Jönköping: Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping

Hitta ansökningsinfo om jobbet Självgående och driven Säljare till Nordial Adhesive i Jönköping i Jönköping. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Jönköping inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-08 // Varaktighet: Heltid

Nordial Adhesive grundades 2005 av personer med gedigen bakgrund från limbranschen som ville arbeta nära kunderna och ge hög, kvalitativ och personlig service. Tillsammans med våra världsledande producenter har vi de resurser som krävs för forskning och utveckling utan att göra avkall på det lilla företagets tillgänglighet och flexibiltet. Vår tillväxt har varit god och idag har vi kunder spridda över hela Skandinavien, Polen och Baltikum. Vår ambition är att fortsätta växa på samtliga marknader utan att göra avkall på kvalitativ och personlig service. I Jönköping har vi vårt lager för snabb distribution ut till våra kunder. Med Jönköpings geografiska läge når leveranserna merparten av våra kunder inom ett dygn. Vi erbjuder ett brett produktsortiment och utveckla och producerar med stor erfarenhet kundanpassade lösningar. Vid våra laboratorier genomför vi framtagning och utprovning av anpassade lim till specifika maskiner, applikationer och användningsområden. Vi vänder oss i huvudsak till den pappersarbetande industrin, förpackning-, livsmedel-, möbel- och monteringsindustrin.
Nordial Adhesive är en del av Layer Group, med målsättning att vara Nordens ledande ytskiktsleverantör som samlar de främsta lokala entreprenörerna. Gruppen har drygt 1600 anställda och omsätter 2,6 miljarder.
För att möta marknadens ökande efterfrågan och fortsatt kunna ge kvalitativ och personlig service så rekryterar nu Nordial Adhesive en säljare. I bolaget finns viljan, ödmjukheten, rätt kompetens, en långsiktig ägare men inte minst kvalitativa produkter vilket ger dig alla möjligheter och verktyg att lyckas.
I rollen som säljare på Nordial Adhesive så bearbetar du både befintliga och nya potentiella kunder som har behov av lim till sina förpackningar. Ofta har kunden ett nytt förpackningsprojekt vilket gör att du kommer in ett skede i kundens projekt där du får stor insyn och blir en viktig resurs i kundens slutprodukt. I projekten agerar du rådgivare och utför tester av olika lim där du kan påvisa limmets kvalitet och hållbarhet för bästa resultat. Som befintlig leverantör följer du kunden och ansvarar för att kunden får en plan för distribution, pris och dokumentation som utvecklar kundrelationen framåt.
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet från industrin, med fördel från en säljande roll där både uppsökande av nya kunder och utvecklande av befintliga varit centralt. Du kan också ha bakgrund som användare av förpackningslim, såsom driftstekniker och/eller maskinoperatör. Du har en säljande personlighet där du är kommunikativ, lyhörd och bra på att skapa långsiktiga relationer. Du trivs med eget ansvar där du får planera din vardag och driva din försäljning mot gemensamt uppsatta mål. Vi tror att du har teknisk förståelse och har en nyfikenhet som gör att du på ett förtroendegivande sätt kan sätta dig in i och förstå kundens projekt och förutsättningar. Då säljcykeln är lång krävs det att du är tålmodig och har lätt för att strukturera ditt arbete över tid.
Krav för tjänsten är att du har B-körkort och hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Nordial Adhesives kontor och lager ligger på Hedenstorp väster om Jönköping men möjlighet att utgå hemifrån finns. Möjlighet finns till att arbeta remote. Du rapporterar till VD.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Jönköping som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Jönköping som Utesäljare.

Regionsansvarig Säljare

Läs mer Dec 20
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Som regionsansvarig säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintligarelationer med kunder inom olika branscher.
Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna.I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång.
Ansvarsområden
Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.
Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök.
Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher.
Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt.

Vem är du?Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Ett aktivt nätverk och en vana att arbeta resultatinriktat är meriterande.
Kvalifikationer
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.
Grundläggande datorkunskaper.

Vi erbjuder
Förmånsbil.
Fast lön med provisionsmöjligheter.
Mobiltelefon och arbetsdator.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag.
En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

Ansök nu

Teknisk säljare till PetroSeal

Läs mer Dec 2
Om företaget
PetroSeal AB är en ledande leverantör av industriella vätskor och lösningar inom tätningsteknologi. De är en del av Indutrade-koncernen, vilket innebär att de ingår i ett globalt nätverk av teknik- och industribolag med fokus på hög kvalitet och kundanpassade lösningar. Som partner till flera världsledande producenter och med sin tekniska expertis hjälper PetroSeal AB sina kunder att förbättra produktion och prestanda på den nordiska marknaden.
Vi på Asta Agency samarbetar med PetroSeal i denna rekrytering. Vi söker en teknisk säljaresom arbetar med fokus på kunderi västra och södra delarna avSverige. Du besöker kunder både på plats och digitalt, det förekommer resor i tjänsten.

Om tjänstenSom teknisk säljare blir du en nyckelspelare i att etablera nya och även stärka befintliga affärer med kunder i Västra Götaland, Blekinge och Småland. Du blir en nyckelperson för PetroSeals expansion och ska självständigt äga dina kundrelationer, från inledande kontakt till långsiktigt partnerskap. Rollen innebär både uppsökande och relationsbyggande försäljning med inriktning mot mellanstora företag inom tillverkningsindustrin.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för hela säljprocessen från initial kontakt till genomförd affär, med fokus på teknisk konsultation och hållbara lösningar.
Genomföra regelbundna kundbesök, vilket innebär till viss del resoroch möjlighet till övernattning.
Utveckla hållbara samarbeten och fungera som en strategisk rådgivare genom att sätta dig in i och förstå kundernas processer och behov.
Arbeta med rapportering och analys genom CRM-systemet Lime för att säkerställa att framtida affärsmöjligheter identifieras och utnyttjas.
Samarbeta internt med produktansvariga och kollegor för att utnyttja olika kompetensområden och leverera högsta tekniska nivå i lösningarna till kunderna.


Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning och vill arbeta inom området för tekniska processvätskor. Extra meriterande är erfarenheter inom industriella tvättmedel, skärvätskor eller produkter mot pressgjutning samt härdning. Som person trivs du att arbeta med relationsbyggande liksom en förmåga att hantera relativt långa säljcykler. Du är van att möta beslutsfattare på olika nivåer, och kan smidigt växla mellan tekniska detaljer och övergripande affärsmässiga diskussioner. Du trivs i en roll med stort eget ansvar, har förmåga att arbeta självständigt och är lösningsorienterad. Med din tekniska kompetens och din förmåga att skapa förtroende blir du en pålitlig rådgivare och en självklar samarbetspartner för kunderna.
För att lyckas i rollen behöver du ha:
Erfarenhet av försäljning inom exempelvisverkstadsindustrin ellertillverkningsindustrin.
God system och datorvana.
Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.


Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Resande tjänst i Bohuslän, Västra Götaland och Småland
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Övriga förmåner: Förmånsbil, Bonusprogram, Friskvårdsbidrag, Löpande utbildningsprogram hos leverantör


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.

Ansök nu

Fältsäljare till Vialarm – Gör karriär inom försäljning! - Jönköping

Läs mer Mar 19
Nytt
Är du en tävlingsinriktad person som vill ha en karriär där du kan tjäna riktigt bra och utvecklas inom försäljning? Då är det här jobbet för dig!
Om oss
Vialarm är en ledande aktör inom trygghetslösningar och hemlarm. Vi hjälper kunder att skapa en säker vardag med marknadens bästa larmtjänster. Nu söker vi fler Fältsäljare till vårt team i Jönköping med omnejd!
Om rollen
Som Fältsäljare hos Vialarm kommer du att jobba direkt med kunder för att sälja våra innovativa trygghetslösningar. Du arbetar ute på fältet och hjälper kunder att skydda sina hem med våra produkter.
Dina arbetsuppgifter:
? Prospektera och kontakta potentiella kunder
? Genomföra produktpresentationer och demonstrationer
? Förhandla och slutföra försäljningsavtal
? Bygga långsiktiga kundrelationer


Vi söker dig som:
? Är driven och motiverad att lyckas inom försäljning
? Är tävlingsinriktad och trivs med att jobba mot tydliga mål
? Har B-körkort och egen bil
? Trivs med att arbeta ute på fältet och möta kunder dagligen


Vad vi erbjuder:
???? Attraktiv provisionsmodell – du styr själv din inkomst utan något lönetak!
???? Karriärmöjligheter – väx inom företaget och säljbranschen
???? Engagerat team och stöd från ledning för din utveckling
???? Utbildning och coaching – vi ser till att du lyckas!


Intresserad?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande och ser fram emot att träffa dig som vill göra karriär inom försäljning!
???? Placering: Jönköping med omnejd
???? Lön: Hög provision utan lönetak


???? Ansök nu genom att maila rekrytering@partnerflow.se och låt oss hjälpa dig att lyckas!
Partnerflow Group AB är endast en rekryterande part och ansvarar för rekrytering till Vialarm i Sverige AB
https://www.partnerflow.se
https://www.vialarm.se

Ansök nu

Säljande Brandskyddstekniker Jönköping

Läs mer Okt 28
Du får jobba i ett distrikt med stora behov av dina tjänster; Kontroll & Underhåll, brandskydd i Jönköping och närliggande orter, lämplig bostadsort är i Jönköpingsområdet. Din arbetsgivare är marknadsledande i Norden med en fantastisk tillväxt de senaste åren. Du kommer vara en nyckelspelare i att utöka vår verksamhet. Vill du bidra till den fortsatta framgången? Läs vidare!
Om Firesafe
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Verksamheten omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster samt produktförsäljning. Firesafe har 20 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi över 1 000 anställda och omsätter 1,4 mdr NOK. I Sverige är vi ca 250 anställda.
Med värdegrunden / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle. Firesafekoncernen är marknadsledare och totalleverantör i Norden inom brandskydd. Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), 14001 (miljö) och 45001 (arbetsmiljö).
Om tjänsten
Dina dagar är omväxlande och du har lätt för att skapa och bibehålla kontakter och tar alla sorters människor då du har mycket kundkontakt. Du löser både dagliga utmaningar och hittar förbättringsmöjligheter för framtiden. Körkort är ett krav och vi täcker ett stort område vilket kan innebära en del resor, men i huvudsak över dagen.
Du ansvarar för ny- och merförsäljning av företagets breda tjänsteutbud. Du jobbar självständigt inom hela säljprocessen, från prospektering, bearbetning, framtagning av anpassade lösningar till genomförd affär.
Du utför också service/kontroll/underhåll av brandtekniska installationer, levererar/monterar och installerar utrustning hos kund, service av rökluckor mm.
Detta är en hybridtjänst där mixen ligger mellan egen försäljning samt installation/service av brandskyddsprodukter.
Som grädde på moset kan rätt person utvecklas till distriktschef, fortfarande med säljfokus, men även med möjlighet att påverka genomförandet av affärerna och helhetsansvar samt personalledning, då vi har ambition att växa inom distriktet.
Vi söker dig som är genuint intresserad av våra kunder och deras frågeställningar om brandskydd. Flerårig erfarenhet från branschen är ett krav.
Du har en stark vilja att sälja, vinna affären, att lyckas. Du kommer att ringa många samtal till personer du inte haft kontakt med förut och besöka många befintliga och blivande kunder. Din inställning är att varje samtal leder framåt. Du lever Firesfes värderingar Professionell, Kompetent och Engagerad och är en person som vill utvecklas.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift då det är mycket kontakt med kunder så väl som internt. Du har god datavana och är van att jobba med planering och merförsäljning.
Låter det intressant?
Varmt välkommen med din ansökan! Nu kör vi!
Firesafe Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och bakgrundskontroll innan anställning. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Henrik Bäckström
Eftersom vi rekryterar löpande kan det hända att vi tar bort annonsen i förtid så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt!
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Area Sales Manager –Bli en del av Svenska Närkos familjära team!

Läs mer Feb 10
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag där dina insatser verkligen gör skillnad?

Svenska Närko, en av Nordens ledande aktörer inom släpvagnar och påbyggnader, söker nu en driven Area Sales Manager för södra Sverige. Här får du inte bara möjligheten att representera kvalitetsprodukter – du blir också en del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar, stort engagemang och frihet att själv planera dina dagar.

Låter det som något för dig? Läs vidare och ta chansen att bli vår nya kollega!

Som Area Sales Manager hos Svenska Närko kommer du ha en självständig roll där du ansvarar för försäljning och långsiktiga kundrelationer i ditt distrikt, som omfattar Skåne, Blekinge, Småland och söder om Göteborg. I rollen är det avgörande att du har en förmåga att förstå kundernas behov och att utforma skräddarsydda lösningar som inte bara möter deras förväntningar utan överträffar dem. Genom att agera som en rådgivande partner hjälper du kunderna att hitta de bästa lösningarna för deras verksamheter och bygger därmed långsiktiga samarbeten baserade på förtroende.

Du har friheten att planera dina dagar och resor självständigt, vilket gör denna roll perfekt för dig som trivs med frihet under ansvar och har en stark förmåga att organisera och prioritera ditt arbete.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Prospektera och genomföra nykundsbearbetning genom kundbesök
• Underhålla och vidareutveckla befintliga kundrelationer och samarbeten med återförsäljare.
• Ansvara för kalkylering, offerter, affärsavslut och uppföljning.
• Samarbeta med kollegor inom produktion och leverans för att säkerställa att kundens förväntningar inte bara möts utan överträffas.
• Jobba strategiskt med försäljning för att identifiera nya affärsmöjligheter.

Du kommer att rapportera direkt till VD och ha en central roll i vår organisation.


Din Profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av försäljning inom transportbranschen eller närliggande områden, såsom entreprenad-, skogs- eller jordbrukssektorn. Om du har erfarenhet av försäljning av lätta fordon och ett starkt driv att sätta dig in i och lära dig Närkos produkter och lösningar, kan även du vara en utmärkt kandidat för tjänsten.

Vi ser gärna att du:

• Har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning (B2B) och kan uppvisa goda resultat.
• Har en god teknisk förståelse och känner dig bekväm med att arbeta i affärssystem.
• Är förtroendeingivande och har lätt för att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att skapa förtroende, vara lösningsfokuserad och hantera utmaningar på ett professionellt sätt.

Om företaget
Vad erbjuder vi?

På Svenska Närko erbjuds du möjligheten att bli en del av ett familjärt företag med en platt organisation och snabba beslutsvägar. Vi värnar om en arbetsmiljö där alla trivs och där ditt arbete verkligen gör skillnad. Som Area Sales Manager hos oss kan du se fram emot:

• Frihet under ansvar – Du planerar och strukturerar självständigt dina dagar.
• En skräddarsydd introduktion – Vi ger dig en individanpassad start för att du ska känna dig trygg och redo att ta dig an rollen.
• Förmåner- Friskvårdsbidrag och förmånsbil
• Utmaningar och utvecklingsmöjligheter – Här finns möjligheter att växa, både som person och i din roll.
• En fast månadslön samt en prestationsbaserad bonus

Närko är en av Nordens ledande tillverkare av släpvagnar och påbyggnader, med över 65 års erfarenhet i branschen. Vi är stolta över att leverera produkter av högsta kvalitet, anpassade för att möta våra kunders behov. Vårt svenska bolag ansvarar för försäljning och eftermarknad, och vår anläggning i Köping är navet för vårt arbete i Sverige.

Med fokus på kvalitet, innovation och långsiktiga relationer strävar vi efter att vara den självklara partnern för våra kunder.


Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar vi med Autorekrytering. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Kajsa Fyhr, via e-post på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Jönköping från Ljung Kompetensförsörjning AB

Nedan visas andra jobb i Jönköping från Ljung Kompetensförsörjning AB .

Teknisk innesäljare till SEW-EURODRIVE i Jönköping

Innesäljare
Läs mer Dec 18
SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt monteringsfabrik finns i Jönköping. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21.000 anställda
Vi står inför en mycket spännande framtid! Vi fortsätter att växa på marknaden, bygger en ny fin fabrik i Jönköping och söker nu dig som drivs av att ge råd och support till såväl kunder som kollegor. Tillsammans med oss ska du forma framtiden och bidra kreativt till vår fortsatta utvecklingsresa.
För oss är det självklart att leda utvecklingen av smartare och effektivare drivsystem och automations-lösningar åt våra kunder. Ända sedan starten har vi hjälpt våra kunder att skapa de branschfördelar de behöver genom att hjälpa till att projektera samt leverera produkter med hög kvalité och leveranssäkerhet.
I rollen arbetar du med såväl nya som befintliga kunder. I kontakt med kund gör du en behovsanalys och samlar in nödvändig information och tillsammans med erfarna kollegor och ett effektivt systemstöd tar du sedan fram förslag på lösningar. Då vi alltid vill effektivisera vår kommunikation och process, utbildar du också kunder att hantera fler ärenden via våra digitala verktyg. Du ingår i ett kompetent och genuint team av tekniska innesäljare och kollegor inom kundsupport, med ett nära samarbete med övriga funktioner. Placering är på vårt huvudkontor i Jönköping.
Du har med fördel eftergymnasial utbildning inom maskinteknik eller liknande erfarenhet från teknisk försäljning och support mot tillverkningsindustrin. Du är genuint nyfiken på och intresserad av ny teknik och gillar att sätta dig in i att stötta kunder med teknisk problemlösning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett naturligt driv att ta affärer framåt samtidigt som du är en serviceinriktad lagspelare som trivs med att jobba mot gemensamma mål. Som person är du kommunikativ, utvecklingsorienterad och gillar att prestera tillsammans med övriga i företaget. Du har en god IT-mognad och är van användare av både Microsoft Office och ett större affärssystem.
Du blir en del av ett välkänt och välmående familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Med en stark företagskultur, där sammanhållning och glädje är viktigt. Vi sätter medarbetaren i centrum och ger frihet under ansvar för att lyckas! Du får dessutom arbeta med produkter som är i en klass för sig avseende kvalité samt täcker det mesta inom framtidens behov.
Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Skriv och berätta för oss vad som lockar dig med denna roll och varför just du vill anta den här utmaningen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Marcus Ljung på 0705-187441. Fackling representant på SEW-EURPDRIVE är Patrik Damberg som nås på 036-344239.
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Customer Success Coordinator till CombiQ i Jönköping

Orderadministratör
Läs mer Feb 7
CombiQ erbjuder en innovativ verktygslåda för datainsamling genom våra egenutvecklade smarta sensorer, som monteras på exempelvis maskiner och verktyg. Dessa sensorer kopplas upp mot molntjänsten CombiQloud, där insamlade mätvärden omvandlas till insikter och beslutsunderlag. Våra kunder strävar efter att effektivisera produktionen och skapa nya tjänstebaserade affärer. CombiQ har sitt huvudkontor i Jönköping. Läs mer om oss på www.combiq.com.
Vi på CombiQ arbetar med innovativa lösningar för digitalisering och affärsutveckling inom industrin. Vårt erbjudande är en helhetslösning för Internet of Things, där smart elektronik, smidiga molntjänster och nära kundsamarbete bidrar till en mer effektiv och lönsam industri. Genom att koppla upp industriutrustning skapas nya insikter och affärsmöjligheter. Våra kunder är både globala och lokala industriföretag i framkant av digitalisering.
Med ett ökat intresse för digitalisering inom industrin och en växande efterfrågan från våra kunder, söker vi nu en engagerad Customer Success Coordinator. Detta är en central roll där du bidrar till vår fortsatta tillväxt och skapar förutsättningar för ökad kundnöjdhet.
Om rollen
Som Customer Success Coordinator har du en varierad och dynamisk roll där kundfokus alltid är högsta prioritet. Du ansvarar för att utveckla och effektivisera processer och rutiner för en smidig kundupplevelse. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar:
Ansvara för vårt Customer Success-arbete, vilket innefattar support, implementation, utbildning och merförsäljning.
Hantera, komplettera och färdigställa kundorder.
Boka frakter, spåra paket och uppdatera leveransinformation samt sköta lagerhållning.
Uppdatera affärssystemet med relevant information och data.
Ge support till kunder via telefon och e-post kring våra produkter och webbtjänster.
Utveckla och förbättra processer och rutiner för effektiv hantering av ovanstående uppgifter.

Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en central roll där du får kombinera administration, teknik, IT och support med ett starkt kundfokus. Du är engagerad, serviceinriktad och bidrar med positiv energi, samtidigt som du stöttar både kunder och kollegor. Vidare ser vi att du:
Har goda administrativa kunskaper och en strukturerad arbetsstil.
Trivs med att samarbeta med kollegor, partners och kunder.
Är ansvarstagande och självständigt bidrar med initiativ för att förbättra processer.
Har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer, även om du inte nödvändigtvis har en teknisk bakgrund.
Är prestigelös, flexibel och gillar att arbeta i en entreprenöriell miljö.

Vad erbjuder vi?
CombiQ är ett mindre företag med stora ambitioner. Här får du en fri och utvecklande roll med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder en inkluderande arbetskultur som bygger på samarbete, engagemang och arbetsglädje.
Anställningsform
Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd på Ljung Kompetensförsörjning AB och uthyrd till CombiQ. Målsättningen är att du på sikt blir direktanställd hos CombiQ. Omfattningen är minst 80 %, men vi ser att rollen på sikt blir en heltidstjänst.
Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt, då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på 0705-187441 eller marcus.ljung@ljungkompetens.se.
Ljung Kompetensförsörjning är en personligare rekryteringspartner i Jönköpingsregionen. Vi hjälper företag att hitta och attrahera rätt kompetens, oavsett om det handlar om instegstjänster, specialistroller eller chefspositioner inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT. Ljung Kompetensförsörjning tillämpar kollektivavtal, marknadsmässiga villkor, friskvård samt en rådgivande konsultchef.

Ansök nu

Teknisk innesäljare till SEW-EURODRIVE i Jönköping

Innesäljare
Läs mer Feb 4
SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt monteringsfabrik finns i Jönköping. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21.000 anställda
Vi står inför en mycket spännande framtid! Vi fortsätter att växa på marknaden, bygger en ny fin fabrik i Jönköping och söker nu dig som drivs av affären,ge råd och support till kunder och kollegor. Tillsammans med oss ska du forma framtiden och bidra kreativt till vår fortsatta utvecklingsresa.
För oss är det självklart att leda utvecklingen av smartare och effektivare drivsystem och automations-lösningar åt våra kunder. Ända sedan starten har vi hjälpt våra kunder att skapa de branschfördelar de behöver genom att hjälpa till att projektera samt leverera produkter med hög kvalité och leveranssäkerhet.
I rollen arbetar du med såväl nya som befintliga kunder. I kontakt med kund gör du en behovsanalys och samlar in nödvändig information och tillsammans med erfarna kollegor och ett effektivt systemstöd tar du sedan fram förslag på lösningar. Då vi alltid vill effektivisera vår kommunikation och process, utbildar du också kunder att hantera fler ärenden via våra digitala verktyg. Du ingår i ett kompetent och genuint team av tekniska innesäljare och kollegor inom kundsupport, med ett nära samarbete med övriga funktioner. Placering är på vårt huvudkontor i Jönköping.
Du har med fördel eftergymnasial utbildning inom maskinteknik eller liknande erfarenhet från teknisk försäljning och support mot tillverkningsindustrin. Du är genuint nyfiken på och intresserad av ny teknik och gillar att sätta dig in i att stötta kunder med teknisk problemlösning. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett naturligt driv att ta affärer framåt samtidigt som du är en serviceinriktad lagspelare som trivs med att jobba mot gemensamma mål. Som person är du kommunikativ, utvecklingsorienterad och gillar att prestera tillsammans med övriga i företaget. Du har en god IT-mognad och är van användare av både Microsoft Office och ett större affärssystem.
Du blir en del av ett välkänt och välmående familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Med en stark företagskultur, där sammanhållning och glädje är viktigt. Vi sätter medarbetaren i centrum och ger frihet under ansvar för att lyckas! Du får dessutom arbeta med produkter som är i en klass för sig avseende kvalité samt täcker det mesta inom framtidens behov.
Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Skriv och berätta för oss vad som lockar dig med denna roll och varför just du vill anta den här utmaningen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Marcus Ljung på 0705-187441. Fackling representant på SEW-EURPDRIVE är Patrik Damberg som nås på 036-344239.
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Chef Kvalitet och Hållbarhet till SEW-EURODRIVE i Jönköping

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jan 31
SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt monteringsfabrik finns i Jönköping. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21.000 anställda. Välkommen att läsa mer om SEW-EURODRIVE AB på vår hemsida sew-eurodrive.se.
Vi står inför en mycket spännande framtid! Vi fortsätter att växa på marknaden, bygger en ny fin fabrik i Jönköping och söker nu dig som drivs av att leda och säkerställa kvalitet, miljö och hållbarhet för hela vår verksamhet. Tillsammans med oss ska du forma framtiden, ge oss kunskapen och bidra kreativt till vår fortsatta utvecklingsresa.
En central del i rollen är att säkerställa att vi har ett levande verksamhetssystem och att integrera hållbarhet i vår verksamhet. Vi förväntar oss att du driver och aktivt bidrar till att vi uppfyller våra mål och säkerställer att de omvandlas till konkreta aktiviteter som implementeras och genomförs. Du kommer att bli en viktig person i vår ledningsgrupp där du bidrar och delar kompetens och idéer om hur vi anpassar oss bäst för vår framtida utveckling. I din roll kommer du ha en tät dialog och samarbete med såväl kunder, interna funktioner, externa nätverk och med vårt moderbolag i Tyskland. Du kommer utgå från vårt huvudkontor i Jönköping och rapporterar till VD.
Vi söker dig som har erfarenhet som Kvalitetschef eller att du idag arbetar som till exempel Kvalitetsingenjör inom en svensk industri. Vidare har du ett stort genuint intresse av hållbarhetsfrågor och sätter ett stort värde på att utveckla detta område tillsammans med oss. Vi ser det som meriterande om du har en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, teknik eller liknande. Vi förutsätter att du har såväl goda kunskaper inom teknik som IT och är obehindrad i svenska och engelska.
Som person sätter du ett stort värde på att vara en kunskapsspridare och engagerar dina kollegor i kvalitets- och hållbarhetsarbetet. Du har en hög analytisk förmåga och får energi av att driva frågor genom hela vår verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Med ett strukturerat arbetssätt driver du ditt arbete framgångsrikt och du förstår industrins processer på en såväl övergripande- som detaljerad nivå.
Du blir en del av ett välkänt och välmående familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Med en stark företagskultur, där sammanhållning och glädje är viktigt. Vi sätter medarbetaren i centrum och ger frihet under ansvar för att lyckas – på riktigt! Du får dessutom arbeta med produkter som är i en klass för sig avseende kvalité samt täcker det mesta inom framtidens behov.
Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Skriv och berätta för oss vad som lockar dig med denna roll och varför just du vill anta den här utmaningen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Marcus Ljung på 0705-187441. Facklig representant Unionen, Patrik Damberg 036 – 34 42 39.
Ljung Kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig att rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, supply chain, inköp, ekonomi, marknad och IT.

Ansök nu

Rekrytering av 2 självgående CNC-operatörer till Sivab i Forserum

CNC-operatör
Läs mer Jan 27
Vår affärsidé är att vara en ledande leverantör av avancerade komplett-verktyg för plåtpressning till användare med krav på kostnadseffektiva processer i sin produktion. Tillsammans fyller vi Sivabs varumärke med yrkesstolthet, ansvarskänsla och medvetenhet om betydelsen av kvalitet i varje beslut och i varje detalj. Sivab har sedan starten 1996 levererat till kunder som ställer extremt höga krav på kvalitet, funktion och underhåll. Sedan 2004 och 2008 är vi certifierade enligt ISO 9001 och 14001 när det gäller försäljning, konstruktion, tillverkning och service av verktyg och produktionsutrustning. Våra kunder återfinns idag till största delen i Europa men även Asien och är ofta stora internationella aktörer mot fordonssektorn. Personalen är vår viktigaste tillgång! I vårt team känns inga utmaningar för stora. Vi har stor erfarenhet av verktygstillverkning och vår kompetens spänner över hela fältet, från försäljning och konstruktion till tillverkning och mätning. Sivabs moderna kontor och produktion ligger i Forserum strax söder om Jönköping. Läs mer om företaget på www.sivab.com
Sivab ser en fortsatt stark efterfrågan hos både befintliga och nya kunder inom flera marknadssegment. Sivabs kunders projekt löper över lång tid vilket ställer krav på att vi tidigt i processen agerar som en kompetent, närvarande och pålitlig partner. För att kunna möta efterfrågan och producera rätt kvalitet i rätt tid så rekryterar vi nu tvåduktig CNC-operatör/Trådgnistare till vårt team.
I rollen som CNC-operatör arbetar du självständigt och strävsamt med beredning och programmering av våra 6 st 5- och 3 axliga NC-maskiner samt 3 st trådgnistar och bearbetar, justerar och följer upp utfall och kvalitet. Till din hjälp så är du del av ett kompetent och erfaret team om 5 NC-operatörer och två verktygsmontörer där man tillsammans stöttar varandra och bollar idéer och angreppsätt.
För att passa in i rollen så har du erfarenhet från komplex bearbetning och har minst grundläggande kompetens från ett programmeringsverktyg, med fördel från MasterCam. Du har ett stort tekniskt intresse och en vilja att alltid utvecklas och bli bättre. Du har ett gott ordningssinne, är noggrann och är van att arbeta i ett högt tempo. Då teamet är mindre så är det viktigt att du är bra på att samarbeta, är beredd att hjälpa dina kollegor och bidra till ett bra och trevligt arbetsklimat. Det kommer läggas stor vikt på dina personliga egenskaper och drivkrafter.
På Sivab erbjuds du ett varierat och utmanande arbete med världsledande leverantörer och spännande kunder från olika branscher. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter internt samt en sund arbetsmiljö. Hos oss arbetar du i luftiga och moderna lokaler med närhet mellan produktion och kontor vilket skapar sammanhållning och gemenskap.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se
Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Ansök nu

Chef Kvalitet och Hållbarhet till SEW-EURODRIVE i Jönköping

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Jan 13
SEW-EURODRIVE AB är sedan 1968 ett helägt dotterbolag till SEW-EURODRIVE GmbH & Co KG i Tyskland, som är världsledande inom drivutrustningar till industrin. Vårt svenska huvudkontor samt monteringsfabrik finns i Jönköping. Våra försäljningskontor är belägna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Skellefteå och Gällivare. Vi är idag ett nittiotal anställda, omsätter 600 miljoner samt är AAA-rankade och ISO 9000-certifierade. SEW-EURODRIVE har marknadens största produktprogram inom området motorer, växlar, decentraliserad elektronik, frekvensomformare, servosystem, motion-control. För varje kund skräddarsys lämpliga högkvalitativa lösningar. Våra kunder finns inom svensk industri som Automotive, distribution, livsmedel, papper- och trä och gruv- och stålindustrin. SEW-koncernen omsätter 50 miljarder och har ca 21.000 anställda. Välkommen att läsa mer om SEW-EURODRIVE AB på vår hemsida sew-eurodrive.se.
Vi står inför en mycket spännande framtid! Vi fortsätter att växa på marknaden, bygger en ny fin fabrik i Jönköping och söker nu dig som drivs av att leda och säkerställa kvalitet, miljö och hållbarhet för hela vår verksamhet. Tillsammans med oss ska du forma framtiden, ge oss kunskapen och bidra kreativt till vår fortsatta utvecklingsresa.
En central del i rollen är att säkerställa att vi har ett levande verksamhetssystem och att integrera hållbarhet i vår verksamhet. Vi förväntar oss att du driver och aktivt bidrar till att vi uppfyller våra mål och säkerställer att de omvandlas till konkreta aktiviteter som implementeras och genomförs. Du kommer att bli en viktig person i vår ledningsgrupp där du bidrar och delar kompetens och idéer om hur vi anpassar oss bäst för vår framtida utveckling. I din roll kommer du ha en tät dialog och samarbete med såväl kunder, interna funktioner, externa nätverk och med vårt moderbolag i Tyskland. Du kommer utgå från vårt huvudkontor i Jönköping och rapporterar till VD.
Vi söker dig som har erfarenhet som Kvalitetschef eller att du idag arbetar som till exempel Kvalitetsingenjör inom en svensk industri. Vidare har du ett stort genuint intresse av hållbarhetsfrågor och sätter ett stort värde på att utveckla detta område tillsammans med oss. Vi ser det som meriterande om du har en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, teknik eller liknande. Vi förutsätter att du har såväl goda kunskaper inom teknik som IT och är obehindrad i svenska och engelska.
Som person sätter du ett stort värde på att vara en kunskapsspridare och engagerar dina kollegor i kvalitets- och hållbarhetsarbetet. Du har en hög analytisk förmåga och får energi av att driva frågor genom hela vår verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Med ett strukturerat arbetssätt driver du ditt arbete framgångsrikt och du förstår industrins processer på en såväl övergripande- som detaljerad nivå.
Du blir en del av ett välkänt och välmående familjeföretag som tänker och agerar långsiktigt. Med en stark företagskultur, där sammanhållning och glädje är viktigt. Vi sätter medarbetaren i centrum och ger frihet under ansvar för att lyckas – på riktigt! Du får dessutom arbeta med produkter som är i en klass för sig avseende kvalité samt täcker det mesta inom framtidens behov.
Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet och ditt engagemang. Skriv och berätta för oss vad som lockar dig med denna roll och varför just du vill anta den här utmaningen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Marcus Ljung på 0705-187441. Facklig representant Unionen, Patrik Damberg 036 – 34 42 39.
Ljung Kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig att rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, supply chain, inköp, ekonomi, marknad och IT.

Ansök nu