarbete för dotterbolagen
ansvara för dotterbolagens skatte- och formaliafrågor
delta i due diligence-processer samt implementera redovisnings- och rapporteringsrutiner i nyförvärvade bolag

XANO är en decentraliserad organisation. Det är därför viktigt att du tycker om att arbeta självständigt och nära verksamheten samtidigt som du utgör en viktig länk mellan dotter- och moderbolag. Att förstå koncernens affärsmodell är centralt. I ditt team finns ytterligare två controllers, en koncernredovisningsansvarig samt en redovisningsekonom som alla rapporterar till CFO. Placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i Jönköping.
Dina erfarenheter:
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund, civilekonom eller motsvarande, med flerårig erfarenhet från en likande roll inom tillverkande industri. Har du dessutom arbetat i ett börsnoterat bolag, företrädesvis i en entreprenörsdriven/decentraliserad organisation, är det meriterande. För att lyckas i rollen är det en klar fördel om du tidigare har arbetat med implementering av affärssystem samt med redovisning, skatt och moms. Goda kunskaper i Excel är en självklarhet. Önskvärt är också att du behärskar något BI-verktyg. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är drivande och självgående med en väl utvecklad analytisk förmåga och god förståelse för kopplingen mellan affär och ekonomi. Du har sinne för organisation och struktur samt förmåga att orientera dig i komplexa affärssammanhang. Vi söker en person som stimuleras av att arbeta med och hjälpa våra dotterbolag i förbättringsarbete inom olika områden. Du gillar att möta nya människor och har lätt för att skapa kontakter. Befattningen präglas av noggrannhet, flexibilitet och självständighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, 070-302 15 23. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast 21 augusti. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operations Planning Manager

Produktionschef, anläggning
Läs mer Maj 15
Elgiganten Logistik är en del av norska Elkjøp som i sin tur ägs av brittiska Currys. Elkjøp är Nordens största handelsföretag inom hemelektronik och elektriska hushållsapparater. Elkjøp-koncernen, inom vilken Elgiganten ingår, omsätter ca 50 miljarder SEK årligen. Koncernen har etablerad detaljistverksamhet i samtliga nordiska länder inklusive Island, Färöarna och Grönland. Elgiganten Logistik är ett separat bolag direkt under Elkjøp och vårt jobb är att serva våra butiker och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt på Island, Grönland och Färöarna. De drygt 400 varuhusen i Norden får i huvudsak sin varuförsörjning från ”hjärtat” inom koncernen, det 107 000 m2 stora distributionscentret i Jönköping, Nordic Distribution Center. För att kunna möta tillväxten bygger Elgiganten nu ett nytt, fristående lager på 86.600 m2. Med en storlek på sammanlagt 193.600 m2 blir Elgiganten Logistik en av Europas största lageranläggningar. Läs mer om oss på: https://elgigantenlogistik.se
Operations Planning Manager
Elkjøp-koncernen och Elgiganten Logistik AB står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position och samtidigt arbeta för en fortsatt satsning på tillväxt med ökad effektivitet. Vi söker en erfaren och driven ledare som brinner för att utveckla både medarbetare, organisation och vår order- och resursplanering.
En av Elkjøp-koncernens viktigaste framgångsfaktorer är effektiv logistik som också är ett högt prioriterat satsningsområde. Att ha en bra och effektiv logistik handlar både om att ge kunderna rätt service och att göra det till rätt kostnad. För oss handlar det också om att vara hållbara och det gör vi genom att vara i framkant och att utveckla branschen. Vi vill att effektiv logistik ska göras med så liten påverkan på vår gemensamma miljö samtidigt som vi har en trygg och säker arbetsplats. Arbetet går under namnet ”Logistik med hjärtat” och nu är det dags att ta detta till nästa nivå.
Ditt uppdrag
Som Operations Planning Manager är du med och bidrar till att Elgiganten Logistik varje dag levererar gods till våra kunder (butiker, hubbar och slutkunder) med hög kostnadseffektivitet, hög kvalitet och hög leveransprecision. Du är navet inom ditt funktionsområde (Order & Resource Planning) och arbetar för att det råder affärsmässig operationell stabilitet genom att säkerställa rätt resurser och kapacitet till rätt behov.
Som Operations Planning Manager är du ansvarig för funktionerna Resource Planning samt Order Planning. Order & Resource Planning består av ca 10 personer. Operations Planning Manager ansvarar för att kunskapshöja och operativt stödja medarbetare inom Order & Resource Planning. Operations Planning Manager skapar förutsättningar för verksamhetsutveckling och att delta i aktuella projekt. Operations Planning Manager ansvarar vidare för att skapa förutsättningar för grupputveckling, samarbete och ett självgående team inom Order & Resource Planning. Som Operations Planning Manager leder du dina medarbetare genom uppföljning, engagemang och delaktighet. Vidare säkerställer Operations Planning Manager att sitt team har rätt förutsättningarna och kompetens för att nå sina mål och möta framtidens behov.
Du har ett delegerat ansvar för att övergripande målsättningar bryts ner till konkreta handlingsplaner samt att dessa genomförs och följs upp. Du förväntas arbeta både strategiskt och operativt med att utveckla ansvarsområdet.
Du har vidare ett stort internt kontaktnät, främst med Operations, Outbound, Planning, arbetstagarorganisationen och Distribution samt verkar för effektiva och kvalitativa samarbeten totalt sett på Elgiganten Logistik. Du har även ett externt kontaktnät och samverkar med intressenter inom Elkjöp och externa bemanningsbolag.
Som ledare på Elgiganten Logistik ansvarar du för att utveckla en självgående verksamhet där medarbetare ges tillit och ansvar. Du har personal- och budgetansvar för din verksamhet och du ingår i ledningsgruppen för Operations.
Profil
Vi söker dig som har minst 8 års erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar. Du har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, resursplanering samt erfarenhet av verksamhetsstyrning, -planering och -uppföljning inom personalintensiva branscher med verksamhet 24/7.
Som person har du en stark drivkraft och vilja att påverka, bidra till utveckling samt lätt för att se helheten. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i samarbetet med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt med en långsiktig planeringshorisont som leder till att arbetet går att förutse, medarbetare får rätt förutsättningar och allas ansvarsområden blir tydligt. Du är prestigelös, har ett stort affärsfokus och tycker om att ta ett stort ansvar. Du är trygg i ditt ledarskap, du motiverar och samordnar så att ditt team håller fokus på målen.
Du har relevant utbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet och goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då företaget ingår i en internationell koncern behärskar du både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Exekutives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Group Controller

Koncerncontroller
Läs mer Feb 2
Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen, grundat 1865. Genom att förvärva och utveckla fina företag, i branscher där Herenco kan bidra med stabilitet och sammanhang, bygger Herenco en stark och diversifierad industrigrupp som står stadigt på flera olika ben. Inom Herenco finns idag förpackningskoncernen Emballator samt affärsområdena Ventilation, Sun Protection och FloorCo (golventreprenad). Herenco har även en portfölj av delägda noterade bolag, bland annat Nolato, Balco, Lyko, Profoto och Fractal. Herencos industridel omsätter omkring 3 500 MSEK och har cirka 1 100 medarbetare, och är på en mycket spännande tillväxtresa framåt.
Group Controller
Till vårt huvudkontor söker vi en affärsinriktad och dedikerad Group Controller som vill växa med oss. I rollen som Group Controller inom Herenco-gruppen kommer du ansvara för att ta fram korrekt finansiell information till CFO och övrig koncernledning samt styrelse och ägare. Du skall driva utveckling och standardisering i analyser och biträda med att ta fram verktyg för att utvärdera effektivitet, utveckling och korrekt finansiell information. Du kommer arbeta nära ekonomiavdelningen i Herenco AB (ägarbolaget) samt respektive affärsområdes ledning. Herenco har en decentraliserad organisation och det är viktigt att du tycker om att arbeta nära verksamheten och i en delvis internationell miljö.
Som Group Controller utgör du en viktig länk mellan Herenco:s olika verksamheter och ägarbolaget. Att förstå och lära sig vår affärsmodell är centralt. Herenco präglas av välkomnande stämning, där du har både chansen och friheten att vara med och påverka. I rollen rapporterar du till CFO och placering är i Jönköping.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Ansvara för framtagning av månadsvisa rapportpaket till koncernledning, styrelse och ägare.
Utveckla och förbättra koncernens finansiella analys.
Utveckling och förbättring av koncernövergripande finansiella rutiner, processer och policys.
Delaktig i koncernens månadsbokslutsprocess – ad-hoc-support till koncernredovisningschef.
Delaktig i det koncernövergripande budget och prognosarbetet.
Ta fram och utveckla standardiserade rapporter (med hjälp av konsult) i Qliksense.
Stödja organisationen i finansiella frågor.
Biträda CFO och övriga centrala funktioner i samband med finansiell och kommersiell DD i samband med förvärv.

Dina erfarenheter:
Du har en akademisk bakgrund, civilekonom eller motsvarande med minst tre års erfarenhet. Erfarenhet från controller-roll i börsnoterat bolag är meriterande, gärna från en entreprenörsdriven/decentraliserad organisation. Vi ser även att erfarenhet av projektledning är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är drivande och självgående med en väl utvecklad analytisk förmåga och god förståelse avseende koppling mellan affär och ekonomi. Du har lätt för att organisera, strukturera samt att se komplexa affärssammanhang. Vi söker en person som finner det stimulerande att arbeta med och hjälpa våra dotterbolag i olika typer av förbättringsarbete. Du gillar att möta nya människor och har lätt för att skapa kontakter. Befattningen präglas av noggrannhet, flexibilitet, och självständighet.
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Ulrika Danielsson, tfn 0702-33 81 67. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of HR

Personalchef/HR-chef
Läs mer Aug 10
Elgiganten Logistik är en del av norska Elkjøp som i sin tur ägs av brittiska Currys. Elkjøp är Nordens största handelsföretag inom hemelektronik och elektriska hushållsapparater. Elkjøp-koncernen, inom vilken Elgiganten ingår, omsätter ca 50 miljarder SEK årligen. Koncernen har etablerad detaljistverksamhet i samtliga nordiska länder inklusive Island, Färöarna och Grönland. Elgiganten Logistik är ett separat bolag direkt under Elkjøp och vårt jobb är att serva våra butiker och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt på Island, Grönland och Färöarna. De drygt 400 varuhusen i Norden får i huvudsak sin varuförsörjning från ”hjärtat” inom koncernen, det 107 000 m2 stora distributionscentret i Jönköping, Nordic Distribution Center. För att kunna möta tillväxten bygger Elgiganten nu ett nytt, fristående lager på 86.600 m2. Med en storlek på sammanlagt 193.600 m2 blir Elgiganten Logistik en av Europas största lageranläggningar. Läs mer om oss på: https://elgigantenlogistik.se
Head of HR
På Elgiganten Logistik sätter vi människor i centrum. Vi bryr oss lite extra om alla som varje dag gör sitt bästa för att serva Elgigantens alla butiker, hubbar och kunder i Norden. För att lyckas krävs ett gigantiskt hjärta och en genuin vilja att hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi gör saker helhjärtat, från lager till kontor och från truck till transport, annars kan det vara. Här finns ett gigantiskt hjärta för människor och logistik.
Ditt uppdrag
Som Head of HR har du ett ansvar för att utveckla Elgiganten Logistik till en attraktiv arbetsgivare där våra medarbetare påverkar och utvecklar verksamheten samt får möjligheten att utvecklas och växa inom företaget samt vara rustade för att hantera den förändringsprocess Elgiganten Logistik är uppe i. Head of HR är ansvarig för funktionerna HR och Communication på Elgiganten Logistik samt samverkar med relevanta koncernfunktioner samt samarbetspartners inom Elkjop.
Som Head of HR kommer du vara delaktig och drivande i den förändringsresa Elgiganten Logistik är ute på. Du ansvarar för utveckling och implementering av Elgiganten Logistiks HR-strategi och förväntas aktivt bidra till företagets utveckling. Du ansvarar för att utveckla och implementera viktiga HR-processer och riktlinjer inom alla HR-områden. Du ansvarar vidare för att utveckla och leda arbetet med Elgigantens värderingar, employer branding, ledarskap och medarbetarskap samt mångfald och inkludering.
Du har en strategisk övergripande roll, samtidigt som du stödjer och coachar medarbetare och chefer på en taktisk nivå vid bl.a. rekryteringar, förhandlingar, omorganisationer, kompetensutveckling, talent management och gemensamma utvecklingsprogram. Du är vidare ansvarig för att samverka och delta i utvecklingsprojekt.
Som ledare på Elgiganten Logistik ansvarar du för att utveckla en självgående verksamhet där medarbetare ges tillit och ansvar. Du har resultatansvar för din verksamhet och du ingår i ledningsgruppen för Elgiganten Logistik AB. Som Head of HR rapporterar du till VD. Du har personalansvar för 5 medarbetare.
Profil
Vi vill att du är en affärsorienterad och nytänkande person som trivs med både strategiska och operativa utmaningar samt gillar att arbeta i och med förändring. Du är prestigelös, jordnära och har god förmåga att skapa förtroende hos såväl ledning som anställda. Vi vill vidare att du har starkt affärsmannaskap och kundfokus, ett tydligt och modernt ledarskap kombinerat med ett stort personligt engagemang.
Vi ser gärna att du har ett strukturerat arbetssätt med en långsiktig planeringshorisont som leder till att arbetet går att förutse, medarbetare får rätt förutsättningar och allas ansvarsområden blir tydligt. Du är en kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare med förmåga att samarbeta med alla delar av organisationen.
Du har tidigare erfarenhet som HR-chef samt erfarenhet av att arbeta i en större organisation. Du har goda kunskaper inom HR samt erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt.
Utbildningsmässigt har du en högskoleutbildning inom HR eller annan relevant utbildning kompletterad med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då företaget ingår i en internationell koncern behärskar du både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu